Tahkoojat 183

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hinoa Molly että rattaat pyörähti eteenpäin seuraavan hoidon suhteen! Todellakin toivotaan ettei kela mukise tosta lääkekatosta sen enempää. Luulisi kun hoidon aloituksen ajankohta on kuitenkin jo tiedossa, se olisi ok että ostat lääkkeet jo nyt. Ja kun sulla ei tullut niitä sivuvaikutuksia jarrusta ym. ei varmastikaan kauhistuta alkaa samaan rumbaan? Siis onhan se iso juttu mutta olis varmaan kamalampaa jos olis tullut jotkut mega-vaihdevuodet viimeksi?

Joo, on noi vanhat filmit ja nauhoitukset kyllä ihania. Musta ei ole kaitafilmejä ym. eikä muitakaan tallenteita paitsi fotoja ja sit noi diat. Miehestä on kai jotain laulelua :-) ja se on kyllä sellainen tekniikka-freak että saan varmaan tapella ettei ota videokameraa synnytyssaliin!

Heips, jee, olette palailleet joulun hiljaiselon jälkeen. Kivoilta kuulosti kaikkien joulut, paitsi se gissan kellarihässäkkä ja Annun pesukoneen hajoaminen. Meidänkin joulu sujui ihanasti, aattona oltiin meillä miehen vanhempien kanssa ja joulupäivänä käytiin Tampereella mun perheen luona. Kalat ja mädit jäi multakin tänä vuonna väliin, jotain "turvallista" kalaa kyllä söin, mutta enemmän keskityin tällä kertaa sitten laatikoihin, rosolliin ja kinkkuun:) Kerrottiin uutinen ja kaikki olivat tosi liikuttuneita ja innoissaan.

Jes, Mollylla alkaa kohta taas täysi tohina. Vähän kyllä kuulosti siltä, että luomuplussakin oli lähellä;)

Hmm, Emmi, oletko tehnyt testiä?;)

Kävin tänään varhaisultrassa Väestöliitossa, kaikki oli hyvin, sydän sykki vimmatusti, pituutta n. sentti, juuri sen verran kuin tässä vaiheessa pitääkin:) Lasketuksi ajaksi määriteltiin 12.8. Nyt kai sitten uskaltaa alkaa sitä neuvolaakin varailemaan...

Mukavia välipäiviä kaikille!

Tiitu, sullahan oli tosiaan se ultra tänään! Minä lahopää muistin että se olis ollut vasta huomenna. Todella HINOA että kaikki kunnossa siellä, miten ihanaa ja liikuttavaa! Milläs viikoilla siis nyt olet?
Varmasti oli sykähdyttävää kertoa uutinen jouluna.

Keiju, nyt olen kahdeksannella viikolla, tarkkaan ottaen 7+4. Vielä on riskiaikaa toki jäljellä, mutta vähän kuitenkin helpotti, että on siellä missä pitääkin, vastaa viikkoja ja syke näkyi. Vaikka olenkin ollut suht rauhallinen koko ajan, niin viime yö oli kyllä melkoista pyörimistä, jännitti kuitenkin sen verran.

Yes Tiitu, hinoja uutisia. Ja voi että miten liikkistä tuo, kun olitte päässeet kertomaan uutisesta jouluna, aih ja nyyh. Ihanaa. Tosiaan niin mahtavaa kun kaikki on mallillaan ja niin kuin pitääkin, onnea!!

Totta turiset Keiju, just miehelle sanoin, että jotenkin ehkä "helpompi" lähteä tähän nyt kun viimeksi meni hyvin noin niinkuin fyysistä vointia ajatellen, eikä nyt jännitä niin kun tietää suunnilleen mitä odottaa. Toisaalta pelottaa, että jos puntio ja siirto menee hyvin, niin miten sitä kestää sen piinan. Tietysti alkaa odottamaan samanlaisia oireita kuin viimeksi ja sit jos niitä ei kuulukaan. No mutta se on sen ajan murhe jos sinne asti päästään. Kiva kun ootte niin innoissanne mun puolesta, tuntuu mukavalta :) Ja mäkin olen vähän! Innoissani siis.

Emmistä oli mukava kuulla! Tsemppiä muuttohässäkkään ja voi sitä murphyä, että tähän saumaan sitten tuollainen "mukava" kipsilahja... :/

Ai niin, hehee Manna, kiva kuulla "juoruja" :)

Mites nyt kun sullakin Manna alkoi ne menkat, näinkin aikaisin. Meneeköhän meidän hoitosuunnitelmat ja aikataulut kivasti yhteen?

Huisaa, se oliskin jänskää kun teillä olis Molly ja Manna, yhtä aikaa sitten ivf-hoito! Eihän meillä Gissankaan kanssa ole kuin viikko eroa :-)

Tiitu, toki on riskiaikaa jäljellä mutta ei kai sitä voi missään vaiheessa tuudittautua mihinkään :/ Hinoa kuitenkin että kaikki on kuten pitääkin, kyllähän se km:n riski on kai aika pieni sen jälkeen kun syke on nähty.

Tulen vielä maanantaina toivottelemaan hyvät uudet vuodet, nyt lähden jatkamaan lomailua :-)! Eli hyvää viikonloppua myös jo tässä vaiheessa.

Heipsan! Anoppilasta palattu vähän aikaa sitten. Kiva kun olitte käyny ahkerasti linjoilla. :)

Ensimmäiseksi onnittelut Tiitulle hinoista ultrakuulumisista!

Joulu meni oikein mukavasti, syötiin, maattiin, luettiin, katottiin tellua ja syötiin taas lisää. Saunottiin useaan otteeseen jne. Kävin kerran anopin kans lenkilläkin, mutta aika vähäiseksi jäi liikkuminen muuten. Possuolo.. Voitais Keiju vaihtaa suklaaruokahalua.. :)

Pieniä vastoinkäymisiä oli ollut itse kullakin. :/ Onneksi oli hyviäkin hetkiä isien kanssa, Tiitun ilouutisten kerronta ja muutenkin.. Mullakin muuten tuhrut pääsi tuomaan jouluiloa. ;) kp1 onneks vasta tänään, niin pääsin saunomaan ja muuta ihan rauhassa.

Toiselta proffalta sain juuri ennen joulua sähköpostilla kommentit graduun, ja sillä oli aika paljon viilausehdotuksia. Haen vielä paperiversion huomenna laitokselta, sitten nään kuinka paljon oikeasti siinä on viilattavaa. Ilmeisesti hieman tieteellistä diipadaapaa pitäis sinne lisätä... Noh, onhan tässä kaksi viikkoa aikaa.. :)

Mut nyt menoksi. Palataan taas!

Jei, Vippe palannut maisemiin! Pahoittelut menkoista, bahh :/ Vaikka ethän sä kyllä taida paljon pahoitteluja kaivata :) Pientä viilausta ja diipadaapaa, tietysti skumpat valmiin Geen kunniaksi, sitten ansaittu lomamatka ja sen jälkeen työhakemuksia menemään! Sitten kun uudessa työpaikassa on ensihuuma laskenut vähän niin voi taas miettiä näitä vauvajuttuja uudelta kantilta, ehkä. Eihän sitä tarvitse, en mä sitä. Juu nou.

Olis se kyllä kieltämättä tosi kivaa käydä niitä hoitoja "yhdessä" läpi, esim. Mannan kanssa. Taitaa Nasupilla ja Sanelmallakin osua PAS tähän johonkin väliin myös. Aika pian?? Tiedä vaikka oltaisi kaikki neljä yhtäaikaa jännäämässä! Vähän tietysti pelottaa aina se, jos monelle tehdään tuollaiset hoidot yhtäaikaa missä hyvät mahdollisuudet, että kiva sit jos ainoana porukassa jää junasta. Tiedätte mitä tarkoitan.

Mä menen tänään shoppailukierrokselle töiden jälkeen. Mä oon aina niin innoissani kun saan järjestää jotain, nyt on siis vuorossa kotibileet meillä uudenvuodenaattona. Aion muunmuassa hommata paljon valkoisia ja vaaleanpunaisia erikokoisia vaahtokarkkeja mariskooleihin ja lasimaljakoihin, sekä syötäväksi että rekvisiitaksi. Nehän menee hyvin skumpan kanssa kuten asiaan kuuluu :)

Ei se Gissa sitten ehtinyt linjoille enää eilen, vaikkei kukaan kyylännyt selän takana. Oletko tänään töissä? Sanelmaa ei ole näkynyt linjoilla myöskään, mutta hän taisikin jatkaa lomailua, kuten Keiju nyt kans, ja palaa ehkä ensiviikolla? Kastis, huhuu.

Täällähän minä. Väsyttää, hoh hoijaa.

Mustakin on muuten kaitafilmejä, on ne tosi kivoja :)

Tajuan kyllä mitä Mollyt tarkoitat, että jos monta yhtäaikaa hoidossa ja muut plussaa, mutta itse ei. Vaikka miten osaisi olla toisten puolesta onnellinen, niin onhan se rankkaa. Vertaistuki kuitenkin mukavaa, mä ainakin oikein huomaan eron, kun olin pitkään yksin ivf-hoidoissa käyvä. Ihanaa, että monilla alkaa pian taas tapahtua, tulee ihan eri vire koko ketjuun :)

Vitsi, Tiitulla ihania uutisia!! Vitsi että kadehdin teidän rohkeutta, kun kerrotte jo kaikille, siis myös Keijun. Mä en vaan uskalla :) Mies jo muutaman kerran ehdotteli, mutta mä haluan sitkeästi odottaa sinne np-ultraan saakka. Se jännittää kyllä kovasti, hui sentään :) No, tietäähän meilläkin muutama ihminen kuitenkin.

Meidän pitäisi ostaa auto... jos joku muistaa, niin olin kolarissa syyskuussa ja auto meni lunastukseen. Siitä saakka olen kulkenut bussilla ja nyt pitäisi kai harkita autoa. Kai sitä periaatteessa pärjäisi ilman lapsenkin kanssa, mutta en taida jaksaa olla niin reipas. Miten teidän muiden autotilanteet, pitäisikö vaihtaa jos perheenlisäystä tulossa, vai pärjääkö nykyisellä? Mä en millään haluaisi farmaria, mutta ei noihin mun suosikkeihin, eli pikkuautoihin oikein mahdu vaunut. Maasturia en raaski ostaa, vaikka se tuolla meidän pikkutiellä olisikin talvella tarpeen. Mä olen siis ajatellut sellaista Corolla Versoa, vaikka on tila-auto, niin ei jotenkin näytä siltä kuitenkaan. Sedania en halua, vaikka takaluukku yleensä suuri, niin kuitenkin joutuu nostamaan korkealle ja luukun koko ei kauhean iso.
Toivottavasti joku on innostunut tästä puheenaiheesta :)

Vipelle tsemppejä gradun viilailuihin!!!!

Huooh, onpa töissä tylsää.

Mä muistan sun kolaroinnin Gissa. Ja me ollaan kans ostamassa uutta autoa, ehkä, mutta täytyy myöntää, että mua kiinnostaa nuo autojutut niin vähän, että mulle riittää kun se on edes suht kivan näköinen ja värinen :) Juu eli siis mies niitä tohkeissaan tällä hetkellä katselee ja mulla on aika vähän lisättävää autokeskusteluihin täällä palstallakaan :/ Maastureilla tykkään ajaa kun istuu niin korkealla ja näkee hyvin ja tuntuu kivalta kun alla ei ole ihan mikään kirppu. Tykkään ajaa autolla, pitkiä tai lyhyitä matkoja, ja kaasujalka mulla on aika heavy... Jotenkin se on vaan niin vapauttava tunne, varsinkin jos joku hyvä biisi soi oikein lujalla.

Hellurei,

Olen yrittänyt varailla tänään aikaa sinne neuvolaan, mutta eipä tunnu onnistuvan, puhelu vaan siirtyy numerosta toiseen, eikä kukaan vastaa, hohhoijaa. Jep, kai ne kaikki ovat sitten ottaneet välipäivät vapaaksi.

Vai gissalla autokuumetta;) Meillä on vaan yksi auto käytössä, eikä tarvetta toiselle, mies käy sitten sillä töissä, kun mä jään äitiyslomalle. Pärjään hyvin ilman autoa, me kun asutaan ihan keskustassa ja kaikki on kävelymatkan päässä. Muutenkaan ei meinata vaihtaa autoa nyt, nykyinen on vasta vajaan vuoden vanha ja kyllä sinne vaunut mahtuu.

Niin joo muuten, me ei kerrota vielä kaikille, kerrottiin jouluna vain lähimmille eli molempien vanhemmille ja sisaruksille. Ajattelin sen niin, että joulu on hyvä aika kertoa ja jos nyt jotain ikävää tapahtuu, niin onhan se sitten hyvä saada tukea. Kavereille ei kerrota ennen "virallisen riskiajan" päättymistä, varmaan sitten np-ultran jälkeen.

Mollyn uusi vuosi-suunnitelmat kuulostaa mahtavilta;) Me ollaan menossa siskoni luokse kotibileisiin, olen sitten kuskina.

Vipelle vielä tsemppiä G:n loppuviilauksiin!

Täällä on vipinää, hienoa! Kivaa, kun on paljon lukemista. Mollylle kiitos kuvista!!Ihanii! Ja täältä saan myös vastauksia askarruttaviin kysymyksiinikin, joita sulle mailasin:)
Heti alkuun siis i-h-a-n pakko kommentoida Mollyn tilannetta; hienoa kuulla, että nyt alkaa taas tapahtua. Saa nähdä, ketä kaikkia on silloin hoidossa yhtäaikaa. Meillä siis aika vasta tammikuun lopussa, joten en osaa sanoa yhtään, mitä tapahtuu. Voihan se olla, että kaikki menee mönkään meillä, eikä päästä puusta pidemmälle. En uskalla ajatella koko icsiä/ivfää vielä omalla kohdallani kovin "varmana." Katsotaan, mutta toivotaan, että kaikilla menee kaikki hyvin. Tuokin on totta, että kun meitä on niin monta mahdollisesti yhtäaikaa, niin olisi tosi kurjaa, jos joku jää "rannalle." Ne on rankkoja juttuja. Muistan, kun parin ystävän kanssa oli vauvahaaveita, niin yksi sanoi, että olis ihan k-a-u-h-e-e-t-a, jos jollakin meistä ei tärppäisikään ja sitä hän sitten päivitteli. No, nyt ollaan oltu siinä tilanteessa jo yli 2vuotta ja niinpä se tahtoo heiltä välillä unohtua, että kuinka k-a-u-h-e-e-t-a se sille "jollekin" on :S Mutta; me tuetaan täällä toisiamm, kävi miten kävi. Ja jospa Sanelmalla ja Nasupilla olisi Passeissa onni myötä ja tulisi sieltä passiplussat :D Toivotaan, että kaikki onnistuu!

Ja Tiitu+mies on kertonut ilouutisen. Voin kuvitella tilanteen. Miten siihen reagoitiin? Oliko yllättyneitä ja liikuttuneita ihmisiä? Ihana kuulla, että ultrassa kaikki ok. Siellä se pieni elämänalku kasvaa ja loppukesän vaiveli tiedossa. Onnea!Toivottavasti saat ajan neuvolaan. Onkohan siellä välipäiväruuhka kanssa, niinkuin alemyynnissäkin :D

Vippe; mä olen syönyt tosi hirveesti suklaata ja vihreitä kuulia ja "hiukan" on ollut paksu olo. Kävin kanssa kävemässä, mutta pitäs kävellä koko päivä, että sais kulutettua edes osan herkuista :) Tseppailuja G:n kanssa ja kunhan saat "diipadaapat" heitettyä mukaan tekstiin, niin poksautetaan kuvitteellinen skumppa täällä! On se valmistuminen niiiin lähellä. Kunpa joskus minäkin saisin aikaan noin paljon...

Gissa, mä rakastan autoja <3 ! Haluaisin myydä (ja myynkin!) autoni pian, ostan tilalle pienemmän ja kätevämmän, mutta en ihan uutukaista. Ajateltiin, että voin jollainen pienemmällä ajella hyvin ja JOS joskus tulee tarvetta isommalle, niin sitten vaihdetaan taas. Mä tykkään maastureista, mutta niissä on aika kovat hinnat. Niillä on turvallinen ja mukava ajaa. Automaattivaihteiston vaadin myös, kun olen siihen tottunut, mutta jos/kun nyt vaihdan pienemmän, niin saa olla manuaalivaihteet kyllä. Mutta "siinä perheautossa" sitten joskus tulisi olla automaattivaihteet. Toi Corolla Verso on nätti; se ei ole sinänsä niiin tila-auto eikä sellainen korkea, vaan musta tosi nätti ja sopivan kokoinen. Noita pienempiä tila-autoja tuntuu tulleen nyt muutenkin enemmän. Musta se Nissanin Casguy (vai mikä se olikaan) näytti kanssa nätiltä; jotenkin maasturin ja tila-auton välimallilta. Muuttuukohan noi autojen hinnat nyt sitten vuodenvaihteessa miten? On hiukan vaihtelevaa infoa tullut, niin ei kai auta kuin seurata hintoja alkuvuodesta ensin. Kun nyt saisin tuon oman bensasyöpön myytyä pian..(Pitäs vissiin laittaa se ensin myyntiin, eikä odottaa ostajaa kotona:)

Emmistä kiva kuulla myös. Olipas kurja kuulla, että lapselle käynyt noin. Toivottavasti ei ole kovin kipeä ja parantuisi pian. Teillä kova muuttohässäkkä varmaan, mutta pääsette mökkeilemään ja rentoutumaan välillä. Vai on sullakin hormonitoiminnat sekaisin. Mietin kanssa, että olisko sulla testin paikka vai onko kunnon vuotoa ollut?

Me mennään koti-iltaa viettämään uutena vuotena. Mollyn vaahtokarkki-idea on hauska; saanen ottaa mallia :) Tehdään kimpassa syömisiä ja viedään skumppaa+viiniä mukana..varmaan singstarit raikaa ja pelataan buzzia jne. Kivaa:)

Nyt lähden viikonlopuksi "minilomalle" Hkiin: pitäkää peukkuja, että löydän lämpimän, hienon ja halvan talvitakin :D Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

No hitto, Manna olikin reippaalla tuulella, tai ainakin sellainen fiilis jäi sun tekstistä :)

Vihreät kuulat on kauheita, voi yök :) Olin jo onnellinen, että tänä vuonna ei niitä mistään tullutkaan, mutta tapaninpäivänä sitten saatiin paketti kuitenkin. No, mä tuon ne tänne töihin, täällä kelpaa yleensä kaikki :)
Mulla on koko ajan karmea morkkis, kun pitäis käydä kävelemässä, enkä vaan ole jaksanut. Jotenkin ei huvita lähteä yksinkään, eikä mulla ole meillä päin sellaista seuraa :( Seli seli :)

Ihanaa, että joku osallistuu mun autopohdintaan :) Mullahan oli golf, eli suht pikkuauto ja nyt ajattelin, että katson ensin ainakin tuohon ultraan asti, jos vaikka sitten uskaltaisi ostaa. Nimittäin jos perheenlisäystä ei tulossa, niin haluaisin ehdottomasti pienemmän auton, jos ollenkaan. Mä saan aika pitkälti päättää sen itse, miehellä paljon nou nou -merkkejä, joita en saa ostaa, mutta muuten on mun päätös, kun on mun käytössäkin. Verso tuntui ulkonäöllisesti omalta, en ole vielä käynyt ajamassa. Tuo hintakehitys on sitten se toinen syy, miksi en pidä mitään kiirettä. Vähän on jäänyt mullekin auki, että miten hintojen käy, joten pitää odotella rauhassa.

Ollaan menossa kummilapsen luokse vuotta vaihtamaan, itse lapsi on varmaan hoidossa, mutta kuitenkin :) Jäädään varmaan yöksi, vaikka voisin olla kuskikin. Tietävät raskaudesta, kun on tuo kummipoikakin haettu pakastimesta. Ei siis tarvii selitellä juomattomuutta tms :)
Jotain kivaa viemistä pitäisi keksiä, ei oikein nyt ole mitään ideoita. Tyypillisesti jää aattoon ja sitten tulee kiire :/

Mä pidän peukkuja, että kaupunkireissulta löytyisi lämmin, hieno ja halpa talvitakki :)

Heh, Gissa, viekää shamppanjaa ja vaahtokarkkeja :)

Ihana pitkä viesti Mannalta! Niinhän se just on, että on tosi kurjaa sille/niille jotka jää rannalle ruikuttamaan, mutta myös kurja tois(t)en puolesta sille/niille jotka mahdollisesti plussaa. Hankalaa :) Mutta onneksi te tunnutte kaikki niin läheisiltä näissä asioissa kun niin pitkään ollaan näitä täällä yhdessä pohdittu ja kaikenlaista läpi käynyt, että olen ihan varma, että kaikki ymmärtää kaikkien fiiliksiä ristiin, kävi miten kävi. Ja edelleen ei tietenkään kannata murehtia etukäteen...

Mua niin nauratti Mannan automyynti "taktiikka" :D Teidänkin uusvuos kuulostaa kivalta! Hauskaa kun teillä on se singstar ja pelejä. Mä vähän mietin, että onko olemassa mitään aikuisille hauskaa tapaa koheltaa sen tinan kanssa jos niitä meinaa, siis siihen liittyvää leikkiä tai kreisiä tapaa tulkita lopputuloksia tms? Onko kukaan tietoinen? Voishan sitä itse keksiä mitä vaan ja vaikka jonkun totutts-tai-tehtävä kysymyksen/jutun lopputulokseen viitaten mutta... Löytyisikö valmiita ideoita/sääntöjä?

Tiitulle tsemppiä neuvolavaraamiseen, varo ettei käy niin että tädit siellä närkästyy jos et ole ajoissa soittanut ;) Näin muistaisin että Pirittalle kävi kun hän otti lungimman puoleisesti sen ajanvarauksen kanssa, heh heh.

Vihreät kuulat ei oikein uppoa täälläkään. Yksi sijainen toi niitä meille töihin jonkin aikaa sitten ja meinasin, että kokeilen pitkästä aikaa. Ei :/

Mannalle ihanaa minilomaa! Toivottavasti löytyy joku iiiihana takki, tule kertomaan shoppailusaldot sitten!

Heh, kiitos Molly hyvästä ideasta, mäkin meinaan nyt viedä uutena vuotena samppanjaa ja vaahtokarkkeja tuliaisiksi:)

Karu paluu todellisuuteen (=julkiseen puoleen) kyllä tuon neuvola-hässäkän kanssa, sain kuin sainkin sieltä jonkun kiinni, mutta juuri se täti, joka on asuinpaikan mukaisesti meidän (sattuu muuten olemaan meidän naapuri, vähän rasittavan utelias täti), oli lomalla, joten pitää soittaa hänelle keskiviikkona. Eli tämä ainoa paikalla olija ei voinut sitten edes ajanvarausta tehdä, oujee. No, onneksi täällä päin ei kai sen kummempia puhelinjonoja ole, joten ensi viikolla sitten uusi yritys. Olisi vaan ollut niin kiva nyt rauhassa hoitaa se kotona, ensi viikolla joudun sitten soittamaan töistä, täytyy taas mennä johonkin siivouskoppiin varmaan...

Vitsit te tiedätte paljon autoista, mä en suurinpiirtein osaa katsoa muuta kuin väriä;) Ei siis hajuakaan, miltä vaikka joku Corolla Verso edes näyttää...

Ai niin, Manna kyseli miten läheiset suhtautuivat, kaikki tulivat halailemaan ja sekä anoppi, että äitini olivat kyyneleet silmissä, kuulemma paras joululahja ikinä.

Mahtavaa, että kun uusi vuosi pyörähtää käyntiin, niin alkaa taas kunnolla hoitokierrokset ja saadaan sitten niitä syystahkoojabebejäkin;)

Helou!
Pidän välillä paussin.. :) Joo, perjantai-iltaa täällä vietellään koneen ääressä ja tajusin juuri että tänään olis ollu se Tampereen tapaaminen! Voihan kökkö sentään! Sanelma, mikset sää muistuttanu! :) Noh, ens kerralla...

Gissa, meillä on Corolla Verso. <3 Musta se on aivan ihana auto, jos niin voi sanoa. :D Näyttää hyvältä ja on korkea, tilava jne. Farmarit on mun mielestä tylsän näköisiä, kun ne on niin matalia jotenkin. Enivei, suosittelen lämpimästi. Se on todella tilava, mut silti ei oo tila-auto/perheauton tyylinen.

Molly, juu, kyllähän niitä hoitojuttuja voi kattella sitten uudestaan, jos siltä tuntuu.. Toivottavasti siinä ensihuumassa menee kuitenkin tovi, olishan se tylsää jos heti olis kypsää.. :) Ja ensin se duunikin olis kiva saada tietenkin.. :) Mut juu, mää kyl varmaan skoolaan gradun valmistumista bissellä tms, kun en aio enää skumppaan koskea. ;) Ugh, se rapi on vieläkin tuoreena mielessä! Hih.. Nii ja Manna, ihan mää en sit vielä valmistu, multa puuttuu 4ov sivuainetta, mutta ne tulee sit tarvittaessa äkkiä tenttimällä.. Pysyn jokatapauksessa yliopistolla kirjoilla niin kauan kunnes saan töitä.

Uutena vuotena on tiedossa kaverin kotibileet. Perustumuttelua.. :) Mää en tiiä mitään "tinahassuttelua".. Olisko jollain muulla?

Im back, mutta eipä täällä ole vipinää pariin päivään ollutkaan :( Tulkeehan linjoille vielä tänä vuonna :D

Viikonloppu oli tosi kiva; perjantaina saunottiin, syötiin pizzaa ja höpistiin, lauantaina lähdin aamusta jo shoppaileen. Olin kaupoissa iltapäivään saakka, välillä lasillinen viiniä, että jaksoi:) Löysin kuin löysinkin takin, siihen olen tyytyväinen. Ei ollut sinänsä ale-myynnistä, mutta löysin sen 100e halvemmalla, kun olin kerrankin järkevä ja viitsin juosta parissa paikassa. Suuri hintaero kyllä oli kahden kaupan välillä, mutta onneksi meni mun eduksi :) Illalla sit oltiin keskustassa syömässä ja jäätiin hippaamaankin Ilta meni jutellessa, nauraessa ja vanhoja muistellen. Tämä ystävä on mun ns. bestis ja siksi reissu oli niin mukava. Takaisin kotona oltiin aamuyön tunteina ja klo:8.30 olin jo aamukahvia juomassa, huoh* Otin nyt kotona pikkuiset päikkärit, niin johan on taas virkeämpi olla.

Gissa, tuli autojutuista vielä ajatuksia. Se Peugeot 307-"tilamalli" on kanssa kätsän kokoinen auto ja hyvä ajaa. Hauskaa, että Vipellä on Verso; nyt saat sieltäpäin ainakin vahvistusta siihen merkkiin. Se on kyllä varmaan hyvä auto. Pysyyköhön hinta miten Toyotassa?

Toivottavasti Tiitu saat sitten ajan, vähän harmi, jos täti on naapurinrouva. Ei välttämättä ihan ideaalikiva-tilanne, mutta työtäänhän sen kuuluu vain tehdä, eikä olla muusta kiinnostunut.

Mollyn tinanvalamiskyssäriin mä en kyllä osaa sanoa muuta kuin että me ollaan vaan valettu ja sitten varjokuvina tulkittu niitä. Se on ihan hauskaa, kun klönttiä kääntelee seinää vasten, niin muodostuu erinäköisiä varjoja ja niistä sitten tehty analyysia :) Saa nähdä, taitaa meillä jäädä tinat tänä vuonna valamatta. Lapsena valettiin aina, nykyään ei ihan joka vuosi. Mutta se on kiva perinne kyllä.

Mä ajattelin viedä UudenVuoden vierailupaikkaan feta-parsapiirakan ja halloum-salaatin sekä kuohuvaa. Oletteko maistaneet muuten Fresita-kuoharia? Ajattelin ostaa ehkä sitä Astin tilalle. Fresita on mansikkaista :) Jokainen tekee jotain-periaatteella ollaan. Ihan kiva niin, ei tarvitse "emännän" rehkiä. Mies käy hakemassa varmaan pari rakettia, mä haluan pari sellaista joka vuosi :S

No olihan se Corolla Verso pakko googlata, näytti kivalta autolta!

Manna, tuo sun viikonloppu kuulosti kyllä tosi kivalta. Takkilöytö oli loistava! Ja muu ohjelma myös :) Minkälaisessa elämäntilanteessa tämä sun ystävä on, onko sinkku, dinkku vai perheellinen? Mä laitoinkin pitkän viestin sulle näistä hoitoon liittyvistä käytännön jutuista mistä kyselit, toivottavasti siitä on apua kun funtsit asioita. Mä luulen, että meidän hoidot ajoittuu aika lähekkäin ja usko on luja, että ihan varmasti pääsette hyvin etenemään siinä. Toivottavasti mekin, tälläkin kertaa. Sitä aina pelkää pahinta omalla kohdalla, että just itsellä joku asia menee pieleen, tulee hyperi tai jotain muuta sekoittamaan kuvioita ja sit tietysti pelkää sitä negaa, nimenomaan omalla kohdalla. Sinänsä ymmärrän sun epäilykset kun kirjoitit, että et uskalla ajatella hoitoa kovin "varmana".

Missä Nasuppi viipottaa? Ja Kastis. Onko kuulunut ollenkaan joulun jälkeen?

Hmm... Joulukuvia muuten odotellessa, pistäkää jakoon :)

Vippelle hurjat tsempit nyt, joko se on melkein siinä pian? Ihan hassua kun et ole ehtinyt kirjoittelemaan - mikä siis on todella ymmärrettävää, että älähän ota mitään paineita. Sitä vaan tarkoitan, että ikävä sua on ollut. Kiva muuten kun Sanelma ja Stella oli nähnyt! Olitteko Sanelma aikaisemminkin treffanneet? Ehkä siinä isossa tapaamisessa.

Äh, Tiitu sai naapurinrouvan neuvolatädiksi :/ Toivottavasti ymmärtää vaitiolovelvollisuuden päälle, meinaan jos on utelias tai juoruileva täti... Tuo onkin varmaan pienemmän kaupungin tai alueen ongelma, kun saa jonkun (ehkä liiankin) tutun lääkärin, hoitajan tmv. Ja niistä syystahkoojavauvoistahan olikin jossain vaiheessa puhetta, että ei taida olla yhtään syksyllä/loppuvuodesta syntynyttä. Saas nähdä tasoittuuko tilanne ja saataisi muutamia ensi syksylle.

Gissa, mikä sun seuraava etappi on? Onko joku ultra nyt jossain vaiheessa pian, tai neuvola tms? Sori, mä olen unohtanut. Keijukaisellahan oli np-ultra jo. Toivottavasti Keiju lomasi on sujunut mukavasti! Mitä puuhasitte viikonloppuna?

Mun pitää oikein erikseen hehkuttaa kun pari hoitajaa klinikalla on niin ihania. Melkein tuli tippa linssiin kun ne hösäs ja niin kauheesti välitti viimeks kun kävin, taputteli ja silitteli olkapäätä ohikävellessä ja oli niin positiivisin mielin meidän seuraavasta hoidosta. Ja huumorintajuisia myös :)

Mä olen maistanut sitä Fresita-kuoharia, nam nam nam! :) Yksi mun suosikeista on Asti pienemmissä määrin kun on ihanan makeahko ja Prosecco on kans hyvää jos juo enemmän kuin pari lasillista. Ja yli kaiken on ehtaa Möet, huijui.

Me taidetaan skipata se tina. Muuten on valmistelut ready ja juoma kylmässä. Illalla voi juhlia. Jos en ehdi piipahtamaan uudestaan tai jos leidit ei ole linjoilla enää myöhemmin, niin kiitän sydämeni pohjasta sekä tahkoojattaria, että plussatyttöjä tästä vuodesta! Teidän kaikkien tuki on ollut kultaakin kalliimpi, ihan totta. Ja tietysti toivotan meille kaikille onnea ja onnistumisia vuodelle 2008 eikä yhtään kyyneliä, paitsi onnen!!!

Huomenta! Mulla on tänään lyhyt työpäivä joten tulen jo aamusta kirjoittelemaan niin varmasti ehdin :-)

Mannalla oli mukava viikonloppu ja onnittelut takkilöydöstä.

Kiitos Molly kysymästä, mulla oli kans ihan superihana perjantai bestikseni kanssa, käytiin valokuvanäyttelyissä, syömässä, kahviloissa ja pienissä putiikeissa shoppailemassa (mm. Tokyokan, jos ootte käynyt, kaikkea japanilaista tavaraa&ruokatarvikkeita, suosittelen ehdottomasti!).
Viikonloppu meni kyllä aika lailla nukkuessa :-) Tosin oltiin me eilen miehen kans leffassa ja käytiin fiilistelemässä paikassa jossa ekaa kertaa tavattiin. Olipas aika romanttista!

Autojuttuihin en osaa ottaa kantaa, meillä ei ole autoa :)

Mä ymmärrän hyvin kans pelot ivf-hoidosta. Mutta toisaalta siinä pystytään sivuuttamaan monta ongelmaa kun saadaan monta munista ja seurataan niiden jakautumista. Kiinnittymiseenhän siinäkään ei voida vaikuttaa. Onneksi klinikoilla tätä nykyä aika lailla otetaan huomioon myös prosessin henkinen puoli ja se että se on rankka hoito. Monissa paikoissa on myös psykiatri sitä varten.
Molly onkin tavannut jo ihania hoitajia siellä klinikalla.
Kyllä mä kovasti odotan teidän tulevia hoitoja ja Nasupin ja Sanelman passeja!

Gissalla oli muistaakseni np-ultra 8.1.

Me juotiin juhannuksena tuota Fresitaa, on kyllä namia! Nyt on varattuna Alkosta saatavaa holitonta skumppaa, joka on muuten yllättävän hyvää.Kotibileet siis tänään tiedossa, mekin viedään ruokaa eli nyyttärimeiningillä mennään. Varmasti on mukava ilta tiedossa, kivaa porukkaa on tulossa :-) Se mun raskaana oleva naapurikin tulee ja ovat autolla eli saadaan kyyti kotiin eikä tarvitse takseja vartoilla.

Manna, sun viemiset kuullostaa nameilta. Me ajateltiin viedä sellaista napostelutyyppistä syötävää kun bussilla mennään, pasteijoita, pieniä lihapullia, jne. Toi nyyttäriperiaate on kyllä kiva, ei tule järjestäjille kohtuutonta vaivaa kun kuitenkin pitää kämppäkin siivota :)

Nyt kiitän tuhannesti teitä kaikkia, taas on vuosi vierähtänyt parhaassa A-ryhmässä! Olette naiset ihania, en osaa edes tarpeeksi sanoin kuvailla, nyyh..
Räiskyvän ihanaa vuodenvaihdetta kaikille ja onnea ja tähtihetkiä vuodelle 2008!!Ja niitä onnen kyyneliä, kyllä, toki!

Heikun keikun,

Pikaisesti poikkean ja sitten valmistautumaan uuteen vuoteen;)

Ihania hoitajia Mollylla ollut, niisk. Ensi vuonna sitten ropiseekin niitä syysvauvojakin tahkoojiin oikein roppakaupalla, tämä on uuden vuoden lupaus:) Tsemppiä kaikille vielä kerran.

En mä sen naapurin tädin ammattitaitoa sinänsä epäile tai sitäkään, että juoruilisi meidän asioita eteenpäin, kyllä se varmasti hommansa hoitaa ihan kunnialla. Mutta on vaan muuten vähän sellainen "ei niin samalla aaltopituudella", että olisin kyllä mieluummin ottanut jonkun muun, mutta eipä sitä kai sitten voi valita, kun menee tiukasti asuinpaikan mukaan. Eiköhän se siitä suju kuitenkin.

Ah Fresitaa, nam! Se oli meidänkin hittijuoma kesällä, oli jopa jossain vaiheessa vaikea saada sitä alkosta, kun oli niin suosittua. Vitsit, enpä tajunnutkaan kysäistä tuota Keijun mainitsemaa alkotonta skumppaa, kävin ostoksilla jo aamupäivällä, tuliasskumpat. No, porskuttelen sitten Pommac- ja Vichy-linjalla varmaan...

Kiitos kaikille kuluneesta vuodesta, olette korvaamaton tuki olleet suruissa ja iloissa. Toivon kaikille ihanaa uutta vuotta ja tosiaan niitä onnen kyyneleitä!

Kiitos Molly postista, en ehtinyt vastata, mutta tosin paljon taas oli apua sun tietämyksestä :)

Pikaisesti nyt vain kaikille toivotan Ihanaa UudenVuoden iltaa ja Oikein antoistaa vuotta 2008. Uskotaan ja toivotaan, että kaikilla olisi onni myötä vuonna 2008!
Kilistetään vuodenvaihtuessa kuohuvaa ja lupaan myös laittaa toivomuksen kaikkien puolesta "yläkerran äijälle :)" -> Mollyn sanoin ;D

Olette ihania, siskot :)

Minäkin pikaisesti ilmoittaudun, kiitos vaahtokarkki-ideasta, olihan sitä pakko lainata :) Jouduin vaan ostaa jotain ihan tyhmiä, kun en löytänyt sellaisia kuin oisin halunnut.

Kiitos tytöt kuluneesta vuodesta ja kaikille teille monin tavoin antoisaa vuotta 2008 :)
Lupaan myös skoolata virtuaaliystävät mielessä ja palaillaan ensi vuonna asiaan!!!!

Jee!! Vuoden ekana linjoilla!!! (jollei joku ehdi väliin kun kirjoitan romaania)

Oikein hyvää tätä uutta vuotta kaikille! Ja kiitokset tuosta jo taakse jääneestä. Tuki on ollut tarpeen ja sitä on saanut aina tarvittaessa. Kiitos!

Joulut on juhlittu ja uusi vuosikin meni meillä täällä kotinurkissa koiraa rauhoitellessa. Pauketta oli ihan riittävästi huolimatta siitä, että asutaan metsässä.

Jouluna syötiin ja saunottiin ilman sen kummempia kommervenkkejä. Ainoa ostamani joululahja on edelleen antamatta hyvässä tallessa tuolla makuuhuoneen kaapissa. Siis uskokaa tai älkää, mutta sen ainokaisenkin unohdin ottaa mukaan joulunviettopaikkaan. Plääh. No onneksi sisko on tulossa ensi viikonloppuna meille, niin tyttärensä saa tuon unohtuneen lahjan...

Välipäivien ja koko tämän loman suurin saavutus oli mulla varmasti se, että sain vihdoin ja viimein tilattua sekä kestän -06 että -07 lomamatkojen kuvat paperikuvina ja olen jopa saanut ne jo kansioonkin asti. Kyllä oli nopeaa palvaelu Ifolorilla ja hyvät kuvat tuli. Olen niin tyytyväinen. Nyt voi hyvällä omallatunnolla napsia lisää kuvia seuraavilla reissuilla.

Perjantaina tosiaan treffattiin Stellan, Leon ja Kaislan (nukkui tosin koko treffien ajan) kanssa. Kesällä tavattiin jo kerran aikaisemminkin Stellan kanssa, joten kasvot olivat jo ihan tutut. Mukavat treffit oli ja tuli vähän uudenlaisia makuelämyksiäkin koettua kun käytiin vegaaniravintolaa kokeilemassa.

Mitäs täällä sitten. Päällimmäisenä ehkä mielessä vielä Tiitun hinot ultranäkymät. Onnittelut niistä!! Ihanaa kun joskus kaikki vaan sujuu hyvin ilman ylimääräisiä yllätyksiä.

Mollyllakin pyörähti taas iso pyörä eteenpäin. Niin se vaan nopeasti on teilläkin uudet jännäilyt edessä. Kyllä meitä jännättäviä tähän kevättalvelle riittääkin. Mukavaa. Meillä PAS sijoittuu varmaan helmikuun puoleen väliin, mikäli jälkitarkastuksessa kaikki ok.

Autoistakin olitten puhuneet. Meillä on aina päädytty autovalinnoissa ulkomuodon ym. epäoleellisten seikkojen sijaan siihen käytännöllisyyteen. Olishan se joskus mukava ajella pikkuautolla, mutta kun on kolme isoa koiraa ja asuu maalla, niin iso neliveto farmari on aika välttämättömyys. Toisena autona meillä vielä lisäksi yhdeksän hengen "pikkubussi" pakettiauto neljällä koirahäkillä, joten näppärä kaupunki auto on kyllä aika kaukana meidän menopeleistä. Mies jos saisi päättää yksinään, niin meillä olis varmaan joku 25l/100km kuluttava amerikanrauta...

Jaa niin. Nyt vaihtui se värikin sitten mulla päässä. Ei tosin lopputulos ole sinne päinkään, mitä kuvittelin. Väri kyllä vaihtui, mutta blondius on tästä sekametelistä kaukana. No jos tällä nyt muutaman viikon jaksais ja ottais sitten uuden päivityksen.

Voihan joulukuva... yhtään kuvaa ei ole joulunaikana tullut otettua. Täytynee kehitellä jotain trikkikuvaa...

No tulikohan tässä nämä tärkeimmät päivitykset. Huomenna taas töiden ääreen paluu ja saapa nähdä kuinka ennätän linjoille. Vähän jännittää, että millainen kiire siellä oikein odottaakaan, kun liki kaksi viikkoa olen ollut poissa.