Ei sitä uskoa kannata menettää. Mutta ei myöskään nostaa itseään pilviin, ettei sitten tule kovaa pettymystä. Ajan kanssahan se selviää. Ja ihmeitä tapahtuu (olis kiva, jos joskus tapahtuisi munkin kohdalla

), joten ei kai sitä koskaan voi sanoa, ettei koskaan.. Koitahan Suvi vain jaksaa ja tsempata
Omalla kohdallani olen huomannut parhaimmaksi sen, etten mieti enää nipistyksiä ja tuntemuksia vaan odotan ""kiltisti"" mitä tuleman pitää. Viime kiertokin singahti 32 päivään, kun sitä ennen oli ollut oikeastaan koko ajan 29. Silti testit eivät poltelleet näppejä, kun jotenkin sitä tiesi niin selvästi, että ovis oli ollut myöhemmin (tietysti ultrankin perusteella pystyi laskemaan). Ja niinhän se oli. Jokainen toimii kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee, eli joku testaa ja joku toinen (eli minä) ei.
Mun mielestä kannattaa elää niin normaalia elämää kuin vain voi. Jos raskaus on alkaakseen, se alkaa ja jos se ei ala, se ei ala vaikka kuinka seistäis päällä ja oltaisiin hermoheikkoja
Suvi, samoin kuin sulla, niin mulla on ollut noita syviä hetkiä. Ja sitten taas niitä parempia. Onneksi niitä parempia kuitenkin useammin. Mullahan pakkaa on sekoittanut monet muutkin asiat, joten jos parisuhteessa olisi silkkaa auvoa, olisin varmaan repinyt jo hiukset päästäni, että miksei tulosta tule.
Nyt olen ihan tyytyväinen, että lapa on edessä ja toivottavasti siellä saadaan kaikki pois. Sen jälkeen ihmetellään sitten uudestaan. Jotenkin se ivf-hoito tökkii nyt, niin kovaa vauvakuumetta ei ole. Tietysti jos ""tuomio"" on se, että tilanne on paha ja hoitoa suositellaan asap, niin kaipa se on yksi niitä tilanteita elämässä, joita ei saa takaisin ja sitten on vain edettävä. Nyt en kuitenkaan jaksa murehtia sellaisia, vaan katson mitä tulee eteen.
Kyllä tämä lapsettomuus on ollut tosi kasvattava kokemus. Kärsimättömyys on kadonnut kyllä jonnekin ja ""heti mulle kaikki tänne nyt"" -asenne on karissut aika kiitettävästi. En kuitenkaan usko, että lopullisesti, vaan joku kaunis päivä se tuska ja kiire tämän asian suhteen on varmaan taas läsnä. Siihen asti nautin tästä tilanteesta