Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Odottajia yhteensä: 159
Poikaoloja ja -lupauksia: 13 / 22
Tyttöoloja ja -lupauksia: 20 / 24
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 12

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)

24.8.
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK

27.8.

Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS tyttöolo

28.8.
eufemia / 28 / 1. lapsi / LKS poikalupaus

31.8.
Taru_ / 22v / 1. lapsi / KHK-S poikaolo

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. lapsi /NKL
Tatti12 / 26v / 2. lapsi

2.9.
amelie`/ 33v / 2. ja 3. lapsi / TYKS Kaksoset
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL poikalupaus
EevaN / 28v / 3. lapsi / KOS Tyttölupaus
Emmm / 23v / 1. lapsi
Metis / 22v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo tyttölupaus

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo poikalupaus
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS poikalupaus
Tuuska / 27v / 3. lapsi / OAS tyttöolo

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
Gildanen / 20v / 1. lapsi / TYKS Tyttölupaus
kem-ma / 25v / 1. lapsi / KYS
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
moniq / 23v / 3. lapsi / JS
Passepartout / 33v / 4. lapsi / KSKS Poikalupaus
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / HYS
Tuikku13 / 27v / 1. lapsi / ulkomaat tyttölupaus

6.9.
CatMama82 / ?? / 2. lapsi / TAYS
Ditaz / 22v / 1. lapsi / K-HKS
Hannis81 / 32v / 3. lapsi / TYKS
Losa / 30v / 4. lapsi
moonan / 31v / 1. lapsi / JS poikalupaus
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK
suan / 24v / 3. lapsi / HYS tyttöolo
uusionni13 / 38v / 3. lapsi / JS

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
rios / 25v / 3. lapsi tyttölupaus
Sharona / 32v / 2. lapsi / Rooma poikalupaus
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / OAS Kaksoset

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS tyttölupaus
TarinaMarina / ?? / 1. lapsi

9.9.
Aikkuk / 27v / 1. lapsi / K-SKS
edna / 29 / 1. lapsi
hanja / 34 / 1. lapsi / EKKS poikaolo Poikalupaus
henttonen / 33v / 1.lapsi / KYS
miuu- / 24v / 1. lapsi / Jorvi
Takku-tukka / 21v / 1. lapsi / TAYS Tyttölupaus

10.9.
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
syysomppu2013 / 35v / 4. lapsi / KYS
Mayastina / 26 v. / 1. lapsi

11.9.
Cahlei / 32 / 1. ja 2. lapsi / NKL Kaksoset
Elsamiini/ 28v / 4. lapsi / SKS
Emma-Ria / 22v / 2. lapsi / PHKS tyttöolo

12.9.
Iisasin / 20v / 1. lapsi / HYS
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
Pringles / 39v / 3. lapsi / JS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS poikaolo
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi / PHKS Poikalupaus

13.9.
joanmarie / 25v / 1. lapsi
Kat-ja / 38 / 1. lapsi / KPKS
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS Tyttölupaus

14.9.
odo / 23v / 1. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS Poikalupaus

15.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS Tyttölupaus
dembsey / 32v / 3. lapsi
heituli / 33v / 3. lapsi
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
tuulihattu / ?? / 7. lapsi / LS
ötökkä~ / 21v / 1. lapsi / TAYS

16.9.
Delila / 29v / 4.lapsi
Empuuu/ 26v / 2. lapsi / KOS Tyttölupaus
MadDee / 21v / 2. lapsi / PHKS / poikaolo
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS tyttöolo
Nata83 / 29v / 2. lapsi / NKL Tyttölupaus
1609 / 20v / 1. lapsi / K-HKS Poikalupaus

17.9.
huns / 30v / 3. lapsi / SAS Poikalupaus

18.9.
eskapismi / 26v / 2. lapsi / TAYS tyttöolo
Rasula / 28v / 1. lapsi / LPKS
Supermassive / 21v / 2. lapsi / TYKS Poikalupaus
susu_v / 29v / 1. lapsi / VKS tyttöolo Tyttölupaus
Teriko / 34v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Wiitahepo / 31v / 1. ja 2. lapsi / PKSSK Kaksoset poikaolo
Allu13 / 29v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

19.9.
LoruLiisa / 30v / 2. lapsi / OYS Tyttölupaus
Eessii / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
Helmitoivo / 31v / 3. lapsi
Metkutin / 22v / 1. lapsi / PHKS Tyttölupaus
Plamsu75 / 37v / 1. lapsi / JS poikaolo
Rontsukka / 35v / 4. lapsi / JS
Santta / 30v / 3. lapsi / OAS tyttöolo
seinisipe / 24v / 2. lapsi Tyttölupaus
syysbeibi / 33v / 1. lapsi / KOS Tyttölupaus
äitiys ja onni / ?? / 3. lapsi / TAYS

20.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS tai Vas
Syysihme / 36v / 1. lapsi / VKS Tyttölupaus
Syysodotus84 / 28v / 3. lapsi / OAS
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi Poikalupaus
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS
jenttu / 32v / 3. lapsi / SatKs poikaolo Poikalupaus
loikkis / 33v / 1. lapsi / Tays
macudahakki / 28v / 1. lapsi / HYS
Makia / 22v / 4. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
miksa/ 28v / 3. ja 4. lapsi / TYKS Kaksoset Tyttölupaus ja poikalupaus
mirvax / 35v / 3. lapsi / SATK
Muftikka / 24v / 1. lapsi / VKS tyttöolo
Oubou / 21v / 1. lapsi / KYS Tyttölupaus
ziappa / 26v / 2. lapsi / TAYS

22.9.
Kuudes / 36v / 6. lapsi / TYKS
o_Ou / 28v / 2. lapsi / TYKS
Sanuli84 / 29v / 3. lapsi / OYS Poikalupaus
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS

23.9.
Aatoksia / 32v / 3. lapsi / TAYS
Dea / 24v / 1. lapsi / OYS
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS poikaolo Tyttölupaus
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP
syksy84 / 28v / 1. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
Nelistin / 25v. / 1. lapsi / Tyttölupaus

24.9.
piupiuu / 22v / 1. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
SaBiNe / 27v / 5. lapsi

25.9.
BeiBei / 23v / 1. lapsi / VKS
eternal-life / 23v / 3. lapsi / K-PKS
Leonis / 27v / 3. lapsi / TAYS
lyyli* / 28v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo
Orchid / ?? / 4. lapsi / KOS
Suklaasuu / ?? / ??

26.9./
fever / 26v / 2. lapsi / SATKS
Helluunen / 24v / 1. lapsi / TYKS
mammamammutti / 25v / 2. lapsi / KPKS Poikalupaus
niinaj / 21v / 1. lapsi / K-SKS Poikalupaus
ninnin / 32v / 1. lapsi / OYS
Qevnie / 26v / 1. lapsi / K-SKS
AnnMaria/40 v/1. lapsi/TYKS poikaolo poikalupaus

27.9.
Mammuska 83 / 29v / 2. lapsi / TAYS poikaolo Poikalupaus
Syksy2010 / 32v / 1. lapsi / KOS tai NKL
Rosalienism / 19v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

28.9.
Anna333 / 25 / 2. lapsi / KOS tyttöolo
Embula / ?? / 1. lapsi / TAYS
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi / TYKS poikaolo Tyttölupaus
serenade / 21v / 1. lapsi / TYKS tyttöolo Tyttölupaus
Taizu89 / 24v / 2. lapsi / JS
Papaya13 / 24v / 1.lapsi / KOS Poikaolo Tyttölupaus


29.9.
Hullu Amalia / 27v / 2. lapsi / JS
Nimia / 32v / 2. lapsi / TYKS
Adela / 26v. / 1.lapsi / TAYS

30.9.
kirsikka92 / 20v / 1. lapsi / PKKS poikaolo
Meme / 23v / 1. lapsi / OYS
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS Tyttölupaus
äityliini_85 / 28v / 3. lapsi / LPKS
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL tyttöolo

1.10
tiggeri / 33 v / 3. lapsi / K-HKS Tyttölupaus


Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta
miss_piggy
Fujin
melin
Masy
(Kirskis)

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Pientä varten
Supermassive - MUTSIS ON.
Qevnie - Silkkitassun päiväunet - Blogi | Lily
Rosalienism - Littlebig

Haluatko mukaan suljettuun FB-ryhmäämme?
Laita yv:tä suan:ille. Lähetä yv:ssä linkki omasta profiilistasi, jolla sinut tunnistetaan oikeaksi henkilöksi! Suan lisää sinut kaverikseen, jotta pystyy liittämään sinut ryhmään mukaan!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


1. ketju täällä
Tammikuun ketju täällä
Helmikuun ketju täällä
Maaliskuun ketju täällä
Huhtikuun ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
susu_v:lle kiitokset! :flower:

Niin se vaan on kohta toukokuu. Ei sinne syyskuuhun enää mahdoton aika ole. Arviolta puolet raskaudesta jäljellä. :D

Mirka J:ltä piti kysyä, että millä tavalla ne liikkeet kuvottaa sua, siis ihan fyysisestikö? :hug:

Empuuu rv 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta Susu_v :)
Täällä huomenna äippäpolikontrolli. Näkee onko pikkuisella kaikki hyvin. Ja onko hänen yksiönsä
kunnossa. Sukupuolta kysyn mutta saattaa olla etteivät kerro. Riippuu lääkäristä.
Saa nähdä minkälainen seuranta tällä kertaa tulee ja pystytäänkö estämään ennenaikainen syntymä jos sellainen uhkaa. Itsellä jotenkin varma olo et kaikki menee tällä kertaa hyvin vaikka hieman jännittääkin.

Mammuska 83 ja masukki 18+3
 
Huomenna rakenneultra - jännittää :D

Marakatti vaihtanu asentoa niin et on selkä mun napaa vasten ja voin kertoa et olo on välillä hieman epämukava, monottaa sisuskaluja niin et on krooninen vessahätä. Eilenillalla alko ihan jäätävä kutina jalkapohjissa ja välillä kämmenissäkin, täytyypi kysellä siel neuvolas huomenna. Aikasemmissa ei oo ollu hepatoosia ja se kai alkaneekin vast 30+ viikoilla - kokemusta jollain? Täytyy seurailla ku ei ainakaan viel ilmesty yöllä jnia häiritsemään.
 
Unohtu viime viestissä sanoa pahoittelut kirskikselle ja Masylle :hug:

Ultra takana :heart: Molemmilla oli kaikki ok. Sukupuolia ei näkynyt, kun olivat liian vilkkaita. Tällä hetkellä molemmat makoilee peräkkäin ja B potkii A:ta. Kuukauden päästä uusi kontrolli.

Ja kiitos susu_v uudesta pinosta.

Sunshine ja pirpanat 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos susu uudesta pinosta! Jos haluat kuvan ja kaikki muokkaukset mukaan, niin se onnistuu vielä. Sieltä huhtikuun pinon ekan postauksen alalaidassa on "lainaa". Kopsaat kaiken siitä tekstistä mukaasi, poistat alusta ja lopusta kohdat "QUOTE" ja tallennat. Päivitykset oli siihen asti ok, kun olen viimesimmän postaukseni tehnyt eli sen jälkeen tulleet päivityspyynnöt ei ole minun toimesta listaan tulleet.

Onnea hyvistä kuulumisista rakenneultrissa! :heart:

Suuri kiitos teille kaikille tsempityksistä ja myötätunnosta! :heart: Teistä on tullut kuukausien aikana tärkeitä ja olen saanut teistä voimaa. Nyt vain odottelemme jatkotutkimuksiin pääsyä.

Kirskis ja Namu 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja jenttu
Nonniin taas pitkästä aikaa jos jaksais vähän kirjotellakki.. Kiva kuulla muiden hyviä ultra ja neuvola kuulumisia :) Itellä oli kans rakenneultra viime viikolla, kaikki hyvin yksi kysta löytyi aivoista kuulema ihan normaalia eikä tarvi pelätä sen puolesta saatiin kumminkin vielä yks tarkistus ultra kun täälläpäin seuraavat vaikka ei kuulema muilla paikkakunnilla niinkään enään seurata ellei löydy useampia..
tyttölupaus saatiin :) kova on tyttö potkiin kyllä vähän pitkin päivää..

Takku-Tukka ja Pikkuinen 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia ja Plamsu75
Kiitokset susu_v uudesta pinosta!

Pikaisesti tulen kyselemään teiltä, että onko jollain muulla tälläistä jatkuvaa huimausta ja pyörrytystä? Tänään suihkussa pyörryin, en onneksi loukannut itseäni tai pientä mitenkään, tajusin mennä lattialle ennen kuin silmissä sumeni täysin. Sen tiedän että alhaiset verenpaineet mulla on, on ollut aina. Paineiden nostamiseen ei auta salmiakki, eikä mikään muukaan mitä oon koittanut (suolaiset ruuat ym.). Mikä siis avuksi?

metuva ja pallo 21+1
 
Susu_ v kiitos uudesta kuukausipinosta! Tästä me startataan sitten kaikki yhdessä se toinen puolimatka kohti syyskuuta =)

Tajusin töissä tänään, että mitä siellä masussa oikein tapahtuukaan...kun oikein tuntui epämukavalta tuumailin, että minkähän kokoinen pieni siellä oikein mekastaa ja nappasin kynätelineestä 20cm mittaisen viivottimen ja koitin ymmärtää, että herranjestas tämän mittainen asukas on ahtautunut tuonne miun masuun. Ihmekös, että vähän tuntuu epämukavalta :p Tunsin itseni ihan pöhköksi sillä hetkellä.

Vielä viikon verran jaksetaan, ja sitten ois rakenneultra lähellä, on se jännää miten sitä odottaa, ja pelkää yhtä aikaa niin kovin.

Eipä tässä muuta kuin jatketaan masun kasvattelua, joka vaan painaa ja painaa päivä päivältä enemmän.

Plamsu75 ja Pieni 19+4
 
Eilen käyty rakenneultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin. Painoarvio oli 328g ja kovin liikkuvainen tapaus oli. Mulle voi päivitää poikalupauksen. <3 Eli mun poikaolo piti paikkaansa. :D

Loppu viikko meneeki muuton merkeissä, joten kiirettä pitää. :)

Ens viikolla on neuvola ja paino noussu tähän mennessä n.3kg. Mietityttää että onkohan toi kovinki paljon kun neuvolantäti sano viime neuvolas että puolee välii mennessä ei monesti nouse paino yhtää :s

Tiia_ 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia ja Plamsu75
Heippa,
Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoonne. Olen lukenut teidän iloja ja suruja, ja halusin liittyä mukaan.

Olen 29-vuotias ja ensimmäinen tulossa. Mulla on mennyt kamalaa alkuväsymystä lukuun ottamatta kaikki oikeastaan tosi hyvin. Liikkeitäkin olen tuntenut todella aikaisessa vaiheessa, ja huolestun aina jos en niitä joka päivä tunne. Tiedän toki että on normaalia ettei niitä joka päivä tunne, mutta koska pikkuinen tuntuu olevan aktiivinen kaveri, niin aiheuttaa välillä sydämentykytyksiä mammalle
=)?
LA on 18.9 synnytyspaikka TAYS. Mulla on ihan tyttöolo. Ollut ihan alusta saakka. Mulla on muutaman päivän päästä perjantaina rakenneultra, jossa sukupuoli toivon mukaan selviää. Ja toivon että saisin kuulla että kaikki on niin kuin pitääkin. Rakenneultra ei sinänsä pelota, koska se aikaisempi ultra näytti kuulemma jo tosi hyvältä. Pikkuinen oli siinä ultrassa muutaman päivän isompi, mutta ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa.

Täällä olikin teitä Tayssilaisia ihan kivasti. Voipi olla että ollaan jopa huonekavereina. Mistä sitä tietää :) Mutta on kyllä kiva lukea muiden samassa kohtaa menevien tilanteesta. Välillä kun ajattelen että onko joku epänormaalia, niin kyllä täällä palstalla jollain on jo ollut samaa.. Ja voi huokaista helpotuksesta.

Ollaan ostettu käytettynä ensimmäinen tavara; pinnasänky. Muut tavarat saadaan tutuilta, mutta vaunut me ostetaan ihka uutena. Olen jo valinnut mallinkin ??. Ajateltiin odottaa kuitenkin vielä hetki ennen kuin haetaan ne kaupasta.

Vaatteita ollaan saatu iso kasa, ja olen itse hankkinut kirpparilta ja jonkin verran kaupoista. Toivoisin vaan että saan tietää sen sukupuolen, koska oon jo kyllästynyt noihin sukupuolineutraaleihin väreihin.. Ne on tylsiä!

Mutta oikein hyvää vappua kaikille!!
T. Allu 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tervetuloa mukaan Allu13! :wave:

Eilisiä neuvola kuulumisia:
Sf-mitta 18,5. Hemppari 134 eli hyvä vielä ja verenpaineetki oli ok :) Tuleva isi pääsi avustamaan neuvolantädin ohjeistuksella sydänäänten kuunteluissa. Mallikkaasti läpätti lottovoitto numero kakkosen sydän. Siinä 145:n tienoilla :)
Aloitin tänään talvivaatteiden pyykkäyksen jotta ne saa sitten pakattua ja sullottua kellariin odottamaan ensi talvea :) Muutto kuhinaa siis täällä menossa. Pitää vain keksiä keino josta ei voi anopin kellekkään loukkaantua mitenkään. Tahtoisi siis kovasti auttaa, mutta kun se valitettavasti menee siihen, että kaikki pitäisi sitten tehdä hänen mielensä mukaan. :kieh: Ja kuitenkin uusi kämppä on meidän(=minun, mieheni, koiran ja lapsien!) eikä hänen. Ainakaan minulla ei ole mielenkiintoa ruveta tappelemaan sisutuksesta tai mistään muusta kenenkään kanssa. Arvatkaa vain mikä huuto tulee kun laitan pääkalloverhot olkkariin! (Olen pääkallofriikki!) Pakko kait koittaa purra hammasta ja olla "fiksu aikuinen", helppoa se ei ole näiden hormoonien kanssa ;)
Hauskat vaput kaikille mammoille!
-Pöllönen & Parasiitti 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos susu_v kun lähdit päivittämään pinoa!
Kirkis ja masy voimia :flower:

Hieman on alkanut jännittämään tämän päiväinen rakenneultra, kun luki mitä uutisia Masy oli saanut ultrassa niin kaikki omat pelot ja muistot keskenmenoista nousi pintaan. *HUOKAUS*

Maha kasvaa ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Kaveri on todella vilkas ja odotankin kauhulla niitä aikoja kun ei enää mahdu hyvin liikkumaan ja pyörimään =)

Mikä on pahinta nyt niin tajuton närästys - syön mitä tahansa, milloin tahansa tai olen syömättä niin saattaa alkaa närästämään. Pahimpia aikoja on yöt:|Onneksi piimä tai rennie on vielä auttanut.

Onko kukaan huomannut että nukkuisi syvempää unta kuin aiemmin? Huomasin itse että silloin kun nukun niin nukun todella syvää unta. Yleensä olen hereillä aina kun esim.koira lähtee aamuyöstä liikkeelle tai mies kääntää kylkeä. Nyt ei oo tietoakaan heräämisestä, jos siis nukun:LOL: Muuten kyllä yöt muuttuneet rikkinäisimmiksi ja siellä vessassa joutuu ravaamaan ainakin kerran.

Kertokaa te konkarit mitkä on ollut teille ne vauvantavarat mistä ette luopuisi eli mitä kannattaa hankkia ja mitä ei? Ensikertalaisena hankkisin vaikka mitä ja olen kuvitellut tarvitsevani vaikka mitä mutta totuushan paljastuu vasta sitten kun vauva on syntynyt että mitä oikeasti tarvitsee.

Tähän liittyen vielä että onko täällä ketään jotka harrastavat veneilyä (siis ei soutuveneilyä vaan isommalla veneellä tai purjeveneellä) Jos löytyy niin mitä tarvikkeita sinne kannattaa ottaa mukaan?

hanja ja osmoheluna 21+2
 
Pöllönen: oi anopit! En kyllä käsitä miks miesten äidit on sellaisia sekaantujia ja arvostelijoita että oksat pois! Olettavat ilmeisesti että vaimon tehtävä on olla miehelle joku uusi huoltaja ja mielellään tehdä asiat juuri samalla tavalla kuin anoppi. Ja jotenkin se on kyllä myös hauras suhde sinänsä, ettei viittis alkaa riitelemäänkään mutta tosiaan hormonihuuruissa joutuu välillä puremaan kieleensä :D Isot tsempit muuttoon ja isot peukut pääkalloverhoille!

Tiia_: Ei 3 kg painonnousua ole mitenkään paljon. Mulle on tullut melkein 6kg, eikä neuvolassa ole moitittu yhtään. Jokainen on niin erilainen ja kaikille kertyy eri tahtiin niitä kiloja. Raskausaikana ei tietenkään ole hyväksi alkaa mässäilemään mutta jos suht normaalisti elelee ja syö niin huoli pois! Kiloja tulee väkisin, toisille enemmän toisille vähemmän! Mutta siinä mielessä neuvolantätisi oli oikeassa, kaikille ei tuu puoliväliin mennessä yhtään kiloa ja alkaa kertyä sitten vasta myöhemmässä vaiheessa. Jollain ei näy mahaakaan vielä 20. viikolla, mulla taas on aikamoinen pallo jo! :)

hanja: mulla on päinvastoin noiden nukkumisten kanssa, tuntuu että nukun kevyempää unta ku ennen. Koko ajan joutuu vaihtaa asentoa kun puutuu joku paikka ja pissalla tietty pitää ravata yms..

Täällä tosiaan kaikki ihan mukavasti, selkäkivutkin on parin viikon takaiseen verrattuna hellittäneet, ehkä keho alkaa tottua painopisteen muutokseen..? Maha tuntuu ottaneen kasvuspurtin eikä sitä piilottele kyllä enää millään! Liikkeitä tuntuu jonkin verran iltaisin kun sohvalle rauhoittuu, vihdoin oon alkanu tunnistaa ne! <3

Huomenna poksuukin puoliväli ja viikko rakenneultraan, jännittää hulluna!

susu_v 19+6
 
sohvi35
hanja Meillä on kalasteluvene, tärkein mitä mukaan haluan on "potta" jos hätä yllättää ja sehän yllättää, vähintään tunnin välein :LOL:
Mies nauroi ku sanoin että hanurin alle pitää olla paljon pehmennystä ja mulle maksimi pelastusliivit sekä ämpäri hätiä varten.

sohvi35 (20+3)
 
  • Tykkää
Reactions: susu_v
hanja: Nyt kun kirjoitit niin voin yhtyä tuohon, että nukun nykyään sikeämmin kuin alkuraskauden aikana. Välillä huomaan aamuisin etten ole herännyt yöllä yhtään kertaa, enkä siis käynyt vessassakaan. Aiemmin kävin joka yö vessassa.

Olen myös huomannut, että vaikka alan nukkumaan mahallani niin olen joka yö kääntynyt selälleni tai kyljelleni. Ilmeisesti mahallaan nukkuminen ei enää oikein sovi. Normaalisti nukun aina mahallani.

Aloitin eilen uuden harrastuksen: mammajoogan. Normaalisti en välitä joogasta tai muistakaan vastaavista lajeista. Ennen raskautta ratsastin useita kertoja viikossa. Tähän tilanteeseen jooga kuitenkin tuntui oikein lempeältä ja sopivalta vaihtoehdolta. Suosittelen mammajoogaa varsinkin sellaisille joilla on esim. pieniä lapsia tai muuten hektistä kotona tai töissä. Oli aivan ihanaa rentoutua ja opetella synnytystä(kin) varten hengittämään. Itse ainakin huomasin kuinka jännittynyt hengitys minulla oli ja uskon, että voin saada tuolta apua siihen.
 
Heipat!

Vappufiilis on kadoksissa, eikä tilannetta helpota se, et ulkona tulee vettä kaatamalla :(
Onneks ystäväpariskunta tulee lapsineen piristää iltaa :)
Jos kelit suo, käydää jossain vaiheessa tivolissa.

Torstaina kauan odotettu rakenneultra, iiik :)
Ihan uudenlaisen merkityksen taas sai tuokin päivä, kun viime viikon kuulumisia lueskelin :S
Kirskille ja Masylle isot voimahalit!

Susu_v kiitos vastuunottamisesta ja uudesta ketjusta :)

Hanja: Olen kateellinen sun sikeille unille ;) Mulla on kyl uni ollut katkonaisempaa ja kevyempää viimeaikoina. Vessassa en oo missään raskaudessa joutunut ramppaa, mut muuten heräilen herkemmin :(

Tiian ei kannata olla huolissaan painon noususta. Susu_v sanoihin yhdyn :) Itselläni on tää raskaus ollut erilainen painonkehityksessä. 2 aiemmasta on heti alkuun pompannu 6kg, sit tasottunu, kaikenkaikkiaa sit n. 15kg molemmilta tuli. Saa nähdä miten nyt menee ;)

Pöllöselle tsemppiä anopin kanssa ja sujuvaa muuttoa!

Metuva: Verenpaineen heittely ja matala Hb tekee helposti huteran olon. Samoin niskajumit. neuvolassa ainakin saisit mitattua noi arvot ja mahdollisesi jotain apua, vaik ei siihen suurempia oo, Nyt vaan varovaisuutta liikkumiseen ja vältät äkkinäisiä liikkeitä/ylösnousuja ym.!!

Nyt välipalaa!


Dembsey ja ylläripylläri 20+3
 
Terkut rakenneultrasta, kaikki hyvin marakatilla :heart: Painoa tullu alusta 3 kiloo, mikä terkan mukaan ihan ok nousu - aikasemmissa tullu melkeen tuplat tähän mennessä :LOL: Paine hiukka koholla mut niin oli viimekskin ennen iltraa, kotona ovat ihan ok. Hemoglobiini laskenu 128-> 116 joten täytyy alkaa harkita tota rautaa ihan tosissaan. Aattelin kokeilla ensin nestemäisenä kun pillerit käy niin vattan päälle. Mutta siis itse asiaan; poikaolo muuttui poikalupaukseksi :heart: Ja ihan näin kyllä itsekin ne pelivehkeet, ei pystyny erehtymään sukupuolesta. Lääkäri sanoikin et kyllä äiti yleensä tietää kumpi tulossa jos on sukupuoliolo.

Jenni 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia ja Plamsu75
Äippäpolilla käyty ja kaikki oli erittäin hyvin :) pikkuinen vastasi viikkoa isompaa. Painoarvio 270g ja vk tänään 18+4. Ei enään vaihdeltu laskettua aikaa. Kohdunsuu oli hyvä ja kunnolla kiinni. Ei sen tarkemmin katsonut rakenteita vaan jätti ne rakenneultraan. Sukupuoli jäi myös vielä arvoitukseksi. Käski elämään normaalia elämää ja sanoi et raskaus menee niin kuin menee. Eivät viimeksi löytäneet syytä mun vihreälle lapsivedelle ja nyt sit sanoi et sama voi uusia. Mutta vaikea estää kun ei siihen löytynyt syytä. vk 24+0 seuraava käynti ja sen jälkeen sit käyn usein ja katsotaan alkaako paikat aukeamaan. Sit odotellaan rakenneultraa joka 24.5. :)

Mammuska 83 ja masukki 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75

Yhteistyössä