Eilen oli neuvolalääkäri sitten uudestaan. Onneksi supistelut eivät ole pehmentäneet paikkoja 2 vikkon takaiseen kertaan verrattuna. Eli lepo on auttanut hyvin. Jatkoi sitten loppuajaksi sairaslomaa, eli nyt ei sitten virallisesti tarvitse mennä enää töihin ennen ä-loman alkua. Kyllä siihen oli jo reilun 2 viikon aikana niin asennoitunut, ettei tuntunut pahalta viedä saikkulappua töihin. Ensi viikolla käyn palauttamassa avaimet ja hyvästelemässä vielä työporukkaa.
Paino: +500g/vko (yht. n.5,5kg)
Turvotus: +-
RR: 136/78
Pissa: puhdas
Hb: 114 (Obsidan ilmeisesti auttanut)
Sf-mitta: 27 (keskikäyrää lähestytään =) )
Syke: 150
Liikkeet: +
HeMa05: itsellä oli myös aika tyhjä / outo fiilis kun jäin saikulle vajaa 3 viikkoa sitten. Se tuli jotenkin niin nopeasti, vaikka olinkin jo muutamien päivien ajan yrittänyt suhtautua asiaan niin etten tule todennäköisesti olemaan enää kauan töissä. Mutta voin sanoa, että olo helpottaa melko nopeasti ja nyt en oikeastaan vois edes kuvitella meneväni enää töihin
.
Liikkeistä: täälläkin vauva on ruvennut möyryämään ja tunkemaan ruumiinosiaan vatsan läpi
. Luulen, että potkii melkein entiseen tapaansa, mutta koska noita muita liikkeitä on tullut niin paljon lisää niin potkuja ei välillä oikein huomaa. Ja selvä tärinä on lisääntynyt huomattavasti (ilmeisesti siis pissaa tai on hikka, näin luin jostakin). Vauva on alkanut liikkumaan enemmän myös heti aamusta ja pitkin päivää, voi melkein sanoa että illemmalla on nykyään rauhallisempi.
Liikelaskennasta: mulle lääkäri myös sanoi, että tästä eteenpäin mun tärkein tehtävä on seurata noita vauvan liikkeita. Jos tuntuu, että liikkeitä ei ole tullut normaalisti, niin pitää maata kyljellään 1h ajan ja kaikki pienetkin liikkeet lasketaan. Ja liikkeitä piti tulla 10/h.
Perätilasta: lääkäri sanoi eilen, että kuulemma viikolle 34 odotellaan ihan rauhassa josko kääntyisi rt-tilaan pysyvästi. Sen jälkeen sitten mietitään eri vaihtoehtoja. Itse olen tuolloin todennäköisesti Tampereella, joten en sitten tiedä käytäntöä siellä.. Täällä vauva on viime päivinä majaillut pää alaspäin suurimman osan ajasta, mutta kyllä vieläkin välillä tuntuu olevan poikittain tai pää ylöspäin potkuista päätellen.
Saarulla oli oikein kivoja lahjaideoita. Itsekkin voisin haluta varsinkin tuon ensimmäisen meille muistoksi vauva-ajasta.
Meillä on tänään ensimmäinen perhevalmennus, aiheena parisuhde. Sen jälkeen pitäisi lähteä käymään Tampereella, koska huomenna menemme valitsemaan laattoja / materiaaleja tulevaan asuntoomme =) . Perjantaiksi pitäisi olla takaisin, koska silloin olis hammaslääkäri
Afu ja mini 29+2