Tahkoojat 168

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanelma*

Vieras
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07, 05/07, 06/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 34/29, 9/04, IVF tulossa syksyllä
Manna, 31/31, yritystä 08/04, inssi ja ivf tulossa syksyllä
Molly, 32/34, 8/04, IVF 8/07 -> PLUSSA!!
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/37, 9/04, 2xIUI, 1xICSI/1xPAS
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07

Väännäpä Molly nyt vielä oikein rautalangasta noi viikot.
Jos kp 1 on 0+1 niin eikö neljän viikon päästä kp 29 ole 4+1??

Mutta lasketaankos noi viikot samoin myös IVF/PASissa, kun on lääkkeellinen kierto? Vai käytetäänkö silloin laskuissa määreenä alkion ikää, joka on tarkasti tiedossa?

Ja Sanelma, noin mäkin sen laskisin.. Plussatestistä alkais siis viides viikko (kp29, 4+1) Ja noissa hoidoissa se menee varmaankin niin että hedelmöityspäivä on aina "kp14", riippumatta siitä mikä se oikeasti on. Vai?

Mä varmaan selitin huonosti, tai oonkohan mä itsekään tajunnut oikein, heh. IVF:ssä keräys/hedelmöityspäivä on = "ovulaatio". Kun mä pari viikkoa siitä plussasin, niin mulla alkoi 4+0. Eli huomenna mulla 6+0. Sitten en tiedä miten PASsissa lasketaan... Jos alkio siirrettiin paripäiväisenä (4-soluisena) perjantaina, niin ehkä lasketaan niin että "ovulaatio" on ollut Sanelma sulla sitten viime keskiviikkona?... Mene ja tiedä :)

Niin ja siis sen laskutavan kysäisin ihan lääkäriltä silloin hoitojen alla ja hän tuon selitti. Ja olitte Sanelma ja Vippe siis ihan oikeassa. Onko sulla Sanelma sitten ensi keskiviikkona jo testipäivä?? Huiiij :)

Siis loppujen lopuksi oltiin kaikki samaa mieltä. Pointtihan tässä oli se, että sulla tulee Molly täyteen KUUSI viikkoa ja SEITSEMÄS alkaa. Eikö näin??

Ja just noin laskisin, että mulla olis ollut "ovis" keskiviikkona. Virallinen testipäivä on mulla perjantai, eli 14 vrk siirrosta. Mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin silloin mulla on jo menkat täydessä käynnissä...

Nyt lähden viettämään hääpäivän iltaa kotiin kultani kanssa. Sommoro.

Ainii, mää nii aattelin viime viikolla että pitää sit muistaa torstaina onnitella Sanelmaa ja miestä hääpäivän johdosta.. ÄH, tätä mun muistia. ONNITTELUT joka tapauksessa, ja viettäkäähän oikein romanttinen ilta. Eikä maalailla vielä piruja seinille siellä.. ;)

Moikkista taasen. Uusi ketju; hyvä juttu. Jäi noi taustismölyt vanhaan :)
Mä oon pihalla raskausviikkoasioista. Molly LA:n kävin kurkkaamassa plussapuolelta, kun selasin sitä eilen, kun en pahemmin siellä käy. Mä olen Molly tosi onnellinen sun puolesta. Kerro ihmeessä tännekin kaikki olot ja fiilikset. Mua ainakin kanssa kiinnostaa sun raskausasiat.
Vippe, mä olen myös ehkä nyt syksyllä pääsemässä pienkoneeseen. Mageeta. Oliko jännää?? Mä katoin netistä kotikaupunkini ilmakuvia ja ihan tajuttomasti niitä (rumia!) trampoliineja takapihoilla.
Onnea Sanelma ja mies hääpäivästä
Gissalle ja miehelle sovinnon siemeniä heitän :)
Liinasta oli kiva kuulla. Mukavaa, että on oma "savokki" ja saat hömpöttää ihastuksen ja rakastumisen huumassa ;)
Mulla myös olis testipäivä torstai? Vai oliko se keskiviikko? Ahdistaa koko asia. Mulle niin uusi asia toi testaaminen. Rinnat on kipeet, niinkuin usein. Väsymys on kaamea iltaisin, mutta se johtuu tosiaan tästä kurjasta elämäntilanteesta ja henkisestä pahasta olosta. En usko, en hehkuta; ehkä tipun vain metristä, enkä pilvenreunalta:)
Nyt kampaajalle!!!

Molly!!! Sylin täydeltä onnea plussasta - miten mahtavan ihanaa!!!! Hieman myöhässähän tämä onnittelu tulee, kun en ole pitkään aikaan ehtinyt vierailla täällä. Aivan loistojuttu, olen tosi onnellinen teidän puolesta! :) :) :)

Mekin ollaan pikkuhiljaa pääsemmässä ivf:ään. Naikkarilla oli hirveä ruuhka, joten siirsivät meidät Felicitakseen, jossa myös on nyt ruuhkaa. Joten hidasta on. Mutta tämän vuoden puolella pitäisi vielä onnistua, toivottavasti! Aika turhauttavaa tämä odottelu, mutta onneksi työt ja opiskelu pitävät kiireisenä. Taidanpa sitten siirtyä kirjoittelemaan aktiivisemmin, jahka nämä vauvahaaveet ovat meillä taas oikeasti ajankohtaisia. Jos siis vain vielä huolitte meikäläistä tänne mukaan rupattelemaan..?

Aika huimaa, että Molly ja Vippe ovat tavanneet livenäkin! Jännää! :)

Palaamisiin ja hyvää viikonloppua kaikille!

Voi Nasuppi, ihanaa, kun sä tulit takaisin!!!!!Sua on ikävöity! Eikö ihania uutisia täällä, kun Molly plussasi:) Teidänkin juna kulkee eteenpäin ja hienoa, että pääsitte Felicitakseen, siellä Mollykin kävi. Vaikka itse en ole läheskään sieltäpäin, niin positiivista juttua olen ko.paikasta kuullut. Tsemppiä! Ja TOTTAKAI

OHHOH...olin niin täpönä nasupista, että lähti viesti keskenkaiken. Siis TOTTAKAI sä olet tervetullut tänne, mukavaa, kun on taas pian "vanhaa kööriä" koolla :D

Kuullaan taas!

Nasuppiiiii! Kivaa kun tuut takaisin linjoille! :) Ja hienoa kun teilläkin asiat etenee. Harmi ettei sitä ylläriä ole tullut, mutta hyvä että opinnot pitää kiireisenä ja ilmeisesti olet jotain työtäkin aloittanut? Muistelin vain että ainakin aloitit opinnot täysin opiskelijana? Eniveis, olet ehdottoman tervetullut takaisin. :)

Manna, mäkin pääsen huomenna kampaajalle. Jee! Mitäs teit (teetit)?

Kiitos kultaiset tytsyt, olette niiiiiin ihania, kun heti toivottelitte tervetulleeksi!! :) Olen myös ikävöinyt teitä, mutta onneksi teidän kuulumisia oon täältä päässyt aina lukemaan.

Hih, mäkin meen huomenna kampaajalle, näköjään oikein yleinen kampaaja-perjantai ;) Lauantaina on ystävän häät ja minä kaasona, jännittää...

Nasuppi!! Heeeeei!! Tervetuloa takaisin linjoille pitkän hiljaiselon jälkeen :) Kiitos onnitteluista, täytyy sanoa, että olo on kovin seesteinen ja tätä samaa toivon teille ihan jokaiselle!

Sullahan on sama tilanne kuin meidän Keijukaisella sitten. Eli Naikkarilta (?) lähete Felicitakseen. Keiju odottelee parhaillaan myös soittoa, saas nähdä pääsettekö vaikka samasta kierrosta! Joka tapauksessa hinoa, että tapahtuu! Oli se sitten tässä tai ensikuussa tai sitä seuraavassa.

Ihanaa jotenkin, että nyt on uudessa ketjussa tosi hyvät fiilikset! Eiköhän se tiedä hyvää!

Sanelma, mulla oli se veritesti Felicitaksessa 14 päivää keräyksestä (siirrosta oli vasta mennyt 11 päivää) kun plussasin. Ehkä PASsissa toimitaan toisin, tai sitten ne on laittanut testipäivän vähän "varman päälle". Eikä maalailla mitään piruja seinille ;) Mannankin puolesta jänskättää jo!

Mukavaa, uusi ketju, olikin vanhassa vähän ikäviä juttuja :)

Niin, kyllä meillä laskettiin passista raskausviikot niin, että siirtopäivästä 3 pv taaksepäin oli hedelmöityspv ja siitä sitten laskettiin rv. Ivfssä tietysti samalla tavalla hedelmöityspvstä. Ainakin Oys:n sivuilla oleva raskauskiekko antaa laittaa sen hedelmöityspvn siihen taulukkoon. Musta se on aina ollut vähän outo systeemi, kun ei ne viikot kuitenkaan kerro sen vauvan oikeasta iästä mitään?!

Tervetuloa vaan Nasupille, vaikka ei tunnetakaan ennestään. Mukaan mahtuu kyllä :)

Mäkin olen kerran ollut pienkoneella kaupungin yllä, oli kyllä tosi kivaa! Kerroinkohan mä tän jo edellisessä ketjussa? No, nyt kerroin uudestaan :)

Sitä piti vielä Mollylle sanoa, että mullakin oli ekassa raskaudessa sellainen seesteinen olo. Ihan tosi outo fiilis, jotenkin sellainen ylirauhallinen. Mieskin sanoi, että voi kun oisit aina raskaana, kun mä vaan leivoin ja hymyilin :)

Eli Sanelma voi testata jo keskiviikkona! Ja Manna myös, vai oliko se torstaina?

Gissa, anteeksi että kysyn kun on arka aihe, eikä tarvii vastata jos et halua, mutta millä rv:lla sun keskenmeno(t) on tapahtunut? Tuntuu kyllä vastoinkäymiset edelleen niin kurjalta sun puolesta, äh :(

Molly, ei tarvitse pyydellä anteeksi, ei mulle ole mikään ongelma niistä jutella.
Hassua ehkä sanoa näin, mutta mun onni on ollut aikaisessa vaiheessa tulleet keskenmenot. Eihän nekään kivoja ole, mutta olisi huomattavasti raskaampaa kokea se myöhemmillä viikoilla, puhumattakaan sitten sen tavallisen riskirajan jälkeen. Eli se eka meni kesken 6+ jotain, en muista tarkkaan, enkä kirjoittanut sitä mihinkään ylöskään. N. viikkoa ennen varhaisultraa, muistaakseni. Päivämäärän kyllä muistan, mutta nuo rv-viikot on jo unohtuneet. Tämähän oli siis clomiavusteinen, mutta kotikonstein aikaansaatu raskaus. Oli oireita ja kaikkea. 2 muuta on ollut passilla tulleilta plussia ja menivät varmaan muutaman päivän aiemmin kuin tuo eka, eli tosi alussa kuitenkin. Tässä viimeisessä nähtiin jo kohdussa jotain, eli ihan oikea raskaus oli. En mä nyt muuta kerrottavaa keksi, mutta kysele vaan, jos tarvetta.

Älä nyt mieti turhaan näitä, mä ainakin uskon, että sun raskaus jatkuu!

Joo, mä yritän olla miettimättä ja koitan nauttia jokaisesta päivästä. Stellalla oli hyvä tapa toimia, asennoituu joka päivä heti aamusta positiivisesti ja mä vakuuttelenkin nyt joka päivä itselleni, että totta kai kaikki menee hyvin!

Mä en tarkkaan muistanutkaan teidän km-historiaa, Gissa. Toisaaltahan on lohduttavaa, että on mahdollista raskautua! Oletko noissa raskauksissa saanut keltarauhashormonia tueksi tai muuta? Mullahan on nyt sekä crinone (geeli), että duphaston (tabu). Ensviikolla lääkärillä varmaan selviää jatkanko vai loppuuko ne tähän. Mä olen kyllä niin pihalla näistä jutuista (ja joskus on parempikin kun ei tiedä liikaa) mutta mietin teidän tapauksessa, että miten sen raskauden voisi saada jatkumaan kun se kerta alkaa... Eh, varmaan on lääkärisikin miettinyt samaa, että turha kai tässä on spekuloida. Kyllä ammattilaiset varmaan tietää mitä tekee. Onko sulla ollut koko ajan sama lääkäri? Tuntee historian ja kaikkee?

Vitsi muuten, tänäänhän on PERJANTAI!!! Miks mä oon aivan jossain keskiviikossa tai jotain?! Ihanaa, viikonloppu häämöttää!!!

Molly, ekassa ei ollut mitään muuta kuin ne clomit, sen km:n jälkeen olen tainnut lugeja käyttäkiin aina. Passeissa ja ivf:ssä on aina se tuki.

Mun lääkärit, niitä on siis kaksi, on ihan sattumaa kumpi aina vuorossa, on vaan pyöritelleet päätään, ei ymmärrä ei. Ne pitää aina jotain palavereja näistä hoidoista, monta kertaa on viitanneet siihen, että keskusteltiin susta jne. Se toinen sanoi kerran, että sä nyt sitten tunnut kuuluvan siihen porukkaan, jolla menee aina kaikki pieleen. Hienoa :/
No, se siitä, tämä on nyt tätä, ei voi mitään.

Me ollaan lähdössä merelle pitkästä aikaa, joten mä hilpasen tasan kolmelta ovesta ulos. Tiedossa siis kalastusta ja sienestystä, jos huvittaa :)

Ei saakeli, kyllä tuo kierre jossain vaiheessa katkeaa! Seuraavaksi ei menekään pieleen, niin. Hittolainen. Täytyy uskoa! Teidän tarinasta tulee sellainen mitä jaksetaan sitten hehkuttaa, että yhtäkkiä kaikkien vaikeuksien jälkeen onnistui!

Kuulostaa ihanalta veneily ja ulkoilu. Meillä ei kummoisia vkl-plänejä. Oli puhetta, että mennään joko kavereille syömään tai sit käydään jossain ravintolassa neljästään. Ehkä joku elokuva. Muuten tiedossa vaan löhöilyä.

Mitä viikonloppusuunnitelmia muilla on? Ja missä muuten kaikki muut luuraa??

Pikainen tervehdys työvuoren takaa :) Hienoa, olen pysynyt pari päivää poissa, eli nyt en ehkä sit ole enää se aktiivisin.

Nasupin kanssa ei ollakaan vanhoja tuttuja, ainakaan kunnolla,mutta tervetuloa vaan!

Keijukaisesta ei ole aikoihin kuulunut mitään, onko kukaan tietoinen naisen edesottamuksista?

Annulla taitaa olla nyt simpat mikroskoopin alla, tai siis lähinnä miehellä. Huisaa, toivotaan erittäin hyvää tulosta!

Hmm.. mitäs muuta. Niin, jänniä päiviä on monellakin ja mulla on kaikille peukut pystyssä, luonnollisestikin (ilman sitä katkeruutta, josta en ole tosiaan itse ollut edes tietoinen)!!

Molly: kannattaa tosiaan ajatella positiivisesti ja mullakin on vahva usko, että raskaus jatkuu täysin kunnialla loppuun asti. Eikä kannata miettiä noita, että miten raskauden saisi jatkumaan, koska valitettavasti se on niin, että jos se jatkuu, se jatkuu, ja jos ei, niin ei sille itse oikein mitään voi. Elät normaalia elämää ja pidät itsestäsi ja matkaajasta/-jista hyvää huolta, se riittää :)

Hmm. olikohan jotain muuta. Kuulin eilen taas yhden tutun-tutun-tutun lapsesta tarinaa. 18v äiti, äärimmäisen väkivaltainen isä, jolle on haettu nyt lähestymiskielto ja tällä isällä on kaksi Y-kromosomia (siinäkö sitten vika?) - ei siis ihan normaali tapaus. Nuoren äidin oma äiti on ottanut sapattivuoden, että saa hoitaa pientä vauvaa ja olla tukena.. Raskas tilanne siellä siis, ja äärimmäisen kurja pienen tulokkaan kannalta. Toinen huono uutinen tuli veljen perheestä. Heidän vanhin lapsensa (6v) on todennäköisesti sairastunut samaan geenivirheeseen kuin minä (tai siis virhe on puhjennut), joten nyt ollaan sydän syrjällään, että miten siitä selvitään.

Mannan tilanne, siitä sen enempää tietämättä, kuulostaa myös kovalta. Ikävää, kun ei voi mitenkään auttaa tai edes lohduttaa, mutta olet ajatuksissani ja muista, että asiat aina selviävät, tavalla tai toisella ;)

Niin joo, joku kysyi että olinko kipeä. Olin viikonlopun kuumeessa, ja edelleen vähän raihnainen, mut silti kävin vähän urkkaamassa. Tällaiselle entiselle kilpaurheilijalle on aika rankkaa huomata missä rapakunnossa sitä ollaankaan.. Hui. Tänään jätän urheilut väliin ja lepään viikonlopun, että jaksan taas. Ihanaa olla vaan miehen kanssa omassa rauhassa :)

Ja siitä tulikin mieleen Liinan kuulumiset, joita oli kiva lukea! Teiniolo on erittäin tuttu, vieläkin, ja se on NIIN ihana. Ja kyllä pääkaupunkiseudultakin on hyvää seksiä tullut vastaan :) Liina on taas hyvä esimerkki siitä, että asiat järjestyvät vaikka joskus tuntuvat niin vaikeilta.

Hieman omaa napaa. Kun elokuussa hämmästelin lyhyttä kiertoa, joka oli siis jo 3.vuosi putkeen samalla tavalla, niin nyt tuli pisin kierto 1,5 vuoteen (32 - mulle tämä on nykyään pitkä). Ja kun katsoin omia merkintöjä, niin näyttää aina menneen niin, että lyhyt elokuu- pitkä syyskuu, balanssi siis kuitenkin. Ei kipuja, ei tuhruja, jee!

Lopetan romaanini tältä erää tähän :) Viikonloppuja ihanat naiset!

Voi että, mun on kyllä kanssa pakko yrittää alkaan noudattaa tuota Stellan positiivisuusohjelmaa. Viime päivinä olen kyllä epäonnistunut siinä armotta. Rauhallinen piinailu on muuttunut masentuneeksi luovuttajamielialaksi. On se vaan kumma kuinka sitä aina jaksaa toisille toitottaa tsemppejä ja että peli ei ole menetetty niin kauan kuin vuoto pysyy poissa. Mutta ei se toimi omalla kohdalla. Viimeksi tuoresiirrosta oli sentään jotain tuntemuksia ja ilmeisesti yritystäkin, vaikka en ehtinyt sitä plussaa tikussa nähdä. Nyt ei ole mitään toivoa herättäviä fiboja ilmassa. Tää on nyt pelkkää valitusta. Sorry tytöt.

Olen ajatellut, että testaan keskiviikkona ja jos/kun on nega, niin teen sitten vielä pe uuden testin ennen kuin lopetan lääkkeet, ellei sitten vuoto ole jo alkanut silloin lääkkeistä huolimatta. Nyt jo ahdistaa myös tuleva polyyppironkinta.

Mutta nyt positiivisempiin asioihin. Molly mä uskon kanssa täysin, että teillä kaikki menee hyvin loppuun asti.

Nasupille tervetuloa joukkoon. Ei tunneta ennestään, mutta nopeasti täällä tutuiksi tullaan.

Nyt positiivisena kohti viikonloppua. Onneksi on ohjelmaa. Lauantaina tulee vieraita ja sunnuntaina "vaihteeksi" kisoihin koiran kanssa. Sitten olis vielä viikonpäästäkin sekä la että su kisat ja sitten tuleekin vähän taukoa kisaamiseen, kun ei lähialueella ole kisoja muutamaan viikkoon.