¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Paljon onnea Pinkwawelle pienestä pojasta :flower: :flower:

Minä kielsin esikoisen aikaan kaikki opiskelijoitten läsnäolot, halusin yksinkertaisesti vain olla rauhassa lääkärin ja mieheni kanssa ilman ylimääräisiä ihmisiä. Nyt olen ajatellut et jos synnytykseen haluaa joku opiskelija tulla niin ehkä annan luvan, mutta se yksi on se maksimi oli kyse mistä tahansa.

Täällä tuntuu et koko synnytyksenn valmistautumis-prosessi on stopannu. Suppareita hyvä jos tuleekaan muusta puhumattakaan.. ja viikonloppuna oli ässätki käytös ilman mitään vaikutuksia :LOL: Alan valmistautua jo pikkuhiljaa et yli menee tämäkin nyytteröinen ennen kun ulos tulee vaik paikat kuin valmiina oiskin. Torstain neuvolakäynnillä täti aiko katto alapään tilanteen miltä näyttää ja varmastihan se valmiilta näyttää niinku jo 2 viikkoo sitten, alkas vain tapahtua!

Jeps, lähtee valmisteleen neiti uimahalliin, tulee kohta mummu hakemaan.

Hipsuli ja nappula 38+6
 
angel eyes..ei ollut nyt ruuhkaa vaan ihanan rauhallista . meitäkin oli kaksi kolmen hengen huoneessa koko ajan..hoitajillaoli aikaa jne...

mun naapurikaverilla oli vauvalle oma tutti mukana ja mun vauvalle tarjottiin kans kun söi koko ajan ja mulla ei nännit enää kestänyt |O , meillä poika heitti sen kyllä samantien nurkkaan :LOL: eli ei käytetty,,muuten ei suositetu ennnenkuin imuote hallussa

joo ne supparit...koita jaksaa :hug:
ja ajattelinkin et siirrytäänkö sit sovitusti sinne kun iso porukka kasassa vai miten, kahteen paikkaan ei tekis mieli kirjoittaa
 
Kiitos PW vastauksesta. Toivottavasti olisi rauhallista sillonkin kun itse tuonne pääsen, kaksi kertaa on joudutta ensin käytävälle niin olisi mukavaa jos tällä kertaa vaikka saisi olla ihan väljästi huoneessa. :) Pitää sitten tuota tuttiasiaa miettiä kunhan on ajankohtaista.
 
Viime kerrasta on hetki aikaa.. Sen jälkeen onkin ollut paljon keskustelua eri asioista. Jos nyt edes johonkin muistaisi kommentoida :)

Onnea synnyttäneille! Ainakin pinkwawe, nanna ja pumpernikkeli ovat saaneet käärön, enkä ole onnitellut. Onnea myös muille, jos joku on jäänyt "välistä" onnittelematta :)

Neuvolassa tuli aamulla käytyä, kaikki ok.
Paino +700g (juuri aamupala pöydästä puntarille) :)
RR 113/82
Pissa puhdas
HB:tä ei edes mitattu, kun viikko sitten juuri otettu
Sf 32, kasvaa vain edelleen, eikä vauva ole vielä kiinnittynyt, höh..
Rt
sykkeet +
liikkeet++
Neuvolatäti oli sitä mieltä, että suht pieni-/normaalikokoinen vauva olisi tulossa. Aika samankokoinen olisi la:n aikoihin kuin esikoinenkin eli reilu kolme kiloinen. Alkuun veikkailtiin, että vauva on iso, mutta nyt kaikki ovat (onneksi) alkaneet perumaan puheitaan, ettei niin iso olekaan :) Ensi maanantaina uusi neuvola-aika ja ensi viikon torstaina viimeinen lääkärineuvola rv 38, jos sinne asti päästään.

meela Minä olen myös menossa Satks:aan synnyttämään. Neljä kertaa äippäpolillakin on tullut jo käytyä ja kahdella kerralla ollut YKSI opiskelija myös huoneessa mukana. Minulta on molemmilla kerroilla kysytty huoneeseen mennessä onko ok, että opiskelija seuraa tutkimusta sivusta. Opiskelijoiden takia olenkin kahteen kertaan saanut tavallisen ultran lisäksi kokea myös 4D ultran, kun lääkäri on halunnut opiskelijalle näyttää tarkemmin juttuja ja samalla tietysti myös itse olen kuullut ja nähnyt tarkemmin asioita. Minulla ainakin on opiskelijoiden läsnäollessa tutkittu ja näytetty paljon tarkemmin, kuin niillä kerroilla kun opiskelijoita ei ole ollut. Synnytykseen en tiedä haluaisinko opiskelijaa, mutta noilla polikäynneillä en ole pitänyt niin väliä.. Ja ovat siis todellakin vain seuranneet sivusta, eivätkä ole tulleet kokeilamaan/tutkimaan minua!! Jos tuntuu opiskelijan läsnöolo epämiellyttävältä, niin rohkeasti vain sanoo, ettei halua.

Lävistyksistä oli ollut puhetta. Minulla niitä on muutama myös naamassa, nenässä ja kulmassa, enkä ainakaan viimeksi ottanut ennen synnytystä kumpaakaan pois. Enkä ole nytkään ajatellut ottaa, ainakaan kulmakorua. Kukaan ei lävistyksistä mitään sanonut, mutta neuvolan seinällä kyllä lukee (melko pienellä präntillä ) että "synnyttämään tullessa pitää lävistykset poistaa, esim. leikkaussaliin ei pääse jos lävistyksiä on". Leikitään etten ole ko. lappua nähnyt :whistle: Jos tulee jotain sanomista, niin otan paikan päällä pois tarvittaessa.

Tarvii tulla vielä paremmalla ajalla lueskelemaan ja kommentoimaan juttuja, nyt on mentävä syömään.

gibbon ja tyttömytty 36+4
 
Onnittelut poitsusta pinkwawe :flower:

meela: mulle kävi noiden opiskelijoiden kanssa niin, et kun pojasta kävin ylimääräsissä ultrissa, siellä oli myös 3 opiskelijaa tarkastamassa tilanteen. Eli jokainen sai mun suostumuksella tehdä sisätutkimuksen ja katsoa ultralla myös. Tosin kyseessähän oli mun toinen lapsi ja en varmaan olis ollu noin yhteistyöhalunen esikoisen aikana...
Joka tapauksessa, lupahan pitäis aina kysyä, koska eihän ne voi olettaa, et kaikille olis ok jos ylimääräsiä tyyppejä pyörii ympärillä. :)

Me oltiin mun vanhemmilla lauantaina ja voi, et lapset oli innoissaan ku pääsivät haravoimaan lehtiä ja kärrään ne kompostiin.... Pienet ilonaiheet siis. :) Meinas tulla jopa tappelu niistä lehdistä, et kumpi saa ottaa ;) Samalla sain täydennettyä pakkasvarastoa vadelmilla, mustikoilla ja pinaatilla. Lisäks mukaan tuli otettua mehua ja hilloa. =)
Omenoitakin haettiin mun ystävän vanhemmilta, he kun meinaavat hukkua niihin. Eilen illalla keittelin sit hilloa. :D

Eilen olin muuten kävelylenkillä isommalla mammaporukalla Pyynikillä. Sehän on semmonen korkee paikka jossa on näkötorni ja hyvät lenkkeilymaastot ympärillä. Asutustakin ihan kiitettävästi. Siellä sit kiipeiltiin niitä mäkiä ja toki laskeuduttiin alaspäinkin. Vauhti pysy sopivana, ku kaikilla oli enemmän tai vähemmän pitkällä odotus, niin ei kukaan pinkonu liian kovaa. ;) Eikä siis supisteluista tietookaan...
Tänäänkin olin kävelyllä kuukauden ikäisen tytön äidin kanssa ja huomenna toisen ystävän kanssa lenkille. Kunnon pitäisi siis olla melko hyvä loppuaikaa ajatellen. :)

Mulla taitaa tää odotus mennä siis jopa yli lasketun ajan. Ei mulla kyllä kiirettä vielä ole synnyttään. Taidan olla niitä harvoja joille aika ei käy pitkäks.... Tuleva jopa stressaa melko paljon, et joskus aattelen ettei loppuis ollenkaan tää odotusaika :/ Mietin noita lasten kouluun ja päiväkotiin saattamisia ja sitä jaksamista pienen kanssa. Ei siis muuten mitään, mut pelkään ettei voimat riitä kaikkeen. Sekä vauvan hoitamiseen, että noihin kulkemisiin (lapset aamulla kouluun ja päiväkotiin, sit tyttö 12 jälkeen kotiin ja vielä poika ennen 3:ee) . No, itepä valittiin tää ratkasu ku muutettiin eli kestettävä on... :ashamed:
Tällasta valivalia täältäkin suunnalta siis...

Nyt kuunteleen tytön kotiläksyjä, se on moro :D

jasmara ja masuasukki 38+3
 
pinkwawe:lle onnea pojasta - haluaa jo kans vauvatuoksuisen arjen!

Mun pitäisi tässä alkaa väsäämään vielä yksiä kotisivuja ennen kuin poksahdan. Pitäisi siis olla valmiit ennen synnytystä, koska sen jälkeen en laita kyllä tikkua ristiin työasioille. Joten liimaudunkin nyt tähän koneelle loppuillaksi, saas nähdä mitä vauveli tykkää... :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja gibbon:
meela Minä olen myös menossa Satks:aan synnyttämään. Neljä kertaa äippäpolillakin on tullut jo käytyä ja kahdella kerralla ollut YKSI opiskelija myös huoneessa mukana. Minulta on molemmilla kerroilla kysytty huoneeseen mennessä onko ok, että opiskelija seuraa tutkimusta sivusta. Opiskelijoiden takia olenkin kahteen kertaan saanut tavallisen ultran lisäksi kokea myös 4D ultran, kun lääkäri on halunnut opiskelijalle näyttää tarkemmin juttuja ja samalla tietysti myös itse olen kuullut ja nähnyt tarkemmin asioita. Minulla ainakin on opiskelijoiden läsnäollessa tutkittu ja näytetty paljon tarkemmin, kuin niillä kerroilla kun opiskelijoita ei ole ollut. Synnytykseen en tiedä haluaisinko opiskelijaa, mutta noilla polikäynneillä en ole pitänyt niin väliä.. Ja ovat siis todellakin vain seuranneet sivusta, eivätkä ole tulleet kokeilamaan/tutkimaan minua!! Jos tuntuu opiskelijan läsnöolo epämiellyttävältä, niin rohkeasti vain sanoo, ettei halua.
Tota minäkin ajattelin, että voi saada opiskelijan paikalla ollessa "paremman" tutkimuksen, eikä mua se haittaa jos on 1 tai 2 paikalla ;) Mulla kävi kans tässä päivän aikana mielessä se 4D ultran mahdollisuus... Mahtaiskohan ne kertoa siellä vauvan sukupuolta jos kysyisin? Mä olin näkevinäni sillon rakenneultrassa ihan selvät pojan vehkeet, mutta lääkäri ei meillä suostu kertomaan niin olisi kiva saada varmistus asiaan :whistle:

meela 36+2
 
meela Tiedätkö kenelle lääkärille olet menossa? Itse olen kolmella eri lääkärillä käynyt. Yhdessä huoneessa siellä taitaa vain 4D laite olla, toivottavasti pääset sinne!! :) Raskausdiabeteksen takia kun kävin ylimääräisellä käynnillä (34+4), niin minulta kysyttiin haluanko sukupuolen tietää, kun niin selvästi tyttö näkyi. Viimeksi olisin halunnut 4D:nä varmistuksen asiaan, mutta viime kertainen lääkäri ei ollut halukas sitä katsomaan. Esikoisen aikanakaan ei suostuttu sukupuolta kertomaan. Riippuu siis ihan ultraajasta kertooko vai ei. Kannattaa kuitenkin kysyä! Toivotaan, että saat sukupuolen tietää, vaikka melko pianhan sen saa jo omin silmin nähdä kun vauva syntyy :D
 
Gibbon kiitos tuhannesti kun jaoit kokemuksiasi :heart:
Mä en huomannut kysyä kelle lääkärille menen. Se nainen sanoi vaan, että se on opetuspoliklinikka joka on ihan äitiyspoliklinikan vieressä tms. Olis kyllä hienoa kun kävisi sellanen tuuri, että pääsisi näkemään sitä 4d kuvaa :D Pidetään peukut pystyssä, että onnistuisi!
 
onnittelut PW pienestä pojasta!!! :flower: :flower:

Onneksi täällä muutkin on jo yhtä tuskissaan kun minäkin :D
Mulla on niin paljon noit kavereita nyt samaan aikaan raskaana ja meillä on pari viikkoo eroo lasketuissa...eilen aamulla kaveri jolla on laskettu 4pvä laitto viestiä että hänet leikataan huomenna ja sit tänään tuli toiselta kaverilta et on nyt sairaalalla ja kotiin vasta nyytin kanssa...
Että vali vali... :LOL:
Koska on mun vuoro... :headwall:
No ei...jos nyt tulis viikon sisään...
Torstaina olis sitten 7% mahdollisuus syntymään, katotaan mennäänkö sillon neuvolaan vai onko jo vauvan mielestä aika tulla maailmaan...

Cristiina ja vaavi 39+4 :heart:
Ja koitetaan kestää nyt nää viimeset päivät :heart:
 
Ihana kun olitte tässäkin ajassa ehtineet kirjoittaa kauheasti. :) meni kauan lukea.

Neuvolassa ei mitään uutta. siellä oli tällä kertaa opiskelija myös että vauva sai kaksi kertaa yhden sijasta kokea kopelointia ja alkoikin tunnustelun jälkeen protestoida kunnolla sitä käsittelyä. :D RR kävin mittaa terkassa ennen neuvolaan menoa että saadaan nähdä todelliset arvot mutta tällä kertaa neuvolassa alapaine oli kerrankin alle 90 (89) th:n kanssa hurrattiin sitä. :D itse mittauksessa alapaine oli 75-79 koko ajan että ei hätää. :) Sf mitta oli edelleen 32, mutta eipä sitä muutosta kahdessa päivässä paljon tule. :D pää on kuulemma hyvin kiinnittynyt mutta ei aivan laskeutunut hemmetti. taitaa mennä laskettuun aikaan ja hyvällä säkällä yli tämä odotus. Paino oli pudonnut 300g kahdessa päivässä. HURRAA! :D th kysyi että mitä oon oikein tehny kun tähän asti on tasaisesti vaan noussut. :D tainnut vkl tulla syötyä vaan kevyemmin, totesin.

isyyspakkaus on annettu. ja mies oli otettu siitä. :) tein siihen 6 eri settiä: varpajaissetti (kipparin piippuja, särkylääkettä, minikuohari), selviytymissetti (energiajuoma,sisuja,tulitikkuaski,hernekeittotölkki,nenäliinapaketti,"kotoapoistumislupa"-kortti, isän käsikirja-kirja), äänenvaimennussetti (tutti, korvatulppia, sitten kopion yhdestä kirjasta ohjeita kuinka hillitä itkua), vaipanvaihtosetti (vaippoja,pyllypyyhkeitä, pyykkipoika,kumihanskat,ilmanraikastin), varatissisetti (tuttipullo, 2xkorvike), selviytymissetti hormonimyrskyihin (suklaalevy, kynttilöitä, "vapaudut vaipanvaihdosta"-kortti, liukuvoide ja kondomeja). Tein sellaisen selostuksen sitten että mitä mikin setti sisältää ja miksi. ja jokainen setti oli omana pienenä nippuna nätissä pahvilaatikossa. ja kuten sanoin isi kyllä tykkäsi. :) itse olen tälläinen puuhastelija joka tykkää keksiä kaikkia tuollaisia juttuja ja puuhastella pientä. netistä etsin vähän vinkkejä pakettiin ja kokosin sitten omanlaisen niistä vinkeistä.

Tänään viimeinen valmennus lastenhoidosta. kun saisi sen oman harjoituskappaleen tässä vielä niin olisi mukava. :)

Nyt päästettävä mies koneelle ja mentävä itse syömään. :)

Onnea vauvautuneille olen tainnut oman navan ympärillä pyöriessäni unohtaa onnitella teitä jotka jo nyytin olette saaneet. :)

rv38+0
 
Onnea kaikille jo nyyttinsä lunastaneille :flower: ! Huh, huh ikinä noihin synnytysjuttuihin ei voi suhtautua ihan coolisti - ihan hirveetähän se on ... Jokainen mamma on mitallin ansainnut !
Minä en ole kirjoitellutkaa kuin sen ekan kerran. Olen helsingistä - Haagasta. Onko täältäpäin kukaan ?
Mun mies väittää, että mä kuorsan niin ettei hän saa nukutuksi ! Itse koen vaan etten nuku ollenkaan! Nukkumisen koen niin vaikeaksi, kun täytyy koko ajan käydä vessassa. Kaikki vaatteet kiristää - mitään en voi päällä pitää - ja hyvä kun vessaan ehtii ennen kuin lorahtaa lattialle .
Ja siitä pahoinvoinnista - itse "harrastan ylensyöntiä" kuin uhmaten luonnonlakia. Yöllä unta haittaa sitten lisäksi se, kun ruoka pyrkii ylös ...
Tänään olin kahden tunnin kävelylenkillä ... vauhti hidastunut ...
Tänään mulla jo vkot 39+1
Voimia meille kaikille !
 
Mitenköhän mie onnistuisin käynnistämään tätä synnytystä nyt sit kuitenkin tälle viikolle, kun kävi sillä tavalla että anoppi olisi viikon sairaslomalla ja nyt olisi sitten lapsenvahti tiedossa jos tarvii lähteä.
Kun on ollut vähän stressaavaa tää lapsenvahtien kanssa tuskailu, kaikki on kuitenkin töissä eikä ole ollut sellasta joka varmasti pääsisi tulemaan.
Pitää varmaan sit heti huomenna alkaa pestä ikkunoita ja kaappeja ja kaikki ässät ottaa käyttöön. :) Sain just sopivasti kassinkin pakattua. Vihdoin ja viimein.

Mites Emilyn? Joko lähdit sairaalaan, niin lupaavilta kuulosti nuo siun oireet?

 
Silleri
Onnea Pinkwawelle ja pojalle!! :flower:

Täällä mietin, että kaikki olisi kunnossa anoppia varten, kauppalistaa teen ja ruokalistaa mietin... Onneksi tuli tarkistettua kahvitilanne, itse kun ei ollenkaan sitä juoda, mutta pitäähän anopille varata! Oli nimittäin loppumaan päin. Pitää huomenna keitinkin kaivaa tuolta yläkaapin nurkasta. :D

Useampi vuosi sitten kun anoppi oli kylässä eikä meillä vielä ollut kahvinkeitintä, hän joi silloin ihan kiltisti teetä tai kävi jossain lähikahvilassa silloin tällöin. Sitten samana vuonna yllättäen saimme keittimen miehen mummolta joululahjaksi. Minusta oli hiukkasen erikoinen lahja, tämä mummo kun ei itse koskaan meillä pitkän matkan takia käy ja osti sitten meille keittimen, vaikka emme sitä itse koskaan käytä... Että mikä virkaa on ostaa jollekin henkilökohtainen lahja, jota toinen ei henkilökohtaisesti tarvitse? No, tämähän ei liity asiaan millään lailla, mutta palasi anopin kahvinjuonnista mieleen... ;)

Kalvaa sellainen tunne, että olen unohtanut huomisesta jotakin tärkeää. Ei kuitenkaan ole enää neuvoloita, ei muistaakseni muitakaan tapaamisia eikä kait mitään varattuna? Argh näitä raskaushormoneja! :D
 
Täällä mä vielä olen :wave: Supistukset ym jatkuu ja ovat kipeitä ja tulee säännöllisesti, muttei vielä niin lyhyellä välillä että sairaalaan lähtisin. Lähden sitten kun joudun kiristelemään hampaita oikein todenteolla niitten johdosta tai vaihtoehtoisesti jos alkaa tulla runsaammin tuota vuotoa. Nyt on vielä pysynyt sillä verestävä lima tasolla.

Mieskin on lähdössä nyt yöksi töihin mutta pääsee sieltä nopeasti takasin jos kiirus iskee. Toisen synnytyksen kun pitäisi periaatteessa edetä nopeammin joten jänskättää, että onko tässä rauhallinen alku ja nopeat viimeiset hetket vai miten käy.. :)

Pistän tänne ihan varmasti viestin sitten kun olen lähdössä sairaalaan :wave: Tuon tulpan perusteellahan siihen menisi se 1-7vrk että vauva syntyy, esikoisesta syntyi sen 1vrk sisällä :)
 
Onnea Pinkwawelle :flower:

Tuli käytyä neuvolassa
Painon muutos 1,5 kg/vko
Turvotus +
RR 122/88
U-prot. -
U-gluk. -
Sf-mitta 37 cm
Tarjonta RT
Syke +135
Liikkeet +
Paineet ovat jälleen hienoisessa nousussa, sf-mitta on sentin pienempi kuin viikko sitten. Pää oli nyt kiinnittynyt, viikko sitten vielä hiukan liikkui.

Nyt vähän jurppii tuon neuvolan touhut. Mun terkka on osa-aikaeläkkeellä, ei ole loppuviikosta töissä. Sanoi, että oikeesti paineet pitäsi tsekata loppuviikosta, mutta kun hän ei ole töissä, niin ei voi, tarkkaile itse oloasi ja ota sitten yhteyttä neuvolaan tai polille, jos huononee. Miksi tota ei ole järjestetty paremmin, olis joku toinen terkka tilalla loppuviikosta. Voin mä sinne soittaa loppuviikosta ja olen muutaman kerran joutunut soittamaan, mutta se on siellä päässä aina jotenkin vaikeaa. Kiva taas arpoa, että onko olo huonontunut ja pitääkö ottaa yhteyttä vai odottaako ens viikon neuvolaa.

Kuorsaamisesta. Mä olen alkanut nyt loppuraskaudesta kuorsaamaan. Se ei miestä häiritse, se vaan naureskelee, itseäni se haittaa enemmän, kun mä herkkäunisena herään siihen itse :p

Vega 39+3
 
Iltoja

Onnea vauvaantuneille :flower:

( . ) neuvolapäivä
Kaikki ennallaan sf-mitta 2 cm enemmän mutta voi johtua eri mittaajasta. Vauva alhaalla kanavassa muttei kiinnittynyt. Arvioi syntymäpainoksi 3,5-3,6 kg jos laskettuun aikaan asti menee.

Nyt ei ole ollut niin kovia supistuksia kuin viime viikolla. Mutta kipuja kyllä. Tuntuu just siltä että häpyluu halkee tai vauva tipahtaa housuihin just. Selkään myös koskee...

Vega, sama juttu täällä. Aloitin kuorsaamaan myös ja herään itse siihen välillä :LOL: Poika sanoi viikonloppuna että vähänkö äiti kuorsasi kun hän kävi yöllä vessassa :D

Öitä

rv 36+2
 
Hello

Tsemmiä odottajille ja vauvoja jo saaneille. =)

Synnytystapa arvio ja ultralla mittaus oli tänään. Arvio ultralla 3,6-3,7kg ja lääkärin käsikoplauksella 3,5kg. Kuvittelin pyöräyttäväni 3 kg lapsen, kuihistaa kun seuraavaan arvioon on viikko. Vaavi on sitten jo lähemmäs 4 kg, apua! Olen tälläinen pikku ihminen 158 cm pitkä. Lantiossa on kuulemma tilaa, ei se niin kauheana pelotakaan, vaan ne lihasten repeilyt. No mutta ilo on aina kuulla kätilöltä, että komiat on vehkeet elikkä poika tulossa. :D

Yötä

rv 37+3



 
Yritin nukkua mutta melkosen vaikeeta kun supistelee 10min välein. Joten nyt valvon ja yritän tappaa aikaa jotenkin ja mietin, kerkiääkö mies tehdä vuoronsa klo 6 asti loppuun vai joudunko hälyttämään sen lähtötouhuihin ennen sitä. Tänään meille tulee vauva :wave: :heart:

Mutta hei oikeasti, mä en ihan vielä tajua että nyt on tosi kyseessä vaikka olen jo kerran synnyttänyt. Iik! :D
 
Ei uni tule... olin jo sängyn pohjalla makoilemassa, mutta tuskastuin niin kun ei uni meinaa tulla että nousin sitten ylös. Tiedä sitten mistä tämä levottomuus ja unettomuus johtuu, kun ei supisteluitakaan ole. Ehkä tän päiväiset päikkärit veivät nyt sitten yöunet :/

Oletko Emilyn jo lähdössä laitokselle päin? =) Mukava seurailla tilannetta - kunpa itsekin jo... :headwall: Alkaa kyllä jo todenteolla jurppia tämä odottaminen! |O |O
 
Olen lähdössä, pistin miehelle viestiä että tulee nyt töistä kotiin ja teen parhaillaan kuolemaa supistusten kanssa |O Hittolainen että muuttuivatkin yhtäkkiä kipeiksi.. huh huh. Kohta tämä on onneksi jo ohi! =)
 
Onnea matkaan Emilyn!! :D Ja toivottavasti supistukset eivät nyt ihan kamaliksi tule, riittävän kamaliksi vaan, jotta vauva saadaan helposti maailmaan :hug:

Koitanpa itse painua takaisin pehkuihin josko uni tulisi silmään. Öitä! :wave:
 
meela - vaihdan jos menee kovinki likaseksi! Siis yleensä pietän yhtä bodya koko päivän, ellei oo kovin likainen. Eihän se muuten mee likaseksi ku puklauksesta,on meillä kerran ollu pariki päivää sama, ku loppu bodyt kesken ja olivat kuivaamassa pyykkäyksen jäliltä.. Sukkahousuja ei tarvi pestä niin useinkaan ku eivät mee likaseksi.. Siis yleensä pietän pojalla bodya ja siinä sukkahousuja päällä ja sukkia vielä jaloissa.. Neuvolassa sanottii että ihan hyvä vaatetus ja noin voi laittaa vanupuvunki alle ja sitte vaa nyytti makuupussiin ja vaunuihin. :whistle: Siksi sitä pyykkiä meillä tulee niin paljon kun meillä ei oo kauheena tuota vaatetta. Siis on aika paljon mutta ne o semmosia isompia jotka menee muutaman kuukauden pääsä vasta pojalle!!

Eilen oli eka neuvola!

Kuulumisia: Uusi neuvola täti erittäin mukava sirkku.

Pojan mittoja:

Päänympärys oli kasvanut sentin! Eli nyt se oli: 36
Pituutta oli tullut 2cm lisää!! Eli tällähetkellä: 51cm
Painoa nyt pojalla:3640g (viikossa oli tullu 250g)

Hyvän värinen iho, mitä nyt vähän hilseilee (mikä on kuulema normaalia ns"keskos" vauvoilla.
Syö hyvin, on täysimetyksellä, syö Jekovit d-tippoja, maitohappopakteereita, ja on virkeä,suloinen pieni poika vauva.

Seuraava neuvola on 2 viikon kuluttua. Aloitettiin kasvukäyrän mittaus. Johon tarvittiin isän ja äidin pituudet.. =)

Onnea Kaikille vauvan saaneille!! :flower:

En jaksa vastailla juttuihin ku tekstiä oli niin paljon etten ees enää muista!! :whistle: :ashamed:

Mutta nytten aamupalan kimppuun!
 
muuten, onko nää kuukautiset?? Mulla jälkivuoto loppui pari päivää sitten. Sain kulkea 2 päivää ilman rättiä ja nyt o jotain hailakan väristä vuotoa? Vähän juilii tuolla jossain alavatsalla. Siis ihan mini tuntemuksia, mutta ei mitään muuta.. nii aattelin kysyä jos joku kokeneempi tietäs?
 

Yhteistyössä