*Tammikuu2008*elokuu

niin vielä piti kysästä että näkyykö teille muille toi mun profiili "pitkänä"? Päivitin myös kuvan.

Ja liikkeistä hienosti potkii jo ja mies myös tuntee jonkin verran jo liikkeitä. Tänään oikein pelästyin, kun tuossa sohvalla köllöttelin, pieni heitti varmaan kuperkeikan, tuntu siis kunnon muljahdus ja perään pari potkua =) Juu mut ei muuta nyt sitten, työviikkoa "odotellessa"..
 
Cattie: vaakasuunnassa on kuva.

Mä olen välillä alkanut käyttää tukivyötä, sellasinä päivinä kun olen paljon jaloilla, on selkä parempi iltaisin jos on ollu vyö. Nyt huomenna mulla alkaa koulu niin tulee taas enemmän käytettyä sitä! Mulle mies osti sen viime raskaudessa koko xs ja käytettynä kirppikseltä 4? näytti ihan uudelta
 
...pitkästä aikaa minäkin ehdin kirjoittamaan. Lukea en kaikkea jaksanut, kun oli tullut niin paljon uusia juttuja. Luen sitten kun on parempi olo. Eli tänään ollaan sitten oltu isännän tarkkailun alla ihan urakalla, hän joka normaalisti ei mistään kovasti huolestu. Eli aamulla söin aamupalaa, kun huomasin teemukin reunan valuvan verta. Olin juuri laittanut leipäpalan suuhun, kun tajusin, että suussa maistuu veri. No sitten sitä oli ihan lautasella kunnon lammikko. Eikun vessaan oksentamaan. En löytänyt mitään haavaa tai muuta vastaavaa huulesta enkä suusta. Joten huomenna pitännee soittaa neuvolaan ja kysyä voiko tulla hemppaa mittauttamaan. Siihen aamuiseen se verentulo loppui, mutta sai hieman varuilleen, kun en normaalisti ole herkästi vuotavaa lajia. Eli huuletkin saa olla erittäin rohtuneet ja silti eivät vuoda. No muuten olo on ihan jees, kaveri jumppaa ihan urakalla mahassa ja isoveli nimitti hänet tänään veikoksi. Löysin kaupasta sen vallaton vauva valtaa vatsan ja sitä ollaan nyt viikonloppu luettu joka käänteessä. Töitä olis vieläpitkä urakka edessä, neuvolan täti jo kyseli että meinaanko loppuun asti jaksaa. Katsotaan kuin käy....mielellänihän minä olisin. Mutta nyt tuo ruisleipä kutsuu.....

Nuuskis ja Veikko rv jotainyli puolen välin kuitenkin
 
Joku täällä supisteluista kysyi.. no joo.. omakohtaista kokemusta on esikoista odottaessa.. ja mulle kävi niin että supistelut kypsytti kohdunsuuta liikaa ja supistelut oli kipeitä.. ymmärtääkseni ne supistelut jotka vain tekee mahan kovaksi mutta ei satu ei sinäänsä mitään tee mutta jos liittyy kipua niin voi kohdunsuulle muutoksia tulla. minä jouduin sen toisen lääkärintarkastuksen jälkeen esikoista odottaessa osastolle ainakin viikoksi seurantaan. Välillä pistivät piikin jotain supistelujenestolääkitystä ja myös kortisoonia siltä varalta että jos kuitenkin synnytys käynnistyy liian aikaisin niin kyspsyttää keuhkoja vauvalla vähän paremmin. Tärkein juttu oli pysyä makuullaan mahdollisimman paljon. (lopuksi kävi niin että esikoinen syntyi laskettuna päivänä..)

Nyt tässä raskudessa alkoi supistelut ihan muutamia päiviä sitten ja olen sitten aina makoillut kunnes tilanne rauhoittuu kunnolla. Toivottavasti säästyy osastojaksolta.. meillä kun on alle 4 ja reilut 2v joiden kanssa olen kotona ja jos tässä yhtäkkiä osastolle joutuisin niin lasten hoito olis suuri kysymysmerkki.. mies on töissä ja kaikki tutut ja lähisukulaiset töissä..
 
Minä olen nyt supisteluiden takia sairaslomalla ainakin alkuviikon. Keskiviikkona sitten lääkärille jos siltä tuntuu, saa nähdä joudunko jo jäämään saikulle äitiysloman alkuun asti. Työ on fyysisesti rankkaa seisomista ja nostelua, joten ei ainakaan maalaisjärjellä ajatellen tule vointi paremmaksi. Pitkään joutuu sitten kotona käkkimään, mutta mitä ei pikkuisen eteen tekisi.
 
eli supistelujen takia nyt raahasin itseni sinne äitipolille, ni ku muutalle mainitsinkin ja muutamat minuu sinne kehotti lähteekin...

kohdun kaula on ruvennut aukeamaan, ei ollu vielä mitää vakava mut aukeaminen näkyi ultrassa... eli se on nyt niin et täys makuulepo, jos ei kotona onnistu,se on sairaalaa sit mentävä makaamaa...

tiistaina ultrataan uudelleen et onko aukeillu enempää paikat, jos supistuksia rupiaa tulee taas, niin hammasharjan ja omien tavaroiden kera osastolle ja annetaa supistuksia estävää..

et ei ne sit tainnu ihan pikkuisia ne supistukset ollakaa, ni ko luulin ite.. nyt katotaa sit rauhassa mihin edetää..

ei tarviis ihan vielä tän Nilla-Olavin olla tulossa pihalle, et ku se 10viikkoa päästäs vielä yhtenä kappaleena.. kyllä rupeaa oikeesti pelottaa tää juttu nyt ku sitä oikein ajattelee...

mut siis huomenna näemme kuinka käy tässä hommassa...

tukivöistä mulla on fysioterapiasta saatu tuki vyö, mut se ei ole tosian hyvä, paina tuonne alamasuun ikävästi.. :ashamed: pitää varmaa nyt toipilaana ku aika täällä sängyn pohjalla on ni kattella noita tykivöitä netistä..

ni se piti vielä mainita tuosta eilisestä poli reissusta et mull ejäi kyllä sellaiset kammot tuosta sisätutkimuksesta et huh.. sattu ihan pirusti ja se levitin tai mikä lie onkaa, mikä laiteta tuonne et saa kohdun suulta jonkun näytteen, ni mulla jäi nahat sinne väiin ihan niin et verta tuli sit sen jäljiltä.. :| :( huusin ku hyeena ku ottis itä näytettä eikä suostunut edes korjaa tuon härvelin asentoa ettei olsi sattunu.. ikänään en sille lääkärille enää halua,jos on siellä ku menen vaadin kyllä ihan suoriltaa toisen lääkärin.. ni kipiää teki, eikä koskaa aikasemmin sitä ole tehny... :'(

mut tälläisiä tänne...

peikko ja nilla-olavi 20+3
 
Nyt on sitten lomilta palattu kotiin. Melkein 3 viikkoa oltiinkin yhteensä menossa. Vielä muutaman päivän saa olla kotona ennen töihin menoa.

Tänään oli rakenneultra ja neuvolakäynti. Kaikki oli pikkuisella oikein hyvin, elimet oikeilla paikoillaan ja vastasi täysin viikkoja. Siellä se liikutteli käsiään ja jalkojaan, mutta muuten oli melko rauhallinen. Istukka takaseinämässä hyvin kiinnittyneenä. Oli oikein asiantunteva lääkäri, sukupuolta ei kertonut mutta se oli jo tiedossa etukäteen ettei täällä kerrota, joten siksi ei sitä edes kysyttykään. Kuvia saatiin yhteensä 10 kpl mukaan =) Neuvolassa vielä myöhemmin kuunneltiin :heart: -ääniä ja otettiin muut perustutkimukset. Tällä hetkellä ihanan leppoisa olo, kun kaikki kunnossa ja pikkuinenkin on alkanut potkimaan/liikuskelemaan päivittäin.

Palaan myöhemmin kommentoimaan muiden juttuja, meni hetken aikaa kun kahlasi melkein 3 viikon kirjoitukset läpi ;)

Afu ja mini 19+0
 
Cattie & Bamboo toivottavasti teillä poikkeamat olis hävinny kontrolliultriin mennessä.
Pikkupeikolle jaksamisia ja toivottavasti pysyisivät kipeät supistelut poissa ja nilla-olavi vielä kasvamassa. Ja muitakin taisi olla jotka saikulla supistelujen takia, jaksuja teillekin.
Mulla on supistellut 17 viikolta asti, mutta ei oikeastaan kipeesti. Maha menee vaan kovaksi palloksi vähäksi aikaa. Nyt on muutaman kerran supistuksen aikana kyllä tuntunut vähän ilkeeltä, mutta en usko että ne on saanu mitään aikaan. Muutenkin niitä tullu nyt vähän harvemmin.

Meillä molempien sukulaiset on suhtautunu uutiseen tosi hyvin. Mun vanhemmille tää on eka lapsenlapsi ja ne on aika tohkeissaan kun tulevat mummiksi ja papaksi =)

Mies on meillä tuntenu liikkeet 17 viikolta lähtien ja ne on siitä asti näkyny masun päällekin. Useasti vaan kun pieni meuhkaa masussa ja pyydän miestä kokeilemaan niin loppuu saman tien. Eilen sai mieskin pitkään tuntea kun pieni jumppasi masussa illalla. On se vaan ihanaa :heart:

Tänään miehen kotiuduttua töistä lähdetään kummipojan 3 vee synttäreille. Pääsee kaikkia herkkuja ahtaa napaansa. Tähän mammaan ne ainakin uppoaa :D Painoa tullut nyt lisää 2,5kg.

Eipä kummempaa, tää mamma taitaa lähteä syömään :p
pippuri ja jarmo-orvokki 20+5
 

Ja puolen välin yli on päästy täälläkin; nyt mennään kohdassa 20+2 ja onpas mukavaa kun on viikkoja vähemmän edessä kuin on jo takana :)

Oli tullut taas paljon juttua, meni kunnolla aikaa kun lueskelin kaikki läpi. Neulomisesta kirjoiteltiin tuolla aiemmin - minäkään en osaa ollenkaan neuloa ja toiveikkaana oon ollut josko äiti vaikka innostuisi pienelle jotain tekemään..
Iidukka Kuulosti tuo sinun tarinasi aivan juuri kuin omani B) Olin kihloissa monia vuosia aikaisemmin mutta nyt "yhtäkkiä" onkin uusi mies ja vauva tulossa :D Mut aivan ylionnellinen oon nyt ja onhan tässä jo kohta 1,5 vuotta yhteistä taivalta takana meilläkin et ei se vaavi ihan heti saanut lupaa tulla.. Heh, vaikka päättikin tulla ihan heti kun lupa annettiin ;) Suku on ehkä ihan vähän hämmästellyt mut eipä juuri muuta, pääasia että vauva nyt saa tulla.

Kirppu80 Mulla on painoa tullut samoin kuin sulla. Lähtöpaino oli ekassa neuvolassa muistaakseni 56kg ja kylläpä tuota on ainakin se 7-8 kiloa tullut jo lisää. En kyllä olekaan syömistä yhtään rajoittanut, mut saa nähä mites seuraavassa neuvolassa käy.. Vaakaa mulla ei kotona ole ollenkaan.

Rakenneultra olis vihdoin tällä viikolla torstaina. Muistaakseni Poreella oli ainakin juuri samana päivänä ja jollakin toisella taisi vielä olla. Kyllä meinaa jo niin jännittää - ei millään jaksaisi oottaa...

Liikkeitä tuntuu masussa monia kertoja päivässä - ihan pieniä hipsutteluja tosin vaan. Potkuja en oo vielä ollenkaan tuntenut ja ei kyllä masun päältä vielä ollenkaan mitään. Mut eiköhän niitä potkuja tässä muutaman viikon aikana ala kunnolla tuntua, et pääsee mieskin moikkaamaan pikkukaveria.
Tosiaan sitä sukupuolta meinataan kyllä torstaina kysyä - se mun poikaolo ei oo mihinkään vielä laantunut mutta jännä homma et oon keksiny tähän mennessä vain hyviä tytön nimiä... :p

Mut viimeistään loppuviikosta sitten ultrakuulumisia B)

Hassua muuten etten enää kotikoneelta pääse ollenkaan tänne kirjoittamaan. Täältä töistä pääsen heti mut kotona pystyy vain lukemaan muiden juttuja... Kumma.
 
RV 20+1

Painonmuutos/vko +150g
RR 114/80
U-Prot. -
U-Gluk -
B-Hb 108
SF-mitta 18
sykkeet +150-160
liikkeet ++

Ettäpäs näin täällä taas,hemppakin oli ihan kivasti noussu ja neukkutäti sanoi et jatketaan vielä lisärautaa 1 tabl./pv.Painoakin oli kuulemma tullu ihan sopivasti,että tuollainen tahti ois tässä vaiheessa kuulemma ihan hyvä pitää yllä :)
SF-mitta tosiaan kulki tuon keskikäyrän yläpuolella,mutta ihan hyvä juttu sekin...näin ainaki sanottii,et parempi et ylhääl ku liian alhaalla.Sykkeet on pitäneet pintansa tuossa samassa kuin aikaisemminkin eli edelleen pidän noita sykkeitä ns.tyttösykkeinä.

Seuraava neuvola ois 10.9 mut sillo ei tehdä muuta ku haen vaan ne Kelan tarvitsemat paperit et saan ne hemmetin hakemukset vietyä jne.Sitten oiski jo taas 24.9 neuvola ja 15.10 toinen neuvolalääkäri.

Rouva Mamma ja Mölsky rv 20+1

Ps.Ylihuomenna 4D rakenneultra,jippii!
 
Pikkupeikolle ensiksikin jaksamisia! Toivottavasti nyt loppuisivat ne supistelut ja pieni saisi vielä rauhassa kasvaa vielä monta viikkoa!

(.) Tänään siis rakenneultra ja kaikki oli kunnossa, sydän löi ja aivot olivat paikallaan ja muutkin. Pitkät jalat näytti nuuttilla oleva. (eiköhän kaikilla tuon ikäisillä ole, mutta pitkiltä näyttivät.. :D ) Muutaman päivän heitti päivät, mutta laskettua-aikaa ei kuitenkaan enää muutettu. Kätilö käski varautua, että yliaikaiseksi menee.. Onko muilla vastanneet päivät täysin np-ultran kanssa? Sukupuolta ei kätilö nähnyt vaikka pitkään katsoikin, mutta minusta siellä ei mitään roikkunut,että oliskohan tyttö tulossa. =) Kyselin kätilöltä, että kun tunnen potkut aivan alhaalla, niin ultratessa sanoi, ettei ihme jos liikkeet alhaalla, kun koko vauvakin kuulemma todella alhaalla. Sanoi, että toisinaan uudesti synnyttäjillä voi vauva majailla siellä alhaalla. Sanoi myös, että harvoin tarvitsee näin alhaalta ultrata. Ei siis ihme jos vähän painaa ja juoksuttaa vessaan. Toivottavasti nousisi nyt vähäsen sieltä, voi muuten tulla tukalat viimeiset viikot.. :/

Nyt lopettelen nämä oma napaiset juttuni. :D

iita ja nuutti 20+1 (puoliväli ylitetty, jee!)
 
Meilläkin oli rakenneultra viikko sitten ja kaikki näytti hyvältä. Sukupuolta ei saatu tietää, mutta ei se niin haittaa.
Tilasin netistä nyt sitten ne vaunut tai sen vaunupaketin, mikä on tervekaupan sivuilla. Sillä sai ison läjän tarvikkeitä mm. sitterin, matkasängyn ja tietty yhdistelmävaunut 349 ?. Ne tyhjentää varastoa uuden malliston tilalta. Ja niissä täysi palautusoikeus jos ei miellytä ja vuoden takuu, mikä näyttää olevan yleinen. Huomenna meen kattoo pinnistä kaverille. Ihanaa.
Töissä pitäs vielä olla ainakin kuukausi ja sitten loma. Viittä vailla tilaamassa lippuja sukuloimaan etelä Suomeen ja keski Eurooppaan kun toinen vanhemmista sieltä päin kotosin. Juuri menee viikkorajoilla lentämiset alkutalvesta ja pitää hankkia marraskuuksi lääkärintoikka. Oon kyl lennelly jo pikkusesta kahen maan väliä vuosikymmeniä, etten usko, että tulee jännitystiloja. Mistäs sitä tosin tietää.
Paljon hankintoja tullu tehtyä. En ole minä ainakaa säästelly äitiyslomaa varten, sniif.
Cattie ja Bamboo, tsemppiä odotukseen. Muillekkin hymyjä ja liikkeitä. Minä niitä vielä en tunne.
Blanca ja Boxi 17+jotai
 
... tulin taas kirjottelemaan, ku ei oo oikein jaksanut koneella istuskella...
Olin tuossa 15.8 - 24-8 sairaslomalla supistelujentakia, lääkäri katsoi paikat onneksi ei ole supparit vaikuttanu mitenkään kohdun suulle oli kiinteä ja kiinni :) Kotona kuitenkin piti lepäillä vähän ja käski hakea lisää sairaslomaa jos siltä tuntuu...
kohdunpohjan korkeus oli jo 20 cm :) Ja massu on jo ihan hyvän kokoinen... paino ei ollut noussut yhtään, hemppari oli laskenu 137:stä 126:teen.(neuvola kuulumiset siis 15.8) massu asukilla oli kaikki ok ja vilkas masu asukki on ku tuntuu että välillä on ihan kunnon potku harjoitukset menossa :) Varsinki illalla ku oon menossa nukkumaan.

Nyt on tullu mulle takasin äklötys ja öklötys.. onko muilla vielä pahoinvointia??? JA te keillä on ollu niitä suppareita niin onko ne harjoitus suppari tollu millasii?? ku mulla se vetää sen mahan ihan kovaks mutta sen jälkeen tuntuu alamahassa sellasta vihlontaa..?? ku muistan kyllä että esikoista odottaessa oli noita suppareita kans mutta en muista että ois ala massua sen jälkeen vihlonu...
Tukivyön kävin ostamassa viime perjantaina ja kyllä se jonkin verran tuntuu auttavan... ja tuntuu vaan oudolta pitää sitä kun sen pitää aika jämäkästi tuossa olla niin aluks tuntu että painaa /puristaa mutta kyllä nyt pikku hiljaa ku on alkanu tottua siihen niin ei tunnu enään niin pahalta..

Torstaina ois seuraava neuvola ja sitte saan sieltä paperit että pääsen kelaan viemään ne äitiysavustuspaperit :D :D Vitsi että ootan sen pakkauksen tuloa :) pääsee hypistelemään...

Halinappi ja masuasukki 21+6
 
Heissulivei pitkästä aikaa!Eipä ole tullut kirjoiteltua,kun mitään erikoisempaa ei ole tapahtunut.Muiden juttuja on tullut lueskeltua.

Harmillista nuo pikkupeikon supistelut.Toivottavasti tokenevat.


Tänään tuli käytyä neuvolassa.

Painoa ei edelleenkään ole tullut,laskua alusta reilut 3kg.Tosin ylipainoa on ennestään ja nyt tämä raskausdiabetes jo tässä vaiheessa siirtynyt insuliinille,joten tyytyväinen kai pitää vaan olla...

RR 99/59 laskusuunnassa näyttää olevan,vointi ihan hyvä kaikkinensa
HB 134
SF-mitta 16

Sydämen sykkeet 150 ja liikkeitäkin on vihdoinkin jo alkanut tuntumaan!

Kohtapuoliin pitäis käydä työpaikalla ilmottelemassa,että en olekaan tulossa hoitovapaalta takaisin,vaan jäänen sairauslomalle ja joulukuun 18. äitiyslomalle.Mahtavat olla raivoissaan,mutta kyllähän muakin vähän tämä tilanne stressaa...

Ens viikolla ois vihdoin se rakenneultra.Kovasti jännittää.Sitä vaan toivoo,ettei tule mitään löydöksiä,kun se istukkabiobsia kuitenkin antoi kromosomeiltaan normaalin tuloksen.Se tosin ei sulje muita juttuja automaattisesti pois,riskinähän saattaa olla jotain sydänjuttuja sen niskaturvotuksen osalta...kaikkea sitä jaksaakin pohtia ja surra ennakkoon.Tosin aika luottavaisin mielin tässä kuitenkin ollaan.

Maha on alkanut pullahtaa näkyviin.Kaikki lähipiirin tutut ei edes vielä tiedä,mutta alkavat varmaan arvailla...

nintendo 18+4




 
Kylläpä pikkupeikkoa koetellaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lepo auttaa! :hug:

Tänään tuntui töissä, että masu ois yhdessä yössä kasvanut ihan hirveästi kun pullotti jotenkin tosi paljon. :LOL: Ja sitten joinain päivinä taas on pienempi, kai se vähän riippuu siitäkin mitä on päivän mittaan syönyt.. :whistle:

Iidukka rv 19+6
 
eli niiden supistuksien ja aukeamisen takia...

paikat ei ole auennut enempää, ja edellee oli himpun verran auki tuolta kohdun puolelta, mut ilmeisesti päivystyksessä tehty arvio olikin sit yliammuttu.. ilmeisesti sillon sunnuntaina siinä kohdun suulla oli napanuore mikä sai näyttämään aukeaman isommalta kun mitä tänään sit edes oli.. huh helpotusta siiis...

normisti saa nyt jatkaa elämää, nostelut ja turhat punnerrukset pois, eli kaikki mikä aiheuttaa supistelua, ni pitäs pysyä kurissa ihan sillä... jos supisteluja on sit polille,mikäli ovat siis kipeitä...

mutta sitten päästää tähän toiseen asiaan mistä ei päivystävä lääkäri maininnut mitään...

eli sieltä nyt löytyy siis kaksi istukkaa, toinen takaseinässä ja toinen etuseinässä ja molemmat samankokoisia ja tiukasti kiinni seinämässä... ELI NÄYTTÄISI PAHASTI SILTÄ ETTÄ TUO ALUSSA TODETTU KESKENMENO KAKSOSRASKAUDESSA EI OLEKAAN TAPAHTUNUT... toista vauvaa ei ultralla saatu näkyviin, mutta näin olettavat että kaksi niitä siellä edelleen on... en kyllä ymmärrä kuinka se on mahdollista... ihan on piää pyörällä edellee tietoa tässä sulatellessa,mutta kummassakin istukassa tapahtu jotain virtauksia mikä kuulemma viitta et kaksi näitä olisi edellee hengissä...

mahdollisuus on kuulemma se että sillo alku ajalla ultrassa kun totesivat et on kaksi,ja toinen menny kesken ni tämä toinen vauva ei nyt sitten olisikaan mennyt kesken vaan olisi ollut vaan niin paljon pienempi kuin tämä toinen... en osaa asiaa teille nyt edes selittää kun oon edellee niin puulla päähän lyöty...

no mutta tämä näkyvillä oleva vauva rakenneultrattii TAAS tänään varmuudeksi... (ja totta kai yritettii saalistaa kaikua toisesta)

lasiveden määrä: normaali
painoarvia: 365g
syke: +
liikkeet: ++
ja edellee vastas 2päivää vanhempaa kaikilta mitoilta

uusinta ultra 25.9 jos löytys se toinenkin sieltä sit..

että tässäpä nyt hiukan sulatellaa sit asiaa vieläkin... *puhaltelee*

lisään viä sen että itse en usko tähän nyt huonostikkaan että siellä kaksi täysin normalia sikiötä olisi.. ja tämä mitä on nyt saatu mitattua jne.. on ihan kunnossa... mutta onko kukaan kuullut puhuttavan koskaan kaksoisistukasta??? kaikki tieto tohon viitaten on nyt erittäin tervetullutta.. ahista odottaa 4viikkoa et saa tietää...

noh huomenna on 4D ultra.. jos ne siellä osaisi mulle jotain valaista... :)

peikko ja Nilla-Olavi 20+4
 
Jumprahuiti Pikkupeikko!!!!! :D Meinaako ne pitää sut jännityksessä noin kauan... mä juoksisin jo yksityiselle kurkkimaan ja nopeasti. Ompa outo tilanne. :whistle: Ihana juttuhan tuo kuitenkin olis jos niitä kaksi on. :D :wave:

Täällä on vaavilla ilta jumpat menossa. :heart:
 
Heiiiips....
Minä täällä luin pikkupeikon juttua melkeen kynnet suussa...Tulipas JÄNNÄÄ.... ja tänään siis meet sinne 4D:hen... TOIVONmukaan siellä nyt jotain selveis....
Oishan se nyt aika paukku että siellä tosiaan kaksi hyvinvoivaa piiperoista olis....tosin oudolta tuo toinen istukkakin kuulostaa ku kerran täydessä toiminnassa on siellä ...

Minä olin eilen sitten vihdoin rakenneultrassa... Osuipa kohdalle ihan asiallinen lääkäri...
Kuva oli liian sumee (arvasinkin sen) että sieltä ois erottanu oikeestaan muuta ku raajat ....selkäranka siinä vilkku moneen otteeseen ja jalat ja kädet heilumassa...mut tää lääkäri kerto että vauva on niin pahasti jossain kuopassa?!? ja pää siellä niin syvällä,ettei hän saa sydämen rakennetta (tai siis mikä se nyt on) näkyviin, eikä munuaisia, eikä jotain muuta... aivot hän vissiin näki... jos en ihan väärin ymmärtäny...niin siis sen lisäks että on tätä vatsanpeitettä tässä sen verran (eli ton verran lääkäri puhui mun lihavuudestani, ERITTÄIN asiallinen...)
sikiö vastas viikkoja 20+5 ja ois niinku 21+3 (eilen siis ),
ja tällä erää se hoitajan kenen luona olin ilmottautumassa lykkäs mulle pinon kuvia että nää ois pitäny sulle antaa... ja mä olin ihan =)

Erittäin rauhallinen kaveri siellä näytti asustavan... ei sitte oikeestaan liikahtanukkaa...Vähän käsiä ja jalkoja heilutti... mut jos ei se sydämen syke ois näkyny niin mä oisin ollu kyllä hermostunu...

Edelleen ei vahvoja liikkeitä tunnu.... välillä tuntuu kyllä liikkeet niin etten niistä voi erehtyy... mut että ei semmosta rytinää oo kyllä ku näistä aikasemmista...

Niin siis joo, mun pitäis mennä 11.9. uudelleen taas ultraan josta se sano että menee maksu... niin mä aloin miettii että polimaksuko? vai siis kokonaan se ultramaksu? vai mitä ihmettä...
Mutta ku mulla ois just sillon 11.9 alkanu se autokoulu ja nyt on tilanne vissiin se,että mun on pakko perua ultra, ja autokoulu...
Siis että tälleen.... Mun ihana mies on sitämieltä että oma syyni ku en ajokorttia ajanu sillon kaks vuotta sitte ku hän käski (oikeesti siihen ei ois ollu varaa, mut hyvähän se on syytellä) ja toinen oma syyni ku kerran vauvaa tahdoin ja nyt siitä on miehen mielestä vaan vaivaa...
Että tälles... ei tänne siis muuta....

Saapis ja tiitis 21+4
 
Voi Pikkupeikko, kyllä suo nyt koetellaan. Onneksi se kohdunsuu ei ollutkaan niin auki kun alunperin luulivat, toivottavasti menee kaikki hyvin! Jännittävä toi sun istukka-tilanne, ja toivottavasti tänään siellä 4D:ssä selviää onko siellä masussa mukana nilla ja olavi vai pelkkä nilla-olavi. Jännityksellä odotetaan tilanteen kehittymistä. Toivottavasti ne supistukset nyt pysyvät poissa. Eilen just mietin koiran kanssa lenkillä (ai vähänkö oon hölmö?) että onneksi teillä ei enää ole sitä koiraa, niin ei tule supistuksia siellä koiran kanssa lenkkeillessä.
Mulla nimittäin tulee. Meidän koiralla on aina kiire jonnekkin ja huomaamattaan siinä sitten itsekkin pistää töppöstä toisen eteen liian kiireellä. Neuvolalääkäriltä kysyin noista supistuksista ja oli sitä mieltä ettei mitään hätää. Sisätutkimuksen teki, mutta en tiedä mitä siellä näki kun höpötti vaan mun välilihalle jotain kummia ja runnoi niin että itku tuli. Kävin kuitenkin omalla gynellä tarkastuttamassa tilanteen ja kaikki oli kunnossa. Oma gyne nyt kuitenkin sanoi, että myös kivuttomat supistukset, etenkin jos niitä on paljon, voivat valmistella kohdunsuuta synnytykseen (ja samaa luin eilen uusimmasta odotus-lehdestä ), joten kannattaa ottaa rauhassa.

Saapasjalkakissa, olipa ihanaa että sulle sattui tällä kertaa asiallinen lääkäri. Onkohan niillä vanhan aikaiset ultralaitteet käytössä kun näkymä on sumea? Olen ennenkin sanonut että olen suurinpiirtein samoissa mitoissa sun kanssa (ellen isompikin) ja multa kyllä näkyy jo vatsanpeitteiden läpikin kaikki rakenteet hyvin? Tiedä häntä, mutta ainakin se oli ihanaa että suo kohdeltiin ihmisenä :D
Älä nyt oikeasti viitsi sitä autokoulua peruuttaa. Mä olen sellainen tumpelo, että on varvas keskellä kämmentä ja mäkin sain autokoulun suoritettua kunnialla loppuun. Kakkosvaiheen suoritin itseasiassa eilen ja kaikki meni tosi hyvin. Ukot nyt on välillä vähän tollaisia, kyllä meilläkin välillä sai kuulla kommenttia tyyliin : " eihän tosta mitään tuu" ja "et kai sä oikeasti luule pääseväs autokoulusta läpi". Mulla meni herne sen verran nenään että kirjallisista ja inssistä pääsin molemmilla ekalla yrityksellä läpi. Näytinpä pitkää nokkaa ukolle ja tätänykyä ukko on sitä mieltä että olipa hyvä että meidän akka suoritti autokoulun ja huristelee pitkin kyliä. Ei tarvii aina olla ukkelilta kyytiä pyytämässä.

No niin eipä tässä kummempia, rakenneultraa odotellessa

pötkylä ja pikkuElvis 19+6
 
ohos pikkupeikko
Toivottavasti nyt tänään jonkinlaista selvyyttä saisitte sielläö 4D:ssä, ja muutenkin tuntuu tosi hassulta/oudolta että meinaavat lähes kuukauden nyt pitää sua jännityksessä jne..

Oma napa: eilen oli puoliväli, kyllä menee uskomattoman nopeasti aika, 1½ viikon päästä on taas neuvola ja sitten saankin kaikki kelan paperit yms..
Olo on ollu tosi hyvä, liikkeet tuntuu päivittäin mut vielä mies ei niitä tunne.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja pikkupeikolle tsemppiä :flower:

Jenni & hajis 20+1
 
Jännä tilanne nyt pikkupeikolla, tulehan sit heti kertoileen mitä 4d:ssä sanottiin.. tsemppiä kovin :)
Neuvolassa olin tänään ja kaikki oli hienosti, pienen syke 150, ollut lähes koko ajan, kohdunpohjan korkeus 19, hemppa laskenu 106, pissa puhdas, liikkeet ++.. Vähän taisi poju ujostella kun piilotteli mun sykkeen takana, kuului molemmat sillai et ekaks mun ja sit pienen.. =) Nyt kun kotio tultiin niin alkoi jumppa =) Joo, kaiken maailman lippuja ja lappuja sain, kelan paperit, sokerirasitusajan jne.. Eilen sain tukivyön postis, saas nähdä miltä tuntuu tänään töissä, ehtooks kun meen töihin.

Hieno juttu saapasjalkakissa että sait vihdoin asiallista kohtelua =) Ei muutakun autokouluun vaan, niin pääset sit pienenkin kanssa ajelulle =)

Tää lähtee tästä nyt töihin valmistautuun, ja ehkä jotain välipalaa nappaan =)

cattie ja poika 20+5
 
Minä sitten kävin tänään neuvolalääkärillä ja sain viikon lisää sairaslomaa, toivottavasti sitten kykenisi taas töihin edes vähäksi aikaa, jotta ei tarvitsisi kotona käkkiä kuukausi kaupalla ennen synnytystä. Olo on näin kotosalla olessa ihan ok eikä selkä ja supistukset pahasti vaivaa, joten oma mielialakin on parempi. Mahassa tuntuu jo melkoista jytkettä aika ajoin, lääkärikään saanut kunnolla sykettä mitattua kun kaveri on niin eloisalla päällä.
 
Huih, onpas Pikkupeikolla jännät paikat. Onneksi ei paikat ollu kuitenkaan auennu niin paljoo kun aluks luultiin. Tuuhan heti kertoilee kun 4D:stä palailet :wave:

Kiva kuulla saapasjalkakissa, että sait asiallista kohtelua lääkäriltä. Ja samaa sanon minäkin, autokouluun vaan rohkeesti. Kyllä sinä sen suoritat ja sitten on kiva kun pääsee ajelemaan, eikä ole miehen kyydityksistä niin riippuvainen :)

Täällä harmittaa kun en mahtunut mammajumppa ryhmään, joka olis alkanu ens kuussa ja kestäny marraskuun loppuun. Vantaalla ei taida muita ryhmiä sitten ollakaan tuon työväenopiston ryhmän lisäksi. Ja siellä on nyt ennen mua jo 16 jonossa. :/ Ihmetyttää miksi eivät voi pitää kahta ryhmää, kun on kerran noin suosittua :eek: Täytyy nyt sitten koittaa kotona vähän jumppailla ja ulkoilla paljon.

Kuudes kuukausi sitten alkoi. Että kun tuntuu jo paljolta, vaikka onhan tässä vielä kuukausia jäljellä. Neuvolaan menen ensi viikolla ja kättäriltä tuli kirje, että synnytysvalmennukset pidetään marraskuun lopulla.

Eipä kummempia, syömäänhän tässä joutaa
Pippuri ja taavi-tuutikki 21 tasan
 

Yhteistyössä