***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Höpöti
Syysmama täällä ainaki mielialat vaihtelee sitä rataa ettei itekään pysy perässä.. saat sitten mies :D ja välillä tulee sellane olo et kuinka mahtaaka selvitä tuosta tulevasta.. mutta ehkä se on tosiaan iha normaalia... =)

Seksistä on juteltu... täälä on ainakin ollut kovasti hiljasempaa kuin normaalisti... ite aina jotenkin niin kovin väsyny ja tuntuu et joka asento tuntuu johonkin paikkaan ikävältä.. ehkä se siitä vielä normalisoituu joskus.. eikä toi mieskään ainakaan vielä siitä tunnu kovin kärsivän.. toivotaan ettei kärsikään =)

Liiko Me esikoista odotellaan ja ei kans olla valmennuksessa käyty.. Tai ekalla kertaa oltiin mutta sen jälkeen ei olla käyty.. eipä oikeen oo tuntunu mein jutulta... sinne kyllä ajateltiin mennä kun täälä yksi synnytysvalmennuskerta on sellainen et tutustutaan synnytysosastoon.. se on varmaan ihan mukava käydä.. mutta eipä nuo muut niin oleellisen tärkeiltä vaikuttanu.. kukin tietysti tyylillään =)

Täällä liikutaan oikeinkin aktiivisesti.. välillä käy mielessä et nukkuuko ollenkaan :LOL: mutta hikottelua ei oo suuremmin ollut.. välillä... Mutta liikkuus siis tosi aktiivisesti ja nyt kun vihdosta viimen kääntynyt raivo tarjontaan niin liikkeet tuntuu paljon paremmin.. ja sattuukin vähän välillä...

Katjuska toivotaan et oot tyytyväinen sitte noihin menopeleihin.. itse oon kans kovasti noilla gessleineillä kuivaharjotellu.. mutta sittenhän niistä tosiaan vasta tietää kun saa sinne matkalaisenkin :D

Omaa napaa vielä hiukan.. tänään oli neuvola...
Viikkoja siis 33+2
painoa tullu 700g :whistle:
paineet 114/81
pissa oli puhdas eikä edellisviikolla viedyssä labranäytteessäkä mitään ollu ollu.
hemoglobiini 108
sf 34
ja raivotilassa oli ja sydän löi n.140 =)

Parin viikon päästä on synnytystapa arvio äippäpolilla ja jos sielä sitten katsoisivat tosiaan kans tuon kohdun suun... kun supistelee kuitenkin aikas kipeesti välillä.. ja nyt on laskeutunut kaveri jonkun verran alaspäin... jos supistelut ihan mahottomaks menee niin käski soittaa sitte suoraan äippäpolille... Rauhallisesti käskettiin ottamaan...
Toivotaan kuitenkin et vielä masussa pysyis.. vaikka ihan valmis olisinkin käärön jo syliin ottamaan :heart:

Kaippa sitä saa alkaa painua pehkuihin.. jos vaikka heräisi serranot aamulla katsomaan :D

Höpöti ja matkaaja 33+2
 
snodgrass
Sellasta piti vielä tulla laittamaan, kun nyt yhtäkkiä muistin et piti tota kummiasiaa vielä kommentoida:
eli Mitzy kun puhuit et teille on tulossa niitä kummeja ulkomailta, niin jos on kaksi Suomen ev.lut.kirkkoon kuuluvaa kummia, niin lisäksi voi sit olla jonkun muun kristillisen kirkon jäsen myös kummina. Meidän esikolla on esim. kummisetä skotlantilainen, joka kuuluu anglikaanisen kirkkoon.
 
Kiitos porkkananpoistovinkeistä! Pitää ens kauppareissulla käydä ostamassa sitä Marseille-saippuaa ja kun aurinko paistaa, nostaa vaatteita parvekkeelle aurinkoon.

Miten ihmeessä tässä saa vielä unta, kun ei saa syödä? Sokerirasitus on aamulla ja jos oon yöllä herännyt niin bansku tai jotain vastaavaa on hyvin antanut sitten unen uudelleen. Nyt iskee oikein kierre päälle, kun ei saa syödä ei muuta ajattele kuin ruokaa ja sehän tekee vaan kovemman nälän.

Ihan niin kuin Lizard, meilläkin on adapteri hankittu kaukalolle vaunuja (sateenvarjorattaita) varten. Esikon kanssa totesi, että se olisi voinut olla hyvä. Meillä oli kyllä silloin paljon käytössä tuo vaunuverkko, joka ajoi saman asian. Esikon kanssa oli tärkeää, että saatiin mahtumaan vaunukoppaan lapsen lisäksi saturaatiomittari ja parhaiten lapsi hapettui makaamalla ihan suorana.

Hurja tuuli ulkona. Toivottavasti ei puita kaadu.

Hexa ja pikkusisko, 35+3
 
Dior mullakin tulee tosi usein, oli sitten levossa tai liikkeessä.Onneks kuitenkin aika kivuttomia.ihmetyttää vaan kun esikoisen aikana ainoat supparit mitä tunsin oli synnytyksen käynnistyessä...
joku puhui oksennuksen suuhun nousemisesta närästyksen aikana (tyttelikö se oli...)mulla siihen vaivaan auttaa miljoona tyynyä niskan ja selän takana, nukunkin sillee puoli-istuvassa asennossa, pään alla 3 tyynyä ja selän alla yks...Esikoista oottaessa ei edes siihen taipunut vaan piti istualtaan nukkua.Kannattaa siis sitä koittaa, vaikka ei sekään täysin auta mutta ei ainakaan tuu vedettyä sitä oksennusta henkeen, mulla kun meinas aina mennä "väärään kurkkuun" ja se tuntuu tosi kaameelta.
Hikasta poikaa oottaessa en tuntenut lainkaan hikkaa!hassu juttu muuten ettei sillä oo hikkaa ollutkaan kun pari kertaa elämänsä aikana.
Nytkään en oo kun muutaman kerran tuntenut vauvan hikkaavan.
katjuska oon kyllä kans kuullu pelkkää hyvää noista carenoista, et eiköös ne hintansa arvoset oo.minkä väriset otit?mä olisin ottanut mustat pinkillä kopalla jos vaan oltas ne otettu...
Liiko tervetuloa mukaan!!

nyt tarvis vähän siistiä paikkoja, kaveri tulee 2kk ikäsen vauvan kans kylään.
pakko kyllä vähän "valittaa" kuin ihmeellinen se on, kun se ei voi imettää muuta kun kotona...meillä kuitenkin välimatkaa sen verran et matkaankin menee aikaa, yleensä käykin niin että ehitään n. tunnin näkeen ja sitten se lähtee kauheella kiireellä kotiin että ehtis ennen kun vauva herää.Eikä siinä mitään jos asia hoituiskin sillä et mä menisin sinne mutta kun sielläkään ei saa olla jos hän imettää!hän kun ei voi imettää kun sängyllä ja samassa huoneessa ei saa olla ketään ja imettää n. tunnin kerrallaan...
No kait se siitä kun vauva kasvaa, kovasti oon kyllä koittanut rohkasta et opettelis vaan imettään istualtaan niin jos sit vois imettää muuallakin kun siellä omassa yksinäisyydessään.
Enkä siis millään pahalla, joskus vaan on niin vaikee sopia aikoja jotka sopis molemmille kun meillä tolla pikku-miehellä on oltava aika tarkat rutiinit ja heille se näkeminen sopii tyyliin "nyt se on syönyt, 2 tuntia aikaa tulla tänne ja nähä"

olikoos siinä taas tarpeeks "valitusta", nyt sit siivoon..

d. ja pipana 36
 
Huomenia!

Toisella virallisella äippälomapäivällä ollaan! Eilinen tosin meni töissä sijaista perehdyttäessä, mutta jospa tästä pikkuhiljaa osaisi irrottautua töistä kokonaan. Onneksi kesän sai olla vapailla, joten hyvään vauhtiin olen päässyt. :) Silloin tällöin olen työhuonetta käynyt siivoilemassa, mutta jo kesäkuussa päätin yrittää unohtaa rästihommat ja jättää ne sijaisen päänsäryksi. Se olikin oiva päätös, joka vähensi omaa stressiä huomattavasti!

Muuten aika onkin kulunut siivillä ja on jopa hieman kummallista huomata, että ei tässä viikkoja enää liiemmin ole jäljellä! Tuntui silloin taannoin, että 9kk aikana ehtii jos vaikka mitä... Niinpä, nyt on rippeet jäljellä! Kohta poksuu yhdellä jos toisella!

Eilen meillä oli ensimmäinen perhevalmennus. Yllätyksekseni se ei ollutkaan ihan armotonta lässytystä, vaan ihan ok kokemus. Mukavan oloista porukkaa. Miehillä taisi tosin olla kivempaa kuin meillä tulevilla äideillä, hieman oli naisten ryhmän vetäjä vaisunoloinen... Itse olin pelännyt oman mieheni saavan ahdistusta kun ukot suljetaan omaan huoneeseensa keskustelemaan tunnoistaan. Mutta ei, se olikin oikein tyytyväinen! Ensi viikolla jatkuu sitten itse asialla, eli tulevalla synnytyksellä. Saa nähdä mitä se kerta sitten tuo tullessaan.

Vaunuja odottelen saapuvaksi minäkin. Ostettiin jo pari-kolme viikkoa sitten, mutta ne jumittavat jossain maahantuojan rahdeissa. Knorr Alu Fly-merkkiset päädyttiin ostamaan. Kevyet ja näppärät vaikuttivat olevan. Ilmakumipyörät ja heittoaisa. Ruskea-beige-väritys. Toivottavasti pelaavat sitten odotusten mukaisesti myös käytössä.

Kiitos vielä sille, joka laittoi kestovaippojen käyttöohjeita! Yritin niitä tuossa eräänä päivänä käsissäni käännellä, ja pakko tunnustaa, että harvinaisen tyhmäksi itseni tunsin. Jotenkin tuntuu, että miten ihmeessä ne pysyy pienen päällä, kun ei siinä sisäosassa ollut minkäänlaista kiinnityssysteemiä! No, kai se kokeilemalla sitten käytännössä selviää. Ollaan muutenkin ajateltu olla ottamatta huonoa omaatuntoa asiasta. Kokeillaan ja katsotaan miten sujuu, ja ellei suju, niin sitten käytetään kertakäyttöisiä. Huolimatta muutaman ystävän voimakkaasta kestopainostuksesta... melkein on mennyt jo saarnan puolelle ennen kuin asia on edes ajankohtainen. Mutta kukin tyylillään!

Tervetuloa vielä minunkin puolestani uusille, ja vanhojen juttuja olen lueskellut urakalla pitkän tauon jälkeen. Tsemppiä niille, keillä on ollut vaivoja tai muita harmeja! :hug: Täällä ei onneksi tällä hetkellä ole suurempia haittoja ilmennyt kuin järkyttävä närästys (johon ei Rennie auta lainkaan) sekä muutamana viime yönä suonenvedot jaloissa. Ne on kipeitä!

Esko liikkuu hurjaa vauhtia, vatsa heittää puolelta toiselle. Pe olisi lääkärineuvola, jolloin sitten toivottavasti varmistuu asento sekä koko, ja myös synnytystapa. Toivon yhä, että murtunut häntäluu olisi "parhain päin" eikä tarvitsisi sektioon ryhtyä. Jännä sinänsä, sillä ennen raskautta olin aina ajatellut asiasta toisinpäin...

Mukavaa päivää kaikille ja pitäkäähän pipoista kiinni! Pk-seudulla ainakin tuulee siihen malliin, että hyvä jos puut juurillaan pysyvät!

Nuppu74 ja Esko 35+3
 
Huomenia syysmassukat. Kylläpäs olette olleet taas ahkeria kirjoittajia... Tunti hurahti ihan huomaamatta kun lueskelin kuulumisia viimeviikon lopulta asti.

Me käytiin tosiaan Oulussa hakemassa miehen siskon muuttokuorma ja mukaan tuli Haaparannasta uudet emmaljungat,,, muuhun rahaa ei sitten ollukkaan :(
On se kallista tuo vauvavaltakunnan varustaminen kun esikoinen on tulossa eikä mitään ole valmiina.

Ihania pinnasänkyjäkin olette valmiiksi tuunanneet, meillä pinnis on viel paketissa, monen vuoden varastossa olon jäljiltä ilman patjaa, reunuspehmustetta yms. yms. Äippäpakkauksen sain vasta eilen ja nyt alkais sitten kova pesurumba... niin että tekemistä kyllä löytyy kotosalla. Oikeastaan hyvä, että tuota tekemistä löytyy kun alavattaa ja alapäätä vihloo välillä todella kovaa, etten ole uskaltanut enää pyöräilemään enkä kävelemään,,, ompahan kotona sit puuhasteltavaa

Mie kyllä tykkäsin pakkauksen vaatteista, kelan sivuilla olleet kuvat eivät olleet kovin edustavia, mutta livenä oli ihan pirtsakoita värejä.

Tänään olis synnytystapa-arvio, saas nähdä, mitä siellä sanotaan.

Mutta nyt kiire aamupalalle, rautalääkkeen otosta jo reilu tunti ja kauhia näläkä!

taivaannasta ja möykky 36+2

 
Huomenta

Oi voi. Onko ketään muu yhtä väsyny ku minä? Meikä nukahti eilen sohvalle ku esikko kattos piirrettyy. Sammuin vaan ja tajusin tunnin päästä että hei mähän oon nukkunu. Onneks esikko kiltti ja anto äitin nukkuu. Katteli vaan piirrettyy ja leikki barbien kanssa :) Yöllä on tosi vaikee nukkuu ku on tää kesto nuha ja sit viel vaikee saada asentoo ja liitoskivut on aivan jäätävät. Vaan kyljellä on hyvä olla ja siinäkin pitää välil kylkee vaihtaa eikä se oo kovin helppoa. puuh. Väsyttää pelkästään nukkuminenkin :LOL:

Mul on kyllä ihku äitee. Hän ilmoitti eilen että tulee tänään aamulla hakemaan meidän neidin hoitoon itelleen että saan levätä. Saa nähä saanko mitään tehtyy tänään vai meneekö koko päivä nukkuessa heh. Juu tunnin päästä pitäis olla neiti valmiina lähtöön, eli pitänee mennä laittaa sen kamat kasaan. Vaikka se juuri mitään mukaan tarviikaan :)

Nyyttimyy ja murmeli POKS 34 (on kyllä viimiset 2-4 viikkoo menny hitaasti, ehkä se on ku alkaa loppusuora häämöttää. tähän asti menny raskaus tosi nopeesti)
 
Huomenet ja johan täällä on tänään ollut monta virkeää mammaa liikkeellä :D

Cora Kovana vaan oot sen ylimääräisen lääkärin suhteen :kieh:

Hexalle sympatiat :hug: mulla on kans ens yönä tuo sama nälkäkuuri eessä, kun otetaan huomenna se paastoarvo :kieh: Kymmenen jälkeen illalla ei muuta mielessä pyörikään kuin ruoka ja janokin on varmaan ihan koko ajan :whistle:

Dior Tässä sisätiloissa ollaan pojan kanssa vasta testailtu kärrejä ja varmaan vasta sitte ulos mennään testaamaan, kun saan vilpertinkin kyytiin ja saan sen koppaosankin tänne kotiin asti :kieh:

Harjoitussuppareista En tiedä mitä suppareita eilen oli, kun leffaa ukon kanssa illalla katsottiin, kun ei mikään asento tuntunut hyvältä ja koko ajan oli olo, että ois kauhee pissahätä... no tossa sitte vaihtelin sohvalta tuolille ja tuolilta taas vessaan ja välillä seisoin ja kävelin ja välillä nojasin sohvan selkänojaan... kateellisena katselin, kun ukko rötkötti sohvalla ihan rauhassa :kieh:

Daydreams Me otettiin mustat ja otettiin sitte musta koppakin, kun en tiedä yhtään kumpi on tulossa. Ensin mietin, että mustat rattaat on kesällä kuumat, mutta totesin sitte, että vilperttikin on kuitenkin ens kesänä jo niin iso, että istuu ratasosassa eikä kopassa enää kölli...
Vaaleanpunaisen kopan minäkin varmaan oisin halunnu, jos vaan tietäisin, että ois tyttö tulossa :D
Nyt mulla on vaan ongelma...sadesuoja/suojat...mikä tohon mahtaa sopii? Mietin just, että alkuun varmaan tarvii kaksi erillistä ja sitte kun molemmat rattaissa, niin sitte sellanen tuplaleveä....

Nuppu Mukavaa äippälomaa nyt sitten =) Mulla kans alkaa muistaakseni tossa 7. päivä...

Taivaannasta Kyllä noihin kaikkiin tarvikkeisiin tosiaan sitä rahaa saa kulumaan... Käytettynä kans kannattaa katsella, kun tosi paljon on myynnissä todella hyväkuntoista tavaraa. =)

Täällä kans kauhee myräkkä päällä...sekä ulkona, että sisällä :kieh: Pojan kans ei oikein tänään tunnu olevan yhteistä säveltä yhtään. :headwall: Aamusta jo sängyssä pökkäs mua päällä tohon ylähuuleen niin, että joko hampaasta tai sitte huulesta tuli verta ihan kivasti. :snotty: Vaippaa kun yrität vaihtaa, niin toinen juoksee karkuun ja koko ajan ollaan repimässä hyllyltä tai kaapeista tavaraa ulos. |O

Jeps... kai sitä pitäs tänään jotain aikaseksikin saada joten :wave:

Katjuska ja Vilpertti 34+5 :heart:
 
äittä-67 :hug: ei löydy sanoja, yritäkää jaksaa! :hug:

Neuvolassa käyty. Oma täti palannut laitumilta, ihan kiva. Nyt onkin enää yksi käynti (toivottavasti) hänellä, ja sitten muuton takia toisaalla loppukäynnit, jos vauva nyt masussa pysyis. Muuten kaikki meni ok, mutta kun kokeili kohtua yms., niin mulla meinas tulla oksennus siinä laverilla. Meinasin myös pyörtyä. Siinä sit piti hieman huilata välissä.

Eli:
rv 32+3
painoa tullut 50g/vk jeijjj!! yht 68.9
paineet 116/88
hemppa 129
:heart: äänet 150
liikkeet sai vain yhen plussan
vauva laskeutunut jo, muttei kiinnittynyt
eli raivotarjonnassa
sf-mitasta ei varmuutta ku meinasin siinä kohdassa oksentaa, mutta jotain 32cm

Mut joo... onneks tää odottelu jo kohta loppuu. Nukuin viime yönä ehkä kolme tuntia supistusten takia.

Illalla lisää...
 
Jotain punertavan sävyistä sekottui taas valkovuotoon :$ Toivottavasti ois vaan joku pikku verisuoni napsahtanut tai jotain... sellaista lievää menkkajomotusta on päällä. Pakko seurailla tilannetta, että mitä sieltä alkaa ulos tulla :kieh: Toivottavasti loppuis viel moinen vuotelu, kun en millään jaksais Tyksiin asti lähtee :whistle: En tiedä mikä mahtaa olla Sasissa raja, että antavat siellä synnyttää...
 
Äittä-67 Voimia teille suuren surun keskellä :hug: :hug: :'(

Meillä peruuntu se synnäriin tutustuminen tai oikeastaan siirrettiin vaan muutamalla viikolla eteenpäin.
Isäntä on tulossa kipeäksi niin varattiin uusi aika, onneksi saatiin vaikka kuulosti olevan tosi täyttä noilla tutustumiskäynneillä.
Jospa tuo mieheke sitten olis terve.
 
Äittä-67:lle myös minulta lohdutusta ja :hug: Suuri suru on jälleen teitä kohdannut.

Katjuskalle :hug: on toi kyllä ihan onnetonta tuo vuoto homma, toivotaan että menisi ohi ennenkuin alkaakaan!

Nyyttimyy nauttii nyt vapaistaan! Itseäni hiemn hamittaa että todennäköisesti kummankaan vanhemmat eivät ole ehkä sieltä aktiivisimmista päästä, noh eipähän tipu korkeelta kun jo valmiiksi tietää.

Taivannasta tulehan kertomaan millaista oli siellä tapa-arvioinnissa ja onnea uusista kärryistä!

Kaikille unettomille ja kipuilijoille ja oksentelijoille isosti sympatiaa ja jaksamista :hug: Itselläkin jälleen eilen sellainen epämiellyttävä olo ja parit kivuliaatkin supparit sain aikaiseksi, kannattaa treeneissä heilua neljä tuntia :whistle: treeneissä ihmiset on ihan kauhuissaan ja toivoo joka viikko varpaat ristissä etten ala synnyttää keskellä pöpelikköä :D

Nyt iski dementia mitä kellekin piti laittaa joten jospa sitten laittelen omaa napaa :LOL: Mies siis vielä tämän viikon lomilla joten eipä kauheesti ole viitsinyt koneella junnata, onneksi ens viikolla pääsemme korjaamaan tämänkin aukon sivistyksessä. Meillä kyllä makuukammarin puolella olisi tilausta, mies ei vaan ole yhtä "himokas" että viitsisi ihan päivittäin rouvaa miellyttää :D aikalailla samaan tahtiin mennään kuin ennenkin. Meillä pentunen lähinnä oikoo itseään ja mielelllään kylkilihin niin että ne oikein soi. Hikka on päivittäin ja yleensä useemman kerranpäivässä...

Jospa luovuttaisi ukolle koneen kun tuossa niskassa hönkii :kieh: Voikaahan paksusti massukat!

Koiruus ja pentunen rv 34+6 (huomenna poksahtelee taas ) :D
 
Tervehdys kaikille!

Olen matkustellut ympäri Suomen maata nyt kun on tuota aikaa ollut niin paljon. Olen siis ollut poissa työelämästä jo toukokuulta. Nyt pääsen koneen äärelle ja olen jo osan teidän jutuista lukenutkin. Olen pahoillani, etten nyt osaa kommentoida kaikkea, tekstiä on tullut niin paljon.
Omaa napaa:
Eilen oli synnytystapa arvio ja yllätys olikin iso, kun vauva on perätilassa, ei ole kääntynyt vaikka terveydenhoitaja niin luuli. Torstaina yritetään kääntää ja jos ei käänny, täytyy miettiä, että synnytänkö. Sektion kuulemma saa helposti tässä tapauksessa. Sääli sinällään, koska olisin halunut synnyttää, mutta eiköhän se vauvan turvallisuus ole tärkeintä.
Vauvan koko on 2780g ja paikat ovat pehmenneet, vaikkakin kiinni vielä. Lääkärin mukaan saa syntyä jo jos on syntyäkseen. Sokerit ovat minulla pysyneet hyvin kurissa ja voinnissa ei erikoista. Kaikki hankinnat on tehty, mutta vaatteiden pesu vielä odottaa.

Hyviä vointeja kaikille!
T: Vape ja Kerttu rv 36+1
 
Katjuska, eikö ole niin jotain piipistä toi vuotelu? Siitä ei haluaisi huolestua, mutta silti se ainakin vähän alkaa mieltä painamaan. Niin rasittavaa :hug: Mutta kannattaa odotella ja jos haluaa, niin lähteä polille... Tsemppiä!

Vaivaako täällä jotain muutakin kamala laiskotus? Mä haluaisin vaan käpertyä peiton alle ja antaa kaikkien muiden huolehtia asiat mun puolesta. Pitäis vielä pestä vauvan pyykit loppuun ja silitellä niitä. Kai toi muutto oikeasti ahdistaa mua tosi paljon, kolmisen viikkoaa ja tavarat pitäis olla pakattuina. Ei olla vielä edes aloitettu koko hommaa. Mulla on vaan sellainen fiilis, että pois koko paha muu maailma ja antakaa mun olla rauhassa. huoh

Cora taas
 
vuh
Äittä -67 Voimia sinne, iso :hug:

Ja kaikille kipuilijoille ja vuotelijoille ja muuten raihnaisille ja väsyneille :hug: myös. (Eiköhän me kohta kaikki kuuluta tuohon joukkoon...?) Nämä viikot ei enää kauaa kestä...

Ite oon itkeskellyt täällä koko aamun, kun kuulin, että meidän koiran edellisestä pentueesta on lopetettu yksi koira. :'( Kaikki on sen p*skanaama-k*rpäotsa-k*sipääomistajan vikaa: piti supervirkeää ja eloisaa pentua pelkästään aitauksessa niin, että se vain haukkui ja haukkui ja teki naapurit hulluiksi. Ja sitten lopetti viattoman eläimen. Kun se osti pennun meiltä, se vaikutti ihan tavalliselta äijältä, vähän hiljaiselta tosin. V*ttu kun v*tuttaa tuollaiset ihmiset. (Anteeksi kielenkäyttöni, mutta en vaan tajua.) :( Varmasti tää oma tilakin vaikuttaa siihen, että suututtaa tämä ihan käsittämättömällä tavalla.

Joo. Yksi pohdinta vielä vauva-asioista. Rohkaiskaa minua, monen lapsen äidit, että toisen kanssa on rennompaa kuin ekan! Aina sanotaan, että vasta kolmannen kanssa osaa ottaa rennosti, mutta voisiko olla mahdollista, että tokan kanssakin olisi jo rentoa?!? En mä mikään superpingottaja ollut pojankaan kanssa, mutta jälkikäteen sitä on huomannut hermoilleensa ihan turhasta tavallisia asioita: päiväunen kestoa, matkustamisia jnejne.

Lähdenpä taas kohottamaan verensokeria eli SYÖMÄÄN, ihanaa! Järisyttävän hyviä oloja kaikille teille, koetamme kestää, jooko! t. vuh ja pökötti
 

Yhteistyössä