Tahkoojat 119

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keijukainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei te Helsingin himourheilijat. Miten noissa keskustan SAts, Elixia yms saleilla toimii nuo oheistoiminnot? Kun mun pitäisi saada solariumia ennen häitä ja nuo mestat olis niin mukavasti kulkureiteillä. Pitää vissiin liittyä jäseneksi (kamalan kallista)? Onko joku löytänyt keskustasta jonkun muun solkkupaikan?

Tänään ajattelin mennä ekaa kertaa lapan jälkeen pelaamaan sulkkista ja torstaina hydrobicciin. Lisäksi olen rajoittanut suklaakeksien syömistä:-). Ja rööki on edelleen pysynyt poissa! Joskohan näillä eväillä mahtuisin hääpukuun ja avittaisin terveyttä? Ystäväni jo sanoi mulle kun rööki jäi: ""hei kivaa että olet seuranani 8 vuotta pidempään"". Kai se oli jostain lukenut että tupakoitsijat kuolee keskimäärin 8 vuotta aikaisemmin?

Ja saattaahan tuolla polttamisella olla joku merkitys tähänkin projektiin vaikka mies pitäisi kai saada myös lopettamaan.

Tulehan sitten Keiju illalla kertomaan testin tulos! PQ oikein kovasti!

Mä haluaisin kommentteja... :( Musta kun tuntuu, että ne lääkkeet ovat ns. turhia, koska kroppa ilmeisesti pelittää muutenkin. Voiko niistä olla jotakin haittaa? Mulla olis nyt pari päivää aikaa miettiä, mitä teen. Lääkkeitä en siis ole vielä hakenut.

Hino juttu Sandeman!! Mun pitikin muuten yksi päivä kysyä sulta että onko tupakka pysynyt poissa ja upeaa että on. Eipä ole pitkää aikaa enää rouvassäätyynkään :)

Mä en valitettavasti tiedä noista solkuista mitään kun en käy ollenkaan. Luonnonauringossakin lojuminen on mulle vähän vierasta.
Terveellisempi vaihtoehto olis sellainen suihkurusketus! Mun yks kaveri kävi sellaisessa ennen häitä (oli toukokuun alussa) ja se oli tosi luonnollinen ja hieno väri! Maksaa kai jotain 25-27 euroa ja väri kestää n. viikon. Kannattaa ehkä käydä testaamassa yhden kerran ennen h-hetkeä...

Sandeman, Motivuksessa ei ole pakkojäsenyyttä, eli voit ostaa ihan vaan vaikka 10 kerran kortin solkkuun. Hinnat ja paikat www.motivus.fi .

Suvi, sullehan vissiin määrättiin clomit ja luget? Lugeista ei kaiketi ole mitään haittaa, mutta clomit voivat ohentaa limakalvoa, tosin aika epätodennäköistä sekin, kun oletettavasti aloitat yhdellä napilla.

Clomit ja lugethan sulle Suvi annettiin lääkkeiksi? Kaippa ne lekurit tietää millä tavalla voivat sua auttaa, ei kai noita tabuja ihan huvikseen anneta? Clomithan varmistaa oviksen ja luget luteaalivaiheen mutta muuhun en oikein osaa auttaa. Clomeista saattaa kai ohentua kohdun limakalvo ja kehittyä liikaa muniksia (kaksos/kolmoisraskaudet) sen takia niiden vaikutuksia pitäisi seurata ultralla.
Sori, tämä oli varmaan laiha lohtu, joku muu Kastis? osaa paremmin lohduttaa ja kertoa faktaa.
Tsemppiä kuitenkin ja positiivista mieltä toivottelen!

Keiju.....äääääääääääähhhhhhhhh. Siis pitääkö meidän oikeesti odottaa niin kauan?? Olispa ihanaa jos sulla olis plussa-uutisia!! Antais mullekin uskoa tähän lapan jälkeiseen aikaan...

Niin, noihan on ne faktat. Olisin vaan toisaalta toivonut, että simpat olis tutkittu ennen kun mä alan pumpata itseeni hormoneja. Mutta toisaalta, mieshän on saanut lapsia menneisyydessään ja todistetusti sai minutkin raskaaksi kesällä. Mutta eipä kai siitä mitään haittaa ole, jos kokeilen? Ja seurantaultra on ainakin ekassa Clomikierrossa sovittu tehtäväksi, jatkosta en tiedä.

Suvi, mäkään en valitettavasti ole kovin viisas noissa clomi/lugeasioissa. Itse kun söin vaan Terolutia sen 5 kk.
Mutta samaa oon kuullut että limakalvo saattaa ohentua, mutta jos sulla on seurantaultra niin ei kai siinä sitten mitään haittaa ole jos ne clomit aloitatkin. Sillä seurantaultralla kai just tarkkaillaan noita haittavaikutuksia, ettei limis ole ohentunut liikaa tai tule liikaa munasoluja??

Jos tuntuu epävarmalta niin varmaan voi soittaa lääkärille? Tai tilata soittoajan?

Kiitti vaan vastauksista kaikille! En mä taida nyt enää soitella lääkärille, pistävät vielä psykiatriseen sairaalaan hoitoon! :) On se kumma, kun nyt kun on saanut apuja, niin alkaa pähkäillä, syödäkö niitä vai ei. Mä varmaan vaan niin kovasti haluaisin sen luomuvauvan...

Suvi, kyllähän se lähes luomu on jos clomeilla ja lugeilla tulee. Nehän kuitenkin tukee sun omaa hormonitoimintaa, eikä saa esim. munasoluja kehittymään tai rakkuloita puhkeamaan itsekseen, eikös näin ole?
Ja kun aikaa kuluu, voi TÄYSIN luomuna raskautuminen olla yhä vaikeampaa. PQ!!

Suvi, olikos niin että se sun lekuri oli vähän erikoinen? Meinaan että etkö voi kysyä simppatutkimusta samalla, lekurin mielipiteestä huolimatta? Kun simoissa tapahtuu muutoksia vuosien varrella ja kuukausienkin ero saattaa olla huomattava. Muistaakseni Kastiksen miehellä määrä ainakin vaihteli inssien aikaan jonkun verran?
Hassua että sä mietit nyt clomien aloittamista ennen miehen testaamista, kun mä olisin niin valmis vetämään mitä tahansa troppia. Mutta kun en saa niitä troppeja ennen kuin mies on testattu.... (joo kai se on niin ihan hyvä)
No worries Suvi, eiköhän täällä tasaisin väliajoin pitäisi kaikkien päät tutkia:-)) kun mielialat vaihtelee...

No olinpas kirvoittanut mielipiteitä. En ole itsekään minkään himomoralisoinnin kannattaja, mutta pitempään Kastehelmen edesottamuksia lukeneena, en voinut olla heittämättä ajatuksia kehiin. Niin räikeästi hänen ajatuksensa ja elämänsä erottuvat tästä muusta porukasta.

Hieman kadutaa että pistin tuohon nimimerkkiin tuon äiti-sanan, se oli ehkä hieman tarpeetonta. Mutta tuoreena äitinä tiedän, että vauvan syntymä voi alkuaikana saada hyvänkin parisuhteen rakoilemaan, - 10 vuoden kaksistaan elon jälkeen kaikki huomio kun yhtäkkiä todella menee pieneen ihmiseen. Jos suhde on jo valmiiksi noin huonoilla kantimilla, niin eihän se voi millään mittarilla mitattuna olla hyvä asia. Siitä luulen että kaikki olemme samaa mieltä.

Kun Kastehelmi nyt kuitenkin laskee noita kiertopäiviä ja on menossa tutkimuksiin ja hoitotoimenpiteetkin on tarkoitus aloittaa, niin olen vain ihmetellyt että tosissasiko kuitenkin olet vauvaa tekemässä? Mitä mieltä on miehesi, haluaako hän lapsen? Ei mielestäni ole moralisesti oikein lähteä hoitoihin ihan vain tulevaisuuden varalta. Että jos joskus elämässä on eri tilanne. Jonot kun ovat pitkät ja siellä ihmiset todella motivoituneita sen lapsen saamaan.

Kun henkilö muuten vaikuttaa ihan fiksulta ihmiseltä ja tuntuu asioista paljon tietävän niin on sääli, että tunne-elämän puolella on sitten kypsymätön ja köyhä. Mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi pystyä miettimään oman elämänsä tilanne lapsen kannalta edullisimmaksi. Koska se kai pitäisi olla tärkeintä. Lapsen myötä kun omat tarpeet ja oman tyytyväisyyden tavoittelu siirtyvät väkisinkin enemmän tai vähemmän taka-alalle. Ja kyllähän se oma elämä ja suhde lapsen isään täytyy järjestää hyviin kantimiin jo ENNEN lapsen syntymää eikä vasta sen jälkeen. Että ei kovin hyvä asenne tuo, että kyllä minä sitten kun...

Tarkoitus ei ole itseäni nostaa tässä mihinkään jalustalle, epätäydellinen ihminen olen niinkuin kaikki muutkin, enkä tosiaan mikään kypsyyden perikuva. Mutta osaan kyllä miettiä milloin elämäntilanteeni on otollisin ja paras mahdollinen lapsen kasvaa. Yksinhuoltajia ja epätasapainoisia ihmisiä kun on jo ihan tarpeeksi, ja he valitettavasti kasvavat pitkälti juuri niissä huonoilla kantimilla olevissa parisuhteissa.

Kastehelmi varmasti paskat välittää muiden kommenteista ja saa tästä vain lisää virtaa, mutta kerroinpa nyt oman mielipiteeni silläkin uhalla. Se on tapanani ollut.

Muuten teillä tytöillä on oikein mukavat jutut ja toivon teille kaikkea hyvää vauvan yritykseen!

Suvi, sinuna mä ""vaatisin"" sen simo-testin ennen kuin alat vetämään nappeja. Jos sun miehellä on jo teini-ikäisiä lapsia, niin se ei valitettavasti takaa mitään. Eikä se yhden kerran raskautuminenkaan. Niinhän oli esim. Juliallakin, että kerran oli onnistunut luomuna, mutta testatessa simot olivatkin heikkoja liikkumaan (muistaakseni). Ja se testi on loppujen lopuksi aika pieni ""paha"". Mutta.. sehän on vain mun mielipide. Ne mun miehen simpat olivat analyysi ja kahdella inssi-kierrolla ihan jees, mutta keskimmäisellä inssi-kierrolla olivat vähentyneet ihan sikana, kun 2 kk sitä ennen miehellä oli se 2 vkon 40 asteen kuume - oli siis tappanut simpat (vaikutus näkyy tosiaankin noin hitaasti). Mutta siis kolmannella inssi-kerralla (kuukausi ton huonon kerran jälkeen) tilanne oli taas loistava. Eli tulokset vaihtelevat kyllä, ratkaisevaa onkin, kumpaa tulosta, hyvää vai huonoa, on vallitsevana.

Enhän mä mitenkään muutenkaan kuin huumorilla voi suhtautua noihin ulkopuolisiin kommentteihin. Ymmärrän kyllä, ettei luetusta tekstistä varmaan saa hirveän hyvää kuvaa, mutta kun itse tiedän missä mennään - se riittää, että itse olen kärryillä :) Hieman muuten huvittaa sukanpyörittäjät monikossa.. eihän niitä montaa ole :)

Ei maistu työt...plääh..surffailen vaan täällä vaikka pitäisi sormien naputtaa ihan muita juttuja.

Suvi, kokeile ihmeessä apuja, ei ne niin rajuja lääkkeitä ole, ja ultraseurannan avulla ainakin tiedät miten munasolut kehittyy ja onko oikeasti mahiksia. Mutta en oikein ymmärrä tota simppa-asiaa ja sun lekuria, kyllähän nyt luulisi lähetteen saavan siihen jos itse haluaa?? Vai olenko missannut jotain?

Mä en jaksaisi odotella ensi viikkoon tädin tuloon..kerrankin ;-) Vielä neljä Primolutia syömättä..Sormet syyhyää päästä kokeilemaan sitä ivf:ää! Kunpa ei vaan putoaisi korkealta.

Keijukainen, mä jännään täällä ihan täpinöissäni! Tuu laittamaan illalla viesti jos plussa! Onpa siitä aikaa kun on plussia viimeksi ropissut tänne ketjuun, olis tosiaan jo aika!

Hei, jossain vaiheessa gissa (jos en väärin muista) surkutteli kun rinnat eivät olleet kipeytyneet jännäyksen loppuvaiheessa, niin haluaisin omasta kokemuksestani sanoa, että kyttäsin hermoheikkona rintojani myös jotka eivät kipeytyneet vasta kun pari päivää plussatestin jälkeen. Olin AIVAN varma negasta, koska KAIKILLEHAN tulee tissit kipeiksi, mutta toisinkin voi siis olla! Tsemiä teillle kaikille!

Hoh hoijaa, en saa lisää virtaa. Mutta ihmettelen vain, että miten voit ""luulla"" pelkän tekstin välityksellä tuntevasi minut ja tietäväsi, mitä ajattelen, tunnen ja miten asiat oikeasti ovat. Ei se ole yksinkertaisesti mahdollista. Ja ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta en ole kyllä hirveän tunneköyhä ihminen. Enkä kypsymätönkään. On kuitenkin hienoa, ettei sinulle ilmeisestikään ole elämässä tullut sellaisia tilanteita, joissa on pakko toimia (ja tuntea sekä ajatella) eri tavalla kuin mitä joskus aikaisemmin olisi voinut kuvitella.

Motivaatiostani minun ei kannata varmaan mainita mitään. Moraalistakaan en jaksa väitellä - olen useaan kertaan sanonut, että mulla on kovin erilainen moraalikäsitys kuin monilla ihmisillä. Silti en koe olevani yhtään sen vähemmän oikeutettu hoitoihin kuin kukaan muukaan. Ja vauvaa en ole missään nimessä ""tekemässä"" - jos se tekeminen olisi mahdollista, olisi lapsi jo reilusti yli vuoden ikäinen (saivartelua).

Väkisin tulee mieleen, että olet sama henkilö, joka joskus aikaisemmin antoi ""palautetta"". Mutta eihän se haittaa tietenkään.

Suhteitakin on kuitenkin erilaisia - se mikä on sinulle hyvää, voi olla minulle huonoa ja toisinpäin. Onneksi me ihmiset emme ole kaikki samanlaisia :) Minä en välttämättä haluaisi olla sinun kengissäsi, etkä sinä varmasti minun. Eikä meidän onneksi tarvitsekaan vaihtaa paikkaansa. Eikö se siitä, että sinä olet tyytyväinen elämääsi ja minä ihan ok oman elämäni kanssa?

Enkä kyllä mitenkään ymmärrä, miksi minun pitäisi elää jo nyt niinkuin minulla olisi lapsi. Sitähän ei ole kahteen vuoteen kuulunut ja voi olla, ettei tule koskaan kuulumaankaan. Näin ollen joudun olemaan ""itsekäs"" ja miettimään, miten minun on parasta elää. Ehkä sinä et pystyisi tekemään vasta eteen tulleen raskauden myötä muutosta, mutta minä tiedän pystyväni. Jos kukaan muukaan ei pystyisi, niin miten kävisi ns. vahinko-/yllätysraskauksien? Olen tavannut paljon ihmisiä, joille raskaus on ollut ei-toivottu asia, mutta asiat ovat sujuneet hyvin. Ei niistä perheistä/yh-perheistä aina kasva niitä huonoja ihmisiä..

Hienoa, että sinä osaat miettiä. Ehkä mäkin sitten joskus osaan. Ja edelleenkään ei ole herne nenässä (tuntemattomien ihmisten mielipiteet eivät juurikaan oikeasti purista), mutta väksisin nauratta. Koita sinäkin olla sen verran iso ihminen, että ymmärrät, ettei kaikki elä saman kaavan mukaan. Nyt olen uhrannut suhun jo huomattavasti enemmän aikaa ja vaivaa kuin mitä oikeasti mun mielestä ansaitset. Sinulla on mielipiteesi ja olet täysin oikeutettu siihen, minulla on omani ja yhtä oikeutettu myös.

Nythän voit sitten päivitellä mun moraalitonta ja huonoa elämää ja olla tyytyväinen omaan elämääsi :) Kaikkea hyvää.

Tsemppiä Keijulle testaukseen!!

Mä ajattelin jo torstaina mennä tanssitunnille. Olo on oikeastaan täysin normaali jo, napaan vähän sattuu, jos painaa, tuhruilutkin ovat loppumassa. Ovis vissiin ehti olla ennen leikkausta, kun lämmöt on koholla.

Kyllä Suvi sen simppatestin voi viedä yksityiselle tutkimusasemalla ihan ilman lähetettäkin. Rahalla saa. Mekin löydettiin itse lähetepaperi pari päivää sitten. Miehellä oli tosin mukana se purkki ja pussi, jonka lääkäriltä sain. Mies on muuten ollut yli 2 kk lähes polttamatta! Silloin tällöin polttaa yhden tai max kaks.

Muistit oikein Kastehelmi, siis simojutun.
Suvi,
meillä siis yksi luomuraskaus josta km. Sen jälkeen yritystä vuosi ja vaadin päästä tutkittavaksi ja mies myös. Miehen simot paljastuivat lähes kokonaan liikkumattomiksi, vaikka määrä olikin suht hyvä. Aikaisempi raskautuminen miehen simoilla ei siis todellakaan tarkoita automaattisesti sitä, että miehen tavara olisi kondiksessa. Ikävä kyllä.
Mieheni näytetulos parani HUOMATTAVASTI hänen oltuaan tupakoimatta nelisen kuukautta! Jos miehesi (tai sää) tupakoitte, niin lopettakaa nyt. Sandemanin hienon esimerkin mukaan :)

Yritin tuossa vähän nukkua, mutta ei nukuta, väsyttää vaan ihan hirveästi. Oliskohan sitä huomenna jo työkuntoinen??

Kiitos ihana tukiryhmä! Sandeman kyseli lekurin omalaatuisuudesta. Mulla siis vaihtui lääkäri ja viime kerralla sitten sainkin juuri nuo lääkkeet. Se eka lääkäri oli hirveä! Tämän lekurin kanssa oli puhetta, että simpat tutkittaisiin keväällä, eli hän kai oli sillä kannalla, että muutaman kuukauden kokeilen noita lääkkeitä. Se eka lääkäri sanoi, ettei miehen simppoja ole syytä tutkia lainkaan, 1 siittiö riittää hedelmöittämään!!! Ja kaikki mahdolliset avut, lääkkeet, inssit jne. hän sulki kokonaan meidän tapauksessamme pois, koska hedelmöitys kerran oli jo tapahtunut. Niin vain on lääkäreitä moneen junaan.

Jospa me yritettäisiin sitä tupakoimattomuutta ensin vaikka kuukausi ja sitten aloittaisin lääkkeet? Ja seurantaultrassa käydessäni voisin kysäistä sitä simppatestilähetettäkin. Onhan tässä nyt pari päivää vielä aikaa, ja kuten sanottu olo on nyt niin kipeä, ettei oikein kulje ajatus näiden asioiden suuntaan.

Minun mielestäni Kastis oikeutesi tai halusi saada ei ole tai ei täydykään olla yhtään sen pienempi kuin muiden, mutta ihmettelen miten uskallat tehdä lapsen miehen kanssa jolla on selkeästi alkoholiongelma ja myös mielenterveydellisiä ongelmia (huom. tekstianalyysi) Mutta onhan yh-äitikin äiti ja omaa ihanan lapsen. Miehestäsi et kunnon isää saa. Ei ne tavat muutu lapsen myötä. Huom. tekstinalyysi ynnä oma kokemus. En voi muuta kuin ihailla Tahkoojien henkeä. Tuette ja kannustatte toisianne ihanasti vaikka mielipiteet asioista saattavat joskus olla erit.

Oho, se mitä olet miehestäni lukenut, on mun kirjoittamaa. Sehän on vain yksi puoli asiasta. Ihanaa, että uskallat siitä noin vaan tulkita ja väittää, että miehestä ole ""mihinkään"".

Mulla on usko ja käsitys, että jos itse pystyn muuttamaan itseäni, voi mieskin muuttaa itseään. Jos haluaa. Eihän sekään, että lapsen syntyessä tilanne on auvoinen, takaa, että loppuelämä on hyvää ja isästä tulee hyvä. Ajat muuttuvat, samoin ihmiset. Jotkut hyvään suuntaan, jotkut huonompaan. Monista tulee yh-äitejä myöhemmin, vaikka odotuksen alkaessa kaikki on ollut ""hyvin"". Niin se vain menee ja se ""riski"" on sitten kaikkien otettava.

Alkoholiongelma.. ja vielä selkeä sellainen :) Meillä on sitten siitäkin asiasta hieman eri käsitys sun kanssa. Mun mielestä ihmisellä on alkoholi-ongelma, jos ei voi lopettaa jne. Sellaista ongelmaa miehellä ei ole. Sitä paitsi, loppujen lopuksi se on ihan sama..

Mielenterveysongelmaa en itse kiistä - tosin mielestäni mielenterveys-ongelma tuo enemmän mieleen jonkun skitsofrenian tms. Itse puhuisin mieluummin mieheni kohdalla loppuunpalamisesta ja totaalisesta väsymyksestä. Ongelmahan sekin on, se on totta. Mulla on kuitenkin usko, että ihminen voi parantua. Jos ei olisi, niin parempi kai se olisi viedä teuraaksi, eikö?

Voi hesus, onko tässä maassa oikeasti tällaisia ihmisiä? Älä ""äiti"" ota niin vakavasti kaikkea mitä luet :) ""Onhan yh-äitikin äiti.."" Oletko oikeasti sitä mieltä, että äitiys on noin tavoiteltavaa? Jos minusta tulisi sinun kaltainen (anteeksi vaan) äitinä, en haluaisi siihen hommaan mukaan.

On ihanaa olla ristiriitoja herättävä ihminen. Hieman vain ihmetyttää, millaisia ihmisiä näiden ""ulkopuolisten äitien"" lapsista kasvaa :) Varmaan tietysti hyviä ja ihania :)

Joo, no niin sorgen vaan muut Tahkoojat - koitan jatkossa olla vastaamatta yhteenkään näistä viesteistä. Menee muuten taas ihan harakoille koko homma. Olisi muuten aika kurjaa, jos voitaisiin tukea toisia, jos aina oltaisiin samaa mieltä. Aikamoista tasapäistämistä.

Ja nyt jatkan työntekoa :)

Hehe, kuinkas satuinkaan tänään piipahtamaan palstalle. Täällähän on mielenkiintoista analyysiä :)

Tsemppiä Keijukaiselle testailuun ja Gissalla taitaa kanssa olla kohta jännät paikat.

Meillä muutto lähestyy. Lauantaina pitäis olla ekaa yötä uudessa kodissa. Tuntuu, että aika loppuu kesken eikä tavaroita ehdi millään saada läjään ennen muuttoauton hakemista. No eiköhän se järjesty.

Että näin on vähän erilaiset nämä jännäilyt täällä meillä. Vielä reilu kuukausi ensikäyntiin TAYSissa. Siihen mennessä ehtii onneksi saamaan varmaan kotiin jonkinmoisen järjestyksen ja pikku hiljaa elämä palautuu uomiinsa.

Jatkakaa juttua, josko minäkin jossain vaiheessa ehtisin taas mukaan aktiivisemmin...

Jaahas, täällähän on taas säpinää...

Kastis, jatka ihan rauhassa kommentteja vaan. Mulla on niin kuiva duuni, että vedän huumoria noista teidän sanallisisita taisteluistanne, kuin myös ilmeisesti sinäkin. Onpahan mullakin sitten jotain tekemistä :)

Kiitos vinkistä ""ulkopuoliselle"". Mulla vaan oli viime raskaudessa tissit heti erilaiset, joten nyt olen ihan varma, ettei plussaa tule. Toivottavasti olen väärässä.

Mulla ois perjantaina se verikoe, mikäli haluan sinne mennä. Vaihtoehtona ois, että menen maanantaina, johon mennessä menkat saattaa alkaa ihan itsestään. Toisaalta ois kiva mennä jo perjantaina ja tietää heti, mutta toisaalta en halua sitä negauutista...

Voi Keijua +++++++++++

Ihanaa, Nekun tyttöuutinen :) Konkretisoi odotusta todella.

Gissa, ei mulla ainakaan ole tissit kipeet. Tai, no ehkä vähän parina päivänä olleet mutta ei mitään erilaista. Eikä muutakaan erilaista. Kai mä siirrän ja siirrän sitä testausta jossain alitajunnassa kun en halua negaa tuijotella...

Nyt pullakahville! Laskiaispullia, nam :)

En ota sen kummemmin kantaa Kastehelmen kotiasioihin, mutta sen verran kommentoin, että ihan asiallista tekstiähän noilta ”ulkopuolisilta äideiltä” on tullut. Ilman sen kummempia jeesusteluja, saavat näiden kirjoittajien lapset kyllä olla tyytyväisiä äideistään. Eiköhän heidän lapsistaan ihan ”normaaleja” ihmisiä kasva.

Minä nyt vielä piipahdan. Kiitos Kastehelmi ajastasi, vaikka en suoranaisiin kysymyksiin vastausta saanutkaan. Mutta ei se mitään. Olen kyllä aiemmin kommentoinut, juuri näiden samantyyppisten asioiden saralla, joissa Kastehelmi, kuten itsekin sanoit, on sinulla hieman hmm... eroavaisuuksia valtavirtaan nähden. Mutta ei se mitään! Kuten sanottu, annetaan kaikkien kukkien kukkia! Suosittelisin kuitenkin ottamaan vauva-asian puheeksi myös mahdollisen isäehdokkaan kanssa, hänellä kai myös sananvalta jos perheeseen on lisäystä tulossa. Vaikuttaisi ainakin olevan ihan ajantasalla ja isyyteen innolla valmistautumassa... No joo, kyllä minä ihan oikeasti toivon sinulle kaikkea hyvää valitsemallasi tiellä!

Vaikenen nyt.