Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

KIRSKIS ONNEA HYVISTÄ UUTISISTA! :) JA TERVETULOA KAIKKI UUDET!

(.) Painon nousu on jotain ihan älytöntä :O lähtöpaino oli 52-54 kg ja nyt eilen kävin vaa`lla paino oli 65!! hmm.. no toisaalta sama kuvio ollut kaikissa raskauksissa mutta nyt kyllä tullut viikkoihin nähden jo enemmän kuin muissa raskauksissa. Supistuksia ollut jonkin verran mutta ei mitään kovin kipeitä. Kauhean helposti hengästyy jos vähänkin kävelee esim. portaita...

Hankinnoista: Pinnasänky on hankittuna, huutonetistä muutamat vaattet hankittuna, puuttuu vielä turvakaukalo, kylpyamme, vauvakeinu ja lakanoita :heart:

2 neuvola ensviikolla 29.4 siellä ei sitten ole turhan usein tultu käytyä tässä raskaudessa :LOL:

baby2003 & 21+2
 
Hei! Tänne ilmottautuu yksi uusi syyskuun odottaja. Oon lukenu tätä oikeastaan tän huhtikuun ajan ja nyt uskaltauduin ilmottautumaan :)

Eli Olen 28v LA on 20.9 ja kolmatta odotan, sairaala OAS

Tämä kolmas ollut työläin saada matkaan, vielä täällä hermoillaan kun on mielessä vuoden takainen myöhäinen keskenmeno.
Ensi viikolla neuvola, toivottavasti kaikki hyvin. Ainakin luulen tuntevinani välillä jotain liikettä.

Nyt viikot 18+5
 
Heisan!

Onnea Kirskis hyvistä uutisista!

Tervetuloa uusille odottajille! :) Syysodotus84 ollaankohan samaan aikaan samassa paikassa? :) Mulla on la päivää ennen sinua :)

Dembsey siellä siis myös ylläri, meillä kans! 2 lapsukaista olisi riittänyt vallan mainiosti mutta tulokas päätti toisin :)

Mulla oli eilen neuvola. Sain taas hetkeksi mielenrauhan kun kuuli sydämensykkeet, vaikkaikin lapsonen oli melko villillä päällä, karkaili koko ajan kun sykkeet oli paikannettu ja potkikskelin mokoma :D Itse en niitä liikkeitä edelleenkään tunne :(
Hemppa oli noussut kuukaudessa 98->112 vaikka sitä rautaa en ole saanutkaan vielä aloitettua. Mutta nyt ne pitäis aloittaa, Obsidania käytän, jokaisessa raskaudessa ollut sama merkki.
Paino oli hieman nousussa viime kerrasta mutta ei ole vielä ylittänyt ensimmäisen neuvolakerran lähtöpainoa, onneksi.

Pahoinvointi tuntuu helpottaneen mutta eilen illalla piti kyllä käydä yökkimässä :( Toivon kyllä sen nyt pikkuhiljaa olevan ohi.

Rakenneultra olis meillä 8.5 eli kaksi pitkää viikkoa odoteltavana! Mies on sitä mieltä ettei kysyttäis tällä kertaa sukupuolta ollenkaan, itteä kyllä kutkuttais tietää taas ennakkoon. Mitenhän sitä malttais odottaa tietoa muka synnytykseen asti? :D

Flunssaa pukkaa :( Nuha on ja ääni poissa. Lapsetkin ovat ihan kurjassa yskässä. Säälittää tuo pienimmäinen kun ei saa yskän takia nukuttua kunnolla :(

Santta ja ylläri 18+6
 
En ole kauheasti ehtinyt täällä käymään :) Tuntuu, että harjoitussupistukset olisivat alkamassa. Vatsa kovettuu ja tuntuu oudolta. Liitoskipuja on kyllä paljon. Välillä tuntuu, kun veitsellä iskisi vatsaan ja kyllä sitä välillä jopa pelästyykin sitä kipua. En muista tälläisiä viime raskaudesta, ainakaan näin kovana viiltävänä kipuna. Kai ihan normaalia silti. Vauva tuntuu kuitenkin liikkuvan ja tunnen välillä jotain potkuja ja pyörimisiä (aika vähän tosin vielä). Paino ei ole edelleenkään nousussa, vaan laskenut tässä nyt melkein 2 kg entisestään. Olen yrittänyt syödä kaksi lämmintä ateriaa ja paljon ruisleipää, mutta tuntuu että koko ajan on nälkä ja pitäisi koko ajan olla syömässä :/ Mutta eiköhän se tästä nousuun lähde. Neuvola kuukauden päästä ja en jaksaisi kuunnella painon takia mitään valituksia, kun ei ole noussut. Muistaakseni tosin se paino lähti nousiin ihan itsestään myöhemmmin.

Mona Lisa 17+4
 
Rakenneultrassa käyty ja...kaikki hyvin:) Nähtiin heti itekkin miehen kanssa sukupuoli, eli poika on tulossa! Ei olisi kyllä voinut erehtyä,niin auliisti näytteli haaroväliään;)

Onnea Kirskis hyvistä uutisista:heart:

Pringles, saisiko vaunuista kuvia vaikka sähköpostiin,voisin olla kiinnostunut!?!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Rakenneultrassa käyty ja kaikki on hyvin meidän pikkuisella :heart: Mää niin rakastan jo meidän pientä :heart: Tuun myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia, nyt tarttee ottaa päikkärit, viime yö kun oli melko uneton...

metuva ja pallo 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Jopas on ollut kiirus aamu.
Aamusta käytiin pienimmän kans muskarissa ja kaupassa.
Nyt lounas nautittu ja odottelen koululaisen saapuvan, jotta päästään piirakan leipomiseen.

Santta: Kohtalotoveri :D
Meillä isillä oli iso sulattaminen asian kanssa. Eihän tämän pitänyt olla periaatteessa mahdollista, ainakaan näin suunittelematta!
Haasteellinen kesä ähertää pienimmän kanssa ja syksyllä tulee olemaan hyvin työntäyteistä, huoh jo etukäteen ;)

Supistuksia en ole tuntenut suuremmin ja liitoskivut on onneks pysyneet poissa.
Koiran kanssa tai rattaita työntäessä on joutunut tahtia jo hidastaa. Mahan sivuihin tulee kipuilua/painetta ja happi loppuu!!!

Hengenahdistus kiusaa ajoittain todella paljon myös ihan istuessa.
En muista aiemmista moista, mut vatsakumpu on kyllä jo nyt aikasmoinen :D

Painonnuosua ei kauheesti silti ole. Aluksi putos muutamalla kilolla(vaikken oksentanut/ollut kauheen pahoinvoiva ja ruoka on maistunut liiankin hyvin) Nyt ollaan +2kg. Toki en saanut edellisiä kiloja karistettua (+5kg) joten olen ihan mielissäni tällähetkellä ;)

Mä herään usein selältään, mut kuten jo sanottiinkin, ei siitä haittaa ole, niin kauan ku itsestä hyvältä tuntuu.

Viikko ja päivä ja sit rakenneultra, jei!


-Dembsey ja ylläripylläri 19+4
 
Kiva taas pitkästä aikaa lukea kuulumisia! Olen nyt viikolla 18+4 ja luulisin, että tunnen vauvan liikkeitä. En ole varma, kun en ole aiemmin ollut raskaana, enkä näin ollen tiedä, miltä liikkeet tuntuvat. Sellaista möyrintää tuntuu aina välillä. Aluksi mietin, ovatko ne vain pieruja, mutta kun ilmavaivaongelmia ei ole, niin päädyin siihen lopputulokseen, että lapsonen se on. :D

Vatsa ei vieläkään näy selvästi kuin alasti ollessa, lähinnä näytän vähän lihoneelta vaatteet päällä. :) Vatsassa tuntuu välillä kireyttä ,vatsalihakset taitavat yrittää vastustaa kasvua.

Opiskelen miesvaltaista alaa, minkä vuoksi suuri osa kavereistani kampuksella on miespuolisia. Näiltä on välillä tullut aika hauskoja kommentteja ja näkemyksiä asioihin. Voisin listata tähän muutamia. :)

- Ethän sä tollasta voi syödä, kun siinä on mangoa! (Huutaen)
- Eihän raskaana olevat saa juoda kofeiinia! (Tämä tullut parilta tyypiltä, olen sitten selventänyt, että saa, mutta kohtuudella)
- Ei kai raskaana olevat saa syödä tommosta! (Otin ravintolan salaattipöydästä salaattia...)
- Eks sä nyt muka voi tätä juoda? Täs on vaan 2,5 % alkoholia. (Onhan sekin alkoholia. :D)
- Saaks sä nyt varmasti kannettua noi? (Kannoin kahta laukkua, toisessa läppäri ja toisessa tyyliin lompakko, avaimet, hiusharja.)
- Miten niin tuleville vanhemmille ei ole mitään pakollista kurssia? (Vois kyllä olla ihan hyödyllinen, sinällään hyvin ajateltu.)
- Teidän ei varmaan kohta tartte ostaa enää kahvimaitoa! (... :D)

Ja paras taisi olla isän 1. kommentti, kun tapasimme raskausuutisen kuulemisen jälkeen livenä (asuu 400 km päässä): "No, ooks paljon oksennellu?" :D
 
Muftikka: Ai että tuota miehistä ajatusmaailmaa! :D

Oon kans huomannut tässä raskauden edetessä (ja toki jo ennen raskautumista), että ainakaan oman miehen tiedot ihmisen biologiasta ei päätä huimaa.. Ei siis kertakaikkiaan mitään käsitystä varsinkaan naisen elimistössä tapahtuvista jutuista. Just ja just tietää miten lapset voi saada alkunsa.. :O Välillä on hirvittänyt, että mitäköhän tästä oikein tulee..! :| Mutta kai ne oppii, miehet ei vaan viitsi ottaa (ainakaan mun tuntemat) asioista hirveesti selvää etukäteen..sitten ku asia tulee eteen niin sitä aletaan selvittää :LOL:

susu_v 19+0 poks!
 
Ekat 2 potkua bongattu tänään!!

Kiitokseksi siitä että narisin mielessäni muutamasta asiakkaasta jotka ei osannu päättää ottaisivatko puuroa vaiko leipää, maitoa taikka appelsiinimehua. Ja sitten tuli eka potku ja kyllä tuntu hassulta. Ihan niinkun maha olis muljahtanu tai jotain :D Ja heti perään tuli toinen :) Ja sen tunsin kädelläkin. Nyt pitää odotella että rupeaa taas riehumaan että mieskin saa kokeilla jos tuntuisi..

Beibei & Ipana 17+6
 
Masylle voimia paljon :hug:

Mulla tulee tippa linssiin kovin herkästi, varsinkin ikävistä uutisista, mutta myös iloisemmista :'( nyyhkis sentään, oon näiden hormoonien kanssa vielä ihmeissään. Autossa tänään poikia viedessä piti oikein tsempata, ettei pojat huomaa,kun mulla alkoi silmät kyynelehtiä kuunnelles radioo, jossa tuli siitä 875g keskosjutustua. Voin taas varautua, että synnärilläkin joutuu itkeskelemään ja ikävöimään perhettä kun nyt jo itkettää ajatuskin erossaolemisesta :heart:

Nyt ei ehdi enempää, täytyy alkaa valmistautua töihin lähtöön. Kaikille odotuksen iloa ja voikaa hyvin :wave:

Delila 19+3

Ai niin se viel äkkiä kerrottava, et tilasin h&m:ltä kasan mammavaatteita kesälle.....ihania :heart: tänään hain postista ja olipas kiva niitä sovitella :D nyt saa maha rauahs kasvaa, kun on varaa vaatteidenkin puolesta ;)
 
Oi Masy, osanotto ja voimia :hug:

Nyt tuntuu tylsältä hehkuttaa omia tuntemuksia... Tämä tulokas on näemmä samaa sorttia ku edellinenkin eli ei suoranaisesti tuntuvia potkuja vaan muljaamista niin et maha on välillä ihan toispuoltanen.
Liitoskivut on alkanu vaivaamaan aamusin ku on yön maannu paikoillaan, tai ylipäänsä jos on pitkää aloillaan. Enää 4 päivää rakenneultraan, jännä miten eriaikoihin noita tehdään - veikkaan kyl meneväni viel toistamiseen tuohon ultraan ku molemmista aikasemmistakin on tullu käytyä ainakin kahdesti. Esikoista odottaessa ei ekassa näkyny kaikkia napanuoran virtauksia kunnolla, tokaa odottaessa kävin kaks kertaa istukkakontrollissa ku ekassa ultrassa se olinosittain kohdunsuulla.

Jenni 18+4
 

Yhteistyössä