Tahkoojat 165

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Manna, diagnoosinahan oli endo, joka leikattiin lapassa 2/06, oli aika lievänä mutta kuitenkin munasarjasta poistettiin endometriooma ja virtsarakon päälle sitä vielä jäi. Yritystä yhteensä 2,2 vuotta, ilman yhtäkään plussaa. Yksi inssi tehtiin julkisella puolella ja clomit otettiin kuvioon tukemaan omaa ovulaatiota, ns "kevyt" hoito ennen pistoksia ja mahdollista ivfää.Mä pidin muuten yhden kierron paussia clomeissa kun rupesi tuntumaan että pää hajoaa, eli ensin 2 kiertoa josta jälkimmäiseen inssi, välikierto ja sitten kolmannesta tärppi. Meillä tosin taisi käydä niin että kun unohdin koko asian kesälomalla, olin jo keskittynyt pistoksien aloittamiseen, niin sitten se plussa pätkähti. TIEDÄN että kuulostaa veemäiseltä mutta niin se meillä oli. Nyt se plussa tuolla nukkuu päikkäreitään, 3 kk on jo ikää:-))).

No kyllä mä naiset olisin teistä aika huolissani, jos jonkun hyvistä fiiliksistä johtuen tulisi suorituspaineita tai putoaisi sen takia korkeammalta. Vaikka pessimisti-realisti olenkin, siis itseäni kohtaan, niin perus-uskon tähän asiaan haluan säilyttää. Jos ei ole toivoa, ei ole mitään jne. Onneksi mun hyvät fiilikset oli suunnattu Mannalle, joka ei niistä ollut moksiskaan. Muitahan sen ei sit periaatteessa pitäisi vaivata, eri asia jos kohdistaisin sen sellaiseen, joka ei itse sitä halua.. Hehkutus on sit asia erikseen, mutta ei sitä musta tässä ketjussa ole ollut aikoihin, varmaan vuoteen.

Manna kyseli lisää clomeista. Hmm.. Niistä kun on tosiaan yli 2 vuotta, niin muistikuvat ovat aika hatarat. Sen muistan, että eka clomi-inssi oli maanantaina (sitä ennen oli tehty yks luomu) ja sen aamupäivän istuin lähes kippurassa töissä, kun mahassa juili niin kovasti. Muistaakseni inssin ultrassa rakkula oli just puhjennut (gyne näkee sen rakkulan muodosta, että onko puhjennut just vai onko aikaa jne). Tuntemukset olivat siis huomattavasti voimakkaammat, vaikka mulla muniksia oli vain yksi. Ja tais sen oviksen tuntea seuraavassakin kierrossa erittäin hyvin.

Nykyisin luomuoviksen tunnen silleen suunnilleen, eli nytkin se tuntui olevan kp12-14 maissa. Ihan tarkkaan en osaa sitä tunnistaa, mutta noi oli juilintapäivät. Se kun voi tunnetusti juilia ennen, sen aikana ja jälkeen.

Mulla toi Sandemanin tekniikka, että unohda kaikki niin osuu, ei ole toiminut. On ollut pitkiä kesälomataukoa täältäkin (esim. toissa ja viime vuonna) ja remppaa, jossa ei ole ehtinyt miettiä mitään, mutta eipä se silti ole osunut. Tiedän toki, että monilla niin käy, itse en vain koskaan ollut niin onnekas.

Mä sain tänään töissä päähäni, että käyn ostamassa auton. Soitin kaverille, joka on erään autoliikkeen myyntipäällikkö ja kävin katsomassa. Ja kas, lähtihän sieltä yks mukaan. Onnellinen fiilis, edellinen kun alkoi olemaan jo sellainen että oksat pois, rahat ovat menneet mopoon. Auto on ostettu nykytilannetta varten eli siinä ei ole ajateltu "sit kun meitä on 3". Jos niin joskus kävisi, niin laitetaan sit hommat uudestaan kuntoon.

Lisäksi sain töissä tänään nimityksen yhteen ison projektin työryhmään. Projekti kestää vähintään 2 vuotta eli työrintamalla pyyhkii hyvin. Kohta on sit varmaan hoppua :)

Heissan,
onnittelut uudesta autosta Kastis! :) Ja nimityksestä töissä kans. Mulla on kans ollu vähän autokuumetta, vois vaihtaa diesel-malliin ton nykyisen, ku se on vähän bensarohmu suurilla nopeuksilla (ja mies ajaa aika paljon työmatkoja mm. Espooseen) Ja uus auto on aina uusi muutenkin. Tai no, eihän me mitään bränikkää ostettaisi, pari vuotta vanha on ihan hyvä. :)

Kaverin polttareissa oli "dildo-kutsut". Ihan hauskaa. :)

Sain Mollylta viestiä, että ultrassa oli kaikki (limis+muut ) ok ja Gonal-F piikitykset on alkanu ihan hyvällä menestyksellä. Sumut jatkuu vielä puolta pienemmällä annoksella. Ens viikolla sit uutta ultraa.

Manna, mulla oli kans clomeista kuumotuskohtauksia, ja kyllähän ne aika juilintaa anto ovis-päivänä.. Luomuna ei niin kovia nippailuja olekaan. Lauantaina sulla oli vissiin se ovisarvio-ultra.. Toivottavasti se ei vielä sunnuntaina tulisi, vaan maanantaina ehdittäisiin se inssi tehdä.. Peukkuja! :)

Jeps, mutta menempä töllön ääreen, sieltä taitaa joku leffa alkaa justii..

Huomenta
ja kiitos Vippe Mollyn päivityksistä. Hinoa, että tuli hyviä uutisia ja kaikki on niin kuin pitääkin. Huimaa vauhtia sekin homma sitten etenee ja kovasti toivon, että kaikki menis loppuun asti mahtavasti (ilman sen suurempaa hehkutusta).

Noista dildo-kutsuista. En ole ollut, eikä suuremmin harmita, että on kokematta. Jos joskus kohdille sattuu niin voisin miettiä osallistumista, mutta muuten innostus ei ole niin suurta. Mua kiinnostaa enemmän ihan muut jutut :)

Terveiset Ruotsista! Tultiin kai viime viikon torstaina ja nyt ois huomenna tarkoitus tulla takaisin yli, jos tuuliennuste pitää paikkaansa. Olen mä kyllä niin pölö, nyt on jo fiilis että loma on loppu, vaikka on vielä viikko jäljellä.

Täällähän on ollut jo vähän enemmän keskustelua, kävin alkuviikosta pikaiseen lukemassa, mutta oli ollut aika rauhallista.

En mäkään hirveästi välitä mistään hehkutuksista. Onhan se tietysti kiva, jos joku jaksaa uskoa, kun itsellä ei sitä riitä. Tietenkään muille kohdistetut kommentit ei haittaa, eikä Tiitukaan varmaan sitä tarkoittanut. No, ajatus on tärkein ja kiva että porukkaa kiinnostaa, kun livenä ei tule kauheasti juteltua näistä.

Kiva kuulla Liinasta ja hyvä että alkaa elämä tasaantua. Mä olen ollut aika montakin kertaa seksivälinekutsuilla ja ne on kyllä ihan kivat. Siis yllättävän kivat, kun vähän tietysti oli ennakkoluuloja. Jos on hyvä porukka, niin on aika hauska tunnelma ja ne kamat on kyllä ihan kiinnostavia. Tietysti riippuu firmasta, mutta täällä päin niillä dildoilla on varmaan pienin rooli siinä myynnissä ja siellä on kaikkea muuta jännää kapinetta. Joskus jälkeen kävin jossain seksikaupassa ja ei siellä ole mitään samoja tuotteita, vaan just jotain pelkkiä dildoja. Viimeisillä kutsuilla oli pari sellasta muijaa, jotka ei edes tulleet katsomaan niitä kamoja, vaan istuivat naama rypyssä ja katselivat pitkin nenänvarttaan niitä jotka tutustuivat tarjontaa. Vähänkö ärsytti, eihän sieltä ole pakko mitään ostaa ja kyllä se musta jotain kertoo, jos ei edes pysty katsomaan niitä juttuja, ihan vaikka huumorilla. No joo, miten mä nyt tästäkin sain näin paljon juttua :)

Vielä ei ole vuoto kokonaan loppunut, joten hiljaista on ollut, viikko vielä aikaa :)

Mannalle tsemppiä clomeihin, toivotaan parasta :) Itse sain plussan toisesta clomikierrosta, kotikonstein. Siitä siis km. Muista koti- tai inssihoidoista ei sitten tullut mitään tulosta, varmaan ainakin 5 kiertoa söin niitä. Pääasiassa hikoilua oireena ja varmaan turvotustakin. Kaikki kierrot kuitenkin erilaisia, välillä oireita, aina ei.

Mollylle myös tsemppiä jatkoihin, vaikka en tiedä käytkö nyt täällä.
Anteeksi jos nyt unohdin jonkun tilanteen, kun luin niin pikaiseen. Kaikille mukavaa loppuviikko tasapuolisesti!!! Kastikselle onnea uudesta autosta, me ei varmaan saada tietää merkkiä? :)

Yökukkuja ilmoittautuu. Päivä onkin mennyt makoillessa, kun eilen meni hiukan myöhään. Istuttiin terassilla huopiin kääriytyneenä ja nautittiin mm. irish coffeeta = kesäistä :) Hauskaa oli, mutta kyllä mä oikeesti oon väsynyt kapakkaelämään. Ei vaan jaksa innostaa ja sit mulle tulee aika herkästi apatia, kun kankkuspäivä menee pelastusarmeijalle. No, huomenna uusi päivä.
Kastis, onne biilistä! Hauska sattuma, että meilläkin oli tänään kaksi autoa koeajossa. Ollaan vaihtamassa dieselautoon ja samalla uudempaan. Meillä on myös yhtäkkiä koiran hankinta aktivoitunut ja saa nähdä, onko meillä pian uudempi auto ja koirakin. Onnea muuten vielä työprojektiin. Sekin tuo uutta puhtia varmaan työrintamalle.
Sandeman, teidän tarina kuulostaa jotenkin lohduttavalta. Että onkin käynyt noin ihanasti. Tuollaiset jutut kyllä mua kannustaa ja antaa voimia uskoa oman vauvan saamiseen.
Kiitos Vippe Mollyn tilanteen päivityksestä. Kuulostaa hyvälle. Pidän peukkuja, tietenkin.
Gissa, te pääsitte Ruotsiin. Ihanaa. Mulla sama juttu, kun loam alkaa loppua, niin alkaa jo ahdistaa...ikäänkuin ei voisi nauttia ihan viimeiseen päivään saakka. Koeta nht kuitenkin nauttia vielä. Noista kutsuista; mullakaan ei ole sellaisia kokemuksia, että niissä vain dildoja olisi. Aika mielenkitoisia juttuja niissä on ollut, eikä kaikki tosiaan toimi pattereilla :) Miksi ihmeessä kutsuille tulee tiukkapipoja, jotka paheksuu...Musta ne kutsut on hauskalla porukalla ja hyvän esittelijän ansiosta kivoja. Mun polttareissa oli viimeks kutsut;D
Miehellä kaveri parhaillaan seurana istumassa terassilla ja taidan mennä seuraan huovan kanssa. Istuvat kynttilänvalossa pimeessä ja juovat olutta, kesälomalaiset:)

Kiva kuulla gissankin kuulumisia ja toivotaan, että vuoto lakkaa ettei susta tule pelkäämääsi uutta neitsyttä :)

Auto on "pieni" (siis ei farkku), japanilainen - olen niiden kannattaja. Ranskalaiset ja etenkin Opelit ovat mun kohdalla jostain syystä ihan nou-nou.

Ens viikolla alkaa varmaan aikamoinen arki ja aherrus töissä kun suurin osa palaa lomalta. Isot projektit käynnistyvät parin viikon sisään. Ton uusimman lisäksi elokuun aikana alkaa toinen projekti, jota mä vedän. Se kestää syksyn ajan, mutta on intensiivinen ja näkyvä juttu. Eli tosiaan, säpinää tulee varmaankin olemaan :) Hyvä hyvä.

Noista dildo-kutsuista. Ei ole siis tullut kohdalle tilaisuutta, mutta en ole sitä suuremmin kaivannut. Me ollaan ehkä tylsiä, mutta ei olla kaivattu toimintaan mitään ekstraa toistemme lisäksi. Joskus ollaan haettu Sin Citystä jotain, mutta esim. noi dildot ei suuremmin kiinnosta mua. Ehkä se johtuu osittain siitä, että mun suhteellisen helppo saada ja oon aika nopeakin, joten en ehtis viritellä mitään :)

Ah, ihanaa viikonloppu! Alunperin oli tarkoitus käydä kaverin kanssa terassikierroksella mutta koska kumpaakaan ei baarittelu juurikaan innosta (siihen se meinaan kuitenkin menee) niin taidan lähteä (tai lähdetään) käymään katsomassa veljen lapsikatrasta pitkästä aikaa.

Manna, minkälainen koira teillä on suunnitelmissa? Voi, koirat ja eläimet ylipäätään ovat ihania. Meillä se kissan hankinta taisi jäädä nyt kuitenkin tekemättä, ois ehkä liian suuri riski ja munkin pahin eläimen kaipuu on taas takanapäin - toistaiseksi.

Moikka.
Kastis , meillä suunnitelmissa Bichon Frise, aikaisemminkin olen vissiin täällä asiasta puhunut, mutta nyt tuo mies on aihan myyty sellaiseen. Välillä se koirakuume laantuu, mutta nyt mies on vissiin päättänyt iskee, kun olen "heikoimmillani" ja haluaisin paijattavan koiran. Tosin tuo rotu on hiuakn työläs..Huomenna mennään kattoon hauvoja:) Saa nähdä. Autoista; meillä on nyt jo farkku ("onkos lapsia tulossa, kun ajelette farkulla-kommentit on rasittavia!!) ja myös tämä tuleva auto on farkku, tosin saksalainen, nyt meillä on ruotsiauto :) Olemme kyllä saksan autojen "kannattajia". Japsit on loistavia ajaa ja näppäriä, eivätkä syö bensaa niin hirveesti!
Käytiin tänään lääkärin vastaanotolla. Olimkiva emnnä synnärin päivystykseen:S päästiin heti sisään. Mulla oli ultrassa molemmilla puolilla 2 hyvää rakkulaa, toisella puolella 18 ja 16 mm ja toisella puolella 2 x 16 mm. Kuulemma ovat just hyvät?? Huomenna Pregnyl (huhhuh!!)ja kotihommia. Halusin itse niin. Seuraavaan kiertoon clomit+ultra+inssi. Toivotaan siis parasta. Mulla ei ollut voin hyvät munikset ilman clomeja muistaakseni, mutta nyt täytyy muistaa, että mulla on toinen torvi tukossa, enkä tosissaan jaksa uskoa plussaan ilman ivf:ää, mutta kieltämättä silti tuo käynti tänään kannusti yrittämään. Ihan mahtava palvelu: pelkällä polimaksulla selvisin ja heti pääsin "pöydälle." Käytiin käynnin jälkeen sit shoppailemassa; mulle uudet alusvaatteet (ihkut!), kaksi matkalaukkua ja yksi kiva pusero. Oli ihan kiva päivä siis.
Kastis, sun työjutut kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Et ole mainosalalla? Jotenkin mulle tuli sellainen olo:) Ei tarvi paljastaa.
Me naukkaillaan punaviiniä ja just laitoin naudan paistin folioon. Aiotaan tehdä pariisinperunoita, paistia, punaviinikastiketta ja kasviksia; aika talvista ja raskasta ruokaa, mutta nyt teki mieli kunnon lihaa ja punkkua. Hei, kuullaan taas, nyt ruuan valmistukseen..

Huomenta.
Töissäkin huomaa, että arki on alkanut. Hirveä ihmismäärä ja vilinä :) Ja ulkona ihana keli, ei malta tehdä pitkää päivää.

Manna, ultrakuulumiset kuulostivat tosi hinoilta :) Hinoa myös, että sait Pregnylin varmistamaan. Nyt ei muuta kuin peitto heilumaan ja täällä ainakin on peukut (realistisesti) ylhäällä. Mulle on jäänyt hieman epäselväksi, että missä päin asutkaan, mutta kuulostaa hyvältä palvelulta, eikä tosiaan miltään NKL:N toiminnalta.

Vai että sellainen koira. Kaikki koirat ovat musta ihania (tai no, on pari rotua jotka ei ihan miellytä mun silmää). Mies ei varmaan suostuisi meillä bisonin kanssa ulos, menis katu-uskottavuus (noin niin kuin vitsinä :)). Veikkaanpa, että kun niitä hauvoja näette niin eiköhän sieltä sellainen mukaan tartu. Oih, ihanaa!

En ole mainosalalla, vaan sijoitusalalla, mutta teen markkinointia ja viestintää ja tosiaan, ainakin toistaiseksi työproggikset vaikuttavat mielenkiintoisilta.

Viikonloppu meni hurjan nopeasti. Käytiin mopolla veljen perheen luona (voi että mä rakastan vauhtia) ja lapsetkin olivat moposta aivan haltioissaan. Pienin, 1v, oli aikamoinen menijä, mutta silti isommat lapset (6 ja 4v) ovat jo enemmän mun makuun, kun heidän kanssaan voi tehdäkin jotain. Sit käytiin pelaamassa kavereiden kanssa pitkästä aikaa minigolfia, sekin oli kivaa. Nopeastihan tuo viikonloppu meni.

Tein omasta ruhosta sellaisen huomion, että mulla on jo useamman vuoden ollut elokuussa vuoden lyhyin kierto. Niin myös tänäkin vuonna. En tiedä vaikuttaako, valo, loma, stressittömyys vai mikä, mutta lyhyt kierto tulee silti. Eipä siinä, ihan ok:n mittainen tämäkin ja mikä parasta: ei kipuja, ei turhuja.

Jaahas, voisin ruveta taas työn touhuun.

Niin ja joo, musta nauta on kesälläkin ihan superia (tosin tehdään yleensä grillissä). Eli siis lihan- ja punkunhimo jyllää täälläkin usein.

Heissan!
Ja aurinkoista viikkoa lomailijoille!! Kateeks käy, mitkä säät saitte...Mulla ois ens viikolla lomantynkä, ja toivottavasti helteet jatkuis myös sinne asti. Meillä tosiaankin esikoinen aloittaa koulutiensä viikon päästä, ja taitaa äitiä pelottaa enemmän, kuin lasta. Mä oon tainnut hermoilla tätä kouluunlähtöä jo keväästä asti. Koulumatka kun meillä on aikas pitkä ekaluokkalaiselle eli 2,5 km. No onneksi on noi aamu/iltapvä kerhot keksitty!!
Mannako kysy clomeista. Mä söin vuosi sitten niitä annoksella 1 tbl/pvä. Kolme kiertoo niitä popsin, mutta lopetettiin, kun ovuloin ihan normistíkin ja mulla tuli ikävänä sivuvaikutuksena se että limis oheni, eli oli vain 2mm oviksen aikaan. Ei muita sivuvaikutuksia. Mutta kun mulla oma kroppa tekee ihan hyvän kokosia muniksia, niin lopetettiin. Eli oli enempi haittaa kun hyötyä.
Vai on Manna käynyt koiranpentuja katsastamassa..uskallanpa veikata, että lähti karvapallo mukaan..on ne niin ihania pentuvaiheessa. Ja toki vanhempanakin.
Juuh aurinkoista arkea kaikille työläisillekkin! Koitetaan kestää!!!

Aamupäiviä. Kastiksen kanssa kaksinpuhelua :)
Kiitos peukuista, mulla on ihan ok olo henkisesti nyt ja kieltämättä toiveikkaampi, kuin pitkään aikaan. Eilen oli kp 12 ja tuli jostain kumman syystä hiukan veristä viirua vessassa käydessäni?? Ei koskaan ole tullut kierron puolivälissä. Muniksissa jylläsi tosi kovaa ja vatsa oli ihan pinkeä. Siihen vielä tuikattiin Pregnyl:O Tosin mulla tuntuu jylläävän enemmän vasemmalla puolella ja muistaakseni se puoli on tukossa..No, katsellaan ja yritetään, yritetään. Nyt on vatsan juiliminen hiukan laantunut. Jätän muuten Primolutit tähän kiertoon pois, niin nyt ei ole odottavan aika niin pitkä; menkat tulee kp 22 korvalla. Gyne meinas, ettei niistä hyöytö sinänsä ole, niin kannnattaa jättää pois. Juu, en ole Hesasta päin lankaan. Täällä pikkukaupungeissa oon saanut lostavaa palvelua (seikkailen nyt kahden kaupungin välillä hoidattamassa itteeni:).
Kastis, tein mopilu kuulosti kivalla. Vauhti ON ihanaa. Jos kuski on luotettava. Oon ollut sellaistenkin kyydissä, jossa saa ruikut housuissa pelätä. Huh huh.Käyttekö te missään yhteiskokoontumisissa vai ajatelleko vain omaksi iloksenne kaksin?
Noista Bichoneista; me käytiin kattoos eilen. Ei ollut kyllä ihan priimakoiria, joten sinne jäi. Pyysin emokoiraa ulos ja kun se lopulta haki sen, niin hyhhyh, ei ollut hoidettu ja rakenteeltaan "huono." Tuttaviemme koiraan ei voinut verratakaan. Mun ei tehnyt edes mieli silittää niitä aikuisia koiria. Musta tuntuu, että kyseinen paikka oli pentutehdas. Olihan ne pennut aivan ihania, mutta kun näki emon, niin näki pennun aikuisena. Nou tänks. Kyllä toi rotu on meille halutuin (mies ei ole pullamössöä, vaikka heltyy tuolle koiralle :), mutta täytyy tosissaan mennä jonottamaan hyvälle kasvattajalle ja nyt voi sitten mennä kauemman aikaa. Katsotaan.
Tosta lyhestä kierrosta; ihan hyvinhän se voi olla niin, että monet asiat vaikuttaa kiertoon lyhentämällä sitä. Mullahan oli ennen hoitojuttuja 27-28 jopa välillä hetken ja sitten kun aloitin Terolut-Primolut kokelilun, kun kierto alkoi lyhentyä 25:een, niin sen jälkeen onkin ollut lähes tasaisesti 22-23. Meni niinkuin huonommaksi. Kivuttomuutta mulla ei ole koskaan ollut, aina on ollut vatsa kipeä, mutta tuhruja ei. Onnea kivuttomuudesta Kastis, se on iso juttu, kun kivut on joillakin tosi kamalat.
Nyt ampaisen ulos aurinkoon; 23 mittarissa jo nyt :)

Onhan se Emmikin linjoilla, kiva kuulla sustakin. Vai että kouluun meno - se on varmasti jännää, myös toki äidille :) Vitsi, muistan vieläkin oman kouluun lähdön, vaikka siitä on KAUAN.

Manna, toi veriviiru on ihan normaalia oviksen aikoihin, ei siis huolta :) Hinoa, että sulla on toiveikas ja hyvä olo homman suhteen, se auttaa paljon asiaa! Luontohan on ihmeitä täynnä, joten koskaan ei voi tietää mitä tuleman pitää. Mietityttää vaan, että jos sun ovis on kp12 ja kierrosta tulee 22 (jos ei siis plussaa) niin luteaalivaihe jää aika hilkulle. Ihme etteivät kokeile lugeja..

Mulla on siis nämä elokuun kierrot olleet 3 vikaa vuotta 26, vaikka muuten on ollut viimeiset pari vuotta 27-30. Ei hirveästi eroa, mutta kuitenkin jännä, että just elokuuhun osuu aina muita lyhyempi kierto. Mullahan ei mitään kovia kipuja ole ollut koskaan, ei ennen lapaakaan, mutta ei ole siis nytkään. Eikä enää tuhruja, joita oli ennen lapaa mun mielestä lähes joka kierrossa. Periaatteessa elimistön pitäisi olla siis ihan ok kunnossa. No, eihän meillä ole miestäkään tutkittu (kun ei ole sillä tavalla ajankohtaista) mutta silti uskon enemmänkin, että vika on mun elimistössä. Eipä se mitään, elämä sujuu näinkin loistavasti :) Ei ainakaan veljen perheen luona tullut yhtään kuumetta, vaikka siellä se 1v seikkaili joukossa. Olihan mies tietysti hellyyttävän näköinen lapsen kanssa,mutta..

Vai että sellainen pentutehdas. Olisin varmasti minäkin jättänyt väliin. Kaikkea sitä onkin. Mun henkilökohtainen suosikki rotu on labbis, musta sellainen. En tiedä miks, mutta se vaan on niin ihana jötikkä :) Vaikka ylipäätään kaikki eläimet (lähinnä karvaiset) ovat musta aivan ihania.

Mies on tosi luotettava kuski, joten ei siellä tartte pelätä yhtään. Ei käydä missään kokoontumisajoissa, ei ole jotenkin meidän juttu. Tykätään vaan ajella.. :)

Oispa tää päivä ohi ja pääsis nauttimaan auringosta. Tänään, maanantaista huolimatta, on just sellainen fiilis, että elämä on ihanaa (kp2:sta huolimatta) :)

Olipas lämmin päivä. Tuli oltua auringossa jonkin aikaa ja huomenna ajattelin makoilla oikein, jos/kun paistaa taas. Illalla tuli tehtyä vähän puutarhahommia; ajoin nurmen ja heitin kesäkukkia kompostiin. Oli ne niin kauheita jo:)
Emmistä kiva kuulla. Voi, koulutien aloitus on varmaan äidinkin näkökulmasta uusi ja jännittävä asia. Miltäs tulevasta koululaisesta tuntuu opinahjoon meno? Onko uusi reppu hankittu :) Mä itse muistan sen tutustumispäivän kouluun, se oli jännää. Muistan myös sen fiiliksen, kun kesäloman jälkeen alkoi koulu. Saatiin aina uudet farkut ja puserot ja tietty kyniä ja hajupyyhekumeja piti saada. Sitten niitä "tupsupäisiä" kyniä käytettiin onnellisina. Siitä se Emmi alkaa; vuosia koulutietä edessä ja muksu oppii varmaan valtavasti uusia juttuja.
Kastis, mä luulen, että mulle kokeillaan lugeja sitten, kun se sanoi, että jos ei toimi nää, niin sitten kovemmat konstit. Mehän oltaisiin saatu jo mennä ivf-alkujuttuihin, mutta lykätään menoa näiden inssikokeilujen takia. Mua ottaa päähän, kun mun toivo herää jotenkin nyt tähän kiertoon, koska pelkään, että nyt sitten sattuu pahasti jos/kun menkat pamahtaa. Pitäs vaan olla iisisti ja ajatella realistisesti, mutta minkäs teet. Ihmisen mieli on niin kummallinen. Kiitos muuten rauhoittelusta veriviirujen kanssa:) Mulla ei ole ennen tullut ja nyt tuli limaa+verta =sori kuvailu ja olin aluksi että hä? mistä reiästä nää tulee :D No, sieltä just ja hyvä, jos ei ole mitään erityisen kummallista. Olikohan mulla niin raju ovsi sitten, kun vatsassa jylläsi ja tuli vertakin. Ollaan kyllä "kylvetty", että kunpa ois pian mitä niittää :D
Yees, aurinkoista viikkoa itse kullekin. Miten annulla menee? Eiks kukaan lomalainen oo kuulolla?

Huomenta,
Manna, ihanasti sanottu "on kylvetty, kunpa kohta ois mitä niittää" :) Joo, toi veriviiru liman seassa on ihan normaalia. Limakalvot on oviksen aikana niin herkillä ja kyllä se puhkeava rakkulakin voi jotain vuotoja sinne tehdä. Ei lainkaan vaarallista kuitenkaan.. Mä ymmärrän, että toiveet nousee ja musta ne saakin nousta, koska asetelmahan on nyt hyvä (eiks teillä ollut simpat kuitenkin ok?). Mä ainakin pidän kovasti peukkuja, että sä oisit yks niistä onnekkaista clomi-onnistujista eikä sun tarttis edes miettiä ivf-hoitoja.

Eilinen hyvä fiilis katosi sitten sen siliän tien, kun lähdin lomalta palanneen kollegan (kiva ihminen) ja toisen kollegan kanssa syömään. Tää toinen on aika rasittava, joka asiaan vain "minä, minun mieheni, minun poikani joka asuu AMERIIKOISSA" jne. Aina pitää pistää kaikessa muita paremmaksi. Naisella on ikää n. 55 ja selkeästi sillä on jotain nuorempia naisia vastaan, niin estottomasti se muita talon nuoria naisia haukkuu munkin kuullen. Se onnistui taas päästämään suusta sellaisia sammakoita, että oksat pois, ja ärsytys oli valmis. Eihän sit miehen ja mun iltasuunnitelmista tullut mitään, kun olin niin kireä valmiiksi. Ja nyt sit "hyvä" fiilis miehenkin kanssa. Hoh hoijaa, onneks menee ohi, mutta tiedänpä ainakin et ton naisen lounasseuraa voisin edelleen vältellä (onnistuin siinä jo koko alkukesän).

Luulen, että lomalaiset ovat nauttimassa keleistä. Niin mäkin oisin, jos ois mahdollisuus. No, illalla sitten sen minkä ehtii..

Niin joo, Mannan koulumuistelot kuulostavat niin tutuilta. Aikas hellua!

Huomenia!
Sori etten oo taas kerennyt kirjoitteleen. Työt kun alkoi niin tuntuu ettei aika riitä mihinkään. Oltiin viikonloppuna ystäväpariskunnan mökillä ja tuli syötyä, juotua ja kasteltua talviturkkikin. Tää pariskunta kärsi lapsettomuudesta 7 vuotta ennen kun sitten tärppäs. Nyt heillä on on kaksi lasta.
Eilen kuulin taas raskausuutisia, ne tuntuu jostain syystä aina pahalta. Sitten mun työpaikalla on kaks työkaveria, jotka puhuu siis melkein taukoamatta omista lapsistaan. Sitten (ainakin musta tuntuu siltä) ne luo muhun aina sellaisen ihmettelevän katseen ja varmasti niitten tekis mieli kysyä, että miksei oo lapsia? Voi että tää on vaikeeta. Simotestiin tässä nyt sitten varaillaan aikaa elokuulle jos saadaan.
No onneksi on ihana ilma, vaikka töihin täytyykin lähteä. Mukavaa tiistaita!

Mikä hellepäivä taas tulossa. Mulla jo valmiiksi bikinit päällä, kun aurinko kääntyy meidän takapihalle, niin ampaisen ulos. Mulla on ainakin iho jo vaalentunut alkukesän helteiden jälkeen ja nyt sitten uudelleen haluan saada väriä pintaan:)
Annu, kyllä ne vauvapuheet tuntuu nykyään jotenkin herkemmin korvaan. Mua ainakin joskus ärsyttää kauheesti, kun jotkut ihmiset eivät enää ole samoja, vaan ovat vain äitejä ja isejä. Se jotenkin kolahtaa omaan sieluun niin, että tuntuu olo aika mitättömältä, kun ei ole kyennyt samaan. Musta on jotenkin surullistakin, että toisilla loppuu kaikki muut mielenkiinnonaiheet, kun saa oman lapsen. Onneksi niitä ihmisiä ei ole omassa lähipiirissäni juurikaan. Musta tuntuu myös usein, että mä kutistun pieneksi ja olemattomaksi, kun kuulen jonkun raskausuutisen. Joidenkin ihmisten raskautumisesta kykenen olemaaan "oikeesti" onnellinen, mutta joskus sen onnen sekaan mahtuu sit hiukan katkeruuttakin. Onhan se luonnollista, vaikkakin raskasta. Sille ei vaan aina mitään voi, valitettavasti. Eilen mietin, niin meillä on 4 tuttavaa, jotka kärsii lapsettomuudesta; toisilla useita vuosia jatkunut ja toisilla parisen vuotta. Aika hurjaa, että niin monta. Teillä oli Annu varmaan mukava viikonloppu. Voisin kuvitella, että ko. pariskunta osaa antaa arvoa oikeille asioille pitkän lapsettomuuden ja onnistumisen jälkeen :)
Voih, Kastiksen lounasseura. Toiset ne jaksaa alentaa muita, että voisivat ylentää itsensä:D Kuulostaa aika huvittavalta tuon ikäisen naisen itsetunnon kuvailu. Luulisi, että ei tarvitsisi, mutta kai hänellä on jotain mennyt omassa elämässä tai urassa pieleen, kun kokee ilmeisesti uhkana nuoret pätevät naiset. Niitä mahtuu joka työpaikkaan ja itsekin välillä huomaa, että olen jonkinlainen uhka ehkä vanhemmille.
Mä aika helposti ärsyynnyt epäoiekudenmukaisesta puhutteusta/käytöksestä, mutta yritän pitää kieleni kurissa, koska en halua lähteä juupas-eipäs-linjalle ja tottapuhuakseni suojelen itseäni myös, ettei tuollainen ihminen ala paskamaiseksi itselle. Tikittävä aikapommi, joka tekee myyräntyötä varmaan työpaikalla. No, toivottavasti tänään parempi päivä ja onnistut tekemään vastaisuudessa väistöliikkeitä ko. ihmisen kanssa.
Kiitos Kastis tsempeistä:) Pakko kysyä vielä sulta, kun sä aina tiedät (hih!), että miksi lekuri neuvoi tekemään "hommia" ma-ke-pe, jos ovis oli su, jolloin myös Pregnyl laitettiin. Ymmärrän kehoituksen maanantaiksi, mutta eikä ke ja pe ole jo liian myöhään. Mä en ymmärrä tota "varmistelua", kun eiks "tilanne" ole jo ohi mun alapäässäni?? Hassua. No, tehdään nyt kuitenkin niinkuin lääkäri määrää. Mä tosissaan toivon niiiiiin kovasti, ettei tarvisi mennä ivf:ään. Se on kuitenkin iso ja viimeinen askel. Myös mies on nyt niin 100% mukana, jos aiemmin on ollut 99%. Nyt ei väsytä eikä ole pää kipeä kellään iltaisin, kun yritetään niin kovasti. Huh huh, rankkaa ;D
Nyt meen ottaan arskaa, koittakaa jaksaa töissä. Pitää munkin taas pian mennä; yritän ottaa kaiken irti näistä päivistä.

Hello girls!

Ja anteeksi hiljaiselo. Huh mikä helle. Nyt on pakko ihan vaan pikapikaa käydä kirjoittamassa kuulumisia. Selasin teidän juttuja ihan pintapuolisesti mutta pakko laittaa vaan omanapaisia kuulumisia kun taas täytyy rientää... Paneudun kunnolla sitten viikon parin päästä kun on siihen paremmat mahdollisuudet.

Loma on ollut aivan IHANAA tähän mennessä, mutta siitä lisää sitten paremmalla ajalla. Kävin tänään ultrassa ja keräys siirtyykin nyt jo perjantaille, hui! Alunperin oli kaavailtu maanantaille, mutta se voisi kuulemma olla liian myöhäistä jo kun on niin hyvin kasvanut. Nopsaan kaikki tosiaan tapahtuu sitten kun on tässä ivf-putkessa. Limis oli käyttäytynyt niin kuin pitääkin ja oikealla puolella oli enemmän munarakkuloita, yhteensä niitä oli kuitenkin "vaan" (?) 7 + 4 lisää hiukan pienempää jotka voi vielä ehtiä mukaan, että ei kai se ihan kamalan paha saalis ole? Toivotaan, että ovat erinomaisia ja että laatu korvaa määrän. Huomenna pistän siis sen pregnylin ja perjantai aamuna on keräys. Maanantaina sitten siirto. Muutenkin kaikki on mennyt tosi hyvin, ei ole turvotusta tai pinkeyttä tai muutenkaan mitenkään inhottavaa tai huonoa oloa. Olen yllättynyt! Hyppimistä ja pomppimista pitäisi kai nyt välttää, ja tietysti vältänkin kun ei ole mitään sellaista ohjelmassa :)

Pääsisinpä raportoimaan perjantaina, jos en niin laitan jotain tietoa vaikka Vippen kautta taas :) Me ollaan nimittäin menossa viikonlopuksi mökille nauttimaan auringosta (toivottavasti) joten ei toivoakaan päästä nettiin. Olisipa hyvä olo keräyksen jälkeen ja pystyisi normaalisti saunomaan ja viettämään viikonloppua ystävien kanssa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! Ihanaa kun olette hengessä mukana :) Ootte kyllä ollut paljon mun ajatuksissa kanssa!

Molly, kuulostaa niin hyvälle! Kyllä nyt tapahtuu nopeasti kaikki. Ollaan hengessä mukana ja toivotaan, että punktio ja siirto onnistuu!! Huisaa!! Jos vaan ehdit ja voit, niin tule kertomaan kuulumisia perjantaina. Uskotaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin ja voit hyvin myös punktion jälkeen. Tuollainen positiivinen asenne ja hyvät kuulumiset merkkaa meille perässätulevillekin paljon:)

Iltaa! Mollyn kuulumisia oli kiva lukea, kiva että ehdit päivittää meidänkin tietoja. Ja tosiaan hyvältä kuulostaa :) Noissa hommissa laatu korvaa usein määrän, olihan Sanelmallakin joku vastaava määrä (sori, en muista tarkkaan), mutta soluista/alkioista tuli hyviä ja hedelmöittymisprosentti oli hyvät. Peukut ovat siis ylhäällä. Kiva myös kuulla, ettet ole voinut heikosti kaikkien pistosten kanssa. Mä kun varmaan saisin kaikki mahdolliset oireet, kun clomeistakin tulin niin hurjaksi ja toisessa kierrossa taas masentuneeksi (tosin moni sanookin juuri clomien olevan pahempia, kun ovat niin keinotekoisia). Asenne on varmasti myös tärkeä - uskoa ja toivoa onnistumiseen ilman hypetystä :)

Manna, mäkään en tajua sun lekurin ohjetta. Ehkä siinä on vaan jotain varmistelun makua. Enemmän kuulostais paremmalta la-ma-ke. No, oli päivä mikä tahansa, niin kunhan on kylvetty :)

Mäkään en tosiaan tajua sitä duunin naista, tänään onnistuin onneks välttämään sitä - istumalla koko päivän palaverissa, huh. Mies on nähnyt tämän naisen kadulla ja sanoi sen näyttävän todella kireältä. En tiedä sen himaoloista mitään, kovasti se miestään kehuu jatkuvalla syötöllä. Työelämässä on hänellä kyllä hieman turbulenssia, kun muutama sijoituskohde on mennyt myyntiin. Tällä hetkellä näyttää siltä, että nainen siirtyy yhteen meidän kohteeseen eli pois meidän toimistolta, joka ois kyllä mulle ihan huippujuttu. Ei sillä, että se nainen mua henkilökohtaisesti solvais (ainakaan niin, et oon paikalla) enkä ole väitellyt hänen kanssaan (oon lähinnä ihan hiljaa hänen seurassaan), mutta huomaan, että hänen tyylinsä alkaa käydä kupoliin enemmän kuin laki sallii. Eikä ole kovin kiva, että jotkut yrittävät vältellä jotain. Mun kollegakin sanoi, että tää rouva on välillä niin pahalla tuulella, ettei viitsi edes jutella. Eihän se kyllä aina vastaa edes tervehdykseen.

Niin ja samaa olen mäkin huomannut, että joistain ihmisistä tulee ensisijaisesti äitejä (enemmän oon nähnyt tätä siis naisen kohdalla) lapsen syntymän jälkeen. Ymmärrän sen hyvin silloin kun lapsi on pieni, mutta kun muutama on "vain" äiti ja vapaalla ollessaankin ne lapsi-jutut vaan pyörii koko ajan. Oon myös katsonut vierestä yhden tuttavapariskunnan projektia, jossa eka lapsi oli yhteinen toive, toka naisen oma "sala"projekti ja nyt sit välit ihan tulehtuneet. Tää nainen on myös "vain" äiti eikä siis enää nainen tai vaimo - sitähän se mies tilittää, että jos haluaisi kolmannen lapsen, niin vois ehkä olla joskus seksiäkin. Näiden vanhempien keskinäiset välit ovat siis täysin kuolleet, lapset vaan yhdistää. No, ääritapaus tämäkin mutta kai noitakin riittää. Ihan lähimmät ystäväni ovat lapsettomia (itse valittu tai aika ei ole ollut vielä), joten aivan viereen tuollaista ei ole osunut.

Jaahas, nyt voisin alkaa kokkaamaan herkkuja miehelle joka palaa kohta sporttaamasta. Menkat lusittu, josko sitä vois taas viritellä jotain helle-erotiikkaa :)

Heissan tytöt!

Viikonloppuna oli lystiä, kun oltiin porukalla (9hlöä) mökillä.. Saunomista, uintia, grillailua, juopottelua ja yleistä biletystä. :) Oli kyllä eilen vähän väsyny fiilis, mutta oli se sen väärtikin. :)

Mollyn kuulumiset oli kyllä hienot! Peukut on pystyssä maanantaille! Ja tietty perjantaille tsempit! Toivottavasti pääset nauttimaan viikonlopusta punktiosta huolimatta.

Mannalla oli koirahaaveita. Hyvä että jätitte moisen pentutehtaan väliin.. Toivottavasti löytyy vielä kunnon kasvattaja. Mein naapuritkin oli hankkinu koiran. On noi pennut vaan lutusia. (Vaan ei silti meille..)

Emmillä on sit jänniä hetkiä esikoisen kanssa. :) On ne ala-aste muistot aika hellusia.. Hajukumit ja teinikalenterit..hih!

Jeesh, mutta eipä tänne ihmeempiä. Ilmoja pidellessä :):) Tulihan ne helteet vihdoinkin!

Tervepä terve! Tulihan ne lomailmat vihdoin;) Just tultiin mereltä kolmen päivän reissulta ja huomenna lähdetään taas.

Mollylla hienot kuulumiset, tsemppiä vielä "loppuun".

Niin ja äh, unohtakaa siis se "hehkutus"-keskustelu, gissa tais bongata mitä tarkoitin... En siis todellakaan ärsyynny hehkutuksista (edes itseeni kohdistuvista, saati muihin), vaan tarkoitin sitä, että mun korvaan "mulla on hyvät kutinat sun suhteen" kuulosti siltä että "nyt tärppää". Siis just sellaiselta ennustajaeukko meiningiltä. Mutta Kastishan taas tarkoitti ihan vaan tsempityksiä, joten niin me taas luetaan näitä eri tavalla. Ja kiitos Kastehelmelle aurinko-toivotuksista, en kyllä itse huomannut, että fiiliksessäni oli jotain häikkää, mutta sulla taisi olla sellaiset kutinat, hehee;D No niin, se siitä.

Kauheita uutisia taas Espoosta, äiti tappanut 3 lastaan. Ja taas kerran voidaan todeta, että tasan ei käy onnen lahjat, hän on saanut lapsia, mutta meistä kukaan ei...argh.

Luin niin pikaisesti viestit, että en muista enää mitä muuta piti kommentoida. Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Iltamia taas:) Mulla nyt höpinää riittää, vaihteeksi. Voi ah, noita mökkikeikkoja, kuulosti Vippe niin mukavalle. Tahtoo kanssa pian. Syksylläkin on ihanaa olla pimeällä mökkiterassilla kynttilänvalossa, kun on vielä lämmin. Suunniteltiin hankkivamme kotiterassille lämpölamppu, niin olisi kauemmin iloa terassista syksylläkin.

Koirista; äsken todistimme ääliönaapuriemme koiravihaa. Uskomatonta. Toisessa naapurissa haukkui koira, koska siellä oli toinen koira kylässä. Naapurimme istui terassilla ja alkoi haukkua kuin koira takaisin ja noin 10 minuuttia kovaäänisesti moitti koiria ja koiranomistajia. Huhhuh. Tahallaan halusi puhua niin, että miehen kanssa kuulimme. Olisi niiiin tehnyt mieli lisätä vettä myllyyn ja huutaa, että "meille tulee koira"!!Tajutonta sakkia. Ymmärrän, jos koira haukkuu jatkuvasti, mutta ei todellakaan ole niin.
Mollylle mä en osaa sanoa moista munien määrästä mitään. Mulla oli 2+2 eli se on varman tosi huono. Tai en tiedä, kun se vaan mittasi ne kaksi ja sanoi, että molemmilla puolilla on kaksi hyvää. Onko se aika onneton määrä punktion kannalta? Vai niinkuin Kastis meinasi, että laatu korvaa määrän. Niin, se mun luteaalivaihe tosissaan jää liian lyhyeksi. En tiedä, kun se lekuri joskus sanoi, ettei Primot sitä aikaa sinänsä pidennä, vaikka oikeestihan päiviä tulee lisää ja aika pitenee. Joskus sama lääkäri myös arvuutteli, että onko mun munat niin huonolaatuiset? Pah, mene ja tiedä.
Kyllä on vieläkin kuuma. Olin päivällä rantsussa ja uimassa. Kummityttö (vajaa 2v) pulikoi rantavedessä.Huomenna olis kampaaja päivällä..evvk tälläisellä kuumuudella :S

Manna, kannattaa pyytää siihen clomit+inssi+ pregnyl kiertoon vielä luget. Ei niistä ainakaan haittaa ole ja koska sulla on toi luteaalivaihe oikeasti lyhyt, niin vois olla ihan paikallaankin. Kyllä se luteaalivaihe pitenee, kun aika oviksesta menkkoihin kasvaa että silleen en ymmärrä sun lääkärin pointtia. Mutta noi Primot eivät ole kyllä parhaita hoitojen tukena, koska ovat synteettistä hormonia (niin kuin terotkin), pitäisi olla sit "aitoa" keltarauhashormonia. Äläkä Manna huoli munisten määrästä inssii versus ivf-hoito. Sullahan on clomit, kun taas ivf-hoidossa on ajettu oma hormonitoiminta alas ja pistetty pitkään eli muniksia kehittyy ihan eri tavalla :) Oishan se aika kamalaa, jos clomeilla tulis enemmän muniksia, silloin ois pupuilu-kieltokin. Normaalisti se tulee jo 4 muniksesta, mutta koska sulla toinen torvi tukossa, niin periaatteessa sulla pelissä 2 munista. Sun munikset olivat myös aika pieniä, siis ne 16 mm. Jos Pregnyl on pistetty siitä seuraavasta päivästä, ovat ne varmaan olleet n. 18mm ja Pregnylin ehdoton alaraja on 17mm, muuten munikset ovat helposti vielä raakoja. Mutta onhan siellä ollut se hyvä 18 mm, joka on ollut varmaan Pregnylin tullessa jo 20 mm eli oikein hyvä :)

Oma kierto tekee taas omituisia temppujaan. Eli kierto siis 26, 2 päivää vuotoa (mulle normaali nykyään), sit välipäivä (johon yleensä siis loppuu) ja tänään taas ihan kunnon vuotoa + kudosta. Hip hei, jotenkin kauhean laiskasti tyhjenee mun elimistö. No, eiköhän ne sit tämän päivän jälkeen ole ohi.

Kiitos Katsis infosta, jälleen. Nyt tajusin, että ivf-hoidossahan on vähän eri kaliberin lääkitys. Sain tänään epikriisin ultrasta ja siinä todettu, että vaste clomeille hyvä. No, tässä ei paljon spekulaatiot auta, kun pitää vaan odottaa. Mä en muista, oliko noi paremmat munikset tulleutuneella puolella vain ei. Oviksen aikaan etenkin vasemmalla puolella (joka on tukossa muistaakseni) tuntu kipua ja paineluarkuutta; samanlaista kun ssg yritettiin tehdä sille puolelle eli tunne, että joatin yrittää mennä läpi, mutta ei mene. Mälsää. Jospa sitten on irronnut just sieltä, mutta jääny matkan varrelle. Mietin tota verentuloakin, jos se johtui siitä? Huh, onpa spekulointia taas. Pitäs lopettaa moinen.
Joskus mullakin on Kastis erikoisia menkkoja, kerran jopa niin, että testasin, kun oli niin niukat. Silloin oli prolaktiini taivaissa. Onko sulla katottu sitä? Muistin, ettei. Mulla siihen auttoi tämä lääkitys, mitä popsin ja menkat on taas normaalit määrällisesti. Toisaalta, ei sun vuoto niin niukalta vaikuta, kun kerroit, että ihan kunnon vuotoakin tulee. Tuskin siis on mitään epänormaalia; kroppa vaan toimii elokuussa ehkä aina eri tavalla :) Jos se protestoi töihin paluuta :D
Yeps, palaillaan..

Ei noita kannata tosiaan ihan hulluna pähkiä, pää vain hajoaa ;) Eikä niihin kuitenkaan voi saada edes vastauksia. Veriviirua kun tulee muiltakin kuin tuuba-tukkoisilta, heh, joten ei välttämättä johdu siitä.

Multa on katsottu prolaktiini (3 vuotta sitten), oli ihan ok. Tosin on siitä aikaa, mutta ei ole mitään syytä epäillä, etteikö ois sitä edelleen. NKL:n lekuri oli lisäksi sitä mieltä, että se ei helposti karkaa, jos ei ole koskaan ennen ollut korkealla eikä sitä tarvitse katsoa uudestaan (varmaan joku säästösyy). Jos/kun käyn seuraavan kerran yksityisellä gynellä, niin taidan kyllä pyytää uusintamittauksen, eipä tartte sit sitäkään pähkiä. Meillä itse asiassa kuuluu gynetkin työterveyshuollon piiriin, joten pitäisi varmaan varata jossain vaiheessa. Nyt kun mitään oireita ei ole ja viime tsekki tehtiin kontrollipapan yhteydessä 6/07, niin ei ole tuntunut tarpeellisela. Siinä kun lekuri oli samalla sitä mieltä, että endokaan ei ole tehnyt paluuta. Mulla oli alkuvuonna tosi niukat menkat, ehkä kaikki muutot, rempat ja duunin vaihdot teki kuitenkin stressiä. Nykyään verta tulee ihan ok, kunnon punaista, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen lapaa ja kesto on vain ton pari päivää, sit ehkä joku tuhrupäivä lopuksi. Nyt siis vuoto alkoi ikään kuin uudestaan, ihan reippaana taas, mutta musta tuntuu, että sinne vaan oli jäänyt jotain, joka oli muuten tullut hissukseen ulos, mut eilinen makuukammarin "urheilusuoritus" pisti vähän vauhtia toimintaan. En ole siis huolissani :) Kerro nyt kuitenkin vielä, että kuinka niukkaa se sun vuoto silloin oli?