Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Fujin jaksamista! Saanko udella, että miten keskenmenosi todettiin? Toivottavasti kuitenkin pian elämä helpottaisi ja saisit uuden plussan. :)

Neuvolasta meillä on joku laajennettu perheen terveystarkastus, jonne isäkin kutsutaan mukaan. Meillä ei kuitenkaan lastenisä halua tuonne, kun kävi jo esikon kohdalla ja koki sen turhaksi. Siellä ei oikeasti mitään tehty, eikä kysytty johon minä en olisi osannut vastata. Hieno ajatus kyllä, että isäkin otetaan jollain muotoa mukaan neuvolaohjelmaan, mutta toteutus meillä päin on vielä hivenen heikko. Ultriin isä tulee vaihtelevasti. Nyt ei tullut tässä raskaudessa nt-ultraan, viime raskaudessa oli kaikissa lääkärikäynneissä. Ei ole vielä varma haluaako rakenneultraan mukaan, mutta kun siellä saisi ehkä tietää sen sukupuolen... No, ehkäpä tuo nyt sitten osaa päättää ennen huhtikuun loppua. Toisaalta, tuon miehen työ on sellainen, ettei siitä saa muutaman tunnin vapaita, joten jos ei vapaapäivä satu olemaan tai ei saa pyydettyä sitä vapaaksi, niin meillä ei välttämättä ole varaa ottaa koko päivän palkatonta vapaata hänelle.

Nt-ultra on ainakin täällä meillä päin otettu multa ja kaikilta tutuilta alakautta. Ei se oo mun mielestä paha asia ollut, toki viimeksi vähän epämukavaa kun lääkäri alkoi sillä anturilla tökkimään, että sai vauvaan eloa. Ja tuleepahan siinä samalla sitten tsekattua muutenkin tilanne, vaikkei näillä viikoilla yleensä mitään tsekattavaa olekaan.

Liikkeitä oi niitä ihania liikkeitä on nyt ekaa kertaa tuntunut täällä! <3 Tässä yks ilta olin mahalteni (ei pysty enää kohta) ja juuri syönyt, niin selkeästi siellä joku möyrysi. Olin aivan ihmeissäni, että mitenkä jo näillä viikoilla, kun esikosta tunsin vasta joskus rv18+, mutta ei siitä voinut enää erehtyäkään. Nyt ei ole sen jälkeen tuntunut, mutta eipä se vielä näillä viikoilla haittaa. Tuntui siis sellaista pientä hipsutusta ja pyörimistä vatsanpohjalla.

ON vähän omia kuulumisia. Mä sain tänään varmistettua itselleni loppukevääksi työkokeilu-paikan, kun olen tässä hetken ollut työttömänä. Jee! Mullahan ei oo ollut oikeutta päivärahoihin kielteisen työvoimpoliittisen lausunnon takia ja nyt on ihanaa kun vihdoin sain tämänkin asian järjestymään. Työkkärin tätikin sanoi, että kun olen mammalomaan asti päivärahoilla, niin saan äp-rahan haettua siitä tuen määrästä. Tietääkö tästä kukaan mitään? Mielenkiinnosta vain, kun olin jo valmistautunut minimiin... Ja onhan tää muutenkin ihana päästä "töihin", kun mua ei oo tehty vain lojumaan kotona. Vihaan toimettomuutta.

Raskaus on edennyt normaalisti, eikä siitä nyt oikein mitään ihmeempää sanottavaa ole. :) Masun kasvatusta. <3

Emma-Ria 13+1
 
Nyt vain omia kuulumisia, palaan muihin juttuihin myöhemmin paremmalla ajalla. :)

Nt-ultra siis takana, ja kaikki oli hyvin! Vaavilla mittaa päästä pyllyyn 5,7cm ja turvotus 1,1mm. Kovasti heilui ja venytteli, oli vilkas toisin kuin isoveljensä samaisessa ultrassa. :heart: Kaikki tärkeimmät rakenteet näytti normaaleilta, vaikka niihin ei vielä tarkemmin keskitytty.

Ultrannut kätilö oli ihana, teki tutkimuksen huolella ja sanoi, kuinka ihanaa hänestäkin on kun usean keskenmenon jälkeen kaikki on viimein hyvin. :heart: Yhden ultrakuvan voisin laittaa illemmalla.

Kävin yksin tuolla, koska mies ei voi kesken päivän lähteä, joten olisi pitänyt käyttää lomapäivä tai olla palkattomalla. Mulle oli ihan ok käydä nyt yksin, rakenneultraan olisi tarkoitus miehenkin tulla mukaan. Siihen on noin 2kk aikaa. :)

Empuuu rv 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Eka ultra käyty ja koettu, oli ihanaa :) Tosin joudun/saan mennä ens viikolla uudelleen kun oli kuulemma liian pieni jotta niskaturvotusta voidaan vielä mitata. Joten jouduin myös uusiin verikokeisiin.. Mutta hengissä edelleen :)
42,5mm laski ultran tehnyt kätilö, kovaa se ipana siellä heilutteli käsiään. Nyt jopa mieski uskoo että vauveli tulossa!

Viikot putoskin alustavasti viikolla (eli lisäviikko huonoa oloa tiedossa, hyi), mutta katsotaan.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikka!

Mulla oli neuvola tiistaina ja sain ekaa kertaa kuulla sydämen jumputukset:) 150 kertaa minuutissa oli baabyn sykkeet.
Paha olo alkaa hellittää, mikä on kiva:) Tissit on vähän arat ja välillä tulee repäisykipuja ja jomoja alamahalle ja selkään. Siinäpä ne oireet, mutta kait ne vähenee just näillä viikoilla muutenkin.
Uskomatonta,että huomenna alkaa "jo" rv 15??!!

Töissä oon kertonu nyt kaikille, jotka on asiasta vihjaillu..Kuulemma naamasta näkee;) On mulla kyllä mahakin kasvanu, liekkö turvotusta vai läskiä;) Tuskin vielä vauvamahaa ainakaan paljon, vaikka kait se alkaa kohta kohtukin kasvaa siihen malliin,että näkyy?? Kohtua en itse tunne,mutta en kyllä uskalla painellakkaan kovaa..Inhoon tosi paljon mahan painelua, gynelläkin aina ihan kankeana,kun alkavat sorkkia mahaa. Jotenkin tuntuu vaan pahalta ja aristavalta.

Ihanaa,tänään on paistanu aurinko!! KEVÄT:)


Terkuin Moonan ja Napura 13+6

Ai niin: Np-ultrassa kätilö mittasi sen pää-perä mitan ja lisäksi B-mitan (pään mitan). Mun kamuilla ei ole tuossa ultrassa mitattu kuin pää-perä. Sitä kysyisinkin, että onko teillä mitattu nuo molemmat myös ja mitkä oli mitat? Mulla oli pää-perän mukaan viikkoja silloin 12+5 ja päämitan mukaan 12+1. Tämä kätilön mukaan normaalia,että päämitta tulee perässä..Kokemuksia, jos löytyy:) Sorry, jos selitin vaikeesti:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
voihan menetykset, jaksamista!!!

käväsin ylimääräsen neuvolan inhottavien tuntemusten takia, juilimista, vihlonta yms. kuulemma kasvukipuja koska kohtu on tosissan taakse kallellaan. salamatkustajan syke 136-150 viimeksi 146-156 olen varma että poika vaikka on tyttö olo? hassua :D pissassa ol isanomsita, hemppa laskenu, paineet hyvät ja painoa ei ole tullu yhtään, nytsentään ollu tippunu.

6 pvä työ rupeama takana, pääsiäiseksi seuraavan kerran 4 pvä tosissan juoksemista. siite 2pvä vapaata ja7pvä tuuraus.

nuoremman pojan kans oltiin miehen työpaikalal ruottiss.a laski donitseila mäkeä ja syötiin, tampparilla ajelua yms :D kotia ku päsätiin tirsat ja leivottiin kanelipullaa. hieman veto pois ku lentsua pukkaa päälle, pyh!

tintta iita ja salamatkusta 15+2
 
Heräsin yöllä siihen että makaan valtaisassa verilammikossa... Kipuja ei ollut eikä edelleenkään ole ja nyt verinen vuoto hieman laantunut. Kohta startataan kohti äippäpolia ja toivottavasti ultrassa näkyy vielä sykkivä sydän :')

No ei voi muuta kuin olla kohtalonsa orja ja hyväksyä tosiasiat. Onneksi mies lupautui mukaan vaikka sillä työt odottaa...
 
Voi ei, Mirka J.! Toivottavasti siellä vaan joku hematooma vuotaa ja pikkuisella olis kaikki hyvin! Pidän peukkuja!

Tiia: Mulla ei ole aivan vastaavaa tilannetta, sillä olen 29-vuotias eikä kukaan sillä tavalla ihmettele lasten hankkimista, pikemminknin päinvastoin. Haluan silti sanoa, että muista, että AINA ja joka iässä löytyy ihmisiä jotka arvostelevat ja jeesustelevat toisten ihmisten elämällä. Eli ihan sama mitä teet, aina löytyy sellaisia ihmisiä, joilla ei taida muuta tekemistä olla kun moinen paskanjauhanta.

Joten nyt vaan yrität muistaa, miten hieno lahja on saada lapsi nuorena (ja ethän sinä nyt kuitenkaan mikään teinityttö ole) ja keskityt hyviin puoliin! Nyt jo vaan opettelet sulkemaan muiden ihmisten mielipiteet ulkopuolelle ja pää pystyyn! Mitä aiemmin sen taidon opettelee sen parempi, siitä asenteesta on apua loppuelämän :)

susu_v 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Mirka J:lle voimia. Jos vuoto laantuu jo ja joukossa ei ole ollut hyytymiä niin lienee joku hematooma. Ne vuotaa aikansa ja muistuttavat itsestään todennäköisesti pitkin raskautta :( Pelottavia ja inhottavia.

Itselle ei sen kummempia kuulu. Maha kulkee mukana ja asukkaan mukanaoloa ei oikeastaan huomaa, kun kuvotus on hiljalleen poistunut. Nyt on lisäksi koko porukka räkätaudissa, niin mitään ylimääräistä ei oikein jaksa ajatella.

Rontsu 12+1
 
Heräsin yöllä siihen että makaan valtaisassa verilammikossa... Kipuja ei ollut eikä edelleenkään ole ja nyt verinen vuoto hieman laantunut. Kohta startataan kohti äippäpolia ja toivottavasti ultrassa näkyy vielä sykkivä sydän :')

No ei voi muuta kuin olla kohtalonsa orja ja hyväksyä tosiasiat. Onneksi mies lupautui mukaan vaikka sillä työt odottaa...

Mulle käyny noin jo parina eri yönä, ensimmäisellä kerralla menin aivan paniikkiin ja heti aamulla kaahattiin päivystykseen. Kaikki silloin hyvin, lääkäri ilmoitti että ultrassa näkyi pieni hematooma.. Toisella kerralla en enää edes jaksanut huolestua kun sama vaiva kuitenkin.. Mullakaan ei mitään kipuja ym, vain suuri verenvuoto joka sitten on aina loppunu aamutunneilla viimeistään..
Ymmärrä todella tunteesi, toivotaan että ei olisi mitään vakavaa :)

Metkupapunen 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, Mirka J.! Toivottavasti siellä vaan joku hematooma vuotaa ja pikkuisella olis kaikki hyvin! Pidän peukkuja!

Tintta iita: Mulla ei ole aivan vastaavaa tilannetta, sillä olen 29-vuotias eikä kukaan sillä tavalla ihmettele lasten hankkimista, pikemminknin päinvastoin. Haluan silti sanoa, että muista, että AINA ja joka iässä löytyy ihmisiä jotka arvostelevat ja jeesustelevat toisten ihmisten elämällä. Eli ihan sama mitä teet, aina löytyy sellaisia ihmisiä, joilla ei taida muuta tekemistä olla kun moinen paskanjauhanta.

Joten nyt vaan yrität muistaa, miten hieno lahja on saada lapsi nuorena (ja ethän sinä nyt kuitenkaan mikään teinityttö ole) ja keskityt hyviin puoliin! Nyt jo vaan opettelet sulkemaan muiden ihmisten mielipiteet ulkopuolelle ja pää pystyyn! Mitä aiemmin sen taidon opettelee sen parempi, siitä asenteesta on apua loppuelämän :)

susu_v 12+2
tiialle? :D vaikka ei siinä meläki salamatkusta ;)

mirka j voihan! toivoma että joku pintasuoni ärtyny, halit!!!!
 
Tiia_ Itsekin vasta 22 tai kesällä kerkeen täyttää 23v. Meidän suvussa niin isän ku äidin puolelta lapset tehty nuorina. Alan pikemminki olee jo "vanha" lapsentekoon :D
Mutta sitten taas muut ympärillä olevat ihmiset tuntevat osakseen arvostella "nuoria" äitejä. Jos jollain on tapana tehdä lapset 40 vuotiaana ni mulle ihan sama, en mä mee niille valittaa et oisko kannattanu lapset tehä jo vähän aijemmin. Ja toivon vastaavasti ettei mulle tulla valittamaan mun päätöksistä.
Tähän hyvä motto: elä ja anna toisten elää :) mulla se periaate et jokaiselle joka mua arvostelee niin näytän myöhemmin että ovat väärässä etteikö muka nuori äiti voi hoitaa lapsia.. Jättää muuten omaan arvoonsa tollaset :) Aina löytyy jostain jotain valitettavaa.
Toi on jo jotain aivan kauheeta et abortista käydään puhumaan, suorastaan sairasta! ethän säkään mikään teini enää ole. Pää pystyyn vaan ja näytät niille jaskan jauhajille kun vauva syntyy, että mistä sutkin on tehty :) Toivottavasti tajuavat pyytää anteeksi.. :hug:


Ja vielä hyvää naistenpäivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Moni käynyt ultrassa, onnittelut hyvistä kuulumisista! :heart:

Eilinen ultra tehtiin yllätyksekseni vatsan päältä. Sanoi kyllä, että jos ei näy niin sitten toista kautta. Kaksi aiempaa nt-ultraa tehtiin alakautta, ja varhaisultrat yksityisellä sekä keskenmenonjen yhteydessä tehdyt ultraukset on tehty myös alakautta. No, hyvä juttuhan tuo vaan oli, ei siinä ole kamalan kiva makoilla sauva alapäässä. :D

Mirka J. Toivotaan että pieni on siellä kunnossa, ja vuoto olisi harmitonta. :heart:

Fujinille pahoittelut! :hug:

Hyvää naistenpäivää! :wave: Ihanan näköinen päivä onkin!

Empuuu rv 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Wuhuu!!!
Kaikki hyvin :')
Puhuttiin miehen kanssa jo matkalla,että kyllä tästä menetyksestä selvitään. Mutta siellä pikkunen oli jo aamujumpalla kun ultraan päästiin :)
Ei mitään syytä vuodolle löytynyt¿
Nyt kuitenkin varuiksi PLV näytettä antamaan että saadaan oikeat antibiootit (sain jo siis yhdet mutta ne pitää vaihtaa jos onkin kyseessä vitsis).
 
sohvi35
Mirka J. Hieno juttu! Onneksi selvisitte (selvittiin :) ) säikähdyksellä :flower: Kun täällä ollaan kirjoiteltu jo tovi niin myötäelää toistenkin asioita.

sohvi35 (12+6)
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Mirka J Ihana kuulla, että vaavilla kaikki kunnossa!!! :heart:

Tiia_ Kaikilla on aina oma mielipiteensä sanottavana... Milloin olet liian nuori tai liian vanha johonkin! Anna niiden vaan mennä toisesta korvasta ulos. Mutta toi on jo törkeetä, että joku tulee ehdottamaan sinulle aborttia!!! Mä oisin varmaan vetässy päin näköä sitä henkilöä.

ON Käyn tänään kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa, kun on niin epävarma olo... Toivottavasti jumpsuttaa ja kovaa :) Jälleen kerran kiitos myötätunnosta! :hug:

Kirskis ja Namu 13+2
 
Mirka J ihanaa, että kaikki oli kunnossa! :heart:

moonan täälläkin on otettu molemmista lapsista vain pää-perämitta. Oliko sulla epäselvyyttä LA:ssa? Jos ne sen takia katsoivat sitä b-mittaa? Vai sanoiko ultraaja mitään, miksi senkin mittasi (vaikkei se kai haitaksi ole)?

Tiia_ meillä ei juurikaan kukaan sanonut mitään, kun esikoista odotin. Olin tuolloin 21-vuotias. No, miehenisä repi ensin pelihousunsa, eikä puhunut meille mitään melkein kuukauteen, mutta annettiin anteeksi. Anoppi oli juuri kuollut. Ihana, rakastava pappa siitä kuitenkin tuli. Myöskään lapsen syntymän jälkeen ei kukaan juurikaan koskaan ole sanonut mitään. Neuvolassa kerran ihmeteltiin, ettei poika voi kasvaa PELKÄLLÄ rintamaidolla niin kovaa tahtia. Hohhoijaa... Ja äiti-ryhmässäkään ei kukaan koskaan mitään sanonut, vaikka selkeästi olin nuorin. Ihmettelyjä tosin usein tuli, että "oletteko olleet niinkin pitkään yhdessä?" "ai teilläkin on vauva-vakuutus?" yms...

Nyt tässä raskaudessa onkin sitten tilanne ollut eri. Oma isäni on suoraan sanonut mulle, että enkö kuitenkin hakisi keskeytystä, olenko ihan varma päätöksestäni yms... Sikäli hassua, kun tilanne on se, että ikää on enemmän, esikon kanssa on mennyt hyvin, ja mieskin on sama kenen kanssa lisäännyn. OIkeastaan kukaan muu äitini (ja äidin puolen suvun) ja mieheni lisäksi ei ole hyväksynyt tätä toista lasta. Meillä on toki ollut vaikea pätkä miehen kanssa, mutta kyllähän se loukkasi kun isäni kysyi jopa, että "onkos se X sen lapsen isä edes?". Tarvitseeko edes sanoa, että sinne suuntaan ei juuri tällä hetkellä olle yhteyksissä? Neuvolassa kyllä ovat suhtautuneet iloisesti toiseen lapseen ja ystävät olleet tukena, mutta kyllähän se satuttaa, kun miehen suku ja isäni ei halua meille toista lasta (ihan kuin se heidän päätettävissään olisi).

Emma-Ria 13+2
 

Yhteistyössä