Mikä hellepäivä taas tulossa. Mulla jo valmiiksi bikinit päällä, kun aurinko kääntyy meidän takapihalle, niin ampaisen ulos. Mulla on ainakin iho jo vaalentunut alkukesän helteiden jälkeen ja nyt sitten uudelleen haluan saada väriä pintaan

Annu, kyllä ne vauvapuheet tuntuu nykyään jotenkin herkemmin korvaan. Mua ainakin joskus ärsyttää kauheesti, kun jotkut ihmiset eivät enää ole samoja, vaan ovat vain äitejä ja isejä. Se jotenkin kolahtaa omaan sieluun niin, että tuntuu olo aika mitättömältä, kun ei ole kyennyt samaan. Musta on jotenkin surullistakin, että toisilla loppuu kaikki muut mielenkiinnonaiheet, kun saa oman lapsen. Onneksi niitä ihmisiä ei ole omassa lähipiirissäni juurikaan. Musta tuntuu myös usein, että mä kutistun pieneksi ja olemattomaksi, kun kuulen jonkun raskausuutisen. Joidenkin ihmisten raskautumisesta kykenen olemaaan "oikeesti" onnellinen, mutta joskus sen onnen sekaan mahtuu sit hiukan katkeruuttakin. Onhan se luonnollista, vaikkakin raskasta. Sille ei vaan aina mitään voi, valitettavasti. Eilen mietin, niin meillä on 4 tuttavaa, jotka kärsii lapsettomuudesta; toisilla useita vuosia jatkunut ja toisilla parisen vuotta. Aika hurjaa, että niin monta. Teillä oli Annu varmaan mukava viikonloppu. Voisin kuvitella, että ko. pariskunta osaa antaa arvoa oikeille asioille pitkän lapsettomuuden ja onnistumisen jälkeen

Voih, Kastiksen lounasseura. Toiset ne jaksaa alentaa muita, että voisivat ylentää itsensä

Kuulostaa aika huvittavalta tuon ikäisen naisen itsetunnon kuvailu. Luulisi, että ei tarvitsisi, mutta kai hänellä on jotain mennyt omassa elämässä tai urassa pieleen, kun kokee ilmeisesti uhkana nuoret pätevät naiset. Niitä mahtuu joka työpaikkaan ja itsekin välillä huomaa, että olen jonkinlainen uhka ehkä vanhemmille.
Mä aika helposti ärsyynnyt epäoiekudenmukaisesta puhutteusta/käytöksestä, mutta yritän pitää kieleni kurissa, koska en halua lähteä juupas-eipäs-linjalle ja tottapuhuakseni suojelen itseäni myös, ettei tuollainen ihminen ala paskamaiseksi itselle. Tikittävä aikapommi, joka tekee myyräntyötä varmaan työpaikalla. No, toivottavasti tänään parempi päivä ja onnistut tekemään vastaisuudessa väistöliikkeitä ko. ihmisen kanssa.
Kiitos Kastis tsempeistä

Pakko kysyä vielä sulta, kun sä aina tiedät (hih!), että miksi lekuri neuvoi tekemään "hommia" ma-ke-pe, jos ovis oli su, jolloin myös Pregnyl laitettiin. Ymmärrän kehoituksen maanantaiksi, mutta eikä ke ja pe ole jo liian myöhään. Mä en ymmärrä tota "varmistelua", kun eiks "tilanne" ole jo ohi mun alapäässäni?? Hassua. No, tehdään nyt kuitenkin niinkuin lääkäri määrää. Mä tosissaan toivon niiiiiin kovasti, ettei tarvisi mennä ivf:ään. Se on kuitenkin iso ja viimeinen askel. Myös mies on nyt niin 100% mukana, jos aiemmin on ollut 99%. Nyt ei väsytä eikä ole pää kipeä kellään iltaisin, kun yritetään niin kovasti. Huh huh, rankkaa ;D
Nyt meen ottaan arskaa, koittakaa jaksaa töissä. Pitää munkin taas pian mennä; yritän ottaa kaiken irti näistä päivistä.