*Tammikuu2008*elokuu

Täällähän on keskusteltu vaikka kuinka. Huh, ukko katsoo vierestä että etkö sä meinaa tänään muuta tehdä ku tuijottaa nettiä.

PrincessOfAcco, mä olen bongannut täällä meillä päin kaikissa tarjoustaloissa tummansinistä Woolia, joten ei varmaan ole sesonkiväri, tai sitten sisäänostaja vaan ei ole osannut tilata sitä riittävästi.

Täällä on ollut puhetta siitä miten suku suhtautuu tulevaan perheenlisäykseen. Meillä ainakin on suhtauduttu ihan hyvin. Keltään ei kuitenkaan ole mopo karannut käsistä, mutta tuetaan ja iloitaan kuitenkin.

Itse toivon että olisin tämän nykyisen mieheni tavannut jo vuosia aiemmin, jotta lapset olisi saatu jo nuorempina. Nythän mulla on ikää niin paljon, että kun lapsi pääsee ripille niin mä voin viettää samaan aikaan viiskytvuotisjuhliani. Mutta siis jokainen jolle lapsia suodaan saakoon ne juuri silloin kun itselle sopii. Viis suvuista ja muista.

Napsukan tilanne on mun mielestä eri ikävä, siis miehen suvun puolelta. Usko vaan että tiedän mistä puhut. Seurustelin ja olin jo aikeissa mennä avioonkin kakskymmpisenä miehen kanssa jonka suku suhtautu muhun samoin kun sun miehen suku suhun. Meillä se johti lopulta eroon, sillä mies ei ollut valmis puolustamaan muo missään tilanteessa, miehen suku sai haukkua ja arvostella muo ihan miten paljon tahansa ja vaikka alkuun suhtauduinkin siihen huumorilla, niin jossain vaiheessa loppui usko suhteeseen. Tsemppiä sulle kuitenkin niiden hienostelijoiden kanssa :p

Omaan napaan ei edelleenkään kuulu ihmeitä. Vielä viikko niin sitten on rakenneultran aika, jeee!

t. pötkylä ja pikkuElvis 19+1
 
Juu tää ei sit lähekkään töihin, vaan rupesin oksenteleen ja huimaa penteleesti, yritin tuossa vähän syödä ja tuntuu et vähän helppaa, mut ainakun nousee ni täytyy ottaa tukea jotta pystyssä pysyy. Tätä samaa oli viime viikollakin.. ihme juttu, oon yrittänyt terkkaa kiinni, mutta turhaan toistaiseksi, olis kyllä kiva päästä mittauttaan hemppa ja muut ennen viikonloppua.. Voi kurjuuden kurjuus mikä olotila.. Mä siirryn taas lepäileen..

Cattie ja baby-mäx 20
 
mainaan puoli väli just eikä melkee... :heart: :LOL: khyllä nyt tuntuu paremmalle...

pitää toivoa et mulla tää toinen puolikas raskaudesta menis nyt sit helpommin ku tuo eka puolikas.. luulen khyl et on henkisesti ainakin helpompaa mulle koska ei ole noita 12viikon piinoja odottaa et tuleeko km jne.. mut fyysisyydestä en ossaakaa sit sanoa.. toisaalta vuodot on poistuneet ja sillai tietää et ei tarvii ku 4viikkoa mennä etie päin ni vauva selviää jo kuitenkin vaikka syntyiskin.. (tosin varmasti paljon vaurioita tulis jos 4vkon päästä päättäs tulla :ashamed: ) mulla on tavoite et 34viikolle ku pysyy tuolla ni sit saa tulla.. :)

mut tälläistä hehekuttamista täällä tänää... ja oikein ihanaa ja hauskaa viikonloppua kaikille tammimammoille ja masukeille...

peikko ja nilla-olavi 20+0 :heart: :heart: :heart:
 
Noh niin, vois varmaan tänne joskus kirjoitella jotain pelkän lukemisen lisäksi. Mä muuten nyt missaan ton sivun 12 kaikki kirjotukset, koskapa tää meidän netti täällä töissä on sitä mieltä, että siellä on jotain hirveän sopimatonta... :LOL:

Eli olin rakenneultrassa ja neuvolassakin maanantaina. Ultrassa kaikki oli ok, vastasi just viikkoja. Mutta meilläkin löytyi pieni poikkeama kuten Cattiella, meillä toinen munuaisallas oli hieman laajentunut. Ilmeisesti suunnilleen yhden millin. Enpä ole kovin huolissani, ainut mitä oon vähän miettinyt, on se että voiko toi nyt sitten olla jonkinlainen mahdollinen merkki jostain kromosomiviasta? Olin kyllä veriseulassa jossain vaiheessa ja se oli ihan ok. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole syytä olla huolissaan, myöskään Cattiella! Sukupuolesta ei ultrassa puhuttu ollenkaan. Ja minäkin meen nyt sitten kontrolliultraan reilun viikon kuluttua ton munuaisjutskan takia, saa nähdä että mitä siellä sitten näkyy.

Neuvolassakin olin, viimeksi olinkin siellä kesäkuun puolessavälissä. Mulla hemppa oli hyvä, 133, verenpaineet oli ok, painoa tullut 500 g siihen, mitä paino oli rv 9. Ton rv9:n jälkeen nimittäin paino oli laskussa jonkun aikaa. Eli syömingit jatkuu ainakin vielä, katotaan miten lähtee paino vähitellen nousuun. Vauvan syke oli 160, ei mittailtu vielä mahaa, kohtu oli pari sormenmittaa navan alapuolella vielä.

Liikkeetkin taitaa jo vähän tuntua, aina välillä. Esim. just töissä kun istuu pöydän ääressä tietsikalla niin tuntuu. Ultrassa todettiin että istukka on hyvässä paikassa, mutta just etuseinässä eli voi vaimentaa vähän liikkeitä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Bamboo 20+2
 
Voi kun on onnellinen olo! :heart: Toinen ultra takana ja kaikki hyvin, kovasti mietin miten olisin reagoinut jos olisi ollut jotain ongelmaa kun on tullut luettua kaikkia mahdollisia kauhutarinoita, lapsi on kuitenkin jo nyt niin rakas. :heart:

Työnteko kyllä pitäisi kieltää ultrapäivinä ja antaa suosiolla koko päivä vapaaksi, nyt taas töissä ja en pysty tekemään yhtään mitään järkevää. Istun vaan ja hymyilen tyhmänä. :D Meillä kun vielä tuo isukki on samassa työpaikassa niin ollaan molemmat varmasti tosi tehokkaita työntekijöitä tänään. :saint:

Kätilö kysyi että halutaanko tietää sukupuoli kun "se niin selvästi näkyy".. :LOL: Vastattiin kuitenkin ettei haluta. Itsellä on kuitenkin yhä vahva poikafiilis ja kyllä se mun mielestä siltä näytti kuvassakin. :whistle:

Sukulaiset meillä on suhtautuneet raskauteen suurimmaksi osaksi positiivisesti vaikka jätettiin ehkäisy pois heti seurustelun alkuvaiheessa ja tärppäsi melkein heti. Jotkut saattavat luulla lasta vahingoksi, mutta mulle on aivan sama, uskokoot mitä haluaa. Me kuitenkin itse tiedetään lapsi toivotuksi ja se on pääasia! :heart: Sekin varmasti aiheuttaa päänvaivaa mun suvulle, että olin avoliitossa ja kihloissa pitkään ja hääpäiväkin oli jo sovittu kunnes tajusin ettei ex-mies ollut oikea kumppani..Ja yhtäkkiä olenkin uudessa suhteessa ja raskaana. On siinä joillain sulattamista. :LOL:
 
PrincessOfAcco juu kyllähän me nuoria ollaan täällä 19 ja 20 ;) ja 2v poika löytyy myös... :)

täällä voidaan hyvin.. tässä kohta lähetään mun veljelle grillaamaan,varmaankin kesän viiimeset grillaukset tulee siinä grillattua.. :) pitäs mennä ens viikolla ettimään ruskeeta paitaa.. joku semmonen vähän tiukempi kun pitäs vihreen salsamekon kanssa sopia :) meinaan että häihin mennään vieraaks viikon päästä niin pitäs se yläosa hoitaa ja ruskee pitäs olla.. ei vaan löy'y...

ootan innolla ens keskiviikon rakennetta... oonko kenties vika joka sinne menossa :D

pikkupeikko.. sanoit että teillä on ensviikolla 4d-ultra niin kuinka paljon aijemmin varasit... ise ajattelin tonne 27-28 tienoille tähdätä sen sinne menon.. kuulemma parhaat viikot tai jotain....

mut mie meen täst nyt! vointeja ja viikonloppuja

nasu masuasukki ihaa tasan 19 :heart: :heart:
 
no mä varasin ajan joskus öööh kesän aluilla.. ja mulle sanoivat taas vastaavasti et paras aika tehdä on 20-24viikko.. et lapsiveden määrä ei ole sillo vielä ni suuri ni saa parempia otoksia,. ite olin kans ajatellu et mentäs vasta sit lähempänä rv30 et olis vauva sit jo isompi mut ajan antoivat sit 29pvälle koska sillo viikkoja heista sopivasti.. vähän kummastutti ku mulla tosiaa viikkoja sillo 20+5 :whistle:

oonki miettiny tuossa et olisko ollu järkevää siirtää sitä etie päin mut en nyt ole osannu sit päättää... :| tarviis varmaa soittaa sinne ja kysyä.. mut ni kovasti oon nyt tohon ens keskiviikkoo jo valmistautunu et en taida raaskia sitä enää muuttaa lähtee... :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
PrincessOfAcco juu kyllähän me nuoria ollaan täällä 19 ja 20 ;) ja 2v poika löytyy myös... :)
nasu masuasukki ihaa tasan 19 :heart: :heart:
mä oon 20 ja mies 26, asunut suomessa nelisen vuotta lähinnä kieltä opiskellen
:)

Jaa kiva kun raision myllyssä ei sit prismassa eikä vapaa valinnassa ollu tummansinistä, hyllypaikkojakaan ei ollu tyhjänä et ois just loppu.. mut ei se mitää, musta on oikeestaan ihan kiva :)
 
Täälä on saatu verhojen ompeluprojekti valmiiksi. Nyt ois vuorossa sitten se lakanasetti. Meinaako muute tehä pussilakanoita ja lakanoita itse. Musta on ihan niitä tehä, ku kaupasta ei aina niin suloisia löydy ja jos löytyy meinaa olla tosi kalliita. Esikollekin silloin aikoinaan tehtiin (en ite vaan äitini) sellaiset valkoiset nalle puh-aiheiset lakanasetti sekä pinnispehmuste:) Tuolla jossain ketjussa oli muuten valmiiksi laitettu kaikki mitatakin noihin ompeluihin..Jos löydän voisin kopsata tänneki jos kiinnostusta löytynee.
Mulla on kauhia touhuvire päällä. Koko ajan pitäs jotain ostaa, laittaa tai tehä. Mutta jospa sitä sais nyt ommeltua ja kaapin laitettua vauvalle valmiiksi. Meiän saamat levyt kaappii oli sitten liian leveät, pitäänee niitä kaventaa. Joko muut on pesseet ja alkanut laittaa vauvalle vaatteita yms valmiiksi kaappii? Mulla nii tekis jo mieli alkaa, mutta mietin että onkohan liian aikasta.
Cattie ja Bamboo, toivottavasti teillä noi "poikkeamat" ei olisi mitään vakavaa ja lähtisi pois kasvaessa. Mullaki ens viikolla kontrollineukka noista sydänäänistä. Toivotaan että kaikki ois hyvin ja pääsisin vielä ainakin hetkeksi töihin:) Mä jotenki luotan tähän äidinvaistoo ja nyt tuntuu että että kaikki on hyvin pikkuisella. Ei hätää =) Mutta hyvä kuiten että kontrolloidaan ja tarkastetaan.
Mutta nyt lauantaitouhuille:) Anoppi tulee kyläileen niin pitänee pikkasen järkkäillä...

Tässä nämä lakanoitten mitat.. (lainattu joulukuun odottajista, äitiliini75)

pussilakana 85x125cm
aluslakana 90x150cm

Saaru ja Aattomiäs 22+1
 
täällä alkaakin lauantai vähemmän perinteisesti.. on meinaa ukko hukuksissa... :LOL: ei se jäi eilen kaupungille kun pienessä hiprakassa rupes minulle piätään mussuttaa, ni tää mamma poltti sit päreensä ja avautu ukko kullalle oikein pidemmän kaavan kautta.. ja lopuks päätin etten jaksa yhtään hänen mussutustaan ja läksin kotia.. mies jäi sit sinne.. kotia tulin nukkuu ja aamulla vasta tajusin sit et eihän sillä ukolla ole edes avainta ku hänen autollaan oltii ja minä vein auton ni kotiavaimet vein siinä samalla.. :D :ashamed: kyllä mä onnistun...

nooh khyl tuo tuosta.. routa porsaan kotio ajaa.. ;) ei meillä ukko aina ollu tuommonen et pitäny vähän aikaa saada tuulettaa päätänsä ja sit vasta tulee kotia.. parempi niin kun se et polttas täällä kotona hermot..

sit sellainen tuli mielee et onkos täällä monella supistuksia? mulla on ja kipeitä sellaisia ollu nyt muutamana iltana.. ja jopa sit eilenkin pari kun stressasin ni kamalasti... :ashamed: mä olen päättäny et jos eivät mene melkeempä heti ohi nuo kipeät supistukset ni lähen sit seuraavalla kerralla melkeempä het polille näytille.. niiden kans ei kuulemma kannata pelleillä, ku kypsyttävät jotenkin paikkoja ku tulevat kipeinä????

mut nyt siis kaikki hyvin... :) taidan pikku hiljaa ruveta tukkaani vääntää jotenkin, tää ku lähtee ny tänää sinne töihin... :(

peikko ja nilla-olavi 20+1 (ja mies karkuteillä :D )
 
Meilläkin alkaa sitten puoli väli sitten pikkuhiljaa häämöttää. Tosin rakenneultraan vielä aikaa 2 vkoa. Pitkä on odottajan aika. Tuossa parina päivänä oli aika hiljaista liikkeiden suhteen, mutta onneks sitten eilen illalla rupes oikein kunnolla mönkimään ja potkimaan, joten voin huokaista. Tänäänkin ihan kivasti tuntunut. Töissä on aika rankkaa, luultavasti alkaa jo sairasloma häämöttää. Maanantaina ajattelin neuvolaan soitella ja jos pääsis siellä käymään kun seuraava vasta 14.9.
-Suny ja 19+1-
 
Hyvää lauantaita mammat!

Cattie,Bamboo toivottavasti teillä olisi poikkeamat hävinneet seuraavaan kertaan mennessä! Viimeisimmässä vauva-lehdessä tosiaan oli juttua tuosta munuaisaltaan laajentumisesta. Ymmärsin jutusta, että on aika yleistä, että tuo laajentuma huomataan mutta että se useasti häviää itsestään. Toivotaan, että näin teilläkin! Samoin toivottavasti Saarukin saisi kuulla kontrollissa vain tasaista jumpsutusta!

Meillä olisi maanantaina tuo ultra, jännittää melkoisesti. Haluasimme tietää sukupuolen, toivottavasti näkyisi ja kätilö suostuisi kertomaan.

Pikkupeikko supistuksia en ole vielä huomannut, mutta kuten kirjoitit aikaisemmin meidänkin nuutti painaa kovasti alavatsaa. Uskon tosiaan, että perätilassa siellä kököttää, pyörisi nyt vielä, kun kerran tilaa on..
Meillä suku suhtautunut vähän tylsästi, että kiva kun tulee, mutta onhan noita vauvoja jo tässä suvussa. Siskoni kun sai vähän aikaa sitten kaksoset. Töissä naiset hössöttävät sitten ihan kivasti, en saisi nostella mitään ja välillä käskevät istumaan. Vähän naureskellen noihin suhtaudun.

Maksaako muilla työnantajat palkaa ensimmäisiltä kuukausilta? Minulle oli ihan yllätys kun kuulin, että saan 3 ekaa kuukautta täyden palkan. Ihan mukava yllätys. Pomon kanssa keskustellaan mitääkö minun pitää kaikki lomapäivät ennen äitiyslomaa. Työsopimus kun loppuu loman aikana. Mielelläni ottaisin ainakin osan päivistä rahana, kun sitä taidetaan sitten tarvita ja ainakin ensikkoa odottaessa voin hyvin ja olisin voinut tehdä töitä loppuun asti.

No huomenna se olisi puoliväli täälläkin, huh huh..

iita 19+6
 
olipas tullut taas tekstiä kun oltiin viikko lomalla mökkeilemässä.
masu alkaa jo olla aika lailla kehittynyt eli enää ei voi raskautta salata.pikkuinen polskii masussa kovasti ja sepäs ihanaa!

muuten on ollut pinna kireällä kun esikko kiukkuaa koko ajan ja tuntuu että mikään ei ole hyvin...kai ne on ne hormonit ettei pinna oikein pidä....onko teillä muilla samaa????
 
Sateista lauantaita!
Mukava lukea ultrakuulumisia ja liikkeistä, liikkeitä on alkanut tuntua jo täälläkin ja toisinaan potkut näkyy masun päällä :heart: . Ennen kuin liikkeet tuntui, pelkäsin että pieni on kuollut sinne, mutta onneksi niin ei ollut :) . Kaikkea sitä murehtiikin! Ja masu on kyllä kasvanut aika vauhdilla. Profiilissa kuva =) .
En nyt muista mistä kaikesta täällä on ollut puhetta... meillä molempien suvut ovat vauva-uutisen ottaneet loistavasti vastaan. Paljon ollaan saatu tavaraa ja vaatetta (ja tietenkin hyviä vinkkejä odotukseen ja lapsen kasvatukseen :D ). Mietittiin että jos vaikka jouluksi pyytäisi sitten jotain vielä vauva-tarvikkeita, niin ei tarvitse itse kaikkea ostaa. Itse olen vielä opiskelija, mies kylläkin töissä. En ole koskaan erityisemmin mikään käsityöihminen ollut, mutta jo jonkunaikaa olen virkannut semmoista pientä torkkupeittoa. Ompelukonekin on anopilta lainassa ja jotain pientä olen jo ommellut (pussilakanan mitat olivat siis hyvin tervetulleita =) ) . Kummeja ja nimiä olemme kovasti miettineet, mutta luulen että päätös tulee sitten aivan viime metreillä...

Meillä rakenneultra on viikon päästä ja sukupuolta ajateltiin kysyä, jos sen vaan näkee. Muille ei sitä kylläkään ajateltu paljastaa... Jännittää jo!! Seuraava neuvola on sitten vasta ultran jälkeen, silloin täytellään kelan papereita. Neukkatäti on harmikseni aika "outo"... hieman ehkä välinpitämätön ja töykeä. Mutta jospa se vielä tästä, kunhan toimeen tulee ja hommat hoituu!

Kuinka paljon teillä muilla on painoa tullut lisää? Mulla on jo melkein 7 kg (!!!!), lähtöpaino oli ekassa neuvolassa 58 kg. Tuntuu että vaa'an viisari on vinksahtanut... kääk! Nyt pitää alkaa "taistella", ettei tulisi aivan älyttömiä määriä lisää. Helpompi nyt kun sitten synnytyksen jälkeen. Toisaalta tuntuu typerältä seurailla painoa tarkasti, kun painon kuuluukin lisääntyä raskauden aikana.

Jep, mutta mies tuolla jo kokkailee. Pitänee mennä avuksi.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!

-Kirppu ja Paolo 19+2-
 
pikkupeikko: supistuksista... luin artikkelin niistä ja esikon kohalla vasta koin ne kun synnyys käynnistettiin..
nyt olen tässä mietiskellyt että onko ne supistuksia kun välillä ihmettelen selällään maatessa että miksi tuo alavatsa menee niin kovaksi ja sit jossain välissä pehmenee.. onko se sitten supistus? ei siis kipua tunnu mutta tuntee kun kovettuu..?? sillon ei pikkunen liiku.. ja onko se kun välillä vähän "vihloo","sattuu" en osaa sanoa mutta ei mukavalta ainakaan tossa alamasussa istualteen ,sillon ei sitä kovuutta osaa sanoa kun se ei oikeen tunnu kuin maatessa ja msu on ihan rutussa istualteen... oonko omilla ihme jäljillä vai onko muilla saman kaltaisia tuntemuksia??

saaru: -onko tuo aluslakana mitotettu pinnasänkyyn vai äp-pakkaukseen? ja tiedätkö mistä saisi koon tohon äp-pakkauksn pehmusteisiin niinku ympärill,kun sinä tai joku siitä muistaakseni aikasemmin?
-ja toinen kun vaatteista kyselit että voiko alkaa kaappiin laittaa niin minä myönnän nyt että olen pessyt kaikki vauvan vaatteet ja silittänyt ja koittain pakannut takas laatikoihin.. kaappiin en laita kun esikolla niin vähän kaappi tilaan ja tässä on uusi isompi asunto haussa niin toivon että ennen vauvelin syntymää pääsisi muuttamaan.. että laita kaappiin jos siltä tuntuu :D minula olisi jo jos olisi mieluisa asunto :) ja tosiaan noi vauvan vaatteet oon moneen otteeseen jo kaivanut esiin kaapista hypisteltäväksi ja vienyt takasin,minä olen niin heikkona vauvan vaatteisiin että voisin tehdä töitä niiden parissa,niin hellyyttävän ihania hypisteltäviä.. :)

tänää on saatu masun täydeltä herkkuja,vähän suolastakin.. serkulla oli rippijuhla nin oli jos monen moista herkkua.. pääsi vähän sukuloimaan ja meijän toi oskari poikakin oli niin nätisti.. kirjossaolo ajan nukku vaarin sylissä kun oli päikkäri aika ja sit kiers itse juhlissa sylistäsyliin kun kaikki on nin rakastuneita siihen..

vielä noitten sukulaisten vastaan otosta kun kuuli raskaudesta niin täytynee sanoa että kaikki jotka vähemmän tykänneet tai vähämmän esikon raskauteen osallistuneet (eli melkeen kaikki sukulaiset) niin olivat sitten sitäkin onnellisempia kun näkivät meijän pikku oskarin ekan kerran.. oikeen ihmettelin että raskauteen eivät kantaa oikeen ottaneet mutta syntymä sulatti joka sydämen ja kaikki oottaa pojun näkemistä..
Eli kaikille tiedoks että niinkin voi käydä sen lapsen synnyttyä,ja se on ihana tunne kun näkee että ne ihmiset välittää kuitenkin vaikka eivät sitä olleet antaneet ensin ymmärtää.. on ne vauvat niiin hellyyttävä näky ja niitä ei joka päivä omassa suvussa synny... et zemppiä!!!!!!

:hug:

nasu mausasukki ihaa 19+1
 
Kirppu 80

pinosta kysyit nin mulla ei ollu viime käynnillä tullu yhtään.. mitänyt se paino mikä aluks oli tippunu niin oli tullu takas.. mut mulla nyt edellisestä raskaudesta 3-4kg vielä tallella niin ei haittaa vaikkei paljoon nousiskaan.. esikon kohalla kaiken kaikkiaan paino nousi 10kg
 
No johan on olo helpottunut, illalla kävin kerran halailemas pönttöä ja sit alko helpottaan, vielä 13 h unet ni oon ku uus ihminen. Siis onko kellään vastaavaa, ensin on niin hirvee olo, huimaa oksettaa yms, sit oksentaa sen pari kertaa ja nukkuu ni olo katoaa? Mulla nt ollu siis kaksi kertaa tällainen, kestää sen n. vuorokauden.. Omituista..

Mihinkähän kaikkeen mun pitikään kommentoida..hmm. Juu no mä rupesin nyt neuloon pientä villatakkia ja myssyä ite, sit äiti tosiaan tekee jotain, puhuikin niitä jo aiemmmin. Ja tosiaan noita lakanoita ajattelin kans ite tehdä, ja pehmusteet pinnasänkyyn. Mulle on nyt iskenyt oikein hulluus noitten vaatteitten suhteen, tänää taas ostin pari bodya, nyt kyllä täytyy rauhoittaa hetkeksi.. :ashamed: Mutta kun, ne on niin söpöjä. Me ei oo niitä viä ruvettu kaappiin laittaa, kun ekaks saatas toi makuuhuone hyvää järjestykseen ja toi lipasto kuntoon, mihin ois tarkoitus laittaa vaatteet ja pienet tarvikkeet =)

Meillä on molemmat suvut kyllä innoissaan, varsinkin mun puolelta kun on ensimmäinen vauva kysymyksessä sitten 15 vuoteen =) Ja miehen puolelta myös ovat innoissaan, siellä on kyllä tasaseen tullut vauvoja, mutta miehen vanhemmille eka lapsenlapsi kuitenkin =) samoin kuin siis minunkin vanhemmille.

Mä meinasin nyt et kirjotan oikein lapulle asiat jotka vaivaa päätä ja otan keskiviikkona mukaan neuvolaan, muistan sit kaikki, kun en sit viittis soitella jälkeenpäin. Tosiaankin olen aika rauhallisin mielin niitten laajentumien kanssa, mutta haluaisin aikasemmin ku 8 viikon päästä kontrolliin.. Tuntuu vähän pitkältä ajalta, mutta toisaalta se kertoo että ei ollut lääkärikään huolissaan kun niin pitkälle laittoi..

Oikein ihanaa viikonlopun jatkoa mammat!

Cattie (kuin uusi :LOL: ) ja baby-mäx 20+1
 
mulla tullu painoa nyt 2kg koko raskauden aikana... :)

supisteluista: niitä kuulemma voi olla kivuttomina ja ne ei ole vaarallisia.. mut jos on kipua niin ne saa aikaseksi kuulemma jotain.. siksi oon niistä huolissaa... ja totta vauva ei liiku niiden aikana ainakaa mulla..

eka työpäivä vähääääään aikaaaan.. hajottaa... :ashamed: ei ole olleskaa kiva homma tuo seisominen.. mulla tuntuu et maanvetovoima vetää mahaa als koko aika...

peikko ja nilla-olavi :heart:
 
pikkupeikko,etkös ollut ravintola alalla.. tiän ton tunteen raskaus aikana.. mä nimitääin opiskelin kokiks esikkoa ootellessa ja se oli rankkaa.. varsinkin kun oli ne aamupahoinvoinnit ja piti työharjottelussa tehä jotain ruokaa ja mä vaan yökin ilmaa vedet silmissä.. kauheeta aikaa.. en ois kauaa jaksanu mut joskus näillä viikoilla millä nyt oon niin alko kesäloma ja oli sopiva jättää ópinnot siihen.. :)

sitä oon miettiny kun monet puhunu täällä että kun istukka on edessä niin ei tunne niin hyvin liikkeitä vai miten menikään.. mistä johtuu ja miks...mulla nimittäin on edessä..
 
Huomenet!
Täällä alkaa koko poppoo olemaan jo parempana, joten tänään lähdetään mökkeileen. Samalla poikien ukkia ja hänen vaimoan moikkaileen. Ennen lähtöä vai mitää Prismassa vierailla, ostin sitten esikolle lenkkarit viime viikolla ja eilen huomasin että ne ovat eri kokoa :eek: Saas nähä antaako ne vaihtaa sen toisen. Ite en joten yhtää hoksinu katsoa kokoja eikä kyllä myyjäkään sitten ole kattonut kassalla. Vaikka yleensä ne niin tarkkaa ne katsoo. Muutaman kerran ne on ollu jalassa,mutta ihan uuden veroset on silti. Eilen tarttui mukaan myös Aattomiehelle uudet toppatöppöset ja tumput. Passelisti sopii siihen vaaleen siniseen toppapukuunki:)
Taidankin mökkeilystä kun palaillaan niin alkaa perkkaamaan kunnolla tuota vauvanvaatelaatikkoa ja pesemään siitä sitten kaappii valmiiksi. Nyt ku kerran virtaa riittää niin hyvä laittaa valmiiksi.
PikkuGreippi, lakana on pinniskokoa ja saman kokonen aluslakana tulee äippäpakkauksesta.
Kirppu Mulla painoa on tullut alkupainoon lisää 5kg, aikasemmissa raskauksissa on tullu yhteen n.10-13kg ja kaikki ei lähteny synnytyksen jälkeen eikä imettäessä. Tässä pari vuotta sitten laihdutin ominpäin painonvartijoiden pistesysteemillä sitten loput pois ennen häitä:) Nytkin ois tarkoitus olla huoletta painon kanssa, tulee mitä tulee (mässäilyyn en ala) ja sitten imetyksen jälkeen tiukka linja ja pisteet kehiin :D Pitää se saada raskaus ajasta nauttia eikä vaa kyttäillä painoa. Sullakinhan voi painon tulo tasaantua taikka sitten lähteä nopsaa synnytyksen jälkee. Ei liikaa ressata =)
Iita Mä saan töistä palkka ne ensimmäiset kuukaudet, tiedossakin toi oli ku tämä on jo kolmas mammaloma samasta työpaikasta =) Sain vakisopimuksen just ennen ku jäin mammalomalle esikoisesta, sitä ennen oli ollu jo pitkää siellä määräaikaisena työntekijänä.
Pikkupeikko Ootko kokeillut tukivyötä? Mulla se ainaki helpottaa seisomiseen ja kävelyyn. Muuten alkaa kans maha painaan ja supistaa sekä vihloo inhottavasti. Suosittelen. Mulla lainassa se Anitan tukivyö.

Mutta eiköhän tässä taas ollu asiaa.. Nyt vain pari päivää pimennossa ja mökkeilemässä =) Palaillaan taas sitten. Jaksamisia kaikille!

Saaru ja Aattomiäs 22+2
 
Bamboo8 ja Cattie: Toivottavasti teillä kontrolliultrassa vauvan munuaisaltaat ovat kunnossa!

Supistuksia mulla on ollut jonkun verran n. vajaan kuukauden verran, ihan vaan niitä maha kovaksi -harjoitussuppareita. Tällä hetkellä on ehkä vähän rauhallisempi vaihe eikä niitä taida tulla edes joka päivä.

Vauvan liikkeet sen sijaan tuntuvat nyt joka päivä ja useasti. Yleensä ne tuntuvat tuolla alhaalla, mutta eilen tunsin potkut navan korkeudella. Tuntui aika hassulta, kun en niitä sieltä odottanut :)

Painoa mulle ei ole tullut vielä yhtään lisää, mutta mä olenkin raskausdiabeetikko eikä sitä saisikaan tulla. Esikoisen kohdalla tuli 16kg ja kakkosen kanssa 8kg. Kakkosen kohdalla rd huomattiin tavallisen sokerirasituksen yhteydessä, nyt siis jo ihan alussa.

Vauvan vaatteita en ole vielä pessyt enkä laittanut kaappiin. Me muutetaan reilun kuukauden päästä, joten ei ole järkevää vielä niitä laitella tähän vanhan kämpän kaappeihin. Eipä tuota tilaa kyllä täällä olisikaan! En ole itseasiassa edes ajatellut, mihin uudessakaan kodissa vauvan vaatteet laitan... Kaikile muille olen jo suunnitellut paikat uusissa kaapeissa. Hmm... Pitääkin paneutua tähän "ongelmaan".

Tällä hetkellä tämä raskaanaolo on aika seesteistä; liitoskivutkin ovat hetkelliseti poistuneet, maha ei ole vielä iso ja muutenkin olo on hyvä. Energinen en kyllä ole, mutta muuten :)

3,5 viikkoa on aikaa vielä 4d-ultraan; sitä odotan kovasti. Edellisellä viikolla on lääkärineuvola ja silloin saan paperit Kelaa varten. Sitten onkin aika ilmoitella töihin, etten tulekaan takaisin hoitovapaalta ensi syksynä vaan jatkan kotonaoloa... Saa nähdä millaisen vastaanoton uutinen saa. Jaksamista teille, ketkä olette töissä! Suurin ero mulla siihen etten tällä kertaa ole töissä tässä vaiheessa raskautta on se ettei mun tarvitse herätä aamulla 05:n jälkeen vaan saan nukkua jopa 8:an. Ja kun lapsia on jo kaksi niin ne leikkivätkin jo kivasti keskenään. Kakkosen odotusaikana mä istuskelin kovalla lattialla esikoisen kanssa leikkimässä ja sen jälkeen paikat olikin tosi jumissa.

Jimena 21+1
 
Cattielle on tulossa poika B)

Meidän esikolla oli samainen löydös. Luin netistä silloin tietoa ja on paaaaaljon yleisempi pojilla, tytöillä siis tosi harvinaista!

Meillä oli myös kontrolli ja kaikki olikin jo kunnossa silloin. Terve poika on jo tällä hetkellä 2,5 vee.

Ei tarvitse huolestua, yleensä ihan normaalia =)

Piimäparta joka myös tammimamma 08 rv 20+6
 
Onko teillä jo mies tuntenut liikkeitä? Meillä mies tunsi ekat heikot mahan läpi rv19. nyt viikolla 21 oikein leikki vauvan kanssa. Mies tökkäsi sormella ja vauva potkaisi takaisin. Tuntuvat jo tosi hyvin ja kovin läpi, välillä näkyy jopa paidan läpi hiukan liikehdintää... Mites teillä? :)

Mulla on nyt kanssa kivoja tuntemuksia kun esim istumasta tai makaamasta noustessa tuntuu että sisäelimet plumpsahtelee paikasta toiseen kylkiluitten vierestä :whistle:

PrincessOfAcco Ja Ali 21+3
 
Eipä ole taaskaan tullut vähään aikaan tänne kirjoiteltua joten tässäpä näitä kuulumisia (ihan kuin joku niitä lukisi tai ketään edes kiinnostasi,mut anyway).

Pikkuisen Mölskyn (juu siksi häntä nimitämme) potkut ja liikkeet ovat nousseet aivan uusiin mittoihin.Tuntuvat jo tosi tujuina ja voimakkaina,enää ei siis epäilystäkään etteikö siellä joku masussa potkiskelisi.Uutena villityksenä Mölsky on alkanut polkemaan meikäläisen virtsarakkoa,mikä ei niinkään tunnu mukavalta....näin hän kuitenkin vain tykkää tehdä :)

Liitoskivut ja issias vaivaavat edelleen vaihtelevalla menestyksellä,joinain päivinä enempi ja toisinaan vähempi.Huomista neuvolaa taas kovasti jännätään,siellä kun on uusi neukkutätikin tällä kertaa vastassa.Toivon kovasti et ois hemppakin noussu nyt tuon raudan syönnin myötä niin voisi jättää sen obsidanin nappailun ainakin vähäksi aikaa pois.
Keskiviikkona onkin sitten se kauan odotettu 4D rakenneultra ja toivon mukaan saadaan pikkuisen sukupuolikin vihdoin selville ja kovasti myös toivotaan et kaikki olisi masussa kunnossa ja ok!

Mutta huomenna siis sitten neuvolakuulumiset ja keskiviikkona ne 4D ultra kuulumiset luvassa!

Rouva Mamma ja Mölsky rv 20+0
 
Kiitos Saaru kun otit esille tuon tukivyön taas. Mulla alkanut selkä kipuileen töissä ja mietin et mitä tekisin. No mä tilasin tukivyön nyt netistä, toivottavasti tulee pian. Pikkupeikko googletahan tukivyöt ja vertaile, mikä tuntuis parhaimmalta. Käytettynä en löytäny esim huutonetistä nyt ainakaan.. Tämä mun maksoi 12.40 e, ei paha..

No mutta piimäparta kiitos viestistäsi, paljon olen juu itekin lukenu hyviä kokemuksia. Ärsyttää vaan se kontrolli kun on niin pitkälle laitettu.. Aargh :kieh: No joo, kai se on sit myönnettävä, siis aluksi ei haluttu sukupuolta tietää ja sit ku oli tää löydös, niin sitten ihan tosiaan mielenrauhan takia se oli kysyttävä, koska pojilla se tosiaankin on harmiton ja yleinen löydös usein. Ja niin lääkäri sitten näytti ne vehkeet meille, että pojua odotellaan =) :heart: Huvittaa vaan, kun niin moni meille tyttöä veikkasi, en tiä tuleeko kerrottua muille et poju tulossa, ehkä sit jos rupee mekkoja ilmestyyn paketeissa paljon ni sit vois vihjasta et meitin poika ei muuten mekkoa pidä :LOL: no joo katotaan nyt kuin käy, siis menin jo muutamille tuosta löydöksestä puhuun ja saattavat jo arvaillakin..

Cattie ja poika 20+2
 

Yhteistyössä