Tahkoojat 162

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa! Ollaan tämä päivä kaupungissa, huomenna taas tien päälle. Huomatkaa, että kelit viilenee, kun mä olen lomalla. No, ens viikolla alkaa sit helteet kun poistun maasta :) Juhannus oli ja meni, oli ihanaa ja kelit suosi. Mä en pala, mutta en tule ihan tummaksikaan - rusketun kohtalaisesti. Mitään aurinkorasvaa en Suomessa tartte, etelässä riittää sit joku sk4 tai 6.

Mannan häät kuulostivat mukaville!

Ja gissan tilanne on huisi. Vaikka pyysit, ettei hehkutusta, niin matalalla profiililla kerron omat fiilikseni että eiköhän siellä toinen ole napakasti kiinni, ei se arvo muuten noin nousisi. Huomisen jälkeenhän sä olet taas viisaampi ja pidän peukkuja, että kaikki on hyvin (mulla on siihen vahva usko, että onkin).

Emmille pahoittelut, ettei inssi tuonut tulosta. Mutta teillähän tuo luomulapsikaan ei ole poissuljettu millään tavalla.

Kukas se kysyi inssistä.. Mulla eka kerta vähän nipisti ikävästi kun kohdunkaulaa piti oikoa pihdeillä, tais tiputellakin sen jälkeen, mutta sen jälkeiset kerran ihan helppoa kauraa. Hinnoista en ihan tarkkaan muista, ei ollut mitään ylikallista. Toki sit jos tulee pistoksia niin sehän nostaa hintaa. Ymmärrän ton suunnittelukäynnin jos on siinä paikassa eka kerta. Voi olla, että tekevät tutkimuksen, jotta näkevät mikä tilanne ja oisko hyvä ottaa jotain tukilääkitystä tai pistoksia mukaan. Miehen läsnäolo ei liene kriittistä, mutta varmaan ois hyvä, jos pääsis mukaan - mahdollisuuksien mukaan. Yhteinen "hankehan" se kuitenkin on. Ja saattaisi lisätä miehen ymmärrystä asian suhteen, jos joku homma on tossa vielä epäselvä miehelle.

Jaahas, saattoi olla vielä jotain muuta, jota piti kommentoida mutta en muista. Nauttikaa kesästä :)

Tuhannet kiitokset neuvoista, niitä tuli ihanan nopsasti monelta:) Taidan jättää miehen kotiin, koska hänen työtilanne on aika kiireinen ja tulee sit seuraavalla kerralla mukaan. Gyne on vieras (tosin on opettanut mua:S), mutta tosi mukava ja omaa ystävällisen maineen. Pääsin vielä ns. takaovesta vastaanotolle, niin luulen, että pärjään yksin, mutta niinkuin Kastis sanoi, niin mä oon samaa mieltä, että asia on yhteinen ja vaikka mies kuinka olisi mukana asiassa, niin paikalla oleminen silti lisää ymmärrystä ja jotenkin asia on yhteisempi. Yhdessä kuitenkin jatkossa mennään, mutta nyt meen suunnitteluun yksin.
Sanelma, täytyy varmaan joskus päästä maistaan peuraa johonkin. Mistähän ravintolasta sitä saisi? Ei varmaan oo ihan Fransmannin kestolistalla? Ootko muuten maistanut strutsia? Siskoni kehui sitä hyväksi, itsekään en ole maistanut. Se nyt on iha eri asia kuin peura, tuli vaan mieleen hiukan eksoottisempana "riistana" sekin :D

Vippe olikin yhtäaikaa linjoilla päivällä, en hokannut sun viestiä siksi. Juhannuksenne kuulosti kivalle...Syöminen ja juominen sekä auringossa löhöily on kivaa! Kelit oli kipeän hyvät!

Häämatkalle lähdetään Thaimaaseen; yhdistelmäloma eli Bangkok-HuaHin. Yritimme Samuin saarelle, mutta se oli myyty jo :(
Koevedokset oli hyviä..Rohkaistun kyllä laittamaan sit kuvan/kuvia, kun pääsen taas arkeen kiinni. Ja saadaan kaikki kuvat itselle koneelle.

Gissan kuulumisia odotellessa..

Emmille täältä kans pahoittelut ja halit kun kolmas inssi ei tuottanut tulosta :( Mutta teillä on kuitenkin toivoa, eikö! Ihan hyvin voi onnistua luomukierrostakin jossain vaiheessa! Toivotaan näin.

Ihanalta kuullosti Manna teidän häät! Ja hyvä, että kaikki meni nappiin! Itse kirkko ja juhlatilaisuus kuullosti kyllä molemmat tosi onnistuineilta, mukavaa että pystyitte itsekin nauttimaan päivästä. Ja kivaa kun teille jäi paljon todistusaineistoa, videoklippejä ja valokuvia, niitä on niin ihana katsella jälkeenpäin. Ja laittaa jakeluun uteliaille elli-kavereille, hih! Niin, mitenkäs se sukunimijuttu, joko päätit vaihdatko vai et? :)

Gissan tilanne on kyllä jännittävä. Hirmuisesti peukkuja, että kyytiläinen on oikeassa paikassa. Ja Sanelmallako on tänään keräys? Toivottavasti ehdit linjoille kertomaan tuoreimpia väliraportteja nyt viikolla. Ja perjantaina sitten siirto... Huj uij. Peukutetaan hulluna, tiedät sen.

Juhannus meni kaikilla kivasti, oli mukava lukea tarinoita. Meillä kans ihan perinteisesti, eikä onneksi sattunut mitään kännisekoiluja tai hukkumisia, hui. Ne kun kuullostaa aina niin kauheilta ja sit kun katsoo noitten äijien menoa esim. kun sytytetään grilliä pikku humalassa, hakataan puita, saunotaan. Ihme ettei kukaan polttanut itseään tulikuumaan kiukaaseen tms. No joo, ehkä ei nyt kannata maalailla piruja seinälle - varsinkaan enää jälkikäteen! :) Perjantaina syötiin, juotiin, laulettiin, saunottiin ja seurusteltiin. La meni sitten aurinkoa ottaessa ja seurapelejä pelaillessa vähän pienemmässä porukassa, mukavaa yhdessäoloa ja pientä tissuttelua.

Kiva thaikohde teillä Manna häämatkaksi. Milloin lähdette? Vasta syksymmälläkö? Oletteko ennen käyneet sielläpäin?

Mä myös unohdin pahoitella Emmin pieleen mennyttä inssiä, sori :(

Vitsi, nyt en ole yhtään kommentoinut teidän kuvioita, on tässä omassa ollut vähän liikaakin.

Eli, kävin ultrassa. Kohdussa näkyy sikiöpussi, eli niinkuin pitäisikin. Muuta apua siitä ei tässä vaiheessa ole, joten aika epätietoinen olo. Tällä hetkellä olen sitten kai kuitenkin raskaana. Aika pessimistinen fiilis silti, ehkä jo ihan itsesuojelunkin takia. Vuoto tuntuu nyt vähän vähentyneen, tai ainakin nyt aamulla on ollut rauhallista, mutta särkyä on kyllä. Eilen särki jo vähän enemmän ja nytkin sellasta menkkamaista jomotusta :( Pelottaa.

Sanelman punktiokuulumiset kiinnostaa.

Vitsit Gissa, noihan on hinoja uutisia! Täällä eletään hengessä mukana. Jos se vuoto olisi sitä, että toinen vuotaa pois? Otettiinko hcg uudelleen? Milloin ultrataan seuraavan kerran? Menkkamaiset kivut on tavallisia alkuraskaudessa. Mutta tokihan sitä ymmärtää pelon ja pessimismin ja toi vuoto tietenkin lisää molempia. Nyt sitten vain odotellaan, kirjaimellisesti.

Gissa, mulla oli silloin viikolla 6 vähän rusehtavaa vuotoa ja siihen liittyvää menkkamaista jomotusta, mikä johtuu kohdun supistelusta. Lekuri sanoikin, että vuotoon yleensä liittyy sitä aina. Tunne on kyllä kamala, kun sitä pelkää tietysti pahinta. Mä syöksyin silloin heti ultraan, ja mullakin silloin viikot liian varhaiset kunnolliseen elonmerkkien toteamiseen, joten piti viikko vielä kärvistellä. Vuoto kuitenkin loppui joten sikäli olo tuli varmemmaksi. Toivottavasti sullakin käy niin.

Helou.
Vitsit sentään Gissan tilanne on jännä! Turha varmaan sanoakaan miten pystyssä peukut ja muut ulokkeet meillä on! Koska pääsisit seuraavaan ultraan missä vois jo syke näkyäkin? Seurataanko hcg-arvoa?

Manna, teidän häämatkakohde kuullostaa ihanalta? Oletteko ennen olleet Thaimaassa? Ensin Bangkokin vilinää ja sitten rauhoittumista rantalomalla. Bangkokissa mä oon itse ollut, sitten Koh Sametissa ja Pattayalla. Joka paikassahan siellä on ihanaa!
Koh Samui on aika ahdistavan kansoitettu nykyään, luulempa melkein että jos lähdette saariajelulle muualle, saatte katsella kauniimpia maisemia.
Monessa paikassa voi yöpyä bungaloweissa ihan pilkkahintaan, tosin ero voi olla aikamoinen jos teillä on hieno hotelli :)

Uskomatonta että jo parin viikon päästä alkaa kesäloma!
Niin tosiaan ilmat viileni kun Kastis jäi lomalle, hihii... :DD

Voih gissa. Kunpa kaikki menisi nyt rauhallisesti ja hyvin ja vuoto loppuisi. Onneksi viisaammat osaa rauhoitella ja kertoa ihan faktaa noista alkuraskauden asioista, niin mieli ehkä hiukan rauhoittuu. Nyt vaan siis odotellaan ja todellakin on peukut pystyssä. Muakin kiinnostaa seuraava askel; verikoe/ultra? Koita jaksaa/kestää ja toivotaan!

Molly, ei olla oltu Thaimaassa aiemmin, mutta varsinkin mulla se on ollut haaveissa. Nyt, jos koskaan haluttiin mennä, JOS sattuisi tärppi käymään JOSKUS, niin sitten lapsen kanssa ei ihan heti niin kauas huvittaisi varmaan lähteä--->spekulointia, mutta huom!toivo elää lapsen suhteen:) Lähdetään lokakuun puolessa välissä, toivotaan, että sadetta ei olisi kovin, vaikkain kuurojahan siellä saattaa tulla touko-marraskuussa, mutta aika sadekauden loppuahan tuo on..

Nyt täytyy mennä nukkumaan, oon huitonut kokopäivän kotona mm. ikkunoita pessen ja ommellen verhoja. Kp1 taitaa olla huomenna :(

Palataan..

Aamulla kovaa kipua ja reipas lorahdus kirkasta verta ja hyytymiä... ei jaksa. Niin ja ultra 2 viikon päästä, sinne saakka pitäisi odottaa. Lääkäri sanoi jo eilen, että ihan turha tulla sitä ennen, kun ei he kuitenkaan voi mitään tehdä :/
Palailen.

Perhana sentään Gissa, kyllä sua nyt todellakin koetellaan :( Jos vaan jaksat niin varmasti voit silti soittaa klinikalle ja pyytää päästä uuteen veritestiin loppuviikosta, kaksi viikkoa on ihan tuskaa odotella tuossa tilanteessa! *halaa lujaa*

Manna, me oltiin Thaimaassa syyskuussa, ja juu, Bangkokissa tuli sadekuuroja mutta tosi lämmin oli ja mikä parasta - kun ei ollut turistiaikaa, joka paikassa oli alennusmyynnit :) Ja rannikolla oli kuivempaa, esim. siellä Koh Sametin saarella ei satanut ollenkaan, tosin hyttyset oli riesana.
Ihana kun matka mitä odottaa!

Nyt onkin sadepäivä ja tätä samaa on ilmeisesti luvassa ainakin perjantaihin saakka. No, luonto tykkää. Eilen kävin minäkin alemyynneissä ja löysin syystakin. Hullultahan se tuntuu mutta tulee se syksykin loppujen lopuksi aika pian.
Kesäisen pikkumekon löysin myös ja bambumaton kylppäriin.

Voi Gissa :( Koitahan tosiaan jaksaa *halaus*. Olen samaa mieltä Keijukaisen kanssa, että yritähän päästä uuteen veritestiin loppuviikosta, kai ne arvot aika paljon kuitenkin antaa osviittaa mitä siellä on meneillään. Tilanne on kuitenkin nyt muuttunut, jos on kipuja ja enemmän vuotoa. Ehkä lääkäri tarkoitti sitä, että jos tilanne pysyy ennallaan, niin on turha pariin viikkoon mitään tehdä kun ei ole lisätestejä/ultria tms. näiden tähän mennessä tehtyjen lisäksi jotka osaisi selventää enempää. Mutta tässä tapauksessa kannattaisi ehkä kuitenkin tarkistaa samat veriarvot taas, kun on muutosta oireissa. Jo oman mielenrauhankin takia. Hulluksihan sää tuut muuten :/

Manna, Thaimaa on tosiaan ihana paikka ja hyvä häämatkakohde! Mutta jos ette ole koskaan aikaisemmin käyneet sielläpäinkään, niin varautukaa siihen köyhyyteen (mikä ei tietenkään ole mitään verrattuna moneen muuhun maahan), ettei sitten tule ihan shokkina. Ihmiset on siellä kyllä älyttömän ystävällisiä ja hymyileväisiä, ruoka aivan ihanaa (tykkäättekö tulisesta? naminaminami) ja rannat ja maisemat on todella kauniit. Mä suosittelen kans kuten Keiju jotain pientä saarihyppelyä tai veneretkeä lähi"saaristoon". Henkeäsalpaavaa. Ai että. On se huippua kun teillä on tuollainen reissu odottamassa! Tässä innostuu ihan itsekin :) Pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan seuraavaa matkaa pian... Paitsi nää hoidot vie nyt niin ison osan säästöjä, että saas nähdä milloin raaskitaan taas tuhlata matkaan, ja kaikkeen muuhun mitä olisi suunnitteilla joskus lähitulevaisuudessa hankkia...

Kuullosti muuten Manna harmi kyllä lähestyvältä kp1:ltä tuo sun touhuamisvimma :/ Toivotaan tietysti kuitenkin ettei!

Kastikselle hyvää lomaa! (tai loman jatkoa siis)...

Voih tuota Gissan tilannetta. :( Ei voi muuta kuin tsemppejä täältä lähetellä ja halauksia. Peukut on vielä varovaisesti pystyssä.

Thaimaassa en oo käyny, joten siitä en osaa sanoa mittään. :) Manna, mites päätit sen sukunimiasian kanssa?

Tänne ei mitään ihmeempiä uutta, loma alkaa kahden päivän päästä jee!! :)

Voi ei Gissa! Mä yritän pysyä poissa näistä vauvahaaveiluista, mutta toi Gissan tilanne on niin jännä, että pakko tulla urkkimaan...Muuta en voi sanoa, että voimia! ja isot peukutukset, että kaikki olisi hyvin. Onko sulla mahista päästä veritesteihin, että näkisit ton hormonitilantees, kuten Keiju sano, ees yksityiselle? Kyllä tollanen epävarmuus on kaikkein kamalinta...
Voi Manna mä kuolen kateuteen..aivan ihanalta kuulostaa..Thaimaa!!! Nautihan sitten meidän muidenkin edestä!!!
Mulla loma tekee loppujaan..vielä ois toi Bulgarian reissu edessä, eli kohta lähdetään..Ärsyttää ihan täpöillä, että tuo kroppa taas muistuttelee oviksesta juilinnoillaan, ja kun yrittää vaan unohtaa sen olemassaolon, eikä ajatella koko juttuu..heh eli näin hyvin mä onnistuin=(.
Hyvät lomat kaikille..joilla vielä edessäpäin ja tosiaankin Gissalle isot peukutukset!!!!

Voi Gissa. Mieli ailahteli täällä ilosta ja huolesta lukaistessani viime päivien viestejä. Vielä kuitenkin jatketaan piinallista odotusta.*luja rutistus*

Omat kuulumiset tähän asti on ok. Punktio meni varmaankin suhteellisen hyvin, jos vertaa seuraavana vuorossa olleeseen, joka huusi ja itki koko toimenpiteen ajan! Lääkityksenä oli kipulääke ja rauhoittava suun kautta ennen toimenpidettä. Toimenpiteessä puudutus emättimeen ja suonnen sisäinen kipulääke. Muutama ilkeämpi nippaisu tuntui puudutteen pistämisestä ja toimenpiteen aikana. Hieman pyörrytti ja hikoilututti sen suonen sisäisen lääkityksen aikana ja välillä pulssi vähän laski turhan alas niin, että koneet piipitti ja mies sekä hoitsut "herätteli" mua ja kyseli oonko hengissä. Toimenpide oli nopea vain n. 10 min. Kaiken kaikkiaan odotteluineen ja toipumisineen oltiin klinikalla n. 3,5 h. Toimenpiteen jälkeen supisteli menkkamaisesti ja siihen sain kipulääkkeen pistoksena. Mitään muita kipulääkkeitä en tarvinnut koko päivänä enkä tänään. Pientä vuotoa tuli illan aikana. Kokonaisuutena meni siis hyvin ja ei ollut mitenkää ylikauheeta ja toki se lopputulos oli positiivinen ja auttoi toipumisessa. 11 munasolua saatiin kerättyä! Se oli iloinen yllätys odotettujen kahdeksan sijaan.

Tänään vain sitten olen ottanut rennosti ja toivonut, ettei puhelin soi TAYSin suunnasta. Soittelevat vain, mikäli siirtoon ei päästä. Siirto siis huomenna klo 13 ja silloin kuulemme sitten miten solut ovat toimineet ja saadaanko jotain pakkaseen asti. Jännää on, mutta mieli on edelleen levollinen ja positiivinen.

Kysykää jos kysyttävää. Käväisen kaupassa ja tulen sitten varmaan vielä piipahtamaan linjoilla.

Hino juttu Sanelma, että keräys meni hyvin. Nyt vaan tosiaan toivotaan että solut lähtevät normaalisti jakautumaan ja siirto onnistuu. Ja toki se "ylimääräisten" pakastuskin, varmuuden vuoksi.
Nyt ei pelota enää niin paljon itseäkään kun sulla on kaikki mennyt noin hyvin. Onko sulla alamasu turvoksissa ollut ollenkaan?
Mitäs mies oli mieltä toimenpiteestä?

Mä oon ihan väsy varmaan tosta matalapaineesta. Eikä työt nappaa yhtään. Tänään miehen kanssa leffaan katsomaan "Die Hard 4", onko joku nähnyt?

Maha ei ole sanottavasti ollut turvoksissa. Kyllä tämä herkuttelu on suurempi syy kuin hoito. Tai ehkä tämä on seurausta hoidosta, kun eilen piti toipumiseen välttämättä saada suklaapatukka :) Ja tänään mies lupasi paistaa lättyjä!

Mies ei suuresti hetkahtanut toimenpiteestä. Oli siinä puudutusta laitettaessa ajatellut, että mitähän tästä tulee ( kun vähän "vinguin"), mutta sen jälkeenhän ei oikeastaan mitää kipuja enää ollut. Jankutti vaan mulle koko toimenpiteen ajan hoitajien säestyksellä, että hengitä, hengitä. Kovasti kannusti ja oli hengessä mukana koko päivän ja hoiti toki oman osansa kunnialla myös.

Voi gissa, kuulostaa surulliselta, mutta jospa pääsisit verikokeeseen, että saisit lisäselvyyttä. Noi tiputtelut ja vuodot saa varmasti olon tosi kurjaksi, kun ei tiedä, mitä on tapahtumassa. Olet ajatuksissa ja halauksissa.

Sanelmalla mennyt hienosti. Nyt toivotaan jatkonkin menevän yhtä hyvin ja toivotaan, että hoito tuo tulosta. Luin aika jännittyneenä tuota kertomusta punktiosta, koska olen itse aika kipuherkkä.Jännitys tuo oman osuutensa tietenkin, mutta hienosti sä kestit. Ihana mies, kun sua hemmottelee. Olette varmasti ihana pariskunta:) Pidän toosi paljon peukkuja teille!

Vippe, mulla on miehen sukunimi. Mulla on suruaika menossa, koska luopuminen omasta nimestä on vaikeaa, koska se on ollut mulle niin tärkeä. Olen "vähän" herkkä muutoksille...:)

Molly ja Keijukainen, kiitos vinkeistä. Täytyy perehtyä Thaimaahan etukäteen. Otan mielelläni vastaan vinkkejä mm. Bangkokin näkemisistä. Aika on niin lyhyt siellä, että haluamme hamuta paljon kaikkea. Golfbägit jää kotiin, aiomme rentoutua muulla tavoin HuaHinilla ja jokin retki vois olla kiva, just joku saariretki. Kaikki vinkit siis tänne:) Ostoksista mietin, että haluaisin ostaa silkkiä ihan vaan kankaana, niin vois täällä kotimaassa teettää tai tehdä jotain. Haaveilen raakasilkkisestä sängynpeitteestä; vaaleasta ruskeesta, johon voisin ommella itse vuorikankaan. Ois aika ihana:)

Asiasta autotalliin..Katoitteko videoklipin netistä, kun Ellen Jokikunnas oli "pikkasen" rääväsuu RMJ-festarilavalla! Musta se on hauska ja hyvä tyyppi, mutta veti kyllä aika törkeetä läppää mm. Jonen ja Pamssun "n....sesta" ja käytti v-sanaa aika roisisti. Itekin tulee manattua ja kiroiltua, mutta kyllä toi v-sana on niin törkeetä etenkin naisen suusta. Huhhuh..Saattoi olla morkkis seuraavana päivänä. Harmi, kun hauska tyyppi töpeksii noin. Musta se on ihan loistava juontaja ollut aina ja sen imitaatiot on ihan tosi onnistuneita:D

ON: Kävin tänään sillä uudella gynellä. Antoi clomit kahteen kiertoon ja toiseen kiertoon sit meen ultraan ja tehdään inssi silloin eli elokuun alussa. Sisätutkimus oli ok. Hiukan olin huomaavinani ihmetystä hänen äänessään siitä, etten ole clomeja syönyt tai niitä ei annettu (mutta kun ovuloin hyvin..). Antoi tarkat ohjeet mm. aktiivisuudesta kotikonstein (kp15-22) ja hiukan ihmettelin noita päiviä, koska mulla normisti ollut ovis kp 12 tienoilla. Ei tajua. Kyllä me varmaan hoidetaan hommia jo kp12 :) Inssi siis tehdään ja oli sitä mieltä, että ensin näillä lääkkeillä ja sit jos ei auta, niin sit kovemmat injektiolääkkeet, mitä lieneekään. Ehkä sit luget?? ja pregnyl? Osaako joku sanoo? Sanoi vielä, että eka clomikierto mennään ilman ultraa, mutta toiseen inssikiertoon ultrataan kp 11-13 välillä. No mitä jos on irronnut jo kp13?? Mun täytyy varmaan tikuttaa jo tässä kierrossa varmuudeksi. Nyt on sit kolmet eri lääkkeet..Yhtä laatua joka päivä, Primot 15-24 ja Clomit 3-7...huoh!Katsotaan..

Käväisen huomenna vielä täällä, sitten palaan vasta su illalla kotiin:)

Kiitos mielenkiinnosta ja myötätunnosta kaikille. Ei mitään uutta kerrottavaa, pientä särkyä ja melkein olematonta vuotoa. Uskon kuitenkin, että ei nyt jatku normaalisti, vaan kunnon km-vuoto alkaisi, jos lopettaisin luget. Meen ultraan viim. ensi viikolla tai vielä tällä viikolla, jos kovin alkaa vielä särkeä. Järki sanoo että ei enää toivoa, mutta silti vielä pieni toivo kurkkii välillä. Tiedän hyvin kuin tuskaista on kuulla se, että ei taaskaan onnistunut :(

Sanelman punktio kuulosti "hyvältä". Oikeastaan aika samanlaiselta kuin se mun eka punktio, joka myös tehtiin puudutuksessa. Muuthan on tehty nukutuksessa, joten ei mitään muistikuvia :) Eihän se nyt mikään nautinnollinen kokemus ollut, mutta ei siitä mitään traumojakaan jäänyt. Ei mullakaan ollut vielä ekassa mitään turvotuksia ja saaliskin taisi olla aika samanlainen. Toivottavasti kaikki hedelmöittyy ja jakautuu jne, että saatte mahd. paljon pakkaseen. Tulehan ilmoittelemaan siirrosta.

Lähdin eilen jo kymmenen aikaan töistä kotiin, nyt tulin koittamaan uudestaan. Ois pakko opetella vähän uusia juttuja, kun olen seuraavat 3 viikkoa täysin vieraan työn lomasijaisena :/

Gissa, ei nyt heitetä kaikkea toivoa vielä...tiedän sun tunteen, sitä haluaa itse varautua pahimpaan. Sä et sitä uutta veritestiä tällä viikolla meinaa soittaa? Kauheeta kun tuntuu että painostan, jotenkin tuo odottelu tuntuu olevan niin tuskaista kun se pieni toivo tosiaan kurkkii olkapään yli.

Manna, se induktiohoito on pistoksia luultavimmin, eli pergnyl siihen tulee kyllä varmistamaan munasolun irtoamisen ja puregon sitten sitä ennen kasvattelemaan sitä munarakkulaa. Puregon sisältää suoraan sitä hormonia joka muutenkin kasvattaa ja kypsyttää munarakkulan eli se on hoidon tukena vaikka normisti ovuloisikin.
Multa on otettu 3 kertaa s-prog ja arvo on aina ollut tosi hyvä ja silti sain pistoshoidon ovista tukemaan. Ja ovis tapahtui silloinkin. Mulla ainakin toi pistoshoito aikaisti oviksen kp13 vaikka yleensä se tapahtuu vasta joskus kp18-20 !! Eli tosi paljon aikaistui. Kyllä lääkärin pitäisi ottaa huomioon sun luomukierto. Välillä tuntuu että ne on niin fakkiutuneita tuttuihin kaavoihin etteivät ota huomioon poikkeamia.

Mä katsoin netistä sen Ellen-videon kun mun kaveri vihjasi siitä. Ja olihan se...Jone oli väittänyt jossain lehdessä että kaikki kuului käsikirjoitukseen mutta kyllä mun mielestä se aika hävyttömästi Pamelaa mollasi, se oli siitä hepatiitistakin jotain heittänyt...että että. Mutta oon kans tykännyt juontajasta Idolsissa, hauskoja juttuja.Ehkä tässä yritettiin liikaa ja meni överiksi.

Mulla edelleen motivaatio nollassa, onneksi on perjantai huomenna

Gissa, ei nyt heitetä kaikkea toivoa vielä...tiedän sun tunteen, sitä haluaa itse varautua pahimpaan. Sä et sitä uutta veritestiä tällä viikolla meinaa soittaa? Kauheeta kun tuntuu että painostan, jotenkin tuo odottelu tuntuu olevan niin tuskaista kun se pieni toivo tosiaan kurkkii olkapään yli.

Manna, se induktiohoito on pistoksia luultavimmin, eli pergnyl siihen tulee kyllä varmistamaan munasolun irtoamisen ja puregon sitten sitä ennen kasvattelemaan sitä munarakkulaa. Puregon sisältää suoraan sitä hormonia joka muutenkin kasvattaa ja kypsyttää munarakkulan eli se on hoidon tukena vaikka normisti ovuloisikin.
Multa on otettu 3 kertaa s-prog ja arvo on aina ollut tosi hyvä ja silti sain pistoshoidon ovista tukemaan. Ja ovis tapahtui silloinkin. Mulla ainakin toi pistoshoito aikaisti oviksen kp13 vaikka yleensä se tapahtuu vasta joskus kp18-20 !! Eli tosi paljon aikaistui. Kyllä lääkärin pitäisi ottaa huomioon sun luomukierto. Välillä tuntuu että ne on niin fakkiutuneita tuttuihin kaavoihin etteivät ota huomioon poikkeamia.

Mä katsoin netistä sen Ellen-videon kun mun kaveri vihjasi siitä. Ja olihan se...Jone oli väittänyt jossain lehdessä että kaikki kuului käsikirjoitukseen mutta kyllä mun mielestä se aika hävyttömästi Pamelaa mollasi, se oli siitä hepatiitistakin jotain heittänyt...että että. Mutta oon kans tykännyt juontajasta Idolsissa, hauskoja juttuja.Ehkä tässä yritettiin liikaa ja meni överiksi.

Mulla edelleen motivaatio nollassa, onneksi on perjantai huomenna