Tahkoojat 168

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei näkynyt mitään vielä ultrassa :( Tai se näkyi, että siellä on vaan yksi ja että se on oikeassa paikassa. Sikiöpussi oli vaan viikkoihin katsottuna (6+4) hiukan pieni ja se huolestuttaa ihan sikana, vaikka lääkäri sanoi että se oli vielä ok rajoissa (mutta koossa muka voi olla heittoa kun tiedetään tarkalleen milloin hedelmöittynyt??). Harmittaa kyllä aivan tosi paljon, ettei sydämenlyöntejä vielä näkynyt ja itse asiassa fiilis on ihan paska :/ Mä en tiedä jaksanko sellaista pettymystä jos tämä raskaus ei jatku. Pelkään ihan kauheesti. Viikon päästä on uusi ultra.

En sitten please halua keltään taustailijalta mitään latistavia asiantuntevia kommentteja. Tää huolen määrä on jo ihan valtava ja olen mielummin tietämätön ensi viikkoon jos ei kellään ole mainita vastaavanlaisia kokemuksia varhaisultrasta missä lopputulos on kuitenkin ollut positiivinen. Mä todellakin kaipaan tukea just nyt, oon ihan surkeena ;(

Voi Molly...mä oon käynyt jo pari kertaa kurkkimaan kauheen kiireen keskeltä että olisko sulta jo kuulumisia. Mä ymmärrän erittäin hyvin sun fiiliksen nyt. Helpottavat uutiset olisivat olleet TODELLA paikallaan nyt tässä vaiheessa.
Viikko lisää piinaa...ei tosiaan helppoa. En tiedä miten voisinkaan sua lohduttaa..*rutistaa lujasti*.

Positiivista toki että kaikki toivo ei ole kankkulan kaivossa ja lääkärikin osasi rohkaista realistisella tavalla. Mä en tiedä noista viikoista mitään, varmasti joku on viisaampi. Aniliinin ultrakuulumisetkaan ei auta kun Anihan on sua ainakin viikon edellä :/

Ei tässä voi muuta sanoa kuin että peukut on pystyssä edelleen ja olet ajatuksissa koko seuraavan piinaviikon. On tosi väärin että epävarmuus jatkuu vieläkin kolmen vuoden yrittämisen ja kauan kaivatun plussan jälkeen.

Voi paska Molly! :( :( Iso kasa haleja täältä. Toivotaan parasta, pidetään koko viikko peukkuja pystyssä, josko sieltä viikon päästä jo löytyisi sitten syke. Oon kyllä niitä tarinoita joskus täältä lukenut, että syke on myöhemmin löytynyt.. Joten ei heitetä vielä kirvestä kiveen. Halihalihalihali!

Mollylle lähettelen rutkasti pitkää pinnaa ja uskoa tulevaan. Mun kokemuksella ei valitettavasti pysty antamaan mitään rauhoittavaa infoa, mutta kyllähän se niin on ettei me todellakaan vielä heitetä kirvestä kaivoon. Niin se vaan on, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.

Olet ajatuksissa, ja voin vain yrittää ottaa osan huolesta sun hartioilta omilleni.

Voihan paska Molly :( Osaan kyllä hyvin kuvitella fiiliksen ja ihan kamalasti lohtuhaleja täältä.
Tää on nyt niitä paskajuttuja, joihin ei auta kuin aika, eli viikko sun pitää kärvistellä, ihan kamalaa.
Positiivisena juttuna voi kertoa, että toisilla ei löydy sykettä paljon myöhemmilläkään viikoilla, joten se yksin ei vielä kerro mitään.
Ei tässä sanat auta, joten lisää rutistuksia ja koita nyt oikeasti keksiä jotain ajanvietettä. Voi kökkö, ei tähän nyt löydy mitään lohdutuskeinoakaan, mutta pikakelaisin ensi viikkoon, jos mahdollista :(

Voi Molly, Molly, ethän vaivu epätoivoon.. Nimittäin mun ultrakuulumiset Vilistä saattanee lohduttaa sua edes ihan hiukkasen. Kävin silloin ultrassa rv 7 menkoista laskettuna, sikiö vastasi kokonsa puolesta viikkoja 6+3 ja sydän sykki hyvin, hyvin epätasaisesti. Lääkäri sanoi, että päiväkin aiemmin, niin sykettä ei varmaankaan olisi vielä näkynyt, sillä erittäin epäsäännöllinen syke kertoi siitä, että sydän oli vasta ihan juuri aloittanut "toimintansa" ja sykki ihan ensimmäisiä kertoja. Kävin seuraavassa ultrassa vasta rv10+3 ja silloin näytti jo hyvältä, mutta pelko oli siihen saakka suunnaton. Kaivoin vanhan kalenterin esiin, josta tarkistin varmaksi nuo asiat. Harmi, kun tuossa ekassa ultrakuvassa ei ole merkattuna sikiön pituutta. Voimia rutkasti, ihan itkettää, kun ajattelen,minkä pelon ja jännityksen vallassa joudut(te) elämään tulevan viikon. Hali!!

Molly, vaikka mulla ei ole minkään valtakunnan kokemusta asiasta, niin luettua on tullut suuria määriä asiasta ja monesti ultraa suositellaan vasta rv 7 alkaen juuri siksi, että syke ei välttämättä näy sitä ennen. Eli kaikki on vielä todellakin mahdollista. Peukut ovat pystyssä vahvasti ja uskotaan että viikon päästä kaikki on hyvin ja ultrassa näkyy tasainen, vahva syke! Kovasti voimia tulevaan piinaviikkoon! Mulla on edelleen usko, että kaikki menee hyvin! Onneksi lääkärikin oli optimistinen.

Manna, voi kurja että sulla on noita murheita noin paljon (tai siis suuria murheita). Toivon kovasti, että asiat järjestyvät pian, tuo osaa olla todella kuluttavaa aikaa.

Vippe, suurin huoli lapsesta on lapsen äidillä (veljen vaimolla siis). Veli uskoo pärjäämiseen, koska on nähnyt että mä pysyn hengissä ja elän normaalia elämää. Mua vaan kovasti harmittaa, jos lapsi joutuu tähän rumbaan mukaan - muuten uskon, että asiat järjestyy siellä suunnassa. Mun äidin äidillä on ollut sama ja kuoli hyvin nuorena (tosin silloin hoitokin oli mitä oli). Ja siksi siis myös mun äiti on aivan sydän syrjällään. Mä ja veli ollaan varmaan ne realistisimmat tässä asiassa.

Ja vaikka ei periaatteessa viestiin sovikaan, niin mullakin on edessä tänään kampaaja. Ihan auki, että mitä teetän - varmaan jotain perustylsää.

Kiitos ihanat ystävät tsempeistä, sekä tälle puolelle, että toiselle - ja sähköpostiin. Kaikki lohduttavat sanat ja muiden vastaavanlaiset kokemukset tuo oikeesti lohtua ja pientä toivoa. Toivotaan, että hän on vaan pieni ja pippurinen :) Siskokin lohdutti tietämättä tietenkään sen enemmän faktoista, että pieni baby, pieni sikiöpussi. Ihania ootte kaikki.

Oon toisaalta vähän rauhoittunut, mutta myös surffaillut netissä tietoa (joka lisää tuskaa). En ehkä itsekään olisi niin huolissani siitä sykkeestä vielä tässä vaiheessa näillä viikoilla, mutta tosiaan se sikiöpussi oli useita päiviä "jäljessä" raskausviikkoja. Ei lupaa hyvää. Luomuraskaudessa oltaisi ihan reippaasti rajojen sisällä, sillä heittoa voi olla jopa 10 päivää suuntaan tai toiseen. Mutta IVF:ssähän tiedetään tasan milloin hedelmöitys on tapahtunut, joten sen takia tuntuu kummalliselta pienikin heitto. Siis näin maallikon ajatusmaailmassa. Lääkäri oli tosiaan sitä mieltä, että ollaan "päivän verran plussan puolella" jotta voi vielä sanoa normitilanteeksi (ei se kyllä yltiöpositiivinen kuitenkaan ollut), mutta että vasta ensiviikolla kannattaa huolestua jos mitään ei näy. Ja näkeehän silloin viimeistään sen sikiöpussin tilanteen, jos se on edelleen sama/pienentynyt. Joo, eihän tässä voi kuin odottaa ja toivoa, rukoilla jotain ihmettä.

Voimia odotteluun Molly. Uskotaan sun lääkäriä, jos kerran on "päivän plussan puolella". Me oltiin varhaisultrassa 6+6 ja sykkeet näkyi juuri ja juuri. Ei vain sun pikkuinen ollut vielä tarpeeksi suuri. Melkein harmittaa, että siellä näkyi vain yksi, tuplatkin olis ollu ihan kiva...vaikka riskien kannalta paljon parempi näin.

Voi Molly, uskon, että huolestuttaa. Mutta saman olen lukenut/kuullut ja ollut paikalla todistamassakin, kun aikaisin tehdyssä ultrassa ei kuulunut sykettä. Se aiheuttaa tietenkin pelkoa ja epätietoisuutta. Siksi kai olisikin hyvä, ettei ultrattaisi niin aikaisin. Musta tuntuu kanssa, että ensiviikolla kaikki on paremmin ja syke kuuluu. Toivotaan myös, että sikiöpussi olisi ottanut pienen spurtin tai sitten on niinkuin siskosi sanoi, että pieni kaveri siellä sinnittelee elämän alkunsa kanssa ja kasvaa ajan kanssa. Pidän kovasti peukkuja ja halaan täältä kaukaa:) Viikko on pitkä ja piinallinen, mutta ei auta kuin odottaa. Voimia!
Kiitos Kastis sympatiasta ja muillekin. Tänään on päivä ja ilta mennyt juhlien parissa. Oman puvun saan hakea huomenna. Sain kultanikin kotiin, niin on parempi olla. Edelleen silti puristava suru on puserossa, mutta täytyy yrittää jaksaa. Juopottelu ei pahemmin kiinnosta juhlissa, mutta katsotaan nyt, jos hiukan rentouttaisi fiilistä ottaa pari lasia viiniä edes:)
Miten Sanelma? Aiotko nyt odottaa perjantaihin testin kanssa? Pidän niiin kovasti peukkuja. Mulla on nää Luget pitänyt hyvin kaikki vuodontapaiset poissa, toisin kuin Terot ja Primot, jolloin ennen viimeistä nappia alkaa suurinpiirtein jo vuoto. Huomenna on kp 26, en edes muista, milloin näin kauan on kierto kestänyt. Luget on muuten alkaneet olla ällöttäviä kahden viikon käytön jälkeen...valuvat ja sotkevat :(
Huomenna pitsä testi tehdä ja ärsytys sen suhteen on korkealla. Etukäteen yritän ajatella, että otan rauhassa tuloksen, mutta silti taitaa tulla masentava päivä. Taas soittelua ja ajanvarausta, jos ehtisi tehdä ennen matkaa vielä yhden inssin. No, huomenna on totuuden hetki.

Mollylle vielä lopuksi extrahalaus!!

Huomenta,

ja voi elämä mistä me saadaan noista sivullisia mukaan?? Tosin kuten eräs sivullinen kirjoitti, ei kaikki ole noin hanurista ja asialliset kommentit ovat tietysti aina tervetulleita.

Mannalle on kovasti peukut pystyssä ja testitulosta odotellaan kuumeisesti. Luget ovat aitoa keltarauhashormonia, terot ja primot synteettistä ja huomattavasti heikompitehoisia, mutta voihan se tuhruttomuus johtua jostain ihan muustakin :) Toivottavasti ehdin lukea iloisia uutisia ennenkuin loikkaan taas työreissuun gissan nurkille!

Heissan. Ilmeisesti ollut joku asiaton sivullinen tänä aamuna taas liikenteessä.. Mitä lie asia sitten koskenut. Kastis saanut taas jotain v*ttuilua osaksensa? *argh*

Mollyn puolesta täällä ollaan sydän syrjällään.. Haleja sinne!

Manna, peukut on tanassa.. Joko testasit?

Mulla ei tänne mitään ihmeempiä kuulu, tänää olis graduohjausta tiedossa. Varmaan mennään myös digiboksiostoksille, pitää se tallentava nyt sit vissiin vihdosta viimein hommata.

Pakko oli tulla vielä ennen lähtöä katsomaan Mannan tilanne, mutta nainen pitää meitä jännityksessä ;)

Vippe, toi sivullisen viesti ei ollut mulle, en tiedä kuka sen on poistattanut. Siinä oli jotain ihan tuulesta temmattua tyyliin että "runkkaaks teidän miehet oikeasti jossain vessassa, ällöä.." Tai jotain muuta yhtä älykästä ;)

Tallentava digiboksi on kyllä hyvä, vaikka ei sitä tule juuri käytettyä, kun tv suoltaa musta aikamoista sontaa. Ostettiin joskus vuodenvaihteessa sellainen hinnakas testivoittaja, se kun oli miehen mielestä paras. Ja onhan se hyvä, jos niitä ominaisuuksia tarvitsee ;)

Jaahas, nyt reissuun! Toivottavasti täällä ois palatessa kivoja uutisia luettavana!

Hehheh, olipas fiksua kommenttia sivulliselta. :D

Kastis, onko se Topfieldin digiboksi? :) Aattelin vaan ku mies on ko. digiboksista puhunut että se on paras ja se pitää saada (hinta päälle 500).

Manna, lupaavalta kuulostaa mun mielestä! Ai että mä peukutan hulluna ja toivon! Tulen sitten myöhemmin lukemaan uutiset, aamusta kuitenkin olet varmaan testannut?

Sanelman tuhrut vaikuttaa samanlaisilta kun mitä mulla oli pari päivää ennen testiä, olispa hyvä merkki! Miten pystyt olemaan perjantaihin asti? Mikä fiilis tällä hetkellä?

Itsellä ihan paskat fiilikset ja niin ei-raskaanaolo kuin vain olla voi :(

Mäkin näin aamulla tuon sivullisen kommentin, joku huippuälykäs yksilö liikenteessä. Joku täällä näemmä meitä vahtii, kun oli poistettu :)

Vitsi mua jännittää Mannan ja Sanelman tilanne, Sanelma testaa säkin jo!!!

Meillä on myös topfield, tallentavia ei edes kovin montaa vaihtoehtoa ole ja kahdella virittimellä se pitää kuitenkin olla. Mun pappa osti just jonkun vähän halvemman, kun iski pihitys ja nyt sitä harmittaa. Eli suosittelen, on ihan helmi :)

Vitsi molly, mua kyllä ahdistaa lujaa sun puolesta. Siis tuo viikon odottaminen :( Koita kestää, ei muuta voi sanoa.

Manna tosiaan pitää meitä jännityksessä.

Mä en aio testata ennen perjantaita ellei menkat ala. Fiilis on aika alavireinen. Sataprosenttinen varmuus on negasta. Ainoa positiivinen asia tässä on, että ilmeisesti tämä Zumenon/Luge yhdistelmä on sentään sellainen, että pitää vuodon poissa ja antaa ehkä tulevaisuudessa edes teoreettiset mahdollisuudet alkion kiinnittymiselle.

Puhdas nega klo:6 aamulla. Ei menkkaoireita vielä, lopetin Luget. Kiitos sympatiasta ja toiveista kuitenkin.
Koko elämä on nyt huolestuttavaa ja kaameaa, mutta se ei johdu negasta eikä lapsettomuudesta, vaan muista asioista. Ne tuntuvat vaan pahenevan. Oon niin loppu, kuin ihminen voi olla. En varmaan hetkeen tuu tänne, en vaan pysty enkä jaksa. Pidän peukkuja Sanelmalle ja Mollylle sekä tietenkin kaikille muillekin ihanille Tahkoojille.
Palaan paikalle, kun on parempi olo.

Voi ei Manna :( Pahoittelut negasta, mutta ennenkaikkea pahoittelut edelleen jatkuvasta murheesta. Kovasti voimia ja helpotusta toivon sun tilanteeseen, ei oikein muuta voi sanoa. Haleja.

Voi ei, nyt mua ahdistaa myös Mannan puolesta :( *halii oikein lujaa*

Toivotaan, että paha tilanne rauhoittuu ja pikku hiljaa kääntyy paremmaksi. Ihanaa kuitenkin, että lupaat palata jossain vaiheessa kun olo on parempi, olisi kauheaa jos häviäisit linjoilta. Täältä meiltä saat aina tukea ja lohdutusta, muista se.

Voi Manna.. Täälläkin on nyt ihan surku olo sun puolesta. :( Kurjaa kun murheet tuntuvat vain pahenevan. Ymmärretään kyllä ettei nyt pysty keskittymään mihinkään, tuuhan takaisin sit ku elämä on paremmin järjestyksessä. Tsemppiä ja IIIISO HALI!! <3

Ainii. Tuli sit ostettua se Topfieldin boksi. :) Vaikuttaa ihan hyvältä tosiaan, vähän sitä eilen jo testailtiin, mutta vielä ei päässyt tosi toimiin, ku oltiin ilta kotona. :) Haettiin se prismasta, kun ny on asiakasomistajapäivät ja siitä sai 5%alennusta (plus bonukset päälle) ;) Tänää tarvii mennä Sokoksen alennukset hyödyntään. Oon jo pidemmän aikaa katellu sieltä kaikkia sisustustarvikkeita ja nyt mä ne sieltä haen. :) Illalla meen myös Pilates-tunnille. Oon nyt aatellu käydä kerran viikossa pilateksessa, josko toi (orastava) pömppis vetäytyis. ;)

(Tuntuu toisaalta kyl vähän hassulta kirjotella omia tyhmiä juttuja, kun toisilla on murheita...)

Moi Vippe ja muut!

Ikäviä uutisia :( , mutta myös hyviä vinkkejä :). Mikä Topfieldin boxi olisi tarpeeksi hyvä , mutta silti ei kallein. Minkä te ostitte Vippe?

Tsemppiä kaikille!