Tahkoojat 163

  • Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti
**Keijukainen
Heipsan!

Tosiaan Gissa, olishan se jos tässä päräyttäisitte avioon :) Mutta mun täytyy kyllä sanoa että usein se taitaa olla noin että miehet vähän odottavat että nainen tekee kaiken :/ Kosivat ehkä kyllä mutta kyllä ne kirkon ja juhlapaikan varaukset minun kauttani menivät. Pitopalvelun kokouksessa oltiin kyllä molemmat. Mutta oishan se tietysti pieni "vaiva" jos sieltä maistraatista vaan varais ajan ja sitten vaikka pöydän jostain ihanasta ravintolasta :)

Molly ja Sanelma, kiitos lomatoivotuksista. Huomenna pitää vielä könytä sängystä aikaisin tänne töihin, sitten saa nukkua!! Eilenkään ei tullut uni ennen puolta yhtä eli kyllä taas väsyttää. Miehellä oli pari kaveria kylässä ja asensivat jotain tietokoneita :/
Oon jo jäänyt lomafiilikselle kun jotenkin sitä aika rentona valvoo eikä niin välitä vilkuilla kelloa kuten ehkä normaalisti arki-iltoina.

Me lähdetään sinne Italiaan ensi vkon alussa eli ennen sitä tuun kyllä koneella käymään, tosin ehkä harvakseltaan. Sanelman tilanteen tuun kyllä viim. perjantaina tsekkaamaan, onhan se vielä kuitenkin epäselvä.
Ensi viikon jälkeen oon varmaan skuggassa muutaman viikon koska Italian jälkeen lähdetään mökille ja ollaan siellä määräämätön aika.

Taas on harmaa päivä, ei oikein tiedä ottaako sateenvarjon vai aurinkolasit. Otin varmuuden vuoksi molemmat :) Eilen illallakin taas oli sitten niin kuuma että huh huh. Viikonlopuksi on mun mielestä luvattu sadetta että meidän bileet on sitten sisätiloissa, mutta eipä tuo mittään :)

Mukavaa päivää kaikille!
 
molly
On tuo kyllä ihan luksusta Sanelma! Mä aloin heti kuvittelemaan mielessä minkälaisia puutarhajuhlia järkkäisin kun olisi noin hieno piha ja ihanat ulkopaikat. Ja kesäillan saunapartyja kaveriporukassa :) Onko teillä ollut sellaisia?

Mun pitikin aiemmin jo kommentoida kans, että teillä on Sanelma tosiaan se pakkastilanne aivan loistava, ja sehän on tosi lohduttavaa siinä tilanteessa jos tää ensimmäinen hoito tosiaan nyt olisi epäonnistunut. Mitä mies tuumaa? Onko pettynyt tuhruista? Osaako olla kannustava ja ihana?

Keijun lukemat ja aiemmin kirjoittamat jutut siitä, että ekalla ivf/icsillä harvoin onnistuu veti vähän mielen matalaksi, että onko se tosiaan niin :/ Höh. No, kai se on hyvä itseäänkin psyykata, ettei vaan toivo sitten liikoja.

Töissä on tosi hiljaista. Ja täälläkin...
 
Sanelma*
Kyllä meillä varsinkin viime vuonna oli enemmän ja vähemmän juhlia. Oli useammat tuparit ja sitten vielä mun 30-v synttärit. Tämä kesä on ollut hiljaisempaa.

Mies on ollut kyllä kovasti hengessä mukana. Luonnollisesti kokee asiat hyvin erilailla, kun eivät tapahdu fyysisesti hänelle, mutta varmasti toivoo plussaa vielä enemmän kuin minä, jos se vaan on edes mahdollista. Mies se kuitenkin viikonloppuna kaivoi mut ylös mieleni suosta ja kiitin ja käskin jatkaa samaan malliin. Kannusti vielä sunnuntaina kovasti ja muistutteli etten ole vielä edes testannut. Eilen töiden jälkeen kerroin tuhruista ja kyllähän se vähän taisi häntäkin masentaa. No, niin kuin todettu eespäin käy tiemme. Yhdessä, tästäkin.

Niin se Nekkukin aikaisemmin kertoili, että hänenkin pari kaveriaan plussasi vasta PASista. Sitä täytyy nyt toivoa omallakin kohdalla. Ei muu auta. Mutta kyllä tuoresiirrostakin on moni onnistunut, ei kai niitä muuten edes tehtäis. Eli peukut pystyssä teille muille, että teillä onnistuis heti.
 
molly
Eihän täällä olekaan niin hiljaista :)

Ai Keijulla olikin vielä yksi työpäivä. Voi vitsi mä oon kade teidän Italianmatkasta, Pirittankin matka kuullosti niiiiin ihanalta. Ja te kun Keiju osaatte kans nauttia elämästä ja hyvästä ruuasta ja viinistä, niin aivan mahtava reissu varmaan edessä :) Uskallatko paljastaa minne päin Italiaa olette menossa?

Ihanasti osaa mies sitten tukea, Sanelma, ja se on hyvä se. Tällaiset koettelemukset varmaan lähentää entisestään jos mahdollista. Hui, silti pelottaa omat tulevat hoidot ja oma reaktio+miehen, sitten jos epäonnistuu :( Mies on rauhallisempi tapaus ja jalat maassa eikä tule missään vaiheessa stressaamaan, mihin mä taas voin sortua jos niikseen, mutta kyllä mä veikkaan että sekin sitten omalla tavalla suree jos ei onnistu. Noh, turha maalailla piruja seinälle. Täytyy pysyä toiveikkaana.
 
Sanelma*
Mollylle kysymys. Multa on varmaan mennyt jossain vaiheessa jotain ohi silmien, mutta mitenkäs inssit teidän tapauksessanne? Tai siis ylipäätään mulla on hämärän peitossa teidän yrityshistoria, kun en silloin aikaisemmin seurannut yli vuoden yrittäneitä. Vastaile jos haluat, ei ole pakko.
 
Sandeman9503
Muistanet Sanelma että mulla tuhrutti ainakin rv12 asti? Kävin Brunolla vielä ennen np-ultraa tsekkauttamassa onko elämää, vaikka alkuraskauden ultrassa (rvkolla 8) näkyi syke. Mulla kyse oli kohdun sisäisestä verenvuodosta kalvojen ulkopuolella(tyyliin mustelma) joka parani itsestään. Hiljaa täällä taustalla toivon parasta ja pelkään pahinta. Onneksi pakkasukkoja ja -eukkoja on vielä tallella...
 
Kata*
Sanelmalle pikku peukutuksia salassa kumminkin! Mäkin plussasin vasta PAS:sta, jos lohduttaa yhtään. Ihanaa että sun mies osaa noin lohduttaa, meillä mies oli se stressaavampi osapuoli, ja mä sain yrittää valaa uskoa siihen. Joskus se ärsytti, kun olisin itsekin kaivannut olkapäätä, mutta olihan mulla teidät sekä myös IRL-kamut, meidän kaikki ystävät tiesi hoidoista koko ajan.
 
Sanelma*
Kiitos Sandeman ja Kata tsempeistä. Itse en jaksa uskoa plussaan, koska oireita zero. Okei voihan se olla näin, mutta mm. kohdun napukka muuttui viikonloppuna kivikovasta pehmeäksi ja "aukesi" (väkisinkin huomaa, kun lugeja tunkee) sekä lisäksi rintojen arkuus loppui. Muita oireita ei sitä parin päivän suloista tuiketta lukuun ottamatta koko aikana ollutkaan. Mutta niin kuin olen kirjoittanut jo monta kertaa aikaisemminkin: Tässä asiassa olisin oikein mielelläni väärässä aavistuksieni suhteen. :)
 
Tiitu
Hellurei! Sanelmalle tsempityksiä vielä, jospa kuitenkaan peli ei ole vielä menetetty! Ja tosiaan, vaikka olisikin, niin teillä on kyllä hieno pakkastilanne.

Kiva, että gissakin on päässyt jo pahimman yli. Tsemppiä edelleen. Meillä ainakin naimisiin menoa saisi odottaa edelleen, jos olisin jättänyt miehen järjestettäväksi;) Vaikka meilläkin siis oli tooosi pienet häät, siviilivihkinen ravintolan kabinetissa ja siihen ruokailu päälle, alle 10 vierasta. Kuitenkin sai vähän miettiä pukua, sormusta, ruokia jne.

Mulla on tänään kp 1, kierrosta tuli tällä kertaa 35, mikä on tosi ok mulle. Olisipa hienoa, jos mullakin alkaisi vihdoinkin olemaan suht säännöllinen kierto.

Mä en ole saanut Mollyn tai Sanelman kuvia (Sanelman toki aikaisemmin)... Olisi kiva nähdä sutkin Molly;)

En taas muista puoliakaan mitä piti kommentoida, luin aikas pikaisesti viestit läpi. Ei muuta kuin mukavaa viikon jatkoa kaikille!
 
**Keijukainen
Kiva kuulla Tiitustakin!
Sullakin kohta loma ovella. Tosi hino juttu nuo säännöllistyvät kierrot. Mullakin oli viimeksi 35 pv ;) Yleensä 33 pv ja ihan normaalina sitä on ainakin NKL:lla pidetty vaikka onkin pitkähkö.

Molly, me mennään Toscanaan. Pisaan lennetään ja ajetaan sieltä pikkuiseen kylään, minkä nimeä en nyt muista. Me asutaan siellä vanhassa villassa, ei hotlassa. Oma uima-allas on kyllä, onneksi, sillä lämpöä taitaa siellä riittää..

Ja noista ekoista ivf-hoidoista. Jostain luin muistaakseni että joku lääkäri oli jopa lohdutellut että eka hoito on sellainen "harjoitus" josta ei läheskään aina tärppää. Mutta on niitäkin keillä on tärpännyt heti joten ei kai siitä mitään tilastoja ole. Parempi aina jos saadaan niitä pakkasalkioita. Rahallisestikin...



 
Sanelma*
Moi Tiitu!
Hienoa, että kierto alkaa löytää paikkansa. Kyllähän se varmasti auttaa tilannetta ja helpottaa ainakin hoitojen suunnittelua. Hyvä hyvä.

Onko sulle tullut mun pihakuvat? Niitä laittelin jo joskus aikaisemmin kesällä. Sen jälkeen ei olekaan muita uusia kuvia ollut jaossa, kuin ne tapaamiskuvat. Tuliko ne perille? Lähetin kyllä kaikille, jotka ringissä on mukana. Mollyhan on toistaiseksi mukana ns. "sivujäsenenä" varsinaisen ringin ulkopuolella :)

 
gissa
Heippa!
Sanelma, en tarkoittanut millään pahalla sitä, että olen kateellinen siitä pakkassaaliista, toivottavasti ymmärsit oikein.

Mulla ei ollut mitään ennakko-odotuksia Mollyn ulkonäön suhteen, kun ei olla muistaakseni siitä puhuttu? No, oli miten oli, kivan näköinen tyttö ja muistutat tosi paljon yhtä mun tuttua :)

Kyllä me saatiin miehen kanssa oikein riita aikaiseksi siitä, että tukea ei oikein tule. Ei kuulemma tiedä mitä pitäisi tehdä, vaikka mielestäni mä olen sen aivan selvästi sanonut. Vähimmäisvaatimus olisi se, että jos mä olen kipeä, hän voisi tehdä ruokaa jne. Viime viikolla homma toimi sitten onneksi jo hieman paremmin ja sain tulla valmiiseen pöytään :) Tosi surullinen se on itsekin, ei vaan kovin usein siitä mitään sano. Eikä mua surun takia tarviikaan passata, vaan sitten kun olen kipeä :)

Vitsi, Keiju pääse Italiaan!! Mä lueskelin eilen Piritan juttuja matkasta naama ihan vihreänä :) On se kumma, että ei itse tule lähdettyä mihinkään, haaveilee vaan. Rahakin varmasti järjestyisi, jos niin haluaisi, on vaan jotenkin saamaton. Tietysti tuo miehen yrittäjyys vähän jarruttaa, mutta ehkä saisin sen "pakotettua". Toisaalta pitäisi kohta varmaan alkaa säästämään siihen adoptioon tai ainakin yksityisen hoitoihin, jos niihin päätetään mennä.

Meitä onkin sitten 3 lomalla yhtäaikaa. Mä olen koko 3 viikkoa merellä, mutta voin tietty känny+kannettava- yhdistelmällä käydä pikaisesti lukemassa silloin tällöin kuulumiset.

Niin, kävin aamulla ultrassa ja kohtu ei ole kokonaan tyhjentynyt. Ensi torstaina verikoe ja ultra ja jos ei ole lähtenyt, niin kaavintaan. Loma alkaakin sitten siitä, jos siihen joudun. Selitin pomollekin, että jos en vielä kunnossa, niin joudun jäämään torstaina pois. En siis kertonut syytä, mutta ehkä tajusi, että en ollut viime viikolla ihan huvikseen poissa :/ Voi v, mutta ei voi mitään ja ensi viikollahan se vasta selviää.
 
Sanelma*
Gissa en todellakaan ajatellut sitä "kateutta" mitenkään pahalla. Varmaan just niin kuin olit tarkoittanutkin.

Mutta nuo etelänmatkaajat saavat kyllä minutkin hieman vihertämään. Päätettiin jo talvella jättää tänä kesänä matka väliin näiden hoitojen takia. Vähän ollaan kuitenkin leikitelty asialla, että jos sittenkin joku äkkilähtö. No taitaa kaatua just siihen samaan saamattomuuten kuin Gissallakin...

Mä olen siis loman aika tiiviisti kotosalla. Konetta ei kyllä varmasti tule avattua montaa kertaa, mutta kyllä kuulumisia tulen varmaan päivittämään muutamaan kertaan. Mollyllahan alkaa kohta jännät paikat, joten täytyy käydä kuulolla.

Nyt on oikeasti pakko alkaa hommiin. Tai en pääse sinne lomalle...

Mutta Keijulle ihanaa matkaa ja lomaa toivottelen jo nyt ettei unohdu.
 
Sanelma*
Piti vielä kommentoida tuota Gissan kohtutilannetta. Inhottavaa, kun joutuu vielä läpikäymään tuon kaiken sen pettymyksen lisäksi. Jos menee kaavintaan, niin sitten ainakin tyhjenee. Siitä onneksi kai yleensä toipuu nopeasti, joten ei toivottavasti koko loma mene pipariksi. Jaksamista tulevaan.
 
Nekku*
Hehee, Molly, me sitten pitäydyttiin vain rutikuivassa chardonnayssä, kun piti se kuitenkin avata salvia-prosciuttobroilerin kastiketta varten. Mutta ei sylettänyt sekään yhtään. :) Kuohuva odottelee vielä kaapissa. Josko sitten miehen loman alkajaisiksi vklna?

Sanelma, tosiaan mä kerroin niistä mun ystävistä (3 kpl), jotka on plussanneet passilla Katan tapaan. Ja siis tämä on tarkoitettu tsempitykseksi vaikkei kirves ole kaivossa vielä tämänkään kierron suhteen! Teillä on kuitenkin tosi hino tilanne hoidon suhteen, kun saalista on pakkasessakin.

Keijulle ihanaa lomaa Toscanassa! Ja muille kans.
 
Nekku*
Gissalle munkin piti todeta, että tylsä juttu, ettei vieläkään ole ohi noi koettelemukset. Kerron vain, että mä jouduin vielä ekan raskauden jälkeen kaavintaan. Pelkäsin sitä tosi paljon, mutta olikin helppo juttu (kevyessä nukutuksessa) ja se kyllä edisti fyysistä toipumista. Parempi se kuin kohtutulehdus. Voimia!
 
Aniliini#
Moikka!

Gissa, mä sain kanssa km:n jälkeen kohduntyhjentävän lääkkeen ja ultrassa sen jälkeen näkyi vielä pieni piste "raskausmateriaalia", joksi siis sairaalassa kuollutta alkiota ym. kutsuivat. Eivät kuitenkaan laittaneet kaavintaan, mutta mulla tuhrutteli 6 viikkoa km:n jälkeen ja menkat tulivat ekan kerran vasta 3 kk:n päästä. Eli vaikka tulehduksen vältinkin, niin aika menkkoja odottavalle oli toodella pitkä. Eli hyvä, jos tekevät kaavinnan, ellei tyhjentynyt kunnolla.

Mun tuttu raskautui ekasta ivf:stä ja eräs ystävä tokan ivf:n tokasta pas:sta.

Sanelman testitulosta odotellessa.....

Laittakaahan niitä kuvia tulemaan, otan ilolla vastaan kaikki!

Ihanaa lomaa sen aloittaville!

 
Manna*
Moikka taasen. Mä olen hiukan kateellinen, kun olette jo vaihdelleen kuvia :) Vaikka itsestähän se on kiinni kuitenkin, että voisin laitta kanssa Keijulle ja sitä kautta teille muille.Ketäs siinä porukassa nyt oliskaan; Molly, Vippe, gissa, Sanelma, Keiju? Oliko muita? Mä en vaan oikein muista, että missäpäin kukin asuu ja ois kiva kuulla sähköpostissa sitten kuvien liitteenä vaikka ammattia ja sen sellaista enemmän, niin olisi jotenkin "läheisempi" olo teidän kanssa. Jotenkin se helpottaisi sitten myös sisäistämistä, että kukas olikaan kukin. Mä kaivan Keijun osoitteen vielä (oliko se keijun@netti.fi???) vahnoista viesteistä ja kaivan joitain kuvia. Voisin laittaa vaikka häistä pari kuvaa :)Voisin ottaa uuden manna-postin jostain :)
Sanelman koti kuulostaa ihanalle. Mulla on niin haaveissa oma talo; jos ei vettä lähellä, niin paljun haluaisin takapihalle, missä saisin lillua..Jokeen hyppääminen saunan jälkeen ois kyllä ihanaa kesäkuumalla! Hyvä, jos alkaa olla olo ok. Hyvä, että asennoidut noin, että kaipaat pikemminkin tsemppiä, kuin sääliä. Vaikka kyllä tässä on surku ollut sua ja gissaa, mutta keep going vaan, uskotaan plussaan!
Annun Lontoon reissu kuulosti huisalta; aika hurjaa, että niin lähellä paukkuu. Maailma on mennyt kamalaksi!


 
molly
No nyt pahoittelen, Sanelma :( Onpa kyllä tiukassa plussat täällä, ihme homma! Ei käsitä. Melkeinpä pistää ihan vihaiseksi. Mutta kuten täällä ollut juttua, todennäköisyys PAS:silla vaikuttaa aika hyvältä joten superpeukut ja tsempit nyt jatkoon! Tuleeko teille kiertoja väliin nyt vai voidaanko PAS tehdä mahdollisimman pian? Tiedä vaikka päästäis jännäämään yhdessä elo-syyskuun vaihteessa... Laitoin sulle muuten postia ja vastailin siinä samassa siihen inssijuttuun.

Manna, se Keijukaisen osoite on keijis(at)netti.fi. Kantsii laittaa postia ennenkuin poistuu maasta niin keritään saamaan yhteys :) Läheisempi olo tosiaan tulee kun nimimerkki saa kasvot (ja oikean nimen) ja voi paljastaa jotain sellaisia juttuja mistä ei täällä viitsi jutella, ammattia yms.

Ja Keijun loma alkaa kuullostamaan vaan paremmalta ja paremmalta, ahh. Pääsette varmaan kiertelemään autolla siellä sitten jonkin verran. Ihanaa. Pieniä italialaisia kyliä missä voi illallistaa ja ehkä siellä on jotain viinitiloja tms... Mä haluun kans! :)

Äh Gissa miten huono tuuri jos on vielä jäänyt jotain sinne. Mutta tilanne selviää siis pian ja hyvä että sitä seurataan ja tehdään jotain asialle jos niin on. Mutta vau, hei se 3 viikkoa merellä kuullostaa LOMALTA. Oletteko koko ajan kahdestaan vai tuleeko porukkaa mukaan teidän veneeseen/oman veneen kanssa seuraksi jossain vaiheessa tietyille osioille tms? Hyviä kirjoja sitten mukaan reissuun ja aivot narikkaan, aika hienoa. Vippellä oli muuten kans joku tuttu joka oli mun näköinen kuulemma.

Tiitu, mun mielestä Keiju laittoi sulle mun kuvan mutta ehkä ei ole mennyt perille. Siitä on kyllä aikaa. Katsotaan miten järjestyis, kyllähän sun täytyy saada se :)

Ah, kuullostipa Nekku hyvältä tuo ruoka (ja chardonnay)! Meillä on kans skumppa kylmässä odottamassa jotain sopivaa tilaisuutta. Että jospa vaikka just loman kunniaksi sitten kun se alkaa...
 
Sanelma*
Kiitos Molly postista. Vastailinkin sulle jo.

Täytyy heti tänään soitella lääkärille ja kysellä jatkosta. En siis vielä tiedä. Toivoisin, että jatketaan mahdollisimman pian. Jos nyt tulee välikierto niin seuraava jännäily olis sitten suurinpiirtein silloin elo-syyskuun vaihteessa.
 
molly
Kiitti Sanelma. Olispa kyllä loistavaa jos ei tulisi välikiertoa! Mä ajattelin, että siellä olisi jotain kesätaukoa ja että väkisinkin menisi elokuulle, mutta olispa loistavaa jos pääsisitte jatkamaan nyt jo! Peukkuja pidän.

Ehm, kuullostipa mun veneilykommentit Gissalle just niin amatöörimaisilta kuin mitä oikeastikin olen noissa jutuissa. Eli ei se varmaan ihan pelkkää aurinkokannella hyvän kirjan parissa makoilua ole, se merellä oleskelu, eikä totaalista shutdownia aivoille varmaan voi tehdä :) Mutta erilaista hommaa joka tapauksessa ja ehkä pystyy eri tavalla rentoutumaan ja unohtamaan ainakin työjutut täysin ja pahimmat pettymykset osittain. Saa ladattua akkuja? Meri-ilma ja hiljaisuus tekee varmaan tosi hyvää. Ei tarvi hötkyillä.

Jos Vippe ehtii taustailemaan, niin ikävä on kyllä, ei olla unohdettu lomailijaa :)
 
gissa
Huomenta!
Ensimmäiseksi pahoittelut Sanelma, voi hiton hitto sentään :(
Mulla on vahva usko passeihin, ehkä siksi että itsellä tuoresiirto ei koskaan edes lupaillut mitään, van menkat alkoi jo pp 10 tai jotain ja passeissa taas on molemmilla kerroilla tullut plussaa. Lisäksi kummipoika on pakkasesta :) Joten peukkuja jo valmiiksi sinne!!
Täällä pidetään ainakin välikierto, kun tuo ivf on kuitenkin kropalle rankempi. Passeja tehdään kuitenkin ihan perättäisiin kiertoihin.

Kiitos kaikille kaavintaan liittyvistä kommenteista. Eiköhän siitä selvitä, en vaan hirveästi diggaile mistään toimenpiteistä.

Molly, meidän kyytiin ei ainakaan tule ketään, mutta en sitten tiedä nähdäänkö joku muu vene jossain, vielä ei ainakaan olla sellaista sovittu. Meillä ei oman ikäisiä veneilytuttuja ole kuin ehkä yksi pariskunta, muut on sitten jotain samasta seurasta olevia vähän vanhempia ihmisiä. Eihän se mitään haittaa, kivoja nekin on. Paljon kirjoja pitää ottaa mukaan joo. Mies ei kauheasti muuten lue, mutta lomalla innostuu lukemaan. Viimeksi ostettiin kaikki Maarianhaminan suomenkieliset pokkarit, kun ei osattu varautua hänen innostukseensa :)

Tuo Keijun loma kuulostaa aina vaan paremmalta.... :)
 
Sanelma*
Nyt eritevaroitus.
Kävin äsken huuskissa ja sinne se plumpsahti pöntöön. Pieni pussukka ja pätkä napanuoraa. Eli yritystä oli tosiaankin ollut. Toisaalta kai positiivista, mutta niin surullista kuitenkin.

Tähän on hyvä lopettaa tämä ketju. Pistän uuden. Sinne uusin eväin.
 

Yhteistyössä