Tahkoojat 168

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ankara, se oli TF5100PVRt. Varmaan on kyl kallein ja paras..(?) Ei mulla näistä sen paremmin oo kokemusta, että mikä olis riittävän hyvä. Annoin miehen hoitaa ton tutkimispuolen.. mun mielestä kaks viritintä ja kunnon kovalevytila on ne tärkeimmät kriteerit. Vai? Gissa ja Kastis varmaan osais sanoa enemmän? :)

Pikainen kurkkaus taas työvuoren ja taudin keskeltä (yrittää koko ajan yllättää uudestaan ja uudestaan). Mannalle kovasti voimia elämän heitteilyihin! Ja pahoittelut negasta. On niin kurja, kun tietää sulla olevan murheita, mutta kun ei voi mitenkään auttaa. Mä lähetän kovasti voimia sinne, olet ajatuksissa!

Ja siten maallisiin asioihin.. Meidän digibokxi on Procster. Taitaa olla 4-5 viritintä. Ei ole noita ns. perusmalleja, eli tavalliset kaupat eivät niitä myy, menee kai enemmän sinne hifistelyn puolelle. Hínta oli silloin n. 600 eur, nyt on voinut laskea hyvinkin, onhan siitä jo aikaa. Tuo Toppfield oli kanssa joku meidän vaihtoehto, mutta sitten se tyssäsi johonkin softa-juttuun (kaikila ei voi katsoa imuutettuja leffoja jne). Minä eikä varmaan moni ns tavallinen käyttäjä tajua noista mitään, eikä tartte sellaisia ominaisuuksia, mutta mies alan ihmisenä tajuaa ja haluaa ne ominaisuudet.. Tyypillistä ;)

Sanelmalle on edelleen peukut pystyssä! Jospa oisit väärässä!

Heipsan. Mannalle lähtee isot halit täältä ...kurjaa että sulla on noin paljon murheita. Toivottavasti asiat tulee pian kuntoon ja plussakin sitten sitä myötä.

Sanelman tilannetta odotellessa...ilmeisesti vuoto ei kuitenkaan ole vielä alkanut?
Isot peukut!!

Mollylla on vielä odoteltavaa..kovasti voimia ja kärsivällisyyttä siihen suuntaan. Mehän tuossa s-postilla jo enemmän "juteltiin".

Mä en ole vielä saanut lisäinfoa Felicitaksesta. Sumut oon muistanut, ei oireita paitsi pientä turvotusta ja hikoilua mutta mulla pitäis alkaa menkatkin viikonloppuna eli ihan normaalia mun pms-oireilua. Tai siis tuleeko ne menkat ihan normaalisti sumuista huolimatta? Kyllä kai.

Onko Gissan hoitokuvia tarkentunut?

Sanelman puolesta aivan jännittää. Tulethan heti ensimmäiseksi aamulla kertomaan meille ja päästämään piinasta? Musta kuulostaa kyllä kauheen lupaavalta kans.

Keiju, mun pitikin just kysyä miten sumuttelu on mennyt, telepatiaa :) Hyvä että on tuntunut ihan ok:lta. Nyt Sanelman huomisen testipäivän jälkeen sinähän olet periaatteessa seuraava hoitojonossa oleva jännättävä! Huisia. Mulla oli muuten tosi niukka ja lyhyt vuoto sumujen aikana, mutta sitä kesti alkutuhrujen kanssa 3-4 päivää kuten normikierrossakin. En tiedä johtuiko synarelasta vai jostain muusta.

Vippen kuulumisia on aina yhtä mukava lukea! Joo ja Gissa tosiaan, onko vuoto loppunut ja olet päässyt uuteen kiertoon. Koska sumut alkaa? Eiks sulla ollut toimenpideviikko vk 42. Sekin vaan lähestyy!

Äh, Mannan puolesta edelleen surkea olo ja niin kovasti haluaisi auttaa ja yrittää helpottaa sun ahdistusta jos vaan mitenkään pystyisi...

Kastikselle parenemista flunssaan, tai siis älä anna sitä ylioetetta!

Mihin Nasuppi katosi?? Tiitusta olisi kyllä ihan kauhean mukava kuulla kans, aivan on ikävä sun juttuja!

Hei!
Ja heti Mannalle..Isot halit! sä oot pitkään ollu tosi masentuneen oloinen..joten näin virtuaaliystävänä uskallanko ees ehdottaa jutustelua jonkun ammatti ihmisen kanssa..Tuntuu vaan, että se pirteä elämäniloinen Manna on kadonnut johonkin, ja "ystävänä" huoli suuri..Älä vaan loukkaannu mun puheista, mut jotenkin musta tuntuu, että sulle tekis hyvää jutella ja purkaa ajatuksia jonkun kanssa. En tiedä missä sulla on murheita (enkä muista ootko kertonut), mutta pitkään oot "kertonut", että joku painaa...
Mä pyydän anteeksi tämän "tungettelevan" tekstini. Mannaa en sen enempiä tunne, mutta ammatti ihmisenä särähtää nuo Mannan viestit syvältä. Äläkä vaan Manna nyt loukkaannu näistä mun analysoinneista. Mutta jotenkin tuo sun viimeinen viesti oli niin surkea......että pakko oli kommentoida.
Mollylle! Älä vielä huoli! Mulla kaksi ystävää, joilla käynyt noin.. ja molemmat olleet onnellisesti raskaana. Pikkunen vaan pitänyt pienessä jännistyksessä!!! Joten vahvasti uskon että kaikki hyvin!!!!!
Mitäs muuta..äh en edes muista..mutta viikonloppuja!!!

Heips! Tulin ja menin... :) Elämä on sen verran hektistä tällä hetkellä, etten ehdi kovin aktiivisesti kirjoittelemaan. Ja täällä tahkoojissa jutellaan niin paljon tiiviimmin kuin yli vuoden yrittäneissä aikoinaan, en millään tahdo ehtiä sisäistämään kaikkien juttuja, höh :( Mahtavaahan se on, että riittää juttua, silloin toisessa ketjussa aina sai huhuilla porukkaa linjoille :) Jahka tästä siihen hoitoon päästään, niin varmaan vaan täällä pyörin kaiket päivät. Oon tosi pettynyt sekä Naikkarin toimintaan että Felicitakseen. Tuntuu siltä, että meidän paperit on koko ajan mappi ö:ssä ja löytyvät ainostaan silloin, kun itse soitan sinne. Lupailuista huolimatta mitään ei ole tapahtunut, ja nyt ollaan oltu hoitojonossa vuosi. Alkaa mennä usko ja jaksaminen - ketuttaa koko touhu. Anteeksi negatiivisuus, eihän täällä kellään helppoa ole. Voimia ja jaksamista itse kullekin halien kera!

Kiitos kaikille peukuista ja tsempeistä. Mutta jälleen kerran tunsin kyllä itse oman kroppani parhaiten. Eli negahan se oli. Mitään muuta en odottanutkaan, koska kertakaikkiaan minkään valtankunnan oireita tai lupausta plussasta ei ollut. Lääkkeet vain pitivät tuhrut ja vuodon poissa. Nyt vaan odottelen sitten menkkoja ja sitten tutkitaan tuota mun kohdun tilannetta. Seuraava siirto ja jännäilyt menee siis jonnekin marraskuulle. Plääh...

Ja nyt kun Keijukainen mainitsit, niin olihan mulla jarrun aikaan niitä kuumia aaltoja öisin, mutta ne loppu, kun pistelyt alkoi.

Viikonloppuna meillä edessä tiukka kisaturnee koiruuden kanssa. Ja mies aloittaa lauantaina yrittäjäuransa. Hui!
Viikonloppuja kaikille!

Nasuppi, ei kun käyt vaan lyhyesti vaikka piipahtamassa välillä kun ehdit, on kiva kuulla muiden kuulumisia vaikkei joka päivä kerkeisikään linjoille. Täällä on joskus tosi vilkasta, eikä ole tarkoitus, että kaikkien pitää aina olla kaikista asioista perillä tai ehtiä kommentoimaan, kunhan käy välillä ilmoittamassa itsestään :) Tiedät vaan, että halutaan sut takaisin remmiin :)

Mä olen hulluna surffaillut liian pienen sikiöpussin merkitystä ja löysin jonkun englantilaisen lääkärisivun missä oltiin suht samaanlaiseen kysymykseen vastattu että on tutkittu, että IVF raskaudessa noin 36%:ssa tapauksissa on todettu, että sikiöpussi ei alussa vastaa viikkoja, vaan näyttää olevan viikon verran liian pieni. Vähän rauhoituin tästä. Mutta löytyyhän tuolta ihanasta googlemaailmasta paljon negatiivistakin tieto asiasta. Ja kuten sanottua, mulla ei ole nyt pienintäkään oiretta enään ja vahva fiilis, ettei tuolla elämää ole. Juuh, no odotetaan ensiviikkoa.....

Miten muuten Emmi jakselet vauvahaaveiden kanssa? Pysyttekö päätöksessä ettei tällä hetkellä mitään sen kummempia hoitoja?

Sanelman kuulumisia odotellessa...

Äh, Sanelma :( Pahoitteluni ja rutistus sinne. On nämä pettymykset vaan niin masentavia. Ei oikein kulje nyt meidän ketjussa. Plaah. Toivottavasti seuraavassa PAS:ssa viljelevät alkiota vielä päivän sulatuksen jälkeen ennen siirtoa kuten oli kai puhetta, saadaan se 8-soluiseksi ja nähdään siinä varmuudella ettei jää siihen neljään. Meillähän kuudesta alkiosta kaikki jakautui hyvinkin pari päivää 4-soluisiksi, mutta just sille kriittisemmälle kolmannelle päivälle selvisi vain yksi kunnialla (8solu) ja se toinen joka oli pikkasen hitaasti jakaantunut (7solu).

Onnea ja tsemppiä Sanelma miehesi yrittäjäuralle, siitä se lähtee! Ja viikonlopun kisoihin myös! Haleja haleja

Pahoittelut neganneille. Mollylle kauheasti voimia, ihan tilannettasi halusin tulla katsomaan kun viimeksi osuin paikalle kun olit plussannut. Toivotaan että kuitenkin menisi kaikki hyvin. Nousiko se raskaushormoni hiukan hitaasti vai miten se oli?
Voin lohduttaa että itsellä ensin nousi se hcg niin että joka päivä oli itsensä kaksinkertaistanut niinkuin kuului. Sitten oli hieman hillinnyt tahtiansa kolmannessa verikokeessa ja olin ihan maissa ja varma keskenmenosta. Kävi kuitenkin niin että toinen alkio ilmeisesti oli poistunut,koska rv6+1 näkyi yksi sikiöpussi ja sikiö joka kyllä vastasi viikkoja mutta sydämenlyönnit löytyi vasta seuraavassa ultrassa ja oli jo rv8, eli ei aina sykettä löydy ja sikiön koko on tosi vaikea määrittää, koska puhutaan oikeasti kai sadasosamilleistäkin, eli ihan varmasti voi olla mittaajassakin eroa ja kohdun ja sikiöpussin sijainnista.
Uskon että sielä kaikki on hyvin ja toivotan onnea jatkoon,ihan sivullisena seuraajana.

No voi pöh, harmi juttu Sanelma. Ilmeisesti sulla kuitenkin ollut samoin kun mullakin, eli suuri varmuus negasta ja mä ainakin "surin" jo koko kuvion ennen negaa. Ei se sitten juurikaan enää hetkauttanut. Oli miten oli, tosi ikävä juttu, oishan se kiva että täälläkin puolella plussattais vähän enemmän. Nyt sulla on sitten taas odottelua, se on ärsyttävää :(

Keiju, mulla ei ole vielä alkanut mitään. Aloitan siis sumut viikon päästä ja suppr.ultra on 2.10. Silloin sitten selviää milloin pistetään ja sovitaan se punktioviikko varmemmin. Tietty pistoksen seurantaultrissa voi vielä muutoksia tulla, mutta tähän saakka on ainakin toteutunut aina.

Mä en nyt jaksa kommentoida muuta... paitsi Annun simppakuulumisia odotellaan! Vaikka tulokset mua kyllä enemmän kiinnostaa, ne ei taida ihan vielä olla valmiit :)

Kiitos sivullinen tsempeistä ja tarinastasi. Mulla kyllä hCG tuplaantui joka päivä heti alusta, mutta olen ymmärtänyt ettei sen tarvi tuplaantua joka päivä eikä se sitä (useimmilla kai) teekään. En tiedä mistä moinen luulo tulee. Alkion soluthan pitää jakaantua silleen, että ne tuplaantuu joka päivä hedelmöittymisen jälkeen, mutta se hCG on eri asia. Olen ymmärtänyt, että on kovin yksilöllistä on miten se nousee ja mikä arvo on minäkin päivänä/viikkona, kunhan se nousee suht tasaisesti ja pysyy tiettyjen referenssilukujen sisällä, jotka itse asiassa vaihtelee aika suuresti laidasta laitaan. Joka tapauksessa se oli ihan ok mulla, nyt on vaan tämä sikiöpussin koko mitä jaksan jankata, hoh hoh mua... En vaan voi käsittää, miten pussukka ei voi vastata viikkoja jos kaikki on ok, sillä hedelmöittymisajankohtahan on tarkasti tiedossa. Kiitos kuitenkin kommenteista, tuntuu ihan lohduttavalta ja kiva kun taustailijatkin käy seuraamassa ja välittää/tsemppaa. Toivottavasti mittauksessa tai laitteissa on ollut vähän heittoa kans, jos se antaisi vähän pelivaraa.

Anteeksi vielä, että jaksan vatvoa tätä asiaa täällä, kaikkia kun ei varmaan kiinnosta :) Vatvon tätä kuitenkin ehkä vaan sadasosan täällä palstalla verrattuna miten paljon omassa päässäni näitä pohdin ja pelkään. Ei pitäisi. Koitan miettiä muita asioita. Töiden jälkeen menen kaupungille hömpöttelemään!

Mitä muut puuhailee tänään ja viikonlopun aikana? Tulkaahan nyt tytöt linjoille...

Sanelma, ikävä juttu kuitenkin vaikka olit itse jo negaan varautunut. *Halaa ja rutistaa*..
Onneksi teillä on kuitenkin niitä alkioita pakkasessa ja tosiaan tuo Mollyn "neuvo" voisi olla hyvä että viljelisi seuraavan kerran pidemmälle. Voidaanko teillä kuitenkin tehdä uusi pas jo ensi kiertoon?

Molly, tieto helpottaa mutta myös toisaalta lisää tuskaa. Ymmärrän sua hyvin, itsekin varmaan googlettaisin herkeämättä :-) Onneksi saat tänään lisää tukea ja kohtahan on jo se seuraava ultrakin. Haleja sinnekin!!

Gissa, samaan aikaan on meillä se toimenpideviikko sittenkin vaikka olen jo viikon sumutellut. Soitin vielä Felicitakseen ja sanoivat että mä sumuttelen siksi viikon pidempään eli yhteensä 3 vkoa kun muuten olisin joutunut odottamaan koko hoitoa ensi kiertoon ja toisekseen pidempi sumuttelu on hyvä mun endon kannalta eli kuivatellaan vähän niitä pesäkkeitä. Ihan järkeenkäypää ja kun oireita ei sumuista ole niin voinhan mä sitten sumutella viikon pidempäänkin :/

Vippe, huomasitkos muuten mistä alkoi toinen tuotantokausi? No, "Vaimomatskua" tietysti, hehee :-)) Tulee lauantaisin subilta klo 19.

Tiitua minäkin kaipailen..?

Nasuppi, tosi tylsää ettei hommat etene. Tosta vuoden jonotuksesta voisit kyllä tehdä jo valituksen ylilääkärille, tosiaankin ylittää reippaasti hoitotakuun. Tsemppiä sinne ja kirjoittele aina kun ennätät!

Rentouttavaa viikonloppua itse kullekin, mä oon huomenna menossa muistotilaisuuteen :( mutta miehen kanssa saan muuten olla koko vkonlopun eli lohtukainalo on taattu.

Ai niin Keiju, sulla on se muistotilaisuus huomenna :( Tulee varmaan raskas päivä, mutta nehän voi olla myös kauniita ja voi ehkäpä tietyllä tavalla tuoda lohtuakin.

Järkeenkäypältä kuulostaa se sumuttelu ja sen myötä toimenpideajankohta. Huomaa, että ovat paneutuneet teidän caseen ja on yksilöllistä hoitoa, se on hyvä se.

Tsemppiä huomiseen ja halaus takaisin sinne!

Meillä siis tulee käsittääkseni välikierto, johon ei tehdä PASia. Ohjeena on, että en aloita lääkkeitä kp1 vaan heti menkkojen mentyä tutkitaan tuo kohtu. Yöks. Hirvittää jo etukäteen. En edes tarkkaan tiedä kuinka tehdään. Joku tähystys/ultra kai. Eli seuraava PAS vasta silloin marraskuulla.

Eilen tuli epikriisi (vanhan kodin osoitteeseen!!!??? Muutettiin 1,5 v sitten), ja siihen oli kirjattu se siirron tehneen lääkärin kommentti, että seuraavalla kerralla tehtäisiin viljely sulatusta seuraavaan päivään eli ilmeisesti 8 soluiseksi.

Gissa olit oikeassa. Mäkin tein "surutyön" negasta jo viikko sitten. Nyt ei tunnu enää miltään.

Keijukaisen hoitosuunnitelma kuulostaa järkevältä. Tsempit sumutteluun. Ja Mollylle edelleen voimia vielä muutamaksi päiväksi, kunnes tilanne selviää.

Tiituuu!!! Tulehan edes ilmoittautumaan.

Moi toisaalta.
Tuosta raskaushormoonin noususta sen verran että se on juuri se mitä esimerkkinä keskenmenoepäilyssä tai kohdunulkoisissa ja muissa epänormaaleissa graveissa seurataan. Normaaliraskaudessa hcg noussee oman itsensä tuplaten n. joka 36 tunti, muussa tapauksessa on syytä epäillä muuta, tietenkään oireetta ei yleensä tutkita noita montaa kertaa. Ihan joka pöivähän tuo mollyn arvo tuplaantuikin, niinkuin sanottu, eikä se kerro mitään siinä mielessä että vaikka nousee kuinka hienosti, voipi silti mennä kesken.
Semmoosia mutta toevotaan hyvvää vaan=)))))))))))

Sunnuntaita!
Nyt on sit vihdoista viimein simpat mikroskoopin alla. Toivottavasti tulokset ovat hyviä, ne saadaan n. kahden vkon päästä. Risteilyllä oli ihan mukavaa; syötiin, juotiin ja juteltiin kaikista asioista. Ihan rentouttavaa siis.
Voimia ja tsemppejä teille kaikille; nyt näyttää olevan meiän ketjussa paljon kaikkee huolta ja murhetta mutta oon varma että kaiken negatiivisen jälkeen on pakko välillä jotain positiivistakin (vaikka ihan sanojen varsinaisessa merkityksessä).
Mulla on menkat alkamaisillaan, pienen pientä tuhrua on havaittavissa. Huomenna tai ylihuomenna varmaan kp1. Nyt täytyy mennä ruoanlaittoon, äiti tulee meille syömään ja sitten pitäisi vielä kiirehtiä ulkohommiin. Ai niin, huomenna meille tulee takkamuurari muuraamaan sen takan!

Höh, ei täällä ole kukaan käynyt kirjoittamassa tänään :(

Ei mullakaan ole mitään asiaa..

Milloin Mollyn ultra on? Huomenna varmaan?

Viikonloppu meni ihan kivasti, rapujuhlissa oli kivaa ja ruoka oli hyvää. Tein sinne parit juustokakut ja hyvin onnistui ja meni kaupaksi. Sää oli vähän huono, mutta ei se liikaa haitannut.

Mitäs muille, tulkaa nyt jo turisemaan!!

Heissuli!
Oli vähän kiireinen vkl ja nyt on ollu kiireinen aamupäivä, kun kummityttö on hoidossa.. Sain sen nukkumaan hetki sitten, joten käytän heti tilaisuutta hyväkseni :)

Harmittelut ja pahoittelut täältä vielä Sanelmalle. :( Harmitus sitä välikiertoakin. Toivottavasti kohdussa ei olisi enää sitä polyyppia tms mitä epäilivät siellä olevan. Mälsää tommoset ylimääräiset. :(

Hienoa Annu, että olitte saanu simpat mikroskoopin alle. Toivotaan hyviä tuloksia! Pahoittelut tuhruista..

Keiju, halauksia vielä sinne. Muistotilaisuudet on niin raskaita.. :(

Ja huomasin joo että flavor flave on taas kelloineen kuvioissa. On sitä tullu toisella silmällä seurattua.. On se kyllä vaan niin pälli se äijä, ettei sitä kyllä oikeen pysty kattomaan.

Nasuppi, kirjottelet tosiaan ku ehdit. Sun kuulumisia on kiva lukea, vaikket kaikkiin juttuihin pystykään kommentoimaan. Älä nyt sillä jätä kirjottelematta. :) Ei täällä kukaan loukkaannu, vaikkei aina kommentoikaan kaikkien juttuihin. Osa menee mullakin ohi... (mitähän mää oon taas unohtanu kommentoida...)

Perjantaina oli huisin hauskat bileet.. Lauantai menikin sitten vähemmän hilpeissä tunnelmissa, sunnuntaina kävin kaverin kans sienimetsällä (tosin mä keräsin niitä kaverille, mä en niistä juuri perusta) ja sit oltiin leffassa illalla. Ootteko nähny Medusan iskun? Oli kyllä viihdyttävä pätkä, hyvää actionia.