***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Aamuhuutoon ilmoittaudun minäkin!

Snodgrassille kiitokset synnytyskertomuksesta! :flower: Eihän toi nyt NIIN pahalta
kuulostanut...
Oon alkanut nyt vasta vähän panikoimaan tota synnytystä ja kipua. Tähän asti on mennyt vähän sellaisilla on-muutkin-kestäneet-fiiliksillä... :(

Taivaannasta kommentoit noita suppareita mitä käyrillä näkyi. Tuli heti ahaa-elämys, et noinko olis täälläkin. Huom! Toiveajattelua :D Meinaan vaan, kun ei aikaisempaa kokemusta ole ja kaikki tollaiset pullistelut ja muut vastaavat tuntemukset oon vaan laittanut liikkumisen piikkiin...

Huomenna neuvolaa, saa nähdä mitä täti tuumaa painonnoususta - taas. Tosissaan kun sitä suklaata putoaa ihan satoja grammoja päivässä, niin kiitettävästi toi painokin koko ajan nousee... :ashamed:

Kakun tekoon poistuu hän. Miehen synttärit tänään, joten kai sitä näin keittiövuorolaisena pitää aktivoitua ;)

Viikot poksuu... Koitetaan jaksaa päivä kerrallaan :heart:

Zucchero 38+0
 
Zucchero omasta mielestä ainakin nuo supparit, mitä Taivaannasta kuvaili, kuulostaisi harjoitussuppareilta. Esikoista odottaessa mietin, että mistä sen sitten tietää, kun tulee niitä oikeita suppareita, mutta voin sanoa, että kipu oli kyllä sellainen, että sen kyllä tiesi :whistle: . Eli noissa harjoitussuppareissa se masu pingottuu, muttei tunnu kipua.
 
Huomenta....

Onnea vauvaantuneille ja kiitoksia snodgrassille synnytyskertomuksesta. Niitä on todella mukava lukea ja tulee sellainen olo, että enköhän minäkin siitä selviydy =)

Kovasti jo odottelette vauvan tuloa, niin minäkin. Joillain sentään oli ollut jotain merkkejä tulevasta synnytyksestä, mulla ei ole mitään vieläkään!!! Huoh... Kylkiluut ja tissien alta on vaan niin pirun kipeät, kun vauveli ei ole ymmärtänyt lähteä edes laskeutumaan. En ole oikein pystynyt edes tissiliivejä pitämään, onneksi on sen verran pienet että pärjää ilmankin. :kieh:

Intuitio, meillä on miehen kanssa ollut vahva poika-olo heti alusta lähtien. Ollaan mietitty pääasiassa poikien nimiäkin. Jos sieltä tuleekin tyttö, niin voipi olla aika yllättynyt olo mutta varmasti on mieluisa tulokas tyttökin. :heart:

Mä ilmoittaudun kyllästyneeksi kotona olemiseen, siivottu ja tahkottu on kaikki paikat... nyt vaan odotellaan ja kärvistellään. Sittenhän on taas ihan erilaista olla kotona, kun on vauva kainalossa. Mutta nyt on tylsää... tällä viikolla ovat sukulaiset alkaneet soitella joka päivä, että tuntuuko miltään ja joko kohta jne! argh!!! Mutsi varsinkin yrittää tehdä mut hulluksi. Mun mies on viikot Hämeenlinnassa töissä ja mutsi on enemmän huolissaan kuin minä, että miten pääsen Turkuun jos synnytys alkaa viikolla... Kauhea järjestely ja ohjeistus kenelle pitää soittaa, jos synnytys alkaa. Taidanpa soittaa taksin ja laittaa porukoille tekstaria, että menen sairaalaan ja soittelen kun kerkeän :LOL: Hyväähän ne tarkoittaa, mutta ei nyt jaksais mitään holhoamista! Sitäpaitsi minähän suostun synnyttämään vain, kun mies on kotona... Heh, sehän on aivan selvä juttu!

Perhehuone on meilläkin haaveissa, toivottavasti se on vapaana silloin. Tyksissä perhehuoneen saa vain, jos mies on siellä joka yö... Muutenhan siellä näytti olevan pääasiassa sellaisia 3 hengen huoneita jotka oli todella pieniä.

Tsemppiä meille kaikille odotukseen, tulisipa vauva pian!

Katti 37+5
 
Huomenia!

Kasassa ollaan täälläkin, eipä sinänsä, ei välttämättä tarttis ennen 12.päivää alkaa tulemaankaan, koska muuten mennään kovaa piipaa-autolla sairaalaan ja leikkaushaava on sit pystyssä eikä vaakaan... =)

Mulla nuo kaikki kuuluisat ässät on jääny oikeestaan käyttämättä, ainakin siinä tarkoituksessa mihin täällä niitä käytetään, saunonu olen joka toinen päivä, suklaata syön koko ajan, siivonnukkin olen, pakko kun koira ja kissat sotkee, sit seksiäkin tulee harrastettua, on vaan jo ähellyksen puolella se homma... :LOL:

Sain viime yönä nukuttua 11,5 tuntia neljällä vessakeikalla. Jäi viikonlopusta HIEMAN univelkaa, kun oli naapurin häät ja siellä tuli sitten rymyttyä oikein urakalla. Ainut on nyt, et tuntuu et pitäis päikkäreille lähtee, toisinsanoen nukkunu liikaa...

Tää oli tällanen omanapa-juttu, mut nyt vaan ei jaksa... tsori... :ashamed:

Liiko 37+3, sektio 12.9
 
:wave: Oli pakko tulla tuulettaan, jotain edistystä sentään täälläkin. Bongasin limatulpan äsken.. Pari kertaa kun olen käynyt vessassa, niin on saanut melkein kauhoa ( :whistle: ) tuota limaa.. Nyt lähden kyllä sinne lenkille, jos saisi jotain muutakin vielä aikaiseksi..
 
Aamupäivää arvon rouvat ja neidit!

Jopas on monella merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, hurjaa! Hauskoja ovat myös nämä teidän s-vinkkinne. Itse käytin niistä eilen shoppailua, mikä sai aikaiseksi vain järkyttävän nivuskivun sekä huolen vauvan liikkeistä kun en niitä ostoshuuman ohessa tuntenut :eek: Ihan hyvin vauvalla kai asiat kuitenkin ovat kun illalla liikkui.

Tänään koin koiran kanssa aamulenkillä niin kovia nivus/alamaha/häpyluukipuja etten meinannut päästä metsästä pois. Jäi aika lyhyeen lenkki, koiraparka :/ Nyt sitten hiukan supistelee ja vähän kipuilee. Väsyttää myös melkoisesti. Tuntuu, etten ole tämän raskauden aikana vielä ollut näin väsynyt. Ihanaa, jos tällaista oloa jatkaa vielä viikkokaupalla...

Nyt omasta navasta teihin muihin: Katjuskaa jännittelen minäkin, jospa kohta tulisi pinoon uusi vauva.

Zucchero, kyllä ne pullistelut ovat juuri niitä harjoitussupistuksia. Se tuli itsellenikin täytenä yllätyksenä muutama viikko sitten. Ei se vauva äitiä ihan niin paljon kiusaa, että saisi koko mahan pinkeäksi kerralla omalla toiminnallaan :LOL:

Intuitiosta, poikaolo oli koko alkuraskauden. Tyttöhän täältä kuitenkin on lähes 100% tulossa. Se siis siitä äidinvaistosta näissä asioissa :snotty:

Luntakin oli jo jossain satanut, hui! Helsingissä tulee vettä, jälleen kerran.

Minä taidan kallistua koiran kanssa makuuasentoon ja ottaa pienet päiväunet. Hauskaa päivää kaikille!
 
Höpöti
Ei ainakaan kamalasti eiliset ässät auttanu :D täälä vaan ollaan ja aikaseks en saanu muutakun harjotussuppareita ja sen et sain etsiä mukavaa asentoa nukkumaan mennessä vaikka kuinka ja kauan kun joka paikkaa kolotti :D heh :D
Ulkona näyttäis kyllä ihan mukava ilma olevan.. et lenkille vois vähä lähteä...:)

Intuitio, meillä kummallakin ollu vahvasti poika olo koko odotusajan.. ja kun eipä ole ultrassakaan näkyny kumpi on tulossa.. ja muilta ihmisiltä aikas tasaisesti tullu noita mielipiteitä siitä et onko tyttö vai poika... :) voihan siinä olla ihmetystä kerrakseen jos onkin rinsessa kun niin ollaan tuota poikaoloa oltu :D

Hilbert täälä kans limatulppaa tullu ja tulee edelleenki....:D tuntuu ettei se lopu ollenkaa... :) kyllä pikku hiljaa sais jotain alkaa tapahtua.. ei enää jaksaisi odotella :D

Kuinka sitä tuleekaan tässä loppuvaiheessa niin kamalan malttamattomaks kun monta kuukautta on saanut matkustaa mukana ihan rauhassa:D

Höpöti ja matkaaja 37+3
 
Täälläkään ei mitään uutta... iltapäivällä olisi tiedossa shoppailua Ikeassa, se varmasti auttaa edes jotain?? Tosissaan sitä on jotenkin malttamaton jo tässä loppuvaiheessa, vaikkakin pikkasen on alkanut tuo lähestyvä synnytys jännittämään/pelottamaan se kipu. Yritän toistaiseksi vielä olla kauheasti asiaa ajattelematta.

Mäkin kellistyn sohvalle koiran kanssa :wave:
 
Tohon kumpi tulee-tunteeseen, itse oon poikaa tehny koko ajan, isäntä puhuu tytöstä. Kaikki ystävät ja kkylänmiehet on sitä mieltä et tyttö tulee... Voihan se itselle olla hienoinen "pettymys" jos on tyttö, kun koko ajan poikaa odottanut. Mutta luulen että yhtä rakas se on oli kumpa tahansa!

Nyt koiran kanssa metsään vielä kun aurinkokin paistaa, ihanaa!!
 
Kaikki yhdes koos aamuhuutoon :wave:

Jotenkin on semmoinen morkkis olo että ei kauheesti napostelis mikään... väsyttää ihan sikana ja toisaalta samaan aikaan tekis mieli tuusailla kaiken näköistä kuten ikkunan pesua jne. mää ilmoittaudun oudoksi otukseksi!! :D Mulla kyllä ei aika ole käynnyt tylsäksi vaikka olen ollut toukokuusta asti kotona, mä kerkesin tehdä niiiiiin monta vuotta töitä ilman ainuttakaan lomaa (sijaisena hoitoalalla... ) että mä olen nauttinut olostani enemmäin kuin ikinä!

Mä kanssa täällä jännäilen lupaavia merkkejä antavia kun limatulppia irroittaneet Katjuska, Hilbert ja Höpöti... d :D b toivon mukaan lähtö olis lähellä!

Zuccheron miehelle onnittelut, vielä kerkeis synnärille pakertamaan toisenlaisen lahjankin ;) noh, kaipa se kakkukin kelpaa (ainakin mulle kelpais! )

Tyttö fiilis on ollut aikalailla kokoajan, yritän myös pitää mahdollisena poika vaihtoehtoa! Rahat laittaisin kuitenkin tytön puolesta! :D

Nyt tulee ällöä että herkät vaan yli tämän kohdan. Mulla on parina päivänä ilmestynyt aivan karmaiseva haju alakertaan, mitään tulppia tai muuta en ole pannut merkille enkä myöskään kutinoita tai kirvelyjä mutta haju on aikalailla verrattavissa kissan pissaan :x :eek: :/ voi samperi jos se lykkäs jonkun tulehduksen tähän hätään!!! Täytyy kait soitella neuvolaan ja pyytää lääkäri aikaa, mitenkähän tämäkin vaikuttaa jos synnytyskäynnistyy? Pentunen saa välittömästi jonkun värkkitulehduksen silmäänsä, oujee!!! :headwall: :kieh: kiukuttaa...

Täälläkin on ihmiset ruvenneet enemän ja vähemmän kyselemään että joko jo? Ihan niinkuin ei me jollekin anopille ilmoitettaisiin kun lähtö tulee *raskas huokaus*... Omalla tavallaan olen iloinen että niin monet ovat kiinnostuneita meidän tilnanteesta ja meistä, toinen puoli päästä vaan tuskastuu kun olisin jo niin valmis synnärille.

Nyt katselemaan jos vaikka pesasin jotain ikkuinoita..hmm... tai nukkumaan :D
koiruus ja pentunen rv 38+6 (apua, huomenna alkaa jo 40. raskausviikko!!! Kääks!! )
 
Hilbert miten sun nyt jo pitää varata aikaa sinne yliaikaiskontrolliin??

Mulle sano terkka et ens ma ku on 41+3 ni voin sinne soitella ja sit 41+5 pitäs mennä eka kerran..

Siellä siis otetaan käyrää ja ultrataan ja tehdään sisätutkimus:Katotaan istukan virtausta,lapsen kokoa,lapsiveden määrää ja sitä onko paikat auenneet jne.

Mä pääsin viimeks ainaki viel kotiin ihan rauhassa ootteleen ja poika sit syntykin siitä parin pvän sisällä ennen ku ois pitäny mennä seuraavan kerran sinne.

Neuvola hoitaa sinne 41+4 saakka ainaki meillä nykyään.
 
maariankämmekkä kiitos puudutus tiedosta!

miia mullakin isä on ihana hössö, aina kyselee tarviinko kyytiä ja tarviinko lapsenvahtia ymym. jotenki sööttiä :)

katjuska pöh, mää jo olin aika varma et sää oot synnyttämässä!

nyyttimyy mulla tosiaan repeymät oli aika pahoja ja ummetuskin pukkas päälle,et voin kyl sen myöntää et ne ekat päivät oli kurjia sen takia, mutta kun sai kakan tulemaan niin ei ne repeämätkään suurempaa kipua aiheuttanut.
ton kyllä ymmärrän et toi vauva koko pelottaa...
:hug:

Hilbert mulle juur neukku-täti sanoi että täällä ei yliaikaiskontrollia äippäpolille saa kun vasta sit kun LA on 11 päivää yli...joten ens maanantaina meen vielä ainakin normisti vaan neuvolaan jos en siihen mennessä pääse synnyttään.
yhdyn myös sun kommentteihin suppareista...kyl sen sit tietää :kieh:
pitäiskö nyt onnitella tosta limatulpasta, tuntuu vaan hölmöltä onnitella kun toiselta tulee limaa :D

Neuvola-kuulumiset vielä loppuun
rv 40 (tai 39+2)
painoo oli kertynyt 100g, yhteensä nyt 7,6kg!
RR 129/78
Hemppa 110, vähän oli noussut kun aiemmin oli 107
sf-mitta 35cm

eiliset labralöydökset oli siis sitä että pissassa on leukkareita ja proteiinia mutta raskausmyrkytystä ei ole.ONNEKS.
Hiivasta ilmeisesti johtuu nuo leukkarit mut proteiineille ei löytynyt selitystä...

Nyt päikkäreille, täällä alko sopivasti sataakin juur kun käveltiin neuvolasta kotiin!pers mikä tuuri.
d. ja pipana 40 (39+2)
 
koiramamma mulla tuo haju enteilee aina hiivan tuloa!jos on hiiva sillon ku synnyttää niin se voi tarttua vauvalle et tulee sitä sammasta.Mut se nyt on helppo hoitaa.
mulla ei muutenkaan suuremmin toi hiiva kutise, mut soittele tosiaan ihmeessä neuvolaan niin saa hoidettua jos oliskin sitä...
 
dd ja Jouskari itekin ihmettelin sitä yliaikaiskontrolliajan katsomista, mutta kätilö sanoi, että täällä on tapana katsoa se, kun 40 viikkoa tulee täyteen :/ . Tiedä sitten. No, sen näkee huomenna.
Toi limatulpan irtoaminen on kyllä siitä hassua, että harvemmin sitä on niin onnessaan kun saa paperi tolkulla laappia keltasta töhnää alapäästä.. :whistle: Onpas meillä tänään kauniit keskustelun aiheet :LOL: Jotenkin taas huomaa, että on pojan tarhapäivä, kun ei ole muuta tekemistä, kun olla koneella. Ajattelin, että sitten tuon "Vauva tulossa" jälkeen imuroittin ja järjestelen paikoja (taas kerran)
 
Tervepä terve!

Ihanaa syyspäivää, eilen tosiaankin tuli räntää/lunta! Ei sentään niin paljo että maahan olisi jääny. Viime vuonna tuli mun synttäripv. (12.10) ekat lumet maahan ja jäi muutamaksi päiväksi.
Viime yönä kävi pakkasellaki -1.9.

Aikas jännät paikat alkaa olemaan usealla meistä, Katjuskan puolesta minäki heti aamusta olin koneella että joko...!

Ja hassua...kun teillä muilla on monta viikkoa ollut jo suppareita ja limatulpat irronneet, suolistovaivat, nukkumis vaikeudet yms...niin minä tulla porskutan täällä "viikkoja myöhässä". Siis viime ja toissa yö meni valvoessa, aamulla oli kiire pöntölle ja toisen kerran vähän ajan päästä(kaikkea sitä tänne kehtaa kirjoittaakin), supparit tulleet päivittäisiksi (osa kipeitä ja osa ei ). Noista suppareistakaan tiiä mihin reagoisi...tulee monta kertaa tunnissa ja sitten pitkään aikaan ei mitään.
Vois verrata pitkän matkan juoksuun tätä omaa olemista...aina ja joka paikassa viimesten joukossa :LOL: kieli vyön alla yrittää pysyä perässä :p .

Nyt mä sitten ymmärrän teiän muitten kärsimättömyyden saada penska pihalle...kun antaa ymmärtää mutta ei sitten kuitenkaan, hulluksihan tässä pikku hiljaa tulee |O

Daydreams: Hyvä että sulle ei sitä raskausmyrkytystä tullut! =)
Itte oon nyt kotimittarilla mittaillu, niin sen puolesta ei oo verenpaine normaalia korkeammalla. Lakkaan siis siitä huolehtimisen ja keskityn olennaiseen.

Tämä lähtee nyt kävelylle...hitaasti kiiruhtamaan!

Kaikille tasapuolisesti hyvät voinnit! :wave:
 
FPI
Moikka syysmasut!

Tulin teitä kurkkaamaan, kun oon tuolla lokakuisten pinossa, kun alunperin LA 6.10, mutta aikaistui ekassa ultrassa 29.9, mutta jäin sitten tuonne lokakuisiin!

Eli mukavaa loppuodotusta ja kirpeää syksyä! :flower:

FPI+pepe rv 36+1 :heart:

ps. toki mut saa tuonne teidän listallekin lisätä, jos joku vaan viitsii eli esikoinen (tyttö) kyseessä ja synnäri on Jorvi ja LA 29.9.2008!
 
Huoh...taas sai laskee ukon ihan huoletta töihin :/ Tai no huoletta ja huoletta...aika kypsä alkaa sekin olla, kun eilen oli niin hyvät merkitja tänään ei oikeinlupaa mitään :kieh:

FPI miepä lissään sinutkin listaan vaan =) ja Cristiinan päivänkin korjasin =)

Ihanaa kun muillakin tuota tulppaa alkanu irtoilemaan... ehkä joku sitte ees sais aikaiseksikin jotain :whistle: Harvemmin sitä juu on onneissaan muuten siitä, että värkistä limaa jos jonkin näköistä tulee kuin nyt :LOL:

Daydreams Hyvä homma, että ei raskausmyrkytystä sentään ollut. =)

Ja koiramamman varmaan kannattaa juu selvittää tilannetta että saa vaikka viel hoidettuu pois ennen synnytystä. :)

Tässä noita ässiä miettinyt, että silloin kun tota tulppaa alkoi tulla, niin silloin just hoidettiin se pakastimen sulatus, saunominen ja seksi :whistle:
Mutta se siis mitä oon miettinyt, että uskaltaakos tota viimeistä ässää viel ilman mittään suojia hommailla, kun tota tulppaa on tullut? Ei oo aiemmin tarvinnu tällaistakaan miettiä, kun on sitte jo alkanut selkeesti käynnistymään kun tulppaa on tullut pihalle.
Muutenkin tässä kyrsiintyneenä miettinyt, että tää raskaus on varmaan nyt sitte täysin erilainen kuin aikaisemmat ja hommiin päästääkin vasta joskus rv 43. :kieh:

Täällä mä suklaata vaan mussailen :p Huomenna ois taas neuvolakin... mä jo niin oivoin ettei ois tarvinnu mennä... No onneks ukko tulee mukaan kans, niin ei tarvii bussissa pelätä vesien lorahtamista ;)
 
Tääkin ilmottautuis :wave:

Ihmeen hiljasta nyt tää vauvautuminen kun päästiin meidän kuukauden puolelle...hmmph... kohta alkaa siis kunnon rytinä! Paitsi mulla... ei merkkejä edelleenkään mistään... ja se viimeviikkoinen limatulppa-jupakka mun kohdalla... ei tainnu olla tulppa ku kasassa edelleen ollaan.

Mullakin huomenna taas neuvola, ja Katjuskan tavoin niin toivoin, ettei ois enää tarvinnu mennä, mut mut...

Tää päivä mennykki taas Twin Peaksia katellessa.. lenkillä ehdin onneksi käydä ennen ku alko sataa. Nyt on sämpylätaikina nousemassa. Miten niin tylsäääää...

Mutta päivä kerrallaan kaverit! :)
 
Eikös Hexa pyöräyttäny jo viime kuuun lopulla tyttösen?
Ninnipolla taisi olla tänään ja oliko tytteli jolla huomenna aika?

Voi elämä tuota BB:tä! Katotaampas minkälaisen koosteen viime yöstä kehtaavat näyttää tänä iltana, mitä bb:n sivuilta olen lukenut...siellä puolet eka viikon sairaana ja sitten imutellaan kaikkien kanssa :headwall:, siellä on varmasti kaikki romuskassa. Ja koko ajan se porukka siellä muistaa kerrata että "me ei olla samanlaisia kuin aikaisemmat porukat" ja "viime vuonna ei tehty etes tätä ja tätä ja tätä". Tuoko on sitä hyvää viihdettä, juotetaan nuoriso tukkihumalaan ja sitten katotaan kuka on kenenki kanssa ja millä lailla.

Ugh. Olen puhunut. :D
 
BB joo mä kans luin että siellä on seksitty enemmän ku tässä pinossa vähään aikaan varmaan. Heh. Tiiä uskaltaako tämän päivän koostetta ees kattoo ku hävettää niiden puolesta. Onko se sit hienoo esiintyy telkkarissa livenä samalla ku seksii jonkun kanssa jonka on tuntenu viikon. Ja kelatkaa mitä toi toiminta on parin viikon päästä ku alkaa olla käyty läpi talon joka kundi ja mimmi että miten ne sitten on siellä? Elävät ku hipit.. No kukin pitää saavutuksena mitä tykkää, mut ei oo kyllä tullu katottuu avausjakson lisäksi kun viime sunnuntain suorasta puolet.

Daydreams juu mietityttää kyllä toi vauvan koko, vaikka on sitä moni isompiakin lapsia synnyttäny (siskoni muun muassa totesi että kyllä se sieltä tulee 4,5 kilonen missä 3,8 kilonenkin hänellä siis kokemus). Kiitos tuesta. Merkkaa paljon ku joku ymmärtää.

Mä kuulen kokoajan vaan kauhistelui ympäriltäni että mitä sä oikeen teet et ota nyt rennosti siellä ja rauhallisesti ja lepää! Miks mä haluisin levätä ja rauhottua ku haluan vaan tämän ipanan ulos ja syödä hih.

Nyt huutelee esikoinen syötävää --> kokkaamaan ja siitä sitten siivoomaan taas lisää.

Niin ja mikä piru tässä jatkuvassa närästyksessäkin on?? Rennie ei auta ku just sen aikaa ku imen sitä ja sitten taas alkaa. Muilla samaa??

 
Hille juu...sitte ku oli tekstin pistäny menee niin muistin, että Hexahan tosiaan otti varaslähdön ja löytyykin jo vauvautuneiden listalta =)

bb, jotenkin ällöttää, kun ohjelma ei nyt oo oikein enää sitä, mitä se alkujaan oli... Jotenkin miettii sitäkin, että varmaan aika paljon nuoria kattoo tota ja oppivat siitä sitte, että tollainen on jotenkin hienoo, että lotrataan viinan kanssa ja nuollaan ja hypitään sänkyyn ties kenen kanssa kun ollaan viikko tunnettu ja hipelöidään kaikkien vehkeitä ja näytellään tissiä ja perää kaikille... Ihan ihme touhua niillä :eek: Ihan kun heidän talossa olemisen tarkoitus oliskin vaan vilautella itseään tv-katsojille...

Mä tässä jo mietin, että onkohan mulla pissatulehdus, kun koko ajan tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ja ärsyttävältä tuolla alakerrassa... No kyllä se sit huomenna neuvolassa selvii...
 
Tämäkin täällä ilmoittautuu tämän päivän nimenhuutoon.
Mitään merkittävää ei ole tapahtunut.
Eilisen päivän supisteli koko ajan, mutta ei kipeästi ollenkaan.
Joku siellä vaan työntyy alaspäin ja saa selänkin juilimaan kipeästi tuosta etumuksesta puhumattakaan.

Neuvolassa tänään vauvan sydänäänet madaltuivat pariinkin otteeseen aika alas.
Samalla tunsin itse aika huonoa oloa, joten siitä se tädin mukaan johtui.
Ei saanut kunnon virtauksia pienoinen, kun mamillakin oli huono olo selällään.
Ja kuulemma vauvat voivat itsekkin puristaa napanuoraa, jolloin virtaukset heikkenee hetkeksi ja se vaikuttaa sykkeeseen.
Muutoin kaikki kunnossa ja painoa olin saanut kasattua onneksi vain 300g reilussa viikossa.
Täti antoi taas ajan seuraavaan viikkoon, mutta toivoi, ettemme näkisi silloin, ettei sitten tarvittaisi sitä yliaikakontrollia tuonne TYKSiin.
Muutoin mennään sitten sinne näytille ja kuulemaan, milloin käynnistellään. YÄK!
LA kun on jo sunnuntaina.

Mutta nyt elpymään kiireisestä päivästä sohvalle ihanien suklaasuukkojen kanssa!

Kuulumisiin!
Mamitus2ja Nappula39+2



 
Onnea Hexa, Jane ja Aatumaria!!! :flower:

Snodgrassille kiitos synnytyskertomuksesta! Antoi vähän uskoa tulevaan, josko siitä itsekin selviäisi =) Ja kyllähän me kaikki selvitään, eikö niin?

Toivottavasti Ailin kohtutulehdus paranee pikaisesti. Voimia baby bluesin keskelle, puhu asioista ja kirjoittele tänne ja muillekin palstoille! Josko tuolla vauvapuolella olis vertaistukea? :hug:

Axda: Tervetuloa! :)

Katjuskan tilannetta jännätään, kyllä sais jo käynnistyä kunnolla, kun monta päivää antaa ymmärtää ja sit ei kuitenkaan. Ääh. Jaksuja! :hug:

Taivaannastalle, Jouskarille ja muille yliaikaisille paljon supistustuulia!!! :whistle:

Hilbertilläkin lupaavia merkkejä, jännää! :)

Mulla on tosi vahvasti tyttöolo. Ei olla kysytty kumpaa laatua tämä on, vaikka kätilö ja lääkäri on kahdessa ultrassa nähny kuulemma selvästi. Minä olin jo valmis tinkimään periaatteista ja kysyä, mutta mies ei halunnut ja niin me oltiin yhdessä päätettykin. Ei olla kyllä bongattu miehisiä merkkejä ja tyttömaha mulla tuntuu olevan, mutta ei olla uskallettu siihen intuitioon luottaa laisinkaan vaan odotellaan h-hetkeä ennen punaisten/sinisten vaatteiden ostoa :)

Varpajaisia aikoi mies viettää, mutta jotenkin rahatilanteen takia (hän opiskelee) sitten meinasi, ettei pidäkään. Oon yrittäny houkutella pitämään, ettei jää harmittamaan. Mm. polttarit hänellä oli neljä vuotta sitten aivan hirveät: kuskina koko illan polttariporukalle! Musta se oli NIIIIIIN TÖRKEETÄ!! Että nyt todella haluaisin, että hän sais tätä asiaa juhlistaa ihan kunnolla. Mutta katsotaan... Ehkä pitää tehdä myyräntyötä ja hommata pari miehen kaveria apujoukoiksi ja järkätä ne sille, jos ei itse ala. Ehkei ihan perinteinen tapa ;)

Unta ei saada täälläkään. Neuvolassa sanottiin, että se on normaalia. Mutta on tosi turhauttavaa pyöriä sängyssä pikkutunneille ja ravata vaan vessassa välillä ja katsoa, kun toinen nukkuu :| Eilen sitte olin viisaampi ja katsoin Canal+ elokuvia kolmeen asti. Sainpahan nukuttua sen jälkeen. Ihan turha mennä sänkyyn klo 23 ja tuskailla tuntikaudet.

Neuvolassa oli eilen tullu kahdessa viikossa painoa 3,4 kiloa!!!! :eek: Turvotusta on tosi paljon. Viikonloppuna oltiin grillijuhlissa ja sunnuntaina syötiin pizzaa... Hyvä päätös :ashamed: Nyt saa riittää sit suolaiset.

Onko muilla tosi ruma olo? Mä inhoan peilikuvaani ja turvonneita jäseniäni. Kaksoisleuka on parin kuukauden aikana ilmestynyt turhan muhkeana ja olo on aivan kammottava. Vaatteet näyttää kauheilta, vaikka miten yrittää nättejä mammavaatteita valita, ku jonnekin menee. Meikki ja hiusten laittaminen ei pelasta. Neuvolassa lohdutettiin, että "Olet viimeisilläsi raskaana.". Ehkä pitäis olla itselle armollinen. Ei vaan pysty edes juuri liikkumaan, kun heti on selkä aivan tautisen kipee ja kaikki muut vaivat kaupan päälle. Vauvalle tiedoksi: "Saat syntyä koska vaan... eli heti, kiitos ;) ."

BB: Mukava, ku muutkin ajattelee BB:stä samoin ku itse. Mietin jo, että oonkohan tosi kalkkis ja tylsä, kun tuo tissien paljastaminen ja satunnainen seksi näin telkussa ainakin on melko kuvottavaa. Ja just minkä esimerkin se antaa nuorille??? Tekee se Minnakin itsestään niin halvan, ku käyttäytyy ku ei arvostais itseään yhtään. Höh...

Ihania kotipäiviä kaikille! Nyt on aika ottaa sitä omaa aikaa, joka työelämän (tai opiskelun) melskeissä jää niin usein haaveeksi. Toivottavasti lapsia omaavat saavat myös omaa aikaa ja rentoutumista ennen uuden perheenjäsenen syntymää :)

Ai niin, mitä se hemoglopiinin nousu kertoo vai kertooko mitään? Mulla loppu rauta yli viikko sitten ja nyt oli kuitenkin arvo 128 (raskauden alussa 131)! =)

Mayah ja Pikkuinen 37+2 :heart:
 

Yhteistyössä