*Tammikuu2008*SYYSKUU

Oltiinpas tiputtu jo toiselle sivulle..
No mutta ihan piipahdin kysäseen, olisko kellään pienten villahousuje neulontaohjetta? Nyt on takki ja kohta pipokin valmis, ni tars saada pöksytkin =) Accohan oli kova neulomaan? Olisko sulla jotakin ohjetta tai linkkiä? Olen yrittänyt kyllä itekin netistä hakee, mutta ei oo osunu vielä silmään.. Mielellään ainaoikein neuletta ja nämä on tehty siis novita wool langalla.

Onko muilla ongelmia tän palstan kanssa? mä just kirjotin tän saman tekstin mutta ei tullut? Vaan koko näyttö menee valkoseks, on tehnyt tätänyt tosi usein,mut viimeks mun teksti jäi kyllä näkyviin..

Toi nallukka puku on ihana =)

Cattie ja Poika 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Huomenta hei!
Taas tässä tein uuden avauksen :D
Tervetuloa mukaan Minneli ja Mikkura! Lisäsin teidät listaan, mutta jos haluatte niin antakaa laskettupäivä niin päivitän sitten "omalle päivälle" teidät vielä. Myös voi antaa vaikka sen synnytyssairaalankin.

Kauhia ku alkaa jo oleen koko ajan mietinnässä kaikenmoiset hankinnat. Mietin mietin ja mietin ja mitään ei tuu hankittua :|
-nukkumapaikka (jota edelleen jahkailen, korisänky, ä-pakkaus, pinnis?)
-hoitotaso (pinniksen päälle, amme-hoitopöytäsysteemi vai pelkkä alusta kylppärintasolle?)
-turvakaukalo
-kantokassi
-rintapumppu
-kotiintulovaatteet

tässä nyt ensihätään mitä muistan.. Muilla kuulostaa et on niin hyvällä mallilla hankinnat ja mulla pitäs olla hyvin homma hanskassa, ku ennestään 2 suhtpientä lasta..:D Noo, onhan tässä aikaa!

Nyt aamupalalle ku molemmat pojatkin on heränny!

Saaru ja Aatto 23 tasan

hei,mä oon ihan surkee käyttään näitä sivuja,mut ois kiva jos oma LA ois tuolla listalla,mulla on 26.1. laskettu aika... miten sen sinne saa? tuos näytti olevan noita sairaaloitaki,seinäjoella ollaan joten ilmeisimmin se on se SEKS.. =)

 
moikka!

saaru söpö tuo asuste mitä oot miettinyt tilata.. näyttää ihan joltain söpöltä pehmoselta pörröpuvulta :)

maximilian taidat tykätä aikalailla samoista väreistä kun minä.. minä nimittäin esikolle vauvana ja tälle toisellekkin niin oisin halunnut vaan keltasta,vihreetä,punasta ja oranssia :) muttä kyllä niitäkin löyty ja plajon muuta kun sai kaikilta niin paljon :)


Papu76 ei kaikki niitä kotiintulo vaatteita varmaan ajattele etukäteen mutta jotkut tekee nin.. ainakin minä :) niin ihania kaikki vaatteet.. on esikolle ostin sillon keltasen verkkapuvun ja tälle tulevalle jotain saman väristä varmaan :) en tiä...

cattie ihanan väriset noi teijän kärryt... toosi ihanan oransssit :)

tänneppäin nyt ei oikeen kummempia kuuluu.. ala massu vaan kipeytyy jos yrittää kävellä nopeempaa et pitäs semmosta melkohidasta kävelyä pitää yllö ja kyykistelyt jättää vähemmälle :LOL:

mutta muuten kaikki hyvin :)

nasu masuasukki ihaa 20+5
 
Tänään menisn siis neuvolaan ku on ollut, niitä supisteluja (masu siis vaan kovettuu, ei mitään kivuliaita, mutta masua on jomottanutkin) ja turvotusta on ollu ja pahoinvointi tuli takasin! ja eilen särki koko päivän päätä. Tänään oksensin aika rajusti aamulla, kaikki tuli ulos mitä aamupalaksi söin.

Soitin sitte neuvolaan ja siellä käski mennä käymään ja anto samalla lääkärillekin ajan. No nyt olikin sitten pissanäytteessä vähän valkuaiset koholla. Huomenna ottavat verikokeita aamulla ja ens viikolla heti vaan uudelleen neuvolaan. Masu asukin sydän äänet oli hyvät ja vahvat ja liikkuu tosi hyvin että mitään hätää ei pitäis olla. Mutta silti vaan pelottaa :'( Ku esikoista ku odotin niin yritti sillon loppu vaiheessa tehdä raskausmyrkytystä..

Tässä siis tänään otetut arvot:
Turvotus: +
RR: 107/70
U-Prot.: +
U-Gluk.: -

Sain kolmen viikon sairasloman ja nostelu / rasitus kielto on. Enkä saa lähteä kävelylle. Hiljakseen voin kävellä kun menen pojan kanssa koti pihaan leikkimään...

Nyt vaan odottelen sitte että perjantaina saadaan huomis aamulla otettavien verikokeiden tulokset ja ens viikolla sitte taas neuvolaan katsomaan ne valkuais arvot. Ellei sitten aikaisemmin olo huonone tms.

Nytkin masuasukki liikkuu ja potkii masussa :) , mutta silti vaan huoli on pienestä...

Halinappi ja masuasukki 23+0
 
Mulla kans tuollainen palleamaha ollut kaikissa raskauksissa, mut on tuo alamahakin nyt alkanut hieman kasvamaan, niin tulee edes vähän tasoitusta vatsan seuduille. Tuo palleamaha ilmestynyt joka kerta vain aikaisemmassa vaiheessa, nyt taisi olla tuossa viikon 11 tienoilla kun näkyi jo selvästi. Aiemmin tainnut olla tuolla 14-16 viikon tienoilla. Nyt siis 4. raskaus (1 km).
Hankintoja on jo tehty autosta alkaen, vaunut, turvakaukalo, vähän vaatteita, hoitoalusta,sitteri (isovanhemmat hankki) samoin leikkimatto, lämpöpussi tilattu. Vielä pitäis noita vaatteita hieman ostella. Kun ei oikeastaan mitään ole säästetty ennestään.
-20+5-
 
onko kenelläkään tietoa mistä voisi mahdollisesti toi alamasu kipu johtua? Ei siis mitään järjetöntä kipua mutta, huomaan just jos kävelen reippaammin niin alkaa tuntumaan. Ensiviikolla on tosin neuvola mutta ihmetyttää et mitä tää on.
Niin ja mulle vois tonne etusivulle lisätä synnärin, ja se olis kättäri.

Hyviä vointeja kaikille :heart:

Jenni & hajis 21+1
 
jenniS, mulla on ollut kans lenkeillä kipua alamasussa, etenkin jos intoudun kipittämään liian kovaa. Kävin jopa yksityisellä gynellä kun neuvolassa (yllätys yllätys) asiaan ei otettu mitään kantaa. Lääkäri kuitenkin kertoi että kyse on supistuksista. Ainakin mulla se kipu on sellaista menkkamaista juilintaa (ei ollenkaan mukavaa) ja täytyy siis vaan yrittää lyllertää kaikessa rauhassa.

Apua, kotiintulovaatteita? Voihan kääks, mä en kyllä yhtään tiedä minkälaiset hankkia. Ajattelin vähän vinkata anopille (se kun on niin tohkeissaan meidän vauvasta) että se voisi vaikka hankkia jotkut kotiintulovaatteet sitten kun vauva syntyy ja näkee mahtuuko se minkäkokoisiin vaatteisiin. Niin ja antaisihan se anopille mahdollisuuden "osallistua" tähän touhuun vähän konkreettisemmin. Mä aina välillä joudun vähän toppuuttelemaan sitä, kun sillä tuppaa mopo karkaamaan käsistä niin sanotusti.

Mullahan on sellainen tilanne, että marraskuussa arvioidaan saanko synnyttää alakautta vai turvauduaanko suunniteltuun sektioon. Rakenneultrassa kävi siis ilmi että mulla on istukka kohdun suun päällä (ainakin osittain). Ja jos siis sektio tehdään niin käsittääkseni se tehdään jollain viikolla 38-39 ja vauveli voi silloin olla sen kokoinen että mahtuu vaikka koon 50 vaatteisiin?

Missä on muuten JonnaP

Princess of acco, kuulostaapa teidän opiskelutahti aika hurjalta. Mä olen joskus yhdeksänkymmentäluvun alussa opiskellut terveydenhoitoalaa ja sellaista se oli jo silloinkin. Jotkut aineet tentittiin ihan tolkutonta tahtia ja sitten toisissa aineissa oli sitä jahkaamista ja kertaamista ihan tajuttomasti. Koita kuitenkin jaksaa, on se niin hieno tunne sitten kun valmistuu. Vaikka ehdithän sä sitten jatkaa opintoja myös äippärin jälkeen ja valmistut sitten aikanasi.

No niin, hyviä vointeja taas mammat

pötkylä ja pikkuElvis 20+6
 
kiitos pötkylä =), toi tuntemus on just tollasta menkkamaista. Noh pitää vaan muistaa / yrittää ottaa rauhallisesti koiran kanssa lenkkeilyt.

Ai niin sitten vielä toinen kysymys, onko teistä kukaan tietoinen/ kuullut pitääkö paikkaansa että jos on lyhyt niin pääsisi/joutuu automaattisesti synnytystapa arviointiin?
 

Niin joo, täytyyhän sillä pienellä tosiaan olla ne ensivaatteet sit kun tullaan kotiin. En oo tosiaan vielä hoksannu ees aatella mut varmasti tässä hyvissä ajoin ennen mietin nekin valmiiksi :)

Tosiaan mulle tuli kans yhtenä päivänä mieleen et missäköhän on JonnaP ja taitaa olla Porekin jossain... meillä taisi viime viikolla olla samaan aikaan rakenneultra poreen kanssa...

Mulla on kans ollut välillä alavatsassa kipuilua tai oikeestaan kiristelyä ennemmin. Neuvolassa sanottiin tänään et ne on niitä harjoitussupisteluja joita voi usein herkästi tulla rasituksessa ja jos kyykkää / nousee rajummin.. Mulla ne ei kuitenkaan ole niin kivuliaita mut jos yltyy pahaksi tai tulee paljon meen käymään lääkärissä sitten.

Neuvolareissu oli muuten oikein positiivinen; oli verenpaineet alhaalla ja hemoglobiini ylhäällä :) Sf-mitta 17cm ja sydänäänet poitsulla kuului heti tosi selkeinä.

Sain äitiysraha- ja pakkaushakemukset mukaan ja toimitan ne ens viikolla palkkikseen.

Ai niin, pallemaha on täälläkin - tuntuu ihan hassulta kun se tosiaan alkaa noin ylhäältä..

Hyviä vointeja tosiaan kaikille! Nauttikaa oikein kovasti :)
 
Mulla ei esikoisen odottajana ole aavistustakaan miltä supistus tuntuu, mutta mua on pistänyt/kipristellyt vatsaa, varsinkin eilen töissä tosi paljon mutta tänään on onneksi helpottanut! Kipuilu on kuitenkin sellaista pientä, joten onko syytä huolestua?:( Ens viikolla vasta seuraava neuvola..Muutenkin tunteet tosi herkässä ja itku tulee helposti, stressaankohan nyt ihan turhaan?

Eikös JonnaP ollut Suomeen paluumuuttamassa? Jos ei ole vielä saanut nettiä kotiin..
 
Terveiset rakenneultrasta! Olipa ihanaa taas tavata pikkuinen. Sielläpä tuo melskas melkoisesti ja yritti potkia sitä ultralaitetta pois mahan päältä :) Mutta kaikki mitat saatiin otettua ja "sisuskalut" olivat ok. Istukka oli takana aika korkealla. Ultratäti oli aivan ihana, sellainen lupsakka savolainen, joka selvitti kaikki tutkimansa asiat tarkaan. Pään mitta oli hiukan viikkoja pienempi (heittoa neljä päivää), mutta yhdessä tuumailimme, että eiköhän ole mukavampi synnyttää sellainen pienempipäinen vauva :LOL: Se kätilö vielä uteliaisuuttaan vertaili mittoja esikoisen vastaaviin ja huomattiin että esikoisellakin on ollut sama heitto tuon pään mitan kanssa. Sukupuolta ei kysytty, eikä me itse niistä kuvista pystytty päättelemään. Mä olin kyllä näkevinäni ydessä kohtaa, että poika tulee, mutta toisessa kuvass arvelin itsekseni, että tyttö se on. :LOL: 50-50 tilnne siis. Nyt jos on pakko jokin veikkaus itse laittaa, niin sanon että tyttö tulee.

Kauheasti olette jo hankintoja tehneet. Minä en ole ostanut vielä mitään, esikoiselta on kuitenkin kaikenlaista jemmassa (jos tulokas on poika, niin laitokselta riennetään sitten vaatekaupoille!). Kotiintulovaatteet aion kyllä kanssa hankkia, mutta mietin niitä sitten lähempänä h-hetkeä. Vauva luultavasti aluksi nukkuu siinä äitiyspakkuksen laatikossa, ja sitten kun siirtyy pinnasänkyyn, ostetaan esikoiselle uusi sänky. Tuplarattaat tarvitaan, mutta ei ole ollut vielä aikaa käydä tutkailemassa valikoimaa. Eräs tuttava myy kolmipyöräiset tuplat, mutta niiden ostosta päätetään, kun ollaan vähän käyty vertailemassa malleja ja hintoja. Suurin ostos meillä tulee kuitenkin olemaan auto! Uusi auto olis ostettu jokatapauksessa, kun miehellä on työsuhdeauto ja nyt siis vaihtuu työpaikka. Mutta tämän uuden vauvan myötä tarvitaankin tila-auto, kun muuten ei mahdu enään koko sakki kyytiin (miehellä on siis ne kaksi poikaa). Ollaan kyllä vitsailtu, että ostetaan suosiolla pikkubussi :LOL:

Pötkylä: Hyvä havainto, ettei JonnaP ole ollut hetkeen maisemissa. Oli kuitenkin melkoisen aktiivinen aiemmin...

Voikaahan kaikki mammat oikein paksusti!

S & kakkosnelonen 19+4 (selvis nuo raskausviikotkin tuolla ultrassa :) )
 
Rock mama tervetuloa!!!! Mukava saada muitakin seinäjokisia. :D Täällä kans asustellaan. :wave: Sut päivitetään tuonne listalle kunhan vain tosiaan ilmoittaa ne tänne.

Halinappi: Onneksi sula verenpaineet vielä hyvät. joskus nuo pissan proteiinit voi nousta muutenkin ja eikös se valkuainen nouse raskausmyrkytyksessä. Toivotaan, että pääkivut johtuu muusta! =) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cattie:
Oltiinpas tiputtu jo toiselle sivulle..
No mutta ihan piipahdin kysäseen, olisko kellään pienten villahousuje neulontaohjetta? Nyt on takki ja kohta pipokin valmis, ni tars saada pöksytkin =) Accohan oli kova neulomaan? Olisko sulla jotakin ohjetta tai linkkiä? Olen yrittänyt kyllä itekin netistä hakee, mutta ei oo osunu vielä silmään.. Mielellään ainaoikein neuletta ja nämä on tehty siis novita wool langalla.

Onko muilla ongelmia tän palstan kanssa? mä just kirjotin tän saman tekstin mutta ei tullut? Vaan koko näyttö menee valkoseks, on tehnyt tätänyt tosi usein,mut viimeks mun teksti jäi kyllä näkyviin..

Toi nallukka puku on ihana =)

Cattie ja Poika 21+5
No mä teen ekaa kertaa jotain muuta kuin lapasia, sukkia, lakkia, säärystimiä tai kaulahuivia jne, et en oo ihan superhyvä näissä vielä. Ite teen kanssa novita woolilla ja oon tekemässä sitä neuletakkia edelleen. koulun alettua se jäi se tekeminen kokonaan tauolle, sitä ennen mulla valmistui joka toinen päivä yks pala lisää takkiin. nyt ei oo hihat vielä valmiit takista, muut osat on. Ja oon tehnyt sen ohjeen mukaan, mutta sielää neuletta, en ainaoikeana, koska kirjon siihen päälle myöhemmin raidat hihoihin yms. Ettei tarvii sekoilla lankojen kanssa ja ettei hihoista tuu kiristävät ja sellaset et siellä on niitä lankoja alla mihin vauvan sormet voi tarkkua raitojen kohdalla kun toinen lanka hyppää raidan yli jne...

Eniweis, itekään mulla ei oo vielä "reseptiä" housuihin, mut koitan kyl löytää jotain :D

No mä löysin tällasen, en tiedä voiko sitä soveltaa ja tehdä sit ainaoikeaksi, en perehtynyt tohon vielä nii paljon ku ei ollut aikaa

http://www.saunalahti.fi/meriam1/ohjeet/vauvan_asu.html

Mutta kuulutko kaksplussan askartelu ja käsityökerhoon? Se löytyy kerhot osiosta ja sinne voi hakea vapaasti jäsenyyttä. Mun äiti "omistaa" kerhon ja siellä on vaikka kuinka paljon neulojakonkareita, ehkä osaisivat auttaa :D Voit liittyä sinne jos kaipailet neuvoja ja ohjeita :flower: =) Sinut kyllä kelpuutetaan jäseneksi jos haet, yleensä samana tai seuraavana päivänä sut on hyväksytty :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkylä:
Princess of acco, kuulostaapa teidän opiskelutahti aika hurjalta. Mä olen joskus yhdeksänkymmentäluvun alussa opiskellut terveydenhoitoalaa ja sellaista se oli jo silloinkin. Jotkut aineet tentittiin ihan tolkutonta tahtia ja sitten toisissa aineissa oli sitä jahkaamista ja kertaamista ihan tajuttomasti. Koita kuitenkin jaksaa, on se niin hieno tunne sitten kun valmistuu. Vaikka ehdithän sä sitten jatkaa opintoja myös äippärin jälkeen ja valmistut sitten aikanasi.

No niin, hyviä vointeja taas mammat

pötkylä ja pikkuElvis 20+6
Juu, rankkaa on, mutta koitan kestää.. Äippäloma mulla alkaa 24.11 ja koulua on sen jälkeen viel kuukausi, saa nähä miten sit suoritan ne...

 
eli täällä siis kans niitä supistuksia kun vähän lujempaa (tai oikeestaan normaali vauhtia) kävelee.. mutta oon aina yrittäny masua sillon tunnustella,muttei se oo kuitenkaan kovalta tuntunu.. tai en tiä.. kai se masun kovuuskin tuntuu ihan erilaiselta maatessa ja seistessä kun on tätä omaa massua pikkukerros :LOL:

joo tosiaan ei oo jonnaP:tä näkyynyt.. eikös se ollut suomessa käymässä jossain kohtaa kesää,mutta onko ihan tänne muuttamassakin? sitä en tiä..

aika hassua tää pissahädän tunne nykyään.. tuntuu että ei jaksa oikeen pidätellä kun se vaan tulee ihan yhtä äkkiä ja sit on pakko päästä vessaan.. välillä en tunnista että onko pissahätä vai supistus.. välillä supiostukset tuntuu ihan pissahädältä,mutta heti kun menee ohi niin menee se pissahädän tunne.. onko muilla näin?

mutta mä tästä lähen perheen oimin pijhalle kävelee ja puistoon ja sit iltapäivälläois matka tonne lepuskin raittikarnevaaleille ostaa kaikkee kivaa ja eilen illalla tuli himotus niihin metrilakuihin mitä siellä aina on :D ja kai jossain teltassa pitää jotain hyvää ruokaakin syödä :)

nasu masuasukki ihaa 20+6
 
Täällä kans samat vaivat vaivaapi. Töissä yhtä tuskaa! Eilen oli ilta ihan mahoton, maha ihan pinkeenä. Tuntu et tipahtaa koko maha hetkenä minä hyvänsä. Ja mahan pinkeys sai sitten selänkin ihan jumiin, hankala kävellä ja istua ku maha ihan kivikovana. Sitten päälle vielä issiakseen pisti :ashamed: ei oo kiva ei..Tässä just mietin et pitäskö rimpauttaa neukaa vai koittaa jaksaa tämä viikko töissä. Nyt on kyllä ollu vielä lisäksi niin kiirettäkin et sekin pahentaa tilannetta. Yökin meni sitten vaa pyöriessä ja tuskaillessa. Joka paikkaa kolotti ja supistikin inhasti. Piti muka koko ajan veskiin mennä, tuntu just siltä pikkuGreippi sano et pissattais koko ajan. Jotenkin vain tuntuu et ei heti tohtis jäädä saikulle ku lomalta palaa..mutta mutta.. :/ *valivali*
Mäkin tässä kaivelin äitin Suuri Käsityö-lehtiä, niissä oli jos jonninmoisia neulonta ohjeita ja aikas helpppojakin. Niitähän voi mennä selaileen kangaskauppoihinkin. Sitä en tiä onko niitä ohjeita erikseen netissä. Mä löysin kolme vaihtoehtoa villapuvulle, semmonen nalle kokohaalari ja sitten semmonen tavallisempi hupullinen haalari ja sitten sammakkokuvioinen paita, housut, sukat ja lakki. Niistä pitäs sitten päättää ja viedä anopille et se tekis :D

Saaru ja Aatto 24+6
 
Hyvää torstaita kaikille!
Ultrassa on nyt sitten käyty ja pulla vastasi viikkoja. Sanottiin että saa sanoa kumpi tulokas on jos vain näkyy(en ole ennen kysynyt) ja tyttöä kätilö veikkasi mutta ei nyt suuria ostoksi kuulemma kannata mennä tekemään! Varmaksihan tiedetään vasta sitten kun syntyy mutta hauska leikkiä ajatuksella tytöstä varsinkin kun se oli miehellä vähän niin kuin tilauksessa =)
Mitään hankintoja en ole tehnyt enkä edes vielä ajatellut niitä. Meillä tuo kuopus on poika ja kaikki vaatteet on vielä tallella joten eiköhän niillä alkuun päästä vaikka pieni pimpparella sieltä tulisikin :heart:
josefiina ja pulla rv21
 
Kiitos Acco, kerhokin kuulosti kivalta, luulisin et pikkusen kanssa on kotona teen (siis jos kerkee) kaikennäköstä näperrystä. Itse tein häätkin melkein kokonaan. Juup, mutta äiti lähetti mulle tällaisen helpponeuleohjeen, mihin kuuluu nuttu ja housut ja myssy. Ohje ei oo novita woolille, mut puikkokoko on sama, ja sopis mun mielestä kivasti yhteen =) Mä voisin tätä jotenkin yrittää lähettää, jos kiinnostaapi?
Voisitko Saaru laittaa niiden lehtien numerot mulle, voisin kans käydä vilasemassa? Minähän oon nyt siis ihan hurahtanut tähän neulomiseen ja kaikkeen askarteluun ja pipertämiseen.. Tässä unohtuu huono selkä ja kaikki, ku keskittyy johonkin hyvässä asennossa.. No mut ens viikolle mut taas soitettiin töihin, lyhennettyä päivää, toivottavasti pystyy nekin tekeen.

Mä ymmärsin että JonnaP tuli kyllä pidemmäksi aikaa Suomeen, kun siitä synnyttämisestä puhui.. Mutta sitten he lähtivät mökkireissulle muistaakseni, en nyt pituutta muista, mutta onhan siitä jo aikaa ku hän on viimeksi kirjoitellut.. Huhuu JonnaP!!!!

Siihen piti kanssa mun vielä vastata että palleamaha löytyy täältäkin, terkka sitä myös tossa tunnusteli, ja puhui että mun on sisukalut ja jotku vatsalihakset?! (mitkä ne on :LOL: ) reagoinu heti niin että tekevät tilaa kasvavalle kohdulle.

Mulla ei oo nyt onneksi tuntunut supistuksia, pientä kipuilua kyljessä ja sit tosiaan selässä, mutta uuten on nyt suht ok olo taas.

En nyt sitten muuta osaakaan höpistä tähän väliin =)

Cattie ja Poika 21+6
 
Mäkin niin haluaisin neuloa, mutten tiedä tohdinko edes aloittaa ettei käy niin kuin aina ennenkin, eli alussa innostus on valtava mutta sitten lopahtaa ja kesken jää koko homma.. :LOL: Mutta ehkä vauvanvaatteet olisi tarpeeksi pieniä tällaiselle aloittelijalle. :whistle: Kyllähän kaupoistakin löytyy kaikkia ihanuuksia, mutta olisihan se mukavaa jos olisi pienelle jotain ihan omin käsin tehtyä. :heart: Itse ommeltu vauvantilkkupeitto löytyy kaapista, ja vaikka itse sanonkin niin se on aivan ihana. :heart:

Iidukka & Baby 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cattie:
Kiitos Acco, kerhokin kuulosti kivalta, luulisin et pikkusen kanssa on kotona teen (siis jos kerkee) kaikennäköstä näperrystä. Itse tein häätkin melkein kokonaan. Juup, mutta äiti lähetti mulle tällaisen helpponeuleohjeen, mihin kuuluu nuttu ja housut ja myssy. Ohje ei oo novita woolille, mut puikkokoko on sama, ja sopis mun mielestä kivasti yhteen =) Mä voisin tätä jotenkin yrittää lähettää, jos kiinnostaapi?
Voisitko Saaru laittaa niiden lehtien numerot mulle, voisin kans käydä vilasemassa? Minähän oon nyt siis ihan hurahtanut tähän neulomiseen ja kaikkeen askarteluun ja pipertämiseen.. Tässä unohtuu huono selkä ja kaikki, ku keskittyy johonkin hyvässä asennossa.. No mut ens viikolle mut taas soitettiin töihin, lyhennettyä päivää, toivottavasti pystyy nekin tekeen.

Mä ymmärsin että JonnaP tuli kyllä pidemmäksi aikaa Suomeen, kun siitä synnyttämisestä puhui.. Mutta sitten he lähtivät mökkireissulle muistaakseni, en nyt pituutta muista, mutta onhan siitä jo aikaa ku hän on viimeksi kirjoitellut.. Huhuu JonnaP!!!!

Siihen piti kanssa mun vielä vastata että palleamaha löytyy täältäkin, terkka sitä myös tossa tunnusteli, ja puhui että mun on sisukalut ja jotku vatsalihakset?! (mitkä ne on :LOL: ) reagoinu heti niin että tekevät tilaa kasvavalle kohdulle.

Mulla ei oo nyt onneksi tuntunut supistuksia, pientä kipuilua kyljessä ja sit tosiaan selässä, mutta uuten on nyt suht ok olo taas.

En nyt sitten muuta osaakaan höpistä tähän väliin =)

Cattie ja Poika 21+6
no jos voit lähettää vaikka yv:nä ni olis ihan kiva, toisaalta jos se ei onnistu, niin kyllä mä jotain keksin, äitiltä ainakin voin pyytää neuvoa, se kun ei ohjeita edes tarvitse neuloessaan vauvan juttuja
:D
 
ihan ekana Niipa-85 teretuloa mukaa... :flower: :heart:

meitähän rupeaa olee jo monta täällä... :)

(.) mistähän aloittas taas... en nyt edes muista mitä oon kirjotellu aijemmin ku ei jaksanu selailla paljoo taaksepäin... :ashamed: mut tosiaa meillä uutukaiset kärryt nyt... :D (sai mamma mitä halus) elis ellaiset brion novat, ruskeahkoa,beigeä ja ruosteen oranssia... :heart: :heart: rakastaa niitä hirveesti.. häkkisänky otettii ja kasattii eilen ja laitoin sen ns. kuntoo, lakanat ja sellaiset sit vasta joulukuulla laittelen tosiaa... täälä on hirveen liikkuvaista sorttia tää meidän poitsu, ruvennu nyt päivisinkin pitää hirveitä bileitä tuolla yksiössään,et ei enää niinkään voi sanoa et olsi iltavirkku.. :LOL:

seuraava neuvola onkin sit 17.9 jolloin tehdään noi kelan paperit... sit saakin jäädä innolla oottaa pakkausta... :D ja tosiaa 25.9 ons e ylimääränen ultra ni selkenee nuo istukak jutut sit...

mut ei siis ihmeempää tänne... jonnap:tä oon minäkin miettiny... :/ ehkä hän on vaan nettipimennossa, ku suomeenhan hän silloin tuli.. mut muistelin tuossa et eikös hän kuitenkin kirjoitellut suomessa ollessaankin?? hmm.. en nyt kyllä osaa minäkää sanoa hänestä.. toivotaa et tulee ilmoittelemaan itsestään... :)

peikko ja nilla-olavi 21+6 (ja taas vaihtuu viikot huomenna)
 

Yhteistyössä