Tahkoojat 162

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!

Terveisiä tapaamisesta. Mukavaa oli ja lapsukaisetkin jaksoivat yllättävän hyvin meidän ruokailun ja keskustelun ajan seurailla tapahtumia.

Maksuista sen verran, että ainakin Tampereella poliklinikkamaksu punktiopäivänä on 72 euroa. Muut käynnit sen 22 euroa.

Tänään siis piipahdin kontrollissa, ja näkymä oli lääkärin mielestä hyvä: 8 munista kypsymässä. Se oli mulla ollut jotenkin alitajuntaisena lukuna itsellänikin, mutta silti olisin toki toivonut vähän suurempaa määrää. Mutta, mutta. Määrä ei tässä kohdassa korvaa laatua, joten tyytyväinen olen näihinkin. Ensi viikolla sitten vasta selviää lopullinen tulos ja kunhan nyt edes siirtoon asti päästäisiin, sekään kun tunnetusti ei ole mikään itsestäänselvyys. Vasemmalla oli 6 ja oikealla 2 rakkulaa. Läpimitat nyt 10-12 mm. Pientä juilintaa ja tuntemuksia on munasarjoissa. Näillä määrillä ei varmaan mitään suuria turvotuksia ja muita oireita saatikka hyperiä tulekaan.

Pistelyt jatkuu nyt lauantaihin asti samalla annoksella ja sitten sunnuntai-iltana Pregnyl. Maanantaina lepopäivä lääkkeistä ja tiistaiaamuna sitten punktio. Iiks. Jos alkioita saadaan aikaiseksi niin siirto torstaina ja sitten alkaa parin viikon piina. Meille tehdään lääkärin sanoin joko kaikkiin tai ainakin osaan mikrohedelmöitys vähäisen simppojen määrän takia.

Ohje ja muita lappuja tuli vino pino mukaan. Niihin pitäisi sitten tutustua ennen toimenpidettä. Jänskää tulee varmaan olemaan. VIelä on mieli ihan cool. Mutta kyllä se varmaan tuossa alkuviikosta alkaa jännitys nousemaan.

Huomenna tiedossa tiukka päivä töissä. Onneksi nyt tuli maanantaista yksi lisätyöpäivä kiireen keskelle. Helpottaa kummasti. Tänään kun meni vähän tämä päivä muuhun kuin työntekoon :)

Tulipahan omanapainen viesti. Sorry, on vaan aihe aika pinnalla tällä hetkellä.
Vipelle ainakin onnittelut hyvästä koevastauksesta. Palaillaa!

Huomenta,

hinot oli Sanelman ultranäkymät. Ja tosiaan, määrä ei korvaa laatua (usein kai toisinpäin tässä hommassa) ja tuosta 8:sta voi tulla 8 hyvää alkiota, kun esim jostain 30:sta voi tulla vaikka vähemmän. Peukut ovat tukevasti tanassa. Tuo icsin tekeminen on myös järkevää klinikalta, ettei tässä vaiheessa jätettäisi liikaa "sattuman varaan". Tuntuu, että NKL:llä hoidot tehdään ihan toisin eli paljon huonommin ja kaavoihin kangistuneina.

Eikös muuten Emmiltä pitäisi kuulua jo tuloksia? Tietysti jos sitä ei lomalla ehdi..

Jos en enää ehdi tänne niin toivotan kaikille hyvää lomaa ja jussia.. Mä aloitan tänään lomat ja käynnit ovat varmasti aika vähissä. Mutta veikkaanpa että tänään ehdin täällä vielä norkoilla..

Hyvältä kuullostaa Sanelma!

Muut jutut jäi edelliselle sivulle... Ja kiire painaa. Jos en ehdi kirjoitella ennen juhannusta, niin haluan mäkin toivottaa mukavaa Juhannusta kaikille!!

Heissan ja hyvät jussit kaikille!!!
Tultiin pesukonetta pyörittään tänne kaupunkiin..illalla ois tarkoitus jatkaa matkaa kavereiden mökille...
Ihan alkuun onnittelut tuoreelle vaimolle Mannalle!!! (heh..täältä löytyy yksi naimaton lisää joukkoon, eli en ole naimisissa lapsista huolimatta). Ja Gissalle peukutukset..kielloista huolimati..aivan mahtavaa!!!! Älä nyt vaan heitä toivoas!!!!
Juuh omaa napaa..eli eipä tuonut tuo kolmaskaan inssi tärppiä! Kun ei onnistu, niin ei sitten millään....Menkat onneks jo lusittu, mutta fiilikset koko vauvaprojektiin täys nolla!! Tätä inssiä pidemmälle kun emme mene tässä vauvahaaveilussa. Eli jatkossa mennään luomuillen..ja kun kaksi luomulasta jo on, niin uskoa täytyy että se kolmaskin tulee jos on tullakseen.. Tuon kolmannen inssin jälkeen ollaan jätetty koko vauvailu vähän jäihin..eli TJOT meiningillä..
Elämä on pyörinyt koko kevään näitten inssien ympärillä, joten nyt on pakko pitää pikku breikki koko touhusta..ja jättää koko yritys mielestä ja unohtaa koko helkutin yritys!! Ja nauttia siitä mitä on...eli nyt nautitaan kesästä..ja antaa rauha omallekin pääkopalle..luen toki teidän viestejä, mutta lähinnä taustailen tämän kesän!!!!
Jusseja kaikille!!!!!

Heipparallaa! Hino juttu Sanelma että kaikki on kuten pitääkin ja nyt vaan toivotaan että munasolusaalis olisi oikein hyvä että kaikissa olisi siis laadukas munasolu sisällä ja ennenkaikkea että hedelmöitys ja kiinnittyminen onnistuu!!
Ensi viikolla saadaan sitten uutisia.
Samoin selvyyttä Gissan tilanteeseen.

Juhannusta odotellessa, lähden ihan just kotiin siivoamaan, ruuat ja juomat on ostettu, huomenna toivottavasti paistaa aurinko niin sitten vaan nautitaan keskikesän juhlasta!
Oikein lämmintä, ihanaa, romanttista juhannusta kaikille!!*halaa*

Ja Kastikselle vielä oikein rentouttavaa ja aurinkoista kesälomaa! Palailehan sitten Espanjan kuulumisten kera :)

Nyt tää lähtee...
Gissalle on vielä peukut jemmassa :) (ilman hehkutusta)

Hellurei! Ekaksi gissalle varovaiset onnittelut, kaikki ulokkeet pystyssä, että arvo senkun nousee... Sanelmalle tsemppejä myös, hyvältä kuulostaa tilanne.

Itse olen ollut taas hautautuneena töihin, siksi hiljaiselo:( En muista mitä kaikkea piti kommentoida, kun oli niin paljon viestejä, joten päätän raporttini tähän, lyhyesti ja ytimekkäästi:

Hauskaa juhanusta kaikille!

Sanelmalla hyvät kuulumiset! :) Ensi viikolla sitten lisää uutisia sillä rintamalla.

Emmi, pahoittelut. :( Mutta oikein rentouttavaa kesää!

Kastikselle hyvää lomaa!

Meikä lähtee Juhannuksen viettoon!! Palaillaan maanantaina linjoille. Tsau!

Oikein ihanaa Juhannusta kaikille tasapuolisesti!!!

Tervehdys! Taidan olla eka ilmoittautuja juhannuksen jälkeen. KIvat on olleet ilmat kyllä vaikka alunperin kai piti sataa? Kertoilkaahan juhannusten vietosta kun tulette langoille.
Meillä oli kiva juhannus, iltapäivästä mentiin mun vanhempien pihaan, katettiin iso pöytä valkoisine liinoineen koivun alle, grillattiin, syötiin ja istuttiin pitkään. Jälkkäriksi vielä jädeä ja mansikoita. Veljeni pikkuinen poika 2 v. oli myös mukana kemuissa mutta lähti äitinsä kanssa alkuillasta kotiin. Me tehtiin sitten iso kulhollinen sangriaa, pelattiin ja istuttiin ulkona niin kauan kuin tarjettiin. Kiivettiin yhdentoista maissa kallioille metsään ihastelemaan valoisuutta. Viimeinen keilapeli pelattiin miehen kanssa aamuyöstä, muut nukkuivat ja me odotettiin että astianpesukone pesee viimeiset astiat. Että tuli ainakin valvottua!

Eilispäiväkin oli ihanan aurinkoinen, oltiin ulkona porukalla sekin päivä grillaillen, syöden ja istuen auringossa. Tulihan sitä vähän tissulteltua eilenkin =) mutta ihan hillitysti. Yöllä tultiin kotiin, kissat vartoivat täällä jo kärsimättöminä.

Huomenna onkin sitten työpäivä, mies meni jo tänään töihin. Varmasti väsyttää vielä huomennakin mutta kyllä se siitä.
Saa sitten lukea lehdistä kuinka moni on henkensö menettänyt juhannuksena. Kamalan surullista se nuorten poikien kuolema Raumanmerellä :(

Ensi viikolla saadaankin jännätä Gissan tilannetta...onko vuoto vielä jatkunut?
Ja Sanelmallakin on jännät paikat!Tai vielä jännemmät parin vkon päästä :)

Mukavaa aurinkoista sunnuntaita, taidan mennä lehden kerä löhöilemään aurinkotuoliin.

Rouva ilmoittautuu=) Kiitos tsempeistä ja onnitteluista. Ihan alkuun nyt sitten kuulumisia häähumusta..Sää oli tosi hyvä; vajaa 20 lämmintä ja aurinko paistoi ihan koko päivän. Ei ollut liian kuuma. Ennen kirkkoa jännitti, saatiin kuitenkin syötyä ja otettua hiukan konjakkiakin, niin olo rentoutui. Kirkossa kaikki meni hyvin; se oli oikeesti mukavaa ja kaunis tilaisuus. Laulu kirkossa (Hymni rakkaudelle) oli liikuttava. Juhlat meni hauskasti; ruoka oli ihanaa, juomaa riittävästi, kaikki oli hauskalla tuulella, oli pientä ohjelmaa, laulua ja tanssia. Häätanssimme meni oikein hyvin :) Hääyötä lähdimme viettämään n. 00.30 ja yö olikin suoraan sänkyyn kaatumista (ensin piti purkaa kampaus ja käydä suihkussa) ja nukahdimme heti :D Aika monelle ilmeisesti käy niin. No, hääyötä on vietetty sen varsinaisen jälkeen;) Kaikki meni nappiin, tunnelma oli rento ja olin tyytyväinen omaan habitukseen ja mies oli niiin komea. Mun kimppu oli tosi ihana, sellainen kuin halusin ja sormus kimaltaa kauniisti nyt nimettömässä. Saimme joitain lahjoja, joitain astioita, mitä keräämme ja sitten rahaa tuli ihan mukavasti. Nyt on jo lomaopas selattu ja viikolla säntään matkatoimistoon varaamaan matkaa, jos vaan saamme. Syksyn ivf-suunnitelmat on sit toteutumassa matkan jälkeen, jos olisimme lokakuussa matkalla, niin menee sit varmaan marraskuulle ivf-jutut. Niin, on se tosiaan totta, että se oma hääpäivä menee niin nopeasti ja sellaisessa humussa, että kaikki on yhtäkkiä ohi. Kunpa voisi elää uudelleen sen päivän. Meille on tulossa parikin dvd-"pakettia" häistämme ja kuvia todella runsaasti :) Oltiin fiksuja ja meillä oli valokuvauslista ja kuvaaja erikseen vielä häissä. Jää ainakin musitojen lisäksi valokuvia. Mutta se minusta ja nyt sitten kaikkiin muihin.

Gissan tilanne on nyt päällimmäisenä. Vaikuttaa todi kutkuttavalta ja täällä todellakin on kaikki peukalot kattoa kohden. Nyt tosissaan olisi ihana kuulla sieltä hyviä uutisia. Sanelmalla myös on jänniä päiviä tulossa ja sinnekin peukut on pystyssä.
Emmille kovasti pahoittelut kolmannen inssin epäonnistumisesta. Toivottavasti luonto suo vielä luomulapsen ja uskotaan siihen, kun niitä on teillä ennestäänkin jo luomuna.
Kastiksella oli kurja kissa-episodi, mutta asiat on sit kääntyneekin paremmin:) Kisut on kivoja, mutta itse haluaisin vasta sitten eläimiä, kun voin päästää ne ulko-ovesta ulos eli omaa pihaa enemmän ja maaseudun rauhaa. Oon myöskin liian tarkka siivoamaan ja ne karvat kauhistuttaa. Vaikkakin meillä on aina ollut kotona kissoja, niin siltikin mua ressasi ne karvat ..#"%!#! :D Mutta on ne niin ihania otuksia!
Vippe sai hyviä uutisia, onnea niistä.
Keijun juhannus kuulosti mukavalle. Mitä on kuvitteellinen keilaus? Vai mitä se oli?
Me olimme mökillä to-la ja mukavaa oli. Otettiin aurinkoa kaiket päivät ja syötiin tosi kattavsti; alkupalat mätineen ja kananmunineen, parunaa, silliä, kalaa, salaatteja, grillattuja sieniä, maissia, härkää, possua, kanaa....Ja vielä yöllä grillattiin erilaisia makkaroita. Puh! Ja skumppaa, viiniä ja kylmiä juomia kului. Todettiin vielä yöllä, että kyllä kylmä kossusnapsi ja kunnon grillimakkara on vaan hyvää. Eilen pidettiin pienet lettukestit ja saunottiin kotosalla. Kaaduttiin sänkyyn puolenyön kieppeillä ja tänään tuli piipahdettua jo kaupungilla. Mulla on vko vielä nyt lomaa, sit kk töitä ja vielä vko lomaa. Kelit on kyllä hyvät.

Nyt täytyy viedä pyykkiä ulos, sitä on "hiukkasen" kertynyt viikon aikana..

Palaillaan

Vielä kerran onnittelut Mannalle, teidän häät kuulostaa kivoilta :)

Mukavaa jussin jälkeistä viikkoa kaikille ja Kastikselle hyvää lomaa, vaikka taisikin jo poistua. Kävin tuolla toisella puolella kommentoimassa, kun joku otti itseensä mun tilanteen huomiotta jättämisen. Sehän oli tosiaan mun oma toive :)

Nyt tulee sitten omaa napaa. Kävin aamulla verikokeessa ja soitin äsken tuloksen. Arvo on nyt 15100, joka siis on kai aika hyvä. Vuotoa kuitenkin edelleen ja muuttui viikonloppuna punaiseksi. En tosiaan tajua ja nyt ahdistaa vielä enemmän kuin ennen tuloksia. No, halusivat mut ultraan huomiseksi, näkee sitten että onko kohdunulkoinen. Kipuja ei kuitenkaan ole, joten en mä itse osaa sitä epäillä. Ultrasta ei sitten muuta selviäkään, joten jos ei ole ku, niin sitten olen taas ihan pihalla. Ultrahan varattiin kahden viikon päähän, mutta mä en todella osaa ajatella sinne asti.

Edelleen toivon ettei hehkuteta, mä olen nyt niiin hukassa....
Mikä Sanelman tilanne?????

Heips!

Juhannuksesta selvitty hengissä. Syötyä tuli kyllä sillä hilkulla, että maha ratkeaa, mutta ei sitä onneksi tehnyt. Peuraa ja lammasta oli grillissä ja kaikki höysteet tietysti tykö. Namia oli ja vähän silmäkulmasta uskalsin vain vilkaista vaakan lukemaa tänä aamuna :) Säät oli muuten mahtavat ja sain vihdoin ja viimein vähän väri olkapäillekin. Jalat on edelleen viti valkoiset kanan koivet... kun ei tartu niin ei tartu.

Mannan juhlat kuulosivat ihanilta. Pystyin oikein aistimaan tunnelman. Voi kun tänä vuonna ei ole yksiäkään häitä eikä ole kyllä tiedossa tulevinakaan vuosina, kun kaikki kaverit on jo avioituneet. Hääyönä teille kävi juuri niin kuin meillekin ja varmasti monelle muullekin. Me tosin juhlittiin viimeiseen asti ja kotona oltiin vasta neljän jälkeen hääyönä. :) Onnittelut vielä kerran!

Gissan tilanne on mielessä. Odotellaan.

Tänään tiukka päivä täällä töissä ja sitten toivottavasti kyytiläisen kanssa perjantaina seuraavan kerran työpöydän ääressä. Lauantaina meni viimeinen Puregon ja eilen Pregnyl. Masunahka on aika mustelmainen ja pientä pöhötysä on havaittavissa. Taitaa kyllä enimmäkseen johtua tuosta juhannuksen mässäilystä.

Palailen linjoille, kun jotain kerrottavaa ilmenee.

Heissan!

Gissa, ei ole vielä peli menetetty. Voihan vitsi sentään kun saa jännätä!Huomiseen saakka joudut nyt olemaan epätietoisuudessa. Aktiivinen raskaushan siellä on kun arvo on tuollainen mutta tosiaan, missä paikassa niin se selviää sitten kuitenkin jo onneksi huomenna. Ei hehkuteta edelleenkään mutta kyllä olet ajatuksissa!!

Mannalle vielä onnittelut, ihanalta kuullosti hääpäivänne! Ja hyvä kun on muistoja tallella niin siihen päivään voi aina palata. Mun serkun häissä soitettiin kans tuo "Hymni rakkaudelle" ja se on kyllä ihana kappale. Olis jossain vaiheessa ihana vaihdella niitä hääkuvia kun uskaltaudut s-postilistalle :)

Virtuaalikeilaus tapahtuu Nintendo wii:llä, jos joku on nähnyt mainontaa telkkarissa, eli siinä on sellaiset ohjain"sauvat" millä tavallaan keilataan "oikeesti" eli pallo tottelee omaa ohjausta. Samoja mokia tapahtuu kuin oikeallakin keilaradalla. Samalla pelillä voi myös pelata tennistä, kalastaa, golfata, jne. Ja hiki tulee =) !!

Emmille muuten pahoittelut pieleen menneestä 3.inssistä, jos en ole muistanut kommentoida. Toivotaan että luoja suo teille vielä kolmannen pienokaisen.

Mies käräytti juhannuksena olkapäänsä, mä viisastuin alkukesästä kun käräytin itseni silloin jo ekoilla helteillä. Tuskin koskaan olen näin ruskettunut ollut vielä kesäkuussa kotimaassa.

Sanelmalle nyt jo tsemppiä huomiseen, toivottavasti pääset kotoa kertomaan meille miten punktio ja siirto menivät?

Kaikille mukavaa juhannuksen jälkeistä viikkoa!

Heis! Täälläkin on toivuttu juhannuksen vietosta. :) Oltiin kaverin mökillä ja perjantaina tuli otettua ihan pohjanmaan kautta. ;) Lauantai meni tissutteluksi, mutta hauskaa oli kuitenkin. Väki väheni mökillä lauantaina, mutta eipä se oikeastaan haitannut. Syötiin ihan mielettömiä määriä (2kg näytti vaaka tänä aamuna enemmän ku torstaiaamuna) ja uitiin ja saunottiin monen monta kertaa. Auringossa tuli maattua, ja voisin sanoa Keiju samaa, en oo varmaan ikinä ollu näin ruskea juhannuksen jälkeen. Yläkroppa varsinkin. Täällä vähän samaa vikaa ku Sanelmalla, eli jalkoihin ei oikeen nappaa aurinko kiinni.. Mutta kaiken kaikkiaan melko leppoisaa menoa.

Gissa, huihui. Täälläkin odotellaan jännityksellä mitä tuleman pitää. Tulee mieleen, josko se toinen vuotaa pois, mutta toinen olisi jäänyt? Sori, ei saanut hehkuttaa.. Toivottavasti ei ole ku.

Mannan häät kuulosti tosi tosi ihanalle! (Hääkuvaa odotellessa) Ja tein juhannuskin oli hauskankuuloinen napsuineen päivineen. :) Mihis saitte varattua matkan?

Sanelmalle tsempit huomiselle jo nyt täältäkin.

Nyt lyö tyhjää, mutta palataan. Molly, miten tein juhannus meni?

Maanantaita.
Tässä viimeisiä häätavaroita korjailen pois..Huoh! Vitriiniin piti tehdä tilaa muutamille lahjoille ja samalla laittaa laatikkoon vanha kristallilasisarja, kun sitä ei edes uskalla käyttää ja vie vain tilaa kaapissa. Nyt on aaltomaljat, mariskoolit, kivituikut ojennuksessa ja oikeestaan niitä on tarpeeksi nyt. Liika on liikaa :) Saatiin yksi ihana Orreforsin malja, hiukan erilainen, kuin nämä iittalan tyypilliset. Rahaa tuli kivasti lahjaksi ja saadaaan maksaa sillä häämatkat ja vielä hääkustannuksia:) Nyt pitäisi ampaista valkokuvausliikkeeseen ja häämatkaa varaamaan, jos sellaisen vielä saisi syksylle.
Mulla on muuten ylihuomenna inssisuunnittelu..Jännää. Oliko teillä muilla miehet mukana siellä ekalla käynnillä? Meillä on nyt eri lääkäri, kun on yksityinen inssi suunnitelmissa, mutta miehen työtilanne on sellainen, että on kiireinen, mutta tulee tietty jos mä haluan. En tiedä, "tarvinko" miestä siellä vai onko se vain "läpihuutoa"?? Kommenttia? Pärjääkö muuten 300e:lla yhdestä inssistä? Lääkkeineen ja toimenpiteineen? Mulla ei oikein ole hajua hinnasta...Luin myös jostain toiselta puolen, että jollain oli sattunut kovasti inssi, koska oli ollut mutkikas kohdunkaula, mutta eikös se normisti ole aika kivutonta? Pikaista infoa kaipaisin asiaan...

Gissa, ymmärrän jarruttelusi hehkutuksen suhteen ja pahoittelut jos meinaa ryöpsähtää liian täpinän puolelle. Pidetään jalat maassa, mutta tietty toivotaan parasta. Arvo vaikutti hyvältä ja kyllähän tuo vuoto on aika yleistäkin, kun lukee juttuja. Odotellaan ja toivottavasti saat ajatuksia pois edes jotenkin muihin asioihin, niin ei olisi niin stressaavaa aikaa. Halauksia lähetän:)

Keiju, peli kuulostaa kivalle. Kaikkea se nykytekniikka saa aikaan!Tosta kärähtämisestä auringossa...Meillä oli kaikilla tytöillä aikamoiset bikineistä jääneet rajat jussin jälkeen ja nenät punaiset! Äsken yritin rasvata ihan kuivanutta nenukkaani :D Väriä on kyllä tullut. Tsoin hiukan huolestuttaa, kun aurinko on niin polttavaa nykyään, että oikeesti pitäisi suojautua kunnolla ja laittaa kunnon sk30 aurinkoa ottaessa. Miehellä paloi jalkapöydät, kun oli veneellä kalassa ja sandaalit jalassa, auts!

Sanelma, en oo sitten ikinä maistanut peuraa. Onko se hyvää? Voiko verrata johonkin muuhun riistaan? Syöytyä tuli täälläkin päässä jussina ja sen kyllä huomaa housuista. Tsoin otin eilen viimeisen Primolutin ja taitaa menkat alkaa ylihuomenna, sopivasti gynen ajan kanssa yhtäaikaa!! Sanoivat kyllä, ettei haittaa, mutta nolottaa!!!Jos siis tekee alatutkimuksen, niin en kestä! Raskautumisen mahista ei ole, koska vietimme "hääyötä" muistaakseni kp 18 ja menkat tulee kp 26..Ei siis jännättävää täällä.

Mutta, nyt kaupunkiin ja alea pällistelemään..jos jaksan..

Mannalle inssistä: Ekalla käynnillä mies ei ollu mukana, mutta sitten ennen inssiä (kp10 ultra) mää otin sen mukaan, että sai itse kuulla ohjeistuksen omasta osuudestaan lääkäriltä suoraan ja sitten inssissä oli mukana myös. Suunnittelukäynnillä ei varmaan sisätutkimusta tehdä, itseänikin kyllä nolottaisi menkkojen aikaan.. Tosin, mää en oo ihan varma miten noi yksityisellä menee. Et siitä hinnastakaan en osaa sanoa. Meillä meni lääkkeisiin joitain kymppejä. Mulla ei inssi tuntunut missään, mutta mulla on vissiin ihan normaali kohdunkaula.

Manna, meillä mies oli itse inssissä mukana mutta ei suunnittelukäynnillä. Tehdäänkö teillä yksityisellä inssi? Siitä hinnasta en tiedä, meillä oli normaali polimaksu 22 euroa kummaltakin. Lääkkeisiin menee rahaa, jos on pistoksilla eli ovulaation induktio niin menee reilut 100 euroa.
Ei muakaan inssi sattunut yhtään, tosin verta tuhrutti joka kerta hiukan.

Peura on meidän mielestä hyvää. Ei kai meillä muuten kokonaisen elukan lihoja pakkasessa oliskaan :) Eli riistan maku on, mutta ei niin voimakas kuin hirvessä. Meillä kaikki jauhelihakin on peuraa ja itse en enää maista siinä mitään erityistä makua, mutta vieraat aina huomaa kyllä, ettei ole ihan normi naudanjauhelihaa. Toisaalta juhannuksena kun maistoin pitkästä aikaa myös naudan lihaa grillistä, niin kyllä sekin oli vaihteeksi hyvää.

Inssi on kyllä ihan kivuton toimenpide. Ainakin mulla oli. Kustannukset kuten Keijulla, kun meillekin tehtiin julkisella.

Hei! Manna meillä inssit maksot noin 190 euroa/kerta yksityisellä. Ja tohon hintaan sisälty yksi follikkeliultra/inssi/simppojen pesu. Kelavähennyksin tuo jäi maksettavaksi.
Meillä ei varsinaista inssisuunnittelua ollut, vaan soitin vähän ennen ovista ja "katsottiin tilanne". Itse inssi oli vähän niinkun gynekäynti, eli noin 5 minuutin juttu, eli meillä mies ei ollut mukana, enkä olisi ees kaivannutkaan. Tsemppiä Manna!!!!
Gissalle vielä peukutukset, samoin Sanelmalle!!

Ja lisätään vielä..eli mulla ainoastaan luget käytössä ja pregnyl pistos. Luget maksoi noin 30 euroa ja yks Pregnyl ampulli 5 euroa. Eli halvalla pääsin..Clomit onkin aika tyyriitä, muistan joskus maksaneeni niistä liki 50 euroa, eli toivottavasti pääset halvalla, ja vähillä lääkkeillä!