***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Huomenta ja huih... jokos se rumba sitte tästä alkaa :eek: :heart: :D Ninnipolle kovasti tsemppiä :D Toivottavasti kotisairaalaan asti pääsette =) Itsellä kans synnytys aina käynnistynyt nopiaan sen jälkeen kun limatulppaa on alkanut tulla...

Täällä kans ihan nyt jännittyneet fiilikset ja tuli sellainen olo, että pitäs vissiin ihan oikeesti alkaa katsomaan noita sairaalakamppeita ja vauvan kotiintulovaatteita sun muuta valmiiks ja patistaa tuo ukkokin laittamaan tuo sänky siihen kuosiin, että voi sitte ite pedata sen :whistle:

Täällä kipuileva yö taas takana... Nyt jo pelkkä yskiminen sattuu tuonne luihin niin hirveesti, että oon aika varma, että päätä sinne poraillaan valmiiks lähtökuoppiin :kieh: mutta ei sieltä vielä ulos olla tulossa varmaankaan... uskoisin, että näin sitä mennään sitte muutama viikko vielä :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 34+3 :heart:
 
Ninnipoolle paljon tsempityksiä :heart: :heart: :heart: Hyvän kokoinen teidän pikkuinen on jo onneksi!!
Herran jestas sentään, kun ollaan jo pitkällä...

Me lähdetään pikavisiitille Ikeaan. Ostetaan pinnasänky ja 2 mattoa + muuta vauvan tarviketta... Sitten Stockkalle keskustaan ja ostetaan vaunut (Bugaboo Cameleon, kiitos appivanhempien). Ja sit lepäämään kotiin. Pääseepähän syömään halpaa lounasta, Ikean lihapullia ja puolukkahilloa.

Tietääkö kukaan, että kun joissain vauvan vaatteissa pesuohjeessa käsketään pestä 60 asteessa ja joissain neljässäkympissä, niin voiko pestä yhdessä? Kun siis kaikki on puuvillaa... Pesisin neljässäkympissä. Vai liittyykö se jotenkin värien irtoamiseen?

Cora ja pikkuinen 32+1
 
Cora, kannattaa pestä aina lastenvaatteet 60 asteessa, jos vain voi. Lähtee paremmin irti ruoka ym. tahrat. Lisäksi jos 60 asteen vaatteen pesee 40, se saattaa vaikuttaa värien pysymiseen (näin mulle ainakin Marimekolla neuvottiin). Yleensä, vaikka pesumerkinnässä lukisi 40 astetta, niin vaatteen voi pestä 60 asteessa, jos se on muuta kuin tekokuituja. Tällaista infoa olen saanut, toivottavasti pitää paikkansa :D

Ninnipoo, tsemppiä ja ilmoittele itsestäsi.

Käytiin muuten eilen ostamassa minulle vihkisormus, elokuvissa katsomassa uusin Batman (suosittelen) ja syömässä. Ihana päivä! Miehen kanssa puhuttiin, että pitää ottaa nyt kaikki irti tästä tilanteesta ja tehdä paljon "aikuisten juttuja" ennen vauvan syntymää. Koirankin saimme tuleville appivanhemmille hoitoon, ei tarvinnut stressata edes sen yksinoloa. Muutamien viikkojen päästä tällaiset päivät ovatkin sitten joksikin aikaa historiaa.
 
Hei!

Ninnipo
Tsemppiä tulevaan! Hui, kyllä tämä alkaa olla jännittävää.. :)

Tiinuliini
Teillä on ollut ihana päivä, kyllähän sitä nyt kannattaa mennä kun ei niin helposti taida päästä kun vauva syntyy.. Ja vihkisormus, voi onnea. :flower:
Pyörittelin just omiani sormessa ja kyllä alkaa vähän ahtaalta tuntua. Tilapäistä turvotusta se vaan on. :)
Katjuska-78 Jospa se sinäkin saisit nukkua jonku yön rauhassa! Voi tietty olla vähän vaikeaa tässä vaiheessa uskoa sitä.. :)

(.) Pe - illan, koko eilisen päivän ja taas tämän aamun on supistellu melko kipeästi aina satunnaisesti ja välillä säännöllisesti. Vauva tuntuu hulahtaneen tuonne alemmas, niin että yhtäkkiä tuntuu kuin valahtaisi kokonaan ulos, jalat pitää laittaa ristiin. Vaan ei taida niin helposti käydä se ulostuleminen, kyllä sitä luultavasti pitkään saa punnertaa. :LOL:
Muutenki tuntemukset on muuttunu erilaisiksi, vihlailut, supistuskivut ym. on kovempia ja pissalla saa käydä ihan jatkuvasti. Vauvan tarvii vaan vähän päätään liikauttaa alaspäin niin tuntuu et housuun lirahtaa. Oi tätä odotuksen ihanuutta! Mielenkiinnolla odotan neuvolalääkärin sisätutkimusta, mitähän lie tapahtunut tuolla alapäässä.

Nyt syömään jotain.

syysmama + tyttö 34+4 :heart:
 
Heipparallaa taas!

Tuo Ninnipo se sai minut heräämään oikeasti, että miten lähellä lähtö laitokselle voipi olla!
Tsemppiä sinne koetokseen ja toivottavsti tosiaan ehditte sinne kotisairaalaan....
On sieltä aina kivampi kotiutua.
Nyt vaan mietin, kun itse lähden huomenna tuonne 300km:n päähän mökille tytön kanssa viikoksi, että pitäiskös ottaa kuitenkin mukaan sairaalakassi ja kaukalo, jos sattuu että......????
Oireita ei vielä mitenkään mainittavasti ole, muutoin kun se jonkun jo mainitsema "pään poraaminen" alaspäin.
Saisi tuo vielä mennä vähän lähemmäs laskettua aikaa, että kehittyy kunnolla.

Tulin minä vähän sitäkin hehkuttamaan, miten ihanat vauvakutsut minulla oli eilen!!!!
Pari ystävää laittoi yhdessä kanssani tarjoilut ja sitten leikittiin muutama leikki.
Syötiin salaatteja ja kakkua ja tutkailtiin pikkiriikkisiä vaatteita ja vauvan tarvikkeita.
Lahjoja tuli, kaksi ihan tyystin erilaista vaippakakkuakin ja vauvatavaraa kivasti.
Myös isi sai selviytymispakkauksen ystävältäni ja tyttö sai tehtäväkirjan.
Sain lahjakortin itseni hemmotteluun ja päätin sen tuhlata vielä ennen h-hetkeä jalkahoitoon, jos vaan ehdin.
Mukava päivä, ilta ja melkeinpä yökin siinä vietettiin ja tänään ollaan sitten laiteltu lahjatavaroita paikoilleen.
Suosittelen siis lämpimästi, niitä jotka kutsujen pitämistä vielä pohtivat, että kanattaa!
Oli ihanaa olla hetki ystävien kanssa ja jutustella mukavia!

Mutta nyt pakkaamaan reissua varten, huomenna on lähtö!
Jaksuja kaikille massukkaille ja kohta vauvautuville!

Mamitus2 ja Nappula 35 POKS!!!!!

 
Ninnipolla jännät paikat :heart: Tsempitykset tulevaan koitokseen :heart:

Tiinuliini saanu vihkisormuksen ostettua, ihanaa :heart:
Saa nähdä koska tässä itse voi lähteä sellaista ostamaan..miehen mielestä vaikka heti, mutta mä haluan vielä odotella ihan rauhassa..

Pojat lähti eilen isälleen ja me aateltiin miehen kans viettää nyt laatuaikaa kahdestaan :heart: Yhteinen aika ollu viime aikoina kortilla ku tuota remppaa on tehty ja mies kun käy töissäkin välillä.
Tunnin päästä tulee kotiin ja piti päikkärit ottaa sen jälkeen, laittoi töistä viestiä että väsyttää..eikä ihme ku tuli viime yönä valvottua niin myöhään. Illalla olis tarkoitus sitten käyä leffassa ja syömässä ulkona.. sen jälkeen jotain kivaa kotosalla :whistle:
Huomenna tuleekin mun äiti tänne auttelemaan muutossa ja siivoamisessa :)

Äippäskä ja syltty 34+4
 
vuh
Ninnipo No hyvänen aika, nytkö ne tämän pinon vauvat alkavat sitten jo syntyä! Tämän ei pitänyt tulla niin yllätyksenä, mutta kumminkin...! Itellä ei oo yhtään synnytteleväinen olo vielä. Onnea matkaan sinne! :)

Nyt meni tuosta uutisesta niin pasmat sekaisin, etten muista mitään muuta mitä piti kirjoittaa. Ihanaa sunnuntaita kaikille vaan! =)
 
Höpöti
Ninnipoo tsemppiä sinne!! Hassua et nyt aletaan jo jakautua.. itellä ei vielä yhtään sellanen olo et vois syntyä... mutta ehkä se sieltä ulos tulee :D

Dior täällä kans oltiin viihteellä eilen... karaokea laulamassa ja semmosta... :) ja musta tuntuu et kaikki ihmetteli kovasti isoa masua :D heh... on se niin erikoista:D

Nyt ruokaa laittelemaan..

Höpöti + matkaaja 33+1
 
Kiitos huolenpidosta mun kipuilua kohtaan, mutta eipä siihen vaivaan taida olla kuin yks konsti millä loppuu :whistle: Viimeks ainakin loppui kummasti värkkiluiden niksahtelut, rutinat ja kipuilut, kun toi poika saatiin maailmaan. :D No pitää jokunen aika vielä vaan kestää niitä. Näin kun sängystä pääsee ylös, niin ei vaivaa ole nimeksikään, mutta sitte yöllä ja aamulla ja päikkäreiden aikana ja jälkeen saa tuntea ne kivut nahoissaan...
No, mutta mitä sitä ei kestäis näin ihanan asian eteen :heart: Ja kummasti mä ne kaikki krempat unohdin aika pian synnytyksen jälkeen viimekskin, kun alkoi uutta kuumetta pukkaamaan päälle :LOL:

Joidenkin vihkipäivä se vaan lähenee :heart: Joko alkaa jännittää? Kolmekos nyt sitte oli samalla päivällä tahdon sanomassa???

Mamituksella ihanan kuuloiset kutsut =) Varmasti ois kivaa järjestää tuollaiset, mutta enpä enää taida jaksaa alkaa värkkäämään, mutta jos sitte seuraavan odotuksen aikana :whistle: :kieh: :D

Syysmaman tapaan minäkin mielenkiinnolla odotan neuvolalääkäriä, jotta sais tietää mitä tuolla alhaalla on tapahtunut.

Coralla Mukavaa ohjelmaa ollut täks päiväks. Tuuhan kertomaan mitä kaikkea löytyi :)

Ja äippäskällä ihana ilta tiedossa :heart: Nauttikaahan leffasta ja toisistanne :D

Dior Mulla kans joku ihme kestokrapula ollut tässä jonkin aikaa. Etenkin aamuisin ihan hurjan huono olo ja pitkin päivää tulee sellainen etova olo välillä :x
 
Huih, täällä juuri kotiuduttu mökkeilystä ja äkkiä oli pakko tulla kurkkaamaan että kaikki on täällä vielä yhtenä kappalleena ja niinhän se ninnipo oli jo saanut viestiä masukilta että kohta vois olla aika joten sinne kovasti tsemppiä!!!!

Alkoi omaakin masua jo kutkuttelemaan ja tahtois jo vähän tuntea niitä suppareita täälläkin B)
Vielä saa kyllä pari viikkoa mielellään olla masussa kasvamassa mut ei vaan malttais enää odottaa :heart:

Lähenpäs pesemään pyykkiä kun kaikki vaatteet haisee ihan mökille :headwall:
Ainiin, sain muuten kivan uuden kaverin... :headwall: :headwall: :headwall: NÄRÄSTYKSEN!
Alkoi perjantai iltana ja siitä asti jatkunut tosi rajuna, ei meinaa millään hellittää ja oksennus on koko aika kurkussa...


Mutta juups, illan jatkoja massuille, palataan piakkoin taas asiaan :)

Tini+Pingu rv 35+4
 
B)
No niin, sai rock babykin vähän elävää musiikkia Kokkola-rockissa... Kivaa oli!! Turvajärjestelyt oli niin pirun tarkat. Alueelle ei saanu viedä limsapullossa edes vettä Eli avattuja pulloja ei saanu viedä. Onneks oli sitte alueella vesipiste, missä kävinki pulloa täyttämässä!
Tosi pas..a homma oli kun k-18 alueelle ei saanu sitä vesipulloa ottaa ollenkaan, mut EI ollu MITÄÄN alkoholitonta myynnissä |O :eek: :kieh: Ei edes vettä... voi helvata meinas saada hormoonihirmusen torpedon aikaan... Kaveri sitte kävi tutulleen siellä sanomassa ( joka siis oli töissä siellä ) niin antoi sitte järkkäreitten vesipulloja sieltä mammalle!! Tuo oli jo aika kohtuutonta, siellä k-18 alueella oli myös ainoat istumapaikat. En kai minä koko iltaa jaksa seistä... Mut kaikenkaikkeaan mahtava viikonloppu. Oli myös tosi loistavaa rokkikansaa siellä, ei ollu umpihumalaisia juuri lainkaan. Oli paljon turvallisempi olo!! Liekkö sitte tarkoilla turvatoimilla osansa asiaan!?!
Me myös saatiin vietettyä sitä laatuaikaa sulhon kanssa, poika oli koko viikonlopun mummun ja vaarin kanssa reissussa. Lauantainakin vaan "makoiltiin" ( ja lemmittiin =) ) sängyssä kolmeen asti. Isännälle joutu vähän mököttään ku piti mennä perjantaina ottaan niin paljon sitä alkoholia ettei sitte jaksanu viiden aikaan lauantaina lähteä sinne rockiin... Vähän sille sitte saarnasin ja mökötin asiasta, mut oli sitte launtaina tosi sievästi :)
Sainki sitte parit kivuliaat supparit siitä lemmiskelyn ja rokkailun riemusta... Ohi meni vaikka rokkailua lähdinki jatkamaan!
Ja tosiaan vihkipäivä lähestyy ja sormus tulee alkuviikosta, kaiverrukset saadaan vasta elokuun puolenvälin jälkeen kun kultaseppä palaa lomalta... No eipä tuo haitanne, kun ei oltu edes varmoja ostetaanko vielä sormusta!!
Tiinulilla oli myös samainen vihkipäivä :heart: Onko teillä kui viralliset/ julkiset?? Me mennään ns. salaa... Eli asiasta ei tiedä kuin muutama henkilö =)

Ninnipo Ookko nää päässy jo kotikonnuille synnyttään??? :heart: Tsemppiä...

Ja se piti jo aikaa päivää sitte sanoman et ei muutakuin uudet ja vanhat tervetuloa vaan kirjottelemaan. Me kaikki ollaan niin erillaisia kirjottajia... Jotku kirjottelee päivittäin ( tai useasti päivässä :saint: :whistle: ) Ja toiset harvemmin. Tuo vain lisää väriä tähän mein mammojen kirjoon!!

Mamitukselle oli ystäväiset järkänny ihanat vauvakutsut :heart:

Dior Lauantaina oli vähän kieltämättä kans sellanen "krapulapäivä" Ja on tullu muulloinki krapulainen olo. Johtuiskohan mulla valvomisesta?!?

Olitte myös isännän juomisesta kirjotellu... Juu siis koko lomansa ajan tissutellu ja humalassa on ollu ehkä joku 3 kertaa koko kesänä... Pikku hiprakoissa useammin. Tälle viikonlopulle esitin toivomuksen ettei joisi humalaan, mut tais perjantaina mopo karata käsistä, mut ei onneksi lähteny baariin tms... Siitä olis tämä mamma riemastunu :kieh:

Kehäkukka Joskus olen esikoiselle ostanu LILD:istä vaippoja joissa oli tämä "pissa-indikaattori". En osaa kyllä sanoa löytyykö ihan pienempiä ja että onko niitä samaisia/samanlaisia vaippoja vielä myynnissä. Tais olla hyviä ja halpoja vaippoja... Jouduin vaihtamaan kun mikään muu vaippa kuin pampersin activefitit ei pitäny koko yötä kuivana, aina vuoti jostakin reunasta. Activefit oli ainut niin joustava vaippa joka piti tuon letkumiehen pissan aisoissa... Taitaa olla aika yleinen ongelma pojilla :|

Cora Itse pesen vauvan vaatteet ekan kerran ja nyt kun on ollu pitkään varastossa niin 60:ssä. Sitte jatkossa jos ei oo kovia tahroja niin 40:ssä. Mun mielestä puuvillaset voi kaikki pestä 60:ssä, ellei niissä ole jotain kuva painatuksia tms... Ohjeita tietenki kannattaa noudattaa, jos on epävarma olo...

Nyt alkaa ahdistaan, kaikki jo kohta poksuu ja paukkuu... Tulee niin jälkijunassa istuva olo, kun seurailee noita tein raskausviikkoja. Itsellä kun niitä on "niin vähän". Vaikka vähenee ne itselläkin koko ajan, perässä tullaan... Tuntuu vaan että niin hitaasti :/

Nyt jos lähtis pistään poikaa koisiin ja lepyttään sohvalle... On muuten aika herkästi supistellu viikonlopun aikana :/ Ei haittaa vaikka vauva olis hätänen, mut ei ihan vielä, jos nyt odottelis ainaki 5 viikkoa!?

:wave: Palaillaan :wave:
R iikka 31+2 ( uutet viikot )
 
R iikka, meillä hääjuhliin osallistuu meidän lisäksemme seitsemän ihmistä, eli mistään suuren suuurista hääjuhlista ei voi puhua :LOL: Menemme tutun vihkimänä maistraatissa naimisiin ja sitten ruokimme ja juotamme perhepiiriin kuuluvat vieraat.

Kerroimme kyllä tulevista häistä ystävillemme muutama viikko takaperin kun vietimme kolmekymppisiäni. Juhlimme heidän kanssaan samalla kertaa syntymäpäiviä, tupareita ja etukäteen myös häitä. Laitamme myös ensi viikon lauantain lehteen ilmoituksen tästä iloisesta perhetapahtumasta :heart:
 
Huh huh, oli kyllä vika tikki lähteä tänään sinne Ikeaan. Se oli NIIIIIIN täynnä ihmisiä (varsinkin perheellisiä ja/tai raskaana olevia). Meidän mukana oli mun siskopuoli ja sen 11kk tyttö ja 3v poika. Ekaks mentiin tietenkin syömään, joka oli niin rauhaton kokemus että. Siellä oli tavanomaisesta poikkeava buffettyylinen sunnuntaibrunssijärjestely, todella sekava homma. Ei varsinkaan lapsiperheille mikään unelmahomma, kun niitä ruokia piti noukkia miljoonalle eri lautaselle. No, hinta 5,90 vähän sovitti koko kokonaisuutta.

Saatiin sitten ostettua tavaraa: pinnasänky, sen patja, amme, puuvillasatiinílakanasetti vauvalle (hehheh), toinen lakanasetti myös vauvalle, päiväpeitto ja kahdet valkoiset kehykset.

Sit pitikin lähteä stadiin Stockalle, mutta mun selkä oli jo täysin hajonnut siihen mennessä. Ja muutenkin alkoi supistaa niin paljon. Yks mies katsoi mua silmät selällään ku supistuksen lomassa ähisin ja puhisin. hahhaahaaa, luuli varmaan parka, että synnytän siihen. No, ei saa pilaillla näillä asioilla :|

Kotona on kaikista paras olla. Mietityttää kyllä edessä oleva muutto (30.pv). Eihän musta ole nyt muuttajaksi ollenkaan!

Cora (huomenna olen vähemmän omanapaisempi)
 
Sunnuntaiehtoota kaikille!

Onpa valtavasti taas asiaa tullut...

Monenlaisia vaivoja näyttää olevan, tsemppiä närästyksen kanssa painiskeleville, kuulostaa ikävältä, mulla itellä on toistaseks ollu sellanen onni, etten tiedä mitä se tarkottaa.

Minua vaivaa lähinnä tämän hetkinen aamukankeus ja lonkkakivut, mutta silti parhaalta tuntuu nukkua kovalla futonilla. Myös monilla tuntui olevan hikoilu-ongelmia, mua taas vaivaa kylmä! Taas on lisäpatteri käytössä, kun ilmat viileni, nautiskelin viime viikon helteistä olan takaa, vaikken ihan suoraan auringossa jaksanutkaan kauaa olla. No tässä koleassa säässä ei ainakaan turvotusta esiinny ja se on kai hyvä... Sormukset on vielä omilla paikoillaan ja nilkoissakaan ei näy mitään pullistumisen merkkiä.

Pahoinvoinnin ja krapulan tunnetta sen sijaan esiintyy, tuntuu että se johtuu katkonaisista yöunista ja pakollisista päikkäreistä.

Kummiasiasta joku kyseli, taitaa olla niin kun joku jo kai arvelikin, että vain kirkkoon kuuluvat voidaan merkitä kummeiksi. Itellä on tulossa kummi Kanadasta ja toinen tod. näk. Ranskasta ristiäisiin, ei heitäkään varmaan voi merkitä, vaikka kuuluvatkin paikalliseen kirkkoon, mutta ei Suomen ev.lut....?

Viime viikolla sain pestyä ja järjesteltyä hyllyihin kaikki 44-56cm vaatteet, huoh... siinä menikin tovi, suurin osa on kierrätettyjä, mutta joitakin uusiakin vaatekertoja olen aleista sortunut ostamaan. Ainoastaan lakanat silitin, vähän lirautin huuhteluaineitta vaatepesuihin. Sängynkin sain jo pedattua, jos keksin miten kuvan saa laitettua laitan senkin myöhemmin.

Suhveli sulta olisin udellut, miksi ennenaikaisuusoletus? Mullakin on, mutta siis maaliskuisen tulehduksen aiheuttaman hännän vuoksi. Synnytys alkaisi todennäköisimmin veden menolla kuulemma. Mun vauvan kokoarvio oli 32+0 2060g ja se oli ihan keskikäyrällä, siks tuo sinun "iso" vähän ihmetettää... No minulla on HUS-lekuria ja ultraa jälleen aamulla, kun 34+0, että saas nähä mikä on kokoarvio ja muu ennuste nyt...

Ninnipo - huii, nytkö jo? Olen aikeissa lähteä ens viikoks Tampereen teatterikesään täältä pk-seudulta, mutta tulin vähän toisiin aatoksiin sinusta luettuani, tai jospa kuitenkin otan easysti kunnes lekuri hu-aamuna tarkistanut paikat.

Mulla on KOS:ssa myös hu ip tutustuminen sektioon ja osastoon, jossa sektiosta toipuvat oleilevat. Jännää...
 
HUIII!! Joko meidän pinoon saadaan vauvoja ja synnytystarinoita. Nyt alko joo vähän jänskättää ku meillä ei vieläkään olla suunniteltu että haettais pinnasänkyy ja vaunui "varastosta" mun äiteen luota. Oon mä nyt sentään noi vaipat ja vaatteet saanu pestyy, mut sinne Banaanilaatikkoon tämä lapsi joutuis nukkuu jos ennen aikaisena lähtis tulee :LOL:

Närästyksestä, voin kertoo et mul on varmaan OMITUISIN närästys IKINÄ. Kun närästys alkaa mulla alkaa särkee myös vasen korva. Voitteko kuvitella miltä se sit tuntuu. Närästys joka tuntuu myös korvassa???? Ei tällasii vaivoi ole kenelläkään. :LOL: meikä on "vähän" omituinen vissiin.

Pyykinpesusta oli kans, meil yleensä pestään kaikki 40 asteessa, mutta vauvan vaatteet ajattelin pestä 60 ohjeiden mukaisesti ku neidin vaatteet otti ja haalistui pesuissa ku ne pestiin 40 vaik ohjeessa sanottiin 60. Ni kai se niihin väreihin sit vaikuttaa. :/

Juu ei, nyt on kai pakko mennä nukkumaan (vaikka se ei kovin houkuttele aamu jäykkyyden ja selkäsärkyjen taikia) ku mies lähtee aamulla taas Järvenpäähän töihin eikä se reppis osaa kotona nukkua ellen mä loikoile vieressä =) jotenkin niin herttaista :heart:

Nyyttimyy ja murmeli 33+5 (?)
 
Täällä jo aamuvirkkuna... Hirmusesti tekstiä kun uusi ja vanha pino luettavana. Kiitti Katjuska pinosta. JOs vaan jaksat ja ehit niin värkkää vaan sitten tuonne toiselle puolelle kans. Valitettavasti en kyllä varmaan muista kommentoida paljoakaan.....

Ninnipo oli sitten järkänny kyllä pikkasne pulssia kohottavamn tilanteen.

Haluttas itelläkin tietää missä mennään, mutta eihän tässä vielä kiirettä oo. vaikka kyllä oisin tämän olotilan puolesta valmis synnyttämään heti. Varsinkin kun viikonloppu meni puuhommissa niin yöllä ei oo oikein pystyny kylkeä kääntämään kun niin sattuu tuonne lantioon.

Seksistä oli teillä tainnu olla puhetta... Meillä on miehelle harvinaista herkkua kun ei oikein tässä olotilassa oo hiorveästi semmosia haluja. Ja mies kyllä totesi yks ilta, että taitaa jäädä ne hommat kun vauva on jo niin alhaalla, että mies pystyy sen pään siellä tuntemaan. Ja kyllä muuten porataan täälläkin tuonne silllä päällä ihan kiitettävästi, että oikein vihlasee.
En tiiä sittemn, että tekeekö se "puskeminen" sitten mitään tuolla kohdunsuulla. Enää ei kyllä tarviikaan käydä lääkärissä ennenku viikolla 36 normaali neuvolakäynti jos ei mitään ihmeellista tuu sitten omaan mieeleen.

Ninetsu 33+2
 
Huomenta täältäkin! :)

Ääh, tämä olo alkaa mennä aika vaivalloiseksi. Menkkajuilimiset vaan kovenee koko ajan. Jospa se tästä, pitää ottaa iisisti. Mä oon nyt huomannu et olo on "henkisestikin muuttunut." Oon jotenki hirvittävän (itku)herkkä ja kärsimätön, ehkä sellaista pientä alakuloakin havaittavissa. Toisaalta välillä tulee energiapuuskia mutta sitten taas ihan voimaton olo ja epäusko; miten tästä kaikesta selvitään? Remontti (ehtiikö valmistua), edessä oleva synnytys, tuleva vauva-arki jne. saavat välillä aikaan paniikinomaisen tunteen.. Ehkä tämä on normaalia, olisihan se ihme jos ei "tuntuisi missään" kun on vauva tulossa. Iso elämänmuutoshan se on. Välillä vaan stressaa kun mielialat heittelehtii miten sattuu. Kohtalotovereita?

Jaahas, nyt pitää lähtä veskiin. :D Ainaki maha toimii!

syysmama + tyttö 34+5 :heart:
 
Huomenta vaan :)

R iikka Johan olit saanut työtä tehdä sen eteen, että oot vettä saanu juotuu siellä rokissa :whistle: On se ihme, ettei sitte mittään alkoholitonta ollut tarjolla :eek:
Ja kyllä ne viikot sinullakin kuluu ja kun mehän ollaan sovittu, että syyskuun puolella jo poksahdat, niin johan siinäkin muutama päivä hupenee taas pois. ;) :D :LOL:

Cora Työnjohdollisiin hommiin vaan sinäkin sitten kun se muutto päivä on =) Mä täällä eilen mietin, että pääsetkö yhdes koos vielä sieltä ikeasta pois...siellä kun niitä synnytyksiä usein tosiaan on vissiin käynnistynyt :whistle:

Syysmama Eiköhän tuo ihan normaalia ole, että noita mielialamuutoksia on. Synnytyksen jälkeen niitä vasta onkin :kieh: Teilläkin vauvan lisäks vielä just toi remontti meneillään, niin en yhtään ihmettele, että stressaat. Lähettelen voimia sinne kovasti :hug:

Täällä taas toiveikkaana ollaan, että ne rattaat tulis :whistle: No eiköhän sentään tällä viikolla tuu joka tapauksessa.
Nyt on meillä kans vauvan sänky valmiina odottamassa ja kotiintulovaatteetkin katsottuna vauvalle...tosin mä varmaan vaihtelen niitä viel moneen otteeseen ennen kuin käyttöön tulevat :D
Sairaalakassia en valmiiks voinu laittaa, kun pitää kaupasta viel hommata sinne shampoot sun muut...

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa kaikille =)

Katjuska ja Vilpertti 34+4 :heart:
 
Huomenta vaan täältäkin kaikille tasapuolisesti =)

Tekstiä on tullut sen verran reilusti että ei varmaan muista edes kaikkia asioita kommentoida.

Ihan ekaksi ninnipolle :hug: ja tsemppiä. Varmaan aika lailla jänskä paikka.

Noihin äp:n kestoihin piti kysymäni vähän käyttöohjeita. Eli millä ne laitetaan kiinni? Onko ne "muovipöksyt" tarkoitettu noiden päälle vai miten homma tapahtuu. Olen yritäny netistä katella mutta ei oikein meikäläisen järkeen uppoa ne ohjeet siellä. Olis ihan mielenkiintoista tuota kestoilua kokeilla.

Sänkykamarin puolella meillä mennään aikalailla normaalilla tavalla, ei ole tarvinnut vielä ruveta jarruttelemaan. Vähän luovuutta alkaa touhu pikkuhiljaa vaatia mutta sehän on vaan virkistävää :LOL:

Miehen menoista ja juomisista oli vissiin ollu puhetta myös. Mitenkään en ole niitäkään rajoittanut, kun tiedän että saan äiteen kiikuttamaan mut laitokselle kun aika on. Ja luotan siihen että mies haluaa olla paikalla joten eiköhän hän itse sitten niitä menemisiään ja juomisiaan rajoita, ja niinhän tuo jo puhui että täytyy ruveta siirtymään "yhden saunakaljan" linjalle pikkuhiljaa. Ja missään baareissa ei oo muutenkaan mitenkään ahkerasti kulkenut että sen puoleen en usko tulevan ongelmia. Viime perjantaina kyllä totesi että olisi mukava käydä jossain baarissa vielä ennen kuin "matkalainen" saapuu.

Oma olo on ihan ok. Välillä on meno vähän jäykempää jos on edellisenä päivän ollut paljon jaloillaan tai tehnyt jotain erikoista. Tänään ollaan menossa hevosen kanssa Ouluun raveihin, huomenna Kajaanissa se synnäriin tutustuminen, ke olis neuvola ja to pitäis taas hurauttaa Ouluun hakemaan siskoa, kun se on tulossa loimailemaan. Että tämän viikon jälkeen saattaa viikonloppu mennä toipuessa
:p

Mutta eiköhän siinä ollu riittävästi sepustusta.
Kaikille kipuileville myös :hug:

Niihu ja masukki 33+5
 
Kiitos Koiramammalle reunuksen ohjeesta! Ajattelin alkaa värkkään sitä, kunhan saan edellisen käsityön valmiiksi.

Ninnipolle täytyy olla jo vähän kade. Itse oisin jo ihan valmis pääseen tästä mahasta eroon.
Jotenkin sitä liian aikasin alkaa odottaan että pääsis jo synnyttään ja sitten kun ei pääse niin loppu kuukausi on yhtä tuskaa.

Itselläni lorahti viikko sitten lapsivettä ja sen jälkeen alkanut yöllä valvoon jotenkin odottaen että sitä tulisi taas ja pääsisi tosihommiin, mutta minun tuurilla se menee vielä kaksi viikkoa yli :(

maariankämmekkä 35+2
 
Mitzy ennenaikasuudesta ovat puhuneet ainoastaan siitä syystä, että ite oon syntynyt vkolla 34 ja pikkusiskot pari viikkoa myöhemmin. Lisäksi vauva kuulemma jo kovin alhaalla. Mutta pari viikkoa sitten paikat oli vielä ihan kiinni ja jämäkät, että en oikein ite jaksa uskoa siihen ilman tuon painavampaa syytä.

Muokkaus: niin ja tuosta meidän koko arviosta, että ei se meidänkään mielestä mikään kovin valtava ollut jos käyriä katseli... mutta lääkärin mielestä oli, joten arvioon mars...
 
Äippäpakkauksen kestovaipoista: Juu siis se kuorivaippa tulee sen sisävaipan päälle. Ite oon kyllä meinannu ommella siihen sisävaippaankin tarranauhaa. Eteen pitkä pätkä ja niihin siipiin sellaset pienet pätkät. Juu ja niihin siipiin myös sellanen pieni pätkä sitä toista puolta että saa pesun yhteydessä kiinni ne siipien tarrat (ei tartu koneessa kaikkialle).

Petipuuhista ollu puhetta. Meillä on useasta syystä ollu tosi hiljaista sillä saralla. Asennon löytäminen on vähän vaikeeta ja illalla molemmat on niin väsyneitä ettei oikeen mistään tuu mitään ja päivällä ollaan tuon esikoisen kanssa. Eilen sitten pappa otti neidin hetkeksi hoitoon (neiti siis kieltäytyi lähtemästä meidän kanssa pois pappan luota ku oltiin siellä syömässä!! kelatkaa sitäkin) ja mä sitten heti ehdottelemaan miehelle. Ihme juttu mutta meillä se näköjään olen minä kumminkin joka joutuu vähän maanittelemaan (vaikka ei se tietty vaikeeta ole)

(.) Kyllä taas tietää olleensa. Tai no ei toi kyllä liity mihinkään. Aamulla heräsin ja ku nousin ylös ni aivan jäätävä liitoskipu sekä selässä että värkissä. Ja tätä pitäis sit jaksaa puoltoista kuukautta??? Jätkä on vissiin jo aika alhaalla kun sattuu liikkumiseen niin pirusti. Keskiviikkona pääsen neuvolaan seuraavan kerran ja sit on totuuden hetki et pääsenkö vielä ultraan. Meille kun sanottiin toukokuun rakenne ultrassa että kohdun etuseinässä näkyi jotain joka voi olla a) erillinen istukka b) jakautunut istukka tai c) supistus ja asia jäi ihan avoimeksi et mikä se sit oli. Tää on jääny painaa mua ihan hirveesti ku en haluu mitään ihmeellisii komplikaatioi sit synnytyksessä siks et tätä ei selvitetä. Nyt on siis neuvolaan palannu jo takasin vakkari TH. :) Se on tosi ihku ja ymmärtäväinen kaikissa asioissa.

Mun kirjottaminen katkoilee niin paljon että unohdan aina puolet mitä piti kommentoida ja kaikki nimimerkit joille piti sanoo jotain. Mut hei, Ninniposta haluis kyllä kuulla pian. :) Ja ajatella että Maariankämmenelläkin oli ollu jo viitteitä lähenevään synnytykseen. Mä kyllä pakotan miehen hakee niitä pinnasänkyjä ja vaunuja mun äiteen luota heti ku ensimmäinen meistä tulee kertoo että on nyytti sylissä :)

Nyyttimyy ja murmeli 33+6
 

Yhteistyössä