**TAMMIKUU2008**marraskuu

Neuvola kuulumisia täältä.
rv 30+2
paino +370/vko (yht. 6,5kg)
rr 114/82 (vähän alapaine koholla)
pissa puhdas
hb 112, joten raudan alotin nyt sitten, saa nähä mitä vatsa tykkää...
turvotus -
sf 27 ihan keskikäyrällä menee
syke +
liikkeet ++

Raivotarjonnassa tyyppi oli ja kovasti kävi heilumaan kun sykettä kuunneltiin. Nytkin myllää mahassa ja hikka on toisella tosi usein :)
Neuvolakäynnit onkin sitten parin viikon välein tästä eteenpäin.

Mullakin tekis kovasti mieli järjestellä kaikkia kaappeja ja alkaa pesemään vauvan vaatteita. No kun nyt viikonloppuna saadaan se hoitopöytä niin ens viikolla vois vähän alotella. Jääpä sitten joulukuulla aikaa sitä jouluakin vähän laitella nyt kun on aikaa. Viime vuonna jäi aika vähiin kaikki jouluvalmistelut kun töissä oli hoppu. Ja että mun tekis mieli joulutorttuja :p Ja toinen mitä mun on tehnyt monta päivää mieli on vohvelit. Hain tossa alkuviikosta vohveliraudan äiteeltä lainaan ja nyt viikonloppuna niitä on pakko tehä :D Kermat ja hillotkin on valmiiksi ostettu :p Taidetaan vaan pyytää miehen veli perheineen niitä myös syömään, niin ei itse tule ahmittua ihan hirmuista määrää :D

Rauhallista viikonloppua kaikille!

Pippuri ja Onnimanni 30+2
 
hmm.. tossa eilen jo lueskelin täällä ja nyt vähän mutta jotenkin tuntuu että kaikki mitä lukee niin häviii sit mielestä. eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
täällä ollaan oltu pari päivää jo kiukkusella tuulella tota esikkoa kohtaan ja ei auta yhtään kun mies tulee kotiin ja on vihanen koska mä olin sille jotain ylöllä puol unisena höpöttäny kun poika heräs keskellä yötä.. ja sit kun pyytää että vaihtaa pojalle vaipan ees sen yhen ainoon kerran päivän aikana niin sit tulee sanomista et anna sä sit se iltapuuro.. ja muutenkin syyllistää mua koko ajan et kun mä oon päivän pojankaa ollu ja sit oon tosi kiukkusella tuulella niin sanoo vaan et on siläkin ollu rankka päivä kun on töissä ollu ja muutenkin.. ärr.. kaikki ottaa päähän.

sit kun ei noista meijän seksiyrityksistä taho tulla mitään kun aina kun haluttaa niin on täysin väärä ajankohta ja mutenkin tän massunkaa vähän hankalaa kun jommalla kummalla sit kesken kaiken lähte ilot ja himot pois... et kaikki masentaa ja sit kun mies haluis mut mulla vaan ei oo halukkuutta niin purkaa sen muhun syyllistämisenä vaikka tietää etten voi sille mitään niin tuntuu tosi pahalta :snotty: toivotaan et vauvan synnyttyä tulis vähän ees halukkuutta kun esikon jälkeen kaikki halukkuus hävis ja sitä on jo 2vuotta kestäny et sillon tällön harvoin on vaan innostusta :(

on se elämä vaan niin rankkaa.. onneks nyt viikonloppuna sunnuntaina meen kavereittenkaa leffaan ja lauantaina sit käyn kaverin synttäri kahveilla. ja tuntuu et sekin on liikaa tolle äijälle olla poikansa kanssa kun sano heti et eiks sillä saa mitään suunnitelmii olla mut siit on varman kuukaus kun oon viimeks ollu jossain ilman poikaa. niin saa luvan ite sopia menonsa niin että poika tulee mukaan koska se on mun mukana kaiket päivät.

anteeks. oli pakko johonkin purkaa kaikki tää pahaolo mut helpottaa jo kun sai kirjotettua sen :)

NAsu tasan 29+ :attn:
 
Jännitys oli valtava kun siellä odottelin pääsyä, lähinnä jännitin kätilön suhtautumista pelkoon mutta onneksi tämä kaikki osoittautui turhaksi ja tämä kätilö oli ihan mielettömän hyvä tyyppi.:)
Aluksi mietittiin mistä pelkoni johtuu, jä lopputuloksena on että olen jo pienenä lapsena saanut nämä traumat sairaalaa ja kipua kohtaa. Keskusteltiin tunti ja koska sektiota en halua niin mietittiin muut vaihtoehdot ja kätilö kertoi kuinka heillä pelkopotilaat hoidetaan synnytyksessä. Ja koska mua pelottaa myös mahtuuko vauva ulos, sain tähänkin helpottavaa tietoa,koska olen alle 150cm niin pääsen automaattisesti synnytysarvioitiin, ja se on joulukuussa jolloin on toinen kerta pelkopolille,silloin vain lääkärille. Jotta jos sektioon päädytään niin ehdin kaiken käydä päässäni taas läpi. Kätilö ei osannut kertoa vielä otetaanko mahdollisesti noi lannekuvat mutta se selviää sillon. Lisäksi menen parin viikon päästä yksin tutustumaan synnytyssaliin ja tapaan siellä kätilön.
Ja mikäli ahdistukseni ei helpota niin on mahdollista mennä myös juttelemaan psykiatrin kanssa,johon en ainakaan vielä nähnyt tarvetta.

Olo on tosi helpottunut tuosta käynnista ja nyt vuorokauden jälkeen mulla on fiilis et mä nujerran tän pelkoni ja me selvitään tästä. :)

Nyt ihanaa viikonloppua, tää alkaa pakkailemaan, lähdetään lillumaan Naantalin kylpylään =)

Jenni & Hajis 29+3
 
...flunssaisesta kehosta.Lääkärineuvola oli tänään ja korkeasta sf-mitasta huolimatta mennään aivan keskiarvoa, ja vauva vastasi viikkoja ja päiviä tasan. Piirun verran yli kilon paino ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Asento oli vaan ihan eri kun oletin. Luulin, että vauva on poikittain tai pää ylhäällä, mutta oli sillä vaan pää alaspäin ja se mitä olin luullut sen pääksi vatsan päältä tunnuteltuani, olikin sen reisiluu (!!!!) Hyvä minä :LOL:
Pikkugreippi:Eikö me olla täällä just sitä varten, saa purkautua, saa kirkua ilosta, saa itkeä surusta, tai olla vaan olemattakin. Ettö eipäs pyydellä anteeksi siellä. Meilläkin seksielämä on kokenut kovia, kun eka oli pahaselkävamma, josta suoraan raskaaksi (tai siis oli vauva saanu jo alkunsa ennen onnettomuutta ja selvinny), mikä aiheuttanut mun miehelle ainakin huolta. Siis se pelkää satuttavansa mua ja siksi aina eri syihin vedoten kieltäytyy, rassu pieni. No, en aina tosin anna sen kieltäytyä ...
Ja mä tiiän, että se haluu ja rakastaa mua.
Ja tiedän, ettei se heti palaudu synnytyksen jälkeenkään, se seksielämä, mutta jos nyt ainakin sitä hellyyttä ja läheisyyttä pitäs yllä. Pikkulapsi-aika on rankkaa seksielämälle. :( :heart:
Minunki pitäisi käydä läpi, mitä vaattetta noissa lahjoituslaatikoissa on ja mitä vielä tarvitsee. Tekis mieli ostaa koko maailma sille lapselle.. :saint:
Haleja :snotty:
 
Pitkästä aikaa kaikille: TERVE! En ole pitään aikaan kirjoitellut tänne, koska oon järjestellyt vauvalle vaatteita (pessyt ja laittanut hyllyille) ja tavaroita koreihin ja kaappiin. Mutta nyt päätin tulla lukemaan teidän muiden kuulumisia ja laittaa tähän muutaman rivin omiakin kuulumisia.
Kävin eilen keskiraskauden lääkärineuvolassa ja onneksi kaikki oli hyvin eli:

rv 29+1
paino laskenut -1,5 kg (painoa on nyt tullut alkupainosta 5 kg)
rr normaali
pissa puhdas (onneksi, pelkäsin, että siinä ois sokeria)
hb 122
turvotus -
sf 26 (vähän keskikäyrän yläpuolella menee)
liikkeet +
vauva on onneksi edelleen raivotarjonnassa

Onneksi se lääkäri (mies) katsoi myös tuonne alapäähän (kun pyysin), kun se ei automaattisesti tarkasta tilannetta sieltä. Sanoin, että mulla on ollut supistelua niin se sit katsoi tilanteen. Paikat on jo vähän pehmentyneet, mutta kohdun suu on kiinteä ja kiinni ja kohdunkaulaakin on onneksi jäljellä reilu 2 cm. Oikein mukava ja asiallinen oli tuo lääkäri! Juttelin tuon lääkärin kanssa myös mahdollisesta Tehyn lakosta ja pelosta, ettei synnärillä ole sitten henkilökuntaa, kun synnytyksen aika tulee... lääkäri rauhoitteli ja käski olla stressaamatta asiasta (mut väkisinkin se tulee mieleen...). Jännittääkö teillä muilla tuo asia (että jos lakko tuleekin)?

Afu-82: Tuntemuksia sukupuolesta: kyselit, että onko muilla, jotka eivät vielä tiedä vauvan sukupuolta, vahvoja tuntemuksia siitä kumpi on tulossa? Me ei tiedetä kumpi meille on tulossa (kumpi vain on tervetullut, pääasia on, että olis terve ja hyvin kehittynyt vauva). Mulla on ollut melkein alusta asti tunne, että vauva ois poika. Maha "sojottaa" mullakin eteen päin, mutta siitä ei kyl voi ennustaa mun tapauksessa mitään: meillä on tyttö ja poika ja molemmilta mulla on ollut eteen päin sojottavat mahat (mun äidillä on ollut samanmalliset masut, kun se ootti mua ja myöhemmin mun pikkusiskoa). Mun miehellä ois tuntemus, että tää meän tuleva kuopus ois tyttö, samoin ajattelee mun äiti.

Jaahas, nyt lähen herkutteleen pannukakulla ja iltakahvilla, jotka mieheni on (kaikessa ihanuudessaan) meille tehnyt!
=)

Tammiäiti rv 29+2 ja nuppuset
 
Olipas taas tullut tekstiä paljon tänne päivässä! Huomaa, että viikonloppu on taas alkanut :)

Kävin eilenillalla katsomassa pitkästä aikaa YouTubessa videoita. Eksyin sitten myös katsomaan synnytysvideoita, ja jotenkin tuli tunne, ettei ehkä kuitenkaan olisi pitänyt tehdä sitä.. Tähän asti olen ajatellut, että kaikki menee sitten omalla painollaan siellä synnytyksessä. Synnytys ei oikeastaan pelota, mutta jotenkin siitä tuli liian konkreettista. En voi suositella videopätkien katselua kovinkaan heikko hermoisille / jännittäville :|. Mutta helposti löytyy sanalla labor (piti kyllä ensin rekisteröityä ja olla yli 18v.)

Seksistä: kyllä meilläkin on välillä melko vaihtelevaa. Välillä into vain jotenkin lopahtaa keskenkaiken, välillä mua on alkanut sattumaan masuun ja sen takia pitänyt keskeyttää :( . Mutta eiköhän tää tästä, lähäisyyttä pitää sitten vain olla enemmän ja sitä olenkin kaivannut enemmän nyt raskaana ollessa.

Rautatableteista: mulla menee niistä myös maha ihan sekasin. Välillä on tosi kovalla ja välillä melkein ripulilla :/ . Olen koittanut nyt Retaferia ja Obsidania, mutta molemmilla ihan sama vaikutus. Ostinkin pinaattikeittoa, että voisin ainakin muutaman rautatabletin jättää ottamaatta..

Meillä alkaa olemaan melkein kaikki hankittuna vauvalle. Sänkykin vain pitäisi hakea kaupasta (väri ja malli jo päätetty). Viime viikolla hankimme Emmaljungan city crossit + citykopan Tampereen lastentarvikkeesta. Voin kyllä sanoa, että ainakin me saatiin siellä tosi hyvää palvelua, vaikka päätöksenteko kestikin tunteja :whistle: ..

Mies tulee jonkun tunnin päästä kotiin =) . Ihanaa, kun on tiedossa vihdoinkin selkä- ja jalkahierontaa. Selkä ollut ihan jumissa viime aikoina, kun ei oikein sopivaa nukkuma-asentoa tahdo löytyä |O

Afu ja mini 28+4
 
Raudasta:ostakaa rautakuurilaiset ihmeessä apteekista tai luontaistuotekaupasta Florarix krauterblausaftia eli nestemäistä yrttimehujuomaa jonka rauta imeytyy tosi hyvin ja ei käy mahan päälle yhtään!
mulla vetää tabletit ummelle...

 
Täällä ollaan niin väsyneitä niin väsyneitä, koko ajan vaa pahenee. Saa nähä auttaako viikonloppu ollenkaa, jos ei niin pakko turvautua saikkuu. Loppu viikko töissä oli jo aika tukalaa. Ei tässä enää kauaa ois edes jälellä, ens viikolla 4 työvuoroa sitten viikko (5pvä) ja sitten vielä yks maanantai:)
Helpottaa että muillakin on nihkeetä seksin kanssa. Mä oon vaan yksinkertaisesti niin väsynyt että ei jaksa/huvita. :( Aamut herään ja touhua poikien kanssa ja kotihommia tuusailen ja illan vielä päälle töissä, aika voimaton on sen jälkee. Normistki vaa jotain pientä iltapalaa ja nukkumaa. Ja nyt tämä armoton väsymys saa niin pahalle tuulellekin että voi hyssykät!
Tänäänki saa juosta joka suunnassa ja mies lähtee pikkujouluihin, ei siis osallistu mihinkään tänään eikä varsinkaa huomenna aamusta. Elikkäs odotettavissa on pahantuulinen ja väsynyt äiti.
pikkuGreipille paljon voimia ja jaksamisia, jospa sulla tuo hetkellinen vapaa lapsista piristäis.
HeMa05 Pitää laittaa muistiin tuo yrttimehujuoma, jos tässä joutunee alkaa tankkaamaan. KOvasti oo koittanu kyl syödä vihreitä kasviksia ja tuplasin multivitamiini annoksen (niissähän on rautaa kans). Pitääkö tuota mehua ottaa paljonkin kerralla. Mulla meinaa olla hankala kyl saada alas jos maku ei miellytä, niin isoa määrää.
Mut jospa kohta menis potkii tuon ukonretaleenki ylös ja pistäis vaikka pienen sauvakävelylenkin ennen suihkua, jos sais ittensä hereille tähän päivää ja toivon mukaan pikkasen piristäiskin..

Saaru ja Aattomiäs

...Pitäsköhän illan pimetessä piipahtaa hautausmaalla, siellä voi olla kaunista ku kynttilöitä on paljon. harmittaa kun ite en hoksannu ostaa kynttilöitä, oltais poikien kanssa voitu muutamat käydä sytyttämässä sinne "yleiselle" haudalla.
 
Mie jouduin myös rautakuurille viime neuvolakerralla ,hb 96, (tai no oikeestaan jo sitä edellisellä kerralla.. hb112). Neukka määräsi Obsidania, mutta en aloittanut sitä, kun pillerit tulee multa takaisin ylös samantien.. Äiti sitten neuvoi käyttämään tuota Florarixiä appelsiinimehun kera. En sitä kyllä joka päivä ole muistanut ottaa :ashamed: Mutta kerron sitten tiistaina, että kuinka paljon onkaan kyseisellä litkulla hemppa noussut. On kuulemma paremmin imeytyvää muutenkin kuin tuo Obsidan.
 
Seksistä:
aikamoista aaltoliikettä täälläkin..nyt alkaa olo olla aika muhkea joten luulen että tässä mennään aikalailla hiljaiselolla loppuraskaus.onneksi kuitenkin 1 ja toisella kolmanneksella seksi maistui kohtuullisesti.tosin meillä seksi on aina vaihdellut kovasti ja varsinkin esikon syntymän jälkeen oli aika hiljaista eka vuosi...tuntuu ettei vaan se ollut ekana mielessä kun imetti ym.tuntui että rinnat kuului vauvalle
:)

Täällä kanssa maanantaina lääkärin metsästys alkaa ja meinaan olla ainakin viikon saikulla...ei vaan tahdo jaksaa näitä 4-5 päivän putkia jossa aamua ja iltaa...jalat on alkaneet väsyä aikalailla ja kai sitä tässä vaiheessa saa jo relata vähän...

HeMa05 ja vauva 30+4
 
saaru ainakin kirjoitteli tuosta synnytyksee valmistautumisesta, ni en mie ole ajatellu koko asiaa enää oikeestaa ton pelkopoli käynnin jälkee.. :D jotenkin ku kuuli ihan kasvotusten ihmiseltä joka synnytyksiä hoitaa päivittäin ni nuo kaikki asiat tuli olo jotenkin huojentuneemmaksi et ehkä se kaikki menee omalla painollaan siellä sit.. :) siitä ei siis stressiä enää täällä oteta.. pitää ajatella ja yrittää keskittyä muihin asioihin...

kovin olitte kirjoitelleet,kaikkea ei edes saanu sisäistettyä.. pitää tänään illemmasta paremmalla ajalla yrittää lukea ajatuksen kera nuo kaikkien jutustelut.. :)

täällä vietellää laiskan pulskeeta v.loppua,mahtuu sukulaispojan 3v synttärit ohjelmaa ja sitä myötä muiden sukulaisten tapaamista.. olo on ollu iahn ok nyt viime päivät, tänää sit vaivannu ihana kamala päänsärky.. :'( tuntuu et on hartiat ja kädet ni jumissa et ei toimi mikää.. hammaslääkärissäkäin kävin tuossa torstaina, ja joutuvat juuri hoitoa tekee sit yhtee hampaasee.. :'( sehän sit rupes painetta kerää ja sen takia valvottii sit torstai/perjantai välinen yö... onneks sain ajan het sit perjantaina aamusta hampilaa et avasivat sen uusiks ja paine lähti.. nyt sit syön kuuria tulehduksee tuon takia.. :(

mut pidemmittä törinöittä.. keskiviikkoa täällä odotellaa, sillo ultra.. :)

peikko ja poitsu 30+1 :heart:
 
Ja nyt supistelee, oikein kunnolla :/ Monta kertaa oon täällä sanonut, että eipä oo supistellut, niin tänään sit oikein olan takaa vaik en oo ees mitään muuta tehnyt kun kotona oleillut ja ihan rauhallisesti ottanut. Tuntuu muutenkin että vauvan pää on niin alhaalla, että se hulahtaa yhtäkkiä ulos sieltä, vaik eihän nyt tietenkään oikeesti niin vois tapahtua mut ihan on sellainen tunne. :ashamed: Mullahan on jo maha laskeutunut, että se vauva kyllä oikeestikin on alhaalla!

Katja ja rv 31+2
 
supistelee. Eli Katja87 samassa veneessä ollaan, mulla toi maha on tänään hulahtanut tuonne alas. Eilen ja tänään on siis supistellut ihan kiitettävästi, kun nousen istumasta ja reippaampi kävely saa supistamaan. Ajattelin maanantaina soittaa terkalle ja kysyä pääsiskö lääkärillä käymään vai pitääkö mennä ihan äippäpolille. Tai jos ensi yönä en nuku niin voi olla et huomen soitan synnärille kätilölle ja kysyn mitä tehdä. Äsken kävin pissalla ja vihlasi aika kipeästi, no toivottavasti ei oo mitään ihmeellistä, sais kaveri pysyä vielä jokusen viikon kyydissä.

Mulla on alkanut pelottaa tuo synnytys, johtuen siitä että jos se lakko alkaa. Eka on siis tullut hätäsektiolla ja pelottaa et jos siihen joutuu, mitäs sitten kun kaikki on lakossa. Eli vaikka toivon hoitajille lisää palkkaa en toivo lakkoa.

Tänään leivottiin pojan kanssa ekat piparit ja taikinaa meni kummasti. Poika siis söi ja mä sain jokusen pellille. Tuli ihan jouluinen olo, ensi viikolla kangaskauppaan etsimään jouluverhoihin kangasta.

Mutta nyt mä lähden tästä paremman asennon etsintään, istuminen ei oikein ole kivaa juuri tänään.

Nuuskis ja Irmeli 31+2
 
Sunnuntaita! Ajattelin nopeasti muutaman rivin kirjoitella kun oltiin tiputtu jo tuonne tokalle sivulle. Ilmeisesti muillakin viikonloppu mennyt kiireisesti!

Me kierreltiin perjantaina useammassa likkeessä vaunuja katsomassa, nyt parhailta vaihtoehdoilta vaikuttaa joko oran saaga, dorjan (yhdistelmä myös) tai sitten emmaljungan duo combi vaunut. Eli jos jollain näistä kokemuksia, niin olisi kiva kuulla! Varsinkin noista dorjan tai ora merkkisistä on aika vähän tietoa missään...

Maija

 
Käytiin tässä päivä ja iltapäivä viettämässä anoppilassa. Mukava oleilla tuolla anopin ja apen luona: ruokahuolto pelaa kympillä ja mummu ja pappa leikkivät lasten kanssa ja samalla saa itsekin jutella heidän kanssa (ovat tosi mukavia ihmisiä!) ja aika hurahtaa aina nopeesti. Saatiin siellä (anoppilassa siis) loputkin hirvenlihat tänään paloteltua ja nyt jauhetaan osaa niistä jauhelihaksi omalla lihamyllyllä.
Nyt vain sitten odotellaan milloin metsästysseura järjestää yleiset hirvipeijaiset eli päästää valmiiseen pöytään syömään ihanaa hirvenliharuokaa... nam!

Noista supistuksista on näköjään täällä ollut nyt puhetta. Mulla on kans ollut supistelua pidemmän aikaa (kipeitä supistuksia ei onneksi monia eikä monia samana päivänä... etupäässä sitä mahan kovaksi menemistä, mutta eihän nekään aina niin kivoja ole). Eilen kävimme koko perheen voimin iltakävelyllä hautausmaalla viemässä pyhäinmiestenpäivän kynttilöitä ja matkaa sinne (hautausmaalle) on meiltä (edestakaisin) noin 8 km ja tuli kai liian nopeesti käveltyä niin meinas sit loppuillan "juilia" kippeesti alamassun vasenta laitaa... tänään erehdyin sit tekemään isomman siivouksen ja sama homma. Saa näköjään unohtaa vähäksi aikaa nuo isommat siivoukset. Innostuiskohan tuo mies suursiivouksista, jos vihjais :LOL:

Kohta pitäis lähteä laittamaan sauna päälle ja rentoutua siellä sit!

Sunnuntai-illan jatkoja kaikille! :)

Tammiäiti rv 29+4 ja lapset
 
kaikille, minäkin täällä pitkästä aikaa. :wave:

Tänne kuuluu tasaista, jotenkin työpäivät vie niin mehut että aika menee hirmu nopeasti. Varmaan vasta synnytyssalissa tajuan, että meille ihan oikeasti on tulossa vauva! :LOL: Vielä 5 viikkoa pitäisi töissä jaksaa, äitiysloman aloitan 7.12.

Hirveästi oon nähnyt unia nyt raskausaikana ja valitettavasti varsinkin painajaisia kaikesta mahdollisesta. Jossain luki, että kuulemma ihan normaali raskausoire nämä elvottomat unet.. :LOL: Muilla samanlaista?

Jännittää, että mitä jos Baby päättääkin syntyä etuajassa, ja tästä aiheesta varsinkin oon nähnyt unia..Varmaan alitajuisesti stressaa se, ettei meillä edelleenkään ole esim. vaunuja hankittuna. Rahatilanteesta johtuen ostetaan ne vasta joulukuun alussa. Mutta onneksi pinnasänky ja turvakaukalo löytyy jo, sekä sitteri, matkarattaat ja joitakin vaatteita. Äitiyspakkauksenkin pitäisi vihdoin saapua ensi viikon aikana.. :heart:

Onko täällä muita, joihin kaupan alan uusi TES vaikuttaa? :attn: Minullekin periaatteessa nyt siis kuuluisi 3 kuukauden palkallinen äitiysloma, mutta saas nähdä miten käytännössä asia katsotaan kun oon määräaikaisella sopimuksella..Työsopimus on kyllä niin pitkä, että jatkuu vielä 6kk äitiysloman jälkeenkin eli periaatteessa se, että palkka maksetaan jos "työntekijä palaa perhevapaalta töihin" pätee myös minuun. Täytyy selvitellä asiaa! Olisi kyllä tervetullut kaikki "ylimääräinen" raha tähän talouteen! :D

Iidukka & Baby rv 29+4
 
Luin taas tän uuden pinon läpi. Kovasti olette kaikkea ostelllut ja monet jo synnytystäkin miettineet. Mä innostuin tänään järjestelemään kämppää. Raahasin lipaston ja hyllyn makkariin ja laitoin vauvan vaatteet sinne. Nyt taas luita kolottaa kun menin tollain rymsteeraamaan.

Särkeekö teillä muilla luita tuolla alhaalla? Mulla on vihlontaa pienistäkin liikkeistä ja tyyny jalkojen välissä olen nukkunut jo pari viikkoa. Mutta minkään sortin supistuksia nämä ei ole. Samoin kun vauva liikkuu niin tuntuu kun hinkkaisi luita vasten. Mun mielstä vauva on jo kääntynyt pää alaspäin ja ilmeisesti pää on tuolla mun haarovälissä. En ole muuta keinoa keksinyt tätä lievittämään kun saunan lämpö joten saunon lähes joka ilta, mikä sinänsä on ihan mukavaa.

Äitiyslomistakin oli puhetta..mun olis tarkoitus olla töissä jouluun asti jos jaksan. Täytyy kyllä myöntää että äitiyslomaa odotan kun kuuta nousevaa, koska sitten vanhemmat lapset jää pois hoidosta ja saadaan olla yhdessä kotona.

Mutta lähden tästä taas saunottelemaan noita kipuja pois =)
Maximilian ja vauva tasan 27 viikkoa
 
Sunnuntai iltaa täältäkin!

Meikäläinen tahkoo tota pienen peittoo kovaa tahtia, mut ei tunnu valmistuvan ollenkaa :ashamed: no eköhän se siitä..

Poju potkii taas niin lujasti että pelästyy aina kun saa iskun :LOL: toisaalta pistää kyllä hymyilyttään, mutta tää maha on jo niiiiin iso että ahistaa.

Huomenna olis se neuvola taas, saas nähä sit mitä paineet sanoo ja paino.. turvotusta on kyllä huomaan ja tunnen sen kyllä, valitettavasti. Mulla olis pari viikkoo töitä sit pari viikkoo omaa lomaa ja 3.12 alkaa mammaloma sit =)

Tänään on tuntunu supistelevan jonkun verran, tosin melko kivuttomasti. JA en juur oo mitään tehny, ruokaa laittanu ja pyykkiä pessy, lakanat vaihdoin..

Mä kans soittelin hammaslääkäriaikaa, kun sitä särkyä ollu tua yhes hampaassa. Niin, että jos kaupungille tahtoo niin ne vuodenpäivät saa odottaa, ja kaikki menee ensin suuhygienistin kautta. No siellä hygienistillä kävin ja siinä särkevässä hampaassa on jo paikka, et saattaapi siellä juuressa olla.. IIK! Luinkin just tota pikkupeikon kirjotusta juurihoidosta. :eek: No onhan täällä se päivystys, sinne sit jos ja siis kun ei sitä vuotta voi odottaa. Jos siellä päivystyksessä ei ole kiirettä saattaa sieltä saada ihan hyvääkin hoitoa, sinne on hyvä mun sanoo ainakin että oon raskaana ja särkylääkkeitä ei oikein voi syödä.

Hei jokos lotto on arvottu, tehtiin pitkästä aikaa lottokin, jos vaikka voitettas :LOL:

No mutta minäpäs tästä häivn vitä peittoa taas neuloon..
Rauhallista sunnuntai-illan jatkoa

:wave:

Cattie ja Osku 30+2
 
Huh huh, kun tänne on taas kertynyt kovasti tekstiä!
Ihanaa kun ihmiset on aktiivisia, jaksaisipa sitä itsekkin olla :p

Mä edelleenkin pähkäilen, että voisko niitä vauvan petivaatteita sun muita jo ruveta pikkuhiljaa pesemään, mutta joku ääni tuolla takaraivossa sanoo, että vielä on ihan liian aikaista. Itseni tuntien oikean tuntuista ajankohtaa ei varmaan edes tule eteen vaan kaikki on pesemättä ja laittamatta sitten kun vauva syntyy :D

Ihania masukuvia teillä profiileissa. Mäkin olen miettinyt kuvan ottoa kovasti, mutta täällä on joku mies siivonnut kaiken niin piiloon että en ole kameraa nähnyt moneen kuukauteen joten jääpi varmaan tuo kuvakin ottamatta?

Muuten olo on nyt kun ei tarvitse töissä olla mitä mainioin. Saa levätä silloin kun väsyttää ja muun ajan voi sitten touhutakkin ihan hyvin. Eilinen oli ensimmäinen päivä pitkään pitkään aikaan ilman päiväunia. Olin illalla ihan ymmälläni, kun edes silloin ei väsyttänyt kovinkaan paljoa.
Muutenkin odotin eilen että olisi väsyttänyt ihan hulluna, kun lauantaina oltiin ystävien järjestämissä Halloween-bileissä -> juhlat osoittautuivatkin heti alkumetreillä häiksi. Oli kyllä tosi kiva käydä vähän "tuulettumassa" ja tapaamassa ihmisiä, mutta ei niitä humalaisia olisi kauhean pitkään jaksanut katsoa.

Että tällaista täällä

pötkylä ja pikkuElvis 29+4
 
Neuvolassa tuli käytyä taas, turvotus nousee ja samoin paineet. No meen nyt kuitenkin viä töihin, ihan rauhallisesti nousevat, eikä viä olla hurjissa lukemissa. Kyllä nää kaks viikkoa jaksaa, sit saa levätä niin paljon kun tahtoo. Sykkeet kuunneltii ja vahvat oli.

Hammasta sitten särki kivasti koko yön ja nyt oonkin matkalla päivystykseen puolilta päivin, josko sit tekisivät siä jotain. Siis pakko tehä, minä en rupee tällaista särkyä katteleen kauaa ainaka öisin.

Pötkylä jutteli että kannattaako vielä pestä lakanoita yms. No mä aikankin oon jo alottanut pikkuhiljaa. Vaatteet siis on pesty, lakanoita ei. Ihan sillä että ei sitä sit tiä vaikka ajoissa tulis tai jos vointi menee yksinkertasesti sellaiseksi et vuodelepoon. Mies hääräilee pikkuhiljaa sen sängyn kanssa. Äitiysloman alkuun mennessä olis varmaan meillä kaikki kunnossa siis 3.12. SIt saa miettiä lahjoja ja käydä vähän ostoksilla ja leipoo pipareita sen mukaan mitä vointi sallii. Mä ainakin huomaan että lepoo tarvii nyt aika paljon.

Juu mutta mun täytyykin nyt lähtee sinne kidutettavaksi :eek:
Komia masu oli Saapasjalkakissalla =)

Cattie ja Osku 30+3 :heart:
 
kyllä on heti paljon pirteempi olo ainakin tällä ku on hiukan jotain lumen kaltaista tuolla maassa ja puissa.. ei o ni hirmusen synkkää ja ankeeta enää.. tai eihän tuo nyt lunta vielä oikeestaa ole, sellaista pakkas kuuraa vissii enempikin, mut helpottaa sekin.. :D

mulla tuli yks kysymys mieleeni et onko teillä muillamasuasukit ruvennu olee aika rajallisia tuon liikkumisen kans?? :attn: ku meillä ei tää jässikkä kovinkaa enää potki vaan se on sellaista möyryämistä ja työntelyä? :eek: et onko siellä nyt tila oikeesti ni ko loppumassa, et ei ole enää vai mikä on? ku lueskelin et nyt sen pitäs oikein urakalla potkutella ja ryskyttää käsillää, mut ei tää kyllä sitä tee... noh pitää mainita asiasta ultrassa keskiviikkona,josko siihen joku selitys löytyy.. :/ tai sit on vaan äitin poeka ni kiltti ettei äiteetä turhia rääkkää... :LOL:

mä en ole vielä joutunu oikeestaa yhtää yötä valvomaa vavan takia,ku tää ei hirmusia bileitä yö aikaan pidä.. et sa kylä ihan rauhassa nukkua ainakin vielä.. en sit tiiä rupeeko yökukkujaks olleskaa masu aikana,kai sekin vaihtelee yksilöittäin?

cattielle tsemppiä päivystys käynnille, luulis niiden tekevän jotain, ku tosiaa tuo panadol ei paljoa lämmitä siihen hammassärky, varsinki jos sulla sama ongelma ku mulla,et juurihoito edessä.. siihen ei meinaan ole muutenkaa ainaka amun kohalla toimivaa pilleriä löytyny, ku aikasempia miettii.. :/ sattuu van ni vietävässti melkee koko päähän se tykytys a jomotus.. mut toivottasti saat avun sieltä, sehän loppuu ku avaavat sen hampaan ni paine pääsee pihalle.. toivottavasti sulle ei yhtä kivoja jälki juttuja tuu ku mulle ku mulla se rupes uusiks kerää sit sitä painetta.. :'(

mut tälläistä tänää.. nyt on lähettävä jatkaa hommia taas...

peikko ja poitsu 30+3
 
Tervens!
mulla oli oikein mukava viikonloppu; veljen 5 ja puoli viikkoinen tyttö oli yökylässä. Voi kun se oli suloinen!!! Meillä noi lapset kun on jo aika isoja niin olivat kovasti hoitamassa. Ehkä vähän turhankin innokkaasti kun piti välillä toppuutella ettei saa vaavia nostella koko aikaa.
Kun vaavi sitten lähti kotiinsa niin ei mennyt kun tunti sen jälkeen niin poikani kyseli että koskakohan taas tulisi vaavi meille hoitoon. :)
Helppo vauva tuntui olevan, heräsi yöllä vain kerran syömään. Tosi nukkumaan malttoi vasta klo 23 maissa, vähän kähisi ja väänteli ja maitoa tissutteli ennen kuin malttoi nukahtaa..
Onneks ei mene enää hirmuisen kauaa kun saa tuon oman vaavin syliin tuolta masusta.

Eilen sitten poikani kysäisi ihan yht´äkkiä, että voiko ihminen kuolla synnytykseen!!! Mitäs siihen sitten vastaamaan... Yritin ihan nätisti kertoa että sen takia on turvallista synnyttää sairaalassa, että JOS tulee hätää äidille tai vaaville niin on sitten apu lähellä. Yritin kyllä painottaa että on tosi harvinaista... Mitä mieltä muut? Miten olisitte vastannu? Mä olen yrittäny kertoa rehellisesti asioista. Vastannu kysymyksiin, mutta yrittänyt samalla olla kertomatta liikoja. Poikani täyttää tossa joulukuun lopulla 9 vuotta joten jotain jo ymmärtääkin. On vaan aina ollut kauhean herkkä. Tyttöä kun vauvana käytin neuvolassa niin poika ei voinut olla samassa huoneessa kun sisko itki, pelkäsi että siskoa satutetaan... Tuolloin poika oli 3-4 vuotias.
 
Heipsan mammat!

Iidukka Mun mies ainakin oli sitä mieltä ett sulle kuuluu toi palkallinen mammaloma. Mies on kaupallisella alalla ja omassa työpaikassa jokun sortin työsuojelutyyppi:) Et jotain kuiten tietää noista asioista.
maximillian eikös ne vihlonnat luissa ole just niitä liitoskipuja. Mullakin ajoittain niitä on, mutta onneksi ei koko aikaa. Alapäässä vihloo vaikka poju majailee aika ylhäällä. Se ei aina tarkoita että se vauva painais, jotta liitoskipuja tulee. Terkka sanoi että johtuvat ihan vaa hormonaalisista syistä ja niille ei sinänsä voi tehdä mitää, särkylääke voi tietty helpottaa.
Cattie Toivottavasti saat apua hammassärkyyn, ne on tosi tympeitä. Mullaki meinas vihotella viisuri tuossa jokin aika sitten, mutta onneksi meni parissa päivässä ohi. Tais vaa kasvaa ja ikenessä teki tiukkaa. Ihan päässä asti särki. Hianopa oli massu sulla sekä Saapiksella
Pötkylä Minä olen jo innokkaana pessyt ja kaapittanut kaikki vauvanvaatteet sekä petivermeet. Eipä sitten tarvi niitten kanssa alkaa ressailee ku äippis alkaa sitten on niin paljon meillä kaikki muuta kekkeri ja hommaa. Nuoremman pojan syndet, kastajaiset, äitini syndet, joulut ja uudet vuodet..Kyllä on kiireinen loppu vuosi..*huh huh*
pikkupeikko Kyllä se taitaa alkaa tila olemaan jo vähissä masuasukeilla, mulla kans liikkeet on tuuppimista, työntelyä sekä möyrimistä. Ja mulla kyllä korkeelle koittaa jalkaansa työntää, ihanalta tuntuu ku töissä vaikka istuskelee ja jalkaa työnnetää tuonne kylkiluiden alle melkee kurkkuu asti :x

Meillä esikko tänään puolestaan kyseli että montako yötä enää on ku vauva syntyy. Ois sormin pitäny näyttää päivät. Onneksi tässä on joulua yms ettei tule liian pitkä aika odottaan pikkuveikkaa syntyväksi:)
Kyllä taas piristi pikkuinen aamulenkki, ku kerhoon vietiin esikko, mutta kroppa se ei niin enää jaksa..Saas nähä kui illalla töissä kolottaa. Enään ois työpaiviä jäljellä 10 pvä. Eiköhän sitä porskuteta loppuu saakka (jos ei mitää kauhian kummosempaa tule) Tässä lupailin jo että kunnon pullaksen tuon sitten vimppapäivänä työkamuille:p *sitä odotellessa*

Isänpäiväkin tässä koittaa, joko on lahjat hankittu/mietitty? Täällä harkitaan joskos partakone ois ostettu..

Mutta nyt syömään ja sitten huokaseen!

Saaru ja Aattomiäs 32+3
 

Yhteistyössä