Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Empuu potkut tuntuu jotenkin niin alas että niistä tulee vaan etova olo, siis fyysisesti... Mutta nyt kyllä kun ovat jokapäiväisiä niin tuntuu jo paremmalle, ehkä tuo 8 vuoden tauko on vaan ehtinyt kaikki nämä tuntemukset pyyhkiä muistista ;)
Oli kyllä huvittavaa kun tänään palaverissa oli hirveä temmellys masussa, ihan kuin pienellä olisi ollut kommentoitavaa jokaiseen asiaan ;)

Huomenna pidän ansaitun vapaapäivän ja käyn hevosella vappuajelulla ;) 8-vuotta täyttävälle koiralle pitää myös keksiä jotain mukavaa, ehkä otan sen kärrylenkille mukaan...

Mirka J. 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hauskaa vappua rakkaat kanssapyöristyjät:flower:

Meillä olis neuvola torstaina, ihana päästä kuunteleen sydänäänet tai ultralla kurkkaamaan (meillä ultrannut joka neuvolassa). :) Rakenneultraa koitan saada siirretyksi 14.5 (nyt ois 16.5) koska meiltä on äitipolille 100km ja pojalla on samaan sairaalaan aika 14päivä ei oikein huvittain lähteä parin päivän välein ajamaan tuota matkaa...

Minä oksentelen edelleen. Vaihtelee vain päivien myötä kuinka monta kertaa pala lentää... Liikkeitä tunnen mutta en edelleenkään ihan selvästi vaikka huomenna paukkuu jo puoliväli, istukka on edessä niin uskon sen vaikuttavan... Vähän alkanu jännittää tuo tuleva ultra kun Masyllä oli niin ikäviä uutisia.. tunnen kuitenkin jotain liikettä eli luotetaan nyt siihen.

Esikoisella on viikonloppuna 8-vuotis synttärit, huhhuh... Miten ihmeessä jaksan ne järjästää ja leipoa ym.. pitänee ostaa valmista mahd. paljon että en itteäni väsytä täysin. Eilen muuten tein pätkisjuustokakun ja nyt maistelen, naminam :p tää oli niin helppo että vois tällaisen vääntää sinne synttäreillekkin :)

Tein ennen vappua simaa ja ylläri että loppuivat jo vkl. laitoin uuden satsin ja se on valmista vasta huomenna, eli simaton vappu vaikka tehty jo kaks ämpärillistä :LOL:

loruliisa ja papunen 19+6
 
Kiitos uudesta pinosta!

Mulle voi laittaa Tyttölupaus

Iloista vappua kaikille!

Eilen mentiin ystävän kanssa ilta auringossa kävelemään rantaan ja syötiin hyvin meillä :) Tästä ystävästäni tulee vauvan kummi. Tänään lähdetään käymään vapputorilla ja ehkä piknikille jos jaksetaan :D Aurinko kyllä paistaa mutta tulee.
Vaunuja olen selannut edes takaisin, mutta en ihan vielä osta. Käytetyt tietty olisi halvemmat, mutta yhdessä liikkeessa on 400e tarjouksessa brio singit väri oli musta/vihr. Aika pitkään miettisin onneksi tarjous kestää vielä. Tai nyt on verkkokaupassa Britax B-smart 4 tarjouspaketti 500e! Sisältää rattaat, kopan, ratas adapterit ja Britaxin kaukalo. Se olis aika hyvä. Saas ny nähdä aikaa on

Olohan on nyt tosi hyvä mitä hiukan nyt särkee välillä. Joskus ottaa edelleen hajut nenään. Mutta se on nyt kestettävä. Taidan lähteä laittaamaan itteni valmiiks :)

Gilda ja Hani 22+0
 
Terveisiä eilisestä rakenneultrasta; kaikki elimet omilla paikoillaan ja kaksi kättä ja jalkaa. Tuleva perheenjäsenemme näytti myös pienen hetken kuluttua jalkojen väliä...tai no ei sitä tarvinnut näytellä kun niin selvästi törrötti pystyssä :D Tuumasin kätilölle että tuon vehkeen pituushan on jo puolet säären pituudesta :LOL:

eli poikaolon voi päivittää poikalupaukseksi

Pitää lähteä laittamaan miehen kanssa traktoria sisustaa kuntoon...

hanja ja osmoheluna 21+2 (ps. tuli eilen hieman laskuvirhe noissa päivissä)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Me ostettiin nuo Brio Sing vaunut, kun tarvittiin kesäksi tällä hetkellä nuorimmalle rattaat. Tuntuvat ainakin tällä lyhyellä kokemuksella hyviltä käyttää. syksyllä sitten siirrytään seisomalautaan ja vauvankoppaan :)

Mulla on ollut ihan vainoharhainen olo siitä onko vatsassa mitään elämää. Rakenneultra on tiistaina ja edellisestä neuvolasta on ikuisuus. Nyt kuitenkin vapun kunniaksi tai äidin hermojen säästämiseksi pikkuinen potkii ja möyryää niin valtavasti ettei tästä voi etehtyä :D Kaikin puolin on kyllä ollut mukava vappu. Nyt jaksaa tehdä pari päivää töitä ja sitten onkin taas viikonloppu.

Aatoksia ja muru 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tänään olis neuvola ja onneksi jo 9.00 :) Toivon että saisin vihdoin kuulla sydänäänet, ajatelkaa niitä ei oo kertaakaan kuunneltu! (no joka kerta on ultrattu neuvolassa kyllä)

Minäpä käyn kertomassa kuulumiset neuvolan jälkeen :)

Puoliväli POKS* 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Huomenta vaan kaikille, ihanan aurikoiselta taas näyttää päivä. :)

Vappu meni ulkoillen, lenkkeillen ja kävinpä vielä illalla elokuvissa, kun lippu olisi mennyt tänään vanhaksi. :D Nyt pari päivää töissä ja sitten kolmen päivän vapaat, maanantaina viimein se rakenneultra, jännittää!

susu_v ei tuo kuitenkaan jättimäiseltä näytä. :)

Empuuu rv 20+3
 
sohvi35
Tänään rakenneultra, jännittää niin pirusti että ei pysty töitäkään tehdä...

Aamusta heti olo todella tukala. Olen esimieheltä pyytänyt sähköpöytää yli viikko sitten, vielä ei ole näkynyt :( Enkä tiedä edes onko tulossa. Mikäli ei tule niin en täällä istu ja kärvistele vaan sitten jään suosiolla kotiin. Niin tukala olo tulee kun istuu 8 tuntia päivässä.

sohvi 20+5
 
sohvi35 Mulla on sähköpöytä, ja yhdyn kyllä sanoihisi, että 8h en pystyisi enää istumaan, tämä on ehdoton edellytys, että jaksaa päivän olla töissä.

Ihania jännityksen hetkiä monella, rakenneultratunnelmat lähestyvät itse kullakin.

tinttaiita
onnea pikku pennelistä, täälläkin sitä kuumetta podetaan, mutta realismi on pysynyt matkassa, kun nyt suunnitelmamuutoksena karvalapsen sijaan näyttääkin pukkaavan tätä ihmisvauvaa...
=)

Ja täälläkin POKSutaan, eli tänään jo 20+0, hui kamala...ja kyllä sen nyt mahasta jo huomaa.

Plamsu75 ja Pieni 20+0
 
sohvi35
Plamsu75 Työpaikkaterkkarikin sanoi että ehdottomasti sähköpöytä, istuminen on kaikille pahempaa kuin seisominen ja lisäksi vielä raskaana oleville se on todella paha. Suuri epäilys on että sitä pöytää ei tule, esimiehen kiinnostus muutenkin meikäläisen hyvinvointiin tms. on aika nolla tasolla. Viime viikolla asiasta pistin sähköpostia ja maanantaina muistutin. Jos ne ei riitä niin sitten tosiaan antaa olla. Kerjäämään en rupea.
 
Meinasin jo hyvää maanantaita toivotella, mutta nythän onkin torstai. Hehheh! :LOL: Sen siitä saa kun saikulla toista viikkoa jo ja vapun mokomakin sekoitti arkirytmiä :D
Jokos muut ovat hakeneet kelasta noita tukia/avustuksia/lapsilisää jne? Itse sain juuri naputelluksi ne pois jaloista, nyt vain pitää muistaa toimitella liitteet 16.5 mennessä! Äippälomakin näyttäisi alkavan kivasti 20.07.2013 :) Pitää keksiä Kesäkuuksi jotain tekemistä :p
Stemppiä ultrailijoille! Muistakaahan tulla kertomaan kuulumiset :)
-Pöllönen & Parasiitti 23+5
 
Istumatyö täälläkin, 9h15min pahimmillaan. (Siihen päälle bussissa istuminen aamulla ja illlalla väh. ½h suunta :D) Tauolle pääsee 2-3 kertaa päivässä, siihen ei oikein itse voi vaikuttaa... Hyvin on vielä sujunut, mitä nyt on tuvonnut olo päivän päätteeksi. Onneksi pääsee lomille jo rv 28 ->.
 
Neuvolakuulumisia :)

Kaikki oli tosi hyvin, pieni sydän paukutti 138-142 sykkeellä menemään :heart: Painoa tullu koko aikana 1,5kg ja olen tosi turvoksissa eli nestettä on kaikki tuosta varmasti.. (sitä se oksentelu teettää) Verenpaine 100/64 eli matalahko taas ja hemoglobiini siinä 100 (rautaa rautaa..) Pissa oli pudas. sf mitta 18cm.:)

Eli kaikin puolin hyvä mieli jäi neuvolasta :) Nyt ootetaan rakenneultraa joka vasta parin viikon päästä.

Ai niin ja sairasloma jatkuu pahoinvoinnin takia nyt ainakin 3 viikkoa...

loruliisa ja papunen 20+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kelajutuista: meillä täällä on sellainen käytäntö, että 22 raskausviikkoa pitää olla täynnä että saa neuvolasta sen raskaustodistuksen mitä tarvitaan niihin kelan hakemuksiin. (Oliskohan ihan lakisääteinen juttu?) Sovittiin että 21.päivän neuvolassa hoidetaan se sitten.. Ens viikon rakenneultra on kyllä tässä ollu kovasti ekana mielessä, enkä käsitä kuinka paljo voikaan jännittää! Joka ilta oon ny tässä viime päivät onneksi tuntenu liikkeitä joten se rauhoittaa sen verran että kai siellä masussa kasvetaan kuitenkin.

Ihanaa että on taas arki! :D En oo tällä hetkellä töissä (valmistuin ja työnhakua joutuu sattuneesta syystä ny lykkäämään..) minkä takia nuo pyhät ahdistaa kun kaikki paikat on kiinni eikä tapahdu kertakaikkiaan mitään!

susu_v 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kävin tänään neuvolassa.
Pienen etsinnän jälkeen löytyi onneksi sykekkin, huh, kerkesin jo säikähtää.
Terkka arveli että istukka on edessä ja sen takia en kunnolla tunne liikkeitä ja sykekkin löyty tuolta vähän niinkuin sivusta.
Syke 150.

Ens maanantaina onkin sitten jo rakenneultra, joten ei tarvii jännittää onneksi montaa päivää.
Ei olla varmoja halutaanko tietää sukupuoli vai jätetäänkö kysymättä niinkuin on aikaisemminkin tehty.
Tavallaan olis kiva tietää mutta olis taas mukava jättää se yllätykseks:)

Syysodotus84 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tänään oli rakenne ultra. Mulle voi päivittää TYTTÖLUPAUS
Kaikki oli niinkuin pitää ja paino arvio oli 310g. :)
Taidan tänään käydä lidlissä ostamassa äitiys housut ja jos sitä löytäis jostain kaupasta uudelle prinsessallekki jonkun pienen jutun. Me ei olla ostettu vielä mitään. Esikoiselta on vaatteita toki jäljellä, mutta saa nähdä kuinka poikavärejä ne on.
Yhtään en muista :D

Terkuin Baarbi ja prinsessa rv 20+4.
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täälläkin tökkii istumatyö. Toissa viikolla häntäluu kipeytyi kolmen maissa, alkuviikosta jo yhden maissa ja tänään huomasin sen kipeytyneen jo heti aamupäivällä. Mulla on sähköpöytä joten täytynee alkaa tekemään töitä seisoma-asennossa. Tosin se voi tuntua aluksi aika hankalalta, mutta varmaan siihenkin tottuu.

Työpäivän jälkeen ajattelin myösö käydä tsekkaamassa Lidl:in äippävaatetarjonnan. Ainakin legginssit voisi ostaa kesäksi mekkojen ja tunikoiden kaveriksi.

Vielä pitäisi reipas viikko odotella rakenneultraan (10.5.). Aika menee niin hitaasti kun odottaa jotain noin kovasti vaikka huomenna poksuukin jo puoliväli :)
 
Pitää tännekin mainostaa, että päästään kesäkuun aikana muuttamaan kaksiosta kolmioon. Ihanaa, saa lapselle oman huoneen, jonne voi myös aikanaan laittaa tämän tulevan majailemaan. :heart: Kolme vuotta asuttu kaksiossa kolmestaan ja alkaa jo riittää. Olkkari täynnä lapsen leluja, saa ne pois silmistä ja jaloista viimein. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Liittyy myös tämän päivän puolivälin poksujien kerhoon! :) Hurja juttu, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin voin juhlistaa puoliväliä vasta viikon pääastä, lasketun ajan jälkeen nämä kaks on syntyny joten tuskin kahta ilman kolmatta :D

Jotenkin tuntuu hurjalta sekin että nyt ois niinkuin toukokuu, ei siltä tunnu sitten yhtään. Käytiin torin vappumeinigeissä eilen nimittäin lumisateessa ja melkoisessa "pakkasessa" ulkoiltiin aamulla lasten kanssa, hrrrr. Odottelen jo kovasti niitä hupparikelejä!

Tunsin viime viikolla muuten jo ekoja potkuja (tai ainakin kovasti uskottelen itelle niitten olleen potkuja) ja pientä mykellystä tuolla on viikon varrella muutenkin tuntunut <3

Sunnuntaina saatiin viimein kerrottua uutisia molempien porukoille! Mies laittoi tytön kertomaan että äitin mahassa on vauva, ei meinannut mummo uskoa vaan tuli varmistamaan asiaa multa että onko se totta :D

Mistä tätä räkää riittää?! Oon ollu flunssassa jo toista viikkoa eikä loppua näy. Koko ajan saa niistää tai yskiä ja toissapäivänä piti käydä lääkärissä hakemassa troppeja silmätulehdukseen, voi plääh! Vois jo loppua!

Mitä, saako lidlista äippävaatteitakin?! :D Meille ei tuu postia sieltä enää kun lähin on 30km päässä...

Pöllönen, täälläkin maanantaifiilis!

Mieki saan kela-paperit vasta seuraavassa neuvolassa kuun lopulla, sitten pääsee taas pähkäilemään niitä hakujuttuja.

Enää 6 päivää rakenneultraan, jänskäpänskää!! :)

Santta ja ylläri 20+0!!
 
  • Tykkää
Reactions: tiituli85
Aurinkoista toukokuuta!!!

Tänään olin ultra (21+2) ja kaikki kunnossa. Tosin ultraava kätilö oli karsea, tiedän tuon kätilön ennestään, ohjannut mun äitipoliharjoittelunkin, mutta kyllä se vaan yhtä karsea ultraaja oli tutulle, kuin tuntemattomillekin :) katsoi kaikki rakenteet, selitteli sinne päin asioita ja sitten sanoi " kyllä täältä nyt kaikki rakenteet näkyy mitä pitääkin, mutta eihän tuosta sydämestä nyt puhtaanpapereita voi antaa" :D ja naurattaa siis siksi, kun se on just tuollainen. Jos en olisi itsekin alan ammattilainen, niin paniikissa olisin!! Kysyin kuitenkin tarkennukseksi, että olihan siellä sydämessä nyt kaikki viikkoihin nähden kunnossa ja vastaus oli että joo... Kyllä tuli paha mieli kaikkien ei-ammattilaisten asiakkaiden puolesta jotka tänään ultrassa käy...

Genitaalialuetta kierteli pyynnöstäni ja ainakaan minulle ei selvinnyt kumpi sieltä olisi tulossa. 430g painoi heppuli, ja liikkui kovasti.

Neuvolaan olen menossa ensimmäistä kertaa 17.5 hakemaan ne kela-paperit. Raskauden pitää olla tosiaan kestänyt 154vr eli 22 viikkoa ennen kuin neuvolasta voi saada kela-todistuksen.

Mulla on paino noussut hurjasti tämän raskauden aikana, jo 7kg, ennen ei ole näin suurta painonnousua tähän mennessä ollut :eek: olen kyllä syönyt terveellisesti, eikä liikuntatottumuksissakaan ole tapahtunut muutosta. Rauhaksiin olen asian suhteen, vaikka kyllähän se raskauden jälkeen omiin mittoihin pääseminen hieman askarruttaa, kun nyt viimeisestä jäi sellaiset kolmisen kiloa ylimääräistä, norm.painon ylärajoilla taisin olla raskauden alettua.

Mitään hankintoja en ole vauvalle tehnyt, vaikkain kirpputorien ja kestovaippainfon pikkuvaipat houkuttelisivat ostamaan ;) Kaikki on mulla täällä ennestään tallella, mitäänhän ei kai oikeastaan tarvitsisi hommata, mutta kyllähän se olis jotain kiva hommata tällekin tulokkaalle (vaikka tilaa ei ole kyllä yhtään :D)

Mutta jokohan siinä olisi kuulumisia taas tällä erää!!

MimSe 21+2
 

Yhteistyössä