***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Mayah Mulla ei oikeestaan oo rumaa oloa, kun nätimmältä toi mun pallo näyttää, kun sitte ne roikkuvat nahat, jotka sen jälkeen on kun Vilpertti tulee pihalle :whistle:

*kuolaa mamituksen suklaasuukkoja, kun omat suklaat on loppu* :p

Arvatkaas vaan oisko ottanut päähän synnärillä jos oltais siellä ja kaivettu kamera esille... otin meinaan äsken viel päivitetyn masukuvan ja sen sain koneelle just ennen kuin akku loppui :kieh: (kuva profiilissa)
Nyt on sitte patterit tuolla latautumassa... Viimeks ku kuvaa otin, niin oli puolet akusta viel jäljellä kameran mukaan ja nyt se sit onkin yhen kuvan jälkeen tyhjä muka :/ No onneks tosiaan tuli nyt täs vaihees huomattuu mokoma :kieh:
 
Moikka kaikille :wave:

Katjuskan lähtöä täälläkin on odotettu, taitaa pikkuinen kiusallaan pysyä sisässä kun pinollinen syysmassukoita odottaa että jokos ne kohta lähtee :LOL: Hyvä että huomasit kenkkuilevan kameran! Toivotaan, että akut kestää.

Tyttöolo on ollut mulla ja miehellä alusta asti. Kahdesti on ultrassakin sanottu, että tyttö olisi tulossa. Vaikea olla uskomatta lääkräin arvausta kun itsellä koko ajan ollut vahva tyttöolo. Eli muutama hame on tullut ostettua. Silti katselin tänään mitä mies tuo vauvalle kotiointulo vaatteiksi jos onkin poika.

Mayah mulla on ihan päinvastainen olo. Ostin viime viikolla kasan kauneus tuotteita (mm. ihan yli-kalliin puuterin) ja olen ollut ulkonäkööni nyt todella tyytyväinen. Hehkeä olo vielä toistaiseksi. Mua jännittää enemmän mitä tästä kropasta jää jäljelle kun vauva vihdoin päättää poistua siitä. Kun moni muu odottaa innolla, että saa oman vartalonsa takaisin ja pääsee vaateostoksille, niin mä pelkään etten mä saa enää koskaan sitä omaa vartaloani takaisin ja että ostoksien teko on vain masentavaa :eek:



(.) Tänään ollut ihan p*ska päivä. Mulla on sunnuntaista asti ollut päänsärkyä ja "höntti"-olo. Tänään sitten näkyi jonkun aikaa palloja koko näkökentässä. Vilistivät perkuleen nopeasti sinne sun tänne. Ei huimannut eikä mitään, mutta tällainen näköhäiriö iski hetkeksi. Jotenkin yhdistettynä huonoon oloon ja päänsärkyyn alkoi huolestuttamaan. Soitin neuvolan tädille jota ei kiinnostanut tippaakaan. Totesi vaan, että jos näyt tulee takas eikä hellitä niin mene äippäpolille, ei ne sua sieltä enää voi pois käännyttää. On se nyt jumalauta että mun pitäis ajaa toi 40 km että saisin pissan ja verenpaineen katottua :kieh: Siihenhän ois neuvolan tädiltä mennyt kaikki 5 min. Jestas se otti mua päähän. Kyllähän mä itekkin tiedän, että todennäköisesti tässä ei mitään kummaa ole, mutta ois silti mukava että otettais tosissaan. Koko päivän on sitten ketuttanut niin vietävästi. Silittelin sitten vauvan vaatteita ja puhisin kiukusta. Sain jonkun paniikkipuuskan, että jos tämä syntyykin ennen lokakuuta :) ja koti ei ole "valmis". Pakkailin sitten sairaalakassia itelleni ja kotiintulovaatteita vauvalle + suunnittelin kissaverkkoa pinnasänkyyn (kävin ostamassa tarvikkeita niin saadaan viikonloppuna tehdä ja maalata se). *itutus ei vaan laannu, eikä huono-olo. Ylimääräiset pallerot on onneksi pysynyt poissa. Anteeksi tämä omanapainen valitus! Ei vaan nyt jaksa. |O

Feli 36+2
 
Mayah ei mulla oo silleen ruma olo. Iso, epäseksikäs ja kömpelö mut ei silleen varsinaisesti ruma.

Poika olo mulla on ollu ja pojaksi tämä on todettu selkeillä ultrakuvillakin. Maha on myös ihan erinäkönen ku esikoisesta. Esikoismaha oli sellanen että suli enemmän mun kroppaan ja tämä on enemmän sellanen pallo tossa eessä, joka ei näytä kuuluvan muhun ollenkaan. heh

Felianalle paljon lohdutusta. Oli kyllä aika erikoinen reaktio neuvolatädillä. Olis voinu noi pikkujutut kumminkin tarkistaa ihan siinäkin ettei tarvii pitemmälle mennä sit selvittelee. Ja sit menee sen 5 min takia äippäpolille ja siellä sitten sanotaan et mee takas kotia vaan. :hug: ja sympatiaa.
 
Onpas täällä jännän odottava tunnelma... millä hetkellä hyvänsä voi tulla lisää vauvauutisia.
Itse en ole pitkään aikaan kirjoitellut, vaikka olen lukemassa käynytkin. Äippälomalla olen ollut pian kaksi viikkoa ja tekemistä on riittänyt.

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja rv 36+5.

Painoa 71,2 kg! Yht. 16.2 kg tullut plussauksen jälkeen. Mayah Kyllä mäkin tunnen itseni välillä aika isoksi ja kömpelöksi ja haikeana mietin, miltä näytin joskus. Mullakin olo, että ei ole mitään vaatteita pistää päälle ja pelko, että jos ei enää koskaan mahdu entisiin vaatteisiin.

SF mitta oli laskenut (32) ja lääkärin mukaan pää hyvin syvällä lantiossa. Kohdunsuu oli 2 cm, pehmentynyt ja ulkosuu sormelle auki. Käsituntumalla veikkasi aika isokokoista vaavia, lääkäri sanoi, että arvelisi, että jos syntyy laskettuna aikana olisi 3,6-3,8 kg ja jos menee yli, olisi vieläkin isompi. Aika hurjaa. Sanoi kyllä, että lantio on oikein hyvänkokoinen ja periksiantava. Eli toivotaan, että isompikin jässikkä mahtuu ulos. Oli hassua, kun lääkäri sanoi, että huomasitko kun supistus tuli, enkä itse huomannut mitään.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä vielä Pohjanmaalle vanhempien luo eli 400 km päähän kotoa. En usko, että synnytys kuitenkaan on vielä kovin lähellä. Lääkäri käski jaloitella ja pysähdellä määrävälein. Mitään supistuksia en ole tuntenut ja olo on kaikin puolin hyvä.

Jännään kovasti muiden syyskuulaisten puolesta. =)
 
:wave: Hejssan allihuuppa!! =)

Katjuskaa oon jänskäilly taustalla, mut taidat vielä ainaskii hetken kotosalla pysytellä? Ja onneks kameraan kerkeette saada myös virtaa ennen lähtöä!

Felinia :eek: :kieh: Mikä täti neuvolassa, niinku ei jaksas ottaa osaa eikä arpaa koko asiaan?!? Kumma täti |O Kannattaako esim. soitella sinne ä-polille, josko niitä vaikka kiinnostas nämä oireet. Ärsyttää sun puolestas!!

Mayah Oon muutenki huono panostamaan ulkonäkööni... Tänäänkin lähdin kaupungille ja huomasin et on tukka harjaamatta ja olishan sitä voinu vaikka vähän ripsariakin laittaa. Joka puolelta alkaa ihraa pullottamaan ja kyykyssä kun on niin jalkoihin saattuu kun on niin paksut kintut :kieh:
Ja sen tietää et menee n.vuosi enneku omiin mittoihinsa pääsee prkl... miks mää oon kauhee läski... |O Hitto ku piti mun ruveta tuotakin asiaa miettimään!!

Snodgrass Tervetuloa "kotiin" ja kiitos synnytyskertomuksestasi!!

BB Voi hitto mua ärsyttää se marianna |O ( se joka kulkee huulikiiltotuubi kourassa koko ajan? ) Voiko joku olla oikeesti noin bissis?? Ja tämän illan koosteen jälkeen en varmaan siedä Cherylia... :/ Niitten pitäs kerätä palstamammoja joskus tonne taloon :LOL:

Eilen puhuttiin tosta perhehuoneesta miehen kanssa ja päätettiin et katotaan tilannetta sitte, josko niitä edes on vapaana ja saako niitä vaikkei mies olekkaan siellä 24h.

Koiramamma Kävitkös jo selvitteleen "hajun" lähteitä... Ettei sitte vaan oo joku tulehdus??

Se ummetus ei tosiaankaan ole mikään kiva seuralainen synnytyksen jälkeen. Esikoiselta mussutin laitoksella koko ajan luumuja et maha toimis edes jotenkuten... Ja isännälle sanoin että saa/joutuu tuomaan IIIISSOOOOON pussin kingkong lakunaamoja mulle laitokselle... Toive on kuultu, mut saas nähdä kuka ne sitte syö!?

Hillen seurana sitte odottelen täällä nuita "lähtö" oireita... Ei kyllä niitä sen kummemmin tullu esikoiseltakaan, joten en sitte laske niiden varaan. Vatta on toiminu paremmin entä n. kk sitten, mut ei vielä normaalisti tai niin et olis kiire ollu!

Viime yönä tuli oksetus ja huimaus olo :x Mistä lie johtu, mut oli aika kurja ruveta nukkumaan. Vaikka ei olo vessaan ajanu. Miia ko?? mietti jotain apuvälinettä tavaroiden nosteluun?? Täytyy kehua et musta on tullu TOSI taitava varpaillaan noukkimaan tavaroita, ei viitsi millään kyykistellä.
Ja hei... mää sain siivottua rojuhyllyt turhista tavaroista :wave: (tuuletus ) Nyt on turhat kamat lahjotettu kirppikselle ja roskat odottelee terassilla kuskia. Poika pentele vaan sairastelee niin ei sekään oo huomenna menossa hoitoon... Pippeli raukalla tulehtunu :snotty: Nuhan lisäks :/ Josko se huomenissa tokenis sen verta et torstaina sais mamma vähän "omia hommia" hoidettua. Olis muuten tarkotus lähtee lauantaina haaparannan ikeaan vähän sisustus kamaa osteleen :D Eikös niitä synnytyksiä käynnistellä siellä?? Ei vaan taitas kotia asti keretä jos siellä meinaa käynnistyä, taitaa matkaa olla sen 300 kilsaa täältä sinne. No ei kai se vielä käynnisty, aikaa on vielä vaikka kuinka!! Kuuluisat viimeiset sanat :LOL: Minäkin vaan reippaana tyttönä iloisesti suunnittelen kaverin polttareita vietettäväksi parin viikon päästä. Siinä sitte samalla mietittiin et paljonko sankarille tarttee juomia, laskeskelin jo mielessäni et meille riittää mäyräkoira puolix :eek: Sitte muistu mieleen, et ei taida mulle olla yhtään olutta :ashamed:
Nyt jos ( taas ) lähtis lötköttään television ääreen.
R iikka 35+3 ( ? )
 
Iltaa kaikille!

Sadetta pidellessä on mennyt tämä päivä. Nenää ei ole ulos voinut laittaa, sen verran rankasti on taivaat vuotaneet koko päivän. Pöhnä olo... toivottavasti huomenna pääsisi ulos.

Jänniä hetkiä monilla edessä! Itsellä oli tänään 2. ultran antama koon mukainen LA, lauantaina olisi sitten se toinen "virallinen" merkkipäivä. Merkkiäkään ei kyllä taida olla ilmassa, että jotain tapahtuisi. Supistelee kyllä ja välillä ihan kipeestikin mutta ohi menevät aina jonkin ajan päästä. Jollain oli hiivan tapaista oiretta ilmennyt, niin täälläkin. Mulla ei tosin ole eläissäni ollut vielä yhtään hiivatulehdusta, joten aivan varma en asiasta ole. PIentä kutinaa kuitenkin. :/ Huomenna olisi neuvola, jossa tarvitsee ottaa asia puheeksi. Ei olisi kiva, että se tarttuu synnytyksessä vauvaan... :x

Jaksuja kaikille ja vipinää niille joilla merkit jo viittaavat lähtölaskennan alkaneen! =)

Nuppu ja Esko 39+3
 
Iltaa tasapuolisesti kaikille!

Minä olen käynyt tänään Kättärillä tarkistamassa vauvan vointia. Kirjoittelin aamupäivällä, että supisteli koiran aamulenkillä hirveästi. Kotona aloin sitten miettiä, että milloin olen tuntenut vauvan liikkeitä. Pari tuntia seurailin ja soitin sitten (vielä tässä vaiheessa) ihan rauhallisena Kättärille. Ajattelin, että ne antaa jotain vinkkejä kuinka voisin herätellä vauvaa. No sieltä sanottiin, että täytyy tulla heti viivyttelemättä paikalle, että "voidaan tarkistaa mitä siellä vauvalle tapahtuu". Ei kiva tunne, pelästyin tosi paljon :/

Soitin miehelle, lähdin taksilla Kättärille ja pääsin saman tien käyrille. Siellä makailin mies seurana 45 min ja otettiin käyrää, joka onneksi oli normaali. Supistelin aika paljon samaan aikaan, tulipa nähtyä millaisilta harjoitussupparit näyttävät kun piirtyvät käyrälle. Kaikki oli siis ihan hyvin, eivätkä osanneet sanoa mistä moinen liikkumattomuus johtui. Käskivät vain mennä heti uudestaan jos sama toistuu :( .

Kotiin kun pääsin, niin sitten iski järkytys ja tulihan sitä vähän koira sylissä itkettyäkin kun olin niin pelästynyt. Syntyisi jo, niin olisi ainakin helpompi seurata sitä, että vauva on kunnossa.

Mayah, minulla on ollut ihan kaunis olo tähän asti, varsinkin kuin mies muistaa kehua ulkonäköäni säännöllisesti. On se niin kultainen :heart: Nyt kuitenkin alkaa vähitellen olla sellainen olo, että olisi mukava saada oma vartalo takaisin. Pelkään, niin kuin moni muukin varmaan sitä, miltä oma vartalo näyttää kun vauva on poistunut kohdusta. Toisaalta tänään tuli taas muistutus siitä, että tärkeintä on vauva, ei oma ulkonäkö tai sen muutokset.

Nyt syömään iltapalana salaattia ja sitten ehkä hieman jälkkäriksi suklaata...

Tiinuliini ja vauva 37+2
 
Riikka, soitelen huomenna neuvolaan kun tänään oli se soittoaika jo menny ja yritän saada torstain käynnin yhteyteen sitten mahdollisen antibiootin. Hiivaa tämä ei ole, sekin on kerran ollut ja hiivahan ei kai haiskahda. Tosi kurjaa jos vauva päättää nyt syntyä ja saa jonkin sortin tulehduksen esim. silmäänsä tästä :( Muutenkin mietityttää että saisinko mahdollisesti esim. kohtutulehduksen helpommin jne... paskaa sanon minä!!!

Mayah mulla on ollut yllättävän sinut fiilis masun kanssa, puntari lähinnä aiheuttaa niitä harmaita hiuksia. En taida kuulua niihin ihmisiin joille ulkonäkö olisi kaikista tärkeimpiä asioita aina mielessä. Oliko se Katjuka joka sanoi että enemmän kauhistuttaa kun vauva on syntynyt että millaiseksi se kroppa sitten muuttuu (löysä nahkakasa kera sellujen ja läskien :/ )

Felille myös sympatiaa täältä, olipas tökerö akkeli siellä neuvolassa kun ei voinut pikaseen tuota pissaa katsastaa. Käviksä siellä synnärillä asti ja mitä ne sano? Toivon mukaan ei olis mitään myrkytystä...

Katjuska onneksi huomasit moisen mokkerin, olispa kiva olla synnärillä h-hetket käsillä ja tajuta että nyt ne patterit sitten pimahti :eek: :headwall: mulla kyllä on synnärikassiin pakattu ylimääräiset paristot ihan tuon kauhu skenaarion varalta! :attn: ei varmaan olis pahitteeks jos kaikki yhdes koossa matkisi!!

BB joo mä odotan ihan innoissaan illan jaksoa :D myötähäpeän tunteet olkoon suuret :LOL: :whistle: Mua ärsyttää kyllä eniten se Niko... Marko vaikuttaa Marian lisäksi hauskimmalta. Aikamoinen meno tntuu olevan heti kun viinaa lyödään pöytään!!! Tuottaja varmaan taputtaa käsiään vimmatusti m**a pystyssä kun tämmönen porukka on siellä tänä vuonna!
 
Tiinuliinille iso lohtu :hug: mäkin säikähdin kauheasti kun jouduttiin niiden sydänäänten takia käyrille makaamaan ja tuntemukset oli ihan samanlaiset että synytys nyt niin voisi tarkkailla vointia paremmin ja kytätä! Vaikka eihän se mitään auta se kyttäys... jospa vauva vaan oli vähän väsynyt tänään ja huomenna meno on taas vilkkaampaa!
 
Pikaiseen ilmoittaudun näin lasketun päivän kunniaksi, että otettiin vähän varaslähtöä ja jakauduttiin jo sunnuntaina 31.8. klo 02.48. Pikkusisko syntyi painoa 3660g ja pituutta 48,5cm. viikot 39+5. Palailen huomenna tai ylihuomenna synnytysstoorin kanssa. :D
 
Moikka kaikille taas ajan päästä!

Vauvoja on tosiaan sadellut :)

Meillä on täällä kaikenlaista ollut, ensin tietokoneen kanssa ongelmia etten ole tänne päässyt - sitten sen verran suurempaa, että minulta kuoli mummo joten nyt on sitten ajatukset oikein urakalla ristissä. On tosi vaikea surra ja käsitellä kuolemaa kun uusi elämä muistuttaa itsestään niin vahvasti koko ajan. Neuvolassa sanottiinkin, että ei kannata ihmetellä, mutta surun käsittely voi olla nyt tosi erilaista kuin normaalisti. No sitä se on, kun ei tajua koko kuolemaa ollenkaan :| Nyt sitten mietityttää, että kun hautajaiset on 13. päivä ja laskettuaika 16. niin että josko ollaan hautajaisissa yhtenä, kahtena vai ollaanko paikalla ollenkaan.

Itselle on tullut kaikenlaisia uusia vaivoja - kivaa ;) Nivuset on kuin tulessa ja selkä kipeä jatkuvasti. Lisäksi sukkapuikkopistelyä ja menkkamaista jomottelua etenkin aamuöisin... Kyllä on autuasta tämä odottaminen |O Noista aamuyön jomotuksista vielä, että mä oikeesti kuvittelin jo pääseväni ehkä synnyttämään, mutta tänään neuvolatäti valaisi, että OIKEAT supistukset tuntuu ihan ylempänäkin mahassa. No ihan hyvä tietää - tää on niin tätä ekakertalaisena :D

Ja vielä noista säikähdyksistä: kyllä mä olen toivonut jo monta viikkoa että saisi vauvan ihan oikeasti syliin. Ei tartte enää sitten miettiä, että liikkuuko se tarpeeksi ja onko kaikki hyvin, kun kyllä sen sitten erilailla näkee - vaikka sitten tietysti onkin tsiljoona muuta asiaa mistä huolia...

Lisää vauvoja vaan!

Pienpapunen 38+0
 
Tyynelle perheineen valtavasti onnitteluja tyttösestä :heart: :flower:

Feliana ihme tiukkapipo täti teillä siellä neuvolassa :kieh: Tosiaan nopee hommahan noi ois ollut tarkistaa...

R iikan pojalle sinne kovasti paranemisia :hug:
Täällä kans yks, joka kätevästi käyttelee varpaita, kun ei muutenkaan yllä :whistle:

Tiinuliini Varmasti pelästyttää tuollainen, mutta onneks kaikki kuitenkin oli hyvin :heart:

Koiramamma pitänee tosiaan viel varaparistot kassiin pakata :kieh:

Vähän taas supistelee, mutta kaipa ne siitä taas yöks loppuu :xmas:
 
vuh
Taas iltaa! Axda Niin tuli meilläkin eilen lunta. Että se siitä intiaanikesästä!! :kieh: :D

Mayah Olo ei ole tosiaankaan mikään hehkein. Tietysti sitä vois itekin kohentaa vähän olomuotoaan. En muista edes, milloin viimeksi olen pistänyt ripsaria naamaan. Muistan muuten synnäriltä viime kerralta, kun kuljin siellä ihan kulahtaneen haamun näköisenä ja kotiinlähtöä varten sitten laitoin tukan, vaihdoin piilarit ja meikkasin, niin tuttu hoitaja tuli ottamaan käsipuolesta, että kukas sinä olet ja mitä tekemistä sinulla on täällä?! Eivät siis enää tunnistaneet siksi samaksi hortoilija-akaksi kuin olin ollut varttia aiemmin. Eli lopputulema on se, että kannattaa näyttää nyt todella kamalalta, niin paremman näköiseksi pääseminen ei vaadi paljoa!? :xmas: :D

Tänään oli mulla taas neuvola ja kaikki oli hyvin. Vieläkään ei yhden yhtä harjoitussupistusta ole tullut eikä alapää anna mitään merkkejä synnytyksestä. Joku kyseli sitä, että tuntuuko tuleva vauva epätodelliselta ja vastaan, että KYLLÄ! Olo on niin normaali, etten voi tajuta, että periaattessa vaikka tunnin kuluttua meillä vois olla vauva! :eek:

Tiinuliini Uskon kyllä, että tilanne säikäytti. :hug: Mutta jos sydänäänet olivat kunnossa, en usko, että pitää olla huolissaan. Munkaan maha ei paljoa enää liikuskele eivätkä ne olleet siitä huolissaan neuvolassa. Missä menee raja huolestuttavan ja "normaalin" vähäliikkeisyyden välillä?? Juupa, nämä on taas näitä kysymyksiä...

Laitoin eilen valokuvat, joten mulle saa keksiä lisää ajantappokeinoja, ki-toos! Taas yhtä päivää lähempänä vauvojamme, kestetään taas yks yö, ok? t. vuh ja mahuus

Muoks: Tyyne Onnea!!! ja Pienpapu Otan osaa :hug: :hug: .
 
Tyynelle Onnea tyttövauvan johdosta!! :heart:

Tiinulinia Vauva säikytelly :( Onneksi kaikki on kuitenkin kunnossa ja ei muutakun uudelle käynnille jos yhtään epäillyttää :hug:

Pienipapu :hug: On varmasti raskasta käsitellä läheisen menetystä!! Voimia sinulle!!

Kaikki puhuu sukkapuikkokivusta ??? Oon miettiny et onko se sitä häpyluun vihlontaa?? Nivusissa on tuntunu parina iltana sellanen vihlasu et tuumannu jalat lähtee alta!! No nämä kuuluu asiaan ja mä oon vaan sellanen et ohi-meni-kipu-unohdettu-tyyppi. En aina muista kaikkia vaivoja jälkeenpäin :|

BBn nolauksien kimppuun!!

R iikka
 
Minäkin tässä sain aikaseksi istahtaa koneen ääreen...(niin kuin en ois monta kertaa päivällä käyny jo lukemassa uusimpia viestejä =) ) Joo-o...Tänään ollu aivan ihana päivä!!Aamulla alotin lasten hoitoon viennin jälkeen kirjanpidon teon ja sit välillä kävin miehen kans tekemässä puita,et saadaan talvella pirtti lämpimäksi.Oli mahtis keli,ei lämmin,mut aurinko aina välillä pilkisteli eikä satanut! Oon jotenki aina ollu syys-immeinen, et tosissaan tykkään olla pihalla ja hommailla kaikkee. Alkuillasta otin pikku tirsat ja sit takas pihalle hevosten karsinat puhistaan (3kpl) ja vielä vähän puiden pinoamista. Sit hoksasin et esikoisella huomenna koulukuvaus ja eiku hiukset äkkiä siltä leikkaamaan..Äsken kävin saunassa ja nyt on olo aika puhki,pikkasen jopa supistelee,mut sillon ku jotain tekee,ne loppuu ku seinään...Et tuskimpa mitään tekevät tuolla alakerrassa :(

Joo tulipahan "vähän" omaa napaa..

Tinuliinille :hug: säikähdyksen jälkeen! Mulle kävi tos 32vk:lla silleen et lehmä potkas mua suoraan mahaan! Mies oli vielä kalareissulla pohjosessa,et ihan yksin jouduin asiaa käsitteleen ja meneen nla:n 50km:n päähän yksin autolla.Kyl oli matka aikas hirvee,en päässy kotoota kuin 2km ja hanat aukes,itkin ja itkin vaan ja kun tuntu et pakko saada jollekin puhua,niin soitin äitille töihin ja porasin sit sille. Miehelle en "uskaltanu" soittaa kun oli just ed.päivänä sinne reissuun lähteny ja oottanu sitä 2vuotta. Ja tiesin et jos soitan sille,ni lähtee suoraan ajaan kotiin,vaik ei sit oiskaan mitään hätää,niin kuin sit onneksi kävikin. Tunsin kyllä pikkuisen liikkeet,mut sit kaikki istukan repeämiset ja kaikki hirveydet vain pyöri mielessä. Et tiedän kyllä miltä tuntuu,kun ei tiedä et onko kaikki ok.

Nyt kyllä tuntuu olevan sellanen jatkuva supistus...On kestänyt lähes koko viestin kirjottamisen ajan...

Kattellaan,jos tästä jotain seurais :LOL: ,kuitenkaan mitään!

Axda ja pikkuinen 37 tasan
 
Onnittelut Tyyne ja Ninnipo :flower: :flower:

Osanottoni Pienpapu ja Voimia :hug:

Omaa napaa--->
Tänään oli 3 ultra ( viikon välein ) ja pikkuinen oli kasvanut. Nyt oli paino arvio 2980g ( rv 38+6. ) Kyllä helpotti kun lääkäri ei laittanut isompiin jatkotutkimuksiin ja kaikki on kunnossa. Huomenna pitää sitten soittaa th:lle ja varata viikottainen neuvola aika...huoh! :|

Nyt sitten voidaan alkaa oottelemmaan millon kellot alkavat soimaan...nyyyyt supistaaaa!!! |O Mun Pitäs pysyä viel 1,5 viikkoo kasassa, kun äitillä on sillon vasta lomaviikko ja pääsis katsoo noita kahta täystuhoo... :D Ei ole oikein paikkaa minne sulloisin nuo jos tulee lähtö. :kieh:

Minäkin tyrkkäsin kameranakun laturiin kun on aikaa latauksesta ja pitäähän niitä kuvia saaha, kun on tää nyky tekniikka olemassa. Mietin ottasinko videokamerankin mukaan?!

Mutta nyt pitää painua pehkuihin et jaksaa laittaa eskarilaisen taipaleelle aamulla. :heart:

Maska82 ja papunen 38+6
 
R iikka voi kurjuus, mikäs pöpö se pojan pippeliin on iskenyt!toivottavasti menee pian ohi.

Tiinuliini onneks kaikki oli hyvin kuitenkin!!

ulkonäöstä, mäkin lukeudun enemmän niihin jotka pelkää sitä miltä tulee näyttään synnytyksen jälkeen...nythän tuo maha on ihan kaunis pallo, kohta vaan tyhjä reppu...ja kun tosiaan sitä ylimäärästä oli jo ennestäänkin..saadaan sit katjuskan kans laihdutella :D

koiramamma argh että mäkin inhoon sitä Nikoo!!niin irriterande ihminen että livenä en sen seuraa kestäis minuuttiakaan!eilistä koostetta en oo uskaltautu vielä kattoon, täytyy oottaa et poika on päikkäreillä, ei taida olla ihan sen silmille sopivaa matskua :whistle:

Tyyne suuret onnittelut koko perheelle!!

onnea myös ninnipolle!

pienpapu :hug:

Feliana mullakin on ollut noita näköhäiriöitä ja siksikin epäilivät raskausmyrkytystä mutta kuulemma ne näköhäiriötkin voi johtua siitä jos on turvotusta tai joku hermo jää jotenkin "jumiin"...tiiä sitten mut kurjaa se on.

Huh, pääsen näköjään tänäänkin kouluun,toivottavasti olis jo vika kerta kun tarvii kuulla "eikö vieläkään" kommentteja.No ei perkele vieläkään!

d. ja pipana 40+1 (39+3)
 
sateista huomenta!

IHan harmaata ja tihkuttaa.
Täällä kokonaisena, vaikka illalla olo oli taas tosi kurja.
Ja mulla on ongelma....varautukaa eritteisiin :x Mä en tiedä tihkuuko lapsivettä, vai onko kyse juoksevasta ja runsaasta valkkarista vaiko virtsankarkailusta :ashamed: Oikeesti. Tuntuu että aina jotain lirahtaa jo parin päivän ajan. Mies sanoi mulle jo, että kai sä tietäisit jo sä pissaat housuusi.........kiva olla raskaana. Taidan soittaa tossa ysiltä neuvolaan. Eilen illalla asia pohditutti kovasti, mutta kun on tota matkaa tonne sairaalaan, niin ei viitsi sinne lähtee tarkistuttamaan, kun ei ole isoista määristä kyse. Sitten kun lukee netistä, niin tosta tihkutelusta on kauhutarinoita ja sitten taas että siitä ei ole haittaa....

Tyynelle ja Ninnipo:lle onnittelut pienokaisista!! :flower:

Mä tunnen kyllä itseni rumaksi ja lihavaksi ja kömpelöksi ja kaikkea muuta vähemmän mukavaa.....

Pienpapu, voimia. Olen ollut samassa tilanteessa kun esikoinen syntyi. Rakas mummuni kuoli silloin kaksi viikkoa ennen pojan syntymää. Ja kuinka kovasti sinnitteli kun olisi halunnut nähdä ekan lapsenlapsenlapsensa. Sanotaan että sellaisesta lapsesta tulee vahva, joka syntyy kun toinen kuolee. Ja sanoivat silloin että joskus on käytävän näin, että kun uutta syntyy niin vanhaa on menetettävä. Kuulostaa hurjalta. Voimia kovasti.

Tiinuliini, onneksi kaikki oli hyvin. Täälläkin liikkeet aika hiljaisia nykyään ja se huolestuttaa. sairaalaan on matkaa, niin sinnekin lähtökynnys on aika korkea.

Tänne kans satelee viestejä ja soitoja, että eikö mitään lähdön oireita ja etkö meinaa ollenkaan raskia luopua mahasta jne. Mrrr........

Kyllä oli karmeeta katsottavaa eilinen bb kooste. Kyllä on noitten ihmisten äidit ja isät varmaan ylpeitä lapsistaan. Ja se Niko on järkky ja moni muukin. Ennen tuijotin tiiviisti, mutta nyt ei oikein edes huvita......

Mutta nyt päivän askareisiin, täytyy muistaa soittaa sinne neuvolaan.

Miia ja masu 39 *poksuu*

 
Huomenta!

Ilmottautuu aamuhuutoon-kokonaisena... :kieh: :wave:

Pienpapu :hug:

Onnittelut vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

Täällä yritti tulla joku lentsu päälle mutta näyttää siltä että sain torjuttua mokoman!

Se ois ollu kyl vihoviimestä tässä vaiheessa...

Oli sitten "pakko" ottaa illalla jo vika "ässä" käyttöön...muutaman viikon (vaiko kuukauden ? :ashamed: ) tauon jälkeen...

Ihan mukavaahan se oli mutta nautin siitä kyllä enempi ILMAN tätä mahaa... :kieh:

No ei tuottanut supistuksen supistusta ainakaan toistaiseksi.

Mulla kun näitä paksusti voivia kavereita on lisäkseni 3 joilla on myös l.a lähiaikoina ni ekalta tuli eilen 16.00 viesti että "nyt lähdetään" ja VIELÄKÄÄN ei oo kuulunut mitään...siitä on nyt 17h... :eek:

On kyllä ensikertalainen ja eilen oli hällä 41+5 että toivottavasti kohta kuulen jotain uutisia...

Pojalleni täytyy kyllä antaa kaikki kehu ja kunnia kun on niin nätisti ollut ja leikkinyt viime ajat.

Ei oo kyllä hänen takiaan saanut hermojaan menettää.Aavistaa varmaan raukka että nyt on parempi antaa mamman olla "rauhassa" eikä ärsyttää enempää..

Aamulla herää puol kasin pintaan ja kattoo piirrettyjä itsekseen tunnin verran kunnes sitten nousen ite ja laitan meille aamupalaa.

Muutenkin on leikkinyt tuolla huoneessa legoilla tunninki yhteen putkeen niin että mä oon saanut nukkua päikkärit rauhassa tossa sohvalla...kun iltapvällä tulee hirvee väsy yleensä aina.

Nyt täytyis vaan taas lähteä tuonne ulos eikä hautautua tänne 4 seinän sisälle...menisi päivä nopeammin.

t: Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tylsistynyt Jouskari& 40+5
 

Yhteistyössä