Tahkoojat 190

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perjantaita. Mä olen höpissyt eilen tonne toiseen ketjuun ja nyt vasta huomasin, että täällähän on uusi! Katsoin, että huimasti kommentteja ja mitä kukkua; riidanpoikasilla täytetty!

Nasupille vielä pakko tässäkin ketjussa välittää onnittelut suloisista tuplauutisista! Aivan ihanasti kuvailtu köllöttävät sisarukset! Huippua!

Mollylle lähti mailia, mutta koska en käynyt täällä sitä ennen, niin täytyy kommentoida vielä täälläkin, että tilanne ei ole niin toivoton kuitenkaan. Nyt on vielä aikaa antaa munasolujen kasvaa ja punktiopäivänä asiat voi olla jo paremmin. Tuoresiirto olisi hieno juttu ja aina plussaa, jos pakkaseenkin jäisi. Ymmärrän kyllä sun pointin ihan täysin ja mieli heittää häränpyllyä varmasti useasti, koska nyt on niin kovat panokset pelissä. Kunhan nyt pystyisit rentoutumaan ja ottamaan asian kerrallaan, ne menee niinkuin menee ja kuitenkin mulla on vahva usko täällä muiden kanssa, että pääsette punktion jälkeen siirtoon. Se on ainaskin meidän kaikkien toive! Tuo onkin mielenkiintoinen juttu kyhyt/pitkä-kaava ja muniksien määrä. Lääkäri jo alustavasti pohti mullakin, että olisko se lyhyt mun juttu. No, sen näkee. Voin sitten kysellä perusteluja silloin, mutta tähän hetkeen siitä ei ole apua. Mukavaa viikonloppua Molly ja miehen kainalossa huolet puolittuu:)

Kastis olikin käynyt aikamoisen operationin läpi. Jaksamista paranteluun ja troppia naamaan vain. Hyvä, että kaikki on nyt kunnossa ja "alakerta" siivottu :)

Huoh* Ottaisko kantaa vai eikö ottais väittelyyn? No, mä uskon vahvasti, että Keijun pelastus taisi olla ivf. Jotenkin ajattelen ivf:n olevan niin suuri lääketieteen apu mm. endolaisille, huonoille simppa-miehille, tukkeutuneille torville jne. Vaikkakin endolaiset voi raskautua suht luomustikin, niin aika monelle varmaan just ivf on ollut se apu. Musta Keiju ei ole sitä "tyrkyttänyt" Kastikselle, nounou. Ehkäpä sitä tarttuu tiettyihin asioihin, mihin haluaa tarttua. Niinkuin minäkin koen ja tartun välillä kommentteihin, joissa koen Kastiksen vihjaavan, että"mullakin on endo, kun mua pissattaa ennen menkkoja." Ja olihan puhetta joskus siitäkin, että mulla ottaa korvaan/silmään joskus se, että "mies puhaltaa saippuakuplia"-kommentti, joka tuntuu edelleen kurjemmalta, kun meillä on miehessä se "suurin vika" ja sen takia itketty monet itkut. Vaikka kyse on vitsistä ja muistaakseni Kastiksen miehen kommentista, niin silti se tiettyinä aikoina ja fiiliksinä tuntuu kurjalle. Mun tai mun miehen suusta ei voisi koskaan tulla sellaista kommenttia, oli sitten hyvät tai huonot simot. Niin, kyllähän me tiedetään, että sä et Kastis hingu äidiksi, etkä "väkisin" halua. Asia on ok. Ehkä tunnetasolla et siksi voi ymmärtää ihan kaikkia fiiliksiä, mitä hoidon piirissä kokevatkaan ja ajattelevat. Eikä ole kyse siitä, että "et voi tietää, ennekuin olet äiti-"tyylisestä kommentista vaan oikeesti siitä, että meillä hoidon piirissä olevilla on oikeesti eri tilanne/fiilikset/panokset kuin sulla. Samalla tavalla uskoisin, että yritämme ymmärtää sun tilannetta, kun et halua. No, meni niin sekavaksi, että alan imuroimaan :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Harmi, että tänne syntyi riidan/erimielisyyden poikanen (?), ilmeisesti vain väärinymmärryksestä. Kirjoittaessa tosiaan ei näe toisten ilmeitä ja eleitä, niin sanomisetkin jotenkin tuntuu korostuvan, kun on helppoa tarttua yhteen lauseeseen, jota puheessa olisi ehkä luontevampaa selittää väärinymmärryksen tai yleensäkin erimielisyyden tullessa. Mielipiteitähän saa ja pitääkin olla :) Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään vaan jatkatte kirjoittelua, toivon kaikille iloa ja onnea elämän pienissä ja suurissa haaveissa! :)

Perrrjantaita!
Siivouspäivä ollut mulla. Nyt taukoo ja huomenna jatkan saunan ja kylppärin siivouksella. Kieltämättä pelästyin tuota Kastiksen lapakertomuksesta. Onhan se selvä, että se meikäläiselläkin on edessä. Toivottavasti vaan sitten heti kun sinne Tayssiin pääsen. Mä kävi myös lueskelemassa noista endo-oireista. Nyt mulla on ollut harvinaisen kivuttomat menkat mutta oireina oli myös krooninen väsymys ja toi pissajuttu oli mulle uusi. Sitten oireina oli vielä mm. ummetus. No mulla kyllä löytyy kaikki nuo em. oireet.
Maanantaina gyneaika ja ehkä sitten ens viikolla inssi, katotaan miltä nyt tuntuu. Lähinnä panostan sinne tayssiin, josko sitten sieltä lähtisi pyörä pyörimään.
Niin, onnea Nasupille, mahtavaa että masussa köllii kaksi pientä.
Hyvää viikonloppua kaikille!

Tuplaonnittelut Nasuppi! Siitä se lähtee, jos pienempikin kaveri pysyy matkassa. Toivotaan niin. Hyvä, että teillä on nyt niin paljon kaikenlaista uutta elämässä, niin ettei tarvitse ihan koko ajan omaa oloaan vahtia. Kaikkien lapsettomuusjuttujen jälkeen sitä niin helposti pelkää, mitä voi sattua, vaikka samaan aikaan onkin onnellinen raskaudesta. Kaikkea hyvää siis sinne.

Molly, kiva kun kyselit kuulumisia. Onhan tää elämä ollut aika tohinaa ja välillä raskaampaakin, mutta uskoisin kuitenkin, että monissa monikkoperheissä ollaan vielä kovemmilla. Meidän pikku-ukot ovat olleet koko ajan tosi tyytyväisiä vauvoja. Kovasti heillä on tosiaan ollut seuraa toisistaan jo pitemmän aikaa. Alkuun kun lähtivät molemmat liikkeelle, heidät saattoi löytää mistä päin kotia vain, mutta yleensä aina samalta neliömetriltä. Aina välillä jostain nurkasta kuuluu iloista naurun rätkätystä, kun pitävät siellä jotain omaa kivaa. Pituuden ja painon puolesta ovat suht samanlaisia, mutta ulkonäöltään erottuvat täysin toisistaan.

Anteeksi muille, että täällä ihan väärällä palstalla näitä juttuja kirjoittelen. Nyt palaan ruotuun taas, mutta Nasuppi, jos haluut joskus kysellä jotain, niin taustailen ajoittain myös tahkoojaplussissa :)

Olipas kiva lukea Pellan kuulumisia taas. Mua niin hymyilytti, kun kerroit "ukkojen" liikkuvan yhdessä ja löytyvät jostain pitämästä omaa kivaa. Voin kuvitella, että lapsuusaika on heille ihanaa yhteistä aikaa ja sitten aikuisenakin side on kiinteä. Hienoa, että kaikki on mennyt hyvin.

Annu jaksaa olla reipas remppauksen ja siivouksen suhteen:) Onko teillä on remppa valmis? Eiköhän teilläkin ala pian vauvarintamalla tapahtua ja kokeilette nyt inssiä ensin. Endojuttu on kanssa hyvä hoitaa pois, jos mahdollista. Kastiksen kertomus oli aika rajua luettavaa; kipuja aika lailla, toivottavasti voi paremmin jo.

Mä olen ollut kokopäivän shoppailemassa ja sain ihan "kivasti" rahaa palamaan. Tänään avaan punkun ja laitan ruokaa kullan kanssa. Ihana lauantai-ilta siis tiedossa:)

Mukavaa viikonloppua.

Talvista sunnuntaiaamua!

Koen oikeudekseni ja velvollisuudekseni kirjoittaa nyt vain pari riviä. Olen omalta osaltani tosi pahoillani lumipalloefektistä.
En itse henk. koht usko että endo vaikuttaisi vain sijaitessaan lisääntymiselimissä ja ainakin yritin kirjoittaa vaan siitä. Yllätyksiä pitää ja saa tapahtua, ne ovat elämän suola. Usein kyse on vain sanavalinnoista tai pelkästä ajattelemattomuudesta, en ottanut hernettä enkä usko kenenkään muunkaan sitä henkilökohtaisesti tehneen, täällä käydään nyt vaan aika rankkoja ja stressaavia aikoja läpi.
Pointtini vanhassa viestissäni ei olleet menkkakivut vaan se että joskus elämä yllättää vaikkei siihen uskoisi. En ikimaailmassa loukkaisi Sanelmaa tai ketään muutakaan täällä tarkoituksella. Piste. Peace and love.

Pella, ihanalta kuullostaa arki pikkumiesten kanssa. Tuo naurunrätkätys nurkassa oli minustakin ihanasti kuvailtu. Kaikkea hyvää!
Olin tammikuussa häissä missä eräs nainen odotti myös kaksospoikia :)

Meillä oli eilen tosi mukava ilta kaveriporukassa. Ensin kotibileissä ja sitten vielä Helsingin yössä. Nyt tosin mies oksentaa vessassa krapulaansa..ou jee.

Mannan viikonloppu kuullosti kans tosi kivalta :)

Mollylle tsemppiä munisten kasvattelun viime metreille!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Annu, älä suotta säikähdä. Mulle tehtiin harvinaisen iso putsaus, eli lekuri tutki kaikki mahdolliset paikat (ja poisti "kaiken"). Viimeksi olin paljon terveempi, vaikka endoa oli silloin huomattavasti enemmän. Samassa huoneessa ollut nainen käveli lähes heti toimenpiteen jälkeen, tosin kirurgikin oli eri, ja operaatio kai aika tavalla pienempi. Eli ei se aina näin kamalaa ole :) Itse olen vain tyytyväinen, että olen nyt "endoton". Ja vointi on jo nyt hyvä.

Manna, mä olen käynyt hoitoja läpi, tosin vain inssejä mutta silti. Olin silloin aivan romuna ja ivf-aikakin oli jo varattuna. Eli nuo samat tunteet on varmasti läpikäytynä, siitä en usko olevan kyse. Se, että mainitsen, että voihan muillakin olla endoa johtuu ihan siitä, että harva gyne sen löytää (uskomatonta, mutta totta), oireet voivat olla ihan muuta kuin mitä listoilla lukee ja 30%:lla lapsettomuudesta kärsivillä on endoa. Erityisen suuri syy sitä on epäillä silloin kun varsinaista muuta syytä ei ole. Siksi tuntuisi tilastojen valossa, että kyllähän tässäkin pitkään yrittäneessä porukassa hyvin sitä voi jollain olla. Mutta se on vain tilastojen valossa. Ja mun mielestä mun miehellä on oikeus "nauraa" itselleen saippuakuplista. Hänhän puhui vain ja ainostaan itsestään, ei kenestäkään muusta. Monillehan huumori on tapa sulattaa pelottavia asioita, niin myös ehkä hänelle?

Vippe, kaikki eivät ole oikeassa eikä tässä ole edes kyse siitä onko joku oikeassa vai ei :)

Mua rasitti, jo marraskuusta saakka, se, että Keiju jaksoi verrata meidän kahden tilannetta toisiinsa. Ei kyllä edes verrata vaan samaistaa ne. Lapa ihmettelyt ("miksi uusi lapa, vaikka siitä tulee lisää kiinnikkeitä, miksi ei ivf-hoitoa?") jne. Eli kyllä sitä tyrkytystä tuli mulle aika kovasti sekä avointa ihmettelyä "väärästä" etenemistavasta. Lapassahan ei automaattisesti tule kiinnikkeitä, mutta se voi lisätä niiden mahdollisuutta (itse asiassa mulla ei ollut lapasta aiheutuneita kiinnikeitä yhtään ja se viimeksi jäänyt endomainen kudos oli myös kadonnut - niinkin voi käydä). Lisäksi Keijukainen oli käynyt Sööperillä 6 kk lapan jälkeen, mä 20 kk. Aika eri tilanne. Ja varmasti suurin ero oli siinä, että Keijukainen on ilmeisesti hakenut apua lapsettomuuteen, mä mahdolliseen endoon ja elimistön "toimintakykyisenä" pysymiseen. Maallikkona Keijukainen tai minä ei voida sanoa, että meidän tilanne oli täysin sama ja endoa oli saman verran. Ei. Mulle ei ekankaan lapan jälkeen suositeltu hoitoja, vaan "raskauden alkamisen mahdollisuudet ovat erinomaiset". Ei varmasti ole pelkkä ikäkysymys. No, eihän se raskaus alkanut mutta suurempi syy lienee remissiosta herännyt perussairauteni, jossa ei ivf:kään auta (vaikka se onkin paras hoitomuoto, oli syy lähes mikä tahansa). Meidän tilanteet siis olivat ja ovat edelleen täysin eri, myös tahto-tila oli eri. Siksi mä en vaan jaksaisi joka kerta lapa/endo tarinan perään mitään "ivf on hyvästä"-juttuja, vaikka niillä varmasti hyvää tarkoitetaankin. Varsinkin kun me kaikki tiedetään se. Tokihan se on hyvä hoitomuoto, mutta on asioita, joihin edes se ei auta. Ja vaikka auttaisikin, uskon edelleen kirurgin näkemykseen siitä, mikä on kyseisenkin potilaan tilanne (mun siis ilmeisesti huomattavasti helpompi kuin Keijukaisen oli?). Mun tilanne on nyt tosi rankan repimisen jälkeen se, että olen endoton. Mitään hoitosuositusta ei ole, mitään mahdollisuutta päästä nopeammin hoitojonoissa eteenpäin endon takia ei myöskään ole (koska siis endoakaan ei nyt ole). Kirurgin näkemyksen mukaan mä kuulun endon osalta siihen "onnekkaaseen" 50%, joka ei hoitoja tarvitse. No, enhän mä kuulu, siis muuten, enkä toki lähde tollaisen valossa uskomaan johonkin plussan mahdollisuuteen. Sööperihän sanoi mulle marraskuussa, että mä olen sitä porukkaa, joka raskautuu ennen lapaa ja kun kävin helmikuussa esikäynnillä hän ihmtteli, että miksen ole raskautunut. Kerroin naureskellen, että miehen selkäleikkaus on pitänyt harjoitukset aika minimissä, johon hän totesi, että hoidetaan tämä nyt sitten alta pois :)

Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö ivf ole hyvä hoito tai etteikö endo ole monen lapsettomuuden takana tai etteikö endolaisilla suositella herkästi (syystäkin) ivf-hoitoa. Sitähän tosin suositellaan aina, jos jotain isompaa feilua on tai vaikka olisi selittämätönkin tapaus. Enkä ole ottanut mitään kantaa siihen, mikä on kenenkin lapsetomuuden takana, sillä eihän sitä voi kukaan tietää, ei edes lekurit. Ivf vaan hoitaa niin monia muitakin asioita, että se saattaa ratkaista jonkun muunkin asian kuin endon tuomat ongelmat. Nämähän ovat aina monesta tekijästä koostuvia juttuja.

Tässä ketjussa taitaa muuten olla 5 endolaista ja jokaikisen hoitomuodot ovat olleet eri, ihan sama kuin kaikissa muissakin tilanteissa potilaan tilanne huomioidaan eikä mikään ole automaattista.

Äh, musta tuntuu, etten edelleenkään osaa selittää tätä. Mua vaan ärsytti JO marraskuusta asti Keijukaisen useat lapa-ihmettelyt ihan kuin kirurgi (ja itse potilas) ei tietäisi paremmin.. Siitähän tässä vain oli kyse. Ihan loputtomiin mäkään en jaksanut sitä, ois vaan pitänyt antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tuli nyt sitten "takerrettua" Mannan (?) sanoin.

Ja jos mä kirjoittaisin omia puolustelujani toisella nimimerkillä, niin eiköhän niitä olis vähän enemmän. Hauska ajatus, joka ei ole käynyt edes mielessäni. Mä kirjoitan kyllä aina tällä nimimerkillä, ihan avoimesti. Lähinnähän mua vastaan on oltu täällä, kas kun kukaan ei ehdota, että kirjoitan nekin, että saisin vettä myllyyn :)

Kohtahan mä onneksi palaan taas töihin jossa tuntuu olevan järkky kiire, niin pysyn onneksi enemmän jaloista poissa :)

Jatkan vielä.. Olen kyllä aika varma, ettei Keijukainen sillä marraskuusta alkaneella ihmettelyllään mitään "pahaa" tarkoittanut mutta musta tämä oli kyllä aika lääkärin ammattitaitoa teilaava kirjoitus ja tuputus hoitoon.. Eli siis hieman leikattuna Keijukaisen kirjoitusta marraskuulta.

"Mutta sitä ihmettelen miksi suositteli uutta lapaa. Siis että kyllähän mullakin sitä endoa tuntuu taas ja jopa niin paljon että eräs toinenkin gyne löysi ne aristavat kohdat. Kuitenkin sanottiin että leikkauksesta tulee aina niitä kiinnikkeitä eikä voida poistaa kuin näkyvä endo joka sitten kummiskin palaa takas. Ja niihin kiinnikkeisiinkin voi tulla endokudosta lisää. Ja aikoinaan Sööperi kirjoitti mun papereihin että jos ei lapan jälkeen puolen vuoden sisään tule luomuplussaa, kannattaa mennä ivf-hoitoon." (Tässä siis jo eka ero, mulle ei alunperinkään hoitoa suositeltu eikä niitä kiinnikkeitä AINA tule, niitä voi tulla.)

"Jotenkin musta maallikkona tuntuisi ettei ne raskausmahikset siitä uudesta lapasta parane koska olis kai se tärppi tullut edellisen lapan jälkeen jos olis luomuna tullakseen? " (No jaa, mulla iski sen jälkeen toinen paha sairaus + lääkitys siihen päälle, jota pidetään ihan virallisena lapsettomuuden syynä, ei siis endoa. Kaiken lisäksi mies on vaihtunut, sekin voi vaikuttaa kun exällä oli kuitenkin niitä epämuodostuneita paljon).

"Mutta äkkiähän se endo taas lapan jälkeen uusii eli jos ette ole hoitoja suunnittelemassa niin voihan se ehtiä mennä jo "ohi" se lapan hoitoja parantava vaikutus? Toisaalta, Felicitakseen pääsette kyllä nopeestikin sitten kun siltä tuntuu eli vaikka heti lapan jälkeen =)"

Niin.. jos toi ei ole lääkärin näkemyksen aliarvoimista niin mikä sitten on? Eiköhän Sööperillä ole leikattavaa jonoksi asti, tuskin mua(kaan) huvikseen leikkelee. Eihän se endo aina (nopeasti) uusiudu, mullakin oli huomattavasti vähemmän kuin 2 v sitten, osa jopa kadonnut sen jälkeen. 2 vuotta on "nuoren" ihmisen elämässä pitkä aika.

Ugh. Olen puhunut, ehkä mua ei enää v*tuta toi asenne. Ja ehkä sillä, että Keijukaisella tais olla oma ivf silloin päällä (vai oliko jo ohi?) oli vaikutusta asioihin.. Ja tokihan sitä saa olla skeptinen lapan vaikutuksiin ja uskoa, että "vain" ivf auttaa :)

Jatka Kastehelmi vähän vielä, kaikki varmasti "ilolla" lukevat omanapaista jankkaustasi ketjusta toiseen. Kilometritolkulla veren nenästä kaivamista. Älä nyt helvetissä enää väitä, ettei sulla ole millään tavalla paskat fiilikset lapsettomuudestasi, kun jaksat toitottaa viikosta ja kuukaudesta toiseen samaa asiaa. Jos sä olet oikeastikin tuollainen JANKUTTAJA, niin kuka ihme sua jaksaa, kun toitotat, toistat, kaivelet, muistelet ja jaarittelet aina samaa itsekeskeistä peetä?? Saatat olla oikeassa tällä kertaa siinä, että Keijukainen on ehkä jotenkin huomaamattaan "tyrkyttänyt" sulle hoitoja, mutta eihän sun ole pakko häntä totella. Ja kyllä minä alkuajoista saakka kiintoisaa ketjuanne seuranneena muistan, että monet kerrat olet sinäkin ihmetellyt muiden lääkäreiden diagnooseja ja tuputtanut endometrioosidiagnoosia tosi monelle, että ei se keijukainen täällä ainoa lääkärien varpaille kävellyt ole. Ja vähän outoa se, että olet täysin kääntänyt takkisi IVF-jutussa, kun olit joskus jo siihen jonossa. Ok, jos elämäntilanne on muuttunut, mutta aika törkeää käyttäytymistä on se, että kun täälä muilla on hoidot päällä, sinä heittelet niitä väkisin vanhemmiksi-kommenttejasi, vaikka ne koskevatkin VAIN SINUA. Kyllä sekin loukkaa (eikä pelkästään vituta) siinä missä hoitojen tyrkytyskin.

Huomenta uuteen viikkoon!

Voi apua tätä keskustelun suuntaa! Mä en kyllä enää palaa tuohon. Eiköhän kaikkien kannat ole tulleet harvinaisen selväksi. Peace and love vaan.

Viikonloppu oli ja meni. Tällä kertaa se jotenkin meni vielä nopeammin kuin tavallisesti. Lauantai oli ihan mukavaa siskolla. Vähän ulkoiltiin, saunottiin ja syötiin. Kaikki oli vaan niin yliväsyneitä, että nukkumaankin mentiin ajoissa.

Sunnuntaina ehdittiin pari tärkeää hommaat tehdä kotona. Mm. peittelin nuo ikivihreät (toivottavasti) tuijakasvit pihassa kevätauringolta suojaan. Mies pisti vähän metsää matalaksi tulevan rakennusprojektin tieltä. Yhdet rajanaapurit kävi pistämässä nimensä rakennuslupapapereihin. Siinäpä se viikonloppu hurahti. Sunnuntai-iltana vielä pikaisesti firman paperityöt, jotka aina on kuun vaihteessa tehtävä. ALV-ilmoitukset ja muut. Hallia siis aletaan rakentaa miehelle työtilaksi, jos en ole kertonut.

Mitäs sitten tällä viikolla. Emmin piina jatkuu. Mitkäs on mietteet? Mollylle on peukut tanassa punktioon. Kuulumisia odotellaan sieltä hetkellä millä hyvänsä. Jos menee yhtä hyvin kuin viimeksi, niin Mollyhan on täällä jo kohta tikkana raportoimassa. Jänniä hetkiä. Onkos Kastehelmen kivut jo hellittäneet? Oliko sulla vielä sairaslomaa tälle viikolle?

Mulla tiedossa työkiirettä ja loman odotusta. Tänään oikein sydän pompahti, kun käänsin kalenteria sivun eteenpäin ja tajusin, että enää kolme viikkoa lomaan!! Jes.

Miten yksilön itseään koskevat mielipiteet voivat olla muita loukkaavia? Etenkin Keijukaista ne tuntuvat häiritsevän. Johtuuko se siitä, että tunnut joutuvasi valintasi suhteen puolustuskannalle? Onko ryhmän paine niin kova, ettei eri mieltä saa olla edes itsestään, koska se voisi loukata toisten kantaa omasta itsestään? En ymmärrä.

Jos tuon saman ajattelumallin kääntäisi adoptio-asiaan, menisi se suunnilleen niin. Jos nyt joku sanoisi, ettei adoptio ole häntä varten, koska jos ei voi tulla biologisesti äidiksi, ei halua olla sitä "väkisin". Eikö se olisi silloin loukkaavaa kaikkia niitä kohtaan, joilla adoptio on ainoa mahdollisuus, jotka ovat siihen etenemässä tai jotka ovat adoptoineet? Vai saako sitä mieltä olla nyt, kun tässä ketjussa kukaan ei kai ole adoptoimassa? Hoidoista sitä mieltä ei saa enää olla, koska kaikki ovat nyt niiden piirissä ja voivat siksi loukkaantua jonkun itseään koskevista mielipiteistä. Kertokaa, en tosiaan ymmärrä tuota kaksinaismoralismia.

Jaahans, mielenkiintoista. Vesivoimalalla oli kyllä hyvä pointti. Mutta enempiä takertumatta, kukin käsittää asiat niin omalla tavallaan. Kieltämättä hermostuisin, jos tuputettaisiin hoitoja tai adoptioo, koska en (tällä hetkellä) "väkisin" äidiksi halua. Väkisin on tietenkin huono sana, ja sen voi tulkita loukkaavaksi, siksi ehkä Kastiskin siinä käytti hipsuja. No, ei pitänyt takertua enempiä. Rakkautta <3 :) Ja ainahan nainen saa mieltään muuttaa.

Mollyn punktiokuulumisia odotellaan.. Tsemppiä!! Emmillä toinen piinaviikko edessä, mitään tuntemuksia vielä?

Viikonloppu meni rauhaisasti kotona. Eilen käytiin kavereiden luona saunomassa. Perjantaina siivoilin ja jatkoin vähän lauantaina. Kaupassakäyntiä ja kokkailua. Siinäpä mun vkl.

Sanelmalla on pian rakennustyömaa pihapiirissä. Kuinka pian se on tarkoitus saada valmiiksi? Et muistaakseni ole siitä aiemmin maininnutkaan.

Kohta pitäis lähteä salille. Palataan taas!

Syksyksi olis tarkoitus saada katto pään päälle halliin. Saa nähdä kuinka käy. Mua kyllä hirvittää, mutta ehkä siksi, kun ei oikein itse osaa auttaa asiaa ja rakennusta eteenpäin. Tuntuu vähän avuttomalta. Ja riippuu varmaan paljon miehen työkiireistäkin. Rakennetaan kuitenkin muiden töiden ohessa. Mun osalle taitaa jäädä lähinnä työmiesten muonitus. Isäni on ainakin lupautunut avuksi rakennus hommiin, ja varmaan jokunen muukin siinä raksalla piipahtelee.

Kastiksen kirjoitus muutama viikko sitten: "Vaikka tosiaan tunnen itseni vanhaksi kyljykseksi, niin periaatteessa tässä asiassa olen vielä riittävän nuori. Onneksi, ettei ole siitä(kin lisä-)paineita. Vaikka en uskokaan omalla kohdalla luomuplussaan yhtään, niin tokihan sellainen mahdollisuus on annettu eli voihan se elämä yllättää ilman hoitojakin (jotka siis tässä vaiheessa tuntuvat todella kaukaiselta valinnalta)."

Tiiviisti ketjua seuranneena en voi muuta todeta kuin että Kastehelmen jaaritukset ovat todella ristiriitaisia. Niin, onneksi olet vielä tarpeeksi nuori. Saamaan lapsen siis. Jonka ilmeisesti haluat vaikka jaksat jankuttaa että geenivirheellisenä sua ei ole tarkoitettu äidiksi. Ja olit hoitoihin menossa paljon nuorempanakin jo, mutta nyt olet niitä vastaan ja se pitää tuoda väkisin esille kaikille heille jotka hoidossa nyt ovat. Maho mikä maho on toistuva lause, silti "yritystä ei ole päällä". Tulee kuva, että itsellä sulla vauvahaaveet jyllää mutta uusi mies ei näytä haluavan lapsia, sitten olet kaateellinen heille joilla asiat etenee, vaikka muuta väität. Kai toivot luomuihmettä ettei miestä joudu suostuttelemaan lisätutkimuksiin tai hoitoihin kun hän ei varmaan sellaisiin lähtisi.

Keijukaisen (ja muiden ketjulaisten) viesteistä saa vain ja ainoastaan kannustavan kuvan, yrittävät kai hämillään kannustaa että lapsensaanti ei välttämättä mahdotonta ole sinun(kaan) kohdalla, kun eihän tässä varmaan kukaan oikein ymmärrä mitä todella haluat. Kirjoituksesi ovat niin kertakaikkisen ristiriitaisia ja outoja.

Odotettavissa on kai nyt noin 20.000 sanan romaani vastalauseeksi.

Aivan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Kastehelmi antaa itsestään sellaisen kuvan, että itse olet se, joka ei sitä hyväksy, että ette ole hoitoihin menossa. Ketju ketjun perään jaksat tulla uudelleen ja uudelleen jankuttamaan, että ette ole hoitoihin menossa ja miksi ette ole ja että asia on ok. Kelle sitä tarvitsee koko ajan todistella, itsellesi?

Ei täällä kukaan ole sinua hoitoihin painostamassa, tosiaan kai sitä on pakko vaan jotain hyvää hyvyyttään yrittää kannustaa, että teilläkin on vielä mahdollisuus, kun kerran täällä pyörit, ettekä te ehkäisyäkään käytä. Ja entisessä elämässäsi tosiaan jo aikakin varattu ivf:ään, taitaa olla kova pala, että nyt ette etenekään niin kuin sinä haluaisit?

Ja menee kyllä jo liian pitkälle, että kaivat vanhoista ketjuista lainauksia, jotka olet vielä irrottanut alkuperäisestä yhteydestä, mikä sinua oikein vaivaa?

Mä aloitan nyt uuden ketjun, tässähän on huono karma ja vaikka mitä.

Ne jotka haluaa tätä vääntöä vielä kommentoida, jatkakaa vaikka täällä missä saatte vettä myllyyn kun edelliset kommentit vielä näkyy, mutta älkää pliis (Kastiskaan) jauhako näitä juttuja enää toisessa uudessa ketjussa. Sovitaanko, ettei edes sanallakaan? Piste?

Jatkan vielä tänne, ettei mene uuden ketjun hyvä fiilis pilalle :) Ihanaa, että Vesivoimala ja Vippe tuntuvat ymmärtävän sen, mitä olen ajanut takaa. Ai niin, mutta mähän olen varmaan kirjoittanut molemmat omaksi puolustuksekseni :)

Ja te pari muuta.. Ei tule 20 t vastauksen sanaa, eiköhän kaikki ole jo kirjoitettu aika monta kertaa. Itse en näe tuossa mitään ristiriitaista ja olihan se hyvä, että se katkera/kateellinenkin sieltä saatiin esiin, kun se jonkun muun tekstistä jäi uupumaan :) Puuh. Kyllä niihin hoitoihin edettäisiin, JOS niihin haluttaisiin. Mutta kun ei haluta, kummankaan kannalta. Ihanaa kuitenkin, että tunnette miehenikin noin hyvin ja tiedätte, ettei hän lähtisi mukaan? Heh :) Miten vaikeaa on oikeasti ymmärtää TJOT eli tulee jos on tullakseen, tervetullut on siinä tapauksessa mutta mitään apuja ei asiaan anneta?? Ja että se on YHTEINEN päätös? Tuntuu, että te ette osaa hyväksyä, että joku voi antaa luonnon ratkaista asiat.