Tahkoojat 163

  • Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti
**Keijukainen
Juu ja hih, minä luin uudestaan oman viestini että ostan ihan AITOA skumppaa :) Juupa juu. Aitoa shampanjaa piti siis sanomani, no ehkä sen kaikki ymmärsi.
Saas vaan nähdä millasta säätä on ensi viikolla kun huomisesta kai kylmenee aika lailla. Hmm..onkohan Kastis tulossa Suomeen kesken loman :)) ??

p.s. Molly, mä koetan vkonloppuna saada aikaiseksi ja lähettää sulle niitä terassikuvia mitä lupasin jo aikaa sitten...
 
molly
Juu, kivaa!! Mä voin lähettää kans vastaavanlaisen kuvan vaihdossa :)

Uh, vedin astmapiippua ja tuntuu kuin kädet vähän tärisisi (näin ne tekee aina hetken, ja sydän lyö nopeampaan), siitä täytyy johtua kaikki nää mun kirjoitusvirheetkin... :)
 
Sanelma*
Oli muuten mukava kuulla Tiitusta ja Annusta. Ja kiitos myös Nekulle vierailusta.

Pistätkös Keiju mulle Mollyn osoitteen, niin voin lähettää hälle postia.

Ja taas töihin. Yritetään jaksaa kukin tahollamme puurtaa helteestä huolimatta.
 
Sanelma*
Viikonloppuja tulin kaikille toivottamaan. Huomenna olen siis lomapäivää viettämässä enkä ollenkaan linjoilla.

Hyvää viikonloppua kaikille ja ensi viikolla sitten toivottavasti edelleen tulisilla hiilillä. Jännää on. Sitä en kyllä kiellä. Yritän vain valmistella itseäni tulevaan pettymykseen, mutta toivotaan, että valmistelut menevät hukkaan... Terkuin Sanelma pp7
 
molly
Sanelman tilanne on kyllä jännä. Itse olisin kyllä aika toiveikas (ja tippuisin mahdollisesti korkealta), just lääkärin myönteisistä kommenteista johtuen. Mun ystävälle, joka raskautui ekasta ivf:stä, lääkäri oli sanonut just samantapaisia kommentteja ja oli jopa ääneen lausunut, että hän kyllä ihmettelisi jos EI tärppäisi, että melko varmasti onnistuu. Hurjia "lupauksia".

Nooh, mutta Sanelma on pitkän viikonlopun lomalla ja kuullaan tuoreimmat fiilikset vasta ensiviikolla... Meitäkin täytyy pitää vähän jännityksessä :)

Mites Mannan ensimmäinen työviikko loman jälkeen on sujunut? Tiedän kyllä kokemuksesta, että lomalta on ihan tuskaa palata takaisin töihin... Mutta ehkä alkaa jo tuntumaan normaalilta? Mitäs muuten palloilit nurmella? "Palloilit" siellä muuten vaan, vai oikeinko jalkapalloa harrastat tms? Juu ja totta puhuit siitä, että mitä hittoa sitä ihminen haaveilee jostain tietystä työstä/urasta ja todellisuudessa tekee sitten jotain aivan muuta?! Ei riitä usko itseensä ja osaamiseensa ko kö, vai? Oon pohtinut samoja juttuja. Mulla on kans uran kannalta aivan eri haaveet ja intohimot kuin mitä mä käytännössä sitten teen. Ei kai sen nyt pitäisi olla niin vaikeeta yrittää toteuttaa oikeat haaveensa, vai? Jo pelkästään elleissä muodostamani kuvan mukaan, sulle Manna sopisi just joku tuollainen mistä haaveilet! Vaikutat perusteelliselta, vastuuntuntoiselta ja oikeudenmukaiselta tytöltä, jolta asiakassuhteet hoituisi loistavasti! Olet varmasti hyvä ihmistuntija ja muistat aina täälläkin mitä kellekin kuuluu ja välität meistä muista aina ja olet tosi herttainen. Olet varmaan muutenkin kovin pidetty. Saisit varmasti heti ison kanta-asiakaspiirin ja hyvä maine leviäisi. Heh, täällähän näitä on varaa pohtia ja nämä asiantuntevat lausunnot perustuu tosiaan omiin mielikuviin hieman enemmän kuin faktaan ja numeroihin, heh, mutta oon ihan varma. "Putiikki" olisi menestys! :) Ootko ihan oikeesti miettinyt, että ehkä joskus?

Mitä vkl-suunnitelmia naisilla? Taitaa aika moni olla poissa linjoilta, mutta jos joku täällä pyörii... Meillä rauhallinen weekendi tiedossa. Kuntoillaan, ulkoillaan ja otetaan iisisti. Voisi vaikkapa miettiä sitä kotibrunssia sunnuntaille...
 
**Keijukainen
Heipsan!
Onpas hiljaista, Mollyko se on vaan ollut aamulla linjoilla? Nyt ei voi ainakaan helteitä syyttää :))
Sanelmalle myöhästyneesti hyvää vapaapäivää.
Mua jänskättää sun tilanne kans aivan mahdottomasti! PQ:ta vaan hurjasti.

Mä oon ihan zombie täällä. En saanut unta ja väsyneinä vielä miehen kanssa kinattiin joten ei uni tullut sitten ainakaan. Lisäksi heräsin ennen aikojani. Onneksi tänään on perjantai ja ensi viikolla alkaa loma! Muutama hassu työpäivä enää.

Mä huomaan että mulla alkaa pipoa kiristämään tuleva hoitorumba. Otin herneen nenään kun tää kuukausi menee "hukkaan" tahkoamisen osalta miehen töiden takia. Pääsee siis niin yömyöhään etten jaksa valvoa ja aamulla mä taas lähden tosi aikaisin. No, eilen olisin valvonut mutta mies oli niin rätti kotiin tullessaan ettei jaksanut. En mä mitään raivaria saanut, kunhan vähän murjotin :/ Toisaalta kun järjellä ajattelee niin eihän se luomusti vaan OLE meillä mahdollista ja kaikki toivo laitetaan kyllä ivf-hoitoihin. Mutta silti jokainen "menetetty" kuukausi potuttaa.

Tänään tulee ystävättäreni mun luo ja tehdään ruokaa ja otetaan viiniä. Grillausilma ei ehkä ole paras mahdollinen mutta ei onneksi ainakaan (vielä) sada.
Meillä on kananrintaa, tsatsikia, halloumisalaattia, pastasalaattia, patonkia ja jälkkäriksi mansikoita ja jäätelöä! Istutaan ja illan jälkeen maailma on taas vähän parempi.

Huomenna oon varmaan ihan itsekseni kotona. Pari leffaa on odottamassa.

Manna, mä nyt sitten pyysin miehen "parhaan kaverin" tyttöystävineen illastamaan ravintolaan miehen syntskäpäivänä. Ylläriksi, eli luulee että mennään kaksin. Ihan kiva ja toivotaan että ois hyvä ilma kun ajateltiin Suomenlinnaa. Siellä on kivoja ravintoloita. Ens viikon lauantaina on sitten bileet.

Eipä muuta kuin oikein mukavaa viikonloppua kaikille!



 
Manna*
Moikkis. Täällä sataa :( Kävin vähän shoppaamassa ja löysin Espritiltä kivan oloasun -70% eli koko pulu 20e! Sellainen kiva mökki/koti/sohva-asu, joita on kiva pitää. Pari t-paitaakin tarttui mukaan. Lähinnä kuitenkin etsin mekkoa häihin ja jotain kivaa arkisempaa hametta, mutta aina tarttuu mukaan jotain muuta:D Samalla kävin vahvistamassa matkat, huisaa! Keiju kertoi mekon löytäneen; mukavaa, kun löytää alesta vielä nappilöydön. Mulla on vähän hankalaa, kun oon niin erikoisen mallinen; isot tissit, kapea vyötärö ja sit taas peppuakin on;) Noh, jospa kuitenkin jostain löytyy ja sit hiukan itse sitä "viimeistellä" voisi...
Voi Molly, kiitos kauniista sanoista. Sä osaat ilahduttaa:) Mä kyllä oidän oiekudenmukaisuutta aika tärkeenä arvona ja tuun hyvin toimeen lähes kaikkien kanssa. Elostelijat ja teeskentelijät ei saa multa armoa ja sellainen hyökkäävä käytös saa mut ihan hämmentyneeksi. Musta asioita voi hoitaa niin monella tavalla ja sellainen hyvän mielen tuominen muille on aikas mukavaa. Mutta kyllä sä osaat olla kannustava ja aina löydät ne positiiviset puolet asioita. *Halaus ja rutistus*
Juu, katotaan, mulla tuntuu munikset paukkuvan ihan, kun söin clomeja, mutta en jaksa uskoa clomeihin enkä edes inssiin. Varjelen itseeni niin kovin, että en pettyisi..vaikka petyn kuitenkin. Niin ja "palloilen" yleensä aika paljon, mutta se on vaan sellaista "taablaamista ja touhaamista" ilman palloa:D , lähinnä nypin kukkia ja puskia pihalla. Nuorempana tuli pesä- ja lentopalloiltua kyllä, hehh!
Sanelmalla alkaa jännät ajat ja se tarkoittaa myös kiihtyvää keskustelua täällä. Vitsit, peukut on ojossa!
Miten meidän gissan jaksaa? Minkälainen olo fyysisesti ja psyykkisesti?
Keiju, kuulostaa kivalle toi synttäri-ilta. Mun mies tykkäs, kun oli yllätys. Se sai lahjan pari siellä ravintolassa ja sit tilattiin sille sellainen "typerä" sädehtivä paukku ja laulettiin..Sitä hiukan nolotti se, mutta ravintolas henkilökunta oli ehdottanut sitä yhdelle seurueeseen kuuluvalle ja tilattiin sit sellainen. Musta on ihana mennä joskus ravintolaan, syödä pitkän kaavan mukaan ja juoda tietty kanssa..Saa nauttia, kun passataan:) Nauttikaa tekin!
Annu, oli varmaan ihana reissu. Kyllä mäkin vielä joskus haluan Lontooseen. Sinne on aika halpoja lentoja välillä. Nyt on vaan miehellä 3 suht kaukaista reissua ennen joulua ja sit meillä on se häämatka, niin saa unohtaa. Nappasin tänään mukaan alppilomaesitteen, kun ois se niin ihanaa mennä laskemaan eurooppaan. Mä haluun niin paljon, mutta en toteuta paljon mitään :)

Eilen oltiin ystävän kanssa terassilla 18-22...Otettiin pari kannua sangriaa ja kuuneltiin elävää musaa. Aamulla väsytti. Töihin paluu on ollu just Molly sitä, että akan päivän jälkeen kuittaantui koko kesäloma! Kova viikko ollut, kun oli asioita paljon loman jälkeen ja aika yllättäviäkin juttuja, huoh. No, nyt saa hiukan rentoutua. Huomenna tulee 9-14 ystäviemme poika (4v) hoitoon, mutta se on niin kiintynyt mieheen, niin ne varmaan viettää aikaa yhdessä "äijäporukassa."

Nyt mun on pakko alkaa imuroimaan ja vähän laittaan kotia kuntoon.Oli tarkoitus grillata possun sisäfilettä ja tehdä salaattia, hallomia...Mutta kun sataa:( Tai mitä siinä, eihän se oo este.

Kuullaan taas naiset!
 
Manna*
Vitsit, mä häiriköin oikein kunnolla. Mulla meinaa tulla pissat housuun, kun nauran täällä ihan vääränä tolle mun kirjoitukselle...Ihan hölmöä tekstiä ja asiat pomppii aiheesta toiseen..Voi luoja, oonkohan mä näin väsynyt ja sekasi..Yskin kotona ja nauran kippurassa..
 
Sanelma*
Maanantaita.
Viikonloppu takana ja kyllä on käyty läpi sellainen tunteiden vuoristorata, että takki on ihan tyhjä. Ei näitä pysty sanoin kuvailemaan, mutta lyhykäisyydessään näin. To ilta ja perjantai toiveet ja usko pilvissä. Mukavia tuntemuksia masussa, jollaisia ei ole ollut vielä ikinä tätä ennen. Lauantain ja sunnuntain aikana kaikki positiivisuus karisi, kun tuntemukset ja oireet yksi toisensa jälkeen hiipuivat pois. Nyt ei ole jäljellä enää mitään muuta toivonripettä kuin se ettei vielä vuoda. Torstain testitulos tuntuu itsestään selvältä, mutta sittenpähän se nähdään. Vaikea selittää, mutta sittenpä tiedätte, kun itse olette tässä tilanteessa. Että se siitä mielen tyyneydestä. Ei ne hormoonit, mutta omat ja muiden asettamat odotukset onnistumisesta.
 
molly
Mondayta...

Ei kyllä millään meinannut jaksaa nousta töihin aamulla. Siirsin ja siirsin snoozea eteenpäin. Mieskin sanoi, että jäädäänkö sänkyyn koko päiväksi. Itse asiassa se hokee tuota samaa aika usein unenpöpperössä aamuisin, heh. Meillä on aina ihana hetki kun mä tulen suihkusta herättelemään miestä, kellitään sängyssä lähekkäin, mies pusuttelee mun niskaa ja jutskaillaan tulevan päivän tapahtumista, työjutuista ja mitä syödään illalla, kumpi käy kaupassa jne. Juuh, mutta siis rauhallinen viikonloppu, liian pitkät yöunet ja lähestyvä loma varmaan tekee tehtävänsä, että pikkasen tekee tiukkaa raahautua töihin näin maanantaina. Ei muuten juotu skumppaa mutta nautittiin kyllä pidemmän kaavan kautta aamiaista kotona sunnuntaina. Leivoin sämpylöitä :)

Manna, nou hätä, mulla on kans viime aikoina jostain syystä tullut niitä kirjoitusvirheitä vähän enemmänkin :) Mites ystävien poika viihtyi teillä? Se sangria kuullosti aikasta ihanalta! Nami. Nekku, jos käyt täällä puolen, lipittelitkö sitä rutikuivaa kuohuvaa? :)

Miten Gissa jakselee? Oletko töissä, vai miten ne sun lomat ajoittuu tai oletko saanut lisää sairaslomaa? Olet kyllä ollut mielessä.

Keiju, ihan ymmärrettävää tuollainen kireys. Meilläkin meni itse asiassa viimeinen luomukierto tavallaan hukkaan ja kyllä sitä huomasi, varsinkin tuossa touko-kesäkuussa, että aika koville otti "vikat jännäämiset" just sen ns. lopullisuuden takia, että se on joko NYT tai sit seuraavaksi mennään rankempiin hoitoihin ja luomuonnistuminen tuntuu entistä epätodennäköisemmältä, jos mahdollista. Totta kai sitä toivoo viimeiseen asti, että välttyisi ivf-rumbasta ja monesti kun on kuullut niitä tarinoita, että just ennen hoitoja tärppäs. Mutta eipä meillä ainakaan. Nyt mä oon ihan hyväksynyt koko homman ja tuntuu ihan ok:lta kun on suunnitelma selvillä ja konkreettiset päivämäärät kalenterissa ylhäällä. Ihanalta muuten kuullosti teidän grillausmenyy taas, nami nami nami! Ja maailma on varmaan viikonlopun jälkeen paljon parempi paikka! Koska Keiju sun loma alkaa? Sopivasti tulevaksi viikonlopuksi vai? Ite lasken päiviä omaan lomaan!! :)

Sanelma, miten pitkä viikonloppu sujui? Mä näin sellaista unta perjantaina, että oltiin kaikki (tahkoojat) jossain minibussissa jota sä ajoit, heh. Oltiin matkalla jonnekin, meillä oli varmaan jotkut tahkoojatreffit. Sä olit aivan hiljainen kun me muut höpötettiin kauheesti, mutta sit yhtäkkiä sä pysäytit auton tien viereen (ja me muut mentiin ihan hiljaiseksi) ja katsoit hymyillen peilistä takapenkille ja sanoit, että "arvatkaa tytöt mitä". Ja siitä me kaikki jo tiedettiin, että plussa tais napsahtaa ja alettiin kaikki takapenkin tytöt nauramaan ja hyppimään ilosta niin että koko auto keinui :) Meni ihan kylmät väreet. Tulkitsin tietysti unen niin, että sä plussaat nyt ja pysäytät plussabussin ja otat meidät muutkin kyytiin! :)
 
molly
Voi plääh, mitkä tuskalliset hetket on edessä Sanelma. Sori, mäkin hehkutin tuohon kirjoitukseni loppuun ja asetan varmaan entistä enemmän paineita :/ Mulla kun kesti niin kauan toi romaanin kirjoittaminen, että oltiin yhtä aikaa linjoilla.

Toivotaan kuitenkin, että se oli enneuni ja toteutuu. Ei pitäisi hehkuttaa liikaa, mutta hei - vuotoahan ei ole. Eikä tule! Uskotaan näin! Koitahan pysyä kasassa ja kauheesti tsemppiä tuleville piinapäiville!
 
**keijukainen
Huomenta! Yhtä väsynyt töihin raahautuja täälläkin, jos yhtään Molly lohduttaa..
Mä nukuin kans viikonloppuna enemmän kuin laki sallii ja vielä eilenkin kahdet päiväunet!! :) Mutta kun illalla ei uni tule ennen kahtatoista niin seiskalta herääminen on aikamoisen tuskaa...
Ihana tuo teidän aamuhetki! Meilläkin on joskus jos mies on hereillä mutta harvemmin on koska tulee töistä vasta puolenyön maissa ja mies ja kissat on yleensä aivan taju kankaalla aamulla kun mä nousen :/ No, viikonloppuna sitten kiehnätään senkin edestä ;)

Sanelma, kurjuus sun fiiliksiä. Jotenkin mä kyllä ajattelinkin että se voi mennä just tolleen, ensin on ihan rauhallinen fiilis mutta kun alkaa viimeiset piinapäivät, se paniikki iskee. Niin mulla kävi inssien kanssa. Olin ihan varma viikkoa ennen testausta että nyt tärppäsi, sitten se toivo hiipui päivä päivältä. Mutta, kuten Mollykin sanoi, kun ei ole vuotoa niin ei vielä syytä huoleen. Fiilikset varmasti menee vuoristorataa, oli raskaana tai ei, joten ne ei kerro varmastikaan tuloksesta. Pidetään täällä matalaa profiilia eikä hehkuteta...toivotaan kaikki tietysti peukut sojossa sitä parasta, mutta sen varmasti tiedätkin. Ja onhan teillä alkioita pakkasessa tosi paljon joten mahdollisuuksia on eikä tarvitse aloittaa koko rumbaa alusta asti jos ei nyt tärpännyt.

Sataa...plääh. Viikonloppu oli kyllä kiva ja istuttiin perjantaina partsilla melkein puoleenyöhön, yllättävän lämmin oli. Juotiin helmeilevää kuivaa roseeta, nam. ja syötiin kyllä ihan liikaa :)) Lauantain olin kotona, mies töissä ja illalla piipahdettiin vielä lähiterassilla ystäväporukan kanssa. Sieltä käveltiin kotiin yöllä.
Eilinen menio leffoja katsellessa, katsoin tv:stä sekä Sliding Doors ja se hääleffa kolmoselta ja otin välillä päiväunia. Varsin kehittävää siis .. :)

Mukavaa viikkoa kaikille! Ja mun loma alkaa tosiaan k-viikkona eli aamukammassa on 2 piikkiä...

 
**Keijukainen
Voi helvata sentään Sanelma...*halaa*
Nähdäänkö siinä torstain verikokeessa sekin onko jossain vaiheessa ollut kiinnittymistä? Tosin, jostain luin että harvoin eka ivf onnistuu, kuulemma sitä seuraavassa pas:ssa on paremmat mahdollisuudet...
vaikea on löytää lohduttavia sanoja :(
 
Sanelma*
Täällä ei ole tapana tehdä veritestiä kuin epäselvissä tapauksissa. Eli mulla ei veritestiä. Vuodosta huolimatta käsketään testaamaan, eli tilasin just pari testiä, kun kotona ei ole yhtään. Kai siinä veritestissä jotain vois näkyä, jos yritystä on ollut. Ja mun oma tunne on, että yritystä oli. Koska ikinä ennen ei kohdussa ole ollut sellaisia tuikkivia nippailuja. Antaahan se toivoa, kai.

Kiitos kaikille peukutuksista.
 
gissa
Voi Sanelma, voi voi :( Voit uskoa että tiedän tunteen! Kyllä se taas muutaman päivän vie, mutta fiilikset nousee kyllä. Tietysti plussa ei vieläkään ole mahdotonta, mutta lohduttelen nyt kuitenkin. Yritän nyt keskittyä siihen ajatukseen, että teillä on pakkasessa hyvä saalis ja ne on tosi iisejä hoitoja, kun ei ole mitään piikkejä tms. Jos oma kierto toimii, selviää kokonaan ilman lääkkeitä. Montako olkea teillä on?

Vitsi te olitte kirjoittaneet jo paljon. Mulla on hirveä kiire töissä ja unohdin jo kaikki mihin piti kommentoida... Keijun vkonloppu kuulosti kivalta :)

Kiitos kysymästä, mä voin jo suht hyvin. Tulin sitten viime torstaina töihin ja särkylääkettä on tullut vedettyä lauantaiseen asti. Eilen olin ilman ja tuskin tänäänkään enää tarvitsee ottaa. Pientä vuotoa on vielä, mutta suurin ongelma on se, että olen käyttänyt jos jonkinlaista sidettä/pikkuhousunsuojaa ainakin 3 viikkoa putkeen, joten limakalvo on aika heikossa kunnossa. Oikeen hävettää mennä huomenna sinne ultraan, vaikka se ei mun vika olekaan :/
Henkisesti olo on aika vaihteleva. Kesätauko paikallaan, ahdistaa ajatuskin tulevasta hoidosta, kun se on se viimeinen. Adoptiota pitäisi miettiä ja ennen kaikkea pitäisi mennä naimisiin, jotta sitä edes kannattaa miettiä. Pakkoavioliitto hmph. Ei mulla siis ole mitään sitä vastaan, mutta ärsyttää että pitää nyt sitten väkisin änkeä sekin johonkin väliin, vaikka mitään juhlia ei sitten pidetäkään. Silti toivoisin, että mies ottaisi ohjat ja järjestäisi sen, mutta ei se sitä tee. Mitä ihmettä mä nyt aloin taas jaarittelemaan :)
Mieli siis pääasiassa ihan hyvä, mutta tulevaisuus ahdistaa.

Sanelma, meillä ilmeisesti alkaa loma samaan aikaan, mullakin on vielä 2 viikkoa. Toivotaan, että me saadaan sitten ne hyvät ilmat, nyt ei mitään hirveän herkkuja ole ollut. Tultiin eilen illalla mereltä kotiin ja ajettiin siitä Ruissalon edestä, eikä kyllä yhtään käynyt kateeksi, kun porukka oli koko päivän rymynnyt siellä sateessa :/

Mukavaa päivää kaikille, koitan taas palata paremmalla ajalla ja huomioida kaikkia :) :)
 
Sanelma*
Kiitos Gissallekin myötätunnosta ja uskon, että todellakin tiedät miltä tuntuu. Eikä tätä omaa tilannettani voi edes mitenkään verrata teidän viimeaikaisiin kokemuksiinne, joten pakkohan meidän on tästä nousta ja nousemmekin. Tilanne on ollut mulle selvä jo lauantaista asti, joten pikkuhiljaa alkaa jo toipumaankin kai.

Pakkasessa meillä on siis 9 alkiota kuudessa oljessa. En tiedä tarkemmin kuinka monta kussakin oljessa. Mutta siis ainakin 6 PAS mahdollisuutta sen mukaan kuinka selviävät sulatuksesta. Sekin pirulainen kun voi muuttaa pakkasukkojen määrää nopeastikin alakanttiin, jos pieleen menee.

Mulle tehdään lääkkeellinen PAS, koska omat kiertoni ovat mitä ovat (24-42). Reseptit on jo valmiina odottamassa. Mulla on alapää pysynyt ihmeen hyvin kunnossa, vaikka lugejen kanssa onkin pitänyt tässä pari viikkoa jo pelata. Oon yrittänyt mahdollisimman paljon laiton väleissä olla ilman suojaa, että alapää saa happea. Ja kaipa se reipas sinkkiannoksenikin asiassa auttaa jo pitkälle.

Hyvä Gissa että fyysinen puoli alkaa kuntoutua, ja varmasti tauon aikana ehtii tulla hyvään kuntoon. Se henkinen puoli onkin nyt sitten vähän hitaampi prosessi ehkä, mutta tsemppiä siihenkin. Hmm... Hääkuvio onkin sitten mielenkiintoinen. Koittakaahan löytää sopiva hetki tahdon sanoille :)
 
Manna*
Maanantaita vain kaikille.
Rutistus ja halaus Sanelmalle. Kyllä varmasti on vaikeaa, kun mieli on välillä toiveikas ja sitten alkaa tuntemaan oman kroppansa muutokset ja toivo alkaa mennä. Vaikka meillä ei ole mtn hoitoja vielä, niin joissain kierroissa sitä on jotenkin paljon "varmempi", että jotain on tapahtumassa ja kun alkaa vatsanväänteet, niin olo on toosi kurja. Saati sitten teillä, kun on jo tehty yksi hoito. Yritän pitää itsekin jalat ihan massa mahdollisen inssin jälkeen, mutta helpommin sanottu, kuin tehty. Mutta, JOS vuoto alkaa, niin gissan sanoin voisin myös edes hiukan lohduttaa. Vielä on aineksia pakkasessa ja hoitoja edessä. Olishan se, jos heti ekasta tärppää, vaikkain se on mahdollista, mutta myös tokassa ja kolmannessa se on mahdollista. Koita jaksaa ja me koitetaan pitää nyt hiukan matalampaa profiilia asiasta, kuitenkin kovasti toivoen.
Hyvä, että gissakin voi paremmin. On varmasti "alapää tohjona" moisen sidekauden jälkeen. Mä käytän itse tamponeja kk:n aikana, en pysty käyttää siteitä, kun tuntuu konkreettisesti, että on "vaippa housusissa." Mutta ei vissiin saa käyttää temponeita kaikissa tapauksissa esim. hoidon jälkeen, vai saako? No, anyway. Tosta naimisiinmenosta..Mä olisin toivonut mieheltä enemmän apua häiden kanssa, mutta meillä oli niin huono aika mennä naimisiin, että vitsailtiin miehen menevän naimisiin työnsä kanssa, koska oli todella kiinni työssään silloin. Kyllä se auttoi ja oli hengessä mukana, mutta kyllä se päävastuu jäi mulle. Sain kyllä kiitosta ja ylistystä siltä (ja ihanan sormuksen!) ja otti se pari päivää vapaata ennen häitä ja oikein urakalla sitten auttoi. Häähumu jotenkin piristi ja antoi kyllä muuta ajateltavaa(kin)k, mutta kyllä se lapsenkaipuu silti oli häätohinassa silti mielessä, kokoajan.
Nyt on pakko mennä taas, kun kiire painaa. Oon miehen töissä sen koneella, kun tulin "vaan käymään..."
Palataan,

Manna
 
gissa
Vitsi Sanelma, mä olen kyllä niin kateellinen teidän pakkassaaliista :) Itelle on tehty säälittävät 2 passia, vaikka hoitoja on ollut jo kolme! Toiveet niissä tietysti nousee aina, että sen puolesta on raskasta, jos ei onnistu, mutta fyysisesti ei ole paljonkaan normikiertoja kummallisempia. Meille on myös tehty lääkkeelliseen molemmilla kerroilla. Jos sä nyt olet oikeassa tämän kerran suhteen, niin toivottavasti sitten nuo passit tuo toivotun tuloksen!! Tsemppiä virtuaaliystävälle :) :)

Manna, mäkään en TODELLAKAAN käytä siteitä, jos on vaihtoehtoja. Tosiaan hoidon jälkeen ei saa käyttää, eikä km:n aikanakaan mun mielestä saa. Mä en ole nyt voinut olla yhtään ilman, kun on tietty ollut aikalailla tulvaa.

Mun miehen ei tarvis tehdä muuta kuin kysellä vaikka maistraatista ja varata joku aika, että ei ois paljon vaadittu ja tietty sit jotain sormusjuttuja varmaan. Ei kuitenkaan ole sen tyylinen, että sen tekisi, jos mä en erikseen pyydä. Sittenkin voi olla toimitusaika pidemmän kaavan mukaan :/ Ollaan me siitä juteltu että pitäs mennä, mutta varmaan odottaa että mä teen asialle jotain.
 
annu78
Maanantaita!
Niin sieltä Lontoosta piti kommentoida että ei siellä ihmisistä kyllä näkynyt päällepäin mikään pelko tms. Ihan rauhallisesti suhtautuivat tapahtumiin. Itselle vaan jotenkin toi terrorismi tuli jotenkin konkreettisemmaks kun oli samassa maassa ja vieläpä melko lähellä tapahtumapaikkoja.
Kamalinta oli mennä Heathrowlta Helsingin koneeseen kun samalla näkyi tv-ruudulta se kun pommiauto iskeytyi sinne Glasgown lentoterminaaliin.
Meillä täällä remppahommat jatkuu eli tänään jatkettiin takkapohjan muurausta. Eilen käytiin ostamassa uusi sohva joka tosin tulee vasta kun takka on valmis. Meikäläinen jo haaveksii soffalla köllimisestä takkatulen lämmittäessä.
Perjantaina oltiin ystävän kanssa ensin meillä grillailemassa vartaita ja herkkusieninyyttejä ja sitten lähdettiin paikalliseen raflaan. Tuli juotua liikaa drinksuja ja lauantaina olo oli sen mukainen. Mulla oli näitten menkkojen aikaan ihan julmetut menkkakivut. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä gyneen. No, onneks ne on nyt lusittu ja eletään kp 5. Tänään tuli jo ensimmäisiä limoja; onkohan ihan normia vai mitä mun kroppa oikein sekoilee?
Tsemppiä Sanelma ja gissa toivotaan että kaikki vielä järjestyy! Kaikkee hyvää myös muille ja jatketaan tahkoomista, eipä kai tässä muutakaan voi.
 
molly
Sanelma, voihan ***piiiiip*** sentään! Mutta mä kieltäydyn kyllä pahoittelemasta ennenkuin tilanne on ihan varma. Voihan normaaliraskauden alussa tuhruttaa vaikka kuinka paljon. Kai. Tietty symppaan surkeaa fiilistä ja *lähetän halauksen* koettelemusten keskelle. Toisaalta me kaikki varmaan tunnetaan omat kroppamme ja oireemme niin hyvin, että ottaa vaan päähän jos joku toinen yrittää elätellä toivoa kun itse on jo ihan varma. Mutta testaa nyt ensin kuitenkin, kun kerta on pakkokin testata. Ja jos se kunnon vuoto ei ole alkanut vielä?

Ja Sanelma, kiitos kuvista! :) Olipa tosiaan hauska saada nimimerkille kasvot! Olin kuvitellut sut vähän erinäköiseksi jostain syystä, ei ole varmaan hiusväristä/pituudesta yms. ollut juttua. Aattelin, että olet lyhyttukkainen :) Ja kun siitä painonhallinnasta olet kirjoitellut niin yllätyin kun sähän näytit niin hoikalta! Ja ne muut kuvat oli kans ihania, juttujen perusteella olen just jotain tuon tapaista ajatellut. Vitsi että teillä on ihanat kesäpuitteet siellä. Oliko se niin, että ostitte oikein vanhan talon, mutta remontoidun? Ettei teidän ole tarvinnut rempata kauheesti, vai? On varmaan kyllä niin idyllistä. Missä se joki kulkee? Oletteko käynyt uimassa?

Gissalle ja Tiitulle kans kiitokset aiemmista kuvista jotka tuli Keijun välityksellä, ei olla taidettu täällä asiasta puhuakaan? Tosiaan "hauska tavata" :) Ja teistä arvasinkin aiempien juttujen perusteella suunnilleen miltä näytätte - ja paikkansa piti. Varsinkin Tiitu oli ihan Tiitun näköinen :) Gissan paisumistarinoita ei kannata kans ottaa vakavissaan, ei mitään sinnepäinkään ;)

Jaahas, saas nähdä koska Gissastakin tulee Rouva, jos mies vaikka yllättäis ja sais aikaiseksi hoitaa se byrokraattinen puoli! Hyvä kuulla, että voit ok. Ja tauko tekee varmaan hyvää.

Mulla alkaa loma samaan aikaan Gissan ja Sanelman kanssa. Aijaj, odotan sitä niiiin paljon! Ja lomasta puheen ollen, Keijulle aivan ihanaa sellaista! Poistutko heti jonnekin skuggaan vai ehditkö käydä linjoilla lomasi aikana?
 
Sanelma*
Voi piip tosiaan :) No oikeastaan olen ihan ookoo fiiliksillä jo. Katse ja mietteet on jo suunnattu tulevaan. Tuhruttaa edelleen. Testien pitäis tulla postissa tänään ja testata ajattelin jo huomenna aamulla niin voin sitten jättää noi inhat luget pois. Eikä tässä nyt suuria pahoitteluita kaipaa, ennemminkin tsemppausta jatkoon!! ;)

Ymmärrän Gissa kateutesi pakkasukoista. Mustakin se oli yllättävä saalis ja olen siitä tietysti kiitollinen.

Niin enhän mä kai mikään hirveä bontso koskaan varreltani ole ollut, mutta kun mittaa on vain se 160 cm, niin kyllä tuo -10 kg:kin väkisin näkyy ja tuntuu. Tuossa kuvassa olen siis tässä tavoitepainossani, jossa haluaisin pysyä (poissuljettuna siunattu tila).
Mun mielikuvani sinusta Molly osui aika oikeaan. Hiukset ehkä oli vähän vaaleammat kuin olin ajatellut.

Talo on siis rakennettu -84 ja laajennettu -93. Eli ei ihan sieltä vanhimmasta päästä. Mitään suurempaa remonttia emme ole tehneet. Ikkunan puitteita pitäis vähän maalailla ja ulko-ovi "kunnostettiin" keväällä. Että tällaista pientä kosmeettista vain. Saunatilat oli esim. rempattu vain pari kuukautta ennen muuttoamme.

Joki lipuu siinä rantasaunan "alapuolella". Eli sauna on ihan siinä rantatöyräällä. Laiturille menee portaat siitä pihakalusteiden takaa. Pudotusta veden pintaan on muutama metri. Uimassa tulee käytyä lähinnä saunomisen yhteydessä. Kuumimmilla helteillä ilman saunaakin. Kyllä tänä kesänäkin on tullut pulahdettua useamman kerran.

Mutta nyt taas töihin. Enää VAJAAT kaksi viikkoa lomaan. JES!
 

Yhteistyössä