Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

susu_v: Mulla niskat vetää niin lukkoon että yöllä on ihan "halvaantunut" olo eli joku hermo vetää kai niin lukkoon että tekee liikkumisesta mahdotonta : / Se on pelottavaa se!

Fb:stä: Oletteko jakaneet kuvia siellä mahoistanne? Jotenkin itse vielä kahden vaiheilla viittiikö vai ei :D

Jotenkin toi liikkeiden tunteminen on ollu hirmu hiljasta tällä viikolla : / Toivottavasti vaan viihtyy kintut selkäpuolella!

Kohta poksuu jo 18+ :O Hui kauhia! Mihin tää alku aika meni!?


(tänne varmaan voi ainakin hyvällä mielellä lisäillä kuvia :D )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Mä en ajatellut tälläkään kertaa julkistaa raskautta FB:ssa, joten mahakuviakaan en laita. :D Huomenna kerrotaan ehkä miehen vanhemmille ja sisaruksille. Eilen tuntui illalla mooonta liikettä. :heart:

Empuuu rv 15+5
 
Metis, joo ei tuollainen niskajumikaan kuulosta kovin kivalta! :/

En oo facebookissa raskaudesta puhunu enkä sellaisia statuspäivityksiä laittanu, vaikka kaikki sellaiset kaverit ja tutut joita säännöllisesti näkee tietääkin asiasta. Ihan "julkista" tietoa jo, mutta ei tunnu luontevalta laittaa ainakaan vielä sinne näin henk.koht. asiaa. Ehkä sitten jossain vaiheessa kun masu on jo komea pallo, saatan harkita kuvan lisäämistä..

Liikkeitä en tunne vielä, vaikka oonkin vähän yrittäny niitä kuulostella.. Kaikenlaista pientä vihlontaa ja pieniä särkyjä alavatsalla tuntuu kyllä välillä ja ilmavaivat on hillittömät, joten vaikea näin esikoista odottaessa edes tietää mikä tuntemus on mitäkin..

susu_v 15+3
 
Heippistä ja hyvää pääsiäistä!

Liikkeitä on täälläkin tunnusteltu, mutta en vielä luokittele niitä muuksi kuin ilmavaivoiksi :LOL: Toisaalta en ole huolissani, kun viime neuvola käynnillä näkyi kaksi "pyörremyrskyä" mun mahassa. A:lta terkkari ei meinannut löytää sykettä, kun liikkui ja temmelsi hulluna :heart: Voipi olla tukalat olot kun alkaa tuntuu liikkeet. Kohtukin oli jo navan kohdalla menossa, joten ei puhettakaan, että saisi enään salailtua tutuilta tätä raskautta. Pahaolo on helpottanut, enään satunnaisesti yrjöttää.

susu_v: Mä en pysty nukkuu enään selälläni, koska kädet puutuu. Ja mahallaan ei ole enään puhettakaan nukkua! Kyljellään oon yrittänyt nukkua. Mulla on helpottanut oloa tyyny polvien välissä.

Mutta nyt tää tyty lähtee ulkoilee ulos tuonne ihanaan auringonpaisteeseen!

Sunshine ja pirpanat 17+0
 
Viimeksi muokattu:
mie laitoin maha kuvan ku juorusivat kovasti :D ihan piruuttani. muuten en ole naamakirjassa julkisesti raskautta kommentoinu. mamma ryhmässä on maha kuvia.

liikkeet tuntuu tosi selvästi joka päivä :) mahaltaan ei ole voinu nukkua pitkään aikaan. sellällään olo tekee huimauksen ja jalat puutuu, sama jos seisoo pitkään puutuu jalat. plääh.. kyljellään siis nukun.

lapset kävi virpomassa ,3h reissu kiertelivät kylän läpi :D hurja määrä karkkia ja rahaa myös ilosia pikku noitia, kummityttö oli noita vanhempi oli merirosvo ja nuorempi zorro :D vanhempi kummityttö oli lapsen vahtina ku valtatien ylityksiä oli muutama. vaikka osaha ntuo koululainen mennä mutta ei nuorempi välttämättä hoksaa.
 
Mä jouduin poistamaa mun kirjotukset. Pelkäsin koko ajan että joku tuttu ettii mut kaikilta keskustelupalstoilta ja niin siinä kävi. Ajattelin poistaa ettei aiemmista jutuista juoruta mitään ja yritän tästä lähtien kirjoittaa vain sellasta mitä olrn valmis jakamaa ihan joka ikisen tuntemani ihmisen kanssa. Ärsyttää tälläset uteliaat ihmiset, mutta niitä aina löytyy.

Muuten täällä kaikki melko hyvin

Tiia_ 16+2
 
piupiuu Millaista työtä teet? Kiva kuulla, että sinulla on ymmärtäväinen pomo! Mä olen sitä mietä, että kipeänä ei pidä töissä olla. Tuskin se työnantaja mitään erityiskiitosta ja palkintoa antaa, jos kivuistaan huolimatta töitä tekee koko raskauden. Voin nimittäin kertoa, että esikoista odottaessa kävelin aina itku silmässä kotiin, kun sattui niin paljon. Ei ollut sen arvosta ja onneksi tajusin hakea sairaslomaa.

Facebookkiin en tule julkaisemaan raskautta eli luonnollisesti en mahakuviakaan jakele siellä. Kerron sitten, kun vaavi on syntynyt maailmaan.

Tiia_ Onpa tyhmä ja ärsyttävän utelias ihminen! Toivottavasti sillä tyypillä soisi kellot, kuinka tyhmästi on tehnyt! Mukavaa, että jatkat pinossa ja toivottavasti saat täältä vertaistukea, vaikka kaikesta et pystykään kertomaan. Mulla on myös tuo tunnistautumisen pelko ja siksi en ole edes synnytyssairaalaa kertonut julkisesti.

ON Flunssa yrittää kovasti iskeä. En tykkää olleskaan! Liikkeitä en ole kai vieläkään tuntenut. Joitakin tuntemuksia on ollut, mutta ei ehkä sittenkään vauvan liikkeitä. Mielikuvitus ja kropan oma elämä tuottaa luuloja...

Kirskis ja Namu 16+3
 
Nyt taas kun muistais mitä on lukenut...

Memelle onnittelut hyvistä np-ultra kuulumisista.

Miksa Easywalkerit on kyllä ihan nappivalinta :D meillä oli ne kun kolmonen synty ja kakkonenkin nukku vielä päikkärit vaunuissa. Talvivauvoja kun meillä ollut niin tuli kokeiltua lumessa työntäminen ja oli helpommat työntää kuin meidän Brion yhdistelmät.

Me kokeiltiin aika monet tuplat ennenkuin ostettiin vaunut. Ite huomasin ja kaverin rattaita työntäessä totesin myös, että pitkälle tai ainakin itselleni sellaset päälleikkäin istuttavat oli huonot kun jalat potki joka askeleella sitä alempaa istuinta tai sitten työntöasento olis ollu todella erikoinen. Kannaattaa siis itse käydä ajelluttamassa niitä vaunuja, jotta tietää onko niitä hyvä työntää.

Meillä on esikoisen Brion yhdistelmät edelleen käytössä ja samoja vaunuja käytetään tällä viimeiselläkin. Tosin kankaat olen uusinut kun alkuperäinen kuomu meni rikki. Hyvät vaunut siis aikanaan ostettiin, ei oo mikään muu kuin tuo kuomu hajonnut ja sekin omaa tyhmyyttä. On ollu toosi kovalla käytöllä ja edelleen pelittää aivan kuin ennenkin. Reilu 7 vuotta ollu liki joka päiväsessä käytössä =) kauhee myyntipuhe :whistle: sorry.

Tiia mulla kävi ihan samalla tavalla kolmosen kanssa, silloinen kaveri tunnisti mut palstalta ja levitti meidän uutista ilman lupaa. Juoduin kanssa ite poistamaan tekstit netistä. Todella inhottava tilanne : /

Mahan kasvu tajuton pallo jo nyt, justiinsa hääkuvia katselin 2. odotuksen ajalta niin samankokoinen maha nyt kuin silloin rv20. En ymmärrä miten en oo vielä vanhemmille kärähtäny. Heillä nyt muita murheita niin "uskalla" heitä järkytttää tästä 4. muksusta. Toppatakkikaan ei enää piilota mitään :headwall: on mulla kyllä noi edellisetkin kaks raskautta näkynyt todella aikasin.

Painon nousu ei tietoa kun 2. neuvola vasta torstaina eikä kotona ole vaakaa... voin kyllä järkyttyä neuvolan vaa'alla sen verta tulee syötyä :ashamed:

Liikkeet on tuntunut jo muutamia viikkoja ja joka päivä tuo muistaa äitiä tökkiä. Eilen illalla sain vastauksenkin kun tökin massua potkujen jälkeen :heart: kauheita karuselleja olleet nuo muutkin ja eipä näytä tämä siinä kerhossa toiseksi jäävän =) Nytkin tökkii tuonne masuun, illalla on varsinkin tosi aktiivinen :heart:

Raskaudesta tietävät kummankaan vanhemmat ei edelleenkään tiedä, omilla vanhemmilla oon käyny useastikin mutta heidän tilanne huomioiden en nyt viiti "järkyttää" kuten aikasemmin kerroin. Miehen vanhemmilla ei olla käyty koko raskauden aikana vaikka tuossa naapuripitäjässä asuvat, puhelimessa ei olla koskaan raskautta paljastettu eikä kyllä paljasteta nytkään.
FBssä en siis todellakaan ole tästä huudellut enkä huutele :kieh: ilmotan sinne sitten kun vauva syntyy, en aio edes sukupuolta kertoa kun kaikki sitä tyttöä melle toivoo... |O sain siitä siis kuulla jo edellisen pojan jälkeen.

Sokerirasitus en joudu sinne nytkään, viime raskaudessa jo synnärillä ihmeteltiin, että taidat kyllä olla ainut kuntalainen joka ei tuossa iässä ole rasitukseen joutunut. Saan vapaaehtosesti siihen mennä jos haluan ja jotenkin olis kiva käydä kerrankin kattomassa omat arvot... jotkut pitää hulluna :)

Kirskis koskas teille tuloksia luvattiin? En huomannu tuolta tekstistä joten anteeksi jos olet sen kirjoittanut. Kiva, että punktio meni "kivuttomasti".

ON Kauhulla odotan kuinka selkä kestää tämän raskauden. Toisissakin raskauksissa on ollut selän kanssa ongelmia, mutta viime kesänä totaalisen selkälukon takia kun selkä kuvattiin löydettiin välilevyn pullistuma sekä spondyloosi (tms.) Nyt jo selkä välillä ilmoittelee itsestään ilkeästi, kun muistaa vaan ettei kumarru eteenpäin päivät menee hyvin. Mutta mitenkäs sitä kyykit kun maha rupee olemaan tiellä... noo onneks tulee kesä ja mies on sitten illat kotona, jätetään tavarat maahan saa nostaa ne kun tulee kotiin :LOL: katotaan miten mä tosiaan nauran muutaman kuukauden päästä : /

Selällään ei voi nukkua kun kädet puutuu kuten tais sunshinekin kirjottaa. Mä sitten pyörin koko yön kun mikään asento ei oo selälle hyvä, tuttua puuhaa tosin en mä oo kokonaisia öitä nukkunu 5 vuoteen :|

Maha on siis valtava kohta ei mahdu mitkään vaatteet päälle, ja kaikki mammavaatteet kerkesin kolmosen jälkeen myydä kun ei pitänyt enää masua kasvaa. Kotona on päällä kesähousut mutta ulos ei viittis enää ostaa uusia housuja muutamalle viikolle.

Muuten olo on aika energinen huomaa, että alkuraskauden väsy on väistynyt ja nyt alkaa virtaa taas olemaan. Joinain aamuina tulee kyllä vielä etominen vastaan ja täytyy ihan töitä tehdä, että jotain saa mahaan ennenkuin menee oksun puolellle. Närästyskin on antanut ensi vihjeitä jälleen tulevasta, saa varustautua taas Rennie paketeilla. Maksimi annoksen edellisessä raskaudessa vedin päivittäin :$ on kyllä inha vaiva sekin.

Hmm, eiköhän tässä ollu taas romaania kerrakseen :popcorn: päivittäin käyn lukemassa mutta ei ehdi kirjottaa.

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille syysmasuille

Orchid ja Taotao 14+? :confused:
 
En tahtos kertoa työpaikkaani, just sillä, ettei käy niinkuin tiialle :)
Mutta todella hermoja raastavaa, pomokin jo sanoi, että nyt loppu, ja käski pyhien jälkeen lääkärin juttusille.

Masun kasvu on tasaantunut onneksi :LOL: Näyttäisin 38.viikolla olevalta, jos olisi kasvanut samaa tahtia kuin alussa. Kohtu on vasta nyt alkanut pullottaa mukavasti :) Kasvukipuja on aina välillä, eilen oli taas enemmän. Imuroidessa alkaa tuntumaan ikävältä menkkamaiselta, joten mies saa meillä sen puolen hoitaa :)

Tästä on varmaan jo käyty keskustelua täällä, mutta löytyykö napalävistyksen omistavia? Mitä meinasitte tehdä niiden kanssa? Itse jouduin jo pidemmän korun vaihtamaan, mutta luultavasti otan koko korun pois sit kun napa alkaa pullottamaan ja aina välillä tökkään korun siitä läpi, ettei menisi umpeen :) Oli meinaan älyttömän tuskainen paranteluoperaatio aikoinaan kun lävistyksen otin, meni reipas puoli vuotta :D

Piupiuu 14+5
 
Äitiyspakkauksesta... Taidan jättää tälläkertaa ottamatta, vaikkakkin kaikki edellisiltä jääneet on tullut jo hävitettyä. Mun mielestä myöskään tänä vuonna vaatteet ei jotenkin näytä silmään niin ihanilta.

Kummitytön äitillä ois kasapäin meille vaatteita, tosin punasävyisiä (tyttö kävis siis hyvin ;) ). Sieltä saadaan myös pinnasänky, turvakaukalo ja yhdistelmät :D

Eilen kirpparilta tarttui mukaan ihan kiva määrä pikku bodeja ja ajattelin nyt pikkuhiljaa ostella pieniä neutraalin värisiä vaatteita ja sitten kun näkee kumpi sieltä putkahtaa niin ostella lisää.

Emme siis aio rakenneultrassa sukupuolta kysellä.

Meillä vauva saa nukkua ensimmäiset kuukaudet vaunukopassa meidän sängyn vieressä. Katson sitten ajan kanssa mihin pinnasänky mahtuu ;)

Hoitopöytänä saa toimia makuuhuoneessamme oleva arkkupakastin, joku kiva hylly vaan hoitotarvikkeille siihen viereen ;)

Miehen mielestä oli turhaa ostella vauvan vaatteita kun niitä muka sitten tulee joka tuutista, mutta se nyt onkin niin tylsä... Eikä ne bodyt maksanu kun 0,10€ kpl, joten mielestäni melkein ilmaisia ;D

Nyt kipin kapin ulos nauttimaan paisteesta !!!

Mirka J. & AkuElma 17+3
 
Mukavaa pääsiäismaanantaita!

Päätinpäs heti tulla kirjottamaan kuulumisia tähän pinoon :). Meillä neiti ollut pari päivää mahataudissa eikä omakaan olo kovin loistava ole ollut vaikkei mitään ole ulos tullutkaan.

Onkos kukaan paljuillut? Mä olin la illalla ja sain sellaset bileet mahassa aikaseks et huh huh, kohta aamupaljulle herättämään pikkuinen.

Väsymys vaivaa vaan edelleen, voisin vaan nukkua nukkua nukkua... tekis mieli käydä tarkistamas sokerit neuvolas ku se sokerirasitus on sit vast joskus 27 viikolla. Hb oli 127 viimeks et siit ei ainakaan johdu.

Jäipäs lyhyeks tämä käynti ku lapset huutaa uimaan joten moikka!

Hannis ja mansikka 17+3
 

Yhteistyössä