Tahkoojat 166

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, ajattelin kyllä itsekin, että ehkä toinen alkioista tulee pois vuodon kanssa. Mutta toisaalta se oli niin vähäistä että vähän epäilen... Ja se alkoi siitä crinonesta, ja lääkäri sanoikin, että joskus se voi aiheuttaa pientä vuotoa, kun tavara ikään kuin kuivuu sinne ja hankaa? Mistä noista tietää. Pääasia ettei nyt just ole kuitenkaan mitään vuotoa. Katsotaan sitten illalla uudestaan kun taas "lääkitsen".

Kastis, tsemppiä vatsakipujen kanssa ja kurjia tuollaiset luopumusfiilikset :( Toivotaan, ettet nyt ainakaan kissasta joudu luopumaan.

Keiju, mä olen niin iloinen teidän puolesta kun pääsette sinne Felicitakseen. Hauskaa iltaa miekkosen kanssa, nauttikaa hääpäivästä!

Emmille ja perheelle tosiaan tsemppiä vatsapöpöjen kanssa, toivottavasti ei tartu koko perheeseen! Miten on muuten ekaluokkalaisen syyslukukausi alkanut? :)

Aikaisemmin TAYS ja VL käytti samaa labraa, mutta nykyään TAYSilla eri paikka. Taysin poli muutti jo aikaisemmin, ja nyt ilmeisesti VLkin siis muuttaa. Ennenhän olivat samoissa tiloissa. Meillä mies sai silloin lähetteen Koskiklinikalta ja näyte vietiin sinne TAYSiin eli ilmeisesti eivät tutki simoja Koskarissa.

Keiju meillä IVF pitkällä kaavalla kesti käytännössä sen reilut 2 kiertoa. Ensin ilman mitään 21 pv, sitten jarru 14 vrk, pistelyitä noin 2 vk ja sitten jännäilyt 2 vk päälle.

Nyt on PASiin valmistautuminen mennyt ihan ok. Nappeja vaan nassuun 3 krt/pv, ja tänään aloitan myös luget samoin 3 krt/pv. Mitään suurempia sivuoireita ei ole tullut. Ultrassa näkymät suht ok. Munasarjat ja kohdun limakalvo ok, mutta jottei liian hyvin ja ongelmitta etenisi, niin kohdussa sitten näkyi mahdollinen polyyppi. Toistaiseksi ei tehdä mitään ja siirtoon edetään, mutta jos ei nyt tärppää niin tuo mahdollinen polyyppi operoidaan seuraavassa kierrossa. Eli ymmärtääkseni taas tulis välikierto.

No, asia kerrallaan. Katsotaan nyt tämä kierto ensin loppuun. Eli siirto onkin nyt sitten jo perjantaina, jos kamu selviää sulatuksesta. Pakkasessa on 3 alkiota yksittäin pakastettuna ja ne käytetään ensin. Lopuissa kolmessa oljessa on aina 2 alkiota/olki. Niihin siirrytään sitten vasta, jos näillä ykkösillä ei tärppää.

Hoh, hoijaa. Jotenkin on taas fiilikset ihan maissa ton polyypin takia. No kyllä kai se tästä. Lääkärikin sanoi, ettei siitä tässä vaiheessa kannata huolia, kun ei ole edes varmaa onko se se, vai vain joku heijaste. Plääh. Mutta jos on polyyppi, niin voi estää kiinnittymisen. Että ei tosiaan hirveän positiivisella miellellä täällä olla.

Keijulle hyvää hääpäivää ja Vipelle myöhästynenä kanssa!

Mollylle tsempit. Päivä kerrallaan... Ajattelitkos uskaltautua tuonne plussa puolelle kirjoittelemaan, vai saadaanko pitää sut täällä?

Heippa!
Kastis, kyllä osuu!Mutta jooga on uusi juttu joten ei ihme että kummastelit lajia. Tosin kyllä mä kotona välillä joogaan.

Hrr, että osaa olla kylmä! Pipo ja hanskat ois ollut työmatkalla tarpeen.

Eilen illalla oltiin siellä hääpäiväristeilyllä ja voin kyllä suositella. Ilta oli ihana, mies oli ruusun kanssa vastassa, ruoka oli hyvää ja oli ihana lipua hissukseen Hesan edustalla ja katsella maisemia. Oli tosi romanttista :) Helsingin saaristokin on aikas kaunista mereltä katsottuna. Ja auringonlasku oli upea! Onneksi oli kamera mukana.

Tänään sitten pääsen pitkästä aikaa hierojalle (Kastis, käyn edelleen samalla =) ja kyllä tulee tarpeeseen. Niskat varsinkin on jostain syystä ihan jumissa.
Että olis vaan tääkin työpäivä ohi ja pääsis makoileen =)

Huomenta,
Keiju, no sitten puhutaan samasta ihmisestä. Olin muuten eilen Pilateksessa ja oli kyllä hieman puunhalaajien hommaa mun makuun. Vetäjiähän on varmasti satoja erilaisia, mutta toi lähinnä nauratti mua. Tietysti sen hengitystekniikan etsimisessä on vielä etsimistä, mutta ehkä se siitä. Ei tule kyllä mun ykköslajiksi, kaipaan vähän enemmän hikoilua ja kiroilua ;) Joskus voi kyllä käydä..

Ja mäkin käyn edelleen samalla hierojalla, kohta tulee varmaan 8 vuotta täyteen. Tekee aina yhtä gutaa ;)

Kylmä oli aamulla, pitää kaivaa hanskat tosiaan jo mukaan. Kynnetkin ihan kamalassa kunnossa, onneks tänään on huolto. Mua on alkanut rassaamaan työmatka joka aamu entistä enemmän. En meinaa enää aamuisin ehtiä mihinkään, sitten saa odotella vempaimia, ne kestää ikuisuuden jne. Seuraavan työpaikan top-kriteereissä on kyllä automatka ja autopaikka ;)

Jaahas, hommaa pukkaa siihen malliin taas että oksat pois. Huomiseksi tuli taas työmatka, vaihteeksi gissan kotisuunnalle (mikäli siis muistan asuinpaikan oikein) ja perjantaina on rapujuhlat. Nam.

Mä olen muuten ollut tollaisilla illalllisristeilyllä. Olen saanut joskus vapaalippuja noihin ja kyllähän Helsinki näyttää tosi kauniilta mereltä päin. Helteisellä kelillä se risteily on ehkä vieläkin ihanampi, kun voi istua kannella merituulessa.

Sanelma, olipa tylsä juttu tuo, jos tosiaan osoittautuu polyypiksi. Toivotaan tietysti, että oli väärä hälytys, mutta älä masennu vaikkei olisikaan, pari vuotta tahkonnut ystäväni raskautui polyypinlöytökierrosta joten kiinnittymisessä ei välttämättä tule ongelmia. Yritän siis vaan tsempata, en halua vähätellä ollenkaan, häntä pystyyn! Ja sydämeni pohjalta toivon, että sulatus menee hyvin ja perjantain siirto onnistuu nappiin!! Hyvä, ettei PAS-lääkityksestä ole tullut liiemmin oireitakaan.

Itsellä ei onneksi ole ollut nyt mitään vuotoja tuon maanantai-illan jälkeen, huh.

Missä Gissa ja Tiitu luuraa?

Hinoa Kastis, että olet saanut aikaiseksi aloittaa kuntoilun tauon jälkeen! Mulle se on aina jotenkin yhtä vaikeaa. Lomalle en tehnyt yhtikäs mitään, en edes lenkkeillyt, söin vaan ja laiskottelin... Nyt tuntuu hiukan vaikealta aloittaa taas... Mä taas tykkään kyllä pilateksesta, paitsi mun pitää aina pidätellä päätä käsillä, muuten tulee niska/hartiat tosi kipeiksi. Jotkut joogat on kans jees. Body pump ja joku vilkas ohjattu tosikoreografinen steppi on kuitenkin favouriteja, kun saa kunnolla rehkiä ja hikoilla.

Keiju, pitikin kysyä dinneriristeilystä. Kiva kuulla, että oli mukava. Varmaan tosi romanttista tosiaan, ihana irtiotto ja jotain vähän ekstraa ettei ihan sitä samaa ravintolaillalista kun normaalisti. Mä olen kans pari kesää sitten katsonut Helsinkiä mereltä päin ja on kyllä tosi hienoa.

Toivottavasti ne soittaa sulle sieltä Felicitaksesta pian ja pääsette heti hommiin, ettei tule yhtä ylimääräistä kiertoa väliin. Pidän peukkuja!

Vipsukka, montako työpäivää enää?? :)

Tosiaan, tuo Sanelman polyyppiepäilys. Mä ajattelisin samaa kuin Molly että ei se välttämättä kiinnittymistä estä mutta kurjaa aina jos löytyy jotain ylimääräistä mikä sitten mietityttää. Näissä lapsettomuushoidoissa on ihan tarpeeksi stressiä, ei sitä kaipaisi enää mitään ylimääräistä!
Mun ystävä myös raskautui vaikka kohtu täynnä myoomia ja sanottu että tuskin koskaan voi kiinnittyä. Ja toisella ystävällä on taas paljon arpikudosta myoomien/polyypien poistoista johtuen ja silti raskaus onnistui. Että onhan näitä onnistumistarinoita paljon muttei se tietysti aina omalla kohdalla lohduta :/

Juu, mun oli pakko aloittaa joku liikkuminen, kun oli tosiaan vuosien tauko tollaisessa ihan säännöllisessä liikunnassa. Ajattelin, että josko sieltä saisi lisää virtaa ja tietty edes vähän peruskuntoa. Mitään suurensuurta tavoitetta ei ole, elimistön ehdoilla mennään. Mun tauot ovat siis johtuneet ihan jalasta, vaikea tehdä mitään kun se irtisanoo sopimuksen ;( Mä en tykkää mistään koreografia-jutuista, ei tällainen karu pelaaja-nainen oikein taivu sellaiseen, eli ihan spinning + pump -linja toimii, mutta ihan parhaiten toimii sali. Oma sali on vielä rempassa, joten käyn nyt "vieraissa". Ehkä omalle tulee hieman parempi pilates-vetäjä, paljonhan se riippuu myös siitä. Ja sali-treenin aloitan vasta oman salin valmistuttua.

Kurja tosiaan toi Sanelman polyyppi, mutta eihän se välttämättä mitään estä (jollei tyyppi päätä kiinnittyä just siihen kohtaan). Onneks seuraavat tilannetta ja se hoidetaan sit häiritsemästä,jos niikseen.

Mun piti vielä tosta pilateksesta piti sanoa että se on kyllä mun mielestä ihan "jumppaa" verrattuna esim. joogaan. Tosin, riippuu tosiaankin vetäjästä. Kai siitäkin voi kehittää hyvinkin henkisen lajin jos haluaa. Pilates on ihan ykkönen litteän vatsan saavuttamisessa kunhan hiffaa mistä on kyse hengityksineen päivineen.
Mutta mä oon käynyt vain yhden opettajan tunneilla joka pitää tosi rankkoja tunteja eli ei pahemmin ole kokemusta muualta.Ne on sellaisia tunteja että vatsalihaksia polttelee.

Muakin on alkanut nyppiä työmatkat. Itse asiassa just tänä aamuna oikein tuskastelin sitä että kuinka kauan kestää ja bussit on aina täynnä.Ihan työpaikan vieressäkään en haluaisi asua mutta joku 15-25 min. olis unelma. Autoa me tuskin hommataan koskaan, mua nyppii muutenkin yksityisautoilu kun kaikki tiet on tukossa ja autossa istuu aina 1 ihminen!
Muuten en voi kyllä valittaa kulkuyhteyksistä koskien nykyistä asuinpaikkaa mutta työpaikka vois olla lähempänä =)

Ihan varmasti pilateksestakin on niitä rankkoja muotoja, olen meinaan nähnyt pätkiä sellaisesta pelkästä vatsalihas-pilateksesta ja huh! Meillä oli toi eilinen sessio sellainen tosi rauhallinen ja vatsalihaksia oli vain lyhyt pätkä. Ne oli kyl ihan tehokkaita, mut muuten just sellaista "tunne lämpö lihaksissasi" -lässytystä ja salissa normi ilmastointi eli siellä oli pirun kylmä. Tunne siinä nyt sit mitään :) Mulla ei ole tavoitteena mikään litteä vatsa, vaikka kyllähän sekin kelpaa. Olen meinaan todennut, että en ole yhtään sen onnellisempi tiukalla kuin vähän löysemmälläkään vatsalla. Ja sallin herkut edelleen :) Muutenkin kyl uskoisin saavuttavani ne vatsalihakset paremmin ihan perustreenin avulla.

Julkinen liikenne tökkii mua aina aika urakalla ja mä olen yksityisautoilun vankka kannattaja. Se on niin kätevää ja nopeaa, varsinkin jos ei tarvitse liikkua ruuhka-aikaan..

Aniliini kyseli siis, että sulatetaanko heti uusi alkio, jos eka ei selviä, vai siirtyykö yritys sitten heti seuraavaan kiertoon. Ja koska alkio otetaan sulamaan.

Vastaus: Esitit juuri niitä kysymyksiä joihin itsekin haluaisin vastauksen. Unohdin tentata lääkäriä. Siellä kun ei kysymättä tullut vastauksia noihin asioihin. Pitävät kai sulatuksen onnistumista niin todennäköisenä tai ainakin haluavat luoda asiasta asiakkaalle myönteisin kuvan. Kymmeneltä pe aamuna soitan. Kai se sitten silloin aamulla otetaan sulamaan??!!?? Joku viisaampi vois vastata, jos tietää.

Käsittääkseni kuitenkin on myös mahdollista, että siirtoon ei päästä. Ainakin ohjeissa lukee, että jos siirtoon ei päästä niin lääkitys lopetetaan ja vuoto tulee parin päivän päästä. Lääkkeellisessä kierrossa ei siirtopäivä ole niin tarkka kuin luomukiertoon siirrossa, että toisaalta luulisi, että pelivaraa olis vaikka toisenkin alkion sulatukseen. Emmää tiedä!!! Ääh. Nyt en mieti tätä enempää.

Ääh, voihan vitsit Sanelma, nyt mä sekotin sun pollaa entisestään, kun menin kysymyksiäni esittämään, olisin voinut sen tehdä jälkikäteenkin.. Toivotaan nyt tietysti ihan kympillä, että kaveri sulaa parhaalla mahdollisella tavalla ja etenette onnistuneesti siirtoon Ja Niin Edelleen!!! PQ, eikös se niin mennyt! =)

Hellurei! Pakko oli vaihtaa jo paksumpaan takkiin, on nää aamut niin kylmiä! Ja illatkin.

Kastis, mä muistinkin itse asiassa että sain joskus ilmaiseksi sellaisen toisenlaisen pilates-dvd:n jonkun lehden mukana ja se on just tollasta hengittelyä. Siinä on 3 eri ohjelmaa, kaikki ihan lällyjä. Saa olla aika rapakunnossa jos jossain tuntuu. Että on niissä eroja.

Hieroja teki eilen ihmeitä! Niskat oli niin jumissa että rutina kävi. Ja kamala päänsärky tuli illalla, tais lähteä kuonat kunnolla liikenteeseen. Varasin uuden ajankin jo valmiiksi.

Mä oon huomannut olevani niin väsynyt nykyään että ahdistun jos viikonlopuksi on sovittu menoa. Kai duunikuviot ja tuleva ivf-hoito vähän stressaavat mieltä ja nukun monesti aika huonosti. Ja päätäkin särkee usein.
Viikonloppuna on sitten ihana vaan olla.

Sanelman suhteen jännitys tiivistyy. Täällä on peukut tukevasti pystyssä että siirtoon päästään huomenna!!

Hrrr... Todellakin kylmä. Meillä oli aamulla miinus lukemaat!!! Hei haloo elokuussa! No, ehkä tästä vielä vähän lämpiää. Meillä oli 4 vuotta sitten hääpäivänä (6.9.) +20 astetta ja aurinkoista. Hmm, kuinkahan ensi viikolla.

Meillä meni eilen illalla myöhäiseksi nukkumaan meno. Tulin illalla koiran kanssa treeneistä ja poimin matkan varrelta metsätaipaleelta kyytiin kaksi rotweileria. Uros ja narttu. Vahutia mulla oli melkein 80 ja liki piti etten ajanut mustien koirien päälle. Siinä olis voinut käydä hullusti sekä koirille että mulle. En niitä sinne halunnut jättää ja kun ei ollut hajuakaan kenen ne on, niin soittelin löytöeläinpalveluun, jonka hoitaja loppujen lopuksi haki koirat puolen yön jälkeen. Toivottavasti omistaja löytyy ja pitää koirista jatkossa parempaa huolta. Koirat ehtivät olla kadoksissa ainakin 3 tuntia, eikä kukaan ollut kysellyt niiden perään. Kummallista. Onneksi on iso auto, jossa häkit neljälle koiralle, niin oli helppo napata karkulaiset kyytiin. Tosin se uros ei meinannut millään ensi hypätä autoon, mutta onneksi viimein meni, koska nostaa en olis jaksanut :) Olivat myös oikein mukavan luonteisia, niin ei tarvinnut niitä pelätä. Kaikkea sitä sattuu.

Sanelma, sä oot ollut oikea koirien pelastuspartio :) kauheata aina kuulla että eläin on karkuteillä eikä kukaan kaipaa/kysele perään. Ja rotukoirista kuitenkin kyse, ei sillä että sekarotuinen olis sen huonompi mutta yleensä kalliita rotukoiria ei noin vain löydy kuljeksimasta. Kiva kuitenkin että pääsivät löytötalon hoteisiin!

Itse asiassa, mekin on miehen kanssa naurettu sitä että meidän hääpäivänä sataa ja myrskyää aina. Paitsi silloin 3 vuotta sitten jolloin paistoi aurinko ja meidän tuli ihan hiki ulkokuvissa, naamaa piti puuteroida jatkuvasti!
Mutta nyttemmin on ollut aika huono sää ja nyt tiistainakin kun sieltä illallisristeilyltä tultiin, alkoi sataa kaatamalla ja ukkonen jyrisi, joten me hihiteltiin sateenvarjon alla kotimatkalla että tulihan se tuttu ilma :))

Sanelma to the rescue :) Hienosti toimit! Itse en olisi tajunnut mitä tuollaisessa tilanteessa olisi pitänyt edes tehdä, minne soittaa tms.

Aika hauska yhteensattuma tuo hääpäiväsää, meidät on vihitty toukokuussa ja silloin oli kans tosi lämmin päivä ja aurinkoista, illemmalla tuli sitten lyhyt sadekuuro. Ja nykyään siihen aikaan vuodesta on useimmiten vielä tosi kylmää.

Keiju, mä olin kans jotenkin tosi väsynyt ja ehkä välillä jopa vähän huonovointinen kesäkuussa. Kehitin itselleni jos jonkinlaista vaivaa, hengitysvaikeuksia (astmaa) ja vaikka mitä. Mitkään kekkerit ei inspannut ollenkaan. Uskon, että käsittelin kans etukäteen tulevia hoitoja, mahdollista epäonnistumista, ja olin vähän ahdistunut? Lohduksesi - se menee ohi. Piiiiiitkän pitkän yrityksen takia mun on varmaan senkin takia nyt vähän vaikea käsitellä tätä asiaa, kun väkisin sitä miettii, että mitä jos meneekin pieleen ja joutuu taas kolme vuotta yrittämään ennen seuraavaa onnistumista...

Vitsi, mä kyllä varmaan funtsin aivan liian paljon asioita, mutta mulle on tullut jotenkin vähän surku fiilis muiden puolesta, esim. Gissa sun puolesta monet hoidot jo läpikäyneenä, kun meillä kävi niin hyvä tuuri ja tämä raskaus (nähtävästi) sai alkunsa. Vaikka tiedän, että on ihan tyhmää eikä pitäisi, mutta muiden puolesta surettaa :( Toivottavasti esim. Mannan hiljaisuus ei johdu mistään ahdistuksesta tästä meikäläisen plussasta. Uskon, että jokaiselle vielä lapsi suodaan! Ennemmin tai myöhemmin. Ja sitten kun se tapahtuu se voi käydä tosi äkkiä. Niin kovasti toivon hyviä uutisia teille/meille kaikille.

Sanelma on nyt seuraavana hoitovuorossa, peukut ON pystyssä! :)

Moi,
mä en oikein saa aikaiseksi kirjoitettu tänne... käyn kyllä lukemassa monta kertaa pvssä, mutta jotenkin ei huvita kirjoittaa. Toisaalta eipä mulla ole mitään kerrottavaakaan, joten ehkä johtuu siitä. Nyppii vaan muutama juttu, mutta ei niistä enempää, kun olen ollut fiksusti hiljaa :) (olipas reilua :))

Taisi se mullakin olla aika erikoiset fiilikset ennen tuota ekaa ivf-hoitoa, ainakin muistan toivoneeni jotain viime hetken raskautumisihmettä :/ Tarkemmin en muista, onhan siitä jo puolitoista vuotta. Onhan se selvä että sitä jännittää kovasti ym, mutta sitten kun siinä tilanteessa on, niin se on taas ihan normaalia. En osaa selittää, olen joskus miettinytkin sitä, että tää kaikki tuntuu vaan ihan omalta normaalilta elämältä ja sitten joku joskus kommentoi jotain, että onpa raskasta tms ja taas tajuaa, että eihän kaikki lasta toivovat käy näitä hoitoja :)

Täälläpä on tähän aikaan paljon hääpäiviä! Onnea vaan kaikille naineille :) Mennään la mun serkun häihin, aika kivaa. Tietysti minä huonona ihmisenä olen alkanut jännittää sitä, että koska sieltä tulee vauvauutisia. Hitto, miksi pitääkin olla näin säälittävä.

Te olette jutelleet kaikkea kivaa ja kommentoimisen arvoista, mä en jostain syystä muista koskaan mitään tässä kirjoitushetkellä, eli sori vaan, ei tosiaan johdu välinpitämättömyydestä. Sanelman koiratarinan muista, aika jännä tilanne. Kiva kuitenkin, että sait autettua, varmasti tuli hyvä mieli.

Molly, kiitos kovasti ajatuksesta. Hyvä että tiedät sen olevan turhaa, vaikka on se kaunis ajatus kuitenkin. Kyllä mäkin varmasti miettisin samaa, jos tässä ketjussa ois vaikka joku 6 vuotta yrittänyt ja itse raskautuisin. Näin se elämä vaan menee. Eihän tässä itsellä oikeasti ole mitään hätää, jos vähän suhteuttaa näitä ongelmiaan isompaan mittakaavaan. Perusasiat on kuitenkin hyvin. En mä ainakaan sun plussaa pahassa mielessä kadehdi, vaikka hyppäisin kyllä mieluusti samaan junaan :) :)

Mun käsityksen mukaan tuo alkion sulatusjuttu riippuu tosiaan siitä hoidosta aika paljon, ajoituksesta ja aikatauluista. Tuskin luonnolliseen kiertoon onnistuu, mutta lääkkeelliseen voi hyvinkin onnistua. Meillä kuulemma pakastavat vain niin hyviä, että usko niiden selviämiseen on korkealla. No, itseä on kyllä aina jännittänyt se ainokaisten pakastettujen selviäminen joka tapauksessa.

Nyt mä lopetan tämän valittamisen, sori vaan negatiivissävytteisestä viestistä. Mukavaa (ja kylmää, hrr) päivää kaikille!!

Kiva kuulla susta Gissa! Äläkä yhtään sorittele negatiivisia juttuja, sitä vartenhan me täällä ollaan että saa purkaa!! Mua alkoi nyt tietysti heti kiinnostaa että mikä sua nyppii, utelias luonne kun olen :) Liittyykö työhön? Ok, ei tartte kertoa... ;)

Noista hoidoista ei tosiaan yhtään tiedä ennenkuin pääsee kokeilemaan. Tietty siinä voidaan saada selville edes jotain mikä on vaikeuttanut luomuraskautta kuten Mollyn lääkärikin sanoi.
Ja Gissalla on ongelmana se kiinnittyminen mikä on mun mielestä silkkaa utopiaa. Oliko niin että sulta otetaan vielä joku koepala kohdun limakalvosta tms.? Voiko elimistö jotenkin hylkiä alkiota niin ettei se pysty kiinnittymään? Olisi tosi ihanaa jos tähän olis joku konsti koska aika monella ongelma taitaa olla just siinä jos solut hedelmöittyvät ja lähtevät jakautumaan oikein.
Ja..niinpä, sitä sopii tosiaan miettiä miksi tämä "luonnollinen" asia on joillekin niin h:tin vaikeaa.

Kuvitelkaa muuten että Lapissa on satanut jo ensilumi!

Kiitos Keiju :)

Mulla tosiaan lääkäri tuntui olevan sitä mieltä, että munasolut ja sitä kautta alkiot on niin huonolaatuisia, että eivät sitten jatku sen harvoin tapahtuvan hedelmöittymisenkään jälkeen. Sanoi, että voisin harkita luovutettuja munasoluja. Ei sekään tietysti pois suljettu vaihtoehto ole, mutta en jaksa ajatella sitä vielä. Tiedä näistä sitten, alan olla aika valmis tähän hommaan jo. Nytkään en ole edes jaksanut miettiä koko tulevaa hoitoa, kaipa se sitten joskus alkaa :)

Mä jo mietin joulua, vaikka ei lumesta tietoakaan, pitäähän tässä nyt jotain odotettavaa olla!!

Sehän ois tosiaan ihannetilanne, että hoidoissa selviäisi joku selkeä vika, mitä voitaisiin sitten hoitaa. Selittämättömiä on juuri sen vuoksi vaikea hoitaa, kun varsinaista vikaa ei löydy. Toivon siis Keiju, että teillä löytyy jotain vikaa :)
No ei, mutta tajuat kai?

Gissa, toki tajuan :)
Ja toivon kovasti että "vika" olisi se että muniksia tulee vähän ja miehen simpat ei oikein löydä perille kun suurin osa on niitä epämuotoisia. Endohan voi joskus häiritä ihan sitä itse hedelmöitystapahtumaa mutta ihan huonontaa munasolujen laatua. Ja vaikkei varsinaista vikaa löytyisikää mutta tsänssit olis kuitenkin suuremmat kun saadaan mahdollisesti monta munista ja sitä kautta alkiota.

Mä pelkäsin vielä kesällä kauheesti tuota synarelaa kun sen sanotaan pahentavan endoa mutta nyt on sellainen olo että kaikki lääkkeet ja hormonit on nyt käytävä läpi ja sivuoireita odotan spartalaisen tyynesti. Ja tosi moni on kyllä kehunut tuota Felicitasta, eli uskon meidän saavan parasta mahdollista hoitoa, lopputulos on sitten korkeimman kädessä.

Teillähän onkin varmaan sitten icsi edessä, jos simpoissa enemmänkin vikaa. Sehän ei itse hoitoon vaikuta, labra vaan toimii toisin.

Toivotaan että selviät(te) vähällä ja raskaus alkaa jo ekasta hoidosta niinkuin mollylla!!

Synarelasta mulle tuli pahempia sivuvaikutuksia vasta silloin, kun jouduin käyttämään sitä tupla-ajan tavalliseen verrattuna. Silloin justiinsa sitä lihomista jne, eikä tuntunut nuppikaan ihan omalta :) Viime hoidossa oli vaan ihan sairas turvotus, mutta se johtui siitä munisten määrästä ja laski kyllä aikanaan, ei mitään pysyviä muutoksia sentään. Tuosta endokuviosta en tajua mitään, toivottavasti ei paljoa vaikuta siihen.

Heips!
Tulin tulta "menneisyydestä" onnittelemaan Mollya, joskus aina lueskelen teidän kuulumisia täältä taustalta. Kirjoittelin silloin muinoin Kiira nimmarilla tänne, mutta sitten joku "nappasi" sen ja viritin uuden.
Felicitas on minunkin mielestäni oikein ammattitaitoinen ja hyvä hoitopaikka, vaikkakin melkoisen hintava. Meille tehtiin siellä kolme hoitoa, mutta ei saatu toivottua tulosta, ja koskaan ei mitään pakkaseen. Nyt olemme jo oppineet elämään tätä meidän omaa kuviota näin, eikäö vauvahaaveet enää vallitse elämää, no eihän ne saakkaan liikaa mietityttää, kun tuloksetonta toiveilua on jo kulunut yli neljä vuotta.
Vilkutukset kaikille, ja plussatuulia toivottelen, ja jos ei sitä plussaa toiveista huolimatta tule, niin löytynee jaokaisen elämästä sitten jotain muuta arvokasta.
Hyviä syksynjatkoja vaan kaikille toivotellen ja poistus taas taka-alalle...