Tahkoojat 169

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täh, vielä kukaan ei ole tänään käväissyt? Huhuu flikat!

Keijulle mukavaa reissua Pohjoiseen, jos et ole jo lähtenyt... Voisin muuten myös ottaa sen katkarapukeiton ohjeen, kuulosti niin hyvältä;)

Kastis kyseli hoitosuunnitelmista.Kyllähän se varmaan meilläkin olisi aika siirtyä ivf:ään, mutta... Pidätte mua ehkä hulluna, kun olen ajatellut, että kokeilisi vielä yhden (kolmannen) inssin. Voi olla, että on rahan hukkaa, mutta toisaalta oli kuitenkin taas helppo aloitus hoitoruljanssiin. Täytyy katsoa ja kuunnella tietysti vielä lääkärinkin mielipide.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ompas tänään hiljaista. Mää oon täällä keksiny taas tänään kaikkea muuta kun gradun vääntöä.. Siivousta ja muuta semmosta. :)

Lauantaina on tiedossa tyttöjen ilta, mies on menossa poikien kanssa mökkeilemään. Tänään ollaan varmaan rauhallisesti kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Perrrrjantaita kaikille!

Ihanaa, taas on viikonloppu. Mulla on ainakin aika vierinyt tällä viikolla vauhdilla, kun työt on pitänyt päivisin kiireisenä ja kotonakin on iltaisin puuhaa riittänyt. Olen nyt urakalla laittanut pihaa talvikuntoon, kun viime vuonna vähän jäi viime tippaan. Lisäksi vähän harrastanut sisällä ja lenkkeillyt. Miehelläkin on ensimmäinen työviikko yrittäjänä sujunut hyvin. On ollut iltaisin yhtä hymyä ja jaksanut lähteä mun kanssa jopa sauvomaan, kun työ on nyt fyysisesti niin paljon kevyempää kuin edellinen oli.

Tänään oli sitten se lääkärikäynti. Kyllä se nyt vaan niin on, että meillä jännäilyt loppui tältä vuodelta tähän. Isohko polyyppi löytyi tutkimuksessa, jossa suolaliuosta ruiskutetiin kohtuun ja ultralla todettiin, kuinka neste kerääntyi polyypin ympärille. Nyt siis olen leikkausjonossa hysteroskopiaan ja jonoa on minimissään 3 kuukautta, eli tämä vuosi. Ai jaa, odottelua vai, kas kummaa. No sitten vaan odotellaan. Tutkimus itsessään oli kivuton, mutta se ärsytti taas mulla sitä "jotain"-hermoa ja sai aikaan pahoinvoinnin ja pyörrytyksen. No se meni onneksi ohi n. 10 minuutissa.

Se mikä tässä oli myös mielenkiintoista, on että lääkäri sanoi tuon polyyppin mahdollisesti olleen mulla jo vaikka kuinka kauan. Oli vain tosi hyvää sattumaa, tai lääkärin ammattitaitoa, että se löytyi edellisessä ultrauksessa. Nimittäin tämän toisen lääkärin ultraamana ennen tutkimusta sitä ei tänääkään näkynyt ollenkaan, vaan kohtu näytti puhtaalta ja siistiltä. Että näin. Ehkä tämä nyt olisi sitten selitys niille mun tuhruille ja alkion kiinnittymättömyydelle. Tämä on nyt varmaan taas tätä itsesuojelua ja oman toivon nostatusta, mutta sallin sen itselleni. Toivotaan, että meille siis tulis onnistuminen ensi vuonna.

Nyt kaikille hyvää viikonloppua!

Juu, ja vielä piti sanoa Tiitulle iso MOI, ja samaa mieltä olen Vipen kanssa, että kyllä inssejä kannattaa kokeilla, jos simpoista siihen on ja munis saadaan hyvin kasvamaan.

Ja tsemppiä työrintamalle. Miehen viimeaikaista tuskaa entisessä työpaikassaan sivusta seuranneena voin sanoa, että kannattaa tehdä ajoissa muutos. Helppoahan se ei ole ja jokainen tilanne on aina erilainen. Rohkeutta kuitenkin ja onneahan siinä tarvitaan myös vähän!

Ohhoh, Sanelma! Aikamoista että se polyyppi on lääkärin mukaan ollut siellä varmaan jo vaikka kuinka kauan. Mää uskon kans, että se on tässä ollut ongelmana. Joten kun pääset toimenpiteestä "läpi", niin varmasti onnistumistakin alkaa tulla. Tavallaan hinoa, että (todennäköisesti) syy löytyi, vaikka ihan peestä tommoset ylimääräiset jutut on. Pidän peukkuja, että pääset peruutuspaikalle. Muistelen vaan, ku lapaan oli kans 3kk jono, mut yht'äkkiä ne soittikin muutaman viikon päästä tms. että pääsetkö ens viikolla. Tsemppiä!

Voi nenä Sanelma! No, toisaalta "hyvä", että nyt löytyi syy, joka voidaan hoitaa ja sitten toivottavasti taas paremmat mahkut. Kärsivällisyyttä odotteluun.

Näin itsekin ajattelin, että kun meillä se suurin syy (näillä tiedoilla) on juuri oviksen puuttuminen ja simpat hyvät, niin voishan tuota inssiä vielä kokeilla. Maksimissaan kyllä se kerta, mulla kuitenkin tuo ikä alkaa painamaan;)

Niin, siis älkää nyt ymmärtäkö väärin ja intoilko liikaa näistä mun omista pohdinnoista. Mistäänhän ei tiedä onko se polyyppi ollut siellä kauan vai vasta viime kierrosta. Eikä ole mitään todisteita siitä, että se olis meillä se syyllinen epäonneen. Onhan meillä simpoissakin "vikaa". Eli nämähän ovat ihan arvauksia sekä multa että lääkäriltä. Mutta se on kuitenkin faktaa, että polyyppi voi estää kiinnittymisen. Ja se voi olla nyt syyllinen ainakin tähän viimeiseen nega-tulokseen. Hillityllä toivolla siis kohti tulevaa.

Mutta se peruutuspaikka mulle kyllä kelpais toimenpiteeseen.

No, kyllä me Sanelma vaan intoillaan, vaikka ei olekaan todisteita. :) Kiinnittyminenhän ei ole onnistunut, vaikka alkiot on ollu hyviä.. Joten mää peesaan sun pohdintoja. ;)

Ok, hillitään toivoa, mutta uudet uutiset saavat aina toivon heräämään. Myös kanssajännääjillä. :)

Tulin pikaisesti katsomaan mitä kuuluu ja kertomaan, että olen hengissä. Asiat ovat muuttuneet, mutta lähinnä epätietoisuus muuttui faktaksi. Ei siitä sen enempää.
Fiilis on edelleen huono; jollakin tavalla elämän syrjässä kiinni. Jokainen päivä kuitenkin vie eteenpäin. Kiitos, kun olette ajatelleet.
Mollylle kovasti tsemppejä; papu kasvaa ja varmasti se sykekin sieltä vielä löytyy. Pidän peukkuja, eikä toivo ole todellakaan vielä mennyt.
Sanelmallakin on se "onni", että nyt on hoidettavaa. Toivotaan, että plyypin poistaminen toisi tullessaan apua. Mulla meni ohi, että koska pääset jatkotoimenpiteisiin?
Keiju porskuttaa kovaa ivf:ää kohden. Jännittävää .)
Emmi, kiitos kovasti neuvoista ja ajatuksista, mutta asiat on mainitsemallasi puolella kunnossa. Olen breikillä nyt ja saan apua. Olisin saanut pitkään lomaa, mutta pari viikkoa nyt aluksi. Tiitu puhui burnoutin suuntaan; ymmärrän varsin hyvin. Oma tt-lääk. oli aivan ihana ja sain apua sekä lomaa pyytämättä. Työ on vain työtä, se ei todellakaan ole niin tärkeää, että yöunet pitäisi menettää. Olen itse alkanut ajattelemaan enemmän omaa hyvinvointiani, koska jos en itse ajattele sitä, niin kukas sitten. Voimia siis ja mene ihmeessä hakemaan paussia töistä ja anna itsellesi lupa levätä.
Mitä vielä.. Pää raksuttaa tyhjää, voisin siis lopettaa tällä kertaa. Pikkuhiljaa palailen tänne, kun siltä tuntuu. Jaksamisia meille kaikille ja Mollylle tsempit ultraan :)

Päivää. Täällähän on ollut vilskettä. Olen itse ollut työreissuilla (kosteilla sellaisilla) ja eilen vielä ystävän kanssa viettämässä iltaa, tosin hillittyä sellaista. Silti väsyttää, taukoa kaipaa tämäkin nainen. Hieman on harkinnassa, että otanko tänään totaali-iisisti vai menenkö urheilemaan. No, se selviää pian - laiskottaisi vaan kovasti :)

Mannan viestiä oli kurja lukea. Tai siis oli kiva kuulla, mutta toivoin kovasti, että tuntemukset olisivat olleet paremmat. Onneks olet kuitenkin puuttunut hommaan, siitä se "paraneminen" lähtee.

Tiitulle myös voimia irtiottoon, se kannattaa kyllä :) Noi yövalvomiset ovat mulle tuttuja, mä kun saatan heräillä pienestäkin asiasta aamuyöllä nukahtaakseni just pari minuuttia ennen kellonsoittoa. Mutta jatkuvalla syötöllä mulla on ollut sitä muistaakseni edellisessä duunissa ja siis erittäin epätyydyttävässä tilanteessa. Ei kiva.

Sanelman polyyppi kuulosti kanssa kurjalle. Hinoa kuitenkin, että siihen puututaan nyt ja saat sen "jaloista" pois. Sen jälkeen on hyvä jatkaa hoitoja ns. puhtaalta pöydältä. Paljon on kiinni lääkärin ammattitaidosta että mitä siinä ultrassa näkee ja mitä ei, mutta kukaanhan ei voi tietää, onko se ollut siellä kauan vai vähän aikaa. No, oli kuinka oli, pääasia että nyt selviää.

Keijulle myös peukkuja. "Ylläriplussa" olis kiva piristys tähän ketjuun :)

Ai niin, sitä piti kysymäni, että ystäväni pyysi mua kaasoksi. En ole ennen ollut, joten mitkäs ne tehtävät olikaan? Hieman vaikea muuten kirjoittaa, kun kissa osallistuu aika paljon ja on tietysti näytön edessä..

Heips!
Mukava oli kuulla Mannasta, toivotaan että asiat menee parempaan päin. Meilläpäin asiat alkaa näyttämään paremmalta ja toivoa aina on.
Ens viikolla pitäis tulla ne miehen simppatestin tulokset. Aika jännää, toivotaan että tulokset ovat hyviä. Täytyy heti varata aikaa gynelle kun ollaan saatu ne tulokset.
Kiva ilma ollut tänään ulkona, puuhailin pihalla hetken aikaa. Mies on ollut kalareissussa. Nyt täytyy mennä kahvinkeittoon kun yksi kaveri tulee käymään kylässä.
Palaillaan!

Huomenta!
Sanelma, hyvää ja huonoa siis. Kurjaa että joudut opetoitavaksi mutta toisaalta taas polyyppi voi hyvinkin olla esteenä plussalle ja saadaan siis pois päiväjärjestyksestä. Odottaminen on kyllä ihan tylsää, toivottavasti pääsisit nopeammin toimenpiteeseen.

Täällä ei ole ylläriplussaa vaan menkat alkoivat vihdoin viimein ja kierrosta tuli 37 pv eli kyllä mulla ainakin viivytti menkkoja noi sumut. Kipujakin on vähän ollut, buranalla selviää mutta sekin taitaa pitää paikkansa että sumut aluksi pahentavat endokipuja.

Pohjoisen reissu oli kiva, nyt olen tosin ihan kohmeessa. Lauantaina illalla otettiin sellaiset koomat että tuntuu vieläkin, sekä syötiin että juotiin aika reippaasti. Muuten me ulkoiltiin tosi paljon, oli kaunis ruska. Vaelleltiin, paistettiin laavulla makkaraa, vettä juotiin luonnonlähteistä ja nautittiin maisemista. Ilmatkin suosi.
La-iltana piipahdettiin Lordi-ravintelissa (hih), muuten oltiin ihan kotosalla siskoni luona vaan.

Manna, kurjaa että murhe jatkuu. Hyvä että saat apua. Käy ihmeessä meitä moikkaamassa aina kun jaksat.

Mollyn ultraa saadaan sitten jännätä vielä muutama päivä..tsemppiä sinne!

Kastikselle vielä että mä oon ollut pari kertaa kaasona mutta niin pienissä häissä ettei ole ollut polttareita eikä mitään muitakaan varsinaisia tehtäviä. Mutta kai ne tehtävät on morsiamen auttaminen ja tukena oleminen vähän kaikessa ja polttareiden järkkääminen jos sellaiset halutaan. Mulla oli 2 kaasoa, järkkäsivät polttarit, auttoivat häävalmisteluissa ja pitivät pari ohjelmanumeroa itse juhlassa. Toinen myös meikkasi ja auttoi pukeutumisessa. Apua oli hurjasti.

Heissan!
Keiju, täällä on sit ihan sama.. Tuli vedettyä lauantaina semmoset koomat, että tuntuu vieläkin. Hauskaa kyl oli, ei sillä. :)

Mannasta oli kiva kuulla. Tsemppiä sinne jatkossakin! Haleja!

Mää en oo ollu kertaakaan kaasona, mutta yleensä niihin tehtäviin kuuluu kai polttareiden järjestäminen ja sitten morsiamen apuna toimiminen.. Mulla oli yks kaaso, jonka kanssa kiersin morsiusliikkeitä ja alusvaatteita jne.. Hän järjesti myös polttarit ja toimi hääjuhlassa bestmanin kanssa "juontajana". Pari ohjelmanumeroa järjesti myös hääjuhlassa.

Tattis naiset. Näin ajattelinkin/muistelinkin kaason tehtäviksi. Meitä on siis kaksi, häät ovat iltapainotteiset, joten ihan hirveästi ei tarvitse mitään leikkejä keksejä. Sulhanen on britti eli kaikki puhutaan sekä suomeksi että englanniksi - hip hei ;) No, eiköhän me jotain kivaa keksitä ja olen apuna sen verran kun morsian kaipaa ja tarvitsee. Just esim. noissa puvuissa yms. Meikin ja kampauksen morsian haluaa tehdä itse, on sen alan ammattilainen. Ihan kiva homma, vaikka täytyy myöntää, että itse sulhanen ei ole millään tavalla mun mieleen, eikä oikeastaan koko meidän kaveripiirin, että ois ehkä kivempaa, jos pitäisi hääparista kokonaisuudessaan. Tärkeintä on kuitenkin, että itse pari pitää toisistaan, mun tuntemuksilla ei ole siinä asiassa merkitystä.

Vaikka mun kunnon kännäyksestä on jo monta päivää (to) ja lauantaina otin vain "muutaman" niin kyllä väsyttää. Ei meinaa vanha akka enää jaksaa. Eikä työkone meinaa lähteä millään käyntiin..

Olipa täällä paljon juttua, olen ollut laiska ja poissa linjoilta. Viikonloppuna en edes avannut konetta, vaan luin kirjaa, katseltiin leffoja, ulkoiltiin, tehtiin ihanaa ruokaa ja treffattiin kavereita. Oli rentouttavaa. Krapulaa ei ole ikävä :) Hyvää viiniä kylläkin, välillä...

Mannasta oli kiva kuulla, ja samalla ei kuitenkaan niin mukava kun tilanne on mikä on :( Mutta kiva oli se, että kävit ilmoittautumassa, oli hyvä kuulla sinusta. Ja hienoa, että voit nyt vähän levätä. Valtavasti voimia ja tsemppiä toivottelen! Ja haleja lähtee, *rutistus*.

Voi PAH Sanelma sitä polyyppia. Pidetään peukkuja, että saisit yhtäkkiä pikapikaa peruutusajan! Ja kuten muutkin on todennut, hyvä että asia saadaan kuntoon ja pois päivänjärjestyksestä, mäkin uskon että se parantaa tärppimahdollisuuksia, for sure!

Keiju, onnea menkoista :) Gissalla alkaa nyt varmaan sumut kans?

Heips.
Olen palannut töihin ja eilen oli niin kiirettä, etten ehtinyt edes tänne.

Vitsi, tosi kurjaa tuo Mannan juttu :( Edelleen jaksamista ja hyvä että ajattelet omaa vointiasi.

Sanelman polyyppi kuulostaa lupaavalta :) No ei, onhan se kurjaa, että joudut odottamaan ja toimenpiteeseen, mutta olen kuullut tosi monta tarinaa, jossa polyypin löytyminen ratkaisi koko ongelman. Peukkuja siis ja kärsivällisyyttä odotukseen!

Mitäs muuta... koska on Mollyn seuraava ultra? Keiju, milloin sulla on suppressioultra? Mulla on 2.10. ja silloin varmistuu tuo punktioviikko, päivä varmistuu sitten vasta viikkoa ennen punktiota.
Annun miehen tuloksia odotellaan...
Tiitu, ei mustakaan ole mitenkään hullua tms, jos meette vielä inssiin. Tietysti jos lääkäri on sitä vastaan, niin sitten ei ehkä kannata. On se kuitenkin iisi hoito ja voidaan tehdä vaikka joka kiertoon.

Niin, mulla ei mitään ihmeellistä kerrottavaa. Edelleen reipas nuha ja yskä. Sumut alkoi lauantaina. Mies lähtee ensi viikolla muualle töihin koko lokakuuksi, tulee sitten viikonlopuiksi kotiin. Ikävähän sitä tulee, mutta ihan kivakin olla välillä kotona yksin, ei ole kukaan sekoittamassa :)

Mukavaa päivää tytöille, tulkaahan kirjoittelemaan

Niin, ei mustakaan ole mitään outoa aloittaa/jatkaa hoitoja inssillä. Pääsis helpommalla siihen vauhtiin mukaan ja tulispa vielä kerta koitettua. Sit mä ehkä siirtyisin eteenpäin, koska esim. meille sanottiin Diacorilla, että kun mitään selvää syytä ei ole löytynyt (esim. ovuloimattomuus) niin kyllä yleensä 3 inssiä sen totuuden jo kertoo.. :(

Mulle tuli tosta polyypista mieleen, että oisko se kuitenkin tullut hoidoista. En siis "halua" uskoa, että lekurit ois niin tumpeloita etteivät löydä sitä ultrassa. Polyyppihan on useimmiten vaihdevuosi-ikäisillä ja jarruillahan haetaan vaihdevuosia muistuttava tila.. Mutta siis tokihan se on voinut olla siellä vaikka iät ja ajat. Oli niin tai näin, onneksi löytyi nyt ja hoidetaan alta pois, vaikka sitten jonotuksen kautta.

Omaan napaan kuuluu tänään aivan h*lvetillistä vatsakipua. Ensin mietin, että mikä hiton kysta siellä paukahti, mutta ois se näkynyt viime viikon ultrassa (oli sen verran pro lekuri). Viittaa enemmän umpisuolen kohdalle ja nyt tässä katselen, että meneekö ohi vai joutuuko tässä lähtemään johonkin apuja hakemaan. Aika karsee tunne :( Joo ja mahdollisille sivullisille, tässä ei nyt haeta sääliä eikä huomiota.

Huomenta! Tiitu, mä laitan sulle sen reseptin :)

Gissa, hassua, mullakin on eka ultra 2.10. Jännästi samaan aikaan, ties vaikka meillä olis sitten punktiokin samaan aikaan? Tosin, mähän en tiedä vielä mitään kun on eka hoito, voihan se olla ettei yhtään munista kasva. Noh, ei maalata piruja seinille.

Turvotus jatkuu toista päivää, eilisistä menkoista lähtien. Mulla on joskus ollut tälläistä ihan omillakin hormoneilla. Inhaa.
Baletissa eilen huomasin että lihakset on täynnä nestettä ja olo oli tosi kankea.

Vau, kuulostaa lupaavalta tuo Gissan mainitsema, että tietää tai on kuullut monta tarinaa joissa tuo polyypin poistaminen on tuonut plussia. Yes, Sanelma! Vaikka odottaminen on kyllä mälsää...

Tiitulle unohdin minäkin taannoin kommentoida, että ei munkaan mielestä ollenkaan tyhmää mennä kolmanteen inssiin, kun on kerta röörit auki ja simpat ok. Saako insseissäkin sitten keltarauhashormoonia tueksi toimenpiteen jälkeen, lugeja tai jotain? Toivottavasti pääsisitte pian taas tositoimiin! Ja JOS inssi ei toisi sitä plussaa, niin siitä on sitten luontevampaa siirtyä seuraaviin hoitoihin.

Gissa, kiva kun teilläkin nyt asiat rullaa, se konkretisoituu aina noitten mömmöjen mukaan, kun aloittaa sumut tms. Eli sulla on ensviikolla se ultra, hyvä homma. Nopeasti se aika toisaalta on mennyt. Harmi vaan, että miehen työkuviot vie muualle joksikin aikaa, olisi varmasti kiva saada pitää se kotona tukena ja halimassa taas sumujen ja lääkärikäyntien rumbassa.

Niin, muakin kiinnostaa Keijun aikataulut :)

Mä siirsin ultraa työjutun takia päivää aikaisemmaksi, eli huomenna jo menen, jaiks. Toivottavasti saadaan hyviä uutisia.

Onko Vippe jo toipunut? :)

Huijui, Keijullakin ensiviikolla jo ultra! Mua kiinnostaa aivan kamalasti kaikki yksityiskohdat, munisten tilanteet ja arvot ja teidän vointi (K&G), itsellä kun hoito on niin tuoreessa muistissa vielä.

Kastis, toivottavasti ei ole umpisuoli :( Menisi kipu pian ohi, hus. Alkoiko se ihan yhtäkkiä?

Manna (taustailethan kuitenkin?), onko teidän hoidot nyt jäädytetty jostain syystä, vai jatkuuko ja mikä on seuraava askel? Oliko teillä inssejä takana kaksi vai kolme? Ihan pianhan tekin siirrytte sitten ivf:ään? Vai onko jotain jonotusta edessä tms. Mä niin toivoisin sulle plussaa, kaiken kurjuuden keskelle valoa ja ilonaiheita.

Heh, Molly, kiitos kysymästä, täällä aletaan voida jo paremmin. Täytyy kyllä sanoa että eilenkin oli vielä ihan krapulainen olo ja liskoja kävi yökylässä viime yönäkin! Huhhuh, tämmöstä krapulaa ei nimittäin oo sitten ollutkaan, joten josko nyt ottais vähän opikseen ja valkaisis nenää seuraavat viikot.. Ens vkl meenkin vanhempien luo kun miehellä on pelivkl ja se on koko vkl reissussa.. Pois kaupungista houkutusten ääreltä. :) Parempi niin.

Jännää, kun Keijulla ja Gissalla alkaa hoidot edistyä. Tsemppiä!!

Inhaa, Kastis, jos on umppari.. :( Toivottavasti menee ohi.