Tahkoojat 165

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se mun niukka vuoto oli silloin n. 2 pvää kirkasta vuotoa, mutta tosi vähän. Ei siis tullut kuin hiukan vessareissujen yhteydessä, muuten oli tamponit kohtuu kuivia. Sitä kesti sen pari päivää, jos oikein muistan ja sitten sekin vähä loppui. Mullahan tosin oli siinä kierrossa se pääkipu vaivana, mikä myös merkki korkeasta prolaktiinista. Muita oireita ei ollut. Mullahan nousi prolaktiini 520->540->1200! Vaikka oli pieni lääkitys, niin ei pitänyt nousua kurissa lyhyessä ajassa. Sitten se lääkityksen myötä tasaantui. Eli miksei voisi yhtäkkiä nousta, vaikka on ollut normaali? No, jos saat otatettua sen, niin ei kai se pahaksi ole. Mutta saattahan se olla, niin, että menkat vaan on nyt erilaiset tässä kierrossa. Juu, varmaan urheilu laittaa vauhtia, jos jotain on jäänyt :)

Pääsin just kampaajalta ja nyt rantsuun :)

No joo, mullahan on pää usein kipeä (ollut jostain 16-vuotiaasta saakka), johtuen ihan päätetyöskentelystä ja turhan tehokkaasta ilmastoinnista, joka vetää suoraan niskaan. Kunhan ens viikolla pääsen taas hierojalle, niin päänsärky katoaa aika ihanasti :)

Mulla kyllä toi vuoto on aika erilaista eli tulee noi pari päivää ihan ok. Silloin alkuvuonna ei juurikaan tullut mitään, stressiä varmaan aika rankasti, vaikken sitä tiedostanut. Ja mulla oli joulukuussa alkanut lääkitys jalkaan, jonka sivuvaikutuksena voi olla kuukautishäiriöt. Eli sekin saattoi vaikuttaa silloin vuotoon ja on tasaantunut nyt. Mun yhdellä kaverilla, joka ei käytä pillereitä, menkat kestää nipin napin päivän. On tutkittu ja kaikki ok, kaikki kun ei kuulemma toimi kuin oppikirjassa :)

Mä veikkaan, että se NKL:n lekuri oli sitä mieltä, että ei oteta sitä prolaktiinia uudestaan, ihan säästösyistä. Mutta en mä sitä sen kummemmin epäile, eiköhän se ois pitkällä aikavälillä vaikuttanut muutenkin, esim. et ovis jäis pois, kierto karkais jossain vaiheessa jne. Jos siis oon mennyt jo ainakin vuoden näin, varmasti se arvo ois vaan noussut ja noussut ilman lääkitystä ja tilanne ois muuttunut. Mutta kaipa mä voisin sen ajan varata jossain vaiheessa, ihan tsekkiinkin :) Onhan se aina niin ihanaa - joopa :(

Niin ja siis tän kierron menkat ovat muuten ihan ok, paitsi tuli hassu välipäivä. Mä en vaan jaksa enää hätäillä :)

Kohta lähtö jalka- ja kasvohoitoon ja sit vielä yritän ehtiä nauttimaan auringosta.

Heipsan!

Täällä onki ny hiljasta.. Kastis ja Manna on kyl ansiokkaasti pitäny ketjua pystyssä.. :)

Tulin kertomaan Mollyn kuulumiset: "Onnistunut punktio takana! Suonensisäiset mömmöt loistavat, ei sattunut, nipisti vaan vähän ja oli hetkessä ohi. Lepäilin tunnin, sit aivan normolo. Saalis 11 kerätystä rakkulasta oli 7 munista. Miehellä 90milj nopeaa eteenpäin menevää ennen pesua. IVF tehdään (ei ICSIä)" Elikkäs siellä on sit siirto edessä maanantaina, jos kaikki menee hyvin. :)

Me käytiin eilen vähän pyörimässä Tapahtumien yössä. Oli kyllä ihana ilta, ku oli niin lämmin.. Muutama sidu tuli Suvi-laivalla myös napattua. :) Huomenna on tulossa kaveripariskunta kylään. Tiedossa grillailua ja drinksuja.. :) Kivaa!

Ootteko muuten kokeillu/harkinnu kuu-kuppia? Mää oon vähän miettiny että sitä vois kokeilla. Kovasti sitä kehutaan, ettei kuunaan vaihtaisi tamponeihin takaisin.

Hyvää viikonloppua leidit!

Heippa!
No niin, me kotiuduttiin eilen ja nyt pikaiset viestit. Ei tässä auta alkaa laiskottelemaan, vaan hommia pitäs tehdä.

Mollyltä hyvät punktiokuulumiset, hieno homma. Toivottavasti siirto tänään ja kuullaan pian siitä lisää!

Muuten näköjään ollut aika hiljaista tämän viikonlopun. Mulla ei mitään ihmeellistä lisättävää edelliseen viestiin. Viimeisen viikon ilma oli aivan taivaallisen hyvä, välillä vähän liiankin. Tajusin kyllä olevani onnellinen, että ei Tukholmassa ollut tuollainen ilma silloin kun oltiin siellä. Ei siellä kaupungissa ois jaksanut olla yhtään, joten ihan hyvin meni näin. Loman loppupuoli oltiin siis jo Turun saaristossa ja otettiin todella rennosti, ihanaa :)

Toivottavasti tämä ketju tästä taas piristyy, kun jollain muullakin taitaa loma loppua näihin aikoihin. Mä olen kotona vielä tämän viikon, joten en vielä niin ahkeraan ehdi käymään, kun tosiaan täällä kotona pitäisi tehdä kaikenlaista.

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Huomenta! Gissa, muistit oikein, minä ainakin olen lomani lopettanut. Oli aivan ihanaa ja tuntuu kuin olisin ollut vuoden pois töistä. Italian kuulumiset kirjoittelinkin silloin ajat sitten, lisäksi piipahdettiin Tampereella (Särkänniemessä, ja juostiin laitteesta toiseen kun olin "onneksi" pilvinen päivä eli ei jonoja. Bussissa kotimatkalla olikin sitten aika paha olo, käytiin mm. Tornadossa 5 kertaa...), ja sitten mökillä oltiin vajaat 2 vkoa. Siellä me todella relattiin, nukuttiin 10-12 tunnin yöunia (miten sitä mökillä nukkuukin aina niin hyvin?), saunottiin, syötiin, soudeltiin, ja oltiin vaan ja nautittiin auringosta. Kissatkin tietysti tykkäsivät kovasti.

Vielä viime viikon uin ja olin rannalla joka päivä. Vaikka mies aloitti jo viikko sitten työt, oli hänellä päivät vapaat joten oltiin yhdessä rantsussa. Etsittiin aina joku rauhaisa soppi ja yhtenä päivänä meillä oli skumppaakin :)

Viikonloppuna ajeltiin anopin kanssa maaseudulla, käytiin katsomassa kissanpentuja yhdessä maalaistalossa ja näin myös yhtä niistä kisuista joka oli meillä pentuna. Oli jo iso poika ja taisi mut vielä muistaa kun muita arasteli mutta minun syliini tuli mielellään ;)
Niin, ja ystäviäkin tuli nähtyä viime viikolla täällä stadissa :)

Nyt sitten odotellaan Mollyn kuulumisia, toivottavasti siirtoon päästään ja kaikki menee yhtä hyvin kuin tähänkin asti.

On ollut rohkaisevaa kun sekä Sanelmalla että Mollylla on niin hyvin mennyt nuo hormonikuurit ilman ikäviä sivuoireita niin ei itseäkään pelota enää niin paljon tuleva ivf-hoito.

Riinuskalla oli surullisia kuulumisia, sain tekstarin lomalla ollessani. Kyllä on kurjaa miten yhdelle ihmisille noita murheita kasaantuukin :(

Aika moni taitaa vielä jatkaa lomailua mutta koetetaan pitää ketjua pystyssä, jookos?

Tänään tulevat siskoni miehensä kans meille grillaamaan, mietiskelen tässä menua.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Huomenta.
Mollyn kuulumiset kuulostavat tosiaan loistavilta. Ja hino simomääräkin! Peukut ovat ylhäällä, johan se ois aika teistä kolmen lähteä toiselle puolelle :)
Kiva saada Keijukainenkin takaisin lomalta. Ja ihana kuulla, että loma oli rentouttava.

Kuukuppi ei ole herättänyt mussa sen suurempaa kiinnostusta, koen tampponit jotenkin niin helppoina.

Viikonloppu meni nopeasti. Lauantaina oltiin mopoilemassa Porvoossa ja huh, että siellä oli kuuma täyspitkissä housuissa. Mopokamat jätettiin luonnollisesti mopolle, mut olis mulla jollain muulla kulkupelillä mentynä ollut vähemmän kuteita päällä. Eilinen olikin sit sateinen päivä eli just sopiva shoppauskeliksi :)

Mä en enää lue noita toisen puolen juttuja, enkä siis tiedä mikä meininki, mutta joskus tuntuu, että ikävät asiat kasaantuvat aina jollekin ja tulevat ryppäinä. Ehkä sitä kuitenkin tässä lapsettomuudessakin (eikä siis vielä oikeastaan mitään keinoja ole mun kohdalla edes käytetty) on ollut siinä mielessä onnellinen, että mitään muita suuria vastoinkäymisiä tai menetyksiä ei ole tullut kohdalle.

Unohtui vielä kommentoida että teillä on varmasti ollut ihanaa Turun saaristossa Gissa. Se on niin yltiökaunis paikka! Ja on kiva kuulla kans että loma oli onnistunut.

Uimavedet oli kyllä koko loman ihan älyttömän lämpimiä, pariksi päiväksi viileni mökillä kun satoi ne 2 pv. Ja täälläkin varsinkin loppuviikosta oli tosi lämmintä vettä.

Kastis, uskon että mopokamoissa on kuuma! Oon kerran ollut kyydissä vastaavalla helteellä ja todennut että huh huh :)

Keijukainen, ei tien päällä ollut kuuma kun oli kevennetty versio kamoista (takki auki, ei windstopperia, ei hanskoja ja jalassa farkut) ja vauhtia kuitenkin riittävästi että tuulenvirettä riitti. Perillä jätettiin kamat pois (eli siis takki ja kypärä eivät olleet mukana), mutta farkut, ohuetkin, ja t-paita oli Porvoossa ihan liian kuuma yhdistelmä. Normisti mulla ois ollut joku hame, josta ois vähän tuullut.. Huh, meinas tulla ihan tuskan hikeä. Käytiin syömässä vanhassa kaupungissa yhdessä espanjalaisessa raflassa. Ruoka oli hyvää, mutta palvelu vähän turhankin espanjalaista eli siis todella hidasta. Sinä aikana kun yritettiin saada tilattua edes juomia lähti paikasta n. 17 asiakasta. Ja kun keskiostos paikassa lienee n. 25 eur, niin aikamoinen menetys rahassa paikalle.. No, sellaista se on, espanjalainen meno :)

Tänään pitäisi päästä kyllä uimaan. On jäänyt nolon vähälle. Viikonloppuna piti mennä mökille, mut sit tuli meistä riippumattomia muutoksia eikä päästy. Pitää yrittää ens vkonloppuna, siellä vois vähän korjata tota uima-tilastoakin. Ja grillata..

Meilläkin on tarkoitus mennä mökille vielä ens viikonloppuna. Sadetta on kyllä luvattu sille suunnalle...

Juu, Kastis, ei tien päällä ollut silloinkaan kuuma mutta jos joutui pysähtymään valoihin tms. niin aurinko oikein porotti pitkiin housuihin ja mulla oli takkikin päällä ja kiinni =)

Nyt täytyis varmaan tehdä jotain töitäkin. Laitoin muutaman Italian kuva. Riinuskan osoite herjasi?

Juu, töitä pitäisi tehdä, nyt niitä tosiaan riittää. Näillä keleillä vaan ei innosta. Sateita on kyllä luvattu, mutta tuntuu että kelit muuttuvat nopeaan, joten jos vaikka niiltä säästyisi (toivossa on hyvä elää).

Heissan!

Gissan ja Keijun lomat kuulosti tosi ihanilta! Ja Gissallahan vielä jatkuu, joten hyvää loman jatkoa vielä sinne täksi viikoksi. :)

Helteellä mopoilu on kyllä tosta vaatetuksesta johtuen aina kuumaa puuhaa.. (sitä matka-ajoa lukuunottamatta) Mulla oli helteellä mopopuvun alla toppi ja hame, joten kun pääsi perille, niin vilvoitus tuli hetkessä. :) Mää en juurikaan ajanu farkut jalassa, koska mun silloinen poikaystävä oli kaatunu kerran mopolla farkut jalassa ja sen jalat ei ollu kaunista katteltavaa.. Ja mun tuurilla mää olisin kuitenkin just sillon kaatunu.. :D Sama nytkin, ku ostin pyöräilykypärän, niin en voi ilman sitä enää lähteä, koska ihan varmasti juuri sillon tapahtuu jotain.. :)

Mullakin on jääny uimiset suht' vähiin.. En oo käyny uimassa ku mökillä. Ei vaan tuu lähdettyä rantsuun..

NIi ja kiitos niistä Italian kuvista, Keiju! Näytti aivan ihanalta... aah!

Meillä oli tosiaan lauantaina kaveripariskunta kylässä ja grillailtiin ribsejä. Ah on ne vaan NIIIN hyviä, varsinkin kun laittaa Heinzin barbeque saucea runsaasti. :) Kokeiltiin myös tehdä itse fisua ja se onnistu yli odotusten. :) 2pussia ja 0,5 viunaa oli aika toimiva resepti. NAM!

Joo, oishan sitä voinut ottaa hameen mukaan ja vaihtaa jossain, mut ei jaksanut. Sulla Vippe tais olla sit kokopuku? Mulla on erillinen ajopuku ja housuja käytän vain tosi harvoin, alkukeväästä ja -syksystä. Se on kyllä harvinaista että mulle tulee kuuma. Jos ois ollut vaihtokengät, niin sekin ois auttanut. Superstarit kun ovat myös aika kuumat :) Omaa mokaa siis.
Nyt pitää lähteä lounaalle äidin kanssa, kun niin kovasti pyyteli. Lienee saanut jonkun auringonpistoksen..?

Kastis, ei ollu kokopukua, ajohaalarit ja siihen kuuluva takki. Tais ne kyllä saada vetskarilla kiinni (kai).. Joo vaihtokengät olis varmasti auttanu paljon.. :)

Ohhoh! Mitähän mahtaa olla äidillä mielessä.. :) Hauskaa lounasta! ;)

Aa, samanlainen puku sit mullakin kuin Vipellä (saa mulla ainakin yhteen) mutta ne housut on niin kuumat ilman vuoriakin, et ajan mieluusti muilla. Ois kyl caprit riittänyt lauantaina hyvin. No, kaikki kuumuudesta kärsiminen oli siis ihan omaa mokaa - harvoinhan näitä helteitä tulee, niin ei muistanut viime kesästä :)

Mutsi oli varmaan saanut auringonpistoksen, koska tarjosi lounaan ja jälkkärin. Nyt olen sitten kuunnellut tunnin hehkutusta siitä, kuinka ihania mun veljen lapset ovat. Niinpä.

Kastis, oh yes noita äitejä. Meidän mutsihan on jopa sanonut että kun hänellä on jo yksi lapsenlapsi niin se riittää... ett silleen.

OOtteko muuten maistaneet uusia Bon Bon-karkkeja, nimeltä Bull shit, ne on sujklaapäällysteisiä lakritsi- ja salmiakki nameja, sellaisia pikkupötköjä? Saa ostaa K-ryhmän kaupoista. Ihan unelmahyviä, landelta me ne löydettiin ja siellä niitä menikin kuten myös bussimatkalla kotiin :)
Maistakee!

Nyt tää taitaa kohta lähteä kaupan kautta kotiin. Varmaan partsilla syödään ja illalla katsotaan joku leffa =)

Heips, huh hellettä:) Minäkin lomailen vielä tämän viikon, mies meni jo töihin. Lähdetään vielä illaksi merelle eväiden ja parin kaverin kanssa, kunhan mies kotiutuu.

Mollyn tarkempia kuulumisia odotellessa... Toivottavasti siirtokin on mennyt hyvin.

Jep Kastehelmi, se espanjalainen rafla on tunnettu surkean hitaasta palvelustaan, siksi me paikalliset emme koskaan edes käy siellä;) No niin, nyt se sitten paljastui, Kastis taisikin jo aikaisemmin arvata....?:D

Lähden tästä kauppaan hakemaan evästä, mukavaa kesän jatkoa kaikille!

No niin, arvasin sit aikoinaan oikein. Mua innosti paikassa meriantura, on meinaan hyvää kalaa, mutta eipä silti, parempiakin paikkoja ois varmasti ollut. En tiedä miks toi Porvoo on ollut sellainen traditio joka kesä, kun ei siellä tule kuin nopeasti piipahdettua. Kysyin mieheltä, että oisko kiva asua täällä (kaikkihan näytti niin ihanalta, kun paistoi) ja vastaus oli, että jos ei muutakaan vaihtoehtoa olisi :) Huomaa, että on aina asunut ytimen tuntumassa, siks olikin outoa, että muutti mun kanssa lähiöön.. Mutta kesäkaupunkina varmasti ihan jees. Mun ei siis kannata haaveilla koskaan mistään omakotitalosta, koska Hesan hinnoilla meille täysi mahdottomuus ja miehelle ois ihan kammo ajatus, näköjään, lähteä kauemmas. Tottumiskysymys.

Mua toi helle ei haittaa yhtään. Kun vaan sais viettää sitä vapaalla.

Keijukainen, mun mutsilla on lapsenlapsia 3, anopilla 2, joten sellaista suoraa painostusta ei tule. Onneks niillä onkin jo noi, sillä mun varaan kun ei tässä kisassa voi laittaa mitään. Mun pitää taas aloittaa itseni vieroittaminen täältä, sillä teillä kaikilla on taas hoidot kohta täysillä päällä ja siirrytte pikku hiljaa toiselle puolelle. En sit jaksa enää yksinkään huhuilla :)

Heips, sain Mollylta viestiä että siirtoon pääsivät. Yks 8- ja yks 7-soluinen siirrettiin, mutta pakkaseen ei jääny mitään, koska loput hedelmöittyneet (6 yht.) jakautuivat huonosti. Hyvillä fiiliksillä kuitenkin.

Heipä hei!
Heti alkuun Mollyn uutisten kimppuun; hienoa, että kaikki on mennyt hyvin ja fiilis on hyvä. Kun ei kokemusta ole, niin en tiedä, onko yleistä, ettei pakkaseen jää yhtään. Käsitykseni mukaan kuitenkin se sulatuskin on aika kriittistä, että vaikka pakkaseen menisi, niin se on eri juttu taas, miten sulatus onnistuu. Mutta tärkeintä on, että toimepide on tehty ja nyt saadaan toivoa, että onnistuisi. Halauksia Mollylle! Vitsit, että yhtäkkiää Mollylle on teh´ty ivf, kun siitä etapista on puhuttu niin kauan.

Keijusta, gissasta ja Tiitusta oli kiva kuulla. Lomat loppuu ja se myös tietää varmaan meidän ketjunkin heräämistä. Ollaan kyllä reippaasti Kastiksen kanssa yritetty pitää Tahkoojia etusivulla;)

Kuukuppia ei ole tullut kokeiltua, mutta oon lukenut siitä. Voisin kokeilla, jos sellaisen käsiini saisin. Mä käytän tampooneja, toimii mulla pahtaiten. Siteitä vain yöllä, ne on aikas yöks!
En muuten ole noita Bonbonejakaan maistanut; Kaatissäkki on tuttua kauraa kyllä. Mä oikeesti yritän nyt tehdä itselleni jotain!!!Syön karkkia kamalasti, pullaa ja muita herkkujakin menee. Laihtuisin varmaan useita kiloja, jos voisin pitää näppini erossa makeasta. Olin äsken lenkillä; en edes muista, milloin on tullut viimeksi käytyä. Nyt oli sopiva ilma kävellä. Ajattelin myös hommatta kuntosalille jäsenyyden. Täällä on ihan mieletön sali (rankattu maan parhaimpiin); kaikenlaisia toimintoja/jumppia+uima-altaat+solariumit+ryhmät+luennot ym.ym. Jospa innostuisi..

Mulla alkaa kierto vedellä loppupuolta. Kp 20 menossa ja nyt pitäs jo alkaa juilia. Primoluteillahan tässä on menty aiemmin, mutta nyt siis ilman; voi käydä miten tahansa pituuden kanssa, mutta max 26 luulisin. Odotellaan..

Etelässä on ilmeisesti ollut helle, niin käsitin joistain kirjoituksista? Täällä ollut kuuma, mutta pilvistä ja välillä satanut :(

Ei muutakuin kuullaan taas!

Huomenta,
Mollyn kuulumiset kuulostivat hinoilta. Vaikka harmi, ettei pakkaseen jäänyt mitään. Toivotaan, ettei olisi tarviskaan :) Vaikka yhden hoidon perusteella ei varmaan voi sanoa suurestikaan, niin saattaahan tuokin olla yksi selittävä tekijä, että alkiot jakautuvat heikosti. Ja jos alkaa miettiä hommaa tilastolliselta kannalta, niin aika hurjaa, että yhdessä hoidossa tulee n. vuoden alkiot (jos ovuloi 8-10 kertaa vuodessa eikä kaikissa ole välttämättä follia) ja sitten vain muutama on hedelmöittymiskelpoinen. Ei siis ihme, että luomuna kestää. Tai on lähes mahdotonta (siis minulla). Hurjaa, hurjaa..

Manna, kyllä noista hoidoista usein jää pakkaseen, kun sitä kysyit. En tosin tiedä mitään prosenttimääriä, mutta usein kai jää kuitenkin jotain. Toivotaan, että sun ei tarvitse pohtia mitään juilintoja.. :)

Helloy! Sain myös eilen Mollylta viestin ja onneksi tosiaan yksikin hyvä alkio riittää. Toivotaan nyt että enempää ei tarttisi edes miettiä =)
Ja äkkiä minustakin tuntuu asiat menneen, sekä Sanelmalla että Mollylla. Sanelmalla taitaa sitten olla pas edessä aika pian loman jälkeen ja taas päästään jännäilemään.

Eilen oli tosiaan varsinainen hikinen iltapäivä :) Kotona tuntui että vaikka missä olisi ollut niin koko ajan oli vain nihkeä olo eikä suihku auttanut yhtään. Siskon ja miehensä kanssa grillattiin ja ulkona istuttiin vaikka kuuma olikin. Kylmä valkoviinilasillinen viilensi vain hetkeksi :)

Oon kyllä huomannut että ajankohtana heinä-elokuun vaihde on paras aika kesälomalle, kuten ollaan täälläkin monesti puhuttu. Ei tarvitse odottaa koko kesää että loma alkaa ja parhaimmat säät sattuvat usein tuolle jaksolle. Nyt tietysti heinäkuu oli kokonaisuudessaan hyvin sateinen ja kylmä mutta Itä-Suomessa taas tuo heinäkuun loppu oli lämmin kun oltiin mökillä.
Olihan kesäkuun alkukin lämmin mutta jo ennen kuun puoltaväliä ainakin täällä etelässä kylmeni reippaasti ja alkoi satamaan.
Mullahan oli tänä kesänä huimat 7 viikkoa lomaa kun saikku kesäkuun alussa otetaan mukaan. Oispa joka vuosi yhtä pitkä loma!

Aika hurjaa tosiaan jos ivf:ää ajattelee noin mitä Kastis sanoi. Kai se kato voi olla kuitenkin suurempi kuin suuri määrä muniksia on saatu hormoneilla aikaan? Tosin, mistäs sitä tietää ja hyvinkin voi olla että totuus tulee esiin miksi on luomuna vaikeaa hedelmöittyminen. Kiinnittymiseen ei sitten auta mikään edes ivf:ssä :( tai onhan se keltarauhashormoni mutta ei se taida auttaa kuin murto-osalla.

Mä oon Manna ajatellut ihan samaa että jos vain pääsisi makeesta eroon niin vois olla hoikempi. Kai sitä vaan pitäis vieroittaa itsensä sokerista...

Huomaa muuten että koulut alkoi tänään, oli tuolla työmatkaliikenteessä huomattavasti vilkkaampaa.

Mukavaa päivänjatkoa!

Kyllähän toi hormonien "pumppaus" voi vaikuttaa, mutta pahoin pelkään, että kun meistä moni on ohittanut sen hedelmällisimmän iän (20-25v, itse en olis ollut silloin todellakaan valmis), niin muniksetkin iän myötä "rapistuu". Monillahan tuossa ivf:ssä tulee just selville erilaisia syitä (ei hedelmöity, ei jakaudu, fragmentoituu jne). Ja onhan niitäkin, joissa solut ovat hyviä, mutta ei vaan kiinnity. Niissä kai sit vikassa hoidossa käytetään joillain kortisonia, koska taustalla voi olla jotain kehon omaa hyljintää. Aika jännä muuten, että ei noita vasta-aineita juurikaan tutkita ennen kuin ihan loppuvaiheesa..

Mutta kuten todettu, Mollyn tilanne on huisi ja yksikin riittää. Tärkeintä, että fiilis on hyvä!

Tänään tuntui oudun kylmältä, kun aurinko ei paistanut. Ja makeasta pitäisi päästä eroon täälläkin. Samoin liikunta pitäisi nyt tosissaan aloittaa. Ollaan kaverin kanssa tekemässä sali-kartoitusta, että mihin itsemme lykättäisiin.. :)

Heips, hienoa, että Molly on päässyt siirtoon, nyt peukut pystyssä! Miks muuten Molly ei itse pääse kirjoittelemaan, sori multa on mennyt ohi? Taitaa olla lomalla, eikä kotona yhteyttä tai jotain?

Kastis, en mäkään olisi koskaan kuvitellutkaan asuvani joskus tässä kaupungissa. Olen aina asunut kaupunkien keskustoissa, ensin Tampereella, sitten Helsingissä ja nyt sitten täällä. Silloin kun haettiin Helsingin asuntoa, mies ei suostunut kantakaupungin ulkopuolelle, Lauttasaarikin oli liian kaukana:) Sittenhän me asuttuunkin Etu-Töölössä. mutta kun oli aika ostaa oma kämppä, tämä suunta tuntui luontevalta, kun mies on täältä kotoisin. Ja tosi hyvin olen itsekin viihtynyt, vaikka en ole koskaan näin pienessä kaupungissa asunut. Mutta tosiaan käydään Helsingissä töissä päivittäin, niin ei olla ihan pikkukaupunkilaisiksi jämähdetty:) Itse asiassa nykyään jo vähän ahdistaa se Helsingin keskustan ryysis, niin ne ajatukset muuttuu...

Täällä oli aamupäivällä ukkoskuuro, nyt taas hellettä piisaa ja aurinko paistaa, taidan lähteä ulkoilemaan, adios vähäksi aikaa!

Tsau!

Tiitu, Molly on tosiaan nyt lomalla ja on nettipimennossa suurimman osan ajasta (mökillä jne).

Oon tänään (ja huomenna) saikulla, ku oli aamulla vähän kuumeinen olo.. Lämpöä ei ollut ku piirun verran yli 37, mutta terkka oli sitä mieltä että hyvä olis levätä. Muita flunssan oireita ei oo vielä. Pääasia ettei tarvii mennä töihin. :)

Kastis, asian vois lyö ajatella noin.. Yhdessä IVF:ssä tulee koko vuoden follit ja sitten jos pari jakautuu ensiluokkaisesti, niin ei ihme että luomuna kestää.. Tosin Sanelmallahan tilanne oli sikäli vähän parempi.. Tuli mieleen, että onkohan tota tutkittu jotenkin tilastollisesti, et kuinka "helposti" IVF onnistuu suhteessa hyvien alkioiden määrään?

Jeesh, mutta meempä tästä takaisin lepäilemään.. Palataan taas!