Aurinkoista toukokuuta!!!
Tänään olin ultra (21+2) ja kaikki kunnossa. Tosin ultraava kätilö oli karsea, tiedän tuon kätilön ennestään, ohjannut mun äitipoliharjoittelunkin, mutta kyllä se vaan yhtä karsea ultraaja oli tutulle, kuin tuntemattomillekin
katsoi kaikki rakenteet, selitteli sinne päin asioita ja sitten sanoi " kyllä täältä nyt kaikki rakenteet näkyy mitä pitääkin, mutta eihän tuosta sydämestä nyt puhtaanpapereita voi antaa"
ja naurattaa siis siksi, kun se on just tuollainen. Jos en olisi itsekin alan ammattilainen, niin paniikissa olisin!! Kysyin kuitenkin tarkennukseksi, että olihan siellä sydämessä nyt kaikki viikkoihin nähden kunnossa ja vastaus oli että joo... Kyllä tuli paha mieli kaikkien ei-ammattilaisten asiakkaiden puolesta jotka tänään ultrassa käy...
Genitaalialuetta kierteli pyynnöstäni ja ainakaan minulle ei selvinnyt kumpi sieltä olisi tulossa. 430g painoi heppuli, ja liikkui kovasti.
Neuvolaan olen menossa ensimmäistä kertaa 17.5 hakemaan ne kela-paperit. Raskauden pitää olla tosiaan kestänyt 154vr eli 22 viikkoa ennen kuin neuvolasta voi saada kela-todistuksen.
Mulla on paino noussut hurjasti tämän raskauden aikana, jo 7kg, ennen ei ole näin suurta painonnousua tähän mennessä ollut
olen kyllä syönyt terveellisesti, eikä liikuntatottumuksissakaan ole tapahtunut muutosta. Rauhaksiin olen asian suhteen, vaikka kyllähän se raskauden jälkeen omiin mittoihin pääseminen hieman askarruttaa, kun nyt viimeisestä jäi sellaiset kolmisen kiloa ylimääräistä, norm.painon ylärajoilla taisin olla raskauden alettua.
Mitään hankintoja en ole vauvalle tehnyt, vaikkain kirpputorien ja kestovaippainfon pikkuvaipat houkuttelisivat ostamaan
Kaikki on mulla täällä ennestään tallella, mitäänhän ei kai oikeastaan tarvitsisi hommata, mutta kyllähän se olis jotain kiva hommata tällekin tulokkaalle (vaikka tilaa ei ole kyllä yhtään
)
Mutta jokohan siinä olisi kuulumisia taas tällä erää!!
MimSe 21+2