*Tammikuu2008*SYYSKUU

Tallessa ollaan, mutta oma nettiyhteys on jostain syystä poikki eli nyt äitin koneella... Lisäksi 1½ viikkoa aikaa muuttaa uuteen lähes valmiiseen taloon ja saada vanha asunto tyhjäksi eli pientä kiirettä pukkaa :whistle:

Tulen loppukuusta kirjoittelemaan tarkemmin, kun saadaan tää härdelli hoidettua. Mutta kaikki on ok ja Papunen nujuaa täyttäpäätä masussa.

T: Pore&Papunen 23+2
 
Saaru:
Mullakin kuopus syntyi marraskuu lopulla niin oli hällä kypärälakki sekä toppalakki, mutta saatiin myös Ruskovillan silkkimyssy (sillkihän viilentää lämpimällä ja kylmällä lämmittää;) se oli hyvä. Siinä tuli mukan vielä pieni silkkinauha että sitä pysty "pienentää" päälaelta ja muutenkin noi ruskovillan tuotteet on ihania ja hyviä. Eivät vain ole mitää kovin halpoja. Mulla on ruskovillalta myös rinnanlämmittimet, jotka tulee nyt taas käyttöön ku talvivauva kerran tulee. Ne on lämpimät ja suojaa hyvin kylmältä, joten ehkäsee rintatulehdukselta.

Mulla myös vastaavat ja todella hyvät ovat. Tuosta silkkimyssystähän sanovat vielä, että se hieroisi vauvan päätä samalla tavalla kuin kohtu ja rauhoittaisi siten vauvaa. En siitä tiedä, mutta paljon pidettiin kakkosella (silloin vasta sain lahjaksi) ja tulee käyttöön nytkin. Ja rinnanlämmittimet myös :) Mulla valui maitoa aina niin paljon, että olis ollut tosi kylmä ulkona, jos ei olis ollut mitään suojaa päällä lämmittämässä. Välillä oli vielä villakaulaliinakin päällä :LOL:

Tervetuloa uusille!
 
Heippa taas ja tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille, vaikka suht uusi minäkin olen.

Wera: Meillä on vain päivän ero lasketuissa ajoissa... saas nähä miten käy =)

Eilen tossa sanoin pomolle ettei laittaisi mulle jatkossa enää työvuoroja ja pomo oli kovin ymmärtäväinen ja lupasi täyttää toiveeni. Ei halunnut saada edes lääkärin todistusta asiasta, oli kyllä mukava ylläri pomolta.

Meillä täällä on myös muutamat asiakkaat kieltäneet minua nostelemasta, eilen en edes saanut päiväpeittoa ottaa sängystä pois, kun yksi asukas niin kovasti pelkää puolestani.

Meidän vauvelikaan ei aluksi meinannut jalkoväliänsä näyttää, mutta lopulta näytti pikku pippelinsä, muutenkaan poika ei tunnu olevan kovin kuvauksellinen tai sitten kuvaajissa vain on ollut vikaa...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille
:hug:
 
tervetuloa uudet tammimammat!!!

Ruska juoksee vauhdilla pitkin Lapin seutua ja on aivan upeata käydä koirien kanssa lenkillä. Hengästyn tosin jo aika lailla ja tuntuu että kunto on jo nyt aivan nollilla. Ei muuta voi kun jatkaa lenkkejään, ettei romahda.
Minäkin vielä siis töissä 2-vuorohommissa asiakaspalvelussa ja melkein 100% seisomatyö. Vielä jaksaa vaikkei kyllä huvita =) No, iloinen pitäisi olla ettei pahempia ongelmia ole.
hirvittää jo Kelan lappujen täyttö, kun mullakin tulee vielä lomautus tähän äitiysloman alun väliin ja sekottaa kyllä pakkaa. Menen varmaa ihan tiskille neuvottelemaan aiheesta.
Tänään pistin IF:lle tarjouspyynnön vauvavakuutuksesta. Moniko meinaa ottaa? Sehän pitää ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa jos haluaa jo syntymättömälle lapselle. Ja kuukauden käsittely. Kuuluukohan se siihen kolmeen kuukauteen vai ei?
Koko ajan tekee mieli syödä . Ens viikolla taas näkyy miten on syöty.
Lämpimin terveisin,
Blanca ja Boxi kohta 20 täynnä :flower:
 
Noniin :) Minäkin nyt tulin rakenneultra kuulumisia kertoilemaan :heart: vauva oli muutaman päivän edellä kasvuaan mutta sen takia ei edelleenkään laskettua aikaa tarvinnut muuttaa =) Kovasti liikuskeli ja potki mutta ihan hyvin saatiin kaikki tarvittava mitattua :) Painoa vauvalla oli jo 410g. Sukupuoltakin kyseltiin ja lääkäri veikkasi tyttöä :heart: 100% varmaksi ei uskaltanut sanoa :) Mutta minulla tuo seuraava ultra n. kuukauden kuluttua, sitten vois vielä varmistella tuota sukupuoliasiaa että pääsis oikean värisiä vaatteita vauvelille ostelemaan :) Mutta hyviä vointeja kaikille =)

Tytsi ja pulla rv 20+5 :heart:
 
Siis kun mulle sanottiin, että jättää sen tulo kohdan täyttämättä, niin äitiyspäiväraha ja vanhempainraha lasketaan 2005 verotuksesta. Jos puolivuotta ennen LA:ta on 20% suuremmat tulot kuin vuonna 2005 olleet, niin silloin voidaan laskea siitä. Eli Viia eikös sulla kannata laskee sieltä 2005, vai mikä tilanne ollut sulla sillon? Siis näin mä ymmärsin ja kyllä me se kelassa käytiin virkailijan kanssa yhessä läpi ja oli ok, ja sanoi vielä että sullako kannattaa ottaa 2005 vuoden mukaan ja vasta juu, kun nyt teen nii keikkaluontoisesti, eikä hermot kyllä riitä selvityksiin..
Täytyykin tutustua silkkimyssyyn =) Ja enkä edes tullut ajatelleeksi rinnanlämmittimiä.. Siis mulla iskee välillä kauheita hepuleita, niin kun eilen, tai siis paniikki, että onko meillä varmasti kaikkee tarvittavaa vauvalle ja osataanko vauvaa sit oikein hoitaa ja vaikka mitä vilisee mielessä.. Tänään taas rennompi päivä. Mutta onko muille tullu vastaavaa, että siis kauhee huoli että muistaako nyt sit tarvittavat hommata jne.. Mekin asutaan kaupungissa, kaikki on tossa lähellä, että kauppaan pääsee melkein aina.

Tänään teen mangorahkaa jälkkäriksin NAMS :p

Cattie ja Osku 22+4
 
nyt en kerkii kukemaan näitä edellisiä juttuja mutta semmosia kuulumisia olisi etä eilen oltiin 4d-ultrassa...

sieltä paljastui että tyttöhän meille on tulossa että sen voi tuonne etusivulle lisätä siit :)

kaikki oli kunnossa kasvu näytti sitä mitä pitikin ja laskettu aika niiden tarkkojen mittojen mukaan oli se 18pv mikä sanottiin jo ajat sitten.

siellä se tyttö oli käsi naamalla eikä tahtonut oikeen ottaa kättä pois ja masua joutu oikeen ravistamaan sillä anturalla vai mikä lie kun neiti oli sielä unilla. kättä välillä otti nassun päältä vähäsen pois että vilautti nanää ja huulia mutta sitten se käsi valui koko ajan takas sinne naamalle ihan kuin olisi suojautunut joltain tai sitten se oli vaan niin hyvä asento :)

eli täällä on asiat nyt just paremmin kuin koskaan.

kaupasta on vaan vaikee löytää mitään mikä miellyttäisi siis tytön vaatteet.. kaikki on vaan vaaleenpunasta tai vaaleen liilaa... en haluu niitä.. tänään sitten lindexiltä ostin semmosen setin missä on kahta eri vihreetä ja raita pöksyt ja semmonen niinku tunikka mekko missä on omenoita.. :) se oli kiva.. ja mun kummitäti lupas vauvalle kutoa vaaleanpunasen villamysyyn kun toivoin sitä.. jotain vaaleen punasta on kuitenkin kiva olla.. :)

mutta jakseluita kaikille.. yritän huomenna tulla lueskelee vähän paremmalla ajalla...

NASU masuasukki 21+4
 
Heips taasen. Mä olen sairaanhoitaja myöskin. Vauvoja hoitelen. Meillä yövuorot saa lopettaa ihan milloin vaan raskaana ollessa, itse en ole pariin kuukauteen enää valvonut. Mulla masu kanssa painaa, se on kasvanut nyt niin hujauksessa. Automatkat on varsinkin kurjia, ollut jo aikaisemmissakin raskauksissa. Silloin supistaa.

Saikulle kyllä kannattaa jäädä, jos töissä ollessa supistelee. Paikat voi tosiaan aueta. Ja jos pyydetään lepäämään, se kannattaa ottaa tosissaan. Mitä pidemmälle saa vauvan pysymään sisällä, sen parempi.

Me ollaan shoppailtu vaunut. Vanhat olin jo ehtinyt myydä. Oli kyllä ihana saada uudet... Myssyistä sen verran, että mun mielestä Ruskovillan kypärämyssy on ollu tosi hyvä. Meillä aiemminkin tammivauva, ja sille ostin 0-1/2 v myssyn. Päällä oli sit viä MUN vanha (sekin kait ruskovillan) villalakki, sellanen nauhallinen. Kesällä oli sit niiden silkkimyssy käytössä, ja muuta lakkia ei silloin kesällä oikeastaan pidettykään.

Mä löysin villahousujen ohjeen Novitan lehdestä, jonka ostin VapaaValinnasta. Siinä lehdessä oli vaikka mitä ihania neuleohjeita muutenkin, siis isommille lapsille ja aikuisille. Makso kyllä jotain 7 e se lehti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cattie:
Siis kun mulle sanottiin, että jättää sen tulo kohdan täyttämättä, niin äitiyspäiväraha ja vanhempainraha lasketaan 2005 verotuksesta. Jos puolivuotta ennen LA:ta on 20% suuremmat tulot kuin vuonna 2005 olleet, niin silloin voidaan laskea siitä. Eli Viia eikös sulla kannata laskee sieltä 2005, vai mikä tilanne ollut sulla sillon? Siis näin mä ymmärsin ja kyllä me se kelassa käytiin virkailijan kanssa yhessä läpi ja oli ok, ja sanoi vielä että sullako kannattaa ottaa 2005 vuoden mukaan ja vasta juu, kun nyt teen nii keikkaluontoisesti, eikä hermot kyllä riitä selvityksiin..
Täytyykin tutustua silkkimyssyyn =) Ja enkä edes tullut ajatelleeksi rinnanlämmittimiä.. Siis mulla iskee välillä kauheita hepuleita, niin kun eilen, tai siis paniikki, että onko meillä varmasti kaikkee tarvittavaa vauvalle ja osataanko vauvaa sit oikein hoitaa ja vaikka mitä vilisee mielessä.. Tänään taas rennompi päivä. Mutta onko muille tullu vastaavaa, että siis kauhee huoli että muistaako nyt sit tarvittavat hommata jne.. Mekin asutaan kaupungissa, kaikki on tossa lähellä, että kauppaan pääsee melkein aina.

Tänään teen mangorahkaa jälkkäriksin NAMS :p

Cattie ja Osku 22+4
Mites tuossa lomakkeessa: onko kohta erikseen sille, jos hakee ä-rahaa edellisen lapsen ä-rahan perusteella?

Mä en ollut tullut myöskään ajatelleeksi koko rinnanlämmittimiä, mutta mun äiti ne kerran toi käydessään :LOL:

Älä huolehdi; kyllä sä osaat omaa vauvaasi hoitaa :) Esikoisen kohdalla, meillä piti olla kaikki valmiina vauvaa varten, mutta niinpä vaan mies juoksi päivänä jos toisena kaupassa/apteekissa ostamassa jos jotakin (esim pitkävartisia ohutpäisiä pumpulipuikkoja. Eihän sitä voinut tietää, että napatynkä voi roikkua paikoillaan kauankin ja sitä joutuu putsaamaan tiheästi...) Monet pikkutavarat on kuitenkin sellaisia, että niitä ei kannata ostaa etukäteen, kun ei tiedä tarvitseeko niitä lopulta ollenkaan.

Jimena
 
olenn päivät minäkin. :) Onpa täällä tosiaan paljon sairaanhoitajia. Itse kuitenkin olen aivan erilaisissa hommissa, toimistosihteeri on nimike ja hommat painottuvat asiakaspalvelutehtäviin. Sinänsä työ on "kevyttä", mutta supisteluja kyllä tulee jos yhtään töissä stressaan, kiirettä kun kuitenkin pitää ja välillä tuntuu että on pelkästään ihmisten sylkykuppina, varmaan tuttua kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville.. :LOL:

Täällä potkut tuntuu myös keskellä päivää ja oikeastaan milloin vain kun itse hetkeksi rauhoittuu niitä tunnustelemaan. :heart: Istukka tosiaan on etuseinässä niin vähän niitä vaimentaa, mutta kyllä pieni silti ihan kiitettävästi liikuskelee. :D

Perjantaina olisi edessä seuraava neuvola-aika ja Kelan lappuset saan minäkin, en millään malttaisi odottaa äitiyspakkauksen saamista! B) Tää pesänrakennusvietti on ihan mieletön, harmi että työt vie mehut niin tehokkaasti ettei paljoa viikolla jaksa touhuta. Mutta onneksi on viikonloput aikaa.. :whistle:

Iidukka ja Baby rv 21+6
 
Jimena En nyt enään muista mitä vaihtoehtoja siinä lomakkkeessa oli, mutta kannattaa aina viedä se henk.koht kelaan, ja kattoo sen virkailijan kans läpi, ni tulee sit heti oikein. Muistasin et kaveri ainaskin haki just edellisen äitiyspäivärahan mukaan, joten onnistuu se varmasti.

Oliskohan tollanen ruskovillan silkkikypärämyssy sitten hyvä? Vai se villainen parempi.. hmm. Kiitos kaikki mammat vinkeistä :flower:

Cattie ja Osku 22+4
 
Kävin tänään rakenneultrassa. Suoraan töistä kohkasin myöhässä ja äitiyskorttikin jäi kotiin. Kaiken lisäksi jouduin vaihtamaan tota aikaa jo aikaisemmin joten nuo neuvola touhut: verenpaineet ym. katotaan vasta 2 vk:n päästä. No ultrassa kaikki hyvin, pikkuinen vastaa viikkojansa. Kovasti lupsutteli huuliansa ja pikkuinen kielikin vilahti huulten välistä. Vauva oli mun mielestä ihan meidän kakkosen näkönen. Jotenkin tuli sellanen olo että oiskohan se taas poika, mutta tosiaan ei sitä jalkoväliä niin nähnyt että olis voinut varmaksi sanoa.

Töissä olosta kyllä vaan masu painaa seisoskellessa. Onneksi mulla on päivätyö ja mahdollista istua vähän väliä joten ihan ok jaksaa. Harmi vaan että mies on reissuhommissa joten arki kahden pienen lapsen ja t mahan kanssa on mun vastuulla aina viikot. No viikonloppusin keskityn lähinnä löhöilemään ja mies saa touhata lapsien kanssa.

Maximilian ja vauva 20+2
 
on se kummallinen juttu, että eri työpaikoissa yötyöt menee erilailla, itse asun tampereella ja tosiaan lähihoitajana oon. meillä ei osastonhoitaja eikä sairaanhoitaja ymmärrä ollenkaan etten tekisi noita öitä, kuitenkin tuo työpaikassa monet raskaana olevat saavat "vapautuksen" öistä..mä oon näköjään poikkeus :eek: mut mut, mä en enää jaksa vaivata päätäni ja kinastella töissä tuosta asiasta.
lääkäri oli tosiaan tänään ja viikon kirjoitti lisää saikkua, ja sanoi, että lepoa, ja sitte töihin. ja ajattelin kyllä olla töissä, niin pitkään kun pystyn sitten, että saisi tuota rahaa hieman säästöönkin..
silkkimyssyä oon itsekin ajatellut ostavani ja muutenkin täytynee tossa joulukuun alussa käydä urakalla ostoksilla vaatteita.
maanantaina neuvola ja kelan paperit saan...
tyttönen ja tyyppi 21+2
 
Siis käsittämätöntä, tuo onkin tuo eka viesti tullut, ja sitten tuo toinenkin, minkä kirjoitin, yritin muistella mitä ekaan laitoin.. Äh, en ymmärrä näitä koneita.
Nyt nukkuun..
Hyvää yötä kaikille |O
 
Olipas kiva lukea pitkästä aikaa Poren ja JonnaPn kuulumisia. Ja tietysti muidenkin kuulumisia on aina yhtä kiva lukea!

Kovasti on juteltu töissäkin jaksamisesta ja olen itse miettinyt ihan samaa. Mä teen ihan toimistoduunia ja istun suurimman osan päivää ja uskokaa tai älkää niin kyllä se istuminenkin pidemmän päälle painaa masua ja tulee tukala olo. Nyt kun olen palannut töihin, niin Elvis on ottanut tavakseen riekkua työpäivän aikana todella aktiivisesti ja kotona on sitten rauhallisempi. Taitaa tulla tästä vauvasta kova duunari?

Eilen ostin työkaverin tyttäreltä yhdellä vauvalla käytössä olleita vauvan vaatteita säkillisen kympillä. Omasta mielestäni tein hyvät kaupat, vaatteet olivat tosi hyvä kuntoisia eikä tahran tahraa missään. Uudet vastaavat olisivatkin sitten maksaneet varmaan enemmän kuin kukkaro olisi taas kestänyt.

Harmillista ettei tuota äitiyspäivärahaa voi laskea viime vuoden tuloista. Viime vuonna paiskin nimittäin ylitöitä varmaan enemmän kun laki sallii ja tulot olivat sen mukaiset. Tänä vuonna tulot jäävät suurinpiirtein samaan kuin vuonna 2005, piirun verran enemmän muttei kuitenkaan tuota vaadittua kahtakymmentä prosenttia. Vähänhän se huolettaa miten sitten pärjätään taloudellisesti kun olen äitiyslomalla, mutta kyllä kait sitä ihan hyvin selvitään jos vaan tingitään turhista jutuista. Omasta autostani olen ajatellut luopua ihan taloudellisista syistä, siihen kuitenkin uppoaa kuukaudessa vaikka miten monta euroa. Alunperinkin hankin auton vain siksi että pääsen töihin helpommin. Meillä kun työvuorot alkavat todella kummallisiin aikoihin, niin bussilla kulkeminen kävi tosi hankalaksi ja työpäivät matkoineen kestivät helposti kymmenenkin tuntia. Omalla autolla yhden suuntainen työmatka kestää alle 20min ja bussilla siis tunnin tai yli.

No niin tällaista aatosta siis tänään. Olikos joku muu joka meinasi synnyttää HYVINKÄÄN SAIRAALASSA?
Ja Saapasjalkakissa, jouduitko nyt perumaan sen autokouluun menon?

Voikaa hyvin

pötkylä ja pikkuElvis 21+6
 
Olin vuonna 2005 opiskelija ja tulot olivat alle kolmanneksen nykyisistä, eli missään tapauksessa ei niillä kannata laskettaa. >Muillekin tiedoksi että äitiyspäiväraha lasketaan puolivuotta äitiysloman alusta taaksepäin, paitsi jos on kokonaan työtön tai opiskelija. Eli valitettavasti ne minun osa-aikatyöni lasketaan mukaan. Onneksi menin Kelalle jo nyt kun en osa-aikatöitä ole ehtinyt tehdä kuin kuukauden joten loput 5 kuukautta lasketaan niistä isommista tuloistani. Työnantajalleni ilmoitin etten voi hankkia verotettavia tuloja enää tälle vuodelle, saa nähdä ehdottaako pimeästi maksamista vai töiden lopetusta B) Tylsää vain kun tämä työttömyys johtuu nimenomaan raskaudestani. Jos en olisi raskaana saisin helposti oman alan töitä tai voisin tehdä osa-aikatyöpaikassani kokoaikatöitä, kun ei tarvitsisi välittää säiteilyrajoituksista ja painavista kuormista.

Täällä on muuten kaksipäivää tunnettu potkuja!! Olen tuntenut todella huonosti mitään liikkeitä aiemmin ja nyt on parina päivänä tuntunut potkut niin että mieskin ne kädellä tuntee. Liivinsuojuksia joutunee kohta hankkimaan, yöpaidassa on aamuisin pieniä tahroja.
 
Täälläkin on raskauden puoliväli saavutettu. =) Myötätuntoisena olen lukenut teidän toisten pienten lasten äitien kirjoituksia jaksamisesta. Meillä on yöt edelleen olleet katkonaisia. Huomenna vien pojan erikoislääkärille, toivottavasti sieltä saisi apua tuohon pissiongelmaan.

Minäkin olen koulutukseltani sairaanhoitaja, mutta tällä hetkellä kotiäitinä. Voimia kovasti teille hoitotyössä ja muuallakin puurtavat. Kyllähän se raskaus tuo oman lisänsä työssä jaksamiseen. Käsittämättömältä kuulostaa, ettei joka työpaikassa huomioida esim. yövuorojen suhteen.

Mulla vauvan liikkeet tuntuvat aika vaimeina, istukka on edessä. En ole siitä niin huolissani kuin viime raskaudessa. Ultrassakin näky kovasti liikettä, vaikka itse en sitä tuntenut. Ja kyllähän ne potkut vahvistuvat sitten vauvan kasvamisen myötä.

Sateista päivänjatkoa.
 
Heipsan!
Tänään tuli sitten se Ellokselta tilaamani nalle puku. Tilasin kaksi kokoa 56 ja 68. Tänään tuli toi isompi ja taidan pitää sen ja perua sen pienemmän. Kotiintulovaatteiksi ne ei oikee ollu sopivat ku olivat lähinnä semmoiset pienellä vuorella olevat. Mun mielestä ei sisävaatteet. Mutta kivat oli, menee sitten keväällä varmasti kivasti ku alkaa lämpenemään. Elikkäs nyt on siis vielä kotiitulovaatteet hakusessa.
Kauhia ku kolottaa oikeesti koko ajan, mitähän sitä keksis. Ei haluis vielä tässä vaiheessa alkaa kauhian vaivaseksi. Tulee muuten tosi pitkä syksy ja alkutalvi. Auttaiskohan jos pikkusia sauvakävelylenkkejä alkais tekeen. Tai muuta kerta viikossa ku vie esikon kerhoon niin tuleekin semmoiset 4km heitettyä. Sauvojen kanssa vois olla kyl helpompi kävelläki, ku saa pikkasen tukea :LOL: mummoksi alkaa...
Mulla on ollut nyt himot kaikkeen maitotuotteisiin, (itetehty) rahka, dipit, jäätelöt. Varmaa jotain puutosta, ku en maitoa juo. Mitäs himoja muilla?
Nyt kuiten levähtelee, kävin tuossa ihan pikkasen kävelylenkin tekemässä kuopuksen kanssa ettei ihan homehdu ku lötvää sisällä.

Saaru ja Aattomiäs
 
No niin alkaa asiat edetä toivotulla tavalla. Eli tosiaan omakotitalosta (vm.2002) tarjottiin ja päästiin yhteisymmärrykseen myyjän kanssa hinnasta. Tänään selvisi, että miehen työt jatkuu taas pitkällä sopimuksella joten lyötiin kaupat lukkoon. Lähipäivinä tehdään kosteus kartoitus ja ensviikon torstaina kirjoitetaan laina paperit. sitten siitä lähipäivänä kauppakirjat! Aivan ihanaa!!!! Omaan kotiin vihdoin ja viimein!!! Kaikkein parasta tässä on vielä se, että se on jo tyhjillään ja saadaan ihan rauhassa muutella kunhan vain avaimet saadaan. :D :D
 
Meillä harjoittelu lähestuu ja mun kanssa samalle osastolle on menossa yksi poika mun luokalta. Meille selvisi että toinen puoli osastosta on maha-maksa yms potilaat, siis maksasairauksia, krohnin tautia ja muita suolistovaivoja jne.. Ja toinen puoli osastosta diabetesta sairastavia ja anorexia ja bulimiatapaukset (sellaiset jotka ei oo mielenterveyspuolella) Sovittiin tän pojan kanssa että koska yksi opiskelija on kummallakin puolella osastoa, niin mä meen sinne diabetes&anorexia jne... puolelle ja se poika sinne toiselle puolelle. Voi olla mulle terveellisempää ja miellyttävämpää ja se poikakin halus ehdottomasti niin päin, ku sitä taas kiinnostaa ne mahajutut, ite en välttämättä halua sinne. siellä on kuitenkin aika bakteerista kun voidaan olla paljon ulostejuttujen ja muiden suolijuttujen kanssa tekemisissä ja se saattaa mua nyt ällöttää. ja sit jos on jotain hepatiittia ja muuta niin parempi etten mahani kanssa mene sinne. Diabeteksesta tulen sit oppimaan paljon. Mua kanssa kiinnostaa syömishäiriöiden hoitotyö ja nuoret, joten saattaa siitäkin olla hyvä mulle.
 
Eilen rakenneultra ja kaikki hyvin! Viikot vastaa ja painoa noin350 grammaa. Rauhallinen kaveri tulossa, kun nukkui ja vähän kylkeänsä kääns aika ajoin. Pikkasen toinen jalka heilahti ja näytti kerran siltä, kun se olis kaivanut nenäänsä :LOL: Kätilöäkin alkoi naurattaa.

Muuten ei mene hyvin. Tämä paha olo vaan pahenee. Rupesin jo raskausmyrkytystä epäilemään. Mitkäs ne oireet olikaan? Tämä aamu ehkä pahin kuukauteen. Ja maha kovenee jo aamutohinoiden aikanakin. Pattitilanne sinänsä, että kun olen arjet yksin, mies töissä muualla, niin PAKKO jaksaa viedä ne hoitoon ja antaa sitä aamupalaakin... Töissä sitten helpottaa, kun voi ottaa rauhallisesti. Mietin tuossa, että pitää varmaan pitää poikia hoidossa äitiyslomallakin, jos tämä on tämmöistä hankalaa silloinkin vielä. Hassua sinänsä, että töissä pääsee tavallaan helpommalla kuin kotona, meillä kun on yläkerta ja kasa eläimiä joita pitää hoitaa.

Alan jo vähän masentua. Ei pääse nauttimaan raskaudesta ollenkaan, kun koko ajan etoo. MITÄ IHMETTÄ TÄHÄN KEKSISI?????? Auttakaa nyt... Onneksi perusluonne minulla on optimistinen ja positiivinen, että tuskin tuo masennus ihan niskanpäälle pääsee, mutta perseestä tämä on kuitenkin... :D

Jaahas, työt kutsuu.

johnu ja allu (joka muuten on alkanut tuntua ihan tytöltä) ja viikkoja 20+3
 
Ensiksi tervetuloa uusille!!

Elikkäs viime viikolla kerroin siitä kun oli ne valkuais arvot koholla. No nyt ei ollut enään mitään eikä muistakaan verikokeista näkynyt mitään. Kaiken pitäis sillä saralla olla siis ok. Kyllä on helpottunut olo! Rehkimis kielto on kyllä edelleen.. eli kävelylenkkejä ei tehdä jne.. ja mitään en saa nostella. Välillä vähän turhauttavaa kun en voi poitsuakaan nostella.

Elikkäs tässä näitä taas:
RR: 125/71, 105/67
U-Prot./U-Gluk.: -/-
Kohdunpohjankorkeus: 26cm
Turvotus: +

Ens viikolla ois maanantaina sokerirasitus ja seuraavana päivänä taas neuvola.

NIin ja mä en nyt sitten valmistu ennen tämän kakkosen syntymää että koulu jatkuu sitten taas äitiysloman jälkeen. Kun en voi sitä työharjoittelua suorittaa nyt.

Kuinkas monella alkaa olla jo valmiina vauvan tarvikkeet?? Meillä alkaa olla kaikki valmiina... vaunut on varattuna ja niitä maksellaan tässä pikku hiljaa pois ja joulukuussa haetaan ne kotiin..

Vitsi kun mun tekis mieli käydä ostaa kaikkee vaalean punaista, mutta kun en vielä kauheesti uskalla vaikka tiedän että tyttö on tulossa (ultrassa näkyi), mutta onhan siinä sekin mahdollisuus että on poika. :heart:

Kuinkas paljon muilla on ollut jo neuvola käyntejä? Mulla on ollu 6 nla käyntiä ja 3 ultraa...

Halinappi ja masuasukki 24+1
 
Lellu: ONNEA omasta asunnosta! :flower: Teettekö sinne jotain remppaa vai kannatteko vaan omat kamat sisälle?

Eilen kävin neuvolassa ja tässä niitä kuulumisia:
paineet: 125/78
pissa: puhdas
paino: -800g (alusta -4,5kg, mut mulla siis rd ja asianmukainen dietti)
liikkeet ja sykkeet: ++ 146
MUTTA sitten toi sf-mitta... Se oli mulla 4 viikkoa sitten 18,5 (19+6) ja nyt peräti 26 (23+4)!!! Tosin mittaajana oli nyt lääkäri eikä th. Aika mahdottomalta musta toi kasvu kuulostaisi... Millaisia sf-mittoja teillä muilla on ollut? Lääkäri ei ollut moksiskaan (ei juuri muutenkaan ota kantaa oikein mihinkään. Ei katso edes silmiin kun juttelee :/ ). Th sanoi, että voidaan ottaa nlakäyntejä tiheämmin, jos näyttää kasvavan kovasti. Onneksi mulla on toi 4d-uä ensi viikolla, jos siinä näkisi onko vauva kasvanut tosissaan. Ihan hirvittää...

Kelan laputkin sain ja on ne taas niin monimutkaiset täyttää, kun mä haen ä-rahaa edellisen lapsen ä-rahan työtulojen perusteella (ei ollut selkeää kohtaa). Pitänee kai raahautua tonne Kelalle; mitenhän vaan sais noi lapset malttamaan olla siellä odottamassa.

Jimena 23+5
 
Kerkisitkin Halinappi kirjoittaa väliin :) Sulla on näköjään aika samanlainen sf-mitta tällä hetkellä kuin mullakin; oliko eka kerta kun mitattiin? Jos on mitattu edellisellä kertaa niin mikä sulla silloin oli?

Mulla on ollut 4 neuvolaa (joista yksi lääkärineuvola), 2 kunnallista ultraa ja yksi yksityinen.

johnu: Jaksamista :hug: Ei sulla ole lähellä isovanhempia tai vastaavia, ketkä voisivat tulla apuun?
 
Heippatirallaa!
Mulla oli sf-mitta viimeksi rv21+5 niin 20cm ja nyt on sitten pikkasen päälle viikon päästä lääkärineukka, silloin taas uus mittaus. Mulla on ollut 3 neukkaa, joista yksi lääkäri + sitten se lisäkäynti jolla vaa tarkistettiin sydänäänet. Ultria mullakin on ollut kolme (2 omakustannetta yksityisella sekä rakenneultra) Elikkä ei tällä turhan tiheetä tarvi neukassa rampata :/
Mulla kolotukset jatkuu, viime yönä meni pyöriessä ja kunnollista asentoa hakiessa varmaa kolmee asti. Mutta ajattelin joskos kokeilis mennä vielä töihin. Jos on liian raskasta soitan heti ens viikon alussa neukkaa ja katellaan asiaa uudelleen.
johnu mä kans tässä odotan milloin se ihana ja seesteinen keskiraskaus alkais. Mulla niin kauhiat kolotukset ja jomotukset, issias vaivaa ja mahaan vihloo. Tuntuu ettei mikää oo hyvästä. Tuntuu että pian on pääki ihan jumissa. Siksi haluanki kokeilla töissä oloa, siellä näkis kavereita yms. jotain tekemistä. Voimia! Kyllä tämä tästä..viimestää ku synnytetään..

Nyt ruanlaittoon:p

Saaru ja Aattomiäs 24+6 (tulikohan oikein :D )
 

Yhteistyössä