*Tammikuu2008*SYYSKUU

Huomenia,

Peesaan myös tuota Lellun kommenttia sf-mitoista, tosiaan siellä masussa on niin paljon muutakin kun se itse vauva joka vaikuttaa mittoihin ja myös naisen oma kehonrakenne etc. Lisäksi täytyy vielä lohdutella "suurta sf-mittaa" miettiviä, että ei se aina ole edes pahinta se vauvan paino synnytyksessä vaan nimenomaan pipon koko - muu kroppa tulee suht sujuvasti yleensä ulos siinä jälkijunassa. Monta tuttua ystäväpiirissä jotka sanoneet että esim 4 kg vauva oli paljon helpompi synnyttää kuin esim 3.5 kg jne. Ja vielä naisen oman kudosten ja lantion etc joustavuus vaikutta synnytykseen kulkuun.

Kaukaloista piti vielä kommentoida kanssa. Omassa lähipiirissä on lapsiin erikoistunut fysioterapeutti, joka on aina painottanut ettei pientä vauvaa saa pitää liian kauaa kaukalossa, eli ei suosittele että sitä käyttää sitterin korvikkeena. Rasittaa kuulemma liikaa niiden selkää ja saattaa vääristää asentoa. Tosin eihän sitä voi olla huomaamatta että nykyään myydään rattaita johon voi asettaa kaukalon? En ole perehtynyt asiaan syvemmin, mutta en sitten tiedä mikä on asian laita? En ole ainakaan ikinä kuullut että joku lapsi olisi kasvanut vinksin-vonksin kaukalosta johtuen? Ja ehkä ne kaukalon kanssa synkkaavat rattaat ovat enemmän makuuasennossa? Onhan ne älyttömän käteviä, mutta kannattaa ehkä ottaa selvää ensin asiasta tarkemmin? Ja ainahan näitä neuvoja on joka laidalta ja etenkin vastakkaisia.

Täällä ei mitään sen kummosempia vaan pystyy nauttimaan ihan hyvin tästä ajasta. Huvittaa vaan katsella sivusta täkäläisiä kohtalontovereita jotka miltei jokainen kävelee kuin ankka ja järkyttävän tuskainen ilme päällä? Mutta kyllähän täällä varmaan kertyy nestettä enempi kuumudesta ja kosteudesta johtuen (koska ei kaikilla ole ilmastointia tai halua sitä käyttää niin paljoa)? Itse kyllä huudatan ilmastointia ihan non-stop kotona. Mutta odotellen vain kun pääsee Suomeen kynttilöitä polttamaan ja takkatulen ääreen! Eipä ihanaa...

Mutta nyt lounaan kimppuun! "Äijäpastaa" (kerma-pekoni) luvassa :p

JonnaP ja PikkuP (hui, huomenna paukkuu 26 vko!)
 
Tervehdys Mammat,

Sellaista tulin kysymään, että onko jollekkin suositeltu nyt odotusaikana D-vitamiinilisää? Mä olin jostain lukevinani (en vaan muista mistä ) että talviodottajien pitäisi nauttia D-vitamiinilisiä. Mulle ei ainakaan ole neuvolassa tästä puhuttu mitään...

Peesaan kanssa tossa kaukalojutussa, sen ei pitäisi olla mikään säännöllinen nukkumapaikka vauvalle, mutta jos siihen sattuu nukahtamaan esim. automatkalla niin ei ole vaarallista. Kunhan lapsi sitten pääsee oikaisemaan koko kroppansa ennemmin tai myöhemmin.
Varmaan idea noissa kärryissä, joihin kopan saa kätevästi naksautettua on se, että jos vauva sattuu vaikka nukahtamaan automatkalla niin ei tarvitse herätellä kun päästään perille, esim kauppamatkoilla tms?

Painon noususta on ollut puhetta kovasti ja mulla on paino noussut koko raskauden aikana 3.5 kg. Alussa nousi tosi paljonkin, mutta sitten tippui ja tuossa lukemassa ollaan nyt. Ihan hyvä ettei sen enempää vielä, kun on tuota massaa ihan omastakin takaa.
Kaikilla muilla rinnat tuntuvat kasvavan, mutta mullapa on pienentynyt jo reilun kuppikoon! JEEEEE! Mä olen aina ollut sitä mieltä näistä rinnoistani (ennen kokoa E+), että tiellä vaan roikkuvat :LOL: Voi kun pysyisivät tässä koossa myös raskauden jälkeenkin.

No niin tällaisia tänään

t. pötkylä ja pikkuElvis tasan 24
 
Mulle viime neuvolassa suositeltiin aloittamaan d-vitamiini. Suositus on vissiin täällä pohjoisessa lokakuun alusta maaliskuun loppuun. Mä olen syönyt niitä minisun -tabletteja. Maidon kanssa kaiketi olisi hyvä ottaa, kun siinä on kalkkia mikä auttaa imeytymään.

Me kun ostettiin kaukalo edellisen kohdalla niin myyjä sanoi, että jos on pitkä matka niin pitää välillä pysähtyä (vaikka vauva nukkuis) ja ottaa vauva syliin (oikaista asentoa siis) ettei selkä rasitu liikaa. Alussa meillä ei ollut sitteriä ja vauva oli kaukalossa, mutta se oli kyllä tosi istuva asento eikä vauva siinä viihtynyt. Sitterissä sitten kelli tyytyväisenä kun me muut syötiin tmv. Lattialle pääsi sitten kun oli vähän isompi. Meillä kaikenlisäksi vetää lattialla kovasti, joten sitterillä sai kivasti nostettua vähän ylemmäs vedosta.
 
ihan ekana JenskU82 tervetuloa mukaan... :flower:

sit turvakaukalosta ni mulle myös sanottu et ei olis hyvä käyttää sitterina et ottaa selkään, ku sitteeitähän on olemassa mitkä käy vastasyntyneelle ja ne on sit ihan makuuasennossa jolloin selkä ei rasittus... :) ite meinaan kyl sitterin ja kaukalon ostaa erillään.. :)

se sf, ni eikös siihen vaikuta jo sekin jos on omaa "pläskiä" tuossa edessä ni se kasvattaa sitä mittaa tietysti aina vähän? et esim hoikat ja normaali vartaloiset voi saada alussa pienemmänmitan jo senkin vuoksi kun ei ole mitään siinä edessä kasvattamassa mittaa? näin maalaisjärjellä mietin.. mulal ei kyllä edessä itsellä ole mitään muuta kun mitä vauvasta on nyt tullu ja maha kasvanu..

ja tärkeä kysymy!!! :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
onko multitabs raskausvitamiinissa tarvittava määrä sitä D-vitamiinia vai pitääkö mun ruveta ottaa sitä vielä lisäks multitabsiin? koska nythän rupee olee jo hyvä aika ottaa sitä D-vitamiinia kun tuo aurinko on jäänyt vähemmälle...

noh nyt lähettävä ettii uutta silitysrautaa, turvakaukaloita ja sittereita kattelee... :wave:

peikko ja poitsu 24+6 (kääääk taas huomen viikot vaihtuu :eek: )
 
Hellurei!
Komeet vaatteet oli Ansku löytäny pojalle =) Mäkin kävin taas ostoksilla, ja vaatetta vähän lisää lähti mukaan, potkarit ja housut ja parit sukat =) Mä oon kans vertaillu noita tutan vaatteita muihin merkkeihin ja vaikuttavat reiluilta.
Tervetuloa Jensku mukaan :flower:
Minäkin vielä tuosta painonnoususta vielä sen verran, että en siitä ite ole huolissani, niin kauan kuin kaikki arvot on kohillaan, siis veriarvot ja paineet jne.. Uutta ihmistä tässä kasvatetaan sisällä, ja kyl mä luotan itteeni että saan ne kilot sitten liikunnalla ja ruokavaliolla kohilleen taas.
Jee! Kelasta tuli päätökset, ja parin viikon kuluessa tulee pakkaus! =) Nyt tää roikkuu tua postilaatikolla koko ajan :LOL:
Mä kyllä törmäsin tua kaupoilla yhteen ihanaan sitteriin, saas nyt nähä tuleeko ostettua..
Mulle ei neuvolassa vielä muutakun sitä multitabsia suositteli, ei muuta.. Kai sieltä sitten neuvotaan..
Mitäs muuta, no en nyt taas muista pitikö jotain sielä kirjoittaa, mutta tää siirtyy nyt päikkäreille, sit ruoan laittoon ja illaksi vielä kyläileen =)


Cattie ja Osku 24+6
 
Alkuun tervetuloa JenskU82 mukaan :flower:

Pikkupeikko Mulle neuvolassa sanottiin et suositeltava lisä d-vitamiinia on 10mikrogrammaa eli kaksi tablettia kun ottaa noita multitabs raskausvitamiineja päivässä niin saa tarpeeksi. Itsekin niitä olen syönyt, tähän asti vaan yhden päivässä, mutta nyt voisi alkaa ottaa sen kaksi kun eipä toi aurinko enää niin paistele.
Niin kuin Jimena jo mainitsikin niin d-vitamiini lisää suositellaan lokakuun alusta maaliskuun loppuun.

Voi kauhia kuinka mulla nyt on selkä kipeenä. Olin aamupäivän auttamassa mummiani siivoushommissa ja nyt on selkä niin kipee että :/ Yhtään ei voi kumarrella tai koskee. Muuten olo mitä mainioin.

Painon noususta ollut puhetta ja mulla on nyt tähän asti tullu painoa yhteensä 4,5kg. Lähtöpaino oli vähän alakanttiin, että varmaan enemmänkin olisi saanut tulla. Sf-mitta mulla mitattiin viime neuvola käynnillä 22+4 ja sillon se oli 18. Parin viikon päästä lääkäri nvl niin kuulee uudet lukemat.

Ihania vaatteita oli Ansku ostellut pojalle. Maanantaina ostin H&M:ltä bodyn jonka ajattelin laittaa kotiintulo vaatteksi, mutta saa nähä, vielä tässä ehtii löytää jotain muutakin ihanaa. Ainakin jotkut potkarit vielä sen bodyn lisäks tarttis. Äitiyspakkaus haettiin eilen, ja ihan kivoja vaatteita siinä on. Väriensä puolesta ainakin käy kummalle vaan.

Vieläköhän piti jotain kommentoida... Eipä tule mieleen, niin kai tästä on ruoan laittoon jouduttava
:wave:

Pippuri ja onnimanni 25+1
 
Tervetuloa Jensku82 ja mybaby! :) Jos haluaa niin voi laittaa "lisätietoja" esim, mones lapsi ja synnytyssairaala sekä tietoja/arvailua kumpaa sukupuolta tulokas on.

Pikkupeikko Jos syöt multitabseja nii riittää kun ottaa yhden minisun-tabletin lisäksi.

Tänään sain otettua digillä kuvia kotiintulovaatteista mut patterit tilettää heti. Pitää käydä ostaan uudet ladattavat patterit et saa kunnolla kameran toiminaan ja kuvat tänne koneelle asti. Joskos sitten sais myös mahakuvaa päivitettyä.

Cattie mä kans päätin olla murehtimatta tuon painon kanssa, tulee jos tulee, mutta tietenkin puutun jos se rd on puhennut. En kyllä jaksa uskoa että se nyt ois tullu ku aikasemmissakaan raskauksissa sitä ei ollu. Ja kuopusta kun aloin odottamaan oli lähtöpainokin 10kg enemmän mitä tällä kertaan. Sitten synnytyksen ja imettämisen jälkeen liikuntaa ja tiukempaa ruokavaliota niin painoa pois:)

Ja taas jouduttiin kuopuksen kanssa illalla piipahtaa päivystyksessä, henki ahtaa ja TAAS korvat punottaa. Sunnuntaina loppu lääkekuuri ja nyt heti uudestaa. Tämä on jo kolmas antibioottikuuri putkeen. Voi ku marraskuu koittais pian ja saataisiin pojulle ne tuubit korviin niin paranis tää kierre:(

Saaru ja Aattomiäs 26+6

 
pötkylä : alkuraskaudessa sain neuvolasta lapun että lokakuussa talviodottajien tulisi syösä d-vitamiineja mutta ajattelin nyt kun huomenna on neuvola niin kysäistä sitä että mitäs d-vitamiinia ja muuta pitäs olla... mutta ilmottelen sitten vaikka lisätietoja jos se vaivaa päätä.. en nyt lukenut että vastasiko joku siihen kun kaamee kuume olo et pitäs varmaan mennä vähän pötköttää.. :)

cattie : hui voiko joku oikeesti noin ison vauvan kasvattaa eet mahassa se on melkeen nelin kertanen kun mitä meijän esikko oli syntyessään |O

mutta ei kummempia.. huomenna on neuvola ja no sit tietää vähän enemmän ja voin omia sf mittoja ja muita tulla kertoileen kun täällä on aika kovaa keskustelua käyty niistä...

*NAsu 23+6
 
hui hirmu.. nyt kun alko mietti ton lopun jälkeen että huh.. huomenna sitä olllaan jo 24 viikolla ja tuntuu että vasta hetki sitten mentiin sitä 9:ttä viikkoa ja ootti että 12 tulee täyteen ja keskenmenoriskit vähenee ja sillonhan täältä tippui aika paljon porukkaa :ashamed: ja kovasti kaikki ootti masun kasvua ja sitä että jotain liikehdintä tuntisi mutta nyt ollaankin jo 24 viikolla ja monet pidemmällä tai lähes samoissa lukemissa niin kyllä se aika vaan kuluu nopeesti.. jokaisella varmasti liikkeet tuntuu ja masukin nä'kyy enemmän tai vähemmän..

aika rullaa tosissaan,kohta huomataan loppu metreillä että kumpa aika kuluis nopeesti aika ja sais nyytin syliin ja sit kun se on sylissä niin hetkellisesti jää kaipaamaan sitä odotusta :)

tässä tän hetken mietteitä Greipiltä :hug:
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Laivareissu tuli viime viikonloppuna tehtyä ja jonkin verran rankkaa kyllä oli, ei taida reissut mulle enää oikeen sopia.

Afu-82: Ihania vaatteita olit ostanut, itekkin olen hurahtanut noihin lindexin pöllövaatteisiin =)

Pötkylä: Mulle on vatsaan tullut vaaleaa karvapeitettä, olisi kyllä saanut jäädä tulematta, muutenkin jo karvoja riittää...

Neuvolassa olin tänään ja kauhea kiire tuntui neukkatädillä olevan. Jotenkin vaan aina tuntuu, että rutiinihommat käydään läpi ja sitten "vierailu" onkin jo päättynyt. Kauheesti huolia ja murheita ei mulla ole, mutta välillä vaan tuntuu ettei saa edes kysyttyä asioita joita on mielessään miettinyt.
Kelalle sain vietyä tänään paperit. Vielä täytyy työnantajalta selvittää muutama asia, niin lähtee hommat rullaamaan. Äippäloman pitäis alkaa 17.12 juuri mukavasti ennen joulua, vaikka voin lyödä vetoa, että saikulle on pakko jäädä ennen loman alkua. Nyt jo välillä töissä tuntuu vatsassa ihmeellistä ikävää venymistä, mutta eipä kai tuo mitään vaarallista ole...kai?!?
Äitiyspakkausta jään nyt sitten odottelemaan, saa taas hipelöidä ihania vaatteita.
Muutama päivä sitten sain postissa paketin, jossa oli kasa ihanuuksia, joita huutonetistä huutelin... aivan kuin olisi ne kaupasta suoraan ostanut, oikein kuvittelen kun poju (toivottavasti poika tulee kuten ultrassa sanottiin) niissä vaatteissa köllöttelee :heart:

Neuvolakäynnin tuloksia:
Rv: 23
Paino: 71,6 kg
Painon muutos: +1300g
RR: 124/75
Virtsa: Puhdas
B-Hb: 123
SF: 21 (viimeksi 16,5)
Sydämen syke ja liikkeet: +

Hiukan sain noottia neuvolatädiltä tosta painonnoususta...itekin kyllä olin hiukan järkyttynyt. Täytyypi nyt sitten alkaa tarkkailla syömisiä.
Lokakuun lopussa seuraava aika--> lääkärineukka

Huomenna aamulla tarttis lähteä ajelemaan kohti Helsinkiä

Illanjatkoja!

23+0
 
Laiskimuksena en ole saanut kirjoitettua, joten ajattelin nyt parantaa tapani. Viime yönä näin unta että tyttö olisi tulossa ja tyttö olo mulla on ollutkin, katsotaan kuinka käy. Eka on siis poika. Viimeksi odottaessani vatsassa oli todella rauhallista ja jouduinkin käymään tarkkailuissa usein kun liikkeitä ei oikein tuntunut, mutta voin kertoa että nyt sittenonkin semmoinen menijä että paidan helmat heiluu. Isäntä sano aamulla, että oli yöllä herännyt siihen kun kaveri oli potkaissut sen selkään ihan urakalla. Ja voin todeta, että sellaista rumbaa on välillä että heikompaa voi ottaa päästä.
Muuten on olo melko jees, ainoastaan oikeasta pesrkannikasta on toi iso lihas jumissa ja se aiheuttaa epämiellyttävää juilimista tuonne selkään ja jalkaan.
Mulla painoa tullut 1,3 kg ja olen ihan tyytyväinen kun tuota lähtöpainoa on ihan tarpeeksi. Maha on kuten edellisessäkin raskaudessa niin pieni, että jos en olisi kenellekään kertonut niin eivät tietäisi odotuksesta mitään. No kai se siitä kasvaa vielä hyviin lukemiin.
Sokerinrasitus odottaa tuolla viikon päästä ja kauhulla odotan sitä kokemusta. Viimeksi meinasin viimeisen sokerisatsin oksentaa ihan väkisin. No kai sen kestää kun ei ajattele sitä litkua, juo vaan ja nielee urheasti.... :LOL: :LOL:
Eipä tässä muuta ihmeellistä.

Nuuskis ja maha-asukki (ei vieläkään mitään työnimeä) 26+1
 
Mulla ainakin kuopuksen synnytys oli helpompi kuin esikon vaikka kuopus olikin isompi. Painoi 4280g ja pipo oli 36 ja esikko oli 3650g ja pipo 34cm. Mulla esikolla oli kyllä tarjontavirhe, ei tullut ihan pää oikeassa asennossa ulos. Mutta muutenkaa ei kannata pelätä jos syntymäpainoarvio on 4kg, son kuulema ihan normikokonen vauva:) Mäki kun neukassa sitä päivittelin et tarkkaillaanko jotenki sitten lopussa jos näyttää et on kans tulossa iso vauva (kuten kuopus) ja näyttää vielä et menee yhtä pahasti yliaikaseksi, niin lekuri vaa tuumas et normikokonen vauvahan tuo on ollut. Tuota ei vielä luokitella isoksi vauvaksi.
Muaki vähän jänskättää kuinka tuo sokerirasitus menee, mulla ku nykyään tulee aamusta niin nopsaa huono olo jos ei syö. Viime testi meni (kuopukselta) ihan ok, mut esikon aikana tehdystä oksensin. En siitä litkusta vaa pahasta olosta ku oli niin nälkä:( Nyt vielä pitää koittaa tasapainottaa nopsaa se päivä ku illalla työt kutsuu.
Nyt muuten sain otettua ja pikaseen laitettua kotiitulovaatteista kuva koneelle:


Toiset vaihtoehtoset vaatteet on anopin tekemä villapukusetti, joka tulee sitten joulupukin paketissa vasta. Siinä on housut, paita, sukat ja pipo:) (ei löydy netistäkään valmiin setin kuvia, ohje on suuri käsityö-lehestä)

Taas alkaa kuukaus vaihtuun..Haluaako joku muu aloitella uutta pinoa vai tekasenko minä? Mun puolesta saa joku muukin jos haluaa, mutta olen itsekin valmis aloittamaan :)

Saaru ja Aattomiäs rv27+0 (hui millä viikoilla jo huidellaan)
 
Hyvää huomenta tulevat mammat. Pitkään teidän viestejänne seuranneena ajattelin liittyä seuraanne. Kummasti tämä palsta koukuttaa :) Elikkäs, olen 38v uusperheen äiti muuramesta ja viidennen lapsen la on 19.1 2008 ja ksks syntyy. Lapsia löytyy vuosilta -89, -91, -99, -06, kolme ekaa tyttöjä ja nuorin poika ja nyt ei ole tiedossa tulokkaan sukupuoli. Kiinnostavaa olisi käydä 4D ultrassa, mutta budjetti ei anna myöden. Huomenna olis 24viikkoa odotusta takana ja suhteellisen hyvin on mennyt. Toki nuo ihanaiset liitoskivut ovat jo ilmoitelleet olemassaolostaan :whistle: .
 
Pikaisesti vielä ennen kuin lähetään maalle viikonlopun viettoon, niin oli tultava hehkuttaan että äitiyspakkaus oli tullut postiin!!! =) Nyt meikä täällä odottelee et ukko tulis kotio ni lähetään hakee se ja pengotaan läpi ennen ku lähetään maalle =) Nyt ollaan ihan yhtä riemua, vaiks olikin hirvee työpäivä :D Olikohan se eilen vai toissapäivänä kun kirjottelin et päätös tuli kelasta ja nyt jo postis, kerranki nopeeta toimintaa.. Juups, mutta ihanaa viikonloppua kaikille mammoille, palailen sit sunnuntaina tai maanantaina kertoileen pakkauksesta. Ja oikein ihanilta näyttivät nuo saarun löytämät vaatteet =)

Cattie ja Osku tasan 25 JIPPII!
 
eli kävin juuri kelan sivulta kattomassa ni päätön mammarahoista ja pakkauksesta jne oli tehty... :D eka mammaraha maksetaa nyt siis 10.1 ja suuruus kyllä yllätti 1173? tulee... :D vaihteli kyllä suuresti ne maksu erät, mut kyllä tuo siltä näyttäs et ihan kivasti sillä pärjää...

pakkaus tulee sit 2viikon sisällä postiin, nyt sitä odotellaa sit saapuvaks... :LOL: aamupäivästä postelijoonia laatikolle oottamaan... :LOL: :LOL:

et sellaista... viikonloppu olsi TAAS edessä!! kyllä hurjaa vauhtia vetelee nää viikot... :) meillä rennon reipas viikonloppu tulossa.. ei kummempia siis..

niin ja taas oli uusi jäsen tullut mukaamme!!mamelimuu tervetuloa!! :flower:

cattielle onnitteluja tasaviikoista...

itelläkin tänään tasa viikot... :wave: oon nyt saanu villapukua kudottua aika hyvin ja aloitin vielä sit pienen villatakin teonkin eilen illasta vielä.. sukkia meillä olis vaikka muille jakaa...

peikko ja poitsu 25+0 :heart:
 
tänään siis oli neuvola ja tasa viikot 24+ ja sf mittakin oli 4cm kasvanut eli 23cm :D hahha.. eli ylä käyrillä mennään :D
noh painoa oli tullut n.2kg :ashamed: joka vähän potuttaa kun se 5kg painon nousu tähän mennessä näkyy jo joka paikassa.. :ashamed: varsinkin reisissä ja pepussa :( ja tutnuu että jenkkakahvatkin on on jotenkin aihtanut paikkaa tonne selkään.. aika hassua... no mutta jos vaikka nyt viiiihdoin kaikkie pujheiden jälkeen ens viikolla sais otettua niskasta kiinni ja ulkoilla enemmän jä syödä säännöllisesti ja pistää karkkipäivän niin ei ehkä tuliss herkuteltua.. mutta ensin pitää tästä räkätaudista päästä.. mutta selvemmillä vesillä mennään :D
tänään sain minäkin kelan laput ja täytynee viiä ne ens viikolla kelaan. me ei sitä pakkausta nyt oteta kun kauhiasti pursuu vaatteita että niitä on muille jakaa ja no pääsen jakamaankin niitä poikamaisia vaatteita :)

mutta viikonlopppuja mamma ja uudelle tulokkaalle tervetuloa :) hmm.. pitäs tota masua varmaan päivitellä...ensin pitäs se kuva vaan ottaa'

NAsu 24+ :attn:
 
Sitteristä Itse investoin 9? kirpparilta löytyneeseen tosi siistiin Chiccon sitteriin. Kyllä toi sitteri ihan kätevä on esim. kun käy vessassa niin muksun voi siihen laskea. Mutta tälläsissä lyhyaikaikasissa makuutuksissa turvakaukalo käy mun mielestä asiaan ihan hyvin.

Täytyy kyllä sanoa että meikäläisen mukula on kyllä super rauhallinen ei paljon liikkeet tunnu. Vauva on kyllä sijoittanu ittensä tosi alas, luita painaa ja yht äkkiä täytyy vessaan juosta kun ilmeisesti jotenkin itteensä mullaa. Mutta muuten olo on kyllä tosi hyvä, ihanaa kun ei tee enää pahaa ja huippaustakin on enää sillon kun täytyy seistä pitkään paikallaan. Napa on pullahtanu tosi härskisti ulos, näkyy tosi hyvin paidan läpi. Kaveri jo sano että ensin tulee napa, sitten maha ja mä jossain perässä :LOL:

Hauskaa viikonloppua kaikille

Maximilian ja vauva 22+5
 
Heippa!
Pitkästä aikaa kirjottelen minäkin...ei oo saanu aikaseks. lasketun ajan voipi mulla vaihtaa 7.1.08 viikon verran siirtyi eteenpäin.
Tosin katotaan nyt kuinka kauan pikkunen kyydissä pysyy, sairasloman iski päälle kun supistelee ja kohdunsuukin lääkärin mukaan pehmentynyt...onko muilla kokemusta tästä? Ei oikein ole vielä riittävästi viikkoja kasassa...hirveä huoli iskee, että kuinka tässä vielä käy! Onneks pikkunen sentään jaksaa hurjasti elämöidä masussa, niin tietää että sillä on ainakin toistaseks kaikki hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onsku:
Heippa!
Pitkästä aikaa kirjottelen minäkin...ei oo saanu aikaseks. lasketun ajan voipi mulla vaihtaa 7.1.08 viikon verran siirtyi eteenpäin.
Tosin katotaan nyt kuinka kauan pikkunen kyydissä pysyy, sairasloman iski päälle kun supistelee ja kohdunsuukin lääkärin mukaan pehmentynyt...onko muilla kokemusta tästä? Ei oikein ole vielä riittävästi viikkoja kasassa...hirveä huoli iskee, että kuinka tässä vielä käy! Onneks pikkunen sentään jaksaa hurjasti elämöidä masussa, niin tietää että sillä on ainakin toistaseks kaikki hyvin!
Mun veljen vaimokkeella ensimmäinen raskaus menossa ja just samoihin aikoihin silläki neukkaläälärissä sanottiin et paikat alkaneet pehmeneen. Saikulle jäi. Nyt hän porskutaa jo viime metreillä enää 9pvä laskettuun aikaa ja paikat ihan kypsänä, jopa 2,5cm on kohdunsuu auki. Lähtö vain odottelevat. Että kunhan otat ite rauhallisesti ja rennosti, niin jospa sullakin vauva pysys masussa vielä piiitkään:)

Saaru ja Aattomiäs jo rv 28 menossa..

 
mä tässä odottelen jännityksellä vähän yli viikon päästä olevaa lääkäriä.mahtaako laittaa mut sairaslomalle....
kyllä tuo vatsanseutu vaan kipuilee ajoittain ja tuntuu että väsyttää kokoajan.mut voihan se olla että jos nuo vauvan liikkeet osuu sitten välillä johonkin hermoihin ja tuntuu sitten kipuna..voiko olla edes mahdollista...
vauva on alkanut oikein tosissaan liikkumaan.möyrii ja tekee varmaan kuperkeikkoja =) liikkeet näkyy masun päälle ihan kunnolla jo.

mä en kanssa sitten osannut enää hillitä vauvanvaateostohimojani vaan tilailin pikkuiselle hieman vaatteita täydennykseksi entisille.ja muutenkin olen aika pulassa jos tämä asukki onkin poika sillä vaatevarannot ovat esikoisesta aika vaaleanpunapainotteisia.niistä sitten täytyy valita ne kotiintulovaatteetkin vaikka mulle onkin melko sama millä kotiin tullaan kunhan on sopivat
:)
HeMa05+ vauva 25+4
 

Yhteistyössä