*Tammikuu2008*SYYSKUU

Hei tammikuun odottajat!

En ole vähään aikaan kirjoitellutkaan. Johtunee siitä, ettei arkeen kuulu mitään ihmeempää. Vauvan potkut on vahvistuneet jo niin, että melkein joka päivä muutama näkyy päällepäin. Mieskin on päässyt kokeilemaan. Maha näkyy ulospäin, työkaverit ja loputkin tuttavat on jo huomanneet. Äitiysvaatteita olen käyttänyt n rv 12:stä alkaen, kun ei vanhat housut enää mahtuneet päälle.
Ajoittain supistelee. Sellaisia parin päivän jaksoja, jolloin on iltaisin kivuttomia supisteluja aika tavalla. Sitten voi olla taas monta päivää ihan rauhallista. Kyllä ne supistukset hieman epämiellyttäviltä tuntuu, sellaista pientä jomotusta. Kai ne taitavat kuulua asiaan...

Mulla olisi pikku hiljaa hinku käydä lastentarvikeliikkeissä pähkäilemässä tulevia hankintoja ja ihastelemassa muuten vaan, mutta mies vielä toppuuttelee. Ehkä käydään vaunuja ja sänkyjuttuja katselemassa sitten lokakuussa ekaa kertaa. Aika kuluu niin hitaasti!!

Flunssa on iskemässä päälle. Kurkku kipeä ja limaa kertyy nieluun. Samaan aikaan on jkv vatsanväänteitä. Tietysti tulee mieleen kaikki ns. vaaralliset infektiot, kun on ollut joitakin kertoja viime viikkoina ravintolassa syömässä ja silloin ei tule niin kontrolloitua, onko kaikki tuoretuotteet hyvin pestyjä ja onko käytetty maito pastöroitua yms. Ei vaan kehtaa kysyä tarjoilijalta. Kotona yrittää suurin piirtein noudattaa suosituksia. No, täytyisi olla aika huono mäihä, jos saisi jonkun toksoplasmoosin tai listerioosin! Ehkä täytyy vaan ajatella että on tavallinen flunssa tulossa!

Mukavaa viikon alkua!

T:Hazelnut rv 21+6
 
Viikonloppu taas menny. Käytiin haaparannan Ikeassa ja osteltii varmaan puoli Ikeaa. Vauvalle lähti mukaan liinavaatteita ja kylpypyyhe, ruokalappuja (vähän ennakoiden, mutta oli 5 kpl 2.50?), hoitopöydän alusta ja hyttysverkko. Ja aikuisillekkin jotakin.
NINTENDO Me tilattiin se paketti viime viikolla ja tuli jo loppuviikosta. Niillä nyt siellä jo 2008 mallisto joka oli vähä tyyriimpi, mutta ne oli laskenut sen 2007 malliston 349 hintaan. Toivat kotiovelle asti 14,90 kuluilla. Eli pakettiin tuli yhdistelmät pehmeellä korilla, hyttysverkolla ja sadeverkolla, lisäsuoja viimalta, sitteri, matkarattaat varjohökötyksellä(ihana kangas),matkasänky (menee tosi pieneen tilaan ja isoki lapsi mahtuu), hoitolaukku, pieni ensiapulaukku, ja vaikka mitä. Minä en ole mikään vaunuexpertti, mutta mun mielestä on aivan asialliset vaunut ja menee pieneen tilaan, eli mahtuu pikkuautoon perään. Otimme mustan, se on kyllä hyvännäkönen. Olen ihan tyytyväinen, mutta käytössähän sen näkee, miten kuluu. Materiaali oli paksua ja tiivistä. Takuu oli vuosi.
Huomenna pitää soittaa vielä sinne, kun tilasin rasvojakin muttei tullu kaikki.
Töissä olen ja pitäs kai jotai tehäkki?
haleja, Blanca ja Boxi
 
Nyt rupeaa jo vähän huolettamaan nuo vauvan aikas heikot potkut. Raskausviikkojahan on vasta 19, mutta ekat liikkeet tunsin jo peräti vk 14 (kolmatta odotan joten sen takia varmaan näin aikasin). Ehkä nämä raskaushormonit saa vähän vainoharahiseksi mutta jotenkin ihmetyttää ettei liikkeet ollenkaan "vahvistu" vain joskus joku pieni hipaisu tuntuu kuten alussa. Onneksi neuvola puolentoista viikon päästä niin ehkä se rauhoittaa. Jotenkin olis vaan turvallisempi olo kun silloin tällöin pienen potkun tuntisi.

Iloisempiin asioihin, kiva lukea kuinka ootte jaksanu puuhastella noiden vauva kamojen kanssa. Itse en ole jaksanut vielä oikein panostaa. Kakkonen siirtyi pinnasängystä pois, joten pinniksen siirsimme makuuhuoneeseen siinä mun järjestelyt. Toisaalta mun vanhempani on taas niin innoissaa että tavarat kertyy kuin huomaamatta. On tosi kiva että porukat jaksaa innostua aina uudelleen ja pohditaan yhdessä nimiä yms.

Nyt kyllä pakko lähtee huilimaan, öitä kaikille.

Maximilian ja vauva 19+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jimena:
Onpas tullut paljon viestejä sitten viime käynnin...
Princessofacco: paljonko masutuubi maksoi H&M:llä? Oon sitä katellut Bebesin sivuilla ja on aika tyyris...
Jimena 22+1
H&M:ltä ostin just halvan hinnan takia, värivaihtoehtoja ruskea, musta ja valkoinen, yhden hinta 7,90? eli aika halpa verrattuna nettikauppojen valikoimiin ja muihin :D Ja hyvä ja tarpeeksi "pitkä" ja joustava on. Huomenna laitan ekaa kertaa sen oikeesti päälle kouluun, kaikki paidat alkaa olla lyhyitä. Olen sitä kotona pari kertaa kokeillut viikonlopun aikana ja pidentää monen paidan "ikää" tän mahan kanssa :D
 
Mama76
Moi,

Tekee mieli kysyä täällä teidän kokemuksia neuvolakäyntien tiheydestä omalla terveysasemallanne. Minulla ei täällä Helsingissä ole nimittäin ollut vasta kuin kaksi käyntiä terveydenhoitajalla, yksi lääkärineuvola plus 2 X ultra kättärillä. Seuraava ja siis kolmas terveydenhoitajakäynti on viikon päästä rv 24. Alkaakohan nuo käynnit jo tässä vaiheessa tiivistymään? Minusta käyntejä oli enemmän ekaa lasta odottaessani, toisaalta en löydä mistään ekan lapsen äitiysneuvolakorttia..

Ai niin, tuohon listaan päivitettäväksi. Mun laskettu aika onkin 3.1. sairaala KOS ja poikaa odotellaan!

Mama76 ja masu 22+5
 
Neuvolakäynneistä : Minähän asustan siis Tampereella ja esikoista odotan, kun raskaus sujuu normaalisti, aluksi käydään kerran kuussa, sitten oliko lähempänä 30 vk tiivistyy 2xkuussa, ja sit viimeset viikot niin viikottain. Lääkärikäyntejä on 3, aluksi oli rv 12, seuraava on rv 24 mulla ja sit loppuraskaudessa. Näin siis jo normaalisti. Niin ja kaksi ultraa, rv 12 ja 20 +mulla kontrolli rv 28 munuaislöydöksen takia.
Ja sitten valitusta, en oo nukunu viime yönä melkein ollenkaa, selkä kipeyty, sitten sattuu tuohon oikealle puolella nivusesta ylöspäin, vaikee selittää, mutta ajoittain enemmän. Siis ihan kyykkyyn laitto eilen, ja sitten kaksi kertaa, eilen illalla tuli sellainen kipu joka meni ikäänkuin koko mahan yli ja toisen kerran aamulla.. Olikohan nämä supistuksia..?? No nyt olen jättänyt neuvolaan soittopyynnön ja varmuudeksi varasin ajan myös työterveyteen lääkärille, töihin en uskalla tänään ainakaan lähteä. Siis kun ei missään asennossa oo nyt oikein hyvä. Pieni on kyllä pariin otteeseen liikuskellut ja ilmoitellut olemassaolostaan.. Huoli on silti kova.

En kyllä tässä nyt jaksa enempiä höpöttää enkä istuakaan..

Cattie ja Poika 21+3
 
Neuvolakäynneistä: Täälläkin mietiskeltiin harvoja neuvolakäyntejä... olen käynyt vasta kaksi kertaa neuvolassa ja seuraava on parin viikon päästä (r-vkolla 22). Esikoista odotellaan ja raskaus on mennyt ihan normaalisti. Lääkärineuvolaa ei meillä ole vielä ollut ja terkkarilta kun sitä kysyin, niin hän sanoi että lääkärineuvola on täällä Joensuussa vain kerran joskus loppupuolella (tarkasti en muista ajankohtaa). Kyllä ne käynnit täälläkin varmasti tästä tihenee, eiköhän ihan kyllästymiseen saakka. Täällä tosin saa kolme ultraa (rv:t 12, 20 ja 37) :whistle:

Mekin päästiin tänään viimeinkin käymään rakenneultrassa ja Paolo kovasti myllerti siellä. Vilkutteli meille ja peukku hakeutu suuhun :) . Sikiö vastasi viikkoja ja painoa oli n. 400 g. Pituutta en muista :ashamed: ... Poikaa kätilö kovasti veikkaili ja aika selvästi pippeli siellä ultrassa näkyi =) . Tosin sukupuolta ei aiota sukulaisille paljastaa, jääköön tämä meidän kaikkien salaisuudeksi :D . Muuten ei mitään uutta omassa masussa, kasvaa vaan ja asukki kovasti potkii. maximilian: voihan olla että vauvalla on hieman rauhallisempi jakso menossa, jospa ne liikket sieltä vielä alkaisi tuntua!

Cattie: Kyllä nuo minusta ainakin supistuksilta kuullostaisivat... kannattaa kyllä käydä tarkistuttamassa tilanne ja levätä. Toivotaan että Pojalla on kaikki hyvin masussa :hug: !

-Kirppu ja Paolo 20+4-
 
joo täällä on kanssa supistuksia alkanut tulemaan...ihmetyttää kovin kun ekan kanssa niitä ei ollut vasta kun alettiin tosi toimiin!
Mutta kai se kohtu on herkempi näin toisessa raskaudessa.Levätty on ja huomenna taas töihin.vatsaflunssakin alkaa olla ohi, kyllä oli kurja olo vielä eilen.mielialakin oli maassa kun ei jaksanut edes ulos lähteä.

miten teillä muilla?onko mieliala hyvä koko ajan vai tuleeko alaluloa joskus?

HeMa05 ja vaavi 21+6
 
kyllä te kovasti kirjoittelette... :D hyvä että mukana pysyy ku ei enää pääse nettii ni usein.. (pakko saada muutos tähän, ku netti riippuvuus on näköjää :LOL: )

omaan napaan ei kummia,kiva lukea vaan muiden juttuja... :heart: taitaa ruveta melkeinpä jokaisella olee tuo 20rv kohta täynnä.. :)

sit pikku mainostus :attn: :attn: eli ku ostettii ne emmaljungan smart duo yhdistelmätcsillo jo aika alku puolella.. :ashamed: nyt sit rupes kaduttaa ja päädyttii ihan toisii vaunuihin jotka tänää sit haettiinkin... eli briot tuli.. eli eli.. nyt meillä nuo emmaljungat ylinmääräisinä... tarviisko kukaa`n?? nyt lähtis halvalla...

mukaan annetaa lämpöpussi,rengassuojaa,sade-ja hyttyssuojat,hoitolaukku(hiukan kärsiny kantohihnasta) samanlaisen paketin hinta oli tänää lastentarvikkeella melkein 700e...

laittakaahan yv:tä jos kiinnostaa jota kuta.. hp. 350e ja tosiaa noissa vaunuiss aon vuoden 2008 alkuu takuut jäljellä ja ovat olleet 3kk käytössä.. et uutta vastaavat ovat!! :)

peikko ja urpo-iivana (eli nilla-olavi) 21+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Ja tervetuloa uudet minunkin puolestani. Nyt minullakin rakenneultra takana(osittain katsottiin 4d:nä) vauvelin koko vastaa 20+6. Kovasti hän siellä köllötteli selkä päin. Mutta sydän jyskytteli, kallo- ja raajamitta saatiin ja lapsivettäkin näytti olevan niin kuin kuuluukin. Ultraaja vain oli sitä mieltä, että otetaan varman päälle joten 4 vk:n kuluttua uusinta käynti. ok mulle! Jännintä oli, että ensi kertaa meillekin lähdettiin veikkailemaan sukupuolta, 2. poika näyttäisi meille tulevan! =) Itelläni on ollut poika-olo koko ajan. Onpahan osunut vaisto oikeaan näiden kahden ekankin kanssa. ;)

Leppoisaa odotusta kaikille tammimammoille!
t. Soikku ja maha-asukki 20+3

 
Huomenta hei!
Eilen sitten paluu arkeen ja lomat loppui. Töissä oltiin illalla ja melko tuskasta oli. Tukivyö auttaa kävellessä ja pieniä nostellessa, mutta kun tulee istuttua pitempään alkaa inhasti painaan ja jalat puutuu sekä tulee huono olo:( Oli pakko ottaa loppujen lopuksi pois koko vyö, mutta sitten tuskasena ja masun pinkeenä koitettiin vääntää. Ajattelin kuiten tän viikon katella onko vain alkukankeutta loman jälkeen vain mitä. Jos ei yhtää parane olot töissä niin pakko hakeutua neukkaan ja saikkua pyytää. Ens viikosta lähtien muutenkin on sitten rankempaa ku mieskin menee taas töihin, niin aamut oon poikien kaa yssikseen ja ku mies tulee töistä saakin jo ite lähtee. Tulee pitkät päivät.
Taas laitoin lisää vauvanvaatetta pesuun, tuonne koriin oon niitä pakkaillut ku kaappiin ei olla saatu vieläkään niitä levyjä..Taitaa olla noita pienii vaatteita nyt jo aika paljon et ei varmaa enää tarvi kuin kotiintulovaatteet hankkia. Joko jollain on tulokkaalle kotiintulovaatteet? Ois kiva laittaa vaikka sitten kuvia tänne millaiset on kukin hankkinut...Ei tietenkää ole pakko, mutta onhan ne pienet vaatteet niin ihania katella.
Pitäs vissiin pikkuhiljaa alkaa katteleen myös noita kelan papereita. Joko joku on saanu ne lähetettyä?
Mutta nyt aamupalalle, ku mieskin heräsin :)

Saaru ja Aattomiäs 23+4
 
Hellouta...
Mitäs tänne kuuluis... ööh... No ei kyllä mitään kummempaa kuulu :D
Massu möllöttää tuolla jossain uumenissa... Ainoa häiritsevä on toi pallea joka pömpöttää paljon suurempana kuin masu...onko KELLÄÄN samanlaista? :eek:
Minuu niin kummeksuttaa tuo.... No vauveli liikkuu masussa kyllä hyvin(joo, siis vihdoinkin :D päivittäin siellä tättäröidään välillä oikeen rankemman kauttakin) ja kuten todettu mitään sukupuolisuutta en ole varmistanu, mutta kyllä mulla edelleen on tosi tyttömäiset fiilikset :D

Se mun sf mittahan oli tossa viimeneuvolassa sen 23 mikä oli reippaasti yli käyrien, mut niinhän on mulla tainnu olla aikasemmatkin...siltikään masua ei näy vielä mitenkään, ainoastaan toi pallea pöllöttää tossa kaiken edessä...
Iltasin on ahistunu ja pinkee olo (nimenomaan palleassa) muutoin se on tommonen "normaalimpi" Kova kävely pistää alamahan pinkeeks ja heikosti supistelemaan, joten liikoja ei rehkitä...

Voi ku oiski ihanaa ostaa uudet vaunut... oon ihan hulluna kaikkeen söpöön ja uuteen :D mut meillä on vielä täysin käyttökelposet yhdistelmät tossa eteisessä... vielä toisinaan jopa käytössäkin... =) Vanhat ne on joo ja rupsahtaneet, mut ei sitä nyt enää neljännelle aleta uusiakaan ostamaan... ikävä kyllä.

Vauvan vaatteetki mulla makaa edelleen pahvilaatikoissa mun äidin luona (ei niille laatikoille ole kotona tilaa.... :whistle: ) Joulukuussa ajattelin yrittää niitä katella... mikäli ei mamma ala kauheesti murisemaan siitäkin :D Se ei voi käsittää mun vaatteiden hiplausintoani :D Eli uusia vaatteitakaan ei ole luvassa.. oottakaas vaan ku kaupassa osuu tarpeeks joku ihana ihanuus vastaan niin takuulla meikäläinen kävelee sen kanssa kassalle :D :D
Meiltä kun ei puutu mitään tähdellistä edes vauvan tarvittavaa... kaukalokin meillä on kuopuksen ajalta varastossa... En usko että se siellä on huonoks menny.... ku päälliset on kuitenkin sisällä...

Noh... oliko mulla tässä nyt muuta höpösteltävää... ööh, eipä tainnu =)

Oikein ihanaa syksynilmoja kaikille =)

Saapis ja tiitiäinen 22+3
 
No niin, nyt on tämä mamma saikulla sitten. Tämä viikko nyt aluksi, no ens viikko on muutenkin vapaata. Ja sit taas kokeileen joko luonais työnteko, no työterveyslääkäri oli sitä mieltä että nähdään uudestaan, kun työn laatu on mikä on niin ei tämä tästä nyt parane kyllä mihinkään. No onneksi sit työnantajan kanssa puhuttiin, että pyrkis järjestään mulle töitä kevyemmästä aamuvuorosta, eikä välttämättä ihan täysiä päiviä/viikkoja ni pystyis sit vähän oleen töissä. Selkää särkee edelleen, asentoo saa vaihtaa, oon nyt lämmitellyt sitä tuolla vehnätyynyllä, se vähän helppaa ehkä..?! No joo, mahakipuilut (supistukset?) loppui sit onneks hetpian kun alkoivat, nyt olenkin ottanut tosi iisisti. Sit kaiken "hauskin" juttu, kun olin siä lääkärillä ja itku kurkussa kerroin selkäsärystäni, tämä vähän pää vinossa katseli mua, olinkin vähän ihmeissäni ja sit kysyi että saanko tutkia kaulasi? Että onko minulla struuma? No ei oo tietääkseni mutta tutki pois.. Kun lähdin lääkäristä, mulla oli saikkupaperi ja aika varattu kilpirauhasen ultratutkimukseen! Ja pää ihan sekasin. Se on kans sit yhtä seurantaa vaan ja ilmeisesti raskauden takia pitää seurata tosi tarkasti arvoja?? Ei puhuttu siitä vielä enempää, kun meen siihen tutkimukseen ja sit uudestaan lääkärille, niin katsotaan mitä tehdään ja onko tarvetta seurantaan. Voi itku, kun pyörii paljon päässä, tais tulla hyvinkin sekava sepustus.. No mutta onko siis kellään kokemusta kilpirauhasjutuista?

Oliskin kiva jos laitettas kuvat sitten kotiintulovaatteista ja miksei muistakin, niitä on ihana katsella. Ja pikkupeikko vois laittaa kuvan uusista kulkupeleistä, niitäkin on kiva katsella =) ja muutkin tottakai! Mä voisinkin yrittää, on kuva koneella, onneksi muuten voi itkujen itku kun meidän kamera tais hajota, eikä noita kannata kai nykyään paljon korjailla, vaan uus tulee halvemmaksi.. No pian se on ratkaistava jotta on toimiva koamera kun pieni tulee =)
No nyt onkin turinaa tullut, joten tää siirtyy nyt kokeileen sen kuvan lataamista ja sit lepäileen hetkeksi lämpöpussin kanssa.

Cattie ja Poika 21+4
 
heippa hei.. eilen oli neuvojla käynti ja kaikki oli kunnossa,veijarin sydänäänet löyty heti sieltä minne ohjasin neuvolatätiä kokeilee.. :) siellä oli vähän aamujumppa menossakin :) ensimmäinen sf mittakin otettiin ja se oli 19.5 eli vähän yläkäyrän yläpuolella :) sitten vähän tuumittiin kun esikko oli kanssa näinä rv:inä normaalin kokonen ja vähän kanssa käyrän yläpuolella tuo mitta ja sitten kasvu alko rv.30 aikoina hidastumaan niin varmuuden vuoksi tuo neuvola täti lupas laittaa lähetteen ultraan et joskus niillä viikoilla sais uusinta ajan et näkis miten toi kasvu on siellä viikoilla. ois kiva tietää vaan että oliko toi esikko vaan ihan pikkuotus muuten vaan vai tuleeko kaikki lapset olemaan pikkusia syntyessä.. ei sen kummempaa :)

maanantaita täällä kuumeisesti ootellaan että pääsee 4d:hen :)
tänään vähän noista asunto jutuista soittelin ja löyty yks mikä ei nin miellyttävällä alueella oo mutta ajattelin huomenna uusiksi soittaa että onko se kerrostalo vai luhtitalo (kun siinä pihassa on molempia) ja jos vastaus on miellyttävä niin että pääsistkös kattoo.. :) ihihh... näkee huomenna sit!

niin ja tota painoa oli siis tullut lisää tässä kuukauden aikana 2900g ja ne onkin ekat kilot mitä koko raskaudessa tullut.. :)

pikkupeikkolaita ihmeessä kuvaa rattaista,ois hauska nähä et mimmosiin päädyitte :)

ja se kuulostaa kivalta idealkta et tänne vois laittaa niitä kotiinlähtö vaatteitten kuvia.. ite oon päättäny nuo ulkovaatteet mutta en sitten sitä että mitä alle laittaa,ne pitäs vielä ostaa.. mutta ehkä sietä ton miehen kanssa pääsee ihmettelee maanantaina kun saa varman sukupuolen tietoon että jos kaupasta ihan vaan kaksin kävisi jotain kattomassa..

vaikee sanoo kyl että kumpi ois tulossa.. mä nimittäin varmaankin toivon ja ajattelen myös kokoajan että ois tyttötulossa (varmaankin kun poika jo ennestään) mut sit taas tuntuu että kuitenkin tulee poika... mutta en osaa sanoa..

nasu masuasukki ihaa 20+4
 
Just kun mä laitoin ton edellisen viestin ni tää ilmotti jostain huoltokatkosta, mut olihan se tullu, ni ei tarvi uudestaan runoilla =)

Siihen piti vielä vastata, et ei olla valkattu kotiintulovaatteita, mennään ne sit yhdessä ostaan. Muuten on tullu kyllä ostettua vaatetta ja pupujussikin lähti kaupasta mukaan..minähän se lähinnä näistä vaatepuolen ostoksista muuten meillä vastaan. Mies taas innoissaan miettii makuuhuoneen järjestystä ja hoitotason tekemistä yms.

No mä nyt kokeilen laittaa siis kuvaa näistä meitin vaunuista.. jännitys tiivistyy..

 
Heipsistä kaikille!

On ihan kumma homma kun en enää pääse ollenkaan kotikoneelta tänne kirjoittaan. Ainoastaan pystyn lukemaan muiden kirjoitukset, HÖH :/

Tässä siis pikaisesti töistä kirjoittelen kuulumisia.
Viime viikolla käytiin sitten rakenneultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Ei muuta kun kovaa kasvua pojalle ja tervetulotoivotukset synnyttämään :) Eli siis tuntemukset ja kaikki "poika-oireet" on osuneet kohdalleen ja selkeästi se sitten myös ultrassa nähtiin :) Ihanaa oli kyllä käydä :)

Huomenna onkin sitten pitkästä aikaa neuvola ja pääsee kuulemaan vähän omankin kehon kuulumisia. Vointi on edelleen aivan erinomainen niinkuin on ollut ihan alusta saakka. Pikkuisia supistuksia ja mahan kiristelyjä tulee aika ajoin töissä kun oon jalkojen päällä koko ajan sekä välillä urheilemassa.. Ne ei kuitenkaan oo ollenkaan kivuliaita joten uskoisin ettei niistä haittaakaan kauheesti ole? Toivon kyllä et jaksaisin kovastikin marraskuun puoleen väliin asti olla töissä - sit jäisin lomalle ja suoraan mammaloma perään :) Olis mulle tosi hankalaa jo tässä vaiheessa alkaa vain lepäilemään...

Viikonloppuna tunsin ihan pienet ekat potkut (=tönäisyjä mahassa) mut ulkopuolelta ei niitä vielä tunne. Tosi kummalta tuntu ekaks mut samalla ihan hurjan hienolta :)

Ihan pöljä kysymys vielä tähän loppuun mut kun juttelitte niistä kotiintulovaatteista - kuuluuko niiden olla jotenki erityiset tai minkälaiset?
:whistle: :ashamed:
 
hih, en ole itse miettinyt edes mitään kotiintulovaatteita saatikka pessyt tai laittanut mitään valmiiksi.
ajattelin vasta marraskuussa kaivella vaatteet varastosta ja pestä niitä..voipi olla että sitä tulee jotain ostettuakin sitten.pitää kai vauvan uusiakin vaatteita saada


:) =) =) =) :) :)
 
Kirjoitin äsken jo pitkät pätkät, mutta jonnekkin bittiavaruuteen hävisi koko juttu, joten lyhennellään...

Monilla on mielettömästi tehty jo vauvahankintoja, meillä vain muutama hassu vaate hankittu, enkä ihan vielä ajatellut pitää kovasti asian kanssa kiirettä (tosin yhden lehden tilasin kun siinä saa tilaajalahjaksi kantoliinan... ).

Töihin on palattu ja rankkaa on. Tosin ensimmäinen päivä vasta takana ja toivon kovasti että jaksaisin kärvistellä ainakin lokakuun puoleen väliin asti töissä. Saas nähdä kuinka käy? Mutta jos olo taas menee huonommaksi niin pakkohan se sitten on luovuttaa...

Saapasjalkakissa, mulla on ton pallean kanssa ihan sama juttu. Kummallista, mutta kai siihen tottuu?

Voikaa hyvin
 
Nyt on joutunut pitämään vähän pienempää profiilia hetken aikaa. Meillä on menossa niin monta projektia yhtäaika, että vauvajutut jäävät valitettavasti välillä sivuun. Mies on siis saanut työpaikan Tampereelta ja nyt on meidän asunto laitettu myyntiin. Uuttakin ollaan jo katseltu sieltä toiselta paikkakunnalta, ja itseasiassa varattiin tänään sellainen uudiskohde joka sitten valmistuu toukokuussa 2008. Eli muutto olisi meillä tiedossa ensin joulukuun alussa vuokrakämppään ja sitten toukokuussa sinne uuteen omaan. Mutta eiköhän näistä selvitä jotenkin :whistle: . Kunhan pikkuinen vaan pysyy kiltisti masussa loppuun asti, niin eiköhän saadaan asiat kuntoon.

Isompien tavaroiden hankinta siirtyy meillä varmasti vielä ainakin kuukaudella tai parilla. Vaunut käydään ehkä varaamassa tässä kun vaan ehditään, mutta muut saa kyllä vielä odotella. Jos vaikka sitten sieltä Tampereelta ostettaisiin niin ei tarvitse moneen kertaan vielä tavaroida edes takaisin.. Vaateostoksia on jo aikaisemmin tullut tehtyä, joten niitä en varmasti kauheasti aio ostella, ennen kuin tiedetään kunpi sieltä tulee.

Palleasta: itsellä ei kyseistä vaivaa ole ollut, mutta ystävälläni joka myös raskaana, niin on ollut sitä. Sitä hän on ihmetellyt että miten se vatsa voi sieltä jo lähteä (hän on entuudestaan melko hoikka).

Nyt pitää mennä siivoamaan huomista varten. Kiinteistövälittäjä tulee aamupäivällä ottamaan asunnostamme kuvia, joten kaiken tulee olla hyvässä kunnossa ja järjestyksessä :)

Afu ja mini 20+1 (puoli väli ylitetty :wave: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Nyt on joutunut pitämään vähän pienempää profiilia hetken aikaa. Meillä on menossa niin monta projektia yhtäaika, että vauvajutut jäävät valitettavasti välillä sivuun. Mies on siis saanut työpaikan Tampereelta ja nyt on meidän asunto laitettu myyntiin. Uuttakin ollaan jo katseltu sieltä toiselta paikkakunnalta, ja itseasiassa varattiin tänään sellainen uudiskohde joka sitten valmistuu toukokuussa 2008. Eli muutto olisi meillä tiedossa ensin joulukuun alussa vuokrakämppään ja sitten toukokuussa sinne uuteen omaan. Mutta eiköhän näistä selvitä jotenkin :whistle: . Kunhan pikkuinen vaan pysyy kiltisti masussa loppuun asti, niin eiköhän saadaan asiat kuntoon.
Hih! Kirjoititkohan Afu meidän elämästä. Mies sai kanssa työpaikan Tampereelta, ja meilläkin asunto on laitettu myyntiin. Me ei tosin olla vielä sitä uutta kotia löydetty. Viikonloppuna kierreltiin katsomassa asuntoja, mutta vielä ei mitään löytynyt. Ens viikonloppuna mennään taas uudella innolla.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet. Kiva kun sakki kasvaa!

Maximilian: Mä liikun suurin piirtein samoilla viikoilla kuin sinäkin (laskuissa olen sekaisin, enkä muista tarkkaan noita viikkoja) eikä mullakaan liikkeet vielä hirmusen voimakkaina tunnu (päivittäin kuitenkin onneksi tunnen). Ihan muutama napakampi potku on osunut. Mutta onhan tuolla veitikalla vielä tilaa tuolla liikuskella ja varmasti suurin osa liikkeistä jää kokonaan huomaamatta. Niin ja voihan vauva olla kääntyneenä selkään päin, silloin kai potkut on vaikeampi tuntea.

Tänne ei muuten mitään kummempia kuulu. Huomena on rakenneultra ja tulen sitten kirjottelemaan kuulumiset sieltä, vaikka sukupuolta ei kysytäkkään.

S & kakkosnelonen

 
shakki: mekin oltiin sunnuntaina yhteensä 8 eri asuntoesittelyssä Tampereella ja viikko sitten oltiin myös 4 eri näytössä. Oli kyllä minuuttiaikataulu suunniteltu, että ehdittiin käydä kaikissa ;) Me päädyttiin uudiskohteeseen, koska on alkanut tuntumaan siltä että Tampereella vanhemmissakin asunnoissa (rivitalo 4h+k) on melko kovat hinnat. Tää meidän uusi asunto tulee olemaan Holvastissa lapsiystävällisellä alueella. Kiva että joku muukin on samanlaisessa tilanteessa, että on muitakin projekteja menossa kuin vain tämä raskaus :) Toivottavasti löydätte teille mukavan kodin.
 
mulla on kamala kiire koulun kanssa, jää raskaus ihan sen varjoon kanssa. Kahtena yönä enole kouluhommilta/esikolta/mahalta saanut nukuttua muutamaa tuntia enempää... :'( Ja pienissä pätkissä. esikko jostain syystä herilee koko ajan, vauva potkii jo niin kovin että nukahtaminen ja asennot alkaa olla hankalia ja kouluhommia saan parhaiten tehtyä vasta kun esikko nukkuu illalla ja nyt on vielä mennyt päivätkin koulujuttuihin kun niin kiire aikataulu.

Me opiskellaan kaikki sisätautiasiat 4,5 viikossa |O |O |O Kolmen viikon päästä neljä tenttiä +kaksi ryhmätyön palautusta samalla viikolla, just ennen harjoittelua, mikä on myös rankka. Ja nyt me huomenna annetaan opelle ryhmätyö jonka tekemiseen oli viikko aikaa ja vähimmäispituus 15 sivua microsoft wordilla ja pitää olla ihan tiukkojen kirjallisten ohjeiden mukainen ja hyvät lähteet, ei mitään omiaan saa kirjottaa sinne, eli tosi vaikea viikossa syventyä tollaseen (muiden läksyjen JA ELÄMÄN ohessa) Mä olen niin poikki nyt ettei mitään rajaa... vaikka mies onneksi hoitaa kotihommat, mutta silti. Kun ei saa nukuttua ei jaksa mitään. tänään nukahdin luennolle :ashamed: Jos tää meno jatkuu niin tuleeko opiskelusta nyt yhtään mitään :'( :( :snotty: kamala stressi koko ajan....
 
Saapasjalkakissa:Mullakin toi masu lähtee hassusti heti rintojen alta, mutta ihan omat farkut jalassa vielä kuljen. On kyllä tosi vinkeen näkönen kun tulee oikein tollanen terävä tötterö just tohon pallean kohdalle. Käytännössä mitkään paitapuserot joita töissä pitäisin ei mahdu päälle kun napit ei mee kiinni rintojen alta. Mutta alavatsa jossa noi vauvan pikkuse potkut tuntuu ei oo kyllä kasvanu juuri yhtään.

Vaavin kotiintulo vaatteita:Aion käyttää samoja vaatteita kuin esikoisella ja kakkosella eli tutan keltainen kietaisubody, Kinderitin keltaiset/pupukuvioiset potkarit, Tutan keltainen myssy. Tutan vaal.vihreä vanupuku. Nyt tarttee vaan talvivauvalle pistää ostamani Tutan vaal. sininen haalari tohon päälle. Lampaan nahkaset toppöset ja tumputkin löytyy, mutta kunnon toppahattu tarttis varmaan hommata. Vaikka vanupuvussa ja toppahaalissa on kyllä huppu että ehkä toi kevyempi lakki riiittää.

Maximilian ja vauva 19+3
 
Keskiviikkoa!
Eilen tuli sitten kierreltyä lastentarvikeliikkeitä ja marketteja: vertaillen hintoja. Kauheita eroja hinnoissa ja ylipäätää tuntuu että kaikki on nykyään niin hirveen hintasia |O Pinnikset alkaen 50e yli 200e.. Siinä on sitten mistä valita. Yhen kivan tumman kirsikanvärisen sängyn löysin, joka oli myös tarpeeksi jykevä (ei semmonen rimpula) niin 79e. Nyt pitäs vaa mittoa edellinen patja sopiiko se tuohon sänkyyn. Päätettiin sitten et ostetaan toi pinnis heti suoraa täs alkuunsa. Tällä kertaa mukaan tarttui kantokoppa, musta emma merkkinen. Se sopii hyvin noihin musta-harmaisiin emmaljungiin.
Pitäsi munki tässä taas viritellä tuota digikameraa että sais päivitettyä masukuvaa ja sitten vois otella muitakin kuvia.
Voi kauhia ku haukotuttaa, jos alkais heräileen ja söis aamupalaa, palaillaan päivemmällä:)

Taas sitä jumitti tähä koneelle, väliin kyl leikitty poikien kaa lattialla ja vauvapyykkiä laitettu pyöriin. Nyt lähti viimonen koneellinen pientä vaatetta:)
Ellokseltakin löysin tässä surffaillessa ihanan puvun, en vaa oo oikee varma onko se sisävaatesetti vaikko liian paksu et sopis ulkopuvuksi ( viileellä ilmalla, ei talvella:)) Mut mietinnässä ois kotiintulovaatteiksi.


Mut senhän näkee ku tilaapi. Mietin joskos tilais nyt 56cm ja jos ei oo oikee sisävaate, niin vaihdan isompaa, joka menee sitten keväällä...


Saaru ja Aattomiäs 23+5
 

Yhteistyössä