*Tammikuu2008*elokuu

pitää nyt ennenkun lukee kaikki kirjotukset loppuun niin kommentoida että eilen tuntu ekat liikkeeet :D :D :D :D :D :D :D

tai on aikasemmin ollu jotain pientä mitätöntä eilisiin verrattuna.. menini väsyneenä sängylle makoilemaan ja toisen käden laitoin masun päälle ja siellä se tuntu se möngerrys ja moneen otteeseen.. olin ihan haltioissa ja mies oli vierellä ja sano että aikai se vielä potki mut ei ihan.. ihana tunne tuo eilinen.. nyt tuntuu aivan ihanalta.. :heart:

Iidukka tunnen erään jolla olti tuo kyseinen sänky enkä ole mitään pahaa kuullut,kallis sänky vaan.... ja semmonen juttu että,senhän pitäisi saada ihan pienellekkin vauvalle laitettuun pienemmäksi sängyksi niin siihen pitää sitten erikseen ostaa se pohja levy,eli kauheeta rahastusta toisin sanoen..

pikkupeikko onpas sulla jo paljon hankintoja.. minä muutaman vaatteen ostanut esikon vanhojen joukkkoon.. itse himoinnut noita samoja h&m:n keltasia potkareita jotka sinä olet ostanut.. nimittäin tulokkaalle haluan keltasta,vihreetä,punasta ja oranssi.. oli sitten tyttö tai poika.. :)

semmosta kysyisin,onko kellään jolla ennestään lapsia niin kokemusta tästä,jos ei ota äippäpakkausta niin tuleeko se raha sitten automaattisesti tilille ja koska vai pitikö siinäkin täyttää jotain kelan lappuja? itse en aijo pakkausta ottaa vaan haluisin sinne 4d-ultraan mennä niin mietin vaan että maksanko itse sen vai ehtiikö tulle ne kelan rahat ennen sitä tilille?

eipä tässä mitään.. minä myös laittaisin päivitettyä masua mutta tää kone on vaan niin paska...

nasu masuasukki ihaa 18+3
 
Kirjoitin äsken jo jutun,mutta ei tallentunut...

Kuten otsikossakin lukee, oli tänään ultra. Paino oli n. 360 g ja vastasi kooltaan rv 20+3. Saattaisi olla poika. Sen verran liikuskeli, että saatiin vain lyhyt vilkaisu tälle alueelle =) . Rakenneongelmia ei löytynyt.
Nyt on onnellinen olo!
T:Hazelnut rv 20+0
 
PrincessOfAcco kysyit että onko nimiä mietitty niin poika jos tulee niin en tiä vielä.. ite haluisin että toinen tai kolmas nimi olisi fabian mun kuolleen iso,iso,iso ukin mukaan ja nimi on tosi ihana muutekin :heart:
ja tossa viikonloppuna mökkeillessä vähän puhuttiin semmosta että jos tulee tyttö ja syntyy aamulla niin mimeksi tulee aamu tähti helinä ja jos illalla niiin ilta tähti helinä päivällä syntyvälle ei oo nimee vielä mutta kutsuma nimi olisi tähti :)
niin ja monella kun on tuo rakenne ultra ollut ja sukupuolen kuullut niin älkää ottako sitä 100%varmuudella koska meille sanottiin esikon ultrassa ettei kiveksiä näy niin saattas olla tyttö.. mutta vehkeet oli syntyessään kuitenkin

eipäs muuta

nasu masuasukki ihaa
 
Mäki tänne päivällä pitkät pätkät kirjoittelin, niin se ei sitten tallentunut "huoltokatko" :kieh: Mutta tässä pikaseen jotain..
Noo..reissultaa palattu, oli mukavaa ja kivaa! Eilinen päivä koluttii Särkkiksellä. Jalat ihan tohjona!
Alamahaan alkoi reissussa touhutessa ja kävellessä sattua, mutta sainki sitten miehen siskolta tukivyön lainaa ja se helpottaa paljon.
Täällä onki tullut nyt tosi paljon ihania ultrakuulumisia! Jatketaan samaa rataa :heart: Ja monella on tiedossa sukupuolikin:)
Meillä nimestä tuli vielä tässä vaiheessa aika kova vääntö. Mies on vahvasti jo päättänyt tulokkaan nimi, joista minä en välttämättä ole ihan samaa mieltä. Mutta tässä rauhassa kahtellaan ja mietitään. Meillä kans suunnitteilla etunimeksi joku "ei niin yleinen" ja kolme nimeä tulee sekä kolmanneksi nimeksi saa myös isän toisen nimen (kutsumanimi) niinkuin muutkin.
Mutta nytten paranteleen flunssa joka reissun päätteeksi tuli:( Kauhee räkä ja pää sekä kurkku kipu. Mutta jospa parantuis nopsaa että vielä päästää lomalla mökkeileenkin.

Saaru ja Aatto 21+3 (piti ihan tarkistaa laskurista :LOL: )
 
Mun piti tässä ohimennen tulla sanomaan että äitiysavustus hakemus tehdään joka tapauksessa otti sen sitten rahana tai pakkauksena.... Kyllä ne neuvolassa sitten ilmottelevat missä vaiheessa mitäkin hakemusta tehdään ja ainakin meidän neuvolasta saa mukaansa ne lomakkeetkin =)

Meillä kaikki ok.... mahassa jossain uumenissa myllerretään... siellä myllertäkööt sitten, mulla on rakenneultra vasta ensviikolla... ja tästäpä sitten päästiinkin eteenpäin... OIKEIN paljon onnea jokaiselle ultrassa käyneelle ja iloisille uutisille jotta vauvat voivat hyvin =)

Saapis ja tiitis... 20+2
 
Entisenä tammikuisena tulin kurkkaamaan kuulumisianne ja ihailemaan missä menette.. (samalla tietty haaveilemaan missä tilassa itse voisin olla..) Onnellista odotusta ja hyviä vointeja kaikille!

Meillä tuplien tyhjennyksestä kohta 8 viikkoa ja huomenna on ensimmäinen lääkäriaika Väestöliitossa tulevan suunnittelua varten.. että jos tässä elämä jatkuisi hiljalleen.

Mukavaa syksyä!!! Käyn aina välillä katselemassa täällä.. Kasvakaa kovasti!
 
Nimistä ollut täällä puhetta... Meillä on ollut tytölle nimi valmiina jo iät ajat, mutta pojalle ei olla keksitty nimeä ei sitten millään - miehelle ei ole kelvannut oikein mikään, vaikka almanakka on kahlattu läpi :/ Nyt sit näyttää, että tyttö on tulossa, joten pojan nimiongelma siirtynee sitten tulevaisuuteen, kun toista ruvetaan jossain vaiheessa -toivon mukaan- odottamaan. Meillä mies (lastentarhanopettaja ammatiltaan) haluaa ehdottomasti, että etunimi on suht tavallinen. Melko varmasti meidän tytöstä tulee Veera =) Rakenneultra oli kyllä niin mukavakokemus, että pitää vieläkin hehkuttaa. Ei ole tähän mennessä näin onnellista ja rauhallista!! oloa ollutkaan. Tuntuu niin ihanalta olla raskaana. Ei olisi alun pahoinvoinnin aikana uskonutkaan....SuTi ja Veera 20+5 (uuden la:n mukaan siis... toivon niin kovasti, että vauva syntyy tammikuun puolella).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Möhkis-82:
"tuntuu, että jokatoinen on sitä mieltä, että pojalla on matalammat sykkeet, ja jokatoinen sitä mieltä että korkeammat..."

...eli onko niihin sit niin uskominen? :) Samoin ku mahanmuoto yms.
Äidille aikanaan aina povattu sykkeiden perusteella poikaa kun minä olen ollut tuloillaan. Vielä synnytyssalissakin kätilö sanonut että onpas niiiiiiin tomeran POJAN sydänäänet. Ja mitenkäs kävikään... ;)


Niin no ei niihin uskominen oo, mutta kun jännä sinäänsä, kun minäkin oon luullut että pojalla ois korkeammat sykkeet, mut esim. PrincessOfAcco edellisessä viestissä kirjoitti, että pojalla ois matalammat sykkeet..
no sillä tavalla mun äidillä on ollu kuuden lapsen kanssa ja molempia sukupuolia hällä on useempi kuin yksi niistä :D Mutta en mä näihin mitenkään silleen USKO, mutta on kiva arvuutella :D Ja luin että oikeessa tutkimuksessa kun tätä oli tutkittu ni olis ihan 50/50 menny noi... :)
 
PikkuGreippi:

Ihania nimiä ootte miettineet, sitten se voisi olla Päivä/Päivi jos päivällä syntyy! Mä tykkään tosta pojan nimestä kanssa, hiukan erikoisempi ja kansainvälisempi
:D

Ja siis itse olen aika skeptinen ollut ultrakuvista näkyvään sukupuoleen, mutta nyt kyllä näin sekä kassit että pippelin useaan otteseen niin hyvin, ettei voi erehtyä, ja napanuora se ei ollut. Kätilökin sanoi että harvoin noin hyvin näkyy ja että hän sanoisi 100% varmasti, mutta he ei saa sanoa niin varmasti, niin hän sanoo 99% Jos meni pieleen sukupuoliarvio, ni sit musta saakin mennä, koska en tiedä mikä tytöllä vois olla tollanen jalkojen välissä, heh! Vauva jopa piteli välillä kiinni siitä tötsästään ja näytti leikkivän sillä :D Mulla on myös vehkeistä kuva, oottakaa kun näytän teille:



Kätilö sanoi mulle ainakin et jos näkyy kassit mut ei pippeliä, niin voi olla tytön elimet turvonneet sen näköisiksi, silloin hän ei sano että kumpaa on. Ja joskus pojankaan niitä ei vaan näe. Viimeksi mulla ei nähty vauvan asennon takia kahessa eri ulrassa mitään ja tyttö oli... Silloin en tiennyt sukupuolta etukäteen, aavistelin vain vaikka vaaleanpunaista olikin kaapissa laitokselle lähtiessä :whistle: Ja kotiintulokassiin pakattuna, silloin mulla oli vahva tunne :D
 
Kirjoitanpas taas pitkästä aikaa. Pari viikkoa sitten kävin neuvolassa ja ultrassa. Siellähän se vauveli jumppaili, mitään selvää en kyllä kuvasta saanut, pääasia että lääkäri sai. Isälle oli kotiin viemiseksi hieno kuva vauvan sääriluusta, että ainakin komea jalka siellä on :LOL: .

Kaikki arvot ok. Mutta aivan järkyttävä päänsärky alkanut. Panacodi reseptin sain ja se autto sen verran että sain ekan yön kahteen viikkoon nukuttua. Odottelen että nämä vaivat jo pikkuhiljaa hellittäis kun vielä tuo pahoinvointi ja huippauskin on riesana. Mutta on kiva kun pienet potkut jo tuntuu.

On ollut kiva lueskella mitä olette ostaneet. Ite olen sortunut vain Reiman ihanaan talvihaalariin ja söpön Marimekon bodynkin löysin alesta. Niin ja kantoliinan hommasin käytettynä. Edellisillä olen käyttänyt kantoreppua, mutta ihan täysin tyytyväinen siihen en ollut. Nyt kokeilen sitten tuota liinaa.

Sukupuolesta..pakko sanoa että tyttöä toivon, mutta yhtään en tiedä sanoa. Nimiä ollaan jo mietitty, mutt mun ja miehen maut ei oikein käy yksiin. Meidän poika ehdotti kaverien vauvan nimeä, mutta sovittiin että josko keksitään jokin oma ehdotus.

Maximilian ja vauva 17+1
 
Mahassa jumpataan nyt oikein urakalla ja potkuja saattaa tulla käteen asti =) Vilkas kaveri =) Ihania ultrakuulumisia taas paljon, jippii! Meillä ultra perjantaina, enkä millään malta odottaa, aika tuntuu matelevan, vaikka töissä oonkin. Teen nyt todela ärsyttävää vuoroa niin hermot menee sielläkin ja on vähän rauhallisempaa ollut |O Joko jo..?! :)
No vaikka ei kokemusta oo, niin sanoisin kyllä että Accolla on aika selkeä tuo ultra kuva :LOL:
Ihania nimiä mietitty, mekin on puhuttu,mutta ei päätetty, varmaan sit kun syntyy niin päätetään lopullinen nimi. Mä kävin eilen kaverin kanssa ostoksilla ja mukaan tarttu aika kasa vaatetta pienelle :) Tutan ihan perusvaatetta löyty 1-8 e, että olikin halpoja, siis alesta. No joko nyt on perjantai? =)
Okei, meen nyt bongaileen taas potkuja, ja sit mussuttaan tuplan, vaik ei varmaan pitäisi, luulempa että viisari heilahtaa vaa-assa neuvolassa seuraavan kerran, on aika pontso olo.. :whistle:

cattie ja baby-mäx 19+3
 
Nyt on sitten hieman tehty jo hankintoja tulokasta varten; muutama body, housut, talvihaalari ja tänään ostea täräytettiin vaunut ja sainkin sellaiset mitkä halusin (emmaljungan duo edget), mahtuivat jopa meidän autoon suht suosiolla.
Mahassa tuntuu aika ajoin jo aika voimakastakin toimintaa ihan on helpottavaa. Rakenneultraankin vielä 3vko aikaa joten pitkä on odottavan aika, mut onneks liikkeet vahvistuu päivä päivältä, joten eiköhän tuolla ole kaikki ok. Nyt siis menossa 18+3.
 
nyt mäkin tunnen potkuja jo, oikeastaan ekan kerran viime viikon torstaina(17+4 sillon), ja sen jälkeen tullut päivittäin.. =)
Vatsakipuja on, ilmeisesti johtuu kasvukivuista ja raskaasta työstä..neuvolassa käyty tänään ja kätilö ehdotti sairaslomaa äitiysloman alkuun :| sanoin, että eiköhän vielä kokeilla, että tulee aika pitkäksi olla seuraavat 3,5 kuukautta kotona enne äitiysloman alkua..että näillä mennään, mutta helposti soittoa vaan neuvolaan. iisisti vaan ja ei stressiä, ei oikein osaston asiat enää paljoa kiinnosta, enkä jaksa ottaa kantaa..meillä töissä muutenkin hullua toimintaa nykyään, että mietittiinkin työkavereiden kanssa että onko enää laillista!!kaikki ajatukset omaan napaan ja hyvinvointiin, että kaikki menee hyvin :D sykkeet oli 140-150 ja kovasti tyyppi yritti alta pois, ei tykännyt kun häirittiin.
noista nimistä..jotenkin tuntuu, että veera/venla ja veeti olis sellaisia nimiä, mitkä kiehtois, mut saas nyt nähdä..kyllä niitä ehtii sitten miettimään, toivottavasti.
tyyppi 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cattie:
No vaikka ei kokemusta oo, niin sanoisin kyllä että Accolla on aika selkeä tuo ultra kuva :LOL:
No me saatiin monta aika selkeää kuvaa mukaan, mutta toi kuva oli just tahallaan erityisesti sitten sukupuolesta kuva, kätilö sanoi että ottaa yhen ku oli niin selkeä kuvakulma ja näkyi hyvin. Eli musta toi on aika sellanen etten siitä enää erehtyisi

:whistle:

Mä en ole tehnyt vielä mitään vauvaostoksia. Ekat ostokset meinaan tehdä tiistaina. Ostan nimittäin langat vauvan talvi-villapukua varten, suunnitelmissa olisi neuloa tällanen puku:



Tosin en tiedä miten aika riittää siltä osin, että mä jatkan sh-opintoja tän kuun 27. päivä ja kotona on tietty myös toi lapsi. Eli en tiedä kerkeenkö saada valmiiksi ennen vauvan syntymää... Mutta parhaani yritän.

Meillä on pinnansänky, yhdistelmävaunut, matkarattaat ja sateenvarjorattaat. Äippäpakkaus jäljellä, jota käytän ensisänkynä. Lakanat ja pyyhkeet ja sideharsorätit on. Hoitopöytää ei tällä kertaa oteta, kun vanhaa meillä ei enää ole, eikä oikeen tilaa uudellekaan. Se on kätevä ja säästää selkää, mutta ei välttämätön. Sitteri, turvaistuin, hyppykiikku, potkutuoli ja syöttötuoli jne on... Vaatteet ja talvihaalari tulee mun äidiltä kun heillä nuorin mun sisaruksista on alle 2v, niin pojan vauvanvaatteita siellä on yllin kyllin. Jotain uutta tietty aion itekin ostaa. Mutta meillä on melkeen kaikki valmiina. Esikon pienen vaatekaapinkin tyhjensin vauvaa varten ja esikon vaatteet meni isoon vaatekaappiin. :D Meillä ei ole kummempia ostosuunnitelmia, kun ei tarvita paljoa mitään. Eikä varaakaan ole paljon ostella. avustus otetaan rahana, se menee ehkä pariin vaatekertaan ja kaikkeen pieneen, kuten vaippoihin ja muihin hygieniajuttuihin jne...
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

emppu78: Hyvää syksyä myös sullekin ja toivottavasti pääset takaisin tälle palstalle (kun sen aika koittaa) :)

Meillä ei ole nimistä keskusteltu lainkaan... Esikoisesta jonkin verran mietittiin (mies ei ole innokas siihen puuhaan), kakkosesta ei lainkaan ja tämä menee samalla kaavalla. Sitten syntymän jälkeen alkaa armoton pähkäily, minkä nimiseltä vauva näyttää... Pojalle mulla olisi kyllä yksi nimi, minkä haluaisin (edes toiseksi nimeksi jos ei muuten) ja tuntien mun ja miehen erilaisen maun niin pitäisi varmaan alkaa vaivihkaa puhumaan sen puolesta ;)

Mä en ole hankkinut vielä mitään tavaroita vauvalle. Sekä pojan että tytön vaatteet löytyy, samoin vaunut, matkarattaat, sänky (lainassa tälläkin hetkellä ) , syöttötuoli... etc. Kotiintulovaatteet aion ostaa tällekin tulokkaalle omat. H&M:llä oon jo vähän käynyt katselemassa, mutta vielä en uskaltanut ostaa. Jotain neutraalia siis etsin. Ehkä 4d:n jälkeen sitten... Varsinkin jos vauva paljastaa sukupuolensa niin sitten tiedän selkeemmin ostanko keltaista vai vihreää. Vai ehkä sittenkin valkoista. Tai ruskeaa... Tai sitten en tiedä :LOL: Makuupussin haluan myös; sen joko teen ite tai ostan jostain (avustuksen otan rahana). Talvihaalaria vähän harkitsen, kun tuo pakkauksen on niin iso. Varsinkin jos vauva osoittautuu vaunuissa viihtymättömäksi niin kantoliinan kanssa liian iso haalari on hankala.

Tämmöistä. Nyt lähden nukuttamaan tuota esikoista. Nukkui päiväunet 15-16.30 niin on vielä hereillä. Ajattelin, että oisin saanut katsoa Tahdon asian, mutta se piti nyt laittaa boxille.

Jimena 20+2
 
täällä aamu kukutaan taas... en oiken ymmärrä tätä mun uni rytmiä ku uni ei tosiaan tullu ennne puolta kahta ja nyt oon sit virkee ku peipponen... :/ kais e tuossa puolen päivän jälkee kostautuu taas... sit iskee hirvee väsy ja pakko painella unille.. mä palailen muute v.loppuna töihin vaikka minulle ehdottivatkin noiden kipuilujen takia et olisin sairaslomalla äippäloman alkuu, mut on mentävä kokeilee josko ondais töissä,vähänkevyemmällä kaavalla.. :) ei sen puolee mä tuun mökkihöperöks kotona,tottunu tekee töitä paljon ja se oli jo outoa ku joutunu hidastaa tahtia.. :LOL: sit vieläku mies on päivät pois ni ei täällä yksin ollessa oikein hääviä ole... :| eka viikko tasi mennä kivasti ku kavereita kävi moikkaa pitkästä aikaa mut siihen se hauskuus sit shoppailun jälkee jäikin... :D

hankinnoista vielä.. meilä rupeaa kaikki vaatteet olemaa suht osteltuna.. toppahaalarinkin tilasin et se tais olla viimonen hankinta siltä puolen... et nyt on ne millä pärjätää ekat viikot sit..sitteri ja vaunut tosiaan on ja sänkykin löytyy jo... et ostos listaan kuulu vielä turvakaukalo,kaikki hygienia jutut,pullot,petivaatteita pitäs vielä ostella.. mitähän muuta.. kyllä sitä vielä jotain mieleen tulee... itse olen jakanut noita ostoja vähän joka kuulle niin ei tuu kaikki sit yhdessä rysäyksessä,ni ei tuu vararikko sit kertaheitolla... :LOL:

nyt taidan lähtee kattelee syötävää ku masu kurnii ni pirusti... tulee hiukan huono olo jos viivyttelee tän aamuruokailun kans.. :x onks muilal sitä ongelmaa?

peikko ja nilla-olavi 19+4
 
Huomenta!

Yritin illalla jo kirjotella, mutta jostain syystä ei tallentunu ja sitten meni hermo koko hommaan. Yritetäänpä nyt uudella innolla.

Ihania ultrakuulumisia on monella. Itellä vielä pari viikkoa odottelua.

Yksi odotus ja jännitys päättyi eilen. Mies sai Tampereelta töitä. Se on sitten muutto edessä. Ihanaa! Helpottaa meidän elämää huomattavasti, kun ei tartte alvariinsa olla tota Vantaa-Tampere väliä ajelemassa. (Miehen pojat ja meidän molempien lähisuku asuu Tampereen seudulla.) Toivottavasti vaan saadaan tämä nykyinen asunto nopeasti myytyä.

Nimiasiaa: Veilä ei olla nimistä puhuttu. Esikoista odotettaessa tehtiin listaa mieluisista nimistä, mutta eipä taidettu tuota listaa vilastakkaan sitten nimeä päätettäessä. Nimi vaan löytyi vauvan ulkonäön ja luonteen perusteella. Melko yksimielisiä oltiin viimeksi nimestä enkä usko ongelmia tulevan nytkään.

Esikko huutelee parvekkeella, ja eikun menoks.

S + kakkosnelonen 17+3

 
mitä teet työksesi?ajattelin, kun sullekin on tuota sairaslomaa ehdoteltu...
itse oon lähihoitaja ja päätin vielä kokeilla ja pyytää apua, enkä rehkiä :whistle:
mut naisvaltanen ala kun on niin voi olla ettei kaikki tykkää... :|
 
Meillä oli eilen aika pelottava päivä. Eilen puolilta päivin ylävatsaan, pallean ja istukan välille pisti ihan älyttömän lujaa ja huomasin että vauva lähti saman tien liikkumaan hurjasti. Olin vielä kaupungilla niin etten päässyt heti lepäämään vaan hoidin vielä muutaman asia ja pyöräilin kotiin. Koko illan tarkkailin vatsaa ja pieniä nipistyksiä tuntui aina välillä. Kun vatsa tuntui kuitenkin rauhoittuvan niin emme käyneet sairaalassa. Säikähdin kuitenkin ihan älyttömästi ja tänään olen ajatellut pysytellä ihan kotosalla.

Oottepa te tehneet paljon hankintoja. mie en oo tehny vielä mitään. Mun vanhaa pinnasänkyä käytiin katsomassa vanhempieni luona ja tarkistettiin että se päällisin puolin on kunnossa, vähän maalia kyll kaipaa. Äiti oli etsinyt kastemekon kun ei ollut varma että onko se vielä tallessa. Muuten ollaan hankintojen suhteen ihan nollassa. TAi ei oikeestaan ollakaan kun aloitin pari päivää sitten neulomaan villatakkia vauvalle.

Nimiäkään ei olla vielä juurikaan pohdittu, paitsi sukunimen osalta. Vauva tulee saamaan isänsä sukunimen.
 
odottaja-81
Käytiin just miehen kanssa rakenneultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Sukupuolikin näkyi ja poikahan sieltä on tulossa :) Ihanaa!! :heart:
Nyt on taas oikein onnellinen olo,että kaikki hyvin.
 
oon ravintola kokkina ja seisoma työ siis... ei turhia pääse istuskelee... :ashamed: siks ehdottavat sairaslomaa,ku on kuitenkin tukkukuormien purkua ja kaikkea painavan nostelua.. ku mulla oli noita istukka vuotoja aijemmin ni ilmeisesti senkin takia.. ja liitoskivut on olleet rv12--> tähän asti ni kovia et hengittäminenkin on sattunut...

itse päätin kans vielä kokeilla,vähän kevennetyllä kaavalla, eli tukku kuormien pusrku jaa ja työvuorot on katsottu helpommille päiville ja apulaisen saan sit kans keittiöön... :D et eiköhän tuo nyt sit onnistu... kokeilla pitää koska itellä ei luonto anna periks jäädä kotia, kun joulukuun alusta saakin olla pitkän tovin sit kotona,varsinkin sit ku vauva syntyy...
 
PrincessOfAcco tuo päivä oli hyvä idea... eli päivä vauvasta tulee päivä tähti helinä.. :)

me päätettiin toissapäivänä että tätä pikkusta ei kasteta.. koska edellisen minä halusin että kastetaan mutta mies ei niin ajattelin että tasapuolista olisi että molemmat saa kerran tahtonsa läpi niin tätä ei kasteta,mutta kai sitä voisi jonkun vastaavan pienen juhlan pitää missä koko nimi tulee julki kun eka nimi heti kun keksitään niin kerotaan jos kysytään.... siiis kun tiedetään mikä sukupuoli on eli ennen synnytystä tai jälkeen.. :)

tässä eilis illasta asti rehkinyt ja silitellyt noita esikon vanhoja vauvan vaatteita ja pinonnut laatikkoon.. vielä ois yks vaippalaatikollinen noita 70cm vaatteita silittämättä kun pienimmät on jo..

meillä on myös kaikki hankinnat hankittu.. mitä nyt jotain pikkusukkia muutamat pitäs ostaa ja kotiin tulo vaattet.. nekin osittain päätetty,tulee valkonen naruhattu ja päällis hattu puuttuu,vihreä pehmonen takki ja housut (päällisvaattett),ja siihen tietty joku pikkupeitto viel päälle,ja pikkuset vihreät lapaset ja vaaleat villasukat.. viellä ne vaatteet alle tarvii siis ostaa..

ei tota esikkoakaan oo vielä siirretty jatkettavaan sänkyyn joka äisilläni osottelee hakua kun ei sit pinnasänkyä viiti kasata ja kokonaisena ei oo tilaa sille niin sitten kun jossain välissä tässä syksyllä tarjotaan asuntoa niin sitten laitetaan sänky oottelee tulokasta.. :)

mutta ei kummempia,nyt pakko mennä syömään,iiihan kaamia nälkä...

nasu masuasukki ihaa 18+4

niin meilläkin ensviikon keskiviikkona se ultra.. :)
 
Tervehdys kaikille,

Eilen kävin ylimääräisen käynnin neuvolalääkärillä, joka vähän veikkaili että voisin olla sairaslomalla äitiysloman alkuun asti. En kyllä tässä kohtaa vielä suostunut siihen, ainakin menen syyskuussa kokeilemaan työntekoa, jos vaikka onnistuisi. Mulla tosin vuorotyö ja aamuvuorot tosi aikaisia (alkaa jo neljältä ) joten ne ainakin saattavat tehdä tiukkaa jaksamisen kannalta, mutta sen näkee sitten.
Mullahan kroppa pistää tälle raskaudelle hanttiin minkä kerkiää, mutta josko se siitä helpottuisi. En myöskään haluaisi taloudellisista syistä vielä jäädä kokonaan pois töistä, sairaspäiväraha kun ei ole tuohon palkkaan nähden suuren suuri ja vielä olisi vaikka mitä hankintoja tehtävänä.

Meillä on hankittuna pinnis ja joitain vaatteita. Vaunuja ei olla vielä valittu mutta niihinkin pitäisi pikku hiljaa perehtyä. Turvaistuin meillä on jo, mutta mietin kannattaisiko hankkia turvakaukalo vauva-ajaksi? Hoitopöytää en aio hankkia ollenkaan, monilta tutuilta olen kuullut että ilman sitäkin pärjää vallan mainiosti.

Vauvelin liikkeistä: Tänään on myllätty ihan huolella. Mulle tehtiin tänään sairaalassa sellainen tutkimus jossa piti maata selällään silmät kiinni vajaan tunnin ajan ja Elvis piti samaan aikaan hirmuista jumppatuntia ja melskasi ihan hulluna. Hiukka kutitti ja oli vaikeuksia olla nauramatta kun toinen pieni pani parastaan :D

pötkylä ja pikkuElvis 18+5
 
Tulipahan taas oltua monta päivää laitoksella migreeni hoidossa. Nyt kokeilen taas kotona oloa ja jos en saa päänsärkyä kotona kuriin niin lähtö tulee taas osastolle.. :|
Syyskuussa pääsen neurologin vastaanotolle, jos vaikka sais jotkut migreenin esto-lääkkeet.

Rakenne-ultrassa kävin nyt samalla kun olin laitoksella. Kaikki hyvin ja Kaapo vastasi viikkoja. Harmikseni ei saatu yhtään kuvaa mukaan.. Varmaan nuo erikoislääkärit ei hirveesti mitään "ylimääräistä" tee.


Meiming & Kaapo rv.20+5


http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Meiming&year=2008&month=1&day=3&babycount=1
 

Yhteistyössä