***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

moikka!

enpä ole käynyt täällä pitkiin aikoihin, on niin aktiivista porukkaa että ei millään minun aikataululla kerkeä lukea kaikkien juttuja.. :ashamed: miten täällä massukat on voinut?
ja sitä tulin myös utelemaan että onko kenellekään vielä vauvaa syntynyt??
itse täällä tallustellaan vielä masun kanssa:)

jane ja rv 33+6
 
Jane Tiettävästi ainakin kaikilla on vielä masumatkaajat kyydissä :whistle: Mutta kyllä täällä sellaisia merkkejä on ilmassa ollut, että kohta alkaa porukka saada nyyttejä syliinsä :heart:

Supisteli tossa tunnin verran ihan kivasti ja aika säännöllisestikin, mutta nyt tuntuu taas onneks rauhoittuneen =) Tais olla liikaa kaupungilla kävelyt ja kahden kirppiksen kiertelyt :whistle:
 
Tuntuu, että loppua kohti tulee entista riippuvaisemmaksi teistä ;) Päivän mittaan tulee luettua moneen otteeseen viestit.
Pullaa sain ihan mukavasti laitettua pakkaseen, mutta tulipa sitä ittekin kuormasta vedettyä 4 pullaa kylmän maidon kera.. Kiva huomenna mennä taas neuvolaan punnitukseen :p
Mutta, huomenna taas enemmän neuvola käynnin jälkeen..
 
vuh
Iltaapa-iltaa kaikille!

Ninetsu Ootko sä koettanut rautatableteista Retaferiakin? Mulle se pistää mahan tosi löysäksi. Mutta tietysti se voi toimia eri tavalla eri ihmisillä. :)

Cora Ihanat kutsut oli ollut sinulla, mutta ikävät jatkot sitten kyllä... :( Koeta nyt lepäillä ihan täpöillä. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty.

Daydreams Miten anopin vierailu on sujunut?? Onnea matkaan vain...! Meille tuli äsken kylään yksi puolituttu virolaisnainen, joka tekee tutkimusta täällä pohjoisessa. Mikäs siinä, vaikuttaa ihan mukavalta, mutta se kertoikin olevansa meillä ensi viikon perjantaihin asti?! Helou, en yhtään jaksaisi noin pitkäaikaisia vieraita, varsinkin vento-sellaisia! Nainen on lapseton, joten se ei vissiin oikein tajua, että haluaisin ottaa elämän ihan rauhallisesti oman perheen parissa tässä viimeisinä viikkoina! Mutta minkäs teet. Taidan siis lähteä pesemään pojan hampaita, ehkäpä tämä tästä! Närästämätöntä, suonenvedotonta ja supistamatonta yötä ihan jokaiselle! t. vuh ja potkuasukki
 
Isyyslomasta vielä: Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö ole niin, että jos mies aikoo pitää isäkuukauden, niin hänen on jätettävä isyyslomasta yksi päivä "varastoon". Tämä siis sen lisäksi, että äidin on lopetettava vanhempainvapaansa aikaisemmin ja "luovutetteva" 12 päivää isälle. Näin olen mielestäni Kelan erittäin selviltä ja hyvin vähän monitulkintaisilta sivuilta ollut lukevinani :p
 
Pikaseen... ennenku talon miehet saapuu!!

Tiinuliini toivottavasti joku viisas osaa vastata kysymykseesi isäkuukautta koskien

Katjuska Ei myö mitenkään usein täällä olla... Heti ku katoat päiväksi niin ajattelin et nyt oli tullu lähtö :whistle: Kurja tuo lääkäri aika. Ei terkka ajatellu sua jättää mihinkään jonoon, jos sattuu tuleen joku peruutusaika tms... Kumma juttu. Olishan se kiva tietää missä mennään!!

Vuh Puolituttu ja yli viikon kylässä. Minä tykkään olla emäntänä, mutta noin pitkä vierailu-aika laittas asiat uuteen uskoon munki kohdalla :hug: Tsemppiä

Voi Hilbertti määkiii tahtooo pullaaaa |O Kukahan mulle leipois... Pitänee tuota mun mammaa pyytää jos ei ite jaksa. Ärsyttää kun ei oo kunnon kokosta pakastinta niin ei tahdo saada luomuksiaan pakastimeen... pitää ne sitte aina syödä pois, ainakin osa :p :ashamed:

No mutta kaikille hyvät yöt...
R iikka
 
vuh voi helvetti mikä idiootti ukko :kieh: mä kiehahdin sun puolesta ja huolella!!!! :headwall: Oliko sulla laitettuina sopimuksiin etuosto oikeus? Meidän kasvattajalla on kaikkiin pentuihin se. Suosittelen sitä lämpimästi seuraavien pentujen kanssa, tälläisissä asioissa pystyy sitten vetoamaan sopimusoikeudellisiin asioihin. Toivon hyvin hartaasti ettei näin enää käy mutta varotoimena ihan hyvä.

Cora voi että ihanan kuuluiset juhlat ja harmi että päättyi noin ikävästi. Yritä jaksaa vielä vähän aikaa :hug: kyllä olet paljon saanut kestää mutta älä anna sen latistaa näin loppumetreillä...

Liikolle myös teretulemasta pinoon!

Mä olen nopeesti nyt tälleen omanapaisesti liikenteessä, ensi viikolla taas kotona itsekseen niin pystyy paneutumaan pinoonkin sen ansatsemalla arvostuksella :LOL: Tänään alkoi sitten äitiysloma B) :D :p Mä en myöskään ole saanut mitään päätöksiä samasta syystä kuin kuka-se-nyt-olikaan eli palkkatoimisto ei hoida töitään ja ole saanut laitettua tietoja Kelalle. Toisin sanoen ne on tainut munia koko homman jo niin ettei se 20% edes täyty :headwall: olis vaan ihan kiva tietää miten kuralla meidän talous on! Meillä mies on osallistunut ihanasti ja tukien raskauteen, välillä tulee kyllä ihan liian vähän häntä siitä kiitettyä. Päivittäin masua paijaa, kyselee heti aamusta onko pentunen jo hereillä ja huomio kauppakassien ym. kanssa. On osallistunut yhtäkertaa lukuun ottamatta kaikkiin neuvoloihin ja ultriin sekä valmennukseen. Huolehtii muutenkin kahvin juonnista ja soittelee perään jos mammalla kestää treeneissä :heart: :D aivan rakas on. Juomista on jättänyt nyt poikien kanssa vietetyn viikonlopun jälkeen, baarista ei oikeestaan käy koskaan vaikka osaa kyllä nesteyttää itsensä tajuttomaksi ihan kotioloissakin tarpeen vaatiessa.
Eilen illalla taas supisteli jo parhaimmillaan 5 min. välein, olivt kuitenkin ihan harjoitus suppareita että enpä tiedä saiko mitään aikaseksi alakerrassa. Muutenkin tuntuu että vauva on laskeutunut tai ainakin lantiossa on kohtalaisen kovakin kipua aika ajoin. Muuten vointi on ihan hyvä!

Jakselkaahan ihanaiset massut!!!
Koiruus ja pentunen rv 35 HUI! :eek: :heart:
 
Ai niin ja pakko laittaa vielä miehestä että olen siitä ÄÄRETTÖMÄN YLPEÄ!!! se lopetti tupakan polton mun kanssa kun ruvettiin yrittämään vauvaa ja nyt on ollut muutaman viikon ilman nikotiinipurkkaa. Varsinaisesti tupakkaa ei ole polttanut sitten joulukuun, sikareita kun ollaan oltu juhlimassa muuten on mussuttanut nicorettea joka nyt on jäänyt pois! :heart:
 
Koiramamma, meillä mies lopetti myös tupakoinnin toukokuussa, koska oli luvannut minulle tehdä sen ennen vauvan syntymää. Toisaalta oli itse myös sitä mieltä, että olisi inhottavaa hoitaa pientä vauvaa tupakalta haisevin käsin. Vielä täällä herra purukumeja pureskelee, mutta parempi nikotiinipurkat kuin tupakointi. Tunnen myös suurta ylpeyttä!

Ai niin, tänään olin Haikaranpesän synnytysvalmennuksessa ja yllätyksekseni kuulin, että siellä voi synnyttää veteen jos synnytysaltaan sattuisi saamaan käyttöönsä. Olen haaveillut vesisynnytyksestä läpi raskauden, mutta luulin sitä mahdottomaksi unelmaksi. Toisaalta epiduraalin kanssa vesisynnytystä ei voi tehdä, joten silloin mentäisiin luomulinjalla... Aktiivinen synnytys ry. vuokraa synnytysaltaita, sellaisen voisi laittaa sitten myös tavalliseen synnytyssaliin =)
 
täällä myös haaveillaan vesisynnytyksestä ja ollaankin siks menossa tammisaareen täältä pk-seudulta kun siellä kannatetaan noita vaihtoehto kivunlievityksiä ja suositellaan kaikkia muita asentoja ennen puoli-istuvaa. Siellä siis amme kaikissa saleissa :heart:

täällä kärsitään flunssan kourissa ja joitain suppareitakin ollut illan mittaan, niitä halutaan lisäääää!
 
koiramamma, todellakin ja valitettavasti... :headwall:
se eilinen lääkärikäynti antoi mulle vähän liikaa toivoa että vois piankin olla nyytti sylissä, toisaalta lääkäri sanoi että on niin henkilökohtaista ettei voi ikinä tietää vaikka menis yliaikaiseks...

mä ainakin täällä nyt odotan jo isolla O:lla! Tahtoo Tahtoo Tahtoo!!!!
Jos jollain on suppareita liian aikaisin niin pistäkää ne pikapostina tänne suuntaan :D

Eilinen ilta ja viime yö meni vaan pohtiessa että koska koska mutta aamulla sain sentään hieman taottua järkeä päähäni että enhän mä voi jokasta sekuntia vaan miettiä tulevaa synnytystä kun sitten ainakin tuntuu odotus pitkältä...


Onko muita jotka ei enää meinaa pysyä housuissaan vaan tahtoo jo saliin pakertamaan?! :D


PS. Pakkasinpa äsken illan vietoks sairaalakassinkin B)
 
Huomenta!

Vieläkään en ole nähnyt yhtään unta vauvasta tai vauva-ajasta. Pari yötä sitten oli uni, jossa mahaa ei ollut enää ja viime yönä oli uni, jossa vatsalihakset oli niin hyvässä kunnossa, että sixpäk näkyi. Eli omaan napaan ne unet keskittyy, muttei vauvoja sisällä. Esikko ja mies on kyllä monessa unessa mukana. No, varmaan kohta olis aika alkaa niitä synnytysuniakin näkemään..? Miten muilla?

Tämä perätila estää tehokkaasti halut päästä pakertamaan synnärille. Katsottiin kyllä eilen miehen kanssa almanakoista milloin olis hänelle mahdollista päästä mukaan synnytykseen. Jos siis sektiota suunnitellaan.

Rautalääkkeistä: Retaferia ja Obsidania on tullut satunnaisesti popsittua. Molemmat saavat vatsan löysäksi. Muutenkin suoli toimii tosi tehokkaasti. Kai siihen on syynä runsaskuituinen ruokavalio?

Sairaalakassista puheen ollen.. Esikon kanssa ei ollut kuin hammasharja mukana. Nyt aattelin, että tahnankin vois ottaa. Tartteeko sitä oikeasti mitään muuta mukaan? Kotiutumiskassi on pakattuna kyllä ja käsilaukussa kulkee aina kamera ja hiusharja. Jos sinne pistä jonkun rasvatuubin vielä, niin eikö se jo riittäis?

Porkkanapuklut on olleet nyt päivän auringossa ja hieman kai vaalenneet. Pitää katsoa vielä loppuviikko, että miten niiden kanssa käy. Ja etsiä sitä saippuaa. Hitaasti kun kiiruhtaa, vois uskaltaa lähteä johonkin isoon kauppaan - 50m kävelyn jälkeen aina leväten. Rollaattori olis kyllä kiva.. Hakiksen hallista vois saada sappisaippuaa, josta kans on kuullut hyvää. Mutta parkkiksen saaminen oven edestä voi olla vaikeaa. Kiroan syvästi tätä kaupunkisuunnittelupolitiikkaa, jossa yksityisautoilua vaikeutetaan. Ei se töissä ollessa raskautumattomana ollut mikään ongelma ajaa 25km päivässä fillarilla duunimatkoja, mutta tässä tilanteessa on kohtuutonta joutua julkisen liikenteen edistämisen uhriksi! Eikä taksilla kannata ajaa sitä saippuapalasta ostamaan tai kilometriä bussipysäkille.

Onko kenelläkään muulla vielä sitä, että tulee huono olo auton kyydissä töyssyissä tai kiihdytyksissä / jarrutuksissa? Kun ajaa, voi puristaa rattia ja osaa jännittää lihaksilla vähän vastan ennen kuin kaasuttaa tai jarruttaa, mutta kyytiläisenä ei niin pysty ja alkaa supistaa ja tulee paha olo.

Isyyspakkaus on nollassa, nyt kun mies on töissä vois sen tehdä.. Isosisaruspakkauksessa on jo sähköhammasharja ja nuken turvakaukalo. Ja kummisedän hankkima suklaasuihkulähde. Jonkun kirjan vois vielä hankkia, kuvakirjan, josta esikko vois kertoa tarinoita pikkusiskolle.

Jihuu, tänä yönä sai nukuttua ja kohta muukin perhe herää. Pullista ja muusta, kuka sitten olis tulossa vauvaa kotiin meille katsomaan? Esikon sairaala-aika eristi meidät tehokkaasti kaikista sosiaalisista kontakteistamme, eikä niitä ole oikein palautettu. Esikko on kova leipomaan, joten kait pitää varuiks hänen kanssaan tehdä jotain. Tai sitten vaan kerää pikapikaa marjoja pakkaseen ja pyöräytetään piirakka jos vieraita tulee. Ja sitten kaupan pakastepullaa vähän varastoon. Ja monta levyä suklaata. Suklaamuffinssit on ehdottomia kun imettää! Eikä 12 mufinssia kestä kuin pari päivää.
Onko liian suurelliset suunnitelmat? Esikon syntymästä oli vajaa viikko, kun ajoin jo fillarilla sairaalaan ja lapsi ei ollut iltoja kotona niin tilanne oli ehkä silloin toinen.

Koirista kun on ollut puhe niin mietityttää kovasti toi meidän dementikko ja sen suhde lapsiin. Esikon kanssahan niillä on jotain mystistä yhteyttä, jota kukaan muu ei ymmärrä. Jos toinen vauva tulee kotiin niin miten koira sen kestää? Nythän koira ei juuri enää lenkkeile, kun jalat ei pidä. Koira ei tiedä ollaanko me kotona vai ei, se tajuaa ehkä vasta 10min miehen kotiin tulon jälkeen että nyt se tuli. Eläinlääkäri sanoi, että ikäisekseen harvinaisen hyväkuntoinen. Miten muut koirakkaat olette vanhojen koirien kanssa pärjänneet?

Hexa ja pikkusisko, 35+5
 
vuh hyvin on mennyt, tuli tosiaan eilen ja lähtee kuulemma huomenna.Eilen oltiin kaupassa ja kirpparilla, ja tänään mennään torille ja mun vanhemmille joten ei tarvii ihan vaan toisiamme töllätä :D tullaan kyllä muutenkin ihan hyvin toimeen niin eipä oo sillee ongelmaa.Ja nyt on perjantain synnytystapa-arviollekin lapsenvahti kun anoppi on täällä, heti nakitetaan :LOL:
en mäkään kyl ketään ventovierasta ehkä noi pitkään jaksais, varsinkaan nyt kun on muutakin aateltavaa!!
isyysloma meillä mies ei voi olla kotona kun viikon kun tuo syyskuu on kiireisintä aikaa.niillä se taitaa mennä niin että työpaikka maksaa palkan ja hakee sit kelasta.
kurjaa tosiaan ettei oo kun se viikko siinä mut sekin on enemmän mitä aluks meinas pitää, joka oli 2 päivää :kieh: ukko siis TAJUTTOMAN rahanahne ja työn perään...
koiramamma täälläkin ukko lopettanut tupakoinnin!eipä sen nyt oo pitänytkään kun yli 2 vuotta lopettaa eli siitä asti kun tulin ekan kerran raskaaks... mut parempi myöhään kun ei milloinkaan!
tinii mulla tuntuu olevan päin vastoin, nyt alkaa kauhistuttaa eikä tahtois lainkaan vauvaa maailmaan, kauhuskenaariot kahdesta huutavasta lapsesta, hikisestä äidistä ja ihmisjoukoista vaan pyörii päässä :LOL:
hexa mulla on ollut lähes koko raskauden ajan huono olo autossa, niin oli viimekskin.oon kyllä muutenkin herkkä voimaan pahoin autossa, mutta se automatka synnärille on aika mielenkiintoinen kun supistaa ja oksettaa ja vaikka mitä...
minkä ikäinen koira teillä on?
meidän vanha rouva on 14v mutta elämänsä kunnossa!hampaita ei oo enää kun muutama ja näkö tuntuu heikentyneen mutta muuten on yhtä reipas ja leikkisiä kun pentuna!Harmittaa vaan kun jouduin sen jättämään vanhemmilleni kun ton ukon kans muutettiin yhteen, se kun on tosi allerginen kaikille eläimille.

jotain muutakin piti vielä kommentoida..
ainiin, cora tsemppiä!!!

d. ja pipana 36+2 (tuun sitten huomenna kertoon synnytystapa-arvion "tuomion"...)
 
Vai haluaisi se Tinii jo päästä tositoimiin!?? Täällä ei ole vielä sellaista havaittavissa. Olen ihan tyytyväinen, että saan olla raskaana vielä hetken aikaa. Minusta on vaan jotenkin niin ihanaa olla raskaana. Tunnen ylpeyttä joka kerta kun näen tuon masun, esim. kaupassa jos sattuu kuva heijastumaan ikkunasta tahi peilistä. Voinko tuo olla minä??? I-ha-naa! Sama reaktio käy kyllä varmasti sitten vauvan kanssa, että tulee häntä katseltua ja ihmeteltyä, jotta onko tuo meistä lähtöisin ja oikeasti totta?!! Eiköhän viimeinen kuukausi tee minullakin tehtävänsä ja alan toivoa pikaista synnytystä. Olen ainakin kuullut, että usein vikan kk aikana nainen tylsistyy raskauteen ja alkaa juurikin toivoa vauvan ulostuloa.

Liiko: tervetuloa! En ole muistanut aiemmin toivotella.

Hexa: on se vaan hienoa, että olet näin pitkillä viikoilla jo!!! Vai asustelee teillä dementikko-koira. Kuulostipa hauskalta. Meidän (vanhempieni luona ollut; mieheni kanssa meillä ei voi olla lemmikkejä miehen allergioiden ja astman vuoksi) edesmennyt koira ei ollut dementikko, mutta kuulo oli päässyt huonoksi ja sekin oli välillä huvittavaa, kun olit ollut jo jonkin aikaa sisällä, ennen kuin koira huomasi, että olet tullut. Voi että hän oli nolona!Toki myöskin iloinen. Varsinkin kuulon heikkenemisen alkuaikoina. Hää kun oli tottunut varoittamaan aina perhettä heti, kun auto hurautti pihaan tai kengät rahisivat pihatiellä.

Jouskarikohan se oli kun kirjoitteli, että ei ymmärrä tavaroiden uutena hankkimista vauvalle. Olen ollut vallan samaa mieltä, että kaikkea mitä vaan voi saada käytettynä, niin ilman muuta. Ainoastaan turvakaukalon kohdalla olemme olleet ehdottomia, jotta se on oltava pakasta revästy. Ja sittenhän tuli nuo vaunutkin hankittua uutena, kun ne vanhana saadut olikin homeessa. Ja täytyy sanoa, että on uudessa tavarassakin viehätyksensä... Että on se oma pinnallisuutensa välillä myönnettävä.

Isän mukanaoloon: varmasti tullut aiemminkin mainittua, mutta meillä mies on todellakin mukana tässä odotuksessa. Neuvola-ajat on sovittava hänen töiden mukaan, koska haluaa olla jokaikisessä mukana. Silittelee masua aina, kun lähellä on ja toivottelee hyvät yöt ja juttelee masulle muutenkin. En saa tehdä MITÄÄN raskaampaa. Siivota saan. Nurmikon leikkuu on nippa nappa. Jos lähden pidemmälle, kuin talon taakse, on puhelin oltava mukana, kun ei koskaan tiedä, mitä voi sattua... Kahvin juontia rajoittaa, vaikka tietää että pidän itsekin rajaa siinä. Lepäämään kehottaa joka päivä. Nyt hän katseli pohjosesta meille tekemistä viikonlopulle ja mietti, jotta yksi nähtävyys me voitais käydä katsomassa, kun siinä joutuu kävelemään vain kilometrin suuntaansa. Tämän tyyppisillä asioilla mies on meillä mukana odotuksessa ja osoittaa arvostavansa. Sellaisia palveluja ei kuitenkaan ole ollut tarjolla kuin jalkojen tai hartioiden hierontaa tms. Että ei hää nyt sentään koko aika minua ja masua palvo. Ahdistuisinkin sellaisesta kyllä.

Tänään lähdetään reissun päälle ja palaamme ti-ke -akselilla, joten voin vain kuvitella kuinka monta sivua tekstiä tänne sillä välin ilmestyy...! Pysykäähän yhdessä koossa ja voikaa hyvin!
 
Huomenta =)

R iikka Kaipa se on pakko myöntää, että tulee tätä palstatilaa joskus käytettyä aika rutkasti. :whistle: :LOL:

Koiramamma, Tiinuliini ja Daydreams Syystä ootte ylpeitä miehistänne. Ei se lopettaminen niin helppoo oo. Joten sinne ukoille onnittelut hyvästä päätöksestä ja sen toteuttamisesta. :flower: :D

Tiniille paranemisia sinne :hug: Ja tuosta synnytysinnosta... en oikeen sanois, että mikään kauhee kiire on, kun eilen oli niitä supistuksia siinä sen tunnin ja sitte ne alkoi uudestaan, kun pääsin sänkyyn, niin iski ihan hirvee paniikki päälle, että ei...en mä viel haluu synnyttämään. En tiedä mikä ihme kammo nyt on...onko edellisestä synnytyksestä sittenkin liian vähän aikaa. :snotty:

Hexalle tsempit taistelussa tahroja vastaan =) Ja synnytysunista... niitä en oo nähnyt, mutta yks yö näin kuitenkin jo unta siitä, että Vilpertti oli syntynyt.... Jos se onkin tietoista jättää synnytysunet katsomatta. :whistle:

Lizardille Mukavaa reissua =)

Sairaalakassista Vähän jo aatellu, että vois sen laittaa kuntoon vähitellen. Mä en sinne taida paljoo muuta laittaa, kun omat kotiutumisvaatteet ja just hammasharja ja tahna, parit liivinsuojat ja siteet, shampoo, puhelimen laturi ja sitte käsveskassa onkin kaikki muu tarpeellinen ja niin se kamera pitää muistaa...

Katjuska ja Vilpertti 35+0 :heart:
 
kamalasti taas tullut tekstiä eilisen, mutta sain luettua tälläkertaa :D
jotku näköjään jo kovasti odottaa tulevaa synnytystä :) no, onneksi viikkoja on jo sen verran että ei varmaan haittaa vaikka vauvoja alkaisi syntymäänkin tähän pinoon :)
supistuksia myös monella on ollut ja ihan säännöllisiäkin...täällä myös, selvästi voimistunut aika ärhäkäksi nuo supparit ja ihan joka ilta niitä tulee säännöllisesti..
pääsin myös synnytystapa arvioon koska sf-mitta huitelee yläkäyrällä ja se on vasta 26.8..luulenpa etten siihen kerkeä edes :whistle: tuntemukset on sellaisia että tämä vaavi syntyy aikaisemmin :) tai sitten se on vaan toiveajattelua :D
tänään pitäis alkaa leipomaankin, poika täyttää huomenna 1v. :whistle: voi kun tuo aika menee niin nopeaa..kohta meidän pikkuvauva on jo isoveli :eek:
ihania miehiä teillä kyllä kun huomioi :heart: meillä mies ei neuvolassa ole mukana ollut kun ihan sillon ensimmäisellä kerralla, ultrissa on ollut kuitenkin aina mukana :) nyt kun lääkäri määräsi minulle lepoa niin sen jälkeen on mies vasta alkanut tarkkaileen mun tekemisiä ja käskee ottaa rauhallisesti..itse vaan olen sellainen että en osaa paikallaan olla ollenkaan, varsinkin jos on kielletty tekemästä jotain :D ja harvemmin meillä mies tulee masuakaan silittelemään kun itse en tykkää :whistle:

hexa: itse en ole huomannut autossa ollessa että olis huono olo ym.. mieluummin itse istunkin kyydissä niin voi olla ihan rennosti vaan eikä tarvi seurata liikennettä :) itse jos ajan niin tulee helposti myös selkä kipuja ym. olen niin lyhyt että pitää kurotella koko ajan että näkee eteensä :LOL:

jane ja rv 34+0
 
synnytysinto saa nyt hetkeks väistyä kun isko joku oikeen kunnon tauti :headwall:

alilämpöä, pää täynnä räkää ja hirmuinen palelu... tää tästä vielä puuttu!

eihän pienelle oo mitään haittaa mun sairastelustani? olo on aivan kauhee...
 
Tinii Pieni on hyvässä turvassa pöpöiltä sun masun lämmössä :heart: Paljon paranemishalauksia nyt sinne :hug: Mulla tulee edellee räkää päästä ulos...kohta kaks viikkoo tullut ja kauhee yskä päällä. Mutta tosiaan luonto usein hoitaa asian niin, ettei synnytys käynnisty, kun äiti on kipeä.

Mä kyllä haluisin ehkä sinne kokoarvioon, kun tuo mitta noin yläilmoissa huitelee :kieh: Mutta en mä sitte tiedä auttaako se asiaa ja tuo mulle mielenrauhaa, jos siellä selvii, että iso vauva on tulossa :whistle:
 
Oottepa ahkeria kirjoittajia! Pari sivua päivässä! Taitaa olla lomat alkaneet useimmilla ;) :D

Hexa mainitsi pahoinvoinnista autossa. Ajaessa on ihan ok, mutta kyydissä istuessa on tosiaan jo aika tuskaiset oltavat. Just kaikki jarrutukset ja mutkat tekee pahaa. Vähän samalta tuntui silloin n. kuukausi sitten kun olin veneessä. Ei kiva. :|

Coralla oli ollut mahtavan kuuloiset juhlat! :D Jatkot ei sitten niinkään... :hug:

Sain eilen tsempattua ja silitettyä kaikki pesemäni vaatteet ja muut. =) Vielä kun raivais vaatehuoneeseen niille tilaa, niin hyvä olis.

Eilen käytiin haikaranpesän II valmennuksessa. Oli taas kovin informatiivista ja mulle ainakin ihan hyödyllistä. Jotenkin taas rauhoitti oloa. Ennen valmennukset loppua kävi myös yksi juuri kotiutumassa oleva tuore äiti sunnuntaina syntyvän poikansa kanssa kertomassa kokemuksiaan ja häneltä sai sitten kysellä kaikenlaista. Oli vaan niin suloinen pieni rääpäle siinä sylissään :heart:

Isyyslomaa pidetään meillä kai vaan viikko. Mies on yksityisyrittäjä, joten nolla euroa tienestiä tulee siltä ajalta kun ei ole töissä. En tiedä summia mitä kelalta yrittäjälle maksetaan, mutta tuskin päätä huimaavat. Ja vielä kun on uuden talon myötä ihan kiitettävästi tätä asuntolainaa kontolla, niin tuskin voi kovin pitkään pois töistä olla vaikka kuinka haluaisikin. :(

Ootteko tutustuneet muuten oman äitinne äitiyskorttiin teidän raskausajaltanne? Meillä oli äitini kaivanut jostain laatikoiden kätköistä oman korttinsa ja sitä vertailtiin nyt tähän omaani tuossa yksi päivä. Oli aika hauskoja samankaltaisuuksia, mm. siinä 22 viikon kohdalla hurja painonnousupyrähdys meilä molemmilla vaikka muuten aika tasaista nousua. Muutenkin painonnousu näyttäisi menevän aika samaa tahtia. Kiva verrata sitten omaa ja tulevan vauvan neuvolakorttia =)

Yritän tehdä jotain hyödyllistä ja ahkeraa tänäänkin.. Mennyt vaan aamupäivä taas tässä tupeksiessa :kieh:

Zucchero 34+2
 
Kyl te ootte kerkeeväisii... Vitis no naksumisest sen verran et tästä on naksunu koko ajan niin kauan ku on liikkunukki... Vissii on iha normaalii venyttelee raajojansa ja sielt naksuu:)
Pikaset neuvola kuulumiset
Painoo täl hetkel tasan 80kg :whistle:
sf: oli 32cm
Lapsivettä normaali määrä
Raivotarjonnassa oli ja tosi alhaalla... Sänky hommat ei kuulemma ehkä onnistu enää=)
Sykkeen kuunteli ja oli kuulemma tasasta pompotusta ei laskenu olleska...
Liikkeet ++
Hemppaa ei otettu
Paine oli 114/60
Pissa oli puhdas.
Arvioi et vauveli olis pienempi kun esikoinen...
Kohdunkaulan kanvaa jäljel viel sentti
Kohdun suulle ei päässy koittaa ku oli masukin pää tiellä!!!
Lekuri neuvola siis oli siks vähä tollee erilainen.
Ens viikolla taas normiin neuvolaan!
Nyt jatkaan muualle!
elohiiri ja masukki rv 36+1 :heart:
 
kotona ollaan, mut täysin vuodelevossa. Ens viikolla saa alkaa taas rasittamaan itseään pikkuhiljaa. Supistelee edelleen, mut ku ne ei kerta ole kypsyttäneet synnytyskanavaa enempää mitä on tähän asti, ni pääsin kotiin. On s e kivempi olla kotona kuin sairaalassa...

täytyy mennä lepäämään, meni niin kauan ku luin teidän muiden kuulumisia. Anteeksi etten jaka kommentoida juttujanne... :ashamed:

hippos ja sulo 33+3
 
Mites teillä on,onko paikat auenneet..mulla rv vajaa 33 ja paikat auki 1cm verran.Viime viikolla kolariin jouduin ja siitä tulikin kiire lanssilla sairaalaan kun meinas synnytys käynnistyö,siinä tuo kohdunsuukin pääs aukeamaan.

Saatiin kuitenkin supparit loppumaan,nyt iisisti pitäis olla loppu aika.

Niih,iisisti näiden 5 pienen muksun kans. :D Ei tässä paljon levätä :D
 
snodgrass
Jahas, nyt alkaa olla hankintapuoli aika hyvällä mallilla... tänään sain hommattua vauvalle oman valokuvakansion ja löysin myös onneksi vielä samanlaisen vauvakirjan kuin esikoisellakin on (ei tuu sitten myöhemmin mitään sanomista... =) ) Kotona sitten onkin vielä paljon puuhaa. Siihen liittyen synnytysinto ei vielä ole suuren suuri, kun ei ole täällä paikat vielä valmiina. Alan (luulisin ) sitten kahden viikon päästä odotella enemmän.

tinii sulle :hug: ja voimia sairastamiseen! Eihän se kivaa ole koskaan, mutta ei varsinkaan nyt.

elohiiri kuulostaa siltä et sullakin alkaa jo paikat oleen aika valmiina lähtöön...

hippos kiva että pääsit nyt edes kotio lepäilemään. Maltti lienee valttia nyt.

multakussu tsemppiä lepäämisyritykseen!! Kuulostaa hurjalta tuo kolari, toivottavasti ei sattunut kehenkään pahemmin.

zucchero olit sitten ollut ahkera... mullakin tuo pyykkikasa tossa odottaa sitä silitystä... Kuulostaa kivalta toi haikaranpesävisiitti. Enpä usko että meidän äidillä olis enää tallessa neuvolakorttiaan, mutta muuten ollaan kyllä kokemuksia vertailtu. Siinä ainakin ollaan oltu samanlaisia, että kauheeta pahoinvointia ei ole alkuraskauksissa ollut kummallakaan.

Jahas, nyt kahvikupponen ja sitten hommiin!

snodgrass ja neponen 36 (poks =) )
 

Yhteistyössä