***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Äittälle osanotto. Pisti uutisesi aika hiljaiseksi.

Mutta sokerirasitus on ohi, onneksi. Kaikki oli kunnossa. Ensimmäisen tunnin lopussa olo oli ihan kamala, päätä särki ja oksetti ja toinen tunti oli pakko käyttää naistenlehden (!!!) kimpussa kun mitään järkevää ei voinut tehdä pahalta ololta.

Ihanaa, kun on voinut tehdä vähän opiskeluhommia tuntuu, että alkaa palata elävien kirjoihin. Nyt kun ei enää estellä synnytystä. Toki liikkuminen on hankalaa, ei voisi kuvitellakaan lähtevänsä mihinkään ilman autoa, mutta kaupassa voi käydä ruokaostoksilla ja jos istuu esikon tuolissa (matala lastentuoli tukevaa puuta) voi jopa kerätä lattialla olevia vaatteita (esikko räjäyttää vaatekaappinsa aina kun vaihtaa vaatteita, eli 8 kertaa päivässä ) tai leluja.

En löytänyt meidän S-marketista marseille-saippuaa joten pitää mennä jonain päivänä ostoksille johonkin suurempaan kauppaan. Aurinkoakaan ei tänään näkynyt.

Kunhan ensi viikon lääkäri on takana, ja synnytystapa-arvio, niin sitten pääsee matonpesun ja saunanpesun kimppuun. Näin olen luvannut itselleni. :) Keittiön matot ovat pahassa kunnossa ja jos tuon saunankin saisi siivottua olisi oikea voittajafiilis.

Meillä mies ei hirveästi ole vauvasta puhunut, eipä edes vapaaehtoisesti vatsaa koskenut. Menetyksen pelko on liian suuri.
Kotitöitä hän tekee (ruokahuolto on vastuualueenaan) ja käskee mua petiin lepäämään ja itse hoitaa sen homman jota olin ajatellut tehdä. Mutta ei halua meillä tehtäväksi mitään vauvan tuloon viittaavia toimenpiteitä. Esikon kanssa puuhaavat pihalla mutta eivät leiki sisällä. Esikko leikkii mun kanssani ja käskee isää pois, jos tämä tulee samaan huoneeseen missä meidän leikki on meneillään.


Hexa ja pikkusisko, 35+4
 
vuh on todella ikävää kuultavaa tuommonen. Eikä osoita minkäännäköstä vastuuta omistajalta. Voin kuvitella oikein hyvin miltä susta tuntuu kun sait asiasta kuulla. On nimittäin yks pentue takana ja siinä kun oli apuna synnytyksessä ja autto puhistamaan ja tissille niin siinä otti kyllä samalla pennut omakseen.

Ja vielä tuo toisen lapsen saaminen. Ainakin itellä se meni "siinä sivussa". Eli ei hirveitä panikointeja muulloin kun flunssan aikana kuten on edelleenkin. Mulla alkaa aina ahistamaan kun lapsi sairastuu.
Jospa tämä kolmas sitten menis kans omalla painollaan.

Hippos yritä nyt jaksaa siellä pötkötellä. Ei se herkkua oo, mutta eiköhän ne kohta jo anna luvan vauvalle syntyä. Kunhan on vaan turvallista. Ilmottelehan aina kun jaksat/pystyt.

Pienpapu Ei mulle oo ikinä tehty tuommosta synnytystapa-arviota. Toisesta ois tehty tuo lantion mittaus, mutta ei sitten tarvinnut kun itse valitsin sektion (perätila). En usko että nytkään tehdään kun on tuo esikko kuitenkin syntyny ihan normaalisti ilman mitään ongelmia.

Nyt ois sitten pinnasänky liimauksessa tuolla varastossa ja taidan tänään alkaa sen sitten kasaamaan kunhan mies tulee töistä. Alkaa jotenkin tuntumaan, että käy tuo aika vähäksi. Ois sitten kaikki ainakin valmiina vauvaa varten ettei tarvi lattialla nukkua. No jotakin pieniä ostoksia pitäs vielä suorittaa.

Mummo (miehen äiti) on varmaan ensimmäinen kenelle soitetaan kunhan alkaa siltä tuntumaan. Saa tulla hoitamaan näitä lapsukaisia vaikka kesken työpäivän. Ei oo kyllä ollu mitään puhetta vielä, mutta uskoisin näin käyvän. Ne on vain näitä juttuja mitä ei tarvi edes keskustella ainakaan meilläpäin.

Vois kuitenkin ens kuun puolelle pyörähtää niin sais esikon synttärit rauhassa järjestää. Minun vauva täyttää jo viis vuotta loppukuusta. ja itsestä tuntuu niin lyhyeltä ajalta. paitsi että minun tuurilla mennään kaks viikkoa yli että ropsahtaa kun kärsimättömänä oottelen.

Sain eieln ejo täytettyä ne esitietopaperit muuten paitsi nimet laitan vasta maanantaina kun vien ne neuvolaan ettei vahingossa kukaan niitä näe. Nyt vaan piti kahteen paikkaan ne täyttää kun ei oo tietoa synnytänkö Oulussa vai Kuusamossa.

Mulla piti sitten alottaa luumukuuri tälle vatsalle kun rautalääke pistää vatsan tukkoon. Eikä oo väliä merkillä. Sen kun alottaa niin muutaman päivän päästä on paikat tukossa ja se ei oo kivaa.

Ninetsu 33+4
 
Huomenta aamuvirkut!

Hirmuisesti tekstiä parin päivän aikana!

Menetyksen kokeneille ja kipuilijoille (siis lähes kaikille ;) ) iso :hug: :hug: Ja Jouskari: kateeks käy sun krempattomuus!

Jännittää jo teidän puolesta, joilla jakautuminen käsillä - hui! |O

Coralle tsemppiä muuttoon! =) Itsellä oli sama tilanne KAKSI kuukautta takaperin ja tuntui jo silloin tooodella tuskaiselta.

Laiskuus vaivaa täälläkin.. :ashamed: Vauvan vaatteet pesin parin viikon takaisessa kodinrakennus-puuskassa, mutta edelleenkin odottavat vaatehuoneessa nipussa, että joku ahkera kävisi silitysraudan kanssa kimppuun... :headwall: Viime viikon lopusta jo mennyt niin, että heti kun vähän jotain touhuaa on masu niin mahdottoman pinkeenä, että on tosi tuskainen olo. Sekin siis hieman tekemistä rajoittaa.

Raporttia isyyspakkauksesta: sain kaikki pakattua valmiiksi enkä malttanut sitten odottaa mihinkään miehen synttäreihin, vaan luovutin pakkauksen maanantaina. :heart: Mies oli TODELLA otettu ja iloinen :D Jotenkin niin suloista, et kaikki piti pakata laatikkoon takaisin, jotta voi sitten tulevissa varpajaisissa esitellä sisältöä kavereilleen. Oli toinen niin polleena :heart: Parasta oli kuulema "meidän perheen isi"- ja "meidän perheen vauva"- painatuksella olevat paidat.

Sain postissa muuten jo kahdet tilaamistani imetysliiveistä. Carriwell Drop Cup Bra ja Comfort Sleeping Feeding Bra olivat nimeltään. Testasin niitä jo päälle ja aluksi tuntuivat vähän ahtailta, mutta ovat tosi joustavaa materiaalia ja muokkautuivat aika nopeasti sopiviks. Myös todella pehmeät päällä, eivät varmaan kauheasti paina ja purista. Piti tuollaisiin pehmeisiin nyt varautua, kun alkuraskaudesta rinnat oli niin kipeät, et pelkkä kupin sauma painoi lähes verinaarmun.. :( Eli kotikäyttöön varmasti vallan mainiot eivätkä maksaneet paljoa. Mut meikäläisen on ainakin turha ovesta poistua noi liivit päällä, pakko hommata vielä jotkut vähän tukevammat mallit, että edes näyttäis siltä kun olis jotkut rintsikat päällä :LOL:

Ikea-reissuja on täälläkin tehty ahkeraan :whistle: Muuton jälkeen tuleva lastenhuone näyttänyt lähinnä huoneelta, mihin on vaan tungettu kaikki kamat joilla ei muutakaan paikkaa ole... :ashamed: Nyt on hommattu Ikeasta verhot, matto ja pari lamppua ja näyttää jo niin viihtyisältä! Pinnis on edelleen ostoslistalla, yritän bongailla huuto.netistä tai jostain muualta vähän edullisemmin. Alkuun saadaan mun vanhemmilta käyttöön kehto, jossa olen itsekin vauvana nukkunut, samoin kuin äitini ja hänen äitinsä! Eli neljäs sukupolvi samassa kehdossa nukkumassa. Tuntuu jotenkin nin uskomattomalta. :D

Eilen oltiin neuvolassa, kaikki ok. Painoa vaan kertyy... Saldo tällä hetkellä jo 14 kg! |O |O
Viimeisten kahden viikon aikana nousua 800g, mutta neuvolan täti oli sitä mieltä ettei kannata huolestua, turvotusta se vaan on.. :whistle: Kieltämättä totta, kaksi viikkoa sitten meni vielä sormukset ihan normisti, mut eipä mene enää... :(

Tänään vuorossa haikaranpesän II vaihe valmennuksesta. Ensi viikolla olis miehelle tarjolla isä-ryhmää, jonne kuulema aikoo mennä. Tosi hienoa, että on niin kiinnostunut ja innoissaan. :D

Ai joo, ja eilen aloitettiin välilihan rasvaus Weledan synnytykseen valmistautumis-öljyllä. Mies otti touhun selvästikin sydämen asiakseen :kieh: :heart:

Koitetaanhan jaksaa kaikkien kolotuksien ja kremppojen kanssa & hauskaa päivää! :D :D

Zucchero 34+1
 
Katti-76 sillon kun mä ootin esikoista niin mies oli viikot pois töissä tampereella (täältä matkaa 100km) ja hämeenlinnaan (matkaa n. 60km) oli tarkotus mennä synnyttään.Oltiin kans sovittu että siellä sitten reffataan, mies vaan olis saanut kaasu pohjassa tulla :D
onneks sattu niin mukavasti että mies olikin parin päivän lomalla kun synnytys käynnistyi ja sitten ottikin loparit parin viikon päästä kun löytyi uus työpaikka täältä samalta paikkakunnalta.
Toivotaan et teilläkin menis sit yhtä mukavasti!!ettet tosiaan joudu siitä sitten ressaan että ehtiikö mies paikalle vai ei...
katjuska kurjaa tuo vuotelu!ehdotan sullekin tota limakalvojen vuotamista, voisko olla?Mulla on jotenkin tosi herkkänä tuo alapää ja tuntuu että verta tulee kun vaan vähän kovakourasemmin pyyhkäsee.
hippos :hug: kovasti jaksuja sinne, koitat vaan ottaa sen mielentilan että vauvan parhaaksi tuo kaikki, vaikka varmana tosi tylsää joutua vuodelepoon!
nyyttimyy mä olen sun kanssa samoilla linjoilla kyllä tossa että yhdessä ne lapset tehään niin yhessä ne hoidetaan, sen takia en kans halunnut että mies jatkaa töitä toisella paikkakunnalla vaikka palkka oliskin ollut pikkasen parempi niin mun ei kyllä pää olis varmaan kestänyt jos toinen olis kotona vaan viikonloppusin.mä kun olen vielä vähän niinkuin "ansassa" kun ei oo ajokorttiakaan nii ei pääsis kun kävelymatkojen päähän.
vuh v'ttu mitä ihmisiä!miks perkeleessä se ei voinut sitä koiraa antaa takaisin!!!
meillä on onneks käynyt hyvä tuuri noiden pentujen uusien omistajien kanssa, ainut mikä ärsyttää on se että yks ei voi lainkaan itse hoitaa koiransa turkkia vaan tuo sen säännöllisesti muka hoitoon koska tietää että samalla sen turkkikin harjataan kun on aina niin kaameassa kunnossa.mutta ei kai tarvis valittaa, on tosiaan käynyt niin hyvä tuuri että kaikki tuovat edelleen pentuja säännöllisesti hoitoon vaikka "pennut" ovat jo 10v!!mutta onhan se heillekin kiva että tietävät että hoitopaikka on olemassa jos menevät vaikka matkalle.
hilbert mites sulla meni viimeks synnytys avotarjonnassa?mua on jotenkin aina pelottanut toi kun mun äiti on synnyttänyt kaikki naama edellä ja samalla revennyt peräaukkoon asti :$ mutta onneks ei nytkään ole mulla viitteitä semmosesta.
jouskari hitto mä oon melkein kade sun krempattomuudesta!!!
pienpapu mullakin kyllä esikoista oottaessa sattu se tunnustelu ja kopelointi mutta ei mitenkään kamalasti...kai se riippuu niin paljon lääkäristäkin.Perjantaina mulla onkin eri lääkäri niin josko sit ei sattuiskaan, tuun sitte kertoon :)

omaa napaa sen verran että anoppi (tai siis eihän me naimisissa olla...)tulee tänään tänne pariks päiväks.Toisaalta ihan kiva mut toisaalta voi olla et käykin hermon päälle :D
viime yö oli ihan kaamea, erehdyin terveelliselle linjalle ja unohdin etten voi syödä tomaattia ja vedin 2 napaani..no siitähän närästys villiinty!heräilin tunnin välein ja nukahtaminen oli tosi vaikeeta.onneks poika oli niin ihana että viideltä tuli kysymään josko pääsis viereen nukkuun ja kun veinkin sen takas sänkyynsä niin nukkui lähes 8 asti!!ihanaa!!
josko sitä nyt koittas pikkusen pölyjä pyyhkästä...

d. ja pipana 36+1
 
Huomenta!

vauvanvaatteet taas koneessa pyörimässä, kauhee pesusavotta, ennen ku kaikki on pesty ja laitettu.

Raudan puutteesta ja ummetuksesta. Mie olen syöny nyt aamua-iltaa rautalääkettä obsidania ja se on vatsan pistänyt vaan ilkeästi löysälle. Ei mulla kyllä mitään ummetusta ole ollut koko raskauden aikana ollenkaan. Kaikki päinvastoin ihmettelee mun ruuansulatusta. Hyvä kun ehdin ruokapöydässä viimeistä palaa lopetella niin joudun lähtemään vessaan. Ehkäpä vaan jokainen reagoi omalla tavallaan lääkkeisiin.

Jaha, jos lähtis tästä aamupalalle
 
SIIS VOI IHANAA!!

Kävin neuvolassa tänään aamulla ja kaikki oli hyvin ja vielä sain kuulla että pääsen perjantaina iltapäivällä siihen ylimääräiseen ultraan sen jakautunutistukka epäilyn takia. Olin tosi helpottunu ja samlalla kuulemma katsoo ultaaja varmaan painoarvioo. :) Puuh, kyllä helpottaa.

Kuulumiset:
pissa puhdas
painoo tullu 513g/viikko (yhteensä nyt 13,5 kg)
turvotus +/-
verenpaine 111/67
np 33cm
lapsiveden määrään laittoi normaali
tarjonta olis raivotarjonta
syke kuului ihanasti ja oli esikoinenkin taas haltioissaan (ollu neuvolassa mukana nyt 3 kertaa)
Seuraavaks onkin sit perjantaina se ultra ja sit seuraavaks on lääkärineuvola 2 viikonpäästä

Mul on pää nyt niin tyhjä siit mitä mun piti kirjottaa että on paras varmaan mennä ottaa aamupäiväunet ja tulla sit jatkaa ku pää pelaa taas. Muistaa ja tajuu taas kommentoida kaikkee :)

Nyyttimyy ja murmeli 34+1
 
snodgrass ja daydreams kyselivät avotarjonnasta. Esikoisesta sitä ei tiedetty, että onpi avotarjonnassa. Synnytyksessä kätilö huomasi ja totesi, että tämähän on avotarjonnassa. No, poika jäi sitten kaikenlisäksi jumiin, tehtiin episotomia ja saatiin poika pihalle. Tuon kun joutu tekeen luomuna, niin voin sanoa, etten kyllä haluaisi kokea tuota jälleen. Kaikenkukkuraksi kun tuosta tuli vielä sisäinen hematooma, mikä sitten synnytyksen jälkeen leikattiin, niin olipahan kokemus ensisynnyttäjälle :/ Tuota avotarjontaa ei oikein voida ennalta tarkistaa, koska vauva voi vielä synnytyksen aikana synnytyskanavassa kääntää sitä päätänsä, eli se on vähän kuin arpapeliä, kuinka sieltä tulee. Toivotaan nyt, että meillä kaikilla synnytys menisi hyvin.. Tosin itse näin yöllä unta, että meidän vauva syntyi kuolleena, joten nyt on pieni paniikki päällä :(
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille!

hippos, voi ei, tsemppiä kauheesti! Mutta hyvä, että saat(te) hoitoa, olokin on turvallisempi noin!

vuh, eikä, mä en kestä tollasta! Jotkut ihmiset on niin itsekkäitä... :hug:

miehen odotuksesta, meillä mies on kyllä ihan superinnoissaan ja puhuu taukoamatta prinsessastaan :heart: Välillä joutuu sanomaan, että haloo, mäkin olen täällä, kun toivottaa vain vauvalle hyvän yön unet :)

Omaa napaa: Eilen olin menossa "siskopuolen syntymäpäiväkakulle" joskus viiden paikkeilla. Toinen siskoni haki mut autolla ja saavuimme juhlapaikalle. Ylläripylläri: nehän olikin mun ja mun toisen siskon babyshowerit! Kaikki oli pinkkiä ja vaaleanpunaista :heart: Meidä puettiin vaaleanpunaiseen, ja vieraillakin oli vaaleanpunaiset vaatteet . Vieraita oli n.30, ainakin. Kaikki syötäväkin oli vaaleanpunaista, jopa munavoi! Herran jestas sentään, kun oli niin ihanat juhlat. Aluksi otettiin boolia ja luettiin meidän vauvakirjoja. Sitten syötiin.
Sitten oli meidän vauvan kasvattajien välinen leikkimielinen kilpailusarja, johon kuului mm. vauvan harson taittelua, kietaisubodin pukemista, kantoliinan asettelua yms... Sitten seurasi sellainen mukava osuus kuin pakettejen avaaminen. Saatiin miljoona vaaleanpunaista vaatetta (muitakin värejä löytyi), vauvan peitto, sellaisia burp-blanketteja, liivinsuojuksia, 2 tutti pulloa, 3 tuttia, vauvan pyyhkeitä, vauvan koruja, kehyksiä, kestovaippoja, vaippapussi, kynsisakset, tyynyliinoja, ruokalappuja... Menin hieman hämilleni siitä lahjamäärästä, mutta kivaa oli joka tapauksessa!

Tähän väliin lisään, että mua alkoi supistella n.10min väliin ja se jatkui kymmeneen asti. Kuiskasin siitä muutamalle kaverillekin, kun en jaksanut kailottaa. Lopulta lähdimme Kättärille, ne suoraan sanottuna käskivät tulla paikalle!

Käyrillä mentiin 45min, supistukset näkyivät siinäkin. Ne ylti sinne 50-60 supistusasteikolle. Lopulta pääsin ultraan. Kohdunkaula entisestään lyhentynyt (hieman), paikat tosiaan ihan "plörönä" muutenkin ja pienen vauvaparan pää jo melkein häntäluun paikkeilla. Sanoi, että pääsen toistaiseksi pakkolepoon kotiin, muuta seuraavalla kerralla saan varmaan kortisoonit ja muut mömmöt. Ja istuakaan ei kuulemma oikein saa, ettei vauvan pää paina kohdunkaulaa. Kotimatkalla tuli ensimmäistä kertaa itku tän jutun suhteen. Harmitti kun oli ollut niin kivaa, mutta sitten tää. En mä oikeasti voinut kieltäytyä juhlista, ja mua ei supistanut päivällä yhtään! Mutta kyllä siinä itsesyytökset velloi päässä. Nyt siis mennään näillä.

Lääkärikin sanoi sympaattosesti, etteivät hekään toki halua, että vauva vielä syntyisi. Mä vaan ihmettelen, että miks ne ei ota mua sinne tarkkailuun! Mulla sama tilanne kuin hippoksella ja viikkoja vielä pari vähemmän. Sanoi vain, että nyt lepäät jalat ristissä 1,5 vkoa ja sitten syntyy, jos syntyy. En mä halua, että niin käy, varsinkin jos jotain on tehtävissä!

Huhhuh, vituttaa

Cora 32+4
 
Heips hiljaisen työpäivän lomasta,

Paljon oli taas tekstiä tullut. Ihanaa, että jaksatte kirjoitella! Ei sinänsä, kyllä multakin aina pieni romaani syntyy, kun vaan pääsen kirjoittamiseen käsiksi. :)

Laiskotuksesta olitte puhuneet. Mua ainakin väsyttää ja laiskottaa kokoajan niin paljon, että mikään ei kiinnosta, ei edes tv:n katsominen. Eikä mitään ole vielä valmiina vauvaa varten. No perjantaina on viimeinen työpäivä, joten sen jälkeen alan pikkuhiljaa pistämään paikkoja kuntoon, toivottavasti sitten tulee vihdoin joku kodinlaittopuuska. Kovasti itseäni ahdistaa myös tää meidän asuntotilanne, kun asutaan kaksiossa ilman parveketta eikä muutenkaan oikein pidetä tästä kämpästä. Omaa ollaan etsitty jo vuosi, tuloksetta ja nyt pelottaa, että miten meidän arjen käy, kun pikkukakkonen maailmaan suvaitsee tulla. Tiedän toki, että monet on kaksiossa eläneet kahdenkin lapsen kanssa ja ihan hyvin on mennyt, silti pelottaa kaikki nukuttamiset jne. Onko täällä muita samassa tilassa? Siis että asuntotilanne on huono?

Vuh:in tilanne pisti kovasti miettimään, että kuinka kummallisia jotkut ihmiset osaakaan olla. En itse ole todellakaan koiraihmisiä, mutta tuo on jo ihan käsittämätöntä!! Toivottavasti kyseinen ihminen ei hanki muita eläimiä ikinä.

Hössötyksen määrän erosta olitte myös keskustelleet. Jotenkin itse olen kuvitellut olevani aika rauhallinen tapaus hössöttämisen suhteen ja menin esikoisenkin kohdalla usein vain maalaisjärjen avulla. Jotenkin voisin kuvitella, että en nyt tämän toisen kohdalla hössötä yhtään sen enempää (paitsi synnytyksen osalta), mutta vaikeaahan se vielä on sanoa.

Harjoitussuppareita täälläkin tulee paljon. Ja aika kivuliaita välillä. Joka kerta kun kääntää kylkeä tai esim. nousee seisomaan on vatsa ihan kivikova ja vihloo pahasti. Jotenkin musta tuntuu, että tää ei kyllä ainakan yli mene tätä vauhtia. Ajattelin tossa, että pitäisi varmaan oikein laskea kuinka paljon niitä tulee ja millä aikavälillä, että vois sitten neuvolassakin asiasta mainita.

Miehen menoista olitte myös jutelleet. Meillä mies on aika vähän ollut liikenteessä, ehkä tosin vielä menossa maks. viikon mökkireissulle tai vastaavaa, mutta vaan semmoseen paikkaan, että pääsee sieltä sitten tarvittaessa tunnissa Tyksiin, jos on tarvetta. Kuitenkin on kotona vähän liiaksikin ottanut alkoholia (mutta niin se teki myös esikoisen aikaan, ihan kun jotenkin jois vähän varastoon) ja pelaillut yömyöhään tietokonepelejä. Tiedän kuitenkin, että se loppuu kuin seinään tässä lähiaikoina, kun saa ensimmäisen "varoituksen" lähestyvästä synnytyksestä. Ihan mielelläni mä antaisin sen mennä kavereiden kanssa vaikka enemmänkin, se tekee kuitenkin myös sen jaksamiselle ihan hyvää.

Huomiota en mieheltä kyllä kauheasti enää saa, esikoisen kohdalla se oli vähän toisin. Vähän samanlaista on kuin R iikkan miehellä, että tuntuu, kuin se kuvittelisi jo tietävänsä ja kokeneensa kaiken. Välillä oikein ärsyttää, kun itse oon niin loppu, eikä toinen tee mitään ekstraa pyytämättä. Onneksi sitten kuitenkin pyytäessä tekee ihan "mielellään". Mut mitään hellyyttä ja hempeilyä ole meidän asunnossa nähty pitkään aikaan. Enkä oikein osaa sen puuttesta puhuakaan, vaikka se mua kyllä häiritsee.

Mulla asuu myös masussa pikkuhikkailija, en kyllä osaa yhtään sanoa, että onko enemmän vai vähemmän kuin ekassa raskaudessa. Potkutkin tuntuu kylkiluissa ja kävellessä tuntuu kun pää painaa alaspäin. Mielummin olenkin liikkunut pyörällä kuin kävellen, meno on jotenkin tasaisempaa, eikä osu niin pahasti vatsaan.

Katjuskalle tsemppiä noiden vuotojen kanssa. Inhottavaa kokoajan miettiä moisia asioita.

Tuli muuten mieleen tuosta Katti-76:n miehen työstä ja reissaamisesta, että meinaako teidän miehen pitää isyyslomaa, koska ja minkälaisissa jaksoissa? Meillä oli mies kuvitellut pitävänsä viikon isyyslomaa, kunnes kerroin, että se on kyllä 18pvää, mitä saa pitää... No oli heti innostunut asiasta ja alkoi miettimään sitä ajankohtaa ja että pitääkö putkeen vai miten tekee. Tiedättekö muuten, että miten se menee kelan kanssa se hakujuttu? Mistä sen tietää, minä päivänä se lapsi maailmaan päättä syntyä... kuinka tarkkaa se siis on Kelan kanssa, että mistä päivästä sen isyysloman aloittaa?

Hippokselle tsemppiä vuodelepoon! Onneksi ei ole enää paljoa jäljellä.
Myös Ninnipolle jaksamista. Hetken kun vielä pysyisi kasassa, niin sit oliskin jo ihan normaaliaikainen.

Nyyttimyy, meilläkin mietityttää käytännön asiat. Mieskin eilen kysyi ensimmäistä kertaa, että mitä me sitten tehdään esikon kanssa, jos pitää lähteä keskellä yötä. Jne. Meillä ei ole ketään tiettyä sovittuna valmiiksi, mutta onneksi sekä miehen sisarukset, mun veli ja meidän kummankin vanhemmat asuu alle puolen tunnin säteellä, joten eiköhän me joku saada kiinni ja tulemaan meille.

Hille78, pakkasta jo!!! Hui! Mä olin ihan ajatellut, että pääsen vielä nauttimaan rantakeleistä, kun pääsen äitiyslomalle, mutta huonolta näyttää.

Niin ja jos en Liikoa vielä toivottanut tervetulleeksi, teen sen nyt! Täällä on kyllä mukava yhteishenki.

No juu, oon tässä töiden lomassa kirjoittanut tätä jo lähemmäs kaksi tuntia, joten ehkä voisin säästää vähän tilaa muillekin.
Paksuja vointeja kaikille!

:LOL: :LOL:

Muoks. Coralle vielä jaksamista ja voimia. Onneksi nää pienet on jo ihan hyvillä viikoilla, myös sun! Ja ihania ystäviä sulla.
 
Vuh: Voi Paska!

Hippos: hyvä, että olet hoidossa ja tarkkailussa! Lepomieltä sinne vaan rutkasti!

Cora: jo sinua nyt koetellaan. Ikävää, kun tuollalailla supistaa ja uhkailee koko ajan. Herkullisen kuuloiset babyshowerit teillä! Ihania ystäviä.

Laiskuudesta: olipas mukava huomata, että kohtalotovereita löytyy!!! Olen niiiin saamaton ja laiska, että. Olen lukenut juttuja pesänrakennusvietistä ja odotellut sitä saapuvaksi, mutta eikä mitä; laiskuus vaan lisääntyy. Ja jotenkin syyllinen olo tulee, kun mies lähtee aamulla töihin ja minä katson soffalla Serranoja pyjama päällä ja mietin mitä söis... Tiskipöytä odottaa siivoajaa, villakoirat juoksee lattioilla ja hyvä jos telkkarin ruutua erottaa pölyn seasta (ehkä hitusen liioitellen nyt tässä, mutta että...) ja akka eikun röhnöttää. Olen yrittänyt antaa itselleni lupaa tähän laiskuuteen, mutta en täysin siinä onnistu. Väsyttääkin huomattavasti enempi, kuin aiemmin. Mies on yrittänyt selittää, että katsoppas kun se vauva kasvaa ja vie energiaa ja minä siihen, jotta lenkille mun pitäs lähtee, että sais energiaa. Ja jatkan soffalla oloa.

Naksumisesta: minun maha ei kyllä ainakaan vielä toistaiseksi ole naksunut. Liikkuu kyllä tosi paljon. Verneri tuntuu liikkuvan enempi kuin koskaan ja aiheuttaa välillä ikävää paineen tunnetta myllätessään. Hikkaa esiintyy noin kerran päivässä.

Eilen sain nappasta ensimmäisen Rennien. Oli pakko tunnustaa, että kyllä minua nyt taitaa närästää sen verran. Ja auttoihan tuo olotilaan.

Eilen kävin myöskin salilla, kun omistaja soitteli ja pyysi tulla lataamaan salikortin uudestaan, kun on jotain muutoksia heillä meneillään. Tuli hitusen ikävä jo jumpille ja kuntosalille. Pistin papereihin, että palaan 1.1.09 salin jäseneksi, joten jos kaik menee hyvin ja keho sallii, silloin alkaa taasen jumppapumppaaminen.

Lähden jatkamaan nettisurffausta ja laiskottelua... Kuulumisiin.

Lizard + Verneri 33+1
 
Flunssaista keskiviikkoa täältä! Kyllä, tänne on iskenyt loppukesän räkätauti :headwall:
Tosi kiva, kun muutenkin alkaa toi nukkuminen olla haasteellista, niin tukkoinen nenä ei asiaa kyllä auta.

Äittä-67 osanotto ja jaksamista!

Ja tervetuloa uudet!

Voi höh, mä olin kans jo ihan täpinöissäni, että jokos se ensimmäinen massukka synnyttää, kun Ninnipolla oli jännät paikat! Mutta aina tietenkin parempi, että vielä jaksavat masuissamme olla. Vaikka pieni kutkutus masun pohjassa on, että koskas sitä ensimmäiset pääsevät tositoimiin...iiik!!! :) kyllä itekin kuuntelee omaa kroppaansa jo ihan eri tavalla. Eilen illallakin, kun supisteli, niin heti tuli mietittyä, että onko nää nyt erilaisia kuin ennen ja kun värkissä tuntui vihlontaa, niin mietin, että nytkö se vauva kairaa päätään alemmas..jne :D ja mietin jo sitäkin, että toivottavasti ei lähtö tule vielä tän flunssan aikana, kun se vie multa nyt voimia synnyttämisestä jne :D voi voi, kaikesta tästä voinee päätellä, että mulla alkaa käymään aika TODELLA pitkäksi, ja olisin valmis jo vastaanottamaan meidän kakkakoneen, että sais tää äippä hommaa :)

Eilen illalla käytiin kylässä miehen sukulaisilla, joilla pikkukakkonen 8kk. Ja voi vitsi me saatiin niiltä paljon kaikkea kivaa ihan ilmatteeksi! Kaikkein iloisin oon rintarepusta! oon kytännyt huuto.netistä hyvää rintareppua ja aikonut laittaa sen isyyspakkaukseen, kun mies sellasesta haaveili. Mutta nyt saatiin sellanen, uudenveroinen! Mahtavaa! Ja sitten ihan uudenkarhea leikkimatto, johon oli myös ne puuhakaaret. Ja ihanat pinnasängyn pehmusteet! Ja ihana mobile vauvan sängyn yläpuolelle. oon niin täpinöissäni :D vielä saadaan parin viikon päästä niiltä sitteri ja itkuhälyttimet. Ou jee!

En muista, oonko jo kommentoinut aiemmin hikka-asiaa, mutta juu-u, täällä kans monta kertaa päivässä. Muuten ei haittaa, mutta jos alkaa hikkaamaan illalla kun yritän nukahtaa, niin sit ei oo niin kivaa..:) kun joskus se tuntuu vielä niin mielettömän kovaakin.

Jaahas, kai se on mentävä lepuuttamaan räkäistä olemustani... :snotty:

suhveli rv35+0
 
Kaiza80 Se isyysraha haetaan kelalta vasta sitten kun isyysloma on pidetty. Juuri tuon takia kun sitä ei koskaan tiedä millon isä sen lomansa pitää. Meillä ainakin mies pitää kokonaan sen mitä saa, mutta vielä ei oo varmaa tietoa jääkö heti vauvan synnyttyä vai vasta sitten vähän myöhemmin. Pitää nyt kattoa miten synnytys menee ja muutenki, että miten lähtee arki rullaamaan.
Ja sitten on vielä' se ns. isäkuukausi eli minä luovutan omasta vanhempainvapaasta 12 päivää miehelle niin se saa siihen vielä lisää 1-12 päivää. Eli maksimissaan sen 24 päivää saa mies sitten olla ens kesänä kotona ja ne rahat voi kelalta hakea etukäteen, koska sen tietää jo ennemmin.
Eli vielä yhteenvetona: meillä mies pitää isyysloman jossain vaiheessa vauvan syntymän jälkeen ja rahat haetaan sitten kun se on pidetty. Isäkuukauden pitää ens kesänä ja sen täydet 24 päivää aiko olla kotona josta voi hakea rahat etukäteen.

Cora Yirtähän jaksaa tämän meidän ihanan terveydenhuoltojärjestelmän kanssa. :hug: Jalat ristiin ja sohvalle.
Olit muuten aika ihana yllärin kuitenki saanu.

Nyt muussin tekoon ja siihen veriohukaisia kaveriksi... :p Mies tulee kohta töistä joten ilta meneekin varmaan perheen parissa...
 
heippa kaikille :heart:
ensinnäkin äittälle iso osaanotto suuruunne..pisti todellakin hiljaiseksi toi uutinen. meillä jatkuu tää omaan napaan tuijottaminen, kun kone vieläkin rikki ja varmaan pysyykin.on aina näihden lainakoneiden varassa et milloin pääsee lukemaan muitten kuulumiset.

Mäkin oon kyllä sitä mieltä et jatketaan palstailua tuolla vauvapuolella kun ollaan jakauduttu. kyllä te niin tärkeiksi olette tulleet.

mä oon ainakin niin väsynyt,ettei jaksaisi tehdä mitään.. pää kyllä sauhuaa kaikista tekemättömistä töistä ja kotona ärsyttää sit ihan kaikki mahdollinen tekemätön..

oltiin taas eilen äippäpolilla ja nyt tän tyllerön painoarvio oli 3425g et kivan kokoinen tulossa ja ensiviikon tiistaina päätetään synnytystapa ja aika...toivottavasti mahdollisimman pian.

aatumaria08 (35+4) ja äippyli
 
Käytiin pojan kanssa aamupäivällä tarhassa ja sovittiin, että poika jatkaakin jo ensi viikolla 3 pv/vko siihen asti kuin tämä pikkukakkonen syntyy ja sitten taas vähän lomaillaan. Tuo 3 v. vintiö kun on tainnu jo hermostua tähän lomailuun äitinsä kanssa (ja kieltämättä meikkikselläkin välillä menee pojan kanssa herne nenään..) No, saan ihan viimeset ajat lepäillä ja kerätä voimia tulevaa koitosta varten.

Huh, kylläpäs aatumaria on saanut huiman painoarvion :eek: ! Meillä kun viime viikolla (rv 35) painoarvio polilla oli 2,4 kg..

Laiskuutta on esiintynyt, mutta tänään sain jonkun ihmeen tarmon puuskan. Leivoin pikkupizzasia ja nyt on pullataikina kohoamassa. vielä kun saisi nuo pullat pitämään pakkasessa, eikä tulisi itse mussutettua, niin olisi sitten pakkasessa ainakin niitä, kun immeiset tulevat vauvaa katsomaan.. sitten joskus..

coralle voimia ja toivotaan nyt, että se masukki siellä vielä hetkisen malttaisi pysyä.

Käväsin muuten Kelassa eilen, kun äippäloma alkoi viime viikolla, eikä vieläkään ole tullut päätöstä. No, siellä pahoiteltiin, että perhe-etuuksien käsittelyssä on valitettavasti ruuhkaa ja niitä yritetään nyt käsitellä nopsaan. Tarkisti vielä tiedot ja sanoi, että juu, 24.7. (muistaakseni) on yritetty ottaa työnantajaan yhteyttä, muttei olla saatu, lisäselvityksen takia ja sitten se on jäänyt sikseen. Ihan kiva. No, lupasi laittaa sinne merkinnän, että otettaisiin uudelleen yhteyttä työnantajaan ja tehtäisi se päätös vihdoista viimein. Uskomattoman hidasta toimintaa :kieh:
 
Kiitos Ninetsu tiedosta. Miten se sitten työnantajan kanssa menee, siis palkkojen... Mies kun on vasta ollu vuoden töissä ja ainoana työkaverina on lapseton samanikäinen pomo. Vähän ulapalla nää asiat... sit kun jää isyyslomalle, niin sit vaan ilmoittaa pomolle ja siltä ajalta ei makseta palkkaa? (siis tietenkään ei makseta, mietin vaan ihmeissäni, että miten ne systeemit menee oikeaoppisesti) Ja on pomolla tietty jo tieto, että jää isyyslomalle jossain vaiheessa..
 
Meillä ainakin menee toi isyysraha juttu niin että miehen firma maksaa palkan normaalisti miehelle ja hakee sitten itse kelalta sen takaisin... Eihän sitä voi ilman palkkaa olla!

Täällä kurkkukipua ilmassa jo toista päivää :headwall:
 
Hikasta ootteko muuten huomanneet että vauvalle tulee hikka usein kun käytte itse pitkälleen/selälleen...vetääköhän vaaveli "henkeensä" vettä oikein urakalla kun mamma vaihtaa asentoa... :D

Neuvola kuulumiset tänään:

Pissa puhdas

paineet 116/74

hemppaa ei otettu

painoa tullut vkossa 1,4kg... :D (ei kuitenkaan turvotusta)

Eli nyt tullut 17,4kg yht. (paino 83,4kg) :whistle:

lapsivesi N

tarjonta RT mutta vauva silti vähän poikittain ei siis kohtisuoraan alaspäin...

mutta pää ihan alhaalla ja ihmetteli eikö mua muka kolota tonne alapäähän...

Varsinainen laskeutuminen kuulema voi toissynnyttäjällä tapahtua vasta synnytyshetkellä

sf 31,5 (tosi pieni)

liikkeet ++

syke 140+150 vauvalla

vkon päästä taas uudelleen...

Äsken kävin hakee mansikat pakkaseen ja pesin vaunuista pehmusteet,koppa onkin ok

ja vaatteita en aatellut pestä tai silittää kun ne on puhtaina tuolla kaapissa odottamassa olleet reilu 3 vuotta...

Pinnasänky olis vielä laittamatta ja sen pehmusteet pitää ainaki silittää ja asentaa paikoilleen-ne on semmosta pupujussikat sarjaa joka ainaki joskus oli kovassa huudossa..

Kai sitä edelleenki myydään.

Nyt syömään! :p

Jousikas & "Ines" 36+5
 
isyyslomasta viimeks kun poika syntyi lauantaina ni mies aloitti isyysloman maanantaista 12pv. postitti samana pvänä jäädessään lapun kelalle ja korvaus tuliki aika pian.

Siltä ajalta mun muistaakseni työnantaja ei maksanut mitään...

Ja sen lopun 6pvää piti joskus myöhemmin ja sillon sama homma.

Sen lapun voi postittaa samantein ku loman aloittaa.
 
snodgrass
Päivää taas!
Ollaanpas täällä ihanan aktiivisia! =)

Jouskari mahtavaa että oot "elämäsi kunnossa"! =) Aloin kyllä miettiä, et ei mullakaan pahemmin valittamista, vain hiiva ja rytmihäiriöitä silloin tällöin. Ummetus ei todellakaan vaivaa, vaan päinvastoin vessan pitäis löytyä mielellään alle minuutin kun jotain olis tulossa :whistle: Närästyskin on satunnaista, liitoskipuja tai selkäsärkyjä ei ole... Mihinkään 1 ½ tunnin lenkille en tosin kykenis.

tinii ja nyyttimyy onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :flower: Ja hexa hyvä että sokerirasitus onnellisesti takanapäin.

cora olipas teille ihanat kutsut järjestetty! Harvinaisen mahtavia kavereita :heart: Mutta kurjaa tuo supistelu! :hug: Oot jo joutunu tän raskauden kanssa kestämään vaikka mitä, nyt kärsivällisyydellä nää viime metrit, onneks ollaan voiton puolella jo!

suhvelille tsemmpiä flunssan kanssa! :hug:

Kaiza muut täällä olikin jo vastaillu tohon isyyslomajuttuun. Näin mäkin oon ymmärtänyt, että palkka siltä ajalta maksetaan, ja ei tosiaan tarvi tarkkaa ajankohtaa etukäteen tietää. Meillä ainakin viimeksi mies oli töissä siihen asti kun kotiuduin sairaalasta, ja aloitti sit sen isyyloman. Hän piti silloin täydet 3 viikkoa. Nytkin meinaa jäädä varmaan vähän samantyylisesti, riippuen nyt vähän viikonpäivistä, ollaanko viikonlopussa vai arkipäivänä kun kotiudun ja mikä on tarve esikoisen kanssa (hoitaako esim. anoppi päivän yms.) . Sit meinattiin myös katsoa miten joulunpyhät ajoittuu tänä vuonna, että pitäiskö säästää pari päivää sinne joulun yhteyteen.

Ens kesää ollaan mekin mietitty, että vau, mies vois pitää 4 viikkoo kesälomaa ja 4 viikkoo sitä "isäkuukautta" - eli saatais olla lomalla koko perheenä kaks kuukautta! B)

Mulle ei toi laiskuus ole juuri nyt pahasti iskenyt, koska meillä on just nyt niin kuumeiset vauvantulo- ja synttärivalmistelut meneillään. Puuskittain sitä on kyllä ajoittain ollut, ja varmasti tulee edelleenkin. Päikkäreiltä vaan on tosi vaikea saada itsensä kammettua takasin ylös.. :D

Ai niin, kiitos hilbert kun vastasit kysymykseen! Ei siis auta kun pitää vaan peukut pystyssä ja toivoa parasta...

katjuska mitenkäs sulla on mennyt sen paastoarvon mittaamisen kanssa tänään? Oliko tuskainen ilta ja yö paastotessa?

Jaahas, täytynee tästä lähteä esikkoa hakemaan hoidosta. Saa nähdä miten on päivä mennyt kun aamulla olikin yllättävän hankala irrottautua, ei olisi toinen päästänyt meikäläisestä irti millään... :(
 
Meiltä myös tämän päivän neuvolakuulumisia

pissa puhdas
paineet 110/70
painoa tullu viikossa 280g, nyt vihdoin ja viimein on paino noussu siihen mitä oli raskauden alkuvaiheessa.
tarjonta RT
sf-mitta 31
liikkeet ++
masukin syke 130-140

Perjantaina on ylimääräinen neuvola, jossa tarkastetaan ultralla tuon masuasukin kasvu, kun mulle ei tuota painoa oo tuon enempää tullu. Ite kyllä oletan että kaikki on järjestyksessä kun tuo sf-mitta on kuitenkin tasasesti kasvanu ja sen mukaan mennään keskikäyrällä, taidan olla niin paljon liikkeellä päivittäin että ei pääse painoa valtavasti kertymään, vaikka olen kyllä yrittänyt syödä hyvin :p . Sama "ongelma" on kuulemma ollu mun äidillä silloin kun meitä "mukuloita" odotti.

Jouskari Mä olen kanssa huomannut että aika monesti tuo hikka alkaa vaivaamaan kun menee sohvalle tai sängylle selälleen. Eilen illalla masukin nikottelu valvotti pitkän aikaa.

Meiltä uupuu vielä pinnasänky ja hoitopöydältä pehmuste mutta muuten alkaa olla tavarat järjestyksessä. Pinnasänky tulee kunhan tuttava sen kulkiessaan ehtii meille viskata, uskon kuitenkin että saadaan masukki omaan sänkyyn nukkumaan kunhan synnäriltä joskus kotiudutaan. Hoitopöydänpehmuste olis tarkoitus hommata huomenna, jos pääsen sellaiseen kauppaan Oulussa, missä niitä myydään.
Eilen saatiin toinen kaukalokin kun miehen siskontytöltä oli jäänyt ylimääräiseksi. Pitää vissiin sitten vuoroviikoin käyttää noita kaukaloita :LOL:

Niihu ja masukki (rv tasan 34)
 
Heipparallaa jälleen!
Diorkohan se kysyi naksumisesta, itselläni en ole tuota huomannut mutta kirjoittelen myös elokuisten pinossa niin siellä aika monet ovat siitä kertoneet. En tiedä mitä se on mut kannattaa käydä lukasemassa tai kysästä sieltä.

Äippärahapäätöstä ei ole tullut minullekaan vaikka loma on alkanut jo 26.7. ihmehommaa!

Ja ilman muuta palstailu jatkuu sit vauvaosastolla.

mie olen lukenu tääl noita teidän paastoarvojuttuja sekä sokerirasitusta... mulla menossa rv 36, mutta ei ole kyllä tuollaista tullut kohdalle,,,, olisiko samaa asiaa, että meilläpäin annetaan kotiin välineet verensokerin mittausta varten ja seurailin ja mittailin sokeriani 4 päivän ajan ja mittaus piti tehdä aamulla ennen aamupalaa sekä aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen puoltuntia ja tuntia jälkeen ruokailun. oli sormenpäät hellinä siitä piikittelystä.

eipä ole täälläkään mikään pesänlaittovietti alkanu laiskottelen vaan ja istun tietokoneella :kieh:

Jatketaampa laiskottelua!
Taivaannasta ja hikka-Möykky 36+4 (viimeisten laskelmien mukaan)
 
Terwe!!

Isyysrahasta Jos oon oikein ymmärtäny niin työnantajaa ei ole velvoitettu maksamaan isyysvapaalta palkkaa. Eli jos työnantaja suostuu maksamaan isyysvapaalta palkkaa, silloin työntantaja hakee kelalta isyysrahan.
Meillä varmaan jää isi sitte kun tuun laitokselta kotiin, niin viikoksi ja ajotetaan varmaan se
pari viikkoa sinne thaimaan matkan tienoolle. Täytyy tuumailla!!

Niihu Ei sitä koskaan tiedä jos vaikka tarvii kahta kaukaloa :D Eiköhän se vauva siellä vattassa ole kasvanu ihan normaalisti. Ei varmaan haittaa ylimmääränen ultra =)

Katjuska Ei oo kerenny sokerirasitukseen kun se on synnyttämässä :D ( ARVAUS ei tietoa ) :wave: Huhuu!!

Cora Ihanat kutsut oli ystävät järjestäny teille :heart:
Ja koitahan taasen levätä :hug:

Hippos Koitahan sinäki lepäillä. Onneksi olet hyvässä hoidossa ja hyvillä viikoilla.

En oo vielä sopinu kenenkään kanssa siitä kuka tulee esikon kanssa ku lähtö tulee :/
Oon vaan olettanu et kyllä me joku saadaan :D Anoppi ja appi asuu ihan parinsadan metrin päässä ja omat vanhemmatki on n.15min ajomatkan päässä. Muitakin sukulaisia on ihan lähellä, eiköhän joku tänne soittaessa vaivaudu :D
Isännän sisko vaan päätti järjestää häät leville 23.9. Eli alkuperäsen la lähelle. Ei taida mein perheestä kukaan olla menossa :( harmittaa vaan kovin ku jää ukon siskon ja mun parhaan kaverin häät väliin... Niin ellei tietty vauva päätä syntyä viikkoa kahta ennen häitä :) Elikkä sillon iso osa hoitajista on kaakana!!

Jouskari |O Mä oon kade sun krempattomuudelle, ja varsinki tuosta energiasta... Lenkille ku saa ittensä niin maksimi kävelymatka on n. 1 km :eek: :ashamed: Ennen raskautta ja raskauden alussa meni 6 kilsaa ja ison osan matkasta vielä hölkkäsin... Ei vaan fysiikka kestä, josko se ens keväänä sitte palautus. Mun mielestä kans kaikki mikä on vaan mahdollista niin hankkia käytettynä, varsinki kaikki vauvan tavarat. Ne kun on vaan hetken käytössä... Esikolle sillon ostettiin ainoastaan vaunut uutena, olin kuullu kauhutarinoita homeisista käytetyistä vaunuista. Ei ollu ketään tuttua keltä olis voinu ostaa käytetyt. Mut kaikki pinnikset, kaukalot käytettyjä ja iso osa vaatteista käytettyjä tai lainassa. Uutena oli yks asu ja kaikki muut tuli lahjoina. Tietty ä-pakkauksen vaatteet oli uusia...

Treeneihin ajattelin koiran viedä, en varmaan pysty muuta treenata ku keppejä ja paikalla oloa. Kunhan nyt jotain, vähän jos siellä laidassa tokoilis niin koirakin voi olla hetken tyytyväinen...
Huomenna käyn otattamassa passikuvat valmiiksi. Ei viitsi odottaa niin kauaa et on oikeen turvonnu naama. Vielä kuiteski näyttää mahdollisimman normaalilta. Passissa ei haittais, mut kun pitää sukunimen vaihdoksen vuoksi ajokortti uusia

Nyt lyö pää tyhjäää =) :wave:
R iikka 31+5
 
Heipä hei, pitkästä aikaa!!!
En oo tosiaankaan edes juttuja käynyt lukemassa pitkään aikaan, joten oon ihan pihalla mistäs täällä puhutaan, joten omaan napaan nämä mun jutut taitaapi mennä, tulin vaan ilmoittamaan että elossa ollaan ja masukki vielä masussa :D

Synnärillä käyty nyt sitten tutustumassa ja aikas kaamiva paikka se musta oli, mutta sinne siis suunta jo ensi kuussa...aika mennyt kuin siivillä, on ollut nyt ihmeen paljon tekemistä ja lomalla oltu jo pian 4vko..huh, ens viikolla alkaa sitten virallisesti äitiysloma, jee! :D

Neuvolakäynnitkin tihentyneet ja siellä kaikki mennyt hyvin hemppojen ja verenpaineiden kanssa, itelle painoa tullut nyt n. 13kg ja toivon ettei kauheesti enempää painoa tulis, nyt vaaka näyttää 68kg, iiks. Turvotusta ei oo tullut yhtään :LOL:
Vauveli on ollut tähän asti aina pää alaspäin, mutta viimeks täti totesi että perätilassa ollaan, mutta kerkeehän tuo tuolla vielä kääntyä, 2vko:n päästä on lääkäri joka katsoo tilanteen uudelleen ja arvio vauvan koon.

Isä on saanut jo isyyspakkauksensa ja oli onnesta sekaisin... :p

Vauvanvaatteet on jo pestynä ja viikattuna lipastossa ja muutenkin hankinnat alkaa olemaan jo loppusuoralla, eli siis tervetuloa vauva....toivotaan että hän vielä silti hetken jaksaa masussa kehittyä ja kasvaa ;)

Oikein hyvää kesän loppua kaikille teille ja toivotaan että kaikilla menee tämä loppuraskaus paremmin kuin hyvin ja tietenkin myös synnytys, jotta kaikki saataisiin omat pikku-nyyteröt syliin!! :heart:

Pahoittelut oma napaisuudesta, mutta juttua oli kertynyt niin paljon etten jaksanut lukea...pitää ruveta käymään ahkerammin.. :whistle:

jkoo + Pikkuinen 33+4
 
Hui ku olitte olleet ahkeria :whistle: Ja R iikka kyl täällä ihan yhes koos viel ollaan ;) :D Tossa vaan neuvolan jälkeen menin vanhemmilla käymään ja sitte ku ukko pääsi töistä, niin tehtiin taas kirppiskierros =)

Mutta juu...kauheesti juttua ollut ja yritän nyt ees jotain muistaa...

Nyyttimyy on ainakin sinne ultraan pääsemässä... tosi hieno juttu... varmasti rauhoittaa mieltä =)

Hilbertille :hug: On se tylsää katsella tuollaisia unia :/ Varmasti pistää mietityttämään. Mutta uskotaan siihen, että kaikki tulee menemään synnytyksessä hyvin :heart:

Coralle :hug: ja sitä lepoa nyt. Ihanan kuuloiset kutsut teille oli järjestetty :D

Suhvelille paranemisia :hug: ja sitä kun mietit, että toivottavasti ei nyt ala syntymään, kun kipeenä oot, niin aika usein luonto vissiin hoitaa itse asian niin, että kipeenä ollessa ei synnytys ees käynnisty. =) Mutta varmasti tähänkin asiaan niitä poikkeuksia löytyy :whistle:

Isyysloma Ollut kovastikin mietinnässä täällä kun asian tiimoilta just tänään olin Kelaan yhteydessä... Vähän auki on vielä se, että pitääkö putkeen vai kahessa osassa.

oma ( . ) Neuvolassa tuli käytyä ja se paastosokeriarvo oli onneks ihan kohillaan. Paastoaminen meni muuten ihan kivasti, mutta illalla alkoi viel vähän närästää ja ois ollu ihan kiva ees vettä juoda tai jotain... No meni ohi kuitenkin.

Pissa: puhdas
Hemppa: 123 (rauta siis auttanut)
RR: 112/76
Turvotusta: on ihan vähän
Painoa: +0,044 :D Yhteensä nyt sitte jotain 7-9,5 kg paikkeilla (en ihan tarkkaa tiedä lähtöpainoa)
Sf: 36 cm :eek: :eek: taas mennään huimissa mitoissa. Paljoo ei kuulemma tilaa enää oo kylkiluiden alla :kieh:
Rt
ja liikkeet ja syke ++

Sitte pikku ongelma ilmeni. :kieh: Terkka ei ollut muistanu mulle varata seuraavaks lääkäriaikaa ja seuraava vapaa aika oli vasta 3.9 :whistle: Eli en sitte ainakaan aiemmin saa tietää, että onko tuolla alakerrassa paikat missä kuosissa ja jos tää päättää syntyä niin kuin muutkin viikon etuajassa, niin menee aika tiukille, että ehdinkö sinne lääkäriin ollenkaan. :kieh:

Tänään ei oo vuotoa tullut ja terkka meinas, että vois niistä supistuksista johtua...

Katjuska ja Vilpertti 34+6 :heart:
 

Yhteistyössä