Tahkoojat 161

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keiju, toki voi hyvin muistaa. Itselle ainakin välillä tulee tilanteita, joissa joku näyttää tutulta, sitten kun juttelee, niin jossain vaiheessa saa kiinni, että kuka se olikaan - vaikka aluksi ei ollut hajuakaan :) Me käytiin viime viikolla Plantagenissa, jossa oli HUONOT valikoimat, huonokuntoisia taimia, eikä tietoja kasveista kunnolla. Itse pidän enemmän Kukkatalosta, joita on Tuusulassa ja sit Tuusulan motarin varrella Paloheinän kohdilla, toisentasoiset valikoimat, taimet ja tiedot kasveista. Sitä voin suositella :)
Hui, mä aloin nyt jännittää Mollyn puolesta.. Jos vaikka.. PQ!

Kiireen keskeltä Moikkis! Oon hakenut muratteja kanssa ja ihania pinkkejä peutnioita sekä surffiinoita :) Kaikki hääpaikalle, joten sunnuntaina ne rehataan kotiin ja meillä onkin pieni piha täynnä kukkia :D Stressiä ei ole käytännön jutuista, ihan rennolla mielellä ollaan, mutta jännittää se pahuksen toimitus siellä kirkossa..."Pahuksen" tosiaan :D Mutta kun KAIKKI katsoo ja mä en kestä, jos kompastun, saan paniikkikohtauksen, pyörryn, pissaan alleni..Eli just tälläistä panikointia, kun kaikki muut asiat alkaa olla kunnossa ;D

Molly!!!! Ookko nyt ihan sata, että nää on oikeen menkat?? Hoppas, että nyt olis tärpännyt! Ilmoita, pidä ajantasalla!

Gissalle isot halit, mutta en minäkään vielä laske peukkuja. Kaksihan siirrettiin, toivoa ei saa menettää.

Kaikille paranemisia flunssan ja allergian kynsissä. Itelläkin toinen mimmu vuotaa ja toivon, ettei allergia puhkea tässä sopivasti ennen häitä:)
Suunnitelmia ei ole häiden jälkeen; makaan riippumatossa ja ihailen sormusta tietty. Ja juhannus mökillä, ihanaa!

Nyt taas ampaisen matkaan, kuullaan!

Heissan!

Halit täältä Gissa ja Molly. Ja Kastiksella näyttää kroppa toimivan normaalisti taas.

Pikaista paranemista mein nuhanenille. Kesäflunssa on kyllä inhottava, onneksi kärsin sen jo.. Kädet on kyllä ristissä kyynärpäitä myöden, että loppukesän saa mennä terveenä. Varsinkin heinäkuun, ku on loma. Elokuussa voiskin sairastella.. :D

Viikonloppu meni sukujuhlissa. Aikamoista hulinaa siis. Ei paljon ehtiny riippumatossa makoileen.. Tosin lauantai-iltana vähän ehdittiin hengähtää ja grillailtiin. :)

Sanelmalle onnittelut koirien menestyksestä! Ja Keijulla oli hauska tapaaminen mötiköiden kanssa.. :) Hyvä että oli keikkakin onnistunut.

Tsemppiä Manna panikointiin! :) Toivottavasti sua yhtään lohduttaa ajatus, että sitten kun kirkossa alkaa häämarssi soida, et mitään paniikkia muistakaan.. Kattelet vaan kultaas siellä käytävän toisessa päässä. :) Tosin kyllä sitä vähän tuli vilkuiltua että ketäs kaikkia on ehtiny paikalle. ;) Mutta pelko pois, hyvin menee kaikki!

Heipsan saa tyttöset ja kaunista kesää kaikille!
Enää viisi päivää helsingin humussa ja sitten savo kutsuu. Lauantai-illalle on junalippu hankittu. Kovasti odotan omaan asuntoon pääsyä ja uuden elämän alkua.
Viikonloppu meni läksiäisiä viettäessä pe ja la, sunnuntaina ja tänään on ollut hieman ryytynyt olo. Mutta hauskaa oli ja se on pääasia. Kavereita on tulossa koko kesän ajan käymään savossa eli huisketta riittää.
Ja jos kaikki menee hyvin saattaapa vieraaksi tulla semmoinen suloinen miespuolinen olento. oon tapaillu semmosta viis vuotta nuorempaa "pojankoltiaista" joka on innolla tulossa vieraakseni. Sitä komistusta odotellen... Näin se elämä hymyilee jälleen minullekin.Exän kanssa välit on hyvät ja yhteyttä pidellään tasaisin väliajoin. Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan. Kuullaan taas...

Huomenta!
Vitsi, mä menin ihan kananlihalle, kun luin Liinan juttua! Ihanaa, että odotat innolla tulevaa jne :)

Kiitos kaikille tsempeistä. Itsellä toiveet aika nollassa, vaikka tiedän, että pahin pettymys ei ole vielä tullut. Tää muistuttaa niin ikävästi sitä viimekertaista passia ja tuskin päättyy hyvin tämäkään. Aika turta olo, milläköhän täältäkin suosta taas noustaan. Adoptio on mielessä aika paljon ja olen tilannut kaikki paketitkin jne, mutta prosessin raskaus ja kesto pelottaa oikein todella. Sen verran sitten pitää päättää kuitenkin, että tuon naimisiinmeno pitäisi hoitaa... meillä edelleen se sukunimiongelma :/ En tiedä miten tuolla ulkomailla reagoidaan, jos on eri sukunimi.

Mannalle tsemppiä häähumuun :)

Nukahdin sitten eilen auton rattiin kotimatkalla... Johtuuko sitten lugeista vai mistä. Onneksi havahduin ajoissa, mutta törmäys ei ollut kaukana. Mähän otan luget suun kautta, joten on noita sivuvaikutuksia.

Tulkaahan tytöt linjoille!!

Testattu on, nega. Eilen ei sitten loppupäivän aikana tullut mitään tuhruja tai muutakaan niin hain testin kotimatkalla mutta ei tullut haamua, ei viivanpaikkaa, ei mitään, ihan selkeä nega. Ajattelin, että yöllä varmaan menkat alkaa muttei oo näkynyt vieläkään. Tosin nyt tuhruttaa kuten yleensä päivää ennen menkkoja, joten jospa huomenna sitten. Aika ärsyttävää silti. Tosiaan mun kierto on aina ollut säännöllinen 29 pv. Ja kun se ovistestikin oli niin selkeä. Outoa.

Voi että, ihmeen moni teistä nyt flunssassakin. Paranemisia kaikille poteville! Itelläni on tänään parempi olo kaikin puolin. Ai niin Kastis, mulla on kyllä sitä hoitavaakin ja siinä nimenomaan lääkäri sanoi, että voi mennä muutaman päivän että hoito alkaa tehoamaan.

Manna, koska on The Day? Nyt tulevana viikonloppunako? Ai että, tsemppiä nyt loppuhälinöihin ja muista nauttia täysillä päivästä, ruuasta, kaikkien seurasta... Kukat kuullosti upeilta! Käythän linjoilla vielä lähipäivinä, ja myös muuten lomasi aikana jos olet tietokoneen lähettyvillä.

Äh, nyt Gissan ja Vippen mainitsema häikkä tuli minunkin ruudulleni, kirjoittaminen on hidasta ja ärsyttävää, kirjaimet ilmestyy ikään kuin viiveellä.

Tiitusta ei ole kuulunut pitkään aikaan? Ja Sinu hävisi linjoilta?

Hui Gissa, hurja tuo rattiin nukahtaminen! Onneksi ei käynyt pahasti!

Sitä kyselisin Gissa sulta, että mistä päin olette miettinyt adoptoida? Ja saatteko jotenkin valita? Esim. kiinasta, venäjältä, suomesta. Rastitetaanko ruutuun toivomus (kuullostaa karulta) vai miten se menee, satutko tietämään? Me ollaan vähän miehen kanssa puhuttu kans vaihtoehdosta. Adoptio ei ole mikään täysin poissuljettu juttu.

Sori kun näin tuppaudun tänne mutta pakko kysyä tätä jostain kun se on niin päässä pyöriny....
Yritystä meillä on vähän yli vuosi ja olen alkanu epäillä ovuloinko ollenkaan. Ovistikkuja olen käyttänyt, mutta olen vain yhden kerran saanut testiviivaa tummemman viivan ja silloin tulinkin raskaaksi mutta meni kesken sitten vkolla6.... Ovistikkuihin tulee kyllä aina jonkinlainen viiva ja se tummeneekin mutta ei tummemmaksi tai yhtä tummaksi testiviivan kanssa. Olen käyttänyt mammaksi.fi tilattuja liuska ovistikkuja. Lämpöjä kun olen seuraillut niin ne nousevat normaalisti ja kaikki nää lima jutut on kans.... eli siis voiko olla etten ovuloi vaikka näitä "oireita" olen huomannut. Olen myös kuullut että jos ovulaatiota ei tapahdu niin menkatkaan ei tule??(en oikein tiedä pitäiskö uskoa..?)
Pitää kyllä vielä puhua varmaan lääkärin kanssa, mut jos täällä on joku joka vois valistaa tyhmää :)

Molly, voi hitto sentään, mä jo ajattelin, että saat jonkun ylläriplussan :(

Kastis saa vastata tuohon oviskyselyyn, kun on meidän expertti.

Molly, tuosta adoptiosta. Alusta asti ollaan oltu sitä mieltä että kv-adoptio on meidän juttu. En mä jaksa lähteä noihin Suomen jonoihin ja muutenkin se tuntuu vaan paremmalta... ääh jatkan kohta

Voi harmistus Molly. Kun kierto venyy ja pääsee noin pitkälle, että testaa, niin pettymys on suuri. Ei sitä negaa haluaisi nähdä siinä tikussa. Mä oon kaks kertaa testannut ja toivoin tosi paljon, että olis ollu viiva tikussa, mutta ei. Toivottavasti ne menkat nyt sit lkaa, jos on alkaakseen, ettei kierto veny ja tuhrut jatku. Halaus.
H-hetki on lauantaina:)
Kiitos tsempeistä, myös Vipelle..Kaippa tää kuuluu asiaan, ettei oikein ruoka maistu ja vatsa on kipee. Pitäs muista aloitta perjantaina Primot ja vielä muistaa hääpäivänäkin se ottaa :S Oon syönyt purkin kaksi ananasta päivässä tällä vkolla ja ois kiva, kun sais hiukan nesteitä ulos itsestä :D Yölläkin kävin kyllä pissalla, mitä en yleensä tee...

Gissa, tosi paljon harmittaa mua sun/teidän puolesta, JOS nyt niin käy, että ei onnistunut. Oliko se niin, että tää oli "viimeinen" pas? Mulla on samat ajatukset pyörinyt mielessä, että naimisiin mennään senkin takia, että jos sitä adoptiota ajattelee. Mä en henk.kohtaisesti halua suomesta adoptoida, vaan kv-adoptio olis sen meidänkin juttu varmaan. Venäjältä en haluaisi. Kamalaa sanoa, "mitä en halua", mutta se on suuri juttu ja jos tähän asti en ole voinut vaikuttaa siihen, että raskaudun, niin mahdollisessa adoptiossa haluan kyllä asiaan vaikuttaa. Mulla on vain sellainen ristiriita, että miten sellaiseen ajatukseen ja rakkauteen pääsee sisälle, että voi tuntea adoptiolapsen täysin omaksi. Uskon, että se onnistuu, mutta se tuntuu aika uudelle ajatukselle. No, näitä asioita varmaan tulee sitten käsiteltyä ja niitä mietittyä paljonkin jo/kun adoptioon joskus mennään. Meillä nyt on vielä varmaan se inssi ja ivf kuitenkin. Huomaan vaan, miten pessimistisesti suhtaudun niihin :(
Hei, hurhja juttu toi autoon nukahtaminene. Kannattaakohan nyt miettiä auton rattiin istumista. Oikeesti, jos se johtuu lääkityksestä. Voi kamalaa, mitä voisi sattua.

Liinasta oli kiva kuulla. Elämä alkaa siis näyttää sitä valoisaa puolta. Onnea muuttoon, uuteen elämään ja uuteen ihastukseen <3 !

Nyt taas mennään...

Mitä Annulle kuuluu?

Itse asiassa se nega nyt ei paljo tunnu missään, en ole mitenkään erityisen pettynyt, oikeesti. En kyllä uskonutkaan siihen joten ei ollut odotukset niin korkealla, enkä tiedä pystyykö sitä uskomaan että ikinä tulisi plussaa... Surullista, että sitä on näin turta ja ehkä katkerakin tavallaan. Mutta toivottavasti vielä joskus saisi sen oman lapsen.

Mutta, siitä adoptiosta on samoja asioita pyörinyt mielessä kuin Mannalla. Ja sit oon miettinyt sitäkin, että jos ensin adoptoi ja sitten saakin biologisen lapsen, niin rakastaisiko sitä biologista lasta sitten jotenkin enemmän tai eri tavalla? Olisiko haluamattaan ja huomaamattaan epäreilu jossain vaiheessa tai tilanteissa?... Ehkä jos saisi biologisen lapsen ensin, olisi luonnollisempaa adoptoida toisen seuraavaksi? Ja osaisi suhtautua asioihin eri tavalla. En mä tiedä... Tää nyt oli tällaista tajunnan virtaa...

Huomenta. Olen kotona potemassa. Yskä helppottaa, mutta tuntuu, että kamaa on jäänyt poskionteloihin. Mullahan tulee lähes aina flunssasta poskiontelon tulehdus. Mies on myös kipeä, kovassa kuumeessa ja lähti nyt lekuriin. Heillä pitää olla töistä ekasta päivästä jo saikkulappu, meillä ei ole niin tarkkaa.

Molly, voi kurjuus. Luulisi, että siihen ovistikkuun olisi voinut luottaa. No, elimistöt näköjään tekee omituisia juttujaan eikä kaikki mene aina oppikirjan mukaan. Eikös Keijullakin ollut usein 16 vrk:n luteaalivaiheita? Ja joskushan käy niin, että ovisplussasta huolimatta follikkeli ei puhkeakaan juuri silloin kuin pitäisi vaan ehkä muutaman vrk:n myöhemmin. Tai sitten ei puhkea ollenkaan (siksi hoidoissa on usein Pregnyl tukena, että puhkeaa varmasti). Niin ja noista allergialääkkeistä.. Useinhan sen tehoaminen kestää, varsinkin jos aloittaa vasta kun oireet ovat jo päällä. Mähän olen käyttänyt jo reilun kuukauden, joten siksi mitään pahempia oireita ei varmaan koskaan tullutkaan. Eiköhän se kuitenkin joskus auta. Minkä vahvuista sait? Itse käytän siis 250 mg.

Gissa, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Muistanko oikein, mutta oliko adoptiossa niin, että naimisissa piti olla ollut tietty aika että homma etenee? Joskus siinä ainakin oli niin. Eikä kai se eri sukunimi haittaa, riittää varmaan että on todistetusti naimisissa. Mä olen joskus miettinyt adoptiota hypoteettisesti ja Suomi ois munkin "listoilta" pois lähinnä oman mahdottomuutensa takia. Mulle sit taas joku Venäjä menis esim. Kiinan ohi, koska jotenkin uskoisin lapsella olevan helpompaa, jos olisi edes hieman suomalaisen näköinen. No, ei ole omalla kohdalla ajankohtaista ollenkaan, tässähän ei ole vielä mitään kortteja katsottu. Mistä sitä tietää, vaikka meillä mies puhaltaisi niitä saippuakuplia, niinkuin itse meinaa (no, ehkä se viime kierto kertoi jo jotain muuta).

Liinasta oli kiva kuulla. Ja heti on kissakin löytynyt (eli siis kolli!). Mahtavaa. Tiedä vaikka siitä tulisi mitä ja jos ei tulekaan, niin onpahan ainakin mukavaa aikaa. Asioilla on onneksi tapana järjestyä ja usein huonojen juttujen jälkeen tulee jotain niin paljon parempaa :)

Sivulliselle en nyt jaksa alkaa spekuloimaan ovista. Jos epäilyttää, niin suosittelisin kokeilemaan eri tikkuja (joillan Mammaksi eivät ole toimineet, osalla ovat) tai sitten varminta ois kierron pituudesta riippuen käydä oikeaan aikaan ultrassa ja sitten oviksen mukaan oikeaan aikaan s-prog kokeessa, jottei tartte pähkiä. Sillähän se selviää.

Niin ja vielä omasta navasta.. Eipä ne menkat sitten alkaneetkaan, vielä. Oli vaan vaaleanpunaista valkkaria, johtuu varmaan ihan siitä naarmusta, kun otettiin vajaa 2 vkoa sitten se raapimisnäyte kohdunkaulalta tai -suulta (en enää muista, vai oisko ollut molemista, 2 näytettä kuitenkin papan lisäksi). Ei ollut normaalia ruskeaa tuhrua, jota ei ole kyllä tullutkaan aikoihin. Ovis oli mun mielestä (ilman tikkuja tms) 2 vkoa sitten maanantaina, tosin mun omat arviot voi aina heittää päivän tai pari, joten eiköhän ne sieltä porskuta kohta. Mahakin vähän tuntuu siltä.. Ei tosin mitenkään kamalan kipeältä, mutta erilaiselta. Viime aikoina kierto on ollut 30 (entisen ihanan 28 sijaan), joten jos niillä mennään, niin huomenna alkaa viimeistään.. Mitään toivoahan raskautumisesta ei ole, kun vedin taas hirveät "rivo"-kohtaukset oviksen aikoihin :) Toivon kovasti, että jatkossa toi oviksen aika ois mulle vähän seesteisempi.

He hee, joskos kolmas kerta toden sanoisi, muisti näyttää toimivan "hieman" pätkittäin. Mollylta piti kysyä, että millä testillä testasit? Luin jokin aika sitten, että esim Predictorin testi oli näyttänyt selkeää negaa vaikka samana päivänä apteekin testi näytti selkeää plussaa. Testeissäkin on siis suuria eroja..

No niin, tuli sitten kyylä selän taakse ja hyvä kun ehdin edes lähettää viestin. Ei onneksi nähnyt mitä olin kirjoittanut, ois aika ikävää.

Pikaisesti siis, kun koulutus jatkuu kohta. Tosiaan, kv-adoptio ois meidän juttu ja mä olen käsittänyt niin, että maavalintaa ei tehdä ihan heti alussa. On ensin niitä kotiselvityksiä ja neuvontaa jne, jonka jälkeen valitaan palvelunantaja ja sitten vasta maa. Palvelunantajia on 3 vaihtoehtoa ja kaikilla vähän eri maita. Esim. Kiinan jonot on nyt venyneet todella pitkiksi, kun se on niin suosittu nykyään. Jossain maissa on tosiaan ehtona, että pitää olla ollut vaikka 2 vuotta naimisissa. Toisissa taas katsotaan siihen mukaan myös avoliiton aika. Sekin varmaan vaikuttaa sitten aikanaan meidän valintaan. Venäjältä voi tosiaan tulla hyvinkin eri näköisiä lapsia kuin kuvittelisi. Esim. aasialaisen näköisiä, koska osa maastahan kuuluu aasiaan.. Ja voihan Suomestakin tulla tummia adoptioon, että ei sitä voi koskaan tietää. Kolumbiassakin on mun ymmärtääkseni ainakin kolmea erilaista etnistä taustaa.
Tosiaan, niin hassulta kun se kuulostaakin, niin kyllähän siellä tosiaan valitaan sellaisia juttuja, kuten esim ikähaarukka, ns. terve vai erityistarpeinen ym. Sukupuolitoivetta ei kai saa esittää oikein missään maassa. Yksi maa siis valitaan ja sinne sitten jonotetaan. Kyllähän sitä saa vaihtaa, jos vaikka maan tilanne muuttuu huonoksi, mutta ei voi jonottaa kuin yhteen maahan kerrallaan.

Olen mäkin murehtinut sitä lapsen rakastamisjuttua ja kaikkea muutakin mahdollista, mutta siellä neuvonnassa käsitellään kai kaikkia näitä asioitaja on adoptioperheiden tapaamisia jne. Kirjallisuutta olen koittanut metsästää, kaipa niistä jotain käsitystä saa. Meilläkään ei ole mitään rakenteellista estettä biovanhemmuuteen, joten se tilanne, että tuliskin vielä biolapsi, on ihan mahdollinen, ainakin teoriassa. Oishan se aika erikoinen tilanne. Viimeistään siinä vaiheessa, kun paperit lähtee ulkomaille, pitää aloittaa ehkäisy. Se saattaa sitten jo vaikuttaa lapsen tilanteeseen huonontavasti, jos adoptio peruuntuu niin viime metreillä.

Nyt on pakko lopettaa, ei tästä niin lyhyt tullutkaan :)

Hello!
Viileämpää ilmaa pukkaa joten tulee oltua sisällä enimmäkseen. Flunssa jatkuu kolmatta päivää. Oon tehnyt "puutarhahommia" partsilla koko aamupäivän, kaikkea kivaa löysin eilen. Ja Plantagenissa tosiaan osa taimista oli tosi huonossa kunnossa mutta havukasvit olivat hyviä ja niitä ensisijaisesti etsinkin. Tomskua en saanut, amppeleissa ei ollut kuin lehtiä, ei edes kukkia, raakileista puhumattakaan. Tosi huonosti tuntuu nyt olevan viljelijöillä amppelitomaattia. Täytyy jatkaa etsimistä.

Kiva kuulla Liinasta ja hinoa että elämä hymyilee. Ja tuo ikäero kuullostaa hauskalta, meillähän on 4 vuotta miehen hyväksi eikä se missään tunnu. Ja kuitenkin minä olen meistä se joka näyttää nuoremmalta :)

Me ei olla adoptiosta keskusteltu, tai no ollaan jotain, mutta ei silleen vakavasti. Rankemmat hoidot on kuitenkin vielä edessä ja jos ei solut hylji toisiaan niin voi ehkä olla mahis onnistua niillä.Sehän mua tässä jännittääkin että mitä niissä selviää vai selviääkö mitään.

MOllylle pahoittelut negasta. Ihan hyvä varmaan kun kuitenkin testasit. Outoa ettei ne menkat ala, mitähän kroppaa nyt temppuilee. Ja mulla on tosiaan ollut 16 pv luteaalivaiheita mutta voi tosiaan olla että rakkula onkin puhjennut pari päivää myöhässä - tosin pistosinssissähän mulla oli rakkula jo puhjennut mutta silti luteaalivaihe oli sen 16 pv.

Moi!
Menkat lusittu, täytyy tosiaan miettiä tota simppatestiä täällä kotona tehtäväks. Antaa nyt miehen toipuu hetki järkytyksestään.
Vautsi Manna tsemppiä h-hetkeen, onnittellaan sitten vasta tuon päivän jälkeen. Riippumatossa löhöily on muuten ihanaa!!!!
Loma se vaan lähestyy, enää reilu viikko töitä. Mulla on tiedossa 4 ja puolen viikon loma. Eiköhän siinä ajassa kerkee vähän relata. Palataan asiaan!

Heippa tytsit!

Voi plaah sitä negaa, Molly.. :( Vaikket ihmeemmin pettynytkään, niin onhan se kumminkin ihan perseestä..

Liinalla oli kivat kuulumiset! Tsemppiä jatkoonkin. :)

Mää kuulin eilen raskausuutisia yhdeltä parhaista ystävistäni. Olin jo odotellutkin niitä, joten ei tullut yllätyksenä. :) Alussa on kuulemma vielä, mutta täytyy toivoa että loppuun asti sujuu hienosti.

Adoptiosta olitte jutellu. Meillä mies ei oo innostunu ajatuksesta, joten mää oon sen ajatuksen hylänny toistaiseksi.. Kahtotaan sitä sitten joskus..

Annu se pääsee pian lomalle.. Emmi tais jo "putken" alottaa. Mää joudun vielä oottamaan vajaan kolme viikkoa.

Sivulliselle voisin mainita vielä, että mulla ei kans noi mammaksin tikut toiminu. Kannattaa kokeilla jotain muita.

Huomenta! Anteeksi hiljaiselo, on ollut taas töissä karmee kiire ja muutenkin jotenkin kuulumiset vähissä, kun jotenkin on jäänyt tämä aihe taka-alalle. Teidän kuulumiset olen toki käynyt lukemassa melkein päivittäin.

Gissalle tsemppejä, vielä toivotaan kuitenkin parasta. Mollylle pahoittelut negasta, mälsää, että kierto alkaa temppuilemaan. Liinasta oli tosi kiva kuulla, onnea "uuteen elämään" savossa, kiva, että on löytynyt sutinaakin:) Mannalle tsemppiä viimeisiin päiviin ennen häitä, nauttikaa päivästä. Ja kaikille flunssaisille pikaista paranemista!
Tässä nyt ne jutut, mitä muistan tähän hätään kommentoida...

Adoptiosta, olen varmaan ennenkin maininnut, että meille on jotenkin selvää, että se ei ole meidän juttu. Eli jos ei lasta tule, niin sitten ollaan kahdestaan. Jotenkin vaan ahdistaa sellainen rumba ja paperisota ja sitten sekin, että kaikki ulkopuolisetkin näkevät heti, että lapsi on adoptoitu. Toivottavasti en kuulosta karmealta, ei ole tarkoitus. Ymmärrän hyvin niitä, jotka siihen ryhtyvät, mutta tosiaan ei vaan tunnu meille todennäköiseltä. Ja voihan se mieli toki muuttuakin.

Mukavaa päivää kaikille. Huih, ensi viikolla on jo juhannus! Mitä suunnitelmia flikoilla?
Meillä on vielä vähän auki, kaveriporukalla vietetään, mutta paikka hakusessa. Todennäköisesti mökillä tai sitten ihan kotikaupungissa veneillen.

Voi ei teitä flunssasia :( Pääsisittepä eroon siitä, viimeistään viikonloppuun mennessä, eikö! Onko yhtään parempi olo tänään? Keiju? Kastehelmi? Entä Gissa, pukkasko kunnon tauti päälle ja mikä on muuten fiilis? Kiitos siitä adoptioselvennyksestä, mua on ihan noin muutenkin kiinnostanut, että miten se menee. Saas nähdä minkälaiseen ratkaisuun me mahdollisesti päädyttäisi asiassa. Ei mietitä niitä nyt ennenkuin vasta syksymmällä jos ivf epäonnistuu.

Kiva kun Tiitu ja Annu pääsi linjoille pitkästä aikaa. Ja Liinalle multakin sutinatoivotuksia :)

Manna, enää kolme päivää, hui! Mitä säätä ne on luvannut lauantaiksi sinne? Oliko teillä ne juhlat mitenkään riippuvaisia säästä, että haittaako jos aurinko ei paista täydeltä terältä koko päivää? Muista napata se lääke sitten :) Menettekö inssiin nyt seuraavaksi? Jos teilläkin tuleva vauva on vaan vähän vanhanaikainen ja haluaa, että äiti ja isä on naimisissa ennenkuin voi ilmoittaa tulostaan. Sitten kaikki katkerat lapsettomat kaverit ja tuttavat ajattelee, että jaahas, noillakin tärppäs sit heti hääyönä ekasta yrityksestä.

Mä luulen, että mulla alkaa tänään menkat. Alavatsaa ja -selkää särkee vähän siihen malliin ja olisi jo aikakin, kp35/29. En tajua mikä häikkä nyt yhtäkkiä tuli. Ja testi oli clearbluen, uskon kyllä negaan. Mikäs on Kastiksen tilanne tänään? Tässähän pitää toista ylläriä nyt alkaa jännittämään? Entä EMMI??

Flunssa on reippaasti, mutta en enää viitsi olla pois töistä, kun olin jo viime viikolla. Vuoto jatkuu ja yhtään en enää usko plussaa, on tämä nähty jo ennenkin. Testejä ei ole kotona, enkä jaksa ostaa, joten odotan varmaan sitä veritestiä sitten. Nyt ei huvita juuri mikään... :(

Moi!

Olette olleet niin puheliaalla tuulella, että näköjään jo päivässä putoaa kelkasta. Viestit kahlasin läpi, mutta kaikkea en varmaan kykene kommentoimaan...

Gissalle vielä toivonjyviä ja tsemppiä flunssan kanssa. Mulla alkaa jo nuha helpottamaan, mutta nyt tuntuu yskää pukkaavan tilalle. Limaa edelleen rööreissä liikkeellä. Eilen kuitenkin jo lenkillä kävin.
Molly, toivotaan että kierto ei lähde ihan karkuteille, jos kerran on päättyäkseen ja uusi alkamassa.
Mannalle etukäteisonnea lauantaille. NAUTI. Se on yksi ihanimmista päivistä elämässäsi. Ainakin mulla oli omani :)
Adoptiosta. Ei ole meille (minulle) vaihtoehto. Jos ei omilla soluilla onnistu, niin sitten ollaan kaksin, niin kuin Tiitukin kommentoi.
Keijukaiselle vastaus: Joessa vesi oli viime viikonloppuna parhaimmillaan jo 24 asteista. Eli tosi lämmintä. Hyvin pystyi ilman saunaakin pulahtamaan.

Omaa napaa. Eilen oli 0-ultra. Kaikki oli niin kuin pitikin, joten huomenna aloitan Puregonin pistelyn. Seuraava kontrolli ensi viikon keskiviikkona. Tänään tuli jotain epämääräistä tuhruttelua. Gissa onko sulla koskaan ollut hoitojen alussa mitään ylimääräisiä tuhruja??? Kuumia aaltoja on ollut nyt melkein viikon ajan, mutta niiden pitäisi kuulemma hellittää kunhan pääsen pistelyn vauhtiin. Pistoskynä on uusi tuttavuus, mutta eiköhän se käyttö aika pian tule tutuksi. Eilen hoitsu näytti kuinka toimii. Lääkkeet jouduin tilaamaan apteekkiin. Onneksi pistely alkaa vasta huomenna, niin ehdin ne saada ajoissa. Tänään menen ip hakemaan. Huomenna aamulla menen vielä labraan ja otetaan jotain IVF-verikokeita, jotka on "unohtuntu" ottaa multa. Mieheltä on jo otettu. Eli varmaan noi HIV:t ja muut nyt kun soluja käsitellään.

Yritän taas ehtiä piipahtamaan jossain välissä. Sommoro.

Heissan!

Sanelma, hinoa että kaikki oli niinkuin pitikin 0-ultrassa. Kumma homma kyllä toi tuhrutus..

Mulla on ollu eilen aivot ihan narikassa. Ensinnäkin mää olin unohtanu pyykit koneeseen ja sit vielä jättäny lukitsematta pyöräni (onneks sitä ei ollu kukaan mein takapihalta vieny).. Huomasin nää tänäaamuna.. :) :) Mein pyykkikone on kyllä tuolla kellarikerroksessa, joten kyllähän sen helposti pystyy unohtaan.. Mutta pyörän lukitsemattajättämistä mää kyllä ihmettelen.

Juhannuksena mennään kaverin mökille- juopottelua kolme päivää.. :D Tästä tais ollakin jo puhetta vähän aikaa sitten. Aivan liian aikaisin siis, ku juhannus on vasta reilun viikon päästä. Plääh, sitten alkaakin päivät taas lyhetä.. Sen takia juhannus on vähän masentavakin.. heh.

Jokos ootte muuten kastanu talviturkin? Mulla se taitaa oottaa juhannusta.

Talviturkki tallella ja edelleen kotona flunssaa potemassa. Huomenna sit töihin, eiköhän se tästä.
Menkat alkoi ihan niin kuin pitkin, kierroksi taas 30 (3 vikaa kertaa täysin sama). Ei kipuja, ei mitään, huomasin vain vuodon alkaneen. Su-ma oli normi hikoilut ja alkuviikosta hedari, normaalit oireet siis. Toivotaan, että ens oviskerta menis ilman kiukustumista :)
Sanelman ultrakuulumiset oli hinot, nyt peukut hoitoon!