¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

moi

onnea Zizilisko :flower:

mulla poika sylissä syömässä :heart: ...ihana pakkaus, rinnanpäät vaan niin kipeet et itku tulee :'( ..mutta kyllä tää tästä....terkka kävi tänään ja to meen hakasten poistoon..auts

jaksamisia kaikille loppuodotukseen

pw ja poika :heart:
 
Onnea pinkwawe ja zizilisko :heart: !!! Mitkä viikot teillä oli tuolloin menossa?

Emilynille tsemppiä matkaan, vaikka saattaapihan sinulla jo näihin aikoihin vauva sielä kainalossa jo ollakki =) !

Tuonne vauvapuolelle tosiaan olen pinon jo valmiiksi perustanut ja linkki sinne löytyy myös täältä etusivulta. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1181393#m12704576

Nyt ei kummemmin jouda alkaa lukemaan kun meillä on täällä vessarempan viimeistelyt menossa! Palataan huomenna asiaan :D .
Nanna + poju 8vrk
 
ziziliskolle onnittelut pojasta! Söpö kuvakin profiilissa. :flower:

Olis muuten kiva, jos kaikki muistais ilmottaa nuo viikot milloin vaavi syntyi. Mukava vertailla kokoja ja viikkoja toisiinsa ja muutenkin :D

Emilynille tsemppiä, vaikka taitaa jo vaavi siellä ollakin sylissä. Eiköhän uutisia kuulla pikapuoliin, jos se polikliininen synnytys toteutu.... :)

jasmara ja masuasukki 38+4
 
Ziziliskolle onnittelut täältäkin suunnalta!! :heart: Ihanan kuvan olit profiiliinkin laittanut..

Emilynkin taitaa pian tulla vauvauutisia kertomaan, jos polikliininen synnytys on toteutunut..

Tää on ihan epäreilua, mäkin haluan jo vauvan! :D

malttamaton gibbon ja tyttömytty 36+5
 
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille!

Neuvolassa käväsin taas kerran, aika hyvin on 6 päivässä hb noussut 97-->104. :D
Painoa on tullut ihan ensimmäistä kertaa kunnolla tämän raskauden aikana, jopa kilosen verran, turvotustahan tuo taisi osa olla. Eilen oli jalat tosi turvoksissa illalla ja tänään tuntuu sormetkin ihan nakeilta. :whistle:

Aijuu, juutuin neuvolan vessaan :D eilen juutuin jo kotona vessan pöntölle, kun selkää/lonkkia vihloi kovasti. Piti silleesti hiljaa nitkutellen pungeta ylös, meni nla:n veskissä melkein 10min,, :snotty: :LOL:
 
Hirmuisesti onnea Zizilisko :flower:

Tänne ei ihmeempiä.. tullaan niin jäljessä kaikkia että ei mitään jännää kerrottavaa. Huomenna lääkäri ja torstaina kättärille "tutustumaan". On ainakin edes JOTAIN tekemistä. Sitten ollaankin pari päivää "reissussa" Helsingin puolella. Kaverilla on just sopivasti torstaina käynnistyspäivä kättärillä ja voi olla että mikäli aiemmin syntyy niin sitten pääsisi katsomaan jo pikku tyyppiä samalla kun siellä se käynti.

Jaksamista kaikille ja kaikki turvotuksesta kärsivät niin neuvon juomaan ihan TOSI PALJON VETTÄ!! Siis niin paljon kun ehtii =) Mä oon ollut tosi huono veden juoja aiemmin ja sitten kun tuli turvotusta sormiin niin aloin juoda ja kyllä auttaa vaivaan. Välillä kun ei muista juoda niin paljon niin sitten turvotus palaa takaisin. Ja tietty liikunta auttaa myös.

Palaan taas..
 
Silleri
Onnittelut ziziliskolle ja pojalle! :flower:

Pitää nyt viimeiset valitukset (toivottavasti) naputella tänne kun muu perhe lähti hakemaan anoppia junalta. Ei sitten illalla kehtaa enää koneella istuskella... ;) Voisi ihmetellä anoppi, mikä ihmeen keskustelupalsta meikäläistä niin jumittaa, tuntuu, että muutenkin pitää välillä tarpeeksi outona, niin pysytään ilta koneesta erossa. :D

Olo on suoraan sanoen kauhea, vauva myllää melkein nahan ulkopuolella, on siis taas iso ja vedet vähenemään päin. Pukkaa niin alas, että tuntuu käsiin putoavan, ei vaan synny. Supisteluja, kivuttomia on ollut viime viikon harvakseltaan. Ja huomenna sitten käynnistämään! Aamulla lähden, bussilla ajattelin mennä kun tuskin on mikään hätä ja kulkee juuri sopivasti. Matkakin on turhan pitkä taksilla mennä kokonaan, eikä Kelakaan välttämättä korvaa sitä kun ei ole ollut kiire mennä. Jos nyt sen myönnytyksen tekisi sentään, että hurauttaisi taksilla keskustaan pysäkille, eikä pyörällä niinkuin alun perin ajattelin... :LOL:

Hirvittää kyllä kuinka kauan siihen sitten menee kun sitä käynnistellään. Pakkasin sairaalakassiin Tarun sormusten herrasta, sillä pärjää pari päivää. Lääkäri vähän puhui siihen malliin, ettei kovin vauhdikasta tapahtumasarjaa ole odotettavissa, saisin kuulemma halutessani tulla yöksi kotiinkin! :kieh: Itse olin ihan että en kai minä kotiin, vauvaahan tässä olisi tarkoitus tehdä... :whistle:

Miehellä ei kuulemma ole mitään syytä vielä huomenna jäädä töistä pois, ehditään hälyyttää paikalle kauempaakin jos jotain alkaa tapahtua. Ja mies onneton on jotenkin ajatellut, että vauva syntyy iltapäivällä tai yöllä kun ei ole mitenkään varautunut olemaan pois töistä torstaina eikä perjantaina! Miten ei noilla raksuta! On se totta, että äkillinen poisjäänti olisi työpaikalleen hankalaa, kun tätä ei osata ihan ennakoida, mutta huomautin hänelle, että onhan niitäkin tilanteita kun joku sairastuu esim. aamusta vatsatautiin, sellaisissakin tapauksissa on vain muiden sitten sumplittava asiat. Ja normaali synnytys olisi vielä arvaamattomampi aikataulultaan. No, siinähän sitten asiansa hoitelee, ei voi ainakaan minua syyttää, etten olisi varoittanut synnytyksen olevan lähiaikoina tiedossa! :LOL: Anoppi kun tulee tänne, niin mies oli ajatellut aloittaa isyysloman sitten maanantaina kun minähän olen sairaalassa loppuviikon, mitäs hän lomalla vielä silloin... Voi miehet, miehet!!! :headwall:

Viimeistä iltaa ja yötä kärsimään. Huomenilta menee toivottavasti sairaalassa kärsien supistuksista. Jaksamisia ja voimia kaikille! Lokakuu alkaa huomenna!!!

rv 40+0
 
... ja kiitos kommenteista !
Onhan noi isommat lapset myös hellyyttäviä ; oma Oidipus - poikani kertoili, että pojat rakastuu tyttöihin ja hän on rakastunut äitiin !
Täällä pääkaupunkiseudulla kivat kelit , vähän parantaa fiilistä.
Kaikille tseppiä !
 
Onnea minultakin sisiliskolle! Ja Sillerille käynnistykseen.
Mulle ei ihmeempää...neuvolassa todettiin vain, että pehmeä nyt se kohdunkaula oli, mutta ihan kiinni vielä ja kovin ylhäällä vielä on. Onneksi sentään raivotarjonnassa :) Kuitenkin näyttäisi, että ei taida synnytys vielä tapahtua tässä lähiviikkoina (nyt siis 36+5).....:kieh: tahtoo jo vauvan!
 
Onnea hirusesti kaikille vauvansa jo saaneille! Nyt vielä syyskuu ja monta vauvaa jo tullut tähänkin pinoon :)

Tänään oli neuvola, jossa kerrankin oma th paikalla ja joku "harjoittelija"
Rv 36+5
Painoa tullut jo 15kg lisää, mutta neuvolassa väittivät ettei se näy missään. (kilot on menny pyllyyn)
RR 113/76
Turvotus +/-
prot +
gluk -
hb 107
Sf 33
Sykkeet +150 tarjonta RT
Viime viikolla kävin myös äippäpolilla jossa painoarvio oli 2700g. Alapäätä eivät siellä tsekanneet, joten sain ajan vielä neuvolanlääkärille, kun oli se käynti jäänyt vähän välistä. Ens viikolla sit tietäs vähän tilannetta ja kai kattovat tota lantiota samalla, et mahtuuko tulemaan.

Mukava flunssa on tähän vielä iskenyt, et nyt olis sit tosi kiva lähteä synnyttämään. In my dreams.. Muutamina öinä olen nyt heräillyt menkka kipuhin ja kerran vessaan. Muuten menee kyllä vielä ihan kivasti. Pieniä nivuskipuja välillä. Supistuksista ei tietoakaan..

Sori kun vähän vaan tätä omaa napaa :D
 
Onnea zizilisko ja kaneli

Täällä alkaa tulla kunnon turhautuminen pian, lähtee järki koko touhusta. Eräs ystävä jolla marraskuun lopussa LA sanoi että hälle tänään neuvolassa sanottiin että nyt pitää ottaa rauhassa 3viikkoa kun jo supistelee ja täällä ei mitään! Siivousta, puhumista, saunomista, lenkkeilyä... kaikkea kokeiltu (paitsi sitä viimeistä s:ää kun tekee melko kipiää... :( ) ja mitään ei tapahdu. ennen siivous aiheutti supistuksia mutta nyt kun yrittää niin ei mitään. ARGH :headwall: Hajoo pian pää kun mitään ei tapahdu. tulisi edes YKSI kunnon supistus päivässä tai edes se yksi niin tietäisi että edes jotain tapahtuu mutta kun ei mitään.

On se tämäkin. ensimmäiset 3kk pelkää että raskaus menee kesken, sitten tulee keskiraskaus vaihe ja pelkää ennenaikaista synnytystä ja loppu raskaudesta saa pelätä että ei tuu pois ennen ku yliaikaisena.. :LOL: olen yrittänyt miettiä positiivisesti ja kaikki sanoo "lohduttaudu sillä että ei sinne mahaan kukaan ole jäänyt" vaan eipä sekään kyllä lohduta. olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mutta sekään ei auta kun ehkä minuutin. :kieh: Turhauttavaa!

Anteeksi tämä vuodatus mutta kun turhauttaa oikein urakalla. tahtoo jo vauvan tähän lähelle, tahtoo jo saada nuuhkia sitä ja tuijotella että onko toi oikeasti mun ja kuullostella sen tuhinaa... miten voi aika mennä NÄIN hitaasti!

Hoh nyt vähän helpotti kun purki tuntojaan. :)
rv38+1
 
Voi kauhia kun ei meinaa keretä joka paikkaan kirjoittaa kun käy kuumana facebook, irc-galleria ja mesekin :D Nyt vasta kerkesin koneella kun yön jälkeen sen verran väsytti että tuli nukahdettua päivällä kotiin tullessa imettäessä, sitten tulikin mummi, pappa ja tytön täti (miehen sisko) illalla tuomaan esikoisen kotiin ja katsomaan vauvaa.

Eli tyttö syntyi viime yönä klo 4.00, 49cm 3110g :heart: Polikliinisesti eli jäätiin saliin odottelemaan että lääkäri tulee vauvan tarkastamaan. Tulikin sitten kymmenen maissa ja alettiin tehdä lähtöä, kotiin mäkkärin kautta kun nälkä oli melkoinen :p

Yöllä tosiaan ei nukkuminen onnistunut kun yhdentoista aikaan supistuksia tuli 10min välein, eivät olleet vielä järisyttävän kipeitä joten tarkastelin tilannetta.. sitten kun nousin ylös, muuttuivat yhtäkkiä tosi kipeiksi, päätin että katson tilannetta puoli tuntia jonka jälkeen laitoin miehelle viestiä että lähtee tulemaan kotiin. Kello oli yöllä yksi, puolen jälkeen päästiin sitten lähtemään kun mummikin oli hälytetty paikalle esikoista hoitamaan. Klo 2 synnärillä, 4cm auki, sydänkäyrälle, josta ammeeseen. Ammeesta kätilö alkoi hätyytellä melko pian pois (en tosin olisi pitempään jaksanut ollakaan, kun supistukset koveni ja tiheni) - kuulin vasta siinä sydänkäyrällä että mulla on joku streptoB bakteeri todettu ekan synnytyksen jälkeen, josta ei itselle ole haittaa mutta vauva voi saada jonkun ihoinfektion ja sen vuoksi pitää ennen synnytystä antaa suoneen antibiootti. Se vähän harmitti, etenkin kun tippa tuli kämmenselkään ja se oli tosi kipeä, tällä hetkellä ainoa kipeä paikka mitä reissusta jäi. Esikoinen käveli vielä sen päällekin kun istuin illalla lattialla ja nojasin kädellä matolle :LOL:

Olin ajatellut etten ota ilokaasua edellisen kokemuksen perusteella mutta kun saliin siirryttäessä piti olla keinutuolissa taas sydänkäyrillä ja pistettiin se tippa, kätilö sitä tarjosi ja ajattelin että hönkäisen muutamat henkoset jos saisi hetken helpotusta. No muutamiin supistuksiin se auttoikin, sitten meni taas teho ja jäi pelkkä "känni" päälle ja sen pöhnän aikaan supistus oli vaikeammin kestettävissä joten nakkasin sitten maskin pois - tästä huolimatta kätilö sitä tuputti vielä ponnistaessakin enkä ottanut kun esikoisen ponnistus meinasi mennä plörinäksi sen kaasun takia. Nyt ponnistusta kestikin vain 7min vaikka se sillä hetkellä tuntui paljon pitemmältä ja yhtä h*lvettiähän se oli taas :whistle: Tuntui siltä että joka paikka repeää vaikka niitä ponnistuksiakin taisin keretä tekemään vain 5 tai 6. Nyt koko synnytyskuviota helpotti se, että tiesin jo saliin siirtyessä että vauva on pian ulkona kun olo kuin esikoista synnyttäessä viimesillään ja ponnistuksessakin helpotti ajatus että kipu tosiaan loppuu heti kun sen vauvan saa puserrettua ulos. Enkä edes revennyt minkään vertaa, ei tullut tikin tikkiä eli ei arista paikkoja yhtään :)

Etukäteen olin myös ajatellut etten halua kalvoja puhkaistavan, tämä kätilö alkoi niitä sitten puhkoa ihan pelkästä rutiinista ja jätin ihan tietoisesti sanomatta mitään, kun mietin että no päästäänpähän heti sitten ponnistamaan vaikka se ehkä tekeekin kipeämpää sitten mutta niin teki ne supistuksetkin. Tosi lääketieteellinen asenne tällä nuorella kätilöllä oli mutta eipä siinä ehditty olla kuin kaksi tuntia ennen vauvan syntymää joten painoin sitten siinä touhun tohinassa hänen asennettaan villasella, kun kuitenkin olin itse ajan tasalla missä mennään.

Mies lähti yövuoroon, esikoinen on nukkumassa ja vauva tuhisee tuossa takana sohvalla, otan sitten kainaloon kun mennään yöunille. Tai siis kun äiti menee. Vauvahan on vaan nukkunut ja nukkunut ja synnytyksen jälkeen muutaman kerran syönyt :)

 
Onnittelut vauvautuneille :heart: :hug: Toi Emilynin poli synnytys olis ihanteellinen... mut ei meillä päin oo tohon mahiksia.

Oon kyl niin kade... Tää vauva ei synny varmaan ikinä |O Tai no joo ehkä sen 2 viikkoo yli :p Eilenki illal supisteli ihan säännöllisesti ja oli kivuliaita, mut eikä mitä, yön aikana menivät taas ohi! Aaaarg....
Nyt on jäljellä taas nää menkkamaiset kivut alaselässä ja nivusissa.
Joo joo, synnytys on muka lähellä, ku tämmöstä on. Mut kun tätä on jatkunu jo kohta pari viikkoa. Supistaa ja supistaa ja sit aina loppuvat. Mä en jaksa :x
Tänää on neuvola. Enpä jaksais sinnekä enää mennä valittaa.
Tekis joku mulle edes sen alatutkimuksen ku näin pal on supistellu, et onko siellä tapahtunu jotain. Rv:llä 36 olin sentin auki, mut siitäki on jo 4 viikkoo. Niin muka tarkkaillaa enemmän ku edellinen synnytys on ollu syöksy mut pah! Tuntuu et polilla ja neuvolassa kukaa ei oikee korvaans lotkauta ku sanon et pelkään et tää syntyy kotio. Viimeks en tosiaa tunnistatu niitä kivuliaita suppareita ennen ku oli 8cm auki. Ja nyt kun näin paljon on etukäteen supistellu ni miten nyt mahtaa taas olla... :ashamed:
Sori tää valitus heti aamusta, harmittaa vaan taas...

Jotain positiivistaki, tänään alko meidän kuu B) Ja mulla la huomenna...Kaippa sitte kuitenki pian jotain tapahtuu... Toivottavasti :p

Liina ja tiiti 39+6
 

Yhteistyössä