**TAMMIKUU2008**marraskuu

kyllä on uskomatonta tuo toiminta sun terveyasemalla!!siis tossa jo heikompi tyytyis kohtaloonsa.hyvä kun pidit pintas.riskiraskaus tai ei niin onhan sitä saikkua saatava jos tarvii.
Miten sulla muuten Maija M.menee töissä?etkös sä ollu kanssa hoitoalalla?
mä tässä käyn koko ajan painia itseni kanssa kun tuntuu ettei enää palaudu työvuoroista/putkista kunnolla mut samalla tuntuu että kyllä sitä pärjää vielä...pelottaa vaan että jos sit kumminkin "salaa" aiheuttaa nosteluilla ja muilla ongelmia itselleen eli joku kaunis kerta joku paikkaa retkahtaa kun ei älyä ajoissa jäädä pois.
 
No jo on kyllä yhenlaista toimintaa, ei uskois että noin kiven alla on päästä lääkärille. Meillä ku terkka melkee tuputtaa mulle koko ajan että muista sitten että jos loppuviikosta soitat niin pääset heti maanantaina lääkärille. Meillä ku neuvolassa on lääkäri vain tiettyinä päivinä. Sitten on vielä erikseen tk ja mä ite käytä "yksityistä taho" muihin kuin neukka asioihin, niin työpaikan kautta. Mutta hyvä että kuiten nyt sait ajan. Toivotaan että kaikki on kunnossa ja saat saikkua!
 
pikkupeikko: hienoa et käynti pelkopolilla oli onnistunut :)

Soitin eilen th:lle siitä kun tuonne alas painaa ja välillä selässä vihlasee kivasti :(, sanoi että lähde samantien kättärille päivystykseen,hän soittaa sinne valmiiksi kaikki tiedot. Niin ja en saanut edes julkisilla lähteä..siinä vaiheessa alko hieman pelottaa et mitä tää on ja oisko pitäny jo viikko sit soittaa tästä asiasta.
No menin sitten sinne, hoitaja kyseli kaikkea ja laittoi mut tunniksi sit supistus käyrään. Siinä sit sen tunnin kuuntelin vauvan sydämen lyöntejä ja potkuja, kun pikkunen ei tainnu tykätä siitä hommasta. Vihdoin sit pääsin pois ja hoitaja sanoi että muutama ihan "hyvän" kokoinen supistus oli tullut. Tosin ne ei ollut kipeitä.
Lääkäri tutki sen jälkeen, sanoi että kohtu hieman pehmennyt mutta sitä oli kuitenkin jäljellä ihan hyvin. Syytä siihen miksi alas painaa ei varsinaisesti löytynyt. Lääkäri epäili että se painon tunne on supistuksia jotka vaan on kivuttomia. Nyt sitten viikon sairaslomalle, pitää ottaa rauhallisemmin ja sitten katsotaan tilannetta.

Pieni pelko iski eilen että nyttenkö tämä syntyy, sen verran th säikäytti. Joten kun menin kotiin ja näin miehen niin lähdettiin samantien vaunut ostaa :LOL: ompahan ainakin nyt ne valmiina. :)

Muutenkin tuo la hieman mietityttää, eilinen hoitaja siellä sano että ompas tämä hyvän kokoinen veijari 30 viikkoiseksi, voisi olla viikkoja jo enemmänkin...ja tämä ei ollut ensimmäinen komentti siitä että josko viikkoja olisikin enemmän.

Tässäpä omaa napaa tällä kertaa, nyt rauhalliselle aamukävelyllle koiran kanssa .

muoks..huomenna onkin sitten pelkopolille meno..

Jenni & Hajis 29+1
 
Taas on jotenkin levottomasti nukuttu yö takana. Mä en ymmärrä mistä johtuu, kun normaalisti nukun tosi hyvin ihan missä vain. Heräsinkin jo klo 8 aikoihin kun uni ei oikein maistunut vaikka vielä nukuttaiskin |O . Ootteko muut alkaneet nähdä enemmän vauva/synnytys unia? Itse näin viime yönä unta, että vauvalla oli jo kaikki hampaat suussa syntyessään enkä sitten voinut imettää, koska vain puri hampaillaan tissiä :whistle: . Sen kyllähuomaa, että esikoista odotan, koska tuo imetysasia on viime päivinä ollut mielessä (=tuleeko onnistumaan).

Saaru: tuo lokerikko näyttää kivalta. Itsekkin voisin kyllä jotain vielä ommella, kun tuota aikaa nyt on enemmän :) . Pitää vain olla suht helppoa niin onnistuu!

Tuntemuksia sukupuolesta: onko muilla, jotka eivät vielä tiedä vauvan sukupuolta, vahvoja tuntemuksia siitä kumpi on tulossa? Itsellä ollut viime viikkoina melko vahva tunne, että vauva ois poika. Masu on tuossa tosi edessä, ja välillä tuntuu että tyttö ei voisi möyriä masussa tuolla tavalla =)


HeMa05: itsekkin jouduin miettimään että miten pärjään siellä töissä. Tuntui melkein syylliseltä edes ajatella saikkua. Jotenkin ajattelin, että se kuuluu raskauteen, että ei tunnu olo niiiin hyvältä töissä. Itselle oli tosi helpottavaa, kun kuulin lääkärin ja terkkarin suusta, että ei tarvitse kaikkea kestää raskauden varjolla, ja että ei ole normaalia että masu on koko ajan kovana töissä tai että on tosi väsy olo. Nyt vaan rohkeasti lääkärin/terkkarin juttusille. Ne kyllä ymmärtävät, että hoitotyö on raskasta raskaana ollessa!

Nyt kauppaan ruokaostoksille :wave:

Afu ja mini 28-2
 
Kiitti Afu!

Tuntemuksia sukupuolesta:
Meillähän ultrassa veikattiin tyttöä mutta eihän se varmaa ole.itsellä oli ennen ultraa jo tyttötunne.tuntuu että liikkumiset ym.on niin samaa kun ekan kanssa.tosin tämä on myös yömyllääjä :)
eli yhtälailla tässä jännitetään sukupuolta kun nekin jotka ei ole veikkausta ultrassa saaneet.kaikki hankinnat mitä olen tehnyt on sillä ajatuksella että käy kummalle vaan ja toisaalta juuri samasta syystä en ole kovin paljoa vaatetta ostanut koska niitä on kivempi sitten ostaa kun lapsi on syntynyt.

Unista:En ole oikeastaan juurikaan vauvaunia nähnyt.muistaakseni yhden ja siinäkin lapsi oli jo iso
=)
Vointeja kaikille!
 
HeMa05 en ole töissä hoitoalalla, mutta raskaassa tehdastyössä, eli nosteltavaa riittää ja vauhti on kova. Töissä olo hieman helpottunut, kun olen sanonut, etten enää nosta mitään painavia (n. 10kg) juttuja maasta ylös, kun selkää rupeaa särkemään.. Töissä ollessa kyllä vatsa kovettuu pinkeäksi ihan pävittäin ja välillä on pakko pysähtyä hetkeksi vaan hengittämään kun mahassa tuntuu niin ikävältä.. Eli varsin tuskaista tuo töissä käyminen on, en vaan tiedä olenko vainoharhainen vaivojeni kanssa vai onko tämä ihan normaalia...
 
Heippa!

Onneksi mä olen ainakin nyt tajunnut hakea sitä sairaslomaa. Mulla ei ainakaan ole mitään järkeä olla töissä, kun jatkuvasti joutuu kyyristelemään ja nostelemaan jollain tavalla asiakkaita. Issiasta vaivaa edelleen. Suosittelen kyllä muillekkin, että hakekaa sitä saikkua, jos siltä tuntuu. Mulla itelläni kyllä on hiukan syyllinen olo tästä sairaslomasta vaikka itse lääkärikin oli sitä mieltä että sairasloma jatkuu. Osa vanhemmista työntekijöistä sanoi ja naureskeli välillä, että raskaus ei ole sairaus... itse olen osittain samaa mieltä, mutta raskaana ollessa ilmaantuu myös vaivoja, joita ei muuten välttämättä olisi. Tuo iskiasvaivakin pahenee jatkuvasti ja sen takia olen nyt saikulla joutunut olemaan... sitä vaivaa ei olisi ellen olisi raskaana...

Eilen illalla käytiin ostamassa meijän autoon uusi alustallinen turvakaukalo. Alustan saa nyt kiinnitettyä penkkiin turvavyöllä ja sitten kaukalo kiinnitetään alustaan.
Niin, ja ostinhan minä vauvalle pinnasänkyyn yhen lelun, kun oli niin suloisen näköinen :)
 
Kiitos Afu lohdutuksesta. Katselin noita aikaisempia verenpaineita kortista ja 111-126/62-74 (paitsi maanantaina 84) olleet muilla kerroilla. Proteiinista sanoi terkka, että ei saa vielä stressata, kun heillä niin tarkka mittari et ei välttämättä tarkoita vielä mitään. Mutta kun nyt sattui samalla kertaa tuo kohonnut paine niin menen perjantaina uudestaan. Ja toki hienoa, että seurataan ja otetaan tosissaan, mutta en itse suostu huolestumaan ennen kuin käsketään huolestumaan.

Ihana pussikon oli Saaru tehnyt!

Tuntemukset sukupuolesta; jotenkin kumpikin miettinyt vauvaa poikana rakenneultrasta lähtien, vaikka siellä ei sukupuolta selvitettykään. Oli jotenkin niin pojan kasvot. Tiedä sitä sitten...

MaijaM saikulle kovaa kyytiä, jos vielä koneen tahdissa joudut töitä tekemään. nimim. toinen tehdastyöläinen ja 10 vkoa saikulla jo ollut.

Nyt syömään...

Pore&Papunen 30+3
 
Lääkärissä nyt käyty... hieman ikävä fiilis jäi käynnistä, että turhasta taidan joutua terveyskeskusmaksun maksamaan.. Lääkärillä oli kauhea kiire joten koko käynti kesti alle 20 min. ja siitäkin ajasta vähintään 10 min. koski angiinaa. Kohdunkaulan tilanteen vilkaisi, on kuulema ihan ok. mittasi sf-mitan (ei kommentoinut yhtään mitenkään, ei edes sanonut mittaus tulosta kirjoitti sen vain korttiin) ja kuunteli sydänäänet stetoskoopilla kun dobbler oli lataamatta.. Sanoi että syke löytyy... Eli edes verenpainetta ei viitsinyt mitata tai mainita raudan syömisestä kun maanantain verikokeissa (yksityisellä, mutta tulospaperin näytin) oli vain 114.

Yritin sitten kysellä (lääkäri ei itse kysellyt mitään raskauteen liittyvää ), että miten kun töissä alkaa olemaan kyllä tosi raskasta, kun joutuu paljon nostelemaan, maha kovettuu ja selkä ollut tosi kipeä (nytkään en meinannut päästä siitä tutkimuspöydältä ylös). Nyt kun on vielä ollut vaikeuksia saada yöllä nukuttua viittä tuntia pitempään niin töiden lisäksi ei mitään jaksa tehdä. Vastaukseksi tuli vain, että kun noita viikkoja on sulla vielä noin vähän ja jatkoi tietokoneensa naputtamista..

Että taitaa käydä niin jos vielä maanantaina on yhtä heikko olo, niin menen käymään töissä ja varaan sitte ajan yksityiselle... Tuonne terveyskeskukseen en enää uudestaan mene.
 
.. mennään porukalla sinne terkkaan osoittaa mieltä... Harmittaa tosi paljon sun puolesta.
Mulla oli tässä kesällä yksi maailman v...maisin lääkäri , yksityisellä puolella tosin, joka vaan tuijotti mun tissejä 6 minuutin vastaanoton ajan ja mumisi jostain oudoista, eikä osannu diagnosoida ollenkaan (harvemmin sitä kai tisseistä osaa sanoa, kun vaiva ei siis koskenu tissejä), lähetti kotia ja laskutti tunnista. Ja olin siis ajanu melkein 400 km lääkärille ja 400km kotiin, että saatto vähä nyppästä. No, tulihan päästyä mäkkiin hampurilaiselle. Että näin meillä, sympatiat täysin puolellasi, MaijaM.
Onneksi mulla nyt ihana neuvolatäti ja lääkäri ja tullut käyntejä aivan riittävästi ja vielä joustavat mun oman ulkomaamatkan takiaki.
Sukupuolioloista: On ollut poikafiilis alusta asti. Lääkäri pitää jännityksessä, että sen näkee sitten synnärillä viimestään. Jää meilläki sitten isommat vaatteet ostamatta. Kerkee sitä sitte(?).
Tuolla odotusajan sivustoilla oli yksi aloitus tässä joku aika sitten, missä oli kaikenmaailman tavarahankinnat, mitä "pitää" olla kun vauva tulee ja se lista oli tosi pitkä. Eli sieltä ettimällä ainakin löytyy tietoja. Olisko ollu joku hankintalista nimellä kulkeva aloitus.
Vihdoin sain kelalle laput ja pääsee odottaa laatikkoa. Jippii. Flunssa vaan painaa vielä päälle, eikä jaksa tehdä mitään ylimäärästä.
Nyt menen kiusaa miestäni..
Blanca ja megapötsi
 
Kyllä sitä kans kaikenlaisia lääkäreitä löytyy :( Toivottavasti MaijaM:lle osuu seuraavaksi mukavampi kokemus.
Mä en kyllä pidä meidän neukan lääkäristä ollenkaa, ei hänestä saa mitään irti, ei kerro mitää jos ei kysy kaikkee, teki kans tosi nopsan tutkimuksen ja painosta muistutti. Terkka on sit ihan yli ihana =) Hänen tykö menee mielellään ja kertoo huolet, ymmmärtää ja auttaa. Nytkin otti heti tän turvotuksen tarkkailuun. On todella luotettava.
Kivan lokerikon oli Saaru tehnyt =) Mulla on vielä suunnitteluasteella.. Jos nyt eka sais ton sängyn tänne ylös..
Mä kans luin tota mitä vastasyntynyt tarvitsee listaa ja täytyy kyl sanoo et näytti melko hurjalta, en kyllä ihan kaikkea meinannut meille hommata valmiiksi.. Aika näyttää mitä sitä nyt sitten innostuu hommaileen. Nyt on jotenkin niin ahdistunut olo että huhhuh, huomenna kun viä jaksais töihin ni sit ois pitkä viikonloppu vapaa ja maanantaina neuvola. Saas nähä jääkö tämä mamma sit saikulle..
Jossain vaiheessa oli vauvan liikkeistä puhe ja siitä tärinästä, niin tämä kanssa täristää välillä, jotenkin sen mieltäsin niin että vauva pissatessa täristää, kun on sellanen nopea pienen hetken kestävä tärinä. Tämä möyrii ja vaihtaa puolta useita kertoja päivässä, pää alaspäin on ainakin tuntuu siltä, yleensä majailee jommalla kummalla kyljellä. On melko veikeen näköstä kun poju on toisella puolen vattaa ja toinen puoli on "littana" :LOL: Potkii ihan kiitettävästi tohon kylkiluihin.
Unia olen vauvasta nähnyt kaksi kertaa, molemmilla kerroilla tuli vattan läpi, mahtaisko enteillä sektiota? :LOL:
Joo, eipä tässä nyt muu auta kun ruveta kerään voimia aamuherätystä varten (4 jälkeen) |O ja sit pääsis viikonlopun viettoon.

Cattie ja Poika 29+5
 
Mun piti kans tulla oikeen sanomaan että kauheeta kohtelua olet saanut MaijaM :eek:

Mulla on ollu kyllä ihan suhteellisen mukavat lääkärit... Etten voi siihen mitään valitella.. hyvin tyypilliseen yleislääkärin tapaansa kyllä vähättelevät kaikkea ja eivät usko potilaan todelliseen "hätään"...

Mukavampaa käyntiä MaijaM:lle ensikerraksi.... toivoo hän näin =)

Saapis ja tiitiäinen 30+4
 
Tosi törkeätä kohtelua saanut Maija M lääkäriltä. Mä olen tämän raskauden aikana ehtinyt ihmettelemään kaikkia vuorovaikutustaidottomia ihmisiä jotka opiskelee lääkäriksi ja vielä työskenteleekin alalla tylyttäen asiakkaita aamusta iltaan.
Maanantaina jos / kun menet yksityiselle niin sano ihan suoraan että nyt tarttis huilia töistä kun tuo nostelu yms ei oikein onnistu enää. Joillain lääkäreillä on sellainen tapa, etteivät kirjoita saikkua ennenkuin asiakas sitä itse pyytää. Toivottavasti saat silloin parempaa kohtelua.

Mulla oli kans alkuraskaudesta yksi ihan huima lääkärikokemus, yksityisellä lääkäriasemalla. Miespuolisen lääkärin mielipide kaikkeen oli: "jos otettais noi vaatteet pois ja katsottais vähän", ööö mitenköhän alkuraskauden huimauksen tutkimiseen vaaditaan alastomuutta? No joo, onneksi tuokin on jo historiaa. Neuvolalääkäri, siis se jonka luona mun kuuluisi käydä, hoki koko ensikäynnin ajan että herranjestas sä olet lihava, eihän tästä tule mitään kun olet niin lihava, eihän niitä sydänääniä voi kuunnella (vko 18+) kun olet niin lihava, eihän sisätutkimustakaan voi oikein tehdä kun olet herran jestas niin kamalan lihava... Oli muuten tosi kiva käynti :p
Onneksi sain vaihdettua neuvolalääkäriä ja nykyinen onkin oikein miellyttävä!

Hyviä vointeja kaikille muillekkin

pötkylä ja pikkuElvis tasan 29
 
Pitäisköhän se munkin pitkästä aikaa jotain kirjotella. Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta kirjottaa en sit oo jaksanu...
Eikä tänne kyllä mitään uutta ja erikoista kuulukaan. Kaikki niinkuin ennenkin.

MaijaM saanu kyllä kauheeta kohtelua lääkärissä, ei uskois että noin vaikee on sinne päästä ja sitten kun pääsee niin melkein yhtä tyhjän kanssa on koko käynti :eek:

Tuntemukset sukupuolesta, niin mehän ei sitä tiedetä, mutta molemmat kyllä enemmän pidetään tätä poikana. Hankinnat eli lähinnä vaatteet, on kyllä tehty niin että käyvät kummalle vaan ja sitten kun tiedetään kumpi on niin ostellaan enemmän.

Muutenkin alkaa kaikki olemaan hommattuina. Hoitotaso saadaan viikonloppuna kun miehen veljen perhe ei sitä enää tarvii ja haluuvat siitä jo eroon, että tulee makkariin tilaa niin tuovat sen silloin. Olisin ehkä vielä vähän aikaa halunnut odottaa ennen kun se tuonne makkariin tulee mutta... No sitten voi alkaa pikkuhiljaa pestä vaatteita ja laittaa lipastoon.

Mulla alkaa myös äitiysloma tässä kuussa, 30.11. Vaikka siis kotonahan mä oon ollu koko tän ajan niin tuntuu että sitten sitä on ihan "luvallista" olla kotona, kun siihen on hyvä syy :LOL: Sitä siis odotellessa.

Eilen ahkeroitiin miehen kanssa ja siivottiin oikeen kunnolla. Vietiin kaikki matot ulos ja mies hakkasi ne ja sitten pestiin lattiat ja kylppäri ja järjesteltiin vähän makkaria että sinne sitten se hoitotaso mahtuu. Nyt tuo oli hyvä tehdä kun itsekin vielä jaksaa eikä maha niin paljon ole tiellä. Mies otti pekkaspäivän että pääsi mua auttamaan :) Kyllä selässä vähän tuntui että jotain oli tehnyt.

Huomenna taas neuvola eli jatkan juttua huomenna neuvolakuulumisilla.
Voikaahan hyvin!

Pippuri ja Onnimanni 30+1 :heart: (huomaamatta siirrytty jo viimeselle 10:lle)
 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen, lukemassa olen käynyt päivittäin mutta olen niin huono rivien vääntäjä.

Eilen oli lääkärineuvola ja kanavaa jäljellä enää 2cm ja kohdunsuu pehmeä mutta kiinni.Oli kuulemma sen verran kypsynyt että olis voinu luulla että olen synnyttämässä aivan pian.Toivottavasti vasta ensvuoden puolella synnytys ajakohtainen. Vauveli köllötteli niin alhaalla että lääkäri tunsi kyljen, oli poikittain.Lepoa määräsi mahdollisimman paljon, joten joulun laitto on nyt sit sivuseikka vaikka olen sellainen "jouluihminen" Vauva kuitenkin etusijalla, Laittelen ja siivoilen tuntemisten mukaan.Olen jo muutamia kaappeja siivoillut ja leiponut jotain pikkuleipiä, eipähän tarvi stressata jouluviikolla.

Vauvan vaatteita pesin sit hiukan jo eilen, eikä onneksi mitään isompia hankintoja meillä tarvitse tehdä(ainut olis isompi koti) on noita lapsosia ennestään :)
Iski illalla hirmuiset vatsakivut, huimasi ja teki pahaa ja kamalan kipeät supistukset, onneksi menivät kuitenki ohi tunnin lärvistelyn jälkeen. Kävi siinä jo mielessä että josko pitäis käväistä synnärillä.. l

MaijaM tosi ikävää kohtelua olet joutunut kokemaan, meillä kyllä terveydenhoitaja neuvolassa hommaa lääkäriltä sairaslomaa jos vain itse sitä pyytää. Kerro tilanne terkalle ja kysy häneltä saikusta,luulen että onnistuu..

glaudia ja vauveli 30+1
 
Marraskuun alkua vaan kaikille.

Ollaan taas palattu kotiin viikonlopun & alkuviikon mummulakierrokselta. Kylläpä olikin juttua tullut tuolla aikaa. Ja pinokin vaihtunut marraskuulle, kiitos taas Saarulle.

Kuulostaapa kurjalta tuo MaijaM:n lääkäri käynti. Ihmetyttää jo se, ettei neuvolasta heti annettu sulle korvaavaa aikaa. Luulis, et ne olis saanut sen sinne terkkariinkin helpommin järjestettyä, kun nyt soittelit ite moneen kertaan. Mä kävin tota esikoista odottaessa yhen lääkärikäynnin terkassa, kun neuvolaan ei ollut aikoja. Mun terkka järjesti ajan sellaselle lääkärille, joka kävi neuvolassakin tarkastuksia tekemässä.

Mulla oli kanssa eilen neuvolalääkäri. Kaikki oli edelleen hyvällä mallilla. Verenpaine 129/65, pissa puhdas, painoa tullut edelliseltä käynniltä kilo, sf-mitta 23 (keskikäyrän tuntumassa mennään), kohdunsuu kiinni ja täydessä mitassa, mutta ei enää ihan kiinteä vaikkakaan ei vielä pehmeäkään. Sokerirasituksen tuloksetkin sain ja kaikki arvot oli ihan ok. Noista lantion seudun kivuista lääkärille mainitsin ja se sano niiden olevan ihan tavallisia liitoskipuja. Kun vatsan ja lantion seudun lihakset (ai mitkä?) on huonossa kunnossa, niin sillon noi kivut saattaa olla tosi tuskasia. Ainoo lääke on tavallinen särkylääke ja tukivyöstä saattaa joillekin olla apua. (hmm... täytyy varmaan sellanen hankkia) Sano, että joskus on tavannut sellaisen odottajan, joka loppuajasta pysty kävelemään vaan taakse päin, eteenpäin kävely oli liian tuskasta. Näen jo itseni sieluni silmin juoksemassa takaperin ton esikoisen perässä. :LOL:

Muuten täällä edelleen mennään tavalliseen malliin; mies Tampereella me täällä Vantaalla. Kukaan ei edelleenkään ole ilmottautunut halukkaaksi ostamaan meidän kotia. Tammikuu lähestyy uhkaavasti... Kaippa tää meidän tilanne tästä ennen sitä selviää. En jaksa murehtia, eletään päivä kerrallaan.

S & Kakkosnelonen 27+5

PS. Mä olen kanssa langennut tekemään muutaman vaatehankinnan. H&M:llä oli jotkut alennushässäkät ja yks potkari sieltä tarttu mukaan samoin eilen Tarjoustalon avajaisista. Mahdollisimman neutraaleja olen yrittänyt ostaa. Sit mun pikkusisko soitti ja sanoi ostaneensa talvihaalarin tulevalle vauvalle. Nyt on sekin "murhe" pois päiväjärjestyksestä. :)
 
Heipsan!
Täällä ramasee ja väsyttää, joka paikkaa kolottaa. Niinku niin päinvastainen päivä kuin eilen. Eilen tuliki touhuiltua kaikennäköistä, mm. leivottua pulla, oikee korvapuusteja, jota mä en siis koskaan tee! Siis leivo pullaa. :D Eilen kävin myös vaihtamassa sen vinon ruuvin ja sekin on nyt paikallaa eli pinnis on onnituneesti valmiina :heart:
Mullakin eilen tuli töissä ihan omituisia "kohtauksia" Yhtäkkii tuli huono olo ja huimas.. sitten piti hengahtää ja jaloitella niin olo parani. Painoikohan jotenkin liikaa tuonne valtimosuoniin ettei veri kunnolla kiertänyt. Ei tuo pitkään istuminenkaa oikee hyvää enää tee. Saas nähä miten jaksan loppuajan pakertaa, mieli tekin olla töissä ,mutta näyttää kroppa olevan eri mieltä. No, päivä kerrallaa!
Kyllä mullakin taas tänää tarttui kaupasta mukaan yks yökkäri Aatolle. Oli edullinen ja ostin 68 koko, joita muistaakseni on muutenkin vähän.

Olo on niin vetelä ja väsy ettei tänään enää oikee ole puhtia mihinkää, jospa ruoka antais sen verran voimaa että työt jaksaapi vielä tehä. Ihana siivo täällä kukoistaa ja ikkunatkin pitäs pestä ennen talvea, kivasti näkyy ku auronko paistaa.. :whistle: Mutta taitaa olla miehen vuoro kävelyttää imuria tänään :D
Tänään aamu nuoremman kanssa laahattii kaupassa taas viikonlopun ostokset, kaupathan on sitten lauantaina kiinni...muistaahan kaikki! Mutta onneksi meitä viikonloppu shoppaajia nyt helpottaa kun alkaa kaupat oleen taas sunnuntaisinki auki.
MaijaM ootko ajatellut tehdä tuosta sun lääkätilanteesta valitusta. Kuka tietää mitä oikeesti muuten on odottajan oikeus noissa lääkärillä käynneissä? Kai suomessa kuuluu tietyt käynnit kaikille..
Mutta nyt syömää!

Väsy-Saaru ja Aattomiäs 31+6
 
On se vaan kumma että lääkäreiden joukossakin on niin paljon alalle sopimattomia yksilöitä!! Minulla itselläni on myös sellainen ikävä lääkäri kokemus, tän raskauden ajalta, ku alkuraskaudessa rv. 11 tuli rusehtavaa tuhrua pyyhkiessä ja huolestuneena tottakai soitin tk:hon. Siellä sairaanhoitaja antoi lääkäriajan ja sanoi et tottakai sit pääset päivystys ultraan ja tarkistukseen, et kaikki on kunnossa.. No menin lääkärille joka oli vielä nainen, niin hän ensimmäisenä ennen kuin oli edes tutkinut, totes että jos menee kesken niin se menee kesken ja jatkoi sitten et ei sun tarvii mennä ultraan et odotellaan ja katsellaan!! Minä joka olin jo saanut yhden keskenmenon rv. 12+2 niin olin huolesta "sekaisin" ja tottakai siinä itkukin pääsi. Anelemalla miehen kanssa sain sit lähetteen sinne ultraan, lääkäri oikein tiuskas et no siinä sit ja kirjoitti lähetteeseen, et potilas on hysteerinen ja vaatii pääsyä jatkotutkimukseen... et semmoista. En sille lääkärille ole enää sen koommin mennyt, vaikka omalääkäri onkin...

Voi kun te muut jaksatte olla niin energisiä ja tuntuu et teillä on jo kaikki valmiina vauvaa varten, no jospa sitä tässä itsekkin reipastuis, kun on tuo flunssa vihdoin hellittänyt otteen =) Sairaslomaa on vielä ja en oo vielä ensimmäistäkään vauvan vaatetta pessyt, täytyis aloittaa ensin käymään tuo vaatekaappi läpi ja perkata omia vaatteita vähän kirpparille ja tehdä tilaa pikkuisille vaatteille :) Olen minäkin sen verran saanut aikaiseksi, et olen neulonut pienen villatakin Taaville ja nyt olen tekemässä saman sarjan villahousuja =) Ihana kutoa toiselle kun tietää et tammikuussa pakkanen paukkuu ja tarpeeseen tulevat...
Sitten lääkäri kuulumisia...
Eli mun tilannehan on ollut se et olen ollut sairaslomalla 15.10 alkaen, kun kohdun kaulakanavaa oli tuolloin enää jäljellä 1,5cm ja kohdun ulkosuu oli pehmeä ja auki, sisäsuu kiinni. Nyt sitten lääkäri tarkisti tilanteen, ja totes et kohdunsuu on nyt niin pehmyt että joudun/pääsen äitiyspolille tarkistus ultraan , ultra on viikon sisällä eli siihen asti entistä enemmän levossa ja jopa koiran ulkoilutukset miehelle... Ihanaa että laittoivat tarkistukseen ja eivät katso vaan läpi sormien . Sairasloma nyt sitten jatkuu 9.11 saakka, mut lääkäri meinas ett tuskin menen enää töihin. Terkkakin alkoi jo valmistelemaan hieman, et voi olla et tulee aikaisemmin , mut sanoi sit kyllä et saattaa olla et ultrassa kaulakanavaa onkin enemmän jäljellä , kun käsikopelo on aina hieman epätarkempi... Muuten kaikki oli hyvin Taavilla
rv 28+3
paino +550/viikko(yht.8kg)
pissa puhdas
turvotus-
verenpaine 135/79 ( hieman vissin enemmän kuin norm. terkka meinas et kohdunsuun tilanne sai mut hermostumaan)
sf mitta 24
sydänäänet +145
liikkeet +

Eli tämmöistä meille
Ps.kiitti Saarulle ku muistutit et kaupat kiinni lauantaina, tämä hokara ei ois muistanut...
Piku81 ja Taavi 28+
 
Rv 31 tänään :D

Ajan kulusta ja sukupuolituntemuksista:
Alkaa tuntua hurjalta, aika menee ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi kun koulu vie kaiken ajan, tai tällä hetkellä harjoittelu. Ja mun olis tarkoitus jatkaa joulukuun puoleenväliin koulua, saa nähä jaksanko.. oikeesti mulla alkais ä-loma 24.11... Harjoittelussa menee hyvin, en tee raskaita potilaan siirtoja tai nostoja, muuten teen kaikenlaista, apuna tukisukkikset ja tukivyö. Nyt alkaa kyllä vauva painaa ja maha hölskyä jne, vaikka mulla onkin aika pieni maha verrattuna moniin muihin, on se silti raskas ja jalat väsyy kun painoakin on tullut ainakin 9kg. Ja poikaolo on, jotenkin se tulee jo siitäkin että se ultra oli niin selvä..

Neuvolasta:
Huomenna on neuvola ja alan käymään 2viikon välein, meidän neuvolassa siis niin alkaen vko 28, mulla tuli vähän pidempi väli tähän nyt työvuorojen takia. Saa nähä miten neuvolassa kaikki menee, viimeksi vaavi ei ollut raivotarjonnassa vielä ja tuskin on tälläkään kerralla, rakkoa potkii kaikki päivät :whistle: Alan olla niin väsynyt, töissä ei meinaa millään jaksaa olla ja työvuoron jälkeen päikkärit ja pitkät yöunet ja silti väsyttää.. mikään uni ei riitä ja se unen laatu on huonoa kun vaavi herättelee... Muuten jaksan kyllä tehdä kaikkea kun olen hereillä, mutta haluaisin nukkua tuntikaupalla enemmän kuin normaalisti... noh, tätä harjoittelua on pari viikkoa enää, jos sen edes jaksaa, hauskaa siellä kyllä on ja olen oppinut niin paljon uutta. mutta varsinkin aamuvuorot on tosi raskaita jos niitä on monta peräkkäin, huomenna mulla on onneksi ilta nyt neljän aamun jälkeen. Pitää tulla kertomaan neuvolan jälkeen kuulumisia...

Lääkäreistä: Olen huomannut että lääkäreitä on erilaisia, on sellaisia joilla on hyvät vuorovaikutustaidot ja niitä joilla ei ole ja niitä jotka on liian teoreettisia. Esim mun harjoitteluvaiheessa on lähes valmiita kandeja harjoittelemassa ja onhan se ihan hauskan kuuloista kun tulevat sairaanhoitajaopiskelijalle hädissään kertomaan että potilaan käden kanyylin siteessä on pari tippaa "jotain punaista"... :whistle: Eli välillä tuntuu ettei edes maalaisjärkeä käytetä, mutta siis jotkut taas on erittäin hyviä ja sosiaalisia, toiset ajattelee vaan teoriaa eikä kuuntele potilasta ja jotkut puhuu kuin seinille mumisisi, ei saa kierrolla hoitajakaan selvää mitä lääkäri määrää ja potilaille saa hoitaja selittää kaiken jälkeenpäin. Sellaisella lekurilla on usein niin ettei hoitajiakaan kauheasti arvosteta, voidaan sanoa tyliin että älkää tytöt unohtako siivota noita lasinsiruja lattialta, kun pudotin vahingossa potilaan vesilasin... :whistle: Toisaalta joku lekuri taas saattaa oikein pyytää sh opiskelijaa toimenpidettä katsomaan ja selittää sen kulun.. Ja jotkut keittää kahvit hoitajille tauoksi jos kahvia ei ole... Mutta onneksi suurin osa lääkäreistä on päteviä ja asiansa osaavia, kuten hoitajatkin, mutta kaikissa on myös niitä jotka vaan on väärällä allalla...

Vauvatarvikkeista:
Olen kovin vähän valmistellut vauvaa varten kun kaikki tuntuu jo olevan ja ne mitä haluan ostaa, ostan vasta parin viikon päästä.. Meillä on jo
-yhdistelmät, matkarattaat ja sateenvarjorattaat
-pinnis
-turvakaukalo
-hyppykiikku
-sitteri
-vaatteet

jne...

 
Ensiksikin Saarulle taas kiitokset uudesta aloituksesta!!

Tosiaan monet teistä todella energisiä, pullaakin leivottu.. :) Hyvä kun itse selviän töistä kotiin ja saan illalla tytön nukkumaan. Siinä tavoitteet päivälle. Eli töiden jälkeen olo tosi väsy. Neuvolassa eilen sanoi, ettei kannata vetää itseään ihan piippuun ja että saikkua saisi, mutta kun ei tahtoisi antaa vielä periksi. 16 aamu herätystä enää ja yritän ne kyllä jotenkin päin kestää.

Tyttö olo on ollut jo pidemmän aikaa. Meillä ei sukupuoli ole selvinnyt, vaikka yhteensä 4 ultrassa, mistä yksi 4D, olenkin käynyt. Jännitys jatkuu.. :)

Neuvolassa kävin minäkin eilen. Kaikki oli ok, sf menee yläkäyrää, mutta johtuu kuulemma siitä kun Nuutti edelleen perätilassa. Toivottavasti kääntyisi jo pian.

Minäkin vain itsestäni nyt kirjoittelin, mutta en yhtään muista mistä oli keskustelua.. Ei ole meillä enää pitkä aika odotella. Ikäviä lääkäri käyntejä oli ollut, toivottavasti seuraava kerta olisi mukavampi. Muistakaa, että aina voi tehdä asiattomasta käytöksestä huomautuksen!

iita ja Nuutti 29+4 (kohta taas tulee pyöreät viikot :D )
 
Ollaanpa täällä kirjoitettu ahkeraan..

Täällä on myös muutama varsin epäpätevä lääkäri.. Erityisesti eräs mieslääkäri E.K (sen enempää nimeä mainitsematta) on varsin kurja tapaus. Haluaa nopeasti potilaasta eroon sen kummemmin tutkimatta vaivaa (joskus ei tee mitään muuta kuin kirjoittaa vain reseptin ja ajaa potilaan ulos) ja sanoo mielipiteensäkin usein törkeästi.

Äitiysloma mulla alkaa 26.11, mutta luulenpa viettäväni ensi viikon enää töissä. Ei mulla mitenkään raskas työ ole ja muutenkin olen nyt enää kolme päivää viikossa hommissa. Mutta kun tarvis päästä välillä maate, kun on niin huono olla. Hain apuvälinelainaamosta tukiliivit, ne helpottaa oloa ihan mukavasti.

Teillä muilla on näemmä miltein kaikki valmista jo. Meillä on vielä hirveesti ostettavaa, ei mitään äärimmäisen tärkeää, mutta kuitenkin. Harsoja, tuttipullon tuttiosia, niistäjä yms. pientä. Pinnis on edelleen vaiheessa. Tarvii alkaa patistamaan tota ukkoa, tekisin sen itte, mutta täällä on jotain hysteerisiä immeisiä (äiti..), joka ei anna olla pienessä maalikäryssä. Ihan ammattinikin puolesta on oltu aikamoisissakin käryissä ja nyt ei sitten voi olla muka yhtään. Tuosta Saarun lokerikosta tuli mieleen, että voisi ommella kylppäriin pienelle ihan oman pyykkipussin. Ripustaisi sen kiinni renkaista ja sitten siitä voisi vain kaataa pyykit suoraan koneeseen, ei tarttis kaivaa pikkuisen pyykejä tuolta meidän pyykkikorista. Taitaa tuota Saarun lokerikkoideaa hyödyntää moni muukin niin ei tarvi tuntea tunnontuskia matkimisesta :whistle:

Nappis ja Abbath tasan 31
 
Kyllähän noita lääkäreitä näyttää oleva joka lähtöön. Mullakin sattui olemaan aika ikävä lääkäri kuopusta odottaessa ja se oli vielä kaiken lisäksi tk:ssa meidän omalääkäri. Sen kanssa sai kyl saikata joka asiasta! Onneksi sitten muutettiin ja saatiin uudet lääkärit yms. Nyt tällä kertaa ollu ihan ok lääkärit, vaikkakin inhottaa ku joka kerta on ollu eri ku neukassa oon käyny.
Piku otahan rennosti ja koita pitää pikku Taavia vielä masussa. Jospa se vielä innostuis viihtymään siellä. Veljen vaimokkeellekin lupailtiin niin aikasta synnytystä mutta toista viikko memmä porskutti sitten yliajalle. :)
Napsukka Ihan huoletta saa hyödyntää tuota lokerikko ideaa.. Mehän ollaan täällä jsut sitä varten että saahaa muilta ideoita ja tuodaa omia:D
Meillä vauvan pyykkiä on aina säilytetty semmossa pienessä monitoimikorissa, se (ainakin meillä) mahtuu just pyykkikorikaappiin korin päälle soppelisti poikittain. Ei uppoo sinne korii vaa jaa reunoista kiinni siihen päälle..(tajuskohan kukaan).. Semmoseen korii kuiten mahtunee hyvin pikkusia vaatteita:) Ja tosiaan ei tarvi aina penkoo sieltä omien seasta.

Nyt on alkanu väliin tuntuu toi töissä olo tuskaselta, mahaa painaa ja supistaakin. Pitkään istuessa alkaa tulee paha olo sekä huimausta taas ilmenee. Mutta kahtellaan ainakin jos selviäis seuraavaan neukkaa asti. Ja väsymys on palannu aika rankasti takaisin. Saa varmaa taas hemppaa mittailla, viimeksi ku oli vain 112. Tuplasin kuiten tuota multivitamiinia, siinähän pikkasen on rautaa. Rautatabuista mulla tulee niin huono olo ja maha mene sekaisin:( Mutta sitten taas viisaampi ku torstain neukka koittaa..
Mutta nyt pihalle ulkoiluttaa poikia :D Jos sai pikkasen etes tuota takapihaa talvikuntoo..

Saaru ja Aattomiäs...taas kohti uuttaa viikkoa 32+0
 
yritetään uudestaan.. Kirjoittelin tuossa pitkät jutut mutta hävisivät sitten jonnekkin.

Eli kiitokset kaikille tsempanneille, kummasti jo kahdet kunnon yöunet voivat piristää mieltä! Päätin sitte, että menen maanantaina töihin koittamaan, mutta heti kun alkaa tuntua liian raskaalta niin pyydän sieltä sitte lähetteen lääkärille. Seuraavassa neuvolassa (onneksi jo alle kahden viikon päästä ) aijon kyllä mainita tästä systeemin toimivuudesta...

Käytiin eilen illalla katselemassa tarvikkeita tulokkaalle, mitään ei kyllä vieläkään päädytty ostamaan. Vaunut löydettiin ihan kivat, mutta ihan jo periaatteesta pitää ensin käydä muitakin merkkejä katsomassa. Sänkyjäkin haluan vielä nähdä lisää ennen ostopäätöstä...

Toppahaalaria yritettiin kanssa etsiä, mutta aika vähissä ovat nuo vaihtoehdot. Osaako muuten kukaan sanoa käytännön eroja noista haalareista, eli onko parempi kahdella vai "yhdellä" puntilla varustettu puku? Entä kannattaako ostaa 56 vai 62 cm kokoinen puku? Eli onko kuin todennäköistä että 56 kokoinen puku on heti liian pieni?

Mutta nyt pitää alkaa toimimaan, lupasin lenkkeillä koirien kanssa miestä töihin vastaan (matkaa tosin vaan n. 3km ja takaisin tullaankin sitte autolla), ja vielä pitää muutama asia hoitaa ennen sitä.

Hyvää pyhää kaikille!

Maija 28+0
 
Paljon oli taas uutta tekstiä ilmestynyt :) Täällä voidaan samaan malliin, kuten ennekin. Eilen olin töissä käymässä pitkästä aikaa, kyllä oli mukava nähdä työkavereita ja "omia asukkaita". Vatsasta kyllä alkoi yht´äkkiä kummallisesti nipistelemään, tuntui ettei pystynyt suorassa kävelemään ja jalkoja nostamaan. Meni kuitenkin ohi, kun pääsin kotiin ja sohvalle makaamaan.

Mahassa on tänä aamuna porskuteltu menemään enemmän kuin aiemmin, on kyllä ollut kiva seurata mahan liikettä.
Eilen kävi kiva juttu, kun makoilin sohvalla. Mies puheli vauvalle ja käski vauvan potkaista häntä korvaan... mies laittoi pään mahalle ja samantien tuli yksi potku suoraan korvalle. Tota potkua ennen ei potkinut ollenkaan eikä myöskään sen jälkeen. Oli kyllä todella kummallista ja mä luulin että mä vaan kuvittelin se potkun, mutta kyllä mieskin sen tunsi :saint:

Nyt tarttis koittaa alkaa hiukan siivoilemaan ja varmaan järjestelemään joitakin kaappeja, tullut kauhee innostus kaappien järjestelyyn...

Niin ja mulla tuo äippäloma alkaa 17.12, mutta tuskin enää töihin menen, kun nytkin olen jo saikulla joutunut olemaan.

Kiitos Saaru muistutuksesta, että kaupat ovat huomenna kiinni.

28+1
 

Yhteistyössä