**TAMMIKUU2008**marraskuu

TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT


28.12

Sofianna, 1.lapsi
Saaru, OYS, 3.lapsi...POIKA

30.12

Helinä, KOS, 1.lapsi
SuTi, 1.lapsi...TYTTÖ
tahtoo äidiksi, KOS , 1.lapsi...TYTTÖ

1.1.

Möhkis-82, 1.lapsi...(poika)
mnä, RaS, 4.lapsi
anskuliini1, 1.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi... TYTTÖ
Nuuskis, Jorvi, 2.lapsi
Katja87, 1.lapsi...POIKA
Mama76, KOS, 2.lapsi
Halinappi,KYS, 2.lapsi...TYTTÖ
ekomamma, Ksks, 7.lapsi

3.1

PrincessOfAcco, TYKS, 2.lapsi...POIKA
OonanÄiti, KAKS, 2.lapsi

4.1

Miumau, TAYS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Maija80
Napsukka ...POIKA

5.1

Lellu1, SEKS, 2.lapsi...(poika)
Meiming, KOS, 2.lapsi...POIKA
tuiskutuuli, Jorvi, 3.lapsi
Jimena, Jorvi, 3.lapsi...TYTTÖ
Mamale, 3.lapi
äitix4, KOKS, 4.lapsi

6.1

Pore71, KSKs, 1.lapsi (poika)
Hokkis, NKL, 1.lapsi
Laly, 3.lapsi


7.1

MaryahR, Jorvi, 1.lapsi
hazelnut, TyKS, 1.lapsi...POIKA
Onsku, KHKS, 1.lapsi
Saapasjalkakissa, TYKS, 4.lapsi...(tyttö )

8.1

HeMa05, 2.lapsi...TYTTÖ

9.1

Pippuri84, Kättäri, 1.lapsi
tippiäinen, HySa, 2.lapsi
odottaja-81, OYS...POIKA
glaudia , KP-KS

10.1

Viia, OYS, 1.lapsi
Iloinen, 1.lapsi
Bamboo81, OYS, 1.lapsi
Sirpukka, KOKS, 2.lapsi



11.1

Niisku, Tays, 1.lapsi
Cattie, TAYS, 1.lapsi...POIKA



12.1

Hipu, TYKS, 1.lapsi
Riina Eliisa, 2.lapsi
Äitikarhu, K-HKS, 2.lapsi

13.1

Lizardus, KSKS, 1.lapsi...POIKA
Papu76, OYS, 1.lapsi...POIKA
JonnaP, Porvoon sairaala 2.lapsi..POIKA
iita82, 2.lapsi...(tyttö
Dinomamma, 3.lapsi
pikkueppu, K-HKS, 4.lapsi


14.1

Inessa, KSKS, 1.lapsi
updown, KSKS, 3.lapsi
mybaby


15.1

Yölintu, SEKS, 4.lapsi
jenniS ,Kättäri...POIKA
säde83, P-Kks, 3.lapsi

16.1

Nonna, 1.lapsi
pötkylä, 1.lapsi
Iidukka, KOS, 1.lapsi
Pikkuinenko, 3.lapsi
Tammiäiti, OYS, 3.lapsi
Mamma -82, VKS, 4.lapsi
Jossu ja Helmi, 4.lapsi



17.1

Kirppu 80, P-KKS, 1.lapsi...POIKA
oh2gzs, K-HKS, 1.lapsi
Pocahontas82, PHKS, 2. lapsi
Fruity, NKL, 3.lapsi
mum73, 4.lapsi
huugo, - , 6.lapsi


18.1

sipuli83, 1.lapsi
ansku88, SEKS, 1.lapsi...(poika)
pikkuGreippi, Jorvi, 2.lapsi...TYTTÖ
Äidinkulta, EKKS, 2.lapsi
Viivi, 2.lapsi
Marusha, 2.lapsi
Suny, 3.lapsi...POIKA
Äitiyö, SatKS, 3.lapsi
Soikku76, Satks, 3.lapsi...POIKA
josefiina, Satks, 5.lapsi...TYTTÖ


19.1

mamelimuu, ksks, 5.lapsi

20.1

tyttönen, TAYS, 1.lapsi
Miyaki, PHKS, 1.lapsi
raksunaksu, MTHA, 1.lapsi
maya-78,Koks, 1.lapsi
Clara75, HySa, 2.lapsi

21.1

Afu-82, VKS, 1.lapsi (poika)
Piku81 , 1.lapsi...POIKA

22.1

Hömötilli, TAYS, 2.lapsi
JenskU82, 2.lapsi


23.1

Wera
Säästöpossu, 2.lapsi
olento, 2.lapsi
Äippärä, KSKS, 6.lapsi

24.1

tytsi88, 1.lapsi...TYTTÖ
Niipa-85, TYKS 1.lapsi...POIKA
säihky74, KOS, 1.lapsi
Peukaloinen, NKL, 3.lapsi
Papunen, KSKS...TYTTÖ
Manta07

25.1

MaijaM, Kättäri
riksu, 2.lapsi, POIKA
Kotinatsi , 2.lapsi...TYTTÖ
pia, 4.lapsi
nintendo, NKL, 5.lapsi

26.1

Shakki, 2.lapsi...(tyttö )
saritaregina, SEKS, 3.lapsi
Tilli, Jorvi, 3.lapsi
RockMama,SEKS

27.1

meimei, HYS, 2.lapsi
Johnu, SEKS, 3.lapsi...(tyttö )
Minneli,KYS, 3.lapsi...POIKA
Äippä, KSKS, 6.lapsi

28.1

Katia79, 1.lapsi
Tammikuinen, PHKS, 3.lapsi
kotikurppa, 3. lapsi...TYTTÖ
Nobody, Satks, 5.lapsi
Kaapo, 5.lapsi

29.1

Mrs Knotty-Hilly, SatKS, 2.lapsi

30.1

mirkkuli, KYLAKS, 3.lapsi

31.1.

Papunen, KSKS, 1.lapsi
Blanca , LKS, 1.lapsi (poika)
Electric Storm ,SEKS, 2.lapsi
maximilian , SatKs, 3.lapsi...(poika)




Ilman laskettua aikaa:
HelloKitty
Freija
Jovitar, 3.lapsi
Mikkura, 2.lapsi
Manta, 2.lapsi
missmo, TAYS, 1.lapsi


132 Tammikuista jo!

:heart: Syntyneet tammikuiset: :heart:

10.11
Pikkupeikko85, (rv 31+1), 1210g ja 38,5cm POIKA




lokakuun löpinät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t869698

syyskuun pohdinnat
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850248

elokuun mietinnät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828450

heinäkuu höpinät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805734


kesäkuun juttuihin
http://keskustelu.kaksplus.fi/t786545


Tässä vielä linkki vanhaa listaa..
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762983
 
Nonii, hiukan etuajassa mutta ei varmaa ketään haittaa :D Ihanaa aika juoksee, marraskuu koittaa, joulu lähenee ja varmasti sitten alkaa jo tupsahteleen vauvoja meiänkin pinoo..
Mä ainakin niin innolla odotan joulua, siton ihana laittaa ja ostella lahjoja yms :heart: Leipoa en paljoan meinaa, joskos muutamat torttusatsit ja piparit tekasis, mutta muuten ei varmaa mitää erikoista. Jouluruokiakaan ei välttämättä kauhiasti haalita kotiin ku on ollu tapana syödä muualla:) Kotona kuiten sitten kiva syödä väliin muutakin ku jouluevästä.

Nyt tässä ajankuluksi kokoilin tuota pinnistä, kivuttomasti meni, paitsi yks pohjalevyn isoista ruuveista oli kiero/vino, että sitä ei saanu kierteisiin vastakappaleeseen kiinni. Pitänee soittaa liikkeeseen että kaivavat mulle uuden ruuvin, jotta saa pinniksen kokoon kunnolla. En ala kyl koko sänkyä sinne palautteleen. Uskois että riittää et hakee vain sen uuden ruuvin...Niin ja olipa se hiano se "lokerikko" minkä ompelin pinniksen päätyy, piti ensimmäisenä se sitoa siihen kiinni :LOL:

Mitähän sitä keksi päiväruuaksi..Aina niin vaikeeta toi ruuan miettiminen, tuntuu että samoja ruokia syödään. Tässä odotankin että mies pääsee töistä että voi kauppalistaa sille antaa et tois tullessaan. Mutta nyt taas touhuileen

Touhu-Saaru ja Aattomatkustaja
 
Hellou täältäkin ja terveisiä neuvolasta.. pelkäsin kaikkien arvojen olevan huitskeikkaa kun oli koko aamu pelkkää juoksemista :D Mut ihan ok:lta kaikki vaikutti...
Elikkäs:

sokerirasitustulokset oli jotakuinkin 5.2, 7.0 ja 4.jotain :D En muista ja sijaistäti ei muistanu kirjottaa niitä tohon korttiin... Eli toi eka arvohan on niinku 0.1 koholla ja sitte parin viikon päästä käväsen kontrollissa ottamassa aamun paastoarvon... ei siinä sen kummempia...

Paino -700g kuukaudessa :D Mä oon aina näissä tää hyvä tyyppi :D Paino vaan laskee ku maha kasvaa :D
verenpaine 123/82 ihan ok kai....
Kohdunpohjan korkeus 30.5cm
hemoglobiini 132 (en syö rautaa)
Sydänäänet 145 vaikka täti ei meinannu niitä millään sieltä saada kun mahassa kävi semmonen tutina ja vipinä :D Naureskeli,että karkaa mokoma vielä näillä viikoilla alta :D ja liikkeet sitten ++

Eipä siellä sen kummempia...kehotti tukivyötä fysioterapeutilta soittelemaan kun selitin tätä kävelyn vaikeutta kun tuntuu että maha "hölskyy" liikaa.. :D

Muutoin siis kaikki ok... nyt mä oon kyllä aivan naatti ja pitää kerätä voimia noiden pienten kerhosta hakuun... Mukavaa tiistaipäivää kaikille =)

Saapis ja tiitiäinen 30+3
 
...siirrän tämän nyt lokakuun pinosta marraskuun pinoon, kun se täällä valmiina jo oli.

Kuulumisia sateesta!

Dinomamma: Meijän kaukalossa on ainoastaan yksi kiinnitysmahdollisuus.
Huollosta oli miehelle sanottu, että isofix- kiinnikkeiden asennus maksaa n. 95?, jos autossa on jo valmiina kiinnikkeiden kiinnikkeet (eli ne rinkulat) Mutta jos pitää asentaa myös kiinnikkeiden kiinnikkeet tulee hintaan lisää n.55?

Meillä turvatyynyä ei saa kytkettyä itse pois päältä, joten se tehdään huollossa. Hintaa en tiedä.

Soittelin lastentarvikeliikkeeseen ja sanoivat siellä, että heillä on myynnissä kaukaloita alustalla. Alusta kiinnitetään turvavyöllä (tähän riittää lyhyempikin) ja sen päälle kaukalo. Nyt tarttis sitten varmaan mennä tuolla liikkeessä käymään, niin ei tarttis noita isofixeja hommata.

Lääkärineuvola oli siis tänään:

30.10.2007 27+5
Paino: 75,8kg (+891g/ vko)
Turvotus: -
Verenpaine: 127/70
Pissa: puhdas
Hb: 116 (viimex 123) sain rautakuurin joka toinen pvä otettavaksi.
Sf-mitta: 25 (viimex 21)
Sydämen syke, kuului niin hyvin ja kovaa, että lääkäriä alkoi naurattaa. Kyllä pojalla ainakin hyvä sydän on
Liikkeet: ++

Sairaslomaa määräsi nyt 20.11 (iskias- ja selkäkivun vuoksi) saakka ja sitten uusi käynti neuvolalääkärin luona.

Että tämmöistä täällä
:wave:
 
Kiitokset Saarulle uudesta pinosta!

Mullakin piti olla tänään ensimmäinen lääkärineuvola (alkuraskauden lääkärikäyntiä en saanut kun lääkäri oli kesälomalla), vaan soittivatkin n. tunti sitten neuvolasta (ajan piti olla tunnipäästä), että lääkäri on kipea ja aika peruuntuu. Uutta aikaa ei ollut antaa, vaan käski sitten soitella ihan terveyskeskukseen ja sitä kautta saada aika lääkärille.

Terveyskeskuksen neuvonnasta eivät sitten osanneet suoraan sanoa mitään, vaan sanoivat selvittelevänsä asiaa ja soittavansa kun jotain tietävät, luultavasti kuitenkin tänään...

Ei tässä muuten mitään hätää olisi, mutta kun sain eilen vain eilisen ja tänpäivän sairaslomaa, kun sanoin, että tänään oon menossa lääkärille ja nyt näyttää aika mahdottomalta tuo lääkärille pääsy... Ei auta kun hakea sitten vaikka huomenna vaan lisää sairaslomaa "tavalliselta" lääkäriltä, tässä kunnossa kun musta ei töihin ole...

Eihän sairauksille tietty mitään voi, ärsyttää vaan kun eivät heti aamulla soittaneet neuvolasta vaan vasta nyt iltapäivällä.. Ja kun itse on jo jonkin aikaa tsempannut töissä ihan sillä ajatuksella et lääkäri on tänään, ja saa tietää onko kaikki kunnossa vaikka maha töissä onkin ikävän tuntuinen, niin tuntuu mahdottomalta ajatukselta että vielä viikko pitäis töissä paiskia epätietoisena...

Mutta kai se selviää, soittaisvat nyt vaan pian terveyskeskuksesta, niin saan sitten vaikka varattua ajan yksityiselle jos tuo raskauden lääkäriseuranta näyttää kovin pitkälle venyvän...

Tulipahan taas vuodatettua, mulla vaan alkaa usko loppumaan tähän neuvolatoimintaan...
 
Marraskuuta päin! Ihanaa! Mukavaa, kun tuo aika menee nopeeta, kun olo on tukala :)

Neuvolassa käväsin eilen. Sokerirasituksessa arvot oli 5.1, 6,2 ja 4,jotain. Eli rimaa hipoen mennään. Terkkari sano, että viikko sitten oli tullut uudet arvot ja niissä olisin vielä aiemmin napsahtanut, kun on tuo eka arvo yli 4,9, mutta nyt siis ei hätää... Verenpaine oli alhaalla. 106/68, kun norm. on 120/70 tienoilla. Hb 132, eli hyvä ja painoa tullut viime kuun aikana 800 grammaa. Eli aikasta ok kaikki. Vähän van huippailee.

En ollut tiennytkään, että liian aikasin alkaviin kivuliaisiin supistuksiin saattaa olla syynä myös joku bakteeri kohdunkaulassa, jonka voi hoittaa antibiootilla pois. Mulla on lääkäri 6.11, joten otetaan se näyte sitten ja saa tietää onko arvo koholla. Ai niin ja sf oli 28 (edellinen 21 eli onhan tuo maha pullistunut melkosesti)!!!

MaijaM: Ikävää tuommoset "neuvolasekoilut". Sitä aina niin odottaa ja sitten, kun ei pääsekään "kuulemaan vauvan kuulumisia", niin harmittaa vietävästi. Mulla kans aika siirty viime viikolta nyt maanantaille.

Saaru: Minkälaisen lokerikon olet ommellut? Alkoi kiinnostaa. Oletko siitä kuvia laittanut lokakuuhun? Ois ihan kiva idea tännekin, kun on tuota säilytystilaa rajotetusti. Ja ennenkaikkea peittyis se kirkkaankeltainen pinnasängynpääty :LOL:

Kuulumisiin kanssasisaret!

johnu
 
Johnu En oo vielä kuvaa räpsännyt siitä lokerikosta, mutta huomenna varmaa saan sen aikaseksi. Se on semmoinen kangas, missä minkä päällä on sitten kaks kangassuikaletta, ylempi kapeampi-->pienempiä taskuja esim topsyt, peppupyyhkeet yms ja alhaalla leveämpi kangassuikale "puolitettuna" että tulee kaks taskua joihin sitten saa vaikka vaippoja.. Saikohan mitään selkoa..jospa kuva sitten etes pikkasen selventäis. Narut sitten ompelin yläreunaan jotta sen sai kiinni pinniksen päätyyn..

Nyt ruuanlaittoon ja valmistautuun taas iltavuoroon töihin!
 
nyt on pelkopolilla sit eilen käyty, eli ihan kätilön kans kävin jutustaa puhuttii tarkasti tuota synnytyksen kulkua, mun pelkoja ja tehtii synnytys suunnitelma mikä odottaa sit synnytys vastaanotossa... todella positiivinen olo on nyt käynnin jäljiltä...

samoin selviteltii noita supistelu juttuja, ni mulla kuulemma on nyt hyvät jo lähtökohdat,et eivät enää 2viikon päästä edes estele synnytystä jos lähtee tulee.. samoin positiivista on se et jos poitsu nyt parin viikon päästä päättäis syntyä, hänet voidaa hoitaa jyväskylässä jo, et ei enää tule lähtöä kuopioon.. 30viikkoiset kuulemma jo hoidetaa ihan jyväskylässä..

minun suunnitelma nyt on se tuohon synnytyksee,et ilman epiduraalia mennää,kotona yritän olla mahd pitkään kun aukeaminen alkaa, mahdollisista kivun lievityksistä haluan vaan ne luonnon mukaiset, ehkä kohdunkaulan puudutteen ja sillä siisti!

synnytys osasto kierreltii kaksistaa myös kätilön kanssa ja käytii synnytys salissa jne.. myös todettii se te nyt ku mulla on suhteellisen rauhallinen olo (jännittää/pelottaa edellee ni pirusti!) ni ei enempää käydä läpi noita asioita kun kaikki saatii puhuttua siinä..

kaikin puolin jäi tosi hyvä olo ja sellainen et minuu tosiaan kuunnellaan siellä ja otetaa tosissaa se mitä haluan itse.. pari tuntia tuohon meni ja näillä siis jatketaa...

ultraa ei tehty ku mulle tehdää se jonkin sortin arvio ens viikolla keskiviikkona joka tapauksessa kontrolliin.. muutenkaa tuolla käynnillä ei ultraa olis edes tehty, olis sit eriksee varattu aika siihen, jos olis ollu tarpeellista..

kovasti on sellainen olo nyt et ei "pelota" nää supistelut yms enää läheskää ni paljoa ku tietää nyt ettei asia näin mene et poitsu lähetettäs kuopioon jne.. ja se et teidän mitä siellä nyt tapahtuu sit ku menen synnyttää..

tuli yks kysymys mieleeni muuten... :attn: kuinkans moni nyt jää marraskuuss ajo äippälomalle? mulla olis alkanu nyt ööh olikohan 7.11 mammaloma jos olisin aloittanu 50pvää ennen mut aloitan vasta 30pvää ennen ni jään siis 3.12 vasta sit kotio.. perjantaina tulis täällä täydet kympit taas kasaan, eli 30+ viikolel päästäs sitten.. :D kyllä on aika vaan menny nopeeta.. nyt se ajan kulku varmaa sit hidastuukin ku rupee vaan odottaa et millo olis jo la.. :LOL:

tänne ei sillai siis kummempia, ens viikolla on kontrolli ultra,sitä odotellessa ja sit sitä seuraavalla viikolla taas neuvolaa jne..

:attn: kuinka monella on alkanut neuvola käynnit 2viikon välein rv26 eteen päin? :attn: monessa paikkaa näin lukee ja sanotaa et siitä etie päin on 2vkon välein mut kyllä mulla ainakin alkaa vasta rv32jälkee käynnit 2vkon välein.. :eek:

peikko ja poitsu 29+4 :heart:
 
mä jään mammalomalle 28.11 =) jos siis olen töissä loppuun asti.
mulla neuvolakäynnit tihenee vasta viikon päästä 2 vkon välien eli 31 viikolta lähtien..nyt ollut vielä kuukausi väliä.lopussa sit mennään viikon välein.

muuten täällä tasaisen seesteistä raskautta mennään mutta ajoittain on ihan älytön ähky ja supistelee sekä töissä ollessa mahan seutu kipeytyy tuolta alhaalta.siksi mä tässä koko ajan mietinkin sitä saikkua...mikä siinä on niin vaikeeta sitä hakea.kai se että vaivat ei ole kumminkaan sietämättömät ja osa jopa kuuluu raskauteen...
maha on kyllä kasvanut aika lailla..on jo aika muumimainen olo.

terkuin HeMa ja vauva tasan 30 tänään

=)
 
Saaru olet kyllä uskomattoman aktiivinen, kiitos jälleen uudesta pinosta ja kiitos että muistutit Joulun olevan jo ovella! Ihanaa. Musta on ihana antaa lahjoja ja häärätä muutenkin. Joulun tunnelma on mun mielestä aivan ihana. Harmi että meillä täällä etelässä joulut ovat lumettomia (niinkuin lähes koko talvikin).

Meillä ei ole ollut mitään puhetta neuvolakäyntien tiheydestä. Mulla tosin seuraava neukka on jo kahden viikon päästä kun mulla oli viimeeksi sitä proteiinia virtsassa ja verenpaine (etenkin alapaine) huima, ja jos sama meno jatkuu niin edessä on kait tarkemmat tutkimukset asian tiimoilta. Toivottavasti ei mitään raskausmyrkytystä pukkaa.

Mä ostin tänään ensimmäiset tuttipullot ja olen ihan tohkeissani. Lisäksi hankin vauvalle omat pyllypyyhkeet. Pitäisiköhän ostaa joku tuttikin valmiiksi ja mitä muuta pikku tilpehööriä tarvitaan? Ensimmäistä odottaessa sitä on vähän ymmällään, kun tuota vauvatavaraa on marketeissa hylly hyllyn perään ja oikeasti on tosi vaikea tietää mikä on tarpeellista ja mikä ei?

Jospa keittäis iltakaffet ja lähtis sitten koiran kanssa taas lyllertämään lenkkipoluille.

Mukavaa tiistaita kaikille.

pötkylä ja pikkuElvis 28+5
 
pötkylä:
älä hirveesti haali tutteja tai pulloja etukäteen koska mulla kävi niin että tyttö ei syönyt kumpaakaan!vaikka yritin opettaa erilaisilla tuttiosilla ja pulloilla niin ei huolinut .vaan tissi kelpas.samoin tutti alkoi maistua vasta sit kun hampaita tuli ja silloinkin vaan hetkisen kerrallaan.

itse ostan sinkkivoidetta/bepanthenia valmiiksi kotiin.samoin on hyvä olla varalla vähän äidinmaidonkorviketta ja tietty vaippoja.pumpulilaput on käteviä vauvan silmien ja kasvojen pesuun.top-tikkuja navan puhdistukseen.itselle tietty terveyssiteitä kannattaa ostaa valmiikis hyvä varasto....
kaiken muun ehtii hankkia mutta jotain on tosiaan hyvä olla valmiina koska ainakin itse olin kotiin tullessa niin väsynyt ettei heti huvittanut kauppaan lähteä.
 
Kiitos Saaru uudesta pinosta :flower:

Sormet on nii turvoksis et paha kirjottaa, miten musta nyt tuntuu siltä et jään maanantaina saikulle. VOi kun ei pukkais sitä raskausmyrkytystä. Lisätöitä tuli viä tälle viikolle kun töissä sairastellaan :eek: Miks kaikki muut sairastaa? Mun kuuluis saada sairastaa.. ei vaan.
Hieno juttu Pikkupeikko et olo helpottaa synnytyksen suhteen :) Kyllä se siitä, eikä tiä vaikka ylitte menis?! :)
Meillä kans pitäs tihentyä rv 30 alkaen neuvolakäynnit 2 vk välein ja rv 36 viikon välein. Paitsi mä meen jo viikon päästä kattoon pissan tilanteen ja turvotuksen tilanteen. Aika tukala on olo :(

Oliko se riksu joka kyseli niistä laajentumista... ELi meillä on ja parilla muullakin tässä ketjussa, toisella ainakin jo poistunut kyseinen ongelma. Eli meillä huomattiin asia rv 20 rakenneultrassa. Kontrolliultra oli rv 28 jolloin toinen oli normalisoitunut kokonaan ja toinen oli vielä ministi laajentunut. Ja vielä siis kontrollitulra rv 36, enemmänkin ehkä vauvan koon takia kun tämä altaan. Eikä todellakaan ole vakavasta asiasta kyse, on siis toiselle sukupuolelle hyvin tyypillinen juttu. Tiedätkös jo sen sukupuolen? No mutta sitä seuraillaan, voi mahdollisesti aiheuttaa virtsatulehduksen estolääkityksen vauvan synnyttyä. No kyselet vaan lääkäriltä reippaasti ni hän kertoopi, millaisesta teidän kohdalla on kyse. Me päästään ongelmasta jo ennen syntymää ilmeisesti :)

EN nyt taas jaksa muuta.. Täytyy mennä lepäileen kun aamutuimaan alkaa seuraava työtvuoro, vaikka just vasta kotio pääsin.

Cattie ja Osku 29+4
 
Morjens vaan taas!
Täällä yks hermoheikko kolmannen odottaja. Niin kun sitä kaikki olettaa että kolmas raskaus sujuu jo rutiinilla ym. niin minäpä olen ihan hysteerikoksi ruvennut. No ei ihan mutta melkein. Kävin tänään tyttöäni käyttämässä lääkärillä kun on perjantaista yskinyt ihan hillittömästi ja samalla pyysin neuvolatätsyä auttamaan kun vaavi ei ollut koko aamun aikana (klo 13. mennessä) potkiskellut. KLo 12 eteenpäin laskeskelin liikkeitä enkä saanut kun neljä liikettä tunnin aikana. Neuvola täti kuunteli sitten "ohimennen" dopplerilla ja kaikki tuntui olevan hyvin. syke vaavilla oli 140-160 välillä.
Kovin tuntui olevan ymmärtäväinen neukkatäti mun huolien suhteen. Täällä kun pienessä kylässä asuu niin voi ihan milloin vain marssia neuvolaan apuja hakemaan. Huomenna olen kyllä taas menossa lääkärille kohdunsuun tarkistukseen, mutta en voinut pohtia noita liikkeitä huomiseen...
Kertokaahan te joilla vaavit majailleet poikkitilassa tässä vaiheessa(rv26+6) niin koskakohan noin yleensä käntyy perä tai raivotarjontaan?
Mullakun noi kaksi edellista on asustelleet koko raskauden ajan (mitä on pystyny sanomaan) päät alespäin.
Tänään vaavin sydän äänet löytyi ihan häpyluun luota tosi alhaalta. Tuumasi vaan neuvolatäti, että poikittain on tosi alhaalla. Liikkeetkin tuntuu tuolla jossain alhaalla ja syvällä sisuksissa.
 
Tiättekö kun mua harmittaa nyt oikeen ku mulla on jo lähes kaikki vauvalle valmiina... ja te juttelette kaikkee ihanaa mitä ootte hommaillu tai hommaatte vauvalle.. YHYYYH!!! :D
Esimerkki hyvä ykkönen on noi pyllypyyhkeet.... mulla on niitäkin ja niin reilusti ettei todellakaan lisätarvetta ole... ja harsoja... jopa tuttipulloja... vaatteetkin jo on... eli en ottanu pakkaustakaan.... kaukalo on....vaunut on... sänky on... sitteri onnnn... ainoo mikä puuttuu on syöttötuoli mut sillä tee mitään vielä piiiiiitkään aikaan :D :D :D

Mulla on vauva ollut viimeks tänään poikittain... neuvolatäti sanoi että vasemmalla puolen alhaalla on jotain kovaa... ja sitten totesin että vauva potkii oikeelle puolen :D sitte hän päättikin suoristautuu ja pistää oikeen kunnon mylläkän pystyyn :D
ja pyörii ihan ympyrää tää tyyppi kyllä vielä,ettei ole asettunut millään tavoin mitenkään päin :D

Minuu nauratti (en tiiä huomasitko itse Johnu ) että sun käynti oli hieman samantapanen ku mulla... jopa noi arvot... :D

Saapis, heitti jotain hatusta vaan :D
 
Hei vaan :wave: Kylläpä aika huristaa, uusi viikkokymmen pyörähti käyntiin sunnuntaina eli 2½kk olis LA:han. HUI!

Saaru Kiitos taas uuden pinon aloituksesta ja mulle vois merkitä tonne alkulistaan synnytyssairaalaksi KSKs.

Pikkupeikko kyseli neuvolakäynneistä; täällä rv28 on toinen neuvolalääkäri ja sen jälkeen käynnit 2 vkon välein. Ja rv36 lähtien vkon välein niinku jotkut jo aiemmin mainitsi.

Ja äitiysloma alkaa 28.11. myös mulla (jollain oli sama päivä). Joskin olen sairaslomalla ollut jo elokuun puolivälistä lähtien ja edelleen äippälomaan asti.

MaijaM aika hurjaa jos et vielä ole neuvolalääkärille päässyt kertaakaan. Kai nyt jonkun alan lääkärin pitäis jo vähän tutkia onko kaikki kohdallaan. Ärsyttää sun puolesta.

Monilla oli neuvolakuulumisia ja niin myös mulla;
29.10.07 rv 30+1
painoa 250g/vko, kaikkiaan 10,4kg eka käynnistä
verenpaine 122/84 kuulemma kohollaan (ei kyl mun mielestä vaikka vähän enemmän on kun viimeksi (111/62))
pississä ihan himppu proteiineja
Hb 129 taas sain nousemaan onneksi (viimeksi 113)
Sf 28 eli kohta ollaan jo normikäyrällä
Liikkeet ++
Sydänäänet 140

Perjantaina joudun käymään uudestaan kontrollissa tuon verenpaineen ja pissaproteiinin takia. Toivotaan et ainakin paine johtui vain vlopun lakritsinsyönnistä...

Muuten kaikki ok, koiran kanssa käyty pitkiä lenkkejä, kun on ollut niin lepposet kelit. Ja uudessa kodissakin alkaa tavarat pikku hiljaa löytämään paikkansa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Pore&Papunen 30+2
 
Pore: Niin eihän tuo verenpaine sinäänsä oo edes koholla, kun alapaineen raja on 85 ennen kuin se on koholla, mutta onhan tuo kuitenkin noussut aika paljon edellisestä käynnistä, niin ehkä siksi on terkka sanonut niin. Ja se alapaineen kohoaminen nimenomaan on merkki enteilevästä raskausmyrkytyksestä, ja sit kun vielä nuo proteiinit ollut koholla. Mutta toivotaan että kaikki on hyvin. =)
 
Pore olen kyllä käynyt yksityisellä lääkärillä kahdesti, ensin alkuraskaudesta ja n. 6 viikkoa sitten, neuvolakortissa näistä ei kuitenkaan mitään tietoa ole... Taitaa vaan nyt tälläkertaa jäädä tämäkin neuvolalääkäri kokonaan väliin (tai siis joudun taas turvautumaan yksityiseen).. Käskivät terveyskeskuksesta soittaa vielä huomenna aamulla, mutta epäilivät, etteivät näitä neuvolalääkäriaikoja saa annettua lainkaan, vaan pitää olla yhteydessä neuvolaan, josta sanottiin jo päivällä, ettei aikoja ole...

Harmittaa vaan paljon (muutenkin on nyt raskauden aikana kiukkuuntuminen ollut hyvin herkässä ), kun olin odottanut pääseväni lääkärille, kun neuvola terveydenhoitaja on varsin "hajamielinen" ja näitä vaivoja on tässä ollut.

Tietääkö muuten kukaan, mitä sitä sitten pitäisi pyytää lääkäriä katsomaan, kun yksityisellle menee? :attn: Pärjääkö ilman labroja seuraavaan neuvolakäyntiin (kahdenviikon päästä )? Verikokeilla tuskin on niin päivänpäälle väliä (olen siis rh neg. joten nyt ois otettu vasta-aine verinäyte)??



 
...kaikille. Olen vain seuraillut vierestä hetken, kun on ollut niin tasasta menoa.
Neuvolassa kävin alkuviikolla ja yllätyin painonnoususta ja reilusti käyrän yläpuolella olevasta sf-mitasta. No, jos vauvalla oli nyt vaan tässä välissä kova pyrähdys. Eli raskausviikolla 26 tasan oli sf-mitta jo 28. Ja painoa yhteensä tullut jo 10 kiloa. No, nyt olen flunssassa, eikä mikään maistu, ei ruoka, ei kä ulkoilu. Olen kyllä syöny normaalisti.
MaijaM:: Kuulostaa todella hullulta, ettei ne ota sua neuvolalääkärille. Eikö se nyt kuuluu lakisääteisenä jokaiselle suomessa odottavalle äidille? Uskon , että harmittaa.
Voi kun paranis tää flunssa. On yhtä piinaa.
Saaru: kiitoksia taas päivityksistä.
Lämpimin terveisin: Blanca ja pikkanen 26+risat
 
Kiitokset Saarulle jälleen uudesta pinosta :flower:

MaijaM: kuulostaa kyllä tosi omituiselta, että aikoja ei saada annetuksi. Itseäni ottaisi varmasti myös päähän, jos tuollaista tapahtuisi. Voisitko mennä edes tavalliseen päivystykseen ja pyytää sieltä sitä saikkua??

Saapasjalkakissa: täälläkin vauveli on vähän väliä ihan poikittain masussa. Ei kyllä varmasti ole vielä hetkeen asettumassa paikoilleen, sen verran mennään masussa ympäri ;)

Pore: mulla on ollut pissassa kahdella kertaa proteiini +- eli todennäköisesti samalla tavalla kuin sinulla. Terkka kyllä sanoi, että se on todella yleistä eikä yleensä merkitse mitään. Onko ollut esim.runsaampaa valkovuotoa? Sekin voi nostaa noita proteiineja. Ja tuosta verenpaineesta voin sanoa, että kyllähän ne vielä ovat erinomaiset. Pienikin stressi/huonosti nukuttu yö tmv. voi nostaa helposti tuon verran paineita. Itsellä normaalisti paineet 115/75 luokkaa ja neuvolassa aina melkein 130/80 (=valkotakkisyndroomaa :LOL: ). Mutta hyvähän ne on oman mielenrauhankin takia kontrolloida, ja parempi että otetaan kunnolla asiat huomioon.

Äitiyslomasta: mulla alkaisi vasta 13.12. mutta näillä näkymin siis olen siihen saakka saikulla supistelujen takia. Tänään olin kaupungilla ja jalkojen päällä vähän pidemmän aikaa niin kyllä alkoi taas masu muuttua pinkeäksi. Oli melko tukala ja huono olo :| Onneksi pääsin kotiin ja levon jälkeen alkoi taas helpottamaan. Täytyy kyllä myöntää, että en kyllä edes halua mennä töihin, jos olo en edes vähänkään tuollainen :/

Sain muuten tänään tehdyksi vauvalle tyynynliinoja 3kpl siitä samasta kankaasta kuin mitä se äitiyspakkauksen pussilakana on. Ostin viime viikolla Finlayssonin tehtaanmyymälästä "huonompaa II-laatua" olevan pussilakanan, josta siis tein pieniä tyynynliinoja. Lakanassa oli ihan pieni reikä takana ja muutama värivirhe --> hinta vain 2,50?!

Afu ja mini 28+1
 
Kiitos vaa kaikille! :flower: Musta on vaan niin kiva täällä säätää, aamusin on kivasti aikaa olla hetken omassa rauhassa tässä koneella. Aamuisin on monesti aikaakin ku työt on vasta illalla :D

Pikkupeikko Hyvä että mieli rauhoittui polilla käynnistä. Kannattaa kuiten koittaa olla ottamatta paineita synnytyksen kulusta, aina ne ei mene niinkuin haluis. Ite sen takia en mitää sen suurempia suunnitelmia ole koskaan tehny, luotan siihen että sitten siellä kätilöt tilanteen mukaan osaa ehotella ja suositella mitä tehdään ja mitä kivunlievityksiä kokeillaan. Tässä synnytyksessä on toiveena että jos hyvin menis niin mentäis samalla "kaavalla" kui edellinen--suihkua,ilokaasua ja spinaali.
Mulla alkaa varmaa sitten ensimmäisenä virallinen mammaloma, 30pvä enne laskettua, niin mulla loma koittaa 20.11. Ei tosiaankaa enää kauaa..
pötkylä Tuossa jollain tuliki hyvää listaa mitä kannattaa olla jo kotona (sitä pientä sälää) kun tulee. Mutta hyvin kerkiää sittenkin hankkia ku kotiin tulee niin loppuja mitä ei ole hoksannut tai aatellut tarvitsevan. ei tule sitten turhaa hankittua. Meillä nyt on ennestää tuttipulloja iso pussi tuolla, tutit ostin niihin nyt. Muutkin on syöneet pulloa ja tuttiakin jonkun aikaa alle 1v:na. joten huvituttejakin ostin 2kpl. Löydettiin tosi hiano tuttiskin tässä, mies kun on hirmu Kärppäfani..



Meillä ennestää löytynee jo nokkamuki, jarrusukat, paita ja nuorimmalla olu tuttikin. Jos nyt tutti maistuu Aatolle niin hänki saa sitten "isompana" oman fanitutin ja saas nähä varmaa saa myös tuon niiden uuden bodyn :)

Saapis Kyllä täälläkin alkaa olemaan kaikki hankinnat jo valmiina. Turvakaukalo enää puuttuu, muut taitanee olla jo kasassa. Kaikkea mahollista olen ommellutkin jo, onneksi tulee toi joulu, niin ei lopu tekeminen ja näprääminen mammalomalla:) Tarkoitus olikin että kaikki ois suhtvalmiina ku mammaloma alkaa että saa sitten rauhassa nuorimmat synttärit järjestää ja laittaa sekä sitten saa keskittyä tuohon jouluun.

Mulla ainakin vielä neukkakäynnit 3vk välein, seuraava on ens viikolla jolloin on rv 32+6, saas nähä joko sitten aletaan 2vk välein siellä kulkemaan ja onkohan jo seuraavaksi kolmas lääkärillä käynti.

Ei voi muuta ku ihmetella miten MaijaM llä ei ole ollut neuvolan kautta lääkärikäyntejä. Ei monellakaan ole vara turvautua yksityiseen kun ei pääse kunnalliseen. Olettaisin että se kuiten on meidän odottavien oikeus!

Ainiin mä niitä kuvia meinasin ottaa ja laittaa tänne siitä lokerikosta. Käynkin napsaseen ja sitten aamupalalle ku on taas saanu ittesä hereillä tässä koneella:) Sitten tuun lisäileen kuvia vielä..

Aamun jatkoja!

Saaru ja Aatto 31+5
 
Maija M:
Kyllä se vasta-ainekoe olis aika tärkeä.mulle ainakin jouduttiin varaamaan lisäneuvola-aika sitä varten kun lääkärineuvola ei osunut sopivaan aikaan eli 24-26 viikolle.
Lääkäri oli 28 viikolla.

Pitää taas alkaa valmistautua iltavuoroon.saas nähdä miten jaksaa...

 
Huomenta!

Pääsen sittenkin tänään neuvolalääkärille! Usko meinasi kyllä loppua, sillä ajan saaminen vaati useita puheluita ja angiinan, joka mulla todettiin maanantaina. Eli siis soitin tänään heti kahdeksan jälkeen terveyskeskukseen, kuten eilen oli käsketty. Vastauksena tuli, että "me ei anneta mitään neuvolalääkäri aikoja, jos sulla ei oo mikään riskiraskaus"... Intin sitte vastaan, että kun muutenkin oon kipee ja mun omalääkäri sattuu olemaan tämä neuvolalääkäri. Käskivät sitten soittaa toiseen numeroon ja kysyä sieltä. Sieltä vastaus oli taas tämä, että ei he voi antaa aikoja näihin neuvolatarkastuksiin, vaan on oltava yhteydessä neuvolaan.. No jatkoin vänkäämistä, et kun ihan oikeesti tarvisin tällepäivällä sairaslomaa, niin lupasivat sitten vielä yrittää selvittää, voisko tehdä poikkeuksen.. Soitin sitte neuvolaankin, josta sanottiin, että kyllä mä kuukaudenpäästä voin siellä lääkäriin päästä (eli ei mulle iloa, kun tarviin tällepäivälle sairaslomaa, enkä muutenkaan taida enää kuukautta töissä pärjätä )..

Mutta lopulta sitten soittivat terveyskeskuksesta ja sanoivat, että lääkäri suostuu tekemään mun kohdalla poikkeuksen ja pääsen iltapäivällä lääkäriin. Nyt pitää enää toivoa, että ei lääkäri sairastu uudestaan... Eli todella paljon pitää jaksaaa itse vaatia (eikä lisä sairaudestakaan ole haittaa) saadakseen nämä kaikille kuuluvat edut, tai muuten jää ilman..
 

Yhteistyössä