Rv 31 tänään
Ajan kulusta ja sukupuolituntemuksista:
Alkaa tuntua hurjalta, aika menee ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi kun koulu vie kaiken ajan, tai tällä hetkellä harjoittelu. Ja mun olis tarkoitus jatkaa joulukuun puoleenväliin koulua, saa nähä jaksanko.. oikeesti mulla alkais ä-loma 24.11... Harjoittelussa menee hyvin, en tee raskaita potilaan siirtoja tai nostoja, muuten teen kaikenlaista, apuna tukisukkikset ja tukivyö. Nyt alkaa kyllä vauva painaa ja maha hölskyä jne, vaikka mulla onkin aika pieni maha verrattuna moniin muihin, on se silti raskas ja jalat väsyy kun painoakin on tullut ainakin 9kg. Ja poikaolo on, jotenkin se tulee jo siitäkin että se ultra oli niin selvä..
Neuvolasta:
Huomenna on neuvola ja alan käymään 2viikon välein, meidän neuvolassa siis niin alkaen vko 28, mulla tuli vähän pidempi väli tähän nyt työvuorojen takia. Saa nähä miten neuvolassa kaikki menee, viimeksi vaavi ei ollut raivotarjonnassa vielä ja tuskin on tälläkään kerralla, rakkoa potkii kaikki päivät
Alan olla niin väsynyt, töissä ei meinaa millään jaksaa olla ja työvuoron jälkeen päikkärit ja pitkät yöunet ja silti väsyttää.. mikään uni ei riitä ja se unen laatu on huonoa kun vaavi herättelee... Muuten jaksan kyllä tehdä kaikkea kun olen hereillä, mutta haluaisin nukkua tuntikaupalla enemmän kuin normaalisti... noh, tätä harjoittelua on pari viikkoa enää, jos sen edes jaksaa, hauskaa siellä kyllä on ja olen oppinut niin paljon uutta. mutta varsinkin aamuvuorot on tosi raskaita jos niitä on monta peräkkäin, huomenna mulla on onneksi ilta nyt neljän aamun jälkeen. Pitää tulla kertomaan neuvolan jälkeen kuulumisia...
Lääkäreistä: Olen huomannut että lääkäreitä on erilaisia, on sellaisia joilla on hyvät vuorovaikutustaidot ja niitä joilla ei ole ja niitä jotka on liian teoreettisia. Esim mun harjoitteluvaiheessa on lähes valmiita kandeja harjoittelemassa ja onhan se ihan hauskan kuuloista kun tulevat sairaanhoitajaopiskelijalle hädissään kertomaan että potilaan käden kanyylin siteessä on pari tippaa "jotain punaista"...
Eli välillä tuntuu ettei edes maalaisjärkeä käytetä, mutta siis jotkut taas on erittäin hyviä ja sosiaalisia, toiset ajattelee vaan teoriaa eikä kuuntele potilasta ja jotkut puhuu kuin seinille mumisisi, ei saa kierrolla hoitajakaan selvää mitä lääkäri määrää ja potilaille saa hoitaja selittää kaiken jälkeenpäin. Sellaisella lekurilla on usein niin ettei hoitajiakaan kauheasti arvosteta, voidaan sanoa tyliin että älkää
tytöt unohtako siivota noita lasinsiruja lattialta, kun pudotin vahingossa potilaan vesilasin...
Toisaalta joku lekuri taas saattaa oikein pyytää sh opiskelijaa toimenpidettä katsomaan ja selittää sen kulun.. Ja jotkut keittää kahvit hoitajille tauoksi jos kahvia ei ole... Mutta onneksi suurin osa lääkäreistä on päteviä ja asiansa osaavia, kuten hoitajatkin, mutta kaikissa on myös niitä jotka vaan on väärällä allalla...
Vauvatarvikkeista:
Olen kovin vähän valmistellut vauvaa varten kun kaikki tuntuu jo olevan ja ne mitä haluan ostaa, ostan vasta parin viikon päästä.. Meillä on jo
-yhdistelmät, matkarattaat ja sateenvarjorattaat
-pinnis
-turvakaukalo
-hyppykiikku
-sitteri
-vaatteet
jne...