Tahkoojat 183

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, lueskelin vähän vanhempia viestejä ja alan päästä taas jyvälle. Notkun netissä, kun heräsin tänään vasta puolenpäivän jälkeen, eikä tietenkään uni nyt tule kovin aikaisin. Onneksi tänään oli vielä vapaapäivä, kun tuo juhliminen vaatii niin kovat verot.

Meidän mökkijoulussa tosiaan oli valkoinen aatonaatto ja aatto. Lunta ei ollut paljoa, mutta pakkasta oli sen verran, että puut ja maa olivat kauniisti huurteessa. Aattoaamuna satoi vähän lunta suureksi iloksemme. Käytiin silloin miehen ja koirien kanssa metsässä samoilemassa ja nautittiin kuumaa glögiä termarista metsän keskellä. Siihen sitten metsissä liikkuminen jäikin, kun joulupäivänä ja tapanina oli jo märkää ja likaista. Oli kyllä ihanaa olla perheen parissa ja mökillä. Saunottiin tosi paljon ja tietysti syötiin ihan älyttömästi, luettiin kirjoja ja pelailtiin. Unet jäivät vähiin, kun oli niin kivaa. Kovasti kaikki haaveiltiin päikkäreistä joka päivä, mutta ei niitä sitten kuitenkaan maltettu ottaa :)

Molly, hienoa, että olette edenneet hoidossa! Kuulosti muuten nuo sun menkat ihan samalta kuin mullakin viimeksi, eli ensin muutama päivä vähemmän vuotoa ja sitten supistelua ja oikea lorahdus vuotoa hyytymineen. Ehkäpä sitä kiinnittymisyritystä tosiaan oli. Tuli muuten mieleen, kun puhuit F:n hoitajista, että yksi heistä on meidän perhetuttu. Mä en ollut ikinä aiemmin häntä tavannut, mutta kerroin vanhemmiltani terveisiä heti kun nähtiin ja tunnistin hänet nimestä. Tämä hoitsu olikin sitten meidän mukana koko ajan, punktiossa ja alkion siirrossa. Se jotenkin helpotti tilannetta, vaikka ensiksi luulin sen olevan vähän kiusallista. Oli niin ihanaa, kun hän siirron jälkeen halasi ja toivotti kovasti onnea. Tuli hyvä mieli.

Meillä on nyt tämä luomukierto ja tuntuu siltä, ettei ovista ollut lainkaan. Yleensä mulla on aina tosi paljon limoja ja ovispäivänä tuntuu kipua. Nyt ei ole ollut mitään. Noh, ollaan onneksi puuhasteltua aika paljon just in case, tosin ihan vaan siitä ilosta :) Krapulapäivät ovat ihania, kun lojutaan vaan sängyssä koko päivä ja eipä siellä ole paljon muuta tekemistä... ;D

Ihanaa, että Tiitulla oli ultrassa kaikki hyvin!

Vippellä se on sitten homma paketissa? Onko mahtava fiilis?

Manna, alkiot säilyvät pakkasessa kai ikuisesti, ainakin kymmenestä vuodesta puhuttiin lääkärissä. Juuh, mä en hirveesti täällä valitellut sitä refluksia silloin hoidon aikaan, kun oli niin paljon muutakin valittamista, etten jaksanut vaivata teitä enempää ;) Mutta siis mulla refluksi yskittää ihan hirveesti, kun mahaneste nousee ylös. Yöt on pahimipia, vaikka sängyn alapäätä on laskettu alemmas ja nukun melkin istualteen. Progesteroni voi pahentaa oireita ja luulen, että niin kävikin. Tosin lääkärin mukaan munasarjat olivat niin isot, että painoivat suolistoa, ja se olisi myös pahentanut oireita. Mutta oireet jatkuivat niin pitkään punktion jälkeen, että uskon niiden johtuneen lugeista. Mene ja tiedä.

Jesh, mutta nyt täytynee yrittää mennä nukkumaan. Jatketaan taas!

Heh, täällä kukutaan, kun aamulla nukutti. Voih huoh* tätä unettomuutta nyt sitten. Yhtään ei väsytä, vaikka pitäisi. No, pölisen täällä yksin.
Mä odotin, että Vippe ois ollu UudenVuoden megabilettäjä, mutta ei :( Teillä kuulostaa monesti olevan niin vauhdikasta ja hauskaa! No, vaihtelu virkistää ja onhan se toki mukava istuskella ja ottaa rauhallisemmin välillä. Joskus mulle tulee sellainen meno-olo, että täytyy päästä tanssimaan ja silleen bileileen:D Mutta kieltämättä tykkään suht rauhallisista kotibailuista useimmiten. Jes, onnea NYT G:stä. Kai se nyt on niin valmis, kun voi olla. Hyvä, että lähellä on tarkkasilmäinen pilkuntarkistaja vielä. Nyt täytyy kysyä, että miten kauan puristit gradua? Jatkoitko tavallaan kandiaiheesta? Sano sit heti, kun saa oikeesti onnitella "virallisesti maisteria."
Nasupin Joulu kuulosti edes hiukan valkoiselta. Muutenkin ihana mökki/metsäjoulu, voih* Ihanalle kuulosti tuo metsäsamoilu ja glögittely. Tosi harmillinen tuo refluksivaiva. Ei siihen sit auta lääkkeet? Vai onko leikkaus ainut vaihtoehto? Sitten varmaan raskaanaollessa voi pahentua, kun vatsa alkaa painaa ? Toivottavasti siihen keksittäisiin joku helpotus. Sama juttu muuten mulla oli viimekierrossa, mikä oli ihan "tynkä" muutenkin; en tuntenut ovista millään tapaa. Joskus kai jää välistä koko ovis. Mutta hyvä, että varmistelitte:) Ei sitä koskaan tiedä.
Kiitos muuten Sanelma postista; laitoin commentsit takaisin ;) Toi hepostelu kuulostaa niin ihanalle harrastukselle. Pitäsköhön innostua kokeileen taas monen vuoden jälkeen. Pääsisköhön sitä edes konin selkään enää :S

Nyt alan vähän lukea ja sitten laskea lampaita..

Huomenta! Jee, olipa ihanan paljon tullut uusia viestejä illan / yön aikana, kiva kun kerrankin aamullakin on uutta lukemista:)

Kivoilta kuulosti Nasupin, Vipen ja Mannankin uudet vuodet. Harmi sitä Nasupin refluksi-tautia ja jos vielä lääkkeet pahentaa sitä.

Hmm Keiju, ihan hyvin ollaan voitu olla samoilla katoilla, siinä on useampi samankorkuinen talo ja monta pienenpää kattoterassia... Muakaan ei iske yhtään nuo alkottomat siiderit, yöks, mieluummin juon sitten ihan vaikka vissyä.

Argh, mitenköhän sitä saisi jonkun työmotivaation päälle? Ei nappaa pätkän vertaa...

Hih, mäkin olin Uutena Vuotena kattoterassilla, nimittäin vanhassa kodissani ;) Varmaan tosin aika kaukana teistä Keijukainen ja Tiitu. Voisin ainakin kuvitella niin.

Edellisenä yönä tunti unta, viime yönä vähän paremmin. Huimat 3 tuntia. Heräsin klo 02 yöllä eikä sitten ole enää nukuttanut. Paitsi nyt, krooh pyyh. Voi kurjuus, sais jo rytmi löytyä. Vatsakin on ihan megakipeä, tällaista en muista olleen koskaan..

Nasupille tsemppiä refluksiin. Itse olen kärsinyt joskus närästyksestä ja vatsatähystyksessä todettiin, että mun läppä (mikä lie viralliselta nimeltään) on aika löysä, joka päästää helposti vatsanesteitä kurkkuun ;( Närästys pysyy muuten poissa, mutta loppukierrossa syöpöttely kyllä kostautuu.

Huomenta!

Vitsi täällä on paljon tekstiä, en varmasti muista kommentoida kaikkia!

Ihan ekaksi onnittelu Vipelle, huima saavutus, nyt kannattaa olla itseensä tyytyväinen :) Ihana matkakin odotettavissa, jess.

Kiitos vaan autokommenteista :) Homma edelleen ihan levällään, katsotaan nyt mitä tästä tulee. Edelleen haluaisin sen Corolla Verson, mutta taitaa olla, että en raaski ostaa niin kallista. Suhteellista tietysti, mutta onhan mulla tiedossa pienempiä tuloja pitkäksi aikaa ja taitaa se perheenlisäys jotain uusia kulujakin tuoda. No, mä voin hyvin muuttaa vielä mieltäni ja ostaakin sen, onhan mulla naisena oikeus muuttaa mieltäni :) Kastiksen tavoin meillä noita nou nou merkkejä aika paljon, se kyllä helpottaa valintaa.

Nasupin vaiva kuulosti kyllä ikävältä :( Tosi kurjaa, jos se vaikuttaa raskausaikanakin ja saa siten harkitsemaan koko raskautumista. Onpa taas tehty ihmisen elämä hankalaksi. Tuo äitiyspvraha-kuvio ulkomaille muutettaessa on kyllä monimutkainen, toivottavasti saat jotain selvyyttä. Mun tutut ovat saaneet lapsen Norjassa, mutta äiti oli vaadittavan ajan töissä ennen raskautumista ja sai ihan normaalin sen maan äpvrahan työtulojensa mukaan. Siellä on suurempi ja pidempi kuin täällä, joten se meni hyvin niin. Nyt lähtivät sinne uudestaan töihin ja hakemaan toista lasta :/ (hieman kiristää nuo kommentit)
Nasupin valkoinen mökkijoulu kuulosti suorastaan kadehdittavalta :) ja kyllähän se vuodenvaihdekin sitten hyvin meni :) Tietysti jälkeenpäin ehkä ei niin kivaa.
Huvittavaa, että mun tekee jatkuvasti mieli juoda, nyt kun en voi. En normaalisti edes juo kovin usein/paljon ja harvoin kotona yhtään. Nyt haluisin jatkuvasti ruoan kanssa viiniä tai jotain. Tosi kummallista. En siis tietenkään valita, olen mielelläni ilman.

Mä taisin jo kirjoittaakin, että en löytänyt sellasia kivoja vaahtokarkkeja, vaan jotain tyhmiä monivärisiä. Eikä niitä sitten edes syöty, ei tainnut ihan tippua tämä idea tai sitten vaan unohtui. No, ei väliä, kuoharia tuli juotua kuitenkin :)

Pitänee aloittaa työt. Anteeksi jos ja kun unohdin kommentoida jotain tärkeää. Mukavaa työpäivää kaikille, tulkaahan jutskailemaan!!

Kastis, koska se sun projekti täällä päin avattiinkaan?

Gissa, se avataan ens vuoden keväällä. Eli vielä on meidän osalta töitä paiskittavana ;)

Nasuppi on juhlinut oikein urakalla. Hyvä hyvä, kunnon nollaus sopii joskus oikein hyvin!

Kivasti ollut vilskettä! Ja meillä noita yökukkujia - itsekin lukeudun kyllä niihin tällä hetkellä. Damn tätä rytmiä tosiaan. Aamuisin silmät aivan ristissä. Äh, mitä vaivoja Kastiksella ja Nasupilla :( Mulla oli kans pari viikkoa selkä ihan jumissa. Onko tää tosiaan tätä kolmenkympin jälkeen, kysyn vaan?? :)

Sanelma, kiitti postista! Tosi kivan näköiset hiukset, sopi hyvin!! Juuri siihen sun ihonväriin kun mainitsit että sait kommenttia. Hassua että sulla on päälle viiskymppinen miespomo joka huomaa tuollaiset - ja ITSE värjää hiuksensa :)))

Jahas, vuoronperään ollaan niitä nollauksia näköjään harrastettu ja tällä kertaa oli Nasupin vuoro. Ihan hyvää ne tekee. Liikkistä tuo miehen ystävän tuki! Kyllä nää meidän suomalaiset miehet on ihania :) Totta juu Nasuppi, ihan hyvä selvittää asioita etukäteen ja miettiä vaihtoehtoja. Muuttohässäkässä on paljon ajateltavaa. Kuitenkaan, kuten ollaan saatu huomata, raskautumiseen liittyvissä asioissa ei vaan oikein voi suunnitella, plääh :/ Eli jos tuntuu että muuten aika olisi hyvä ja henkisesti jaksatte, niin varmaan se PAS on ihan ok juttu tässä vaiheessa? Tietysti voihan sitä lykätä vähän jos siltä tuntuu, jos ihan mahdottomaksi menee toisessa maassa. Väliaikaisesti te ymmärtääkseni lähdette pois Suomesta? Toisaalta siinähän voi käydä niinkin, että väliaikainen muuttuu toistaiseksi- tai enemmän tai vähemmän pysyväksikin, koskaan ei tiedä ;)

Vippe, tosiaan kerrohan sitten kun oikein virallisesti voi onnitella, ettei taas skoolata liian aikaisin ;) Tuohan kuulostaa kyllä oikein hyvältä ja valmiilta.

Mä olen nyt kirjoitellut tätä viestiä varmaan tunnin verran, huooh. Koko ajan jotain hässääkkää tässä... Tarvii palailla taas...

Huomenta kaikille!

Manna ei tullut mulle mitään kommentteja takaisipäin??!! Pistätkö uusiksi?

Soittelin eilen muuten tuonne TAYSiinkin ja yritin varmistella, että mun seuraava aika olis mieluisemmalle lääkärille. Mutta eipä tuolla julkispuolella tuohon asiaan pysty vaikuttamaan. Täytyy vain toivoa, että on onni myötä. En jostain syystä oikein luota siihen toiseen lääkäriin. No onneksi on aika selvät sävelet. Varmaan samoilla eväillä mennään kuin edelliseenkin PASsiin.

Mulla on muuten sama tauti päällä kuin Tiitullakin. Työmotivaatio nollassa.

Mulla myös työmotivaatio nollassa. Tekis mieli mennä kotiin nukkumaan poikieni väliin ;)

Mun närästys on tosi pientä eli ei vaadi mitään erikoisia nukkumisjärjestelyjä enkä usein edes muista sitä. Tänään sattuu närästämään, mutta olo ei ole muutenkaan mikään kaikkein ruusuisin univajeesta johtuen. Kyllä se tästä, jonain vuonna.

Samma här. Motivaatio zero. No täällähän on sitä mukavampi sit turista :)

Kastis, sitä sun vatsakipua ajattelin. Ikävää, toivottavasti häviää asap. Musta jotenkin tuntuu, että 32 oli mulle joku rajapyykki, sen jälkeen on yhtä alamäkeä ollut terveyden ja kunnon kanssa, voi hoh hoh. Juuri sen takia pitäisi alkaa säännöllisemmin kuntoilemaan, ja mieluiten siis forever eikä mitään muutaman kuukauden spurtteja ja sit taas laiskottelua kunnes tulee seuraava "säännöllinen jakso". Golf vois ehkä olla hyvä. En tosin tiedä miten kärsimättömällä kestäisi hermo.

Nasuppi, olisi muuten hauska jutella lisää ja tietää sekin kuka se teidän perhetuttu-hoitsu on. Pistä nyt sitä sähköpostia ;)

Missäs meidän Keiju tänään viipottaa?

Vatsakipu on jo tiessään ;) Oli vaan joku noin tunnin aikamoinen jakso. En usko (halua uskoa) että liittyisi endoon, ei mulla ollut ennen ekaakaan lapaa mitään eikä koskaan ennen tätä mitään kipuja. Saattoihan se johtua ihan mistä tahansa suolen väänteestä ;)

Mä oon ollut nuorena ihan superkunnossa, kilpaurheilun takia. Sitten oli monta sairastelu-vuotta, jolloin olin tosi heikossa kunnossa. Nyt taas huomattavasti parempia vuosia, mitä nyt viime vuonna oli hieman jalan kanssa ongelmia. Nyt nekin ovat poissa. Parempaa kohti siis, tällä hetkellä, vielä kun saisi unirytmit toimimaan.

Moro!
Molly, täällähän minä :)
Nasupin joulu kuullosti tosi idylliseltä, olis ihanaa olla mökillä, mutta meillä ei ole juoksevaa vettä eikä sisävessaa eli se kyllä rajoittaa halukkuutta olla siellä talvella...

Tiitu, ei me sitten taidettukaan olla samalla terassilla, tää todella korkea talo missä oltiin, on ihan ainokaisena alueella eli ei ole muita samanmoisia. Mutta kattoterdellä kummiskin, kuten Kastiskin :-)

Mulla on kans yks sellainen kaukaisempi tuttu F:ssa hoitajana, mutta en nähnyt häntä kertaakaan koko hoitojakson aikana. Ehkä olis ollut kyllä kiva tavata.

Vippen gradun edistyminen kuullostaa kaikkiaan hinolta, pian se on valmis! Yes!

Mä en ole vielä ehtinyt käydä kurkkimassa kuvia, Manna, mun meililaatikko on tosi pieni eli se kuva ei ole vaan mahtunut ja siksi tulee bumerangina takaisin.

Joo, se pihakuva on otettu silloin marras-joulukuun taitteessa, kun yhdessä yössä tuli se 15 cm lunta. Eli noi lumet on olleet ja menneet jo kauan ennen joulua :) Oma kuvani on kyllä ihan tuore, eli eilen napsastu.

Vipen gradua en muuten ole kommentoinut mitenkään vähään aikaan. Edelleen hattua nostan vielä korkeammalle, jos on mahdollista. Upeaa kun ihmiset jaksaa ahkeroida. Toivotaan että valmistuminen poikii myös hyvän työpaikan.

Heissan!
Kävin vielä tänään keskustelemassa proffan kanssa jostain kommenteista, jotka ei ihan auennut.. Tänään vielä sitten vähän viilausta, ja haen vielä pari lähdettä, ja annan viittä vaille lopullisen version huomenna ohjaajalleni.. (Hän saa vielä ehdottaa mahdollisia lisäkorjauksia) Kaiken kaikkiaan oikein hyvältä näyttää. Viikon päästä jätän siis gradun virallisesti. Viimeiseen asti sitä varmaan tulee luettua ja viilailtua.. Ja perjantaina sitten matkaan. Ihanaa!! :) Kiitos vaan kovasti teille kannustuksesta! :)

Maisteria saa onnitella vasta myöhemmin keväällä, kun (toivon mukaan) on nimi työsopimuksessa. :)

Nasupin refluksiongelmat kuulostaa tosi inhottavalta! Ei mikään ihme, että uusinta-IVF ei enää houkuttele. Eikös Kela maksais äitiysrahan sulle kuitenkin? Vai koskeeko se vaan Suomessa asuvia.. Kuten huomaatte, en tiedä mittään.. Olikos se niin, että oot kotirouvana (luet pääsykokeisiin?) vai meetkö töihin siellä?

Appivanhemmat tuli kylään eilen illalla. Appiukko vähän taas tsiigailee mein remonttia ja mun pitäis varmaan pitää seuraa anopille.. Ruokaakin tars tehdä. Sorry kun jää kommentointi nyt vähän vähiin.. :/

Vippe, multa on mennyt ihan ohi että mikä remontti teillä on päällä (tai suunnitteilla)? Ja huiuij, oliko se jo viikon päästä kun lähdet reissuun?! Kivakiva! Miten pitkään olet poissa? Mahdatkohan ollenkaan päästä päivittämään lomakuulumisia sieltä sitten...

Muakin kiinnostaa Nasupin muutkin suunnitelmat muuttoon liittyen. Tunnetteko tai tiedättekö ennestään ketään sieltä mihin muutatte?

Keiju, kävin odottajien puolella lukemassa, sattumoisin minäkin hankin sitä E-EPAA nyt just viimeksi kun ostin niitä mageja. Foolihaposta, mä syön nyt Vippen vinkistä Tri Tolosen Foli-B strongia, siinä on reippasti foolihappoa, tarvii ottaa vaan 1 päivässä eikä tabu haise/maistu pahalle. Gissallekin vinkkinä. Gissa, miten muuten ne vuodot mitkä sulla oli raskauden alussa, onko ne kokonaan loppunut jossain vaiheessa? Ensviikolla sulla sitten jo se ultra.

Tässä vielä lainaus netistä siitä Foli-B Strongista: Foolihapon päivittäinen saantisuositus nostettiin äskettäin Suomessa 180:sta 300 mikrogrammaan/vrk eli µg/vrk. Yhdysvalloissa ja Kanadassa suositellaan jo 400 µg/vrk ja Englannissa eräät neurologit suosittavat jopa 800 µg/vrk. Kuopion yliopiston tutkimusten mukaan foolihapon, B6- ja B12-vitamiinien piilevä vajaus on yleistä Suomessa.

Foli-B Strongia suositellaan käytettäväksi erityisesti myös raskautta suunnitteleville ja odottaville naisille. Foolihappo on välttämätöntä sikiön normaalille kehitykselle. Hedelmällisessä iässä olevan naisen tulisi ottaa foolihappoa ruoan lisänä jo ennen hedelmöitystä. Myös tulevan isän kannattaa ottaa foolihappoa, koska se lisää siittiöiden määrää ja parantaa sperman laatua.

Tablettien sisältö:
Foolihappoa 800 µg
B6-vitamiinia 10 mg
B12-vitamiinia 3 µg

Ai niin ja lisäksi vielä edelliseen:

Annostus: 1 tabletti päivässä. Suositellaan otettavaksi aamiaisen yhteydessä tai heti sen jälkeen.

Onko Keiju kommentteja? Mä vedän nyt tabun päivässä, ei kai ole liikaa? Mun lääkäri muuten kysyi heti viimeksi kun kävin, että joko syön foolihappoa. Kehoitti aloittamaan jo tässä vaiheessa ennen seuraavaa hoitoa.

Huomenta!
Huh, kuinka väsyttää. Mutta ihana ilta oli eilen! Juhlittiin siis miehen kanssa 10-vuotista yhteistä taivalta. Käytiin Villa Thaissa syömässä (ihana paikka, suosittelen lämpimästi!), meillä oli romanttinen nurkkapöytä kynttilöineen päivineen ja ruoka oli namia. Sain tosi kauniin kaulakorun (sydän), mulla ei ollut miehelle kuin pieni pullo aitoa shampanjaa...äh, on niin vaikea keksiä mitään, ja me on tehty periaatepäätös ettei vuosipäivinä ostella mitään ettei mene krääsän vaihtamiseksi...no, mies sanoi että halusi mulle kuitenkin sen korun ostaa.

Molly, mä söin tota Foli-B Strongia ennen raskautta eli just sen 800 mikrog päivässä eli musta se ei ole liikaa. Mähän söin myös E-vitamiinia vajaat 300 mg päivässä, sehän on sellainen "hedelmällisyysvitamiini". Mä uskon että noi asiat vaikuttaa siihen alkion kiinnittymiseen kuten myös esim. sinkki joka on hyvä limakalvoille.

Ihanaa Vippe kun sulla reissu häämöttää! Me alettiin suunnitella nyt kevääksi myös matkaa rapakon taa kun Pohjois-Amerikka on niitä turvallisia kohteita myös raskaana oleville. Maaliskuussa varmaan lähdetään jos kaikki menee hyvin.

Ihanaa perjantai! Oon kärsinyt tällä viikolla ihan extrapaljon aamuherätyksistä :/

Huomenta!

Keijulle myöhästyneet onnittelut 10-v päivästä, ihanalta kuulosti teidän ilta.

Molly, olen myös syönyt jo kauan ennen raskautta foolihappoa, en kylläkään muista määrää. Nyt saan sitä sitten Multitabsin raskaus-vitskuista, se on tällä hetkellä ainoa vitamiini, jota syön. Välillä on kyllä pakko ottaa lisä-magnesiumia, kun olen taas alkanut enemmän liikkumaan ja suonenvetoja pukkaa.

Olin eilen piiiitkästä aikaa pumpissa ja ai että teki hyvää:) Olen ollut ihan vaan kävelyn (sauvoilla ja ilman) harrastaja punktiosta asti (tai itseasiassa jo vähän ennen sitä, kun alkoi turvotusta olemaan) ja nyt ajattelin pikkuhiljaa taas lisäillä jumppia ja salia.

Jee, perjantai! Mitäs suunnitelmia flikoilla? Meillä rauhallista oleilua tiedossa ja joulukoristeet ja-valot pitäisi keräillä pois. Täytyy muuten vähän hehkuttaa, mies on pitänyt nyt loppuviikon vapaata ja sanoi leipovansa tänään korvapuusteja :) Kiva mennä sitten töistä pullantuoksuiseen kotiin...

Voi lucky you Tiitu! Mä olenkin varsinainen pullahiiri, lupaatko tarjota niitä meillekin? :)

Juu, mä olen kans syönyt niitä raskausvitamiineja aikaisemmin, tai Multitabs Special + nimellä ne kai meni ennen. Siis raskautumisen toivossa ja sittemmin plussan jälkeen. Mutta ne haisee ja maistuu niin pahalle :/ Nyt oli vähän taukoa välissä ja tässä Foli-B:ssä kun sit on just korkeampi määrä sitä foolihappoa niin aattelin kokeilla. Meillä pitäisi löytyä kotoa e-vitamiinia ja sinkkiäkin (peruja siitä kun aikoinaan keväällä ostin miehelle ja pistin kuurille ennen edellistä hoitoa :).

Keijulle ja miehelle myöhäiset onnittelut vuosipäivän johdosta! Me ollaan kans tällainen "vanha pari" ;) Ravintolailta kuulosti tosi tunnelmalliselta. Mitäs herkkuja söitte? Olin aivan hulluna thaikkuruokaan just silloin syyskuussa kun olin raskaana, jostain syystä. Teki vaan mieli tulista currya tai wokattuja nuudeleita kasviksilla, erityisesti porkkanalla ja vihreillä pavuilla. Naminami.

Hei, ruuasta puheen ollen, täytyykin tulostaa ne Pirittan lähettämät reseptit jos vaikka saisi kokeiltua viikonloppuna! Meillä on rauhallinen sellainen tiedossa. Varmaan vaan elokuvia ja kotona oleskelua, kokkailua ja sellaista. Pitäisi siivota ja järjestää vaatekaappejakin vähän... Ja huomenna treffaan kyllä pitkästä aikaa yhtä tyttökaveria kaupungilla, käydään vähän kahvittelemassa ja vaihtamassa kuulumisia.

Hellou!

Jes! Perjantai. Tää on niin vakio kommentti, että pakko oli taas laittaa. :)

Eilen olin ratsastamassa. Ihan hyvin meni, vaikka pilkkopimeässä pitikin mennä. Luotin vain siihen, että kyllä se hepo jalkoihinsa näkee. Ja näkihän se. Onneksi on pienen pieni lumikerros maassa, niin näkee edes että missä tie menee.

Viikonloppuna meille tulee sisko perheineen kyläilemään. Lauantaina ulkoillaan ja syöpötellään ja ehkä pelaillaan illalla jotain. Sunnuntaina lähtevät ajoissa kotia kohti, joten silloin saattais ehtiä vaikka tallillekin käymään. Ainakin jos mies tekee töitä.

Mulle ei muuten ole tullut Piritan lähettämää reseptiä. Tais jäädä joku kuvakin tulematta sieltä. Liekö Pirita deletoinut meikäläisen postituslistalta. hehe.. Pistätkö Molly mulle ohjeen forwatoiden, jos tuo Pirita ei ehkä lue tätä meidän puolta niin ahkeraan.

Ai niin, Keijulle tosiaan onnittelut pitkästä yhteisestä taipaleesta miehesi kanssa.

Mistä ihmeestä mä löytäisin motivaatiota tänne töihin. Kun ei ole kiire, niin en saa mitään aikaiseksi...

Iiihanaa Tiitu, vai että korvapuusteja =) Mä oon ihan kade niille keiden miehet leipoo. Vaikka mun mies ei olekaan mikään tyyppillinen suomalainen "jörrikkä" niin ei se kyllä ikinä leipoa osaisi! Ruokaa laittaa kyllä ja hyvää sellaista :)

Kiitos onnitteluista! Onhan sitä yhteistä taivalta tosiaan jo takana, ihana teinejä on oltu kun on alettu seurustella =) Ja kuitenkin kummallakin ehti olla pitkä suhde jo ennen "meitä" joka oli tosi hyvä juttu.

Syötiin eilen ihanaa kookoskanakeittoa, grillattuja jättikatkarapuja, kanavartaita pähkinäkastikkeessa ja sitruunaruohon ja paahdettujen chilien kera paistettua kanaa. Arvatkaa siis vaan olinko ähky! Mies joutui tekemään suururakan ja syömään suurimman osan koska mun rekkamiesnälkä on huomattavasti poistunut.
Jälkkäriä ei tosiaankaan jaksettu vaan syötiin sitten kotona jäätelöä.

Ootteko muuten seuranneet American Talenttia? On siellä aika moista viheltäjää mutta kyllä todellisia taitureitakin.

Meillä olis tarkoitus mennä tänään miehen kanssa leffaan ja huomenna tulee mun sisko miehensä kanssa koko päiväksi meille. Saunotaan, tehdään ruokaa ja katsotaan leffoja, relaillaan ennen kuin lähtevät ensi viikolla taas takaisin pohjoiseen.
Eli rauhallista yhdessäoloa meilläkin tiedossa.

Molly, mä otan foolihappoa ihan pelkästään, eli on nimeltään Foliren ja ihan pieni nappi, eikä maistu miltään :)
Mulla taisi olla muutaman kerran vuotoa plussan jälkeen, mutta loppuivat aika lyhyeen. Se kylmää kyllä pahasti, onneksi ei ollut enempää. Ultra on tosiaan keskiviikkona, vähän jännittää ja varmaan lisääntyy vielä lähempänä. Kävin ke kuuntelemassa sydänääniä, se auttoi kyllä kovasti.

Keijun ilta kuulosti kivalta ja ruoka hyvältä :) Mä en ole koskaan ollut thairavintolassa, kotona olen jotain tehnyt, mutta olisi kiva maistaa ihan ravintolaruokaakin.

Meillä ei mitään vkonloppusuunnitelmia, varmaan aika rauhallista. Mies rakentaa saunaa ja mä varmaan siivoan. Nyt pitäs kyllä alkaa liikkumaan, kun vointi on ihan hyvä väsymystä lukuunottamatta. Sais sitten vähän paremmalla mielellä syödä, kun ruoka tuntuu maistuvan :) Ei vaan tule lähdettyä, harmittaa.

Iltaa. Tuli tämä päivä nukuttua. Kuume sahaa edelleen ees taas 36-38 väliä. Vie aika hyvin voimat mutta siten kun nukkuu ja ollaan enemmän siellä 37 tuntumassa, niin tuntuu ihan ok:lta. Mitään nuhaa tms ei kuitenkaan ole, outoa..

Keijukaiselle onnittelut 10-vuotispäivästä. Mullakin tuli ex:n kanssa silloin 10 vuotta täyteen, on se vaan jumalattoman pitkä aika. Siks tämä nykyinen juttu tuntuu niin uudelta, kun on vasta pari vuotta (ja virallisesti 1,5 vuotta) täynnä ;)

Viikonloppuna ois tarkoitus, kuumevaihtelusta huolimatta, urheilla. Olen pitänyt pitkää joulutaukoa ja nyt ois taas aika aloittaa. Salin kevätohjelma vaikuttaa vaan huonommalta kuin syksyn ohjelma, esim. mun lempipump on siirretty toiseen päivään, jolloin on muita hyviä tunteja. Onneks voin käydä saman ketjun toisella salilla, jossa on mun suosikkivetäjäkin.Muutoin ajattelin vain olla vaikka nurkkien villakoirat huutaa kyllä imurin perään.

Meillä mies tekee ruokaa mutta myös leipoo, mikä on tosiaan ihanaa. Harmittavan vähän on kyllä nyt saikullaan leiponut ja saikkukin alkaa varmaan lähestyä loppuaan. Onneks on saanut graduaan myös hinosti eteenpäin, eka versio on luettavana ja tähän asti saadut palautteet ovat hyviä.

Mulla on mennyt ihan ohi Vipen matka. Mihin olette siis menossa?

Itselläkin ois kova matkakuume, mutta näillä näkymin ei ole tiedoissa kuin se talven Lapin reissu. Lennot on onneks jo varattu, on edes jotain mitä odottaa. Mulla on toi rahan käyttö hieman karannut lapasista, pitää nyt tarkentaa, kun vuosi sitten jäi vanhasta asunnosta kivasti rahaa tilille ja vaikka ostettiin oikeastaan kaikki huonekalut uusiksi ja tehtiin iso remppa, niin rahaa jäi silti. Sitten kun ostettiin auto ja maksoin siitä ison osan heti pois, niin johan jäinkin "pelkän" palkan armoille. Nyt sitten pitäis vähän tarkentaa omaa kulutuskäyttäytymistään.. Huokaus.