Tahkoojat 138

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitokset!
Jotain ton suuntaista muistelinkin...
Ja tuohon kysymykseesi... uskoisin että sulla on pyörinyt ihan muut jutut mielessä, ku tylsä työnteko.
Olen niin happy sun puolesta!

Onnea Sandemanille varmasti koko vauvahaaveilija-ketjun puolesta! Itsellä kp1, negan testasin toissapäivänä, mutta sun tarina antaa toivoa!! Korkkasin just sidukan sun kunniaks!

-jossu81- Vauvahaaveilijoista

Kopsaan tähän kommenttini tuolta plussapuolelta kun olen laiska:

Miehen eka kommentti: OHO! Ei kuulemma osaa sanoa mitään muuta kun oli sellainen yllätys. Kele, sanoin että voisi hieman hioa kommenttejaan ennenkuin tulee kotiin!
Noh, pehmennyksenä vois sanoa että ei paljoa juteltu tällä viikolla, on ollut niin kiireinen ja väsynyt että iltaisin ollaan vaan nukahdettu ja en ole paljoakaan oireistani hänelle valitellut kun eihän sitä tiennyt ovatko oikeita vai vääriä. Mutta mukavampi näinpäin ja eiköhän se mieskin tokene tästä yllätyksestä ja saa sanottua jotain kaunista...

Mitä, mitä, mitä silmäni lukevatkaan!!!!! A-iv-a-n s-u-u-n-n-a-t-t-o-m-a-n p-a-l-j-o-n o-n-n-e-a Sandeman! Ihan riemusta ja liikutuksesta repesin täällä minäkin, äiti on meillä käymässä ja hänellekin hehkutin, että nettikamu Sandeman sai kaauan odotetun ja hartaasti toivotun plussan. Upeeta, mahtavaa! Kananlihalla ihan on iho täälläkin! On kyllä tosiaankin mieletöntä, miten iloinen voi virtuaaliystävän puolesta olla. Ja todellakin varmasti annat toivoa muillekin pidempään yrittäneille. :)))))))
Meillä muuten silloin taannoin miehen eka kommentti oli, että HIH HIH!! Että ei järin fiksua hänenkään suusta hänenkään suustaan heti päässyt. =) *onnenhali*

Heippa! Just tultiin anoppilasta kotiin! Täällähän on tapahtunut, tulihan se plussa, ONNEA Sandeman!! :D HINOA! Täytyy myöntää että kun sain Riinuskan viestin niin pakko oli käydä jo päivällä lukemassa kuulumiset anoppilan aataminaikaisella koneella mutta en päässyt kirjottamaan kun se on niin megahidas! Kyllä tosiaan oli jo sun "vuoro" ja täysin oikeudenmukaista että kun tuli uusia jäseniä niin meidän perustajajäsen vihdoin plussasi! Niinkuin joku jo sitä kommentoikin.

Kastiksen uutiset olivat hätkähdyttäviä. Onneksi olet kuitenkin positiivinen ja odotat tyynenä tuloksia. Tuollainen kyllä säikäyttää kenet vaan. Peukut pystyssä ettei ole mitään vakavampaa. Ja onnea suhteeseen sukanpyörittäjän kanssa, hyvältä vaikuttaa :)

Oltiin tosiaan tää viikko vielä reissussa, ensin mentiin anoppilaan jonne kissat jäi hoitoon ja sieltä Turun satamaan josta paatilla Ahvenanmaalle. Oli ihanat ilmat joten kannella kelpasi istuskella skumppaa nauttien :) ja ihailla Turun kaunista saaristoa. Ahvenanmaalla oltiin sitten yötä, syötiin ihanaa paikallista pannukakkua (tietty!), käytiin rannalla ja oltiin vaan. Eipä siellä kauheesti sinänsä tekemistä ole :DD Sieltä sitten takas anoppilaan jossa vielä relattiin pari päivää. Todella on ollut kuuma!!! Viime yönä purettiin taas anopin kanssa sydäntä puolin ja toisin ja istuttiin pihalla klo 02:een saakka!! Oli aivan lämmin ja täysi kuutamo. Anoppi kertoikin että sama pettymys hänellä oli joka kuukausi edessä kun menkat alkoi. Kärsi itsekin nuorena endosta.

Liina, mä sitten arvelin oikein teidän asuinpaikan :) Onhan niitä rivareita toki muuallakin mutta jotenkin tuli mieleen tuo seutu. Asutaan sitten tosiaan lähekkäin Hertankin kanssa, ei meiltäkään pitkä matka Kättärille ole :) Mutta varmaan pidempi kuin teiltä.

).( Kp1 tänään joten ei varmaan tartte selitellä enempää...toiveet oli korkealla joten pettymys oli suuri. Ei voi mitään, se on sitä elämää vaan. Kyllä se tästä taas helpottaa parin päivän päästä. Clomeja jatkan edelleen.
Jotenkin olisi tuntunut aika kolkolta plussata nyt kun se olis tapahtunut samoihin aikoihin kun veljen pikkuinen menehtyi.
Nekku, sut mulla olikin mielessä kun muistan toki teidän menetyksen. Ei siitä varmasti toivu koskaan mutta veljen&vaimon vajaa2v. esikoinen pitää kyllä onneksi arjen syrjässä hyvin kiinni.
Kiitos kovasti kaikille osanotosta!

Nyt on kiiruhdettava kauppaan vielä! Huh, mikä loma. Ihanaa on ollut mutta pelkkää reissaamista koko 4 vkoa :) Töissä voi sitten lepäillä :))
Voikaa hyvin armaat nettisiskot ja mukavaa viikonloppua!!

Kerrrtakaikkisen hinoa Sandeman, mahtavat onnittelut halauksin ja rutistuksin (liikutuksen kyynelillä höystettynä)!!! Ei kykene sanoin kuvailemaan liikutuksen ja myötäonnellisuuden määrää, onnellista ihanaa odotusaikaa toivon mä!!! Antoi se plussa odottaa itseään mutta nyt se on siinä ja kaikki sujuu takuulla hienosti. IIK Sande minkä teit, tuulettaa hulluna.

Samalla huutelen Kastikselle tsemppaukset papalöydöksen vuoksi, kyllä on ihmistä koeteltu ihan riittämiin ilman tuollaista uutista, uskon että saat kuukauden kuluttua kuitenkin hyviä uutisia. Onnittelut uuden suhteen vuoksi ja eihän sitä tiedä jos vaikka ylläriplussaa pukkaa =)

Paljon paljon onnea Sandemanille! Olipa oikein hieno uutinen :-)

Kastikselle: Minulle gyne sanoi, että syöpä ei pääse kehittymään, jos vain säännöllisesti käy papassa. Ja 1-2 v. välein riittää kuulemma edellisestä papa-tuloksesta riippuen. Tsemppiä tulosten venailuun.

Täältäkin onnittelut Sandemanille!! Mahtavaa!!! En tiedä muistatko vielä, mutta kirjoittelimme tuolloin parisen vuotta takaperin samassa ketjussa. ONNEA MILJOONASTI!!!

Hih, taas te saitte mut ihan liikuttuneeksi, taitaa mulla raskaus vaikuttaa herkentävästi kun eilenkin oli veljenpojan ristiäisissä ihan tippa linssissä. Mm ystävä sä lapsien virsi oli jotenkin niin megaliikuttava että mää ihan jouduin nieleskelemään. Hih, nyt naurattaa!

On tää hurjaa mutta näköjään en ole ihan sisäistänyt oloani, kahvipöydästä santsasin kylmäsavulohivoileipäkakkua ja kylmäsavupororullia, ennen kuin autossa kotimatkalla tajusin että EI HITTO, eihän niitä saanut syödä. Noh, tuskin sillä on suurempaa vaikutusta vielä tässä vaiheessa. Skumppaa otin kaksi minisuullista, etten olisi jäänyt heti kiinni. Onneksi oli sunnuntai ja kotimatka edessä.

Olo on ihan normi, eilen turvotti illalla aika hevisti, mutta muuten ei ole ollut paha olla (kopkopkop).

Keijulle isopit. Vähän tuntuu kaameelta hehkuttaa täällä kun toinen on kp1sen kurimuksessa:-(. Sori. Mutta käykö mitenkään että hengaan täällä vielä hetken kun eihän sitä tiedä mitä tapahtuu...

Pe kävin katsomassa kummitytön pikkusiskoa, oli se pieni!! Ja ihan ruttuinen vielä. Kerroin heille jo silloin aamulla plussastani (ainoat miehen lisäksi jotka tietää) ja he olivat ihan innoissaan. Heidän toinen tyttärensä syntyi samana päivänä kun mä sain ekan plussan. Ihmeesti mä heräsin silloin yöllä kolmen aikaan ja ihmettelin että mikähän herätti->ystäväni kertoi että silloin alkoi tosi toimet ja tyttö oli ulkona 3.39. Onkohan musta tulossa joku meedio??:-)

Apuva!! Sandeman upeeta, mahtavaa!!!
Onnea! Kuinkas ne oli ne miehen kommentit hioutuneet???
Annat kyllä toivoa minullekin. Kiitos!

Lomat on lusittu (1 viikkon on vielä takataskussa). Mukavaa oli ja reissu Kreikan lämpöönkin oli erityisen onnistunut.

Ollaan näköjään saatu vahvistusta ketjuun. Tervetuloa Pirppa!

Kastikselle tsemppiä. Myös toivotaan parasta. Täällä kp jotain. Seuraavana kp1 pitäis soittaa Taysiin. Ja sitten edetään jotenkin. Luultavasti insiin. Menee syyskuun puolelle.

Mukava olla täällä taas, vaikka mieluusti olisin tietysti teidän kanssa tuolla toisella puolella. :)

Jiiiihaa Sandeman, onnea onnea onnea!!! Mahtavaa:) Meikäläinen taitaa sitten ottaa Tahkoojattarien vanhimman paikan (siis iällisesti, mittariin tuli just 34, auts)...

Kastehelmelle tsemppiä, toivotaan, että selviäisit säiköhdyksellä. Käyhän edelleenkin kertomassa kuulumisia.

Itse palailin tässä taas lomalta, argh. Toisaalta tekee hyvääkin palailla taas arkirytmiin. Omasta navasta ei mitään uutta, kp taitaa olla 25 tai jotain. En tiedä oliko ovista, en jaksanut tikuttaa, ei kyllä mitään kovin selkeitä oireita ole ainakaan ollut. Jatkan metujen nappailua ja syyskuun alussa sitten lekuriin taas, jossa selviää jatkot. Eiköhän se olisi sitten vihdoinkin sen inssin paikka.

Palailen paremmalla ajalla, mukavaa viikkoa kaikille!

Tosiaan, sori unohdin toivottaa uuden jäsenen tervetulleeksi: tervetuloa Pirppa! Ja muutkin taustailijat (huomasin, että teitähän on paljon;)), tulkaahan vakituisesti messiin, nythän meillä on rutkasti tilaa...

Miehen kommentit ei juurikaan ole hioutuneet, kaippa se vaatii jotain konkreettista niinkuin ultrakuvan tai jotain? Tai kasvavan massun? Eilen kyllä puheli jo että täytyy miettiä budjettia kun pitäisi sitä mökkiä rakentaa ja hakea pankista lisää rahhaa. Että mitenkä sitten kaikista selvitään jos meitsi on äippiksellä. Kun meinasi että tarvitsen myös oman auton etten ihan mökkiinny kotio:-). Juuh, kyllähän mulle biili sopii, mutta en taida sitä vielä tarvita.

Nyt on tainnut kaikki tahkoojat lomailla, Sanelman Kreikan raportti olis mukavaa kuultavaa. Tosin me taidetaan päästä häämatkalle vasta hamassa tulevaisuudessa:-(. Mies kyllä mietti hiihtoreissua Alppilandiaan, mutta saapas nähdä uskallanko lähteä mukaan.

Tulkaa hei tytöt mukaan tuonne plussapuolelle, mää yritän oikeasti heitellä näitä säteitä sinnepäin!! Ja IKINÄ ei saa luovuttaa, jossain vaiheessa optimismi kuitenkin kannattaa:-))!!

Heippa ja terveisiä töistä!! Sopivasti alkoikin ilmat viiletä ;) No joo...
Ihan kivaa oli kyllä tulla töihin ja aloittaa arki. Toivottavasti painokin normalisoituu, sitä on tullut öhöm..lomalla 2 kiloa lisää.

Gissa, kyllä mä uskon että noi hormonihoidot valitettavasti lihottaa, ymmärrän hyvin sun fiiliksen ettei ole kivaa ja masentaa. Mun yks puolituttu sai ivf:n seurauksena 9 lisäkiloa!! Olihan se tosin lähes pelkkää nestettä ja lähti aikanaan pois mutta tuntuu inhottavalta.

Onkos kukaan muu saanut lisäpainoa clomeista? Mulla oli viime kierrossa aivan järkyttävä turvotus ja muutenkin tuntuu että clomeista on jo parissa kierrossa tullut sellasta läskiä mahaan. Muuten olen elänyt kuitenkin entisellä tavalla (paitsi tietty lomalla!). Ennen menkkoja ja nyt menkkojen aikaan mun vatsa on ollut valtava!! Siksi vapautin itseni clomeista täksi kierroksi. En tiedä onko viisasta, monet onnistuu vasta ehkä 4. kierrolla (ja toiset ei ollenkaan, kuten varmaan mä :(...) mutta mä en yksinkertaisesti kestänyt enää sitä turvotusta ja raivareita. Olin aivan kamalan aggressiivinenkin. Jostain luin niinkin että jos clomit aiheuttaa voimakkaita vaihdevuosioireita, lääke ei toimi toivotulla tavalla vaan pikemminkin estrogeeniä vähentävästi. Tiedä häntä...mielipiteitä kun tuntuu olevan yhtä paljon kuin ihmisiäkin.

Varmaan varaan ajan Sööperille kun vaan olis sopivaan saumaan ennen mahdollista ovista niin näkis samalla senkin tilanteen.
Aion samalla kysellä noista clomeista. Kun mulla se munis ei kypsy nyt sen nopeammin kuin luomukierrossakaan, eli ovis on edelleen kp18-19. Ja parin progetestin ovuloin luomustikin joten en tiedä onko mun kohdalla clomeista edes apua...voisko sitä annostusta sitten nostaa jos niiden pitäis aikaistaa ovista???

Sandeman, sitähän tää elämä on että toiset onnistuu ja toiset on kp1:n kurimuksessa. Mä oon kyllä tosi onnellinen sun puolesta joten no worries :)

Mukavaa maanantaita ja lomailijoille mukavaa loman jatkoa!!!

Huomenta!

Täällä edelleen juhlatunnelmat, ja syystäkin. Varmasti hieno tunne pitkän yrittämisen jälkeen!!

(.) Lihavuutta ja kp4. Soitin tyksiin, sumutukset alkaa 31.8. ja punktio todennäköisesti syyskuun viimeisellä vkolla. Auts. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta eiköhän se sieltä äkkiä tule.

Työn iloa kaikille :)

Maanantaita tytöt!

Ja tervetuloa lomilta Sanelma ja Tiitu!

Sain aamupäivällä kuulla että musta tulee täti huomenna... sisko on jo laitoksella ja tekevät siis sektion huomenissa. ;) ;) ;)
En meinennut pysyä pöksyissäni töissä kun fiilistelin vain tulevaa.
Mitähän se mahtaa olla sitten kun itse saa sen ihka ensimmäisen plussan tikkuun??? Miten sitä malttaa olla töissä tai yleensä ja yrittää käyttäytyä normaalisti?

Kiitokset vielä tervetulotoivotuksista, olette kyllä ihania!

).( täällä mennään kp 26/25... enkä vielä uskalla pissailla purnukkaan (raukkis minä) Eilen tuhrutti kerran ja ihan just niin vähän että huomasin (kun suunnilleen suurennuslasin kanssa tulee tutkittua joka vessassa käynnin yhteydessä ;) ) Aamulla sit olin jo ihan varma että kohta hanat aukeaa, siihen malliin masuun kipristeli. Vieläkin tuntuu välillä menkkamaisia kouraisuja, mutta vain sillee lievästi. Mutta kun ei uskalla toivoa niin ei uskalla. Se pettymys kun on niin jalat alta laittava, kun ne sitten alkaa. Tiedätte ihan varpilla, mitä tarkoitan. Ehkä mä sit viim. loppuviikolla pissailen ja testailen, jos on tarvetta, hope so...

Sorry kun tuli noin pitkästi tota omaa napaa...

*sadetta odotteleva pirppa*

Moikka! Tervetuloa takaisin Keiju! Myötätuntoa täältä kasapäin, tiedän (tiedämme) miltä tuntuu tulla alas korkealta ja kovaa... Ei sille mitään voi, että aina ajattelee, että josko nyt olisi mun vuoro.

Siellä Lefkaksellako olitte Sanelma? Kävittekö Pargassa?

Sandemanille: Oletko kysynyt naikkarilta pääsetkö sinne varhaisultraan? Mulle sanottiin kättärillä, että voin mennä sinne, jos kesän aikana raskaudun. Olethan tavallaan ollut hoidossa naikkarilla.

Keijulle isopit, mälsää se on aina tuossa vaiheessa:( Clomeista kyselit, mulla ei tullut niistä painoa lisää, eikä kyllä muitakaan sivuvaikutuksia, tosin mullahan niistä ei kyllä ollut apuakaan, joten siinä mielessä mun ei kai kannata hirveästi tuolla oireettomuudella brassailla... Mulla on muuten noi metut vähentäneet ruokahalua ja painokin on tippunut pari kiloa, vaikka ruokavalio / liikuntamäärä on ollut noin kesälomalla huonommilla kantimilla, kuin normaalisti. Mutta metformiinia käytetään myös ylipainoisilla diabeetikoilla auttamaan painonpudotuksessa, joten siinä mielessä ihan ymmärrettävää.

Pirpalle PQ! Ettei vaan kävis niin, että kerkisit vain piipahtamaan tahkoojissa, niin on käynyt uusille ennenkin;)

Kylläpäs tämä eka työpäivä on mennyt vauhdilla vaikken ole tehnyt mitään järkevää :)
Pirpalle myös tervetuloa, jos en ole ollut muistanut aikaisemmin toivottaa! Täällä on tosiaan tilaa ...lomalla on ollut niin aivot narikassa että ei muista mitä on sanonut ja mitä ei.

Varasin nyt ajan syyskuun loppuun Sööperiltä. Silloin olis joku kp15-16 jos kierto ei lähde pitenemään. Näkis ton endotilanteen ja mahdollisesti lähestyvän oviksen ja saan kysyttyä noista clomeista. Huh, kun helpotti vaikka siihen onkin vielä aikaa.

Sandeman, paheniko sulla endo-oireet clomeista? Kun musta tuntui nyt tokassa clomikierrossa että endokivut paheni. Menkkojen aikana oli vähän kouristelua, ei pahasti mutta kuitenkin...hitto jos se endo nyt jo uusii!!
Senkin takia pidän taukoa ja kyselen sitten Sööperin mielipidettä. Naikkarilla ne lääkärit ei kuitenkaan ole endoon perehtyneitä ja lätkivät reseptejä kaikille saman kaavan mukaan tilanteesta riippumatta. Näin mun mielestä.

Kiitos Tiitu sun clomikokemuksista! Mä haluun kans noita metuja :)) Sais lomakilot pois. Noh, leikki sikseen...

Gissa, yllättävän äkkiä aika tässä menee vaikka nyt tuntuukin että syyskuulle on aikaa. Mutta kun sumuttelut alkaa niin äkkiä se siitä menee, usko pois!

Sori tää matalapaine mutta tää on nyt ihan maassa...ja toivoton.

Keiju, mullahan clomit tuotti yöhikoilua ja raivopuuskia. Mieskin totesi että ne tekivät mut ihan hirviöksi. Painoa on myös tullut lisää, osasyy on tietty kesällä, liikunnanpuutteella ja oluella, mutta ihan vissisti hormonit paisuttaa masua! Endo-oireiden lisääntymisestä olin huolestunut jo ennen clomeja ja juuri nytkin jomottaa selkää siten että ohhoh! Otan sen kuitenkin vastaan pelkästään positiivisena juttuna koska joskus vannoin että jos joskus plussaan niin EN VALITA. Yritän siis pysyä aurinkoisena ja positiivisena niinkauan kun tätä toivottua olotilaa kestää. Mähän pidin yhden luomukierron ennen tätä tärppikiertoa joten voihan niiden clomien kanssa kikkailla niinkuin itsestä tuntuu.

Alkuraskauden ultra on sitten varattu H-heimolle 29.8, siihen asti joudun odottelemaan ja vaan arvailemaan onko kaikki hyvin. Puhumattakaan siitä että elän jännityksessä onko siellä mahdollisesti kaksi etanaa kasvamassa kun viimeksi inssikierrossa oli kaksi munista:-). Lekuri on sama kun leikkasi mun endon Naikkarilla joten siinäkin mielessä osaa sanoa mun endontilanteen, jos siellä jotain näkyy. Toivottavasti näkyisi että on oikeassa paikassa ja sykettäkin hiukan!!!!:-))) Olisin varmaan saanut tuon ultran Naikkarillekin mutta jotenkin on kiva mennä tutulle lääkärille.

Matalapainetta taitaa olla ilmassa, mutta ihan varmasti syksyn hoidot tuottaa taas tulosta!

Kiitos Sandeman. Ehkä tämä pieni hengähdystauko tekee hyvää. Voinhan mä aloittaa clomit taas ensi kierrossa ennen Sööperille menoa jos siltä tuntuu. Viime kierto oli vaan niin kamala. Lisäksi mulla oli myös oviksen tienoilla kamalat alavatsakivut joita ei ollut ed. clomikierrossa.

Muuten, jossain lehdessä (Kauneus&Terveys??) oli endosta ja siinä sanottiin että toiset alueet on kipuherkempiä, esim. kohdun takaosa ja virtsarakon pinta, jos endoa on siellä vähänkin niin se oireilee tosi voimakkaasti kun taas toisilla voi olla vaikka munasarjat kokonaan endon peitossa eikä silti ole kipuja. Tuo tieto jotenkin vähän helpotti, kun mullahan oli endoa just noissa kipuherkissä alueissa, tosin olihan siellä alkavaa suolikiinnittymistäkin.. :(( Huokaus...

Toivotaan Sandeman että kaveri(t?) löytyy oikeasta paikasta ja sykekin olis jo kuultavissa. Kyllä mäkin mieluummin tutulle lekurille menisin, hänhän on onnitteleekin ihan eri tavalla kun tietää taustat :) Tuleekos mies mukaan?

Olikos sulla Sande muuten mitään poppakonsteja viime kierrossa käytössä? Greippimehua, vyöhyketerapiaa, punkkua oviksen jälkeen, tms.? Entä oliko teillä puuhastelua ihan joka päivä oviksen aikoihin? t. utelias...

Keiju, sellainen tuli "kotilääkärinä" mieleen, että kun sulla ovis tapahtuu omasta takaakin (eikös sulla ollut tosi hyvä progearvo), että noi clomit jotenkin kiihdyttää muniksen kasvua entisestään ja siksi kipuja yms? Siis en tiedä... Kuullostatkin vähän masentuneelta.. Yleensä olet niin positiivinen ja iloinen. Mä olen niin samassa tilanteessa sun kanssa. Hyvä, että varasit ajan aina se helpottaa. Ootko varannut jo naikkarille ajan? Eihän me olla vielä edes mitään hoitoja vielä aloitettu, joten yritetään jaksaa, jookosta?

Mäkin olen kiinnostunut Sandemanin tarkemmasta tärppianalyyshistä!

Mä taidan päästä synnytykseen jo ennen omaani (joka ehkä joskus), kun hyvä ystäväni, joka odottaa yksin vauvaa, pyysi mua mukaan tueksi! Olen tosi otettu, vaikka järkytynköhän niin, että synnytyspelko iskee... Ystäväni sanoi kyllä, ettei mun tarvitse tai ei tiedä itsekään haluaako mua varsinaiseen synnytykseen, mutta sairaalaan tukemaan. Sitten ajattelin, että olisikohan joku jo synnyttänyt parempi tuki, mutta hän haluaa minut ja sitä paitsi, kuka siinä nyt osaa mitenkään neuvoja antaa tai ehkä parempikin olla antamatta.

Kiitos Herttakin! Samassa veneessä tosiaan olla, mulla on ollut proge ekassa kokeessa muistaakseni reilut 40 ja viimeksi oli 53. Mutta silti sain clomit. Kai siksi että kierto on pitkä, mutta ei clomit mulla sitä lyhentäneet. Ja turvotus, lihominen ja raivarit ei kyllä yhtään ilahduta. Mutta katson nyt tämän kierron luomuna ja tikutan jotta näen että nouseeko edes LH itsestään.

Toihan on tosi imartelevaa että sua on Hertta pyydetty synnytykseen mukaan. Aika hurja juttu se on varmasti sellaiselle joka sitä ei kokenut mutta tosiaan tukihan siinä on se tärkein jos haluaa muuten tulla sairaalaan. Saako kysyä onko tuleva isä kieltäytynyt kunniasta vai onko joku muu juttu taustalla? Jotenkin sitä ajattelee että mies tulee kuitenkin sairaalaan vaikka ei olisikaan itse synnytystapahtumassa kuten Aniliininkin tilanteessa. Monestihan toinen nainen ymmärtää siinä tilanteessa paremmin kuin mahdollisesti paniikkiin menevä mies :-))

Iltaa!
Mitä mun vanhat silmät näkevätkään? Kutina taisi osua oikeaan eli Sandemanille onnittelut! Muistanko ihan väärin, että olisit käynyt vyöhyketerapiasa nyt kesän aikana? Jospa se auttoi? Tai sitten oli vaan "hyvää tuuria", sitä kun tässä lajissa tunnutaan tarvitsevan. Oliko sulla selkeästi sellainen tunne, että nyt on joku juttu erilailla vai tuliko kuitenkin aika pitkälti puun takaa?

Keijukainen, tiedät ettei sanat riitä kertomaan, kuinka paljon mua harmittaa sun puolesta. Just susta mulla oli niin uber hyvät kutinat (älkää nyt vetäkö mitään herneitä nenään kukaan, mä vaan saan erilaisia "fiiliksiä") mut kun ei :( Mulla noi clomit tekivät siis sen, että ekassa clomi-kierrossa itketti ja harmitti kaikki koko ajan ja tokassa olin ihan raivotar (vai meniköhän se noin päin, nopeasti nämä unohtaa). Eli vaikuttivat mullakin ikävästi. Muistaakseni myös kivut olivat jonkin verran kovemmat, tosin sehän oli mulla ennen lapaa. Mutta mitään sen suurempaa turvotusta ei tullut. Ekassa clomi-kierrossa oli myös jatkuva hedari ja molemmissa kovat yöhikoilut eli oireita kyllä riitti. Munis kasvoi hienosti ja aikataulussa, mutta eipä se auttanut silti (as we know). Monestihan clomit aiheuttavat paljon enemmän sivuoireita kuin pistokset, kun ovat niin keinotekoista huttua, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Tiedä vaikka sulle olisi pistoksista paremmin apua, tai sitten sulle yksinkertaisesti riittää, että ovis tapahtuu kp18-19 maissa eikä sitä tarvitse vauhdittaa..

Mäkin palasin tänään töihin, eikä olisi kyllä yhtään kiinnostanut. Eka päivä meni kuin usvassa maileja lukiessa ja kiinnostus tarttua asioihin oli totaali nolla, jollei vähemmänkin. Ehkä se tästä :)

Joku (nimimerkki meni ohi) kirjoitti, ettei papan muutokset kehity nopeasti syöväksi. Se on toki tiedossa, mutta kun tässä oli sellainen tilanne, että alle 2 v sitten papa oli luokkaa II, viime lokakuussa otettiin uusi papa ja koska lääkäri ei soittanut, oletin sen olevan luokkaa I (useinhan tuo luokka II paranee itsestään). Nyt kun luokka oli kuitenkin IV, niin on selvää, ettei lokakuu ole ollut puhdas vaan kenties luokka II tai III, jolloin olisi pitänyt jo edetä niihin juttuihin kuin nyt. Eli tämä "tauti" sai muhia 8kk yliaikaa, jossa ajassa jo esiasteita syövästä voi tulla (siis parissa vuodessa eikä sitä tiedä, onko se muhinta alkanut jo 2 v aikaisemmin eli yhteensä olisi mennyt 4v). En silti ole mitenkään neuroottinen tai pelokas, mutta koska itselläni on ollut niin älyttömän huono tuuri moneen terveyteen liittyvässä asiassa, niin jotenkin tämä tuntuu hieman turhan "rankalta". Mulla on nimittäin sellainen autoimmuuni-sairaus, jossa elimistö ei tapakaan pöpöjä vaan kääntyy joskus itseään vastaan eli tauti leviää huomattavasti nopeammin kuin ns. terveillä. Siksi tässä on vähän enemmän pelissä kuin monella muulla.. Mutta eiköhän se tästä. Kaiken kukkuraksi vuoto alkoi taas uudestaan (to tähysyksen ja koepalojen oton jälkeen vuosin kuin seula), pe-su vain tiputteli ihan vähän jos ollenkaan ja nyt sit vuotaa kunnolla :( Myös maha on vähän kipeä. Tänään on kyl ovispäivä, joten mahakipu (myös pää kipeä, niin kuin aina oviksessa) voi johtua siitä. Samoin ovis herkistää monilla kohdunsuuta ja se voi vuotaa muutenkin, saati sitten, että sitä on just "ronkittu". Toivottavasti vuoto lakkaa tai muuten joudun menemään viimeistään ke lekuriin, ettei sinne vaan tullut mitään tulehdusta :( Se tästä nyt vielä puuttuis..

Jotain muutakin piti turista, mutta en muista.. Niin joo, nyt pitäisi laittaa näihin asuntoasioihin vauhtia, mutta ex-mies tuntuu hangoittelevan ihan kunnolla vastaan. Ei onnistuta mitenkään tapaamaan, jotta oikeasti voitaisiin jutella. Jos hänen kantansa on edelleen se, ettei myy asuntoa mulle, niin sitten vaan välittäjät hommiin ja mä alan etsimään uutta himaa. On jo aika lopettaa tämä aika raskas vääntö, kun toisesta ei näytä ottavan selvää millään. Mut muuten elämä on ihan kohdillaan :)