Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Taas täällä piiitkästä aikaa :D
Helteitä en jaksais,mutta en aio viime kesän jälkeen valittaa YHTÄÄN! Energiaa tuntuu nyt riittävän vaikka toisina päivinä joutuu kyllä lepäämään enemmän ;) Liikkeitä tuntuu ja NÄKYY, koko maha muljahtelee silmien alla ja mies epäilee että syntyy aiemmin kun nyt jo niin kovasti potkii ;)
Rennietä paketti hommattu, muuten ei selviä. Niitä ei onneks tarvii ottaa kun ihan vaan yksi tai kaksi illassa, mut saas nähä sitten loppukesästä...

Mirka J. 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Huomenna ois taas neuvola, mulla on nyt tiiviimpi seuranta tuon turvotuksen takia. Sokerit on pysynyt hyvinä ruokavaliolla ja liikkumalla. Täällä meillä päin ainakin on ihan kestämätön helle (joo ja ei sais valittaa..) mun turvotus pahenee päivä päivältä, jalat räjähtää kohta :(

Voisin tulla huomenna neuvolan jälkeen kirjottaan enemmän taas.

Loru 23+6
 
Helteistä pakko sanoa sen verra,että jotku nauttii toiset ei.. Mä oon sitälajia,että nautin niin täysillä. Mun naama virnistää sitä enemmä,mitä kuumempi on ;) Odotin esikoista toissakesänä jolloin oli oikeen kuuma kesä ja kertaakaan ei käyny mielessä,että olis ahistanu tai harmittanu. Päinvastoin otin bikineissä aurinkoa ja istuin biitsillä. Kuumalla kelillä täytyy vaa muistaa juoda tosipaljon ja liikkua "hitaasti" ni ei läkähdy :) toki täällä sisätiloissa on aikas lämmin,ku ei ilma vaihdu,mutta tuuletinta kehii ja vähissä vaatteissa mennään hymy huulilla :D ihanaa <3

Vyöhyketerapiassa kävin esikoiselta loppuraskaudessa useamman kerran.. en usko siihen synnystäkäynnistävään hommaan.. se tulee sitten kun on valmis tulemaa,ei se käynnistämiseen auttanu,vaikka kuin paineltiin pisteitä ja täti teki kaikkensa. Mutta tuntuu se niin hyvältä. Rentouttaa mieltä ja kehoa ;) Että voisin mennä nytkin syksyllä ihan vaan fiilistelemään. .

Itelä ihan ok olo. Supistaa jos rehkii, että edelleen vaan otan rauhassa. viikon päästä taas äpkl lääkärintarkastus. :) näkee mis mennään! Olo kyl parempi ku esikoiselta tässävaiheesaa,että se on jeeeees! Ihana ku ei oo mitään vaivoja tälähetkellä.

Onko muute kellään tositosi vetistä valkkaria? ark mä inhoon sitä. välillä tuntuu että on kuset housussa.. Kiva pikku sivuvaiva :D

seinis ja beib 23+6
 
:wave:

Lääkärineuvola oli tänään:
Paino +805g/viikko :ashamed:
Paineet 120/66
Pissa oli puhdas
Hemppa oli 129
Sf 25cm
Sykkeet 140.

Tänään alko muuten kesäloma ja siitä suoraan jään sitte mammalomalle :D
Lämmintä piettää, mutta ei saa valittaa..

eufemia & toukka 27+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heippa!
Pitkästä aikaa voisin tännekkin päivitellä, vaikkei kuulukkaan mitään ihmeitä.
Oon töissä ollut uudessa paikassa jo pari viikkoa, tykkään kovasti :) Kaikki energiat sinne menee vaikkei olekkaan kovin fyysistä hommaa.

Ihanaa kun on lämmin, ainakaan vielä ei oo kovin tukala olo. Jalat vaan meinaa turpoilla (jalkapöytä)..

Painoa tullut hissukseen, yhteensä sellaiset 4-5kg, mikä ei normaalipainoiselle liene paha? Rv nyt 23+1.

Maanantaina sokerirasitus vol 2, sukurasitteen vuoksi tekeevät kahteen kertaan.. Hyi..

Pää lyö nyt ihan tyhjää, mutta tässä lyhkäisesti kuulumisia :) Päivittelen sit neuvolakuulumiset ensi viikolla ainakin kun on jotain oikeaa kerrottavaakin luultavasti.. :)

Piupiuu 23+1
 
Heippa.. Pitkästä aikaa!

Huhuh hellettä piisaa!
Koko-ajan kuuma, hiostav ilma, en halua käyttää mitään farkkuja tms. Kuumaa ja kireitä :/
Kotona kaikki kkunat auki ja tuuletinkin tuli hommattua!

Nythän alkoi tuolta yliopistolta loma mutta mä saan kesällä yliopistolla suoritella kursseja kun masukki tulee lukuvuode alussa.. Joten yritän kiritä näissä. Mutta heinäkuun olen töissä ja kesäkuun viikonloput :) mutta STRESSIÄ PUKKAA!
Ultrassa käytiin siellä pikkuinen asusteli :heart: Kova on liikkumaan ja päivät pitkät POTKII. Painoa on jo reilut 800g ja pituutta 30cm. Äitin pieni rakas :)

Oon TARVIKKEITA alkanut mietiskellä, lähinnä vaunuja kun ovat kuitenkin sijoitus, vauvan isä lupasi maksaa puolet. Osaatteko suositella vaunuja jotka toimii kaupungilla ja joskus myös maastossa?!

Gilda ja Rakas 26+0
 
Heippa vaan! Kamalan harvoin tulee kirjoiteltua tänne, mutta kun ei ole asiaa. :D Tuntuu muutenkin, että odotuspuolen ketjut ovat hiljentyneet paljon reilun kolmen vuoden takaisesta, Facebook varmasti syynä.

Meillä on huomenna muutto. Viikonloput menneet lenkkeillessä, pakkaillessa jne. ja arkipäivät töissä, pakkaillessa ja siivotessa, tuntuu että lepo olis paikallaan. Yöunet jääneet aivat liian lyhyiksi, 6-7 h pituisiksi (ja siinäkin ajassa 1-2 herätystä).

Maha kasvaa tasaista tahtia. Mitään pahempia vaivoja ei ole, vain lieviä liitoskipuja ja turvotusta työpäivisin.

Vaunuiksi meille tulee varmana nää ja tuo värikin mikä linkissä Gesslein F3 Air + Kombikinderwagen Dreirad + C-Lift Tragetasche silber 282282 dunkelbraun weiß - Kollektion 2013 bei Kinderwagen.com. Tarkoitus liikkua niin kaupungissa kuin lenkkipolullakin, siksi en uskalla ottaa pienempi pyöräisiä neljällä renkaalla. Toivon mukaan tilaus tuolta onnistuu, muuten joutuu taas miettiä että mitä tekee...

Ilmeisesti päivisin on ollut ihan lämpimät säät, kun täällä helteistä puhutaan. :D Itse en ole lämmöstä päässyt juurikaan nauttimaan, töissä istuessa meinaa jopa tulla vilu! :) Työpäiviä on tämän jälkeen enää 12 (!) ja sitten me nautitaan kesästä koko perhe! :heart:

Voikaahan hyvin!

Empuuu rv 24+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Sokerirasitus onnistuneesti takana :)
Litku oli parantunut selkeästi viimekerrasta. Nyt se maistui ylimakealta vadelmamehulta ja määrä ei ollut kuin ehkä noin 300ml. Aika kulu kivasti, sain melkein yhden kirjan luettua siinä odotellessa loppuun :D
Tuloksia saa sitten vasta 17.6 kun meen seuraavan kerran neuvolaan. Nyt vaan ahkerasti TÖITÄ,TÖITÄ,TÖITÄ!

Mirka J. 26 *poks*
 
Neuvolassa käyty. Painoa tullu ihan hirveesti, tais olla yli kilon viikko vauhtia, ei terkka sitä laittanu.
Raudan syönti pitää aloittaa kun hemppa oli 116, sf 21cm, paineet 109/65, syke 136.
Ei se auta ku syödä porkkanaa jäätelön sijasta, hyvästi jäätelökesä:snotty:
Vaikka oon kyllä lenkkeilly koiran kans ja pyöräilly.

Nyt tuo maha asukas innostu potkimaan ja liikkumaan tuolla ihan kunnolla kun myllänny vähän väliä neuvola käynnin jälkeen. Ollu muutama päivä aika hiljata, muutama potku per päivä.

Nyt nauttimaan lämpimästä päivästä.

Syysodotus84 23+6
 
sohvi35
Moikka

Minulla myös sokerirasitus takana, eilen aamulla tehtiin ja iltapäivällä neuvolatäti soitti ja arvot korkella :ashamed: Nyt sitten diettaillaan ja mittaillaan. Harmittaa todella paljon. Meinasin jättää koko testin väliin, mutta joku vaisto sanoi että mene ja tässä lopputulos. Hei hei herkut ja möttöset kesäksi :( En halua mitään 5-6 kilon sokerivauvaa joten pakko luopua kaikesta ihanasta. Oma vika ku on tällanen herkkuperse.

Muuten olot on hyvät, pientä kolotusta siellä täällä mikä kuulunee asiaan.

Sohvi ja Eemeli 24+4
 
Neuvola kuulumisia, Paino on noussut ihan alusta nyt vajaa 2kg (kun turvotus on laskenut hieman) sn siitä pahoinvoinnista ainakin hyötyy ettei pääse lihomaan ;) paineet 109/56 , hemppa 114, sf 22cm ja sykkeet siinä 138-140 :) Sokerit nyt pysyny kurissa ruokavaliolla ja liikunnalla. sain laitettua myös kelan laput että nyt vaan odotetaan pakkausta :)

Nyt olen alkanut tosissaan miettiä kaikkia suurempia hankintoja kuten vaunuja yms. edelleen olen käytettyjen kannalla jos löytyy hyvät, ellei niin sitten taivutaan uusiin. Itkuhälyttimiä, sitteriä, ammetta, hoitopöytää jne pitää katella myös...

Ai niin ja tänään poksutaan 24+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikkelis!
Seinisipe mulla kanssa on nyt ollut ihan vetistä valkkaria! Välillä oikein pelästyin että ei kai se mitään lapsivettä voi olla. Mut luulen kyllä että valkkariahan se. Inhottavaa jotenkin tällein kuumalla ja kun pitää hameita.

Kypsyttää kun tuntuu ettei oo mitään päällepantavaa ja en raaskis ihan hirveesti ostaakaan. Ostan mielummin vauvan vaatteita :D voi että kun alkais loma tai mammaloma niin ei tarvis niin paljon miettiä mitä sitä pitää päällänsä.

Ei mulla muuta... Kypsyttäis muutama muukin asia nyt mutta ei auta kun taas koittaa piristyä.

T. Allu ja jvg 24+1
 
Heipsansaa!

Uusi mahakas ilmottautuisi mukaan :) Olen 25-vuotias ja hieman myöhään liikenteessä tän palstailun suhteen, mutta yhtäkkiä tuli olo, että pitää päästä mukaan jutustelemaan!

Erittäin toivottua esikoista odotellaan saapuvaksi maailmaan 23.9.

Rakenneultrassa käytiin viime ja toissaviikolla. Tyyppi oli ensimmäisellä kerralla sen verran vilkkaalla päällä, että kätilö antoi suosiolla seuraavalle viikolle uuden ajan. Sitten oltiinkin hieman yhteistyöhaluisempia ja kaikki näytti olevan oikein mallikkaasti, painoarvio oli silloin ekalla kerralla (rv 21+2) 395g. Aika vahva tyttölupaus annettiin :heart: Ja heti ultran jälkeen piti kurvata ostamaan ensimmäiset vaaleanpunaiset vaatteet :D

Siinä lyhyttä infoa näin alkuun..

Kiva päästä tänne jakamaan ajatuksia!

nelistin 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Nelistin!

Täälä on ollu ny vähän hiljaisempaa, kertonee siitä että kaikki elää aika seesteistä kautta raskauden suhteen. Tai siis mulla ainakin menee raskaus nyt aika omalla painollaan ja tuntuu että nyt rakenneultran jälkeen ei paljoa tapahdu..nyt vaan odotellaan!

Masu kasvaa ja asukas potkii vilkkaasti päivittäin. Suurimmaksi osaksi on hyvä ja energinen olo, mutta masu jotenkin "väsyy" helposti. Jos on koko päivän liikkeellä, niin mulla alkaa sellainen ikävä vihlonta ja särky alavatsalla. Masu menee ihan kovaksi ja ikään kuin painavaksi. En sanoisi supistuksiksi, mutta jotain sinne päin..tai no enhän mä tiedä miltä supistukset tuntuu mutta oletan että selvästi puristuksilta? Sellaista kipua se ei ole.

Ihanaa kun on lämmin, en aio valittaa helteestä vaikka välillä tuntuukin että hikoilen paljon enemmän kuin normaalisti.. Yötkin nukun ikkuna auki, muuten läkähdyn :) Mutta hei, kesäähän on odotettu joten pistäkööt parastaan!

Aika rauhallista kirjoittelua ollut eikä päivittäjän homma ole vielä ainakaan rasittanut, joten voin päivitellä kesäkuun pinoakin jahka saan sen väsättyä :)

susu_v 24+2
 
Tervetuloa uusille :)

Poks 23+0. Tänne ei kuulu kummempia. Itse en ole helleihminen mutta tykkään silti et on lämmintä :)
välillä supistelee ja on paineentunnetta. Viikon päästä pääsee taas tarkistuttamaan alakerran tilanteen. Odotan et tulee vk 26. Sit uskallan jo ottaa paljon rennommin kun tiedän et eloonjääminen on todennäköistä jos lähtee syntymään.

Mammuska 83 ja masukki 23+0
 
susu: Kyllä nuo sun mahan kovettumiset vaikuttais kivuttomilta harkkasuppareilta, ovat ihan normaalijuttu jo tässä vaiheessa raskautta. Ite oon joutunu kahdes ekas raskaudes jäämään saikulle niiden takia ku pahenivat rasituksesta jo ennen rv20.

Täälläkään ei kummempia. Alkaa ahistaan öisin ku ei pysty nukkuun ku kyljellään ja usein herään siihen et paikat jumissa ja puuduksissa ku nukkunu liian kauan samassa asennossa. Pikkunen myllää yölläkin aina ku silmäni avaan, vauhdikas kaveri totta tosiaan :heart:

Jenni rv23+6
 
  • Tykkää
Reactions: susu_v
Tämä on vaan niin ihanaa. Pakko sanoa täälläkin. Maha kasvaa nyt hurjaa vauhtia enkä jaksa enää pelätä oikein mitään. Vauva on niin lähellä että välillä koskee, siis hyvällä tavalla. Siis tuntuu että se jo kommunikoi. Tänäänkin alkoi yhtäkkiä potkia kun pakkasin muuttotavaroita, ja joskus kun kopautan vähän vatsaa kädellä, niin lapsi vastaa potkulla. Hyvää yhteispeliä. :)

En malta välillä odottaa synnytystä, vaikka kyllähän tässä vielä aikaa menee. Mulla on myös mennyt niin etten jotenkin osaa menettää hermoja sen kanssa, etten aina pysty nukkumaan. Vauva alkaa liikuskella mahassa usein aamuyöllä ja en saa nukuttua niin sitten vaan herään ihan suosiolla ja liikuskelen tai luen lehteä ja syön vaikka omenaa. Tällaista kai se on sitten syntymänkin jälkeen. :)

Välillä on tuskaistakin kun on kyllä kuuma, mutta mua on auttanut liikkeessä pysyminen. Ja ruokavalion vaihdoksen jälkeen oon voinut paljon paremmin, suosittelen kaikille! Kai tähän kaikkia tuntemuksia ja vaikeaakin liittyy, mutta näistä ajoista pitää kyllä nyt nauttia.

Seuraava neuvola on mulla vasta 10.6. ja sitä odottelen pikku hiljaa.

25+2 (vau!)
 

Yhteistyössä