Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*




Odottajia yhteensä: 149
Poikaoloja ja -lupauksia: 11 / 6
Tyttöoloja ja -lupauksia: 19 / 3
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 11

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)


24.8.
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK

27.8.
Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS tyttöolo

28.8.
eufemia / 28 / 1. lapsi / LKS poikalupaus :heart:

31.8.
Taru_ / 22v / 1. lapsi / KHK-S poikaolo

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. lapsi /NKL
Tatti12 / 26v / 2. lapsi

2.9.
amelie`/ 33v / 2. ja 3. lapsi / TYKS Kaksoset
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL poikalupaus :heart:
EevaN / 28v / 3. lapsi / KOS
Emmm / 23v / 1. lapsi
Metis / 22v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo tyttölupaus :heart:

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo poikalupaus :heart:
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS poikalupaus :heart:
Tuuska / 27v / 3. lapsi / OAS tyttöolo

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
Gildanen / 20v / 1. lapsi / TYKS
kem-ma / 25v / 1. lapsi / KYS
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
moniq / 23v / 3. lapsi / JS
Passepartout / 33v / 4. lapsi / KSKS
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / HYS
Tuikku13 / 27v / 1. lapsi / ulkomaat tyttölupaus :heart:

6.9.
CatMama82 / ?? / 2. lapsi / TAYS
Ditaz / 22v / 1. lapsi / K-HKS
Hannis81 / 32v / 3. lapsi / TYKS
Losa / 30v / 4. lapsi
moonan / 31v / 1. lapsi / JS poikalupaus :heart:
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK
suan / 24v / 3. lapsi / HYS tyttöolo
uusionni13 / 38v / 3. lapsi / JS

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
rios / 25v / 3. lapsi
Sharona / 32v / 2. lapsi / Rooma poikalupaus :heart:
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / OAS Kaksoset

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS tyttölupaus :heart:
TarinaMarina / ?? / 1. lapsi

9.9.
Aikkuk / 27v / 1. lapsi / K-SKS
edna / 29 / 1. lapsi
hanja / 34 / 1. lapsi / EKKS poikaolo
henttonen / 33v / 1.lapsi / KYS
miuu- / 24v / 1. lapsi / Jorvi
Takku-tukka / 21v / 1. lapsi / TAYS

10.9.
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
syysomppu2013 / 35v /4. lapsi / KYS

11.9.
Cahlei / 32 / 1. ja 2. lapsi / NKL Kaksoset
Elsamiini/ 28v / 4. lapsi / SKS
Emma-Ria / 22v / 2. lapsi / PHKS tyttöolo
Kirskis / 27v / 2. lapsi

12.9.
Iisasin / 20v / 1. lapsi / HYS
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
Pringles / 39v / 3. lapsi / JS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS poikaolo
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi / PHKS

13.9.
joanmarie / 25v / 1. lapsi
Kat-ja / 38 / 1. lapsi / KPKS
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS

14.9.
odo / 23v / 1. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS

15.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS
dembsey / 32v / 3. lapsi
heituli / 33v / 3. lapsi
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
tuulihattu / ?? / 7. lapsi / LS
ötökkä~ / 21v / 1. lapsi / TAYS

16.9.
Delila / 29v / 4.lapsi
Empuuu/ 26v / 2. lapsi / KOS
MadDee / 21v / 2. lapsi / PHKS / poikaolo
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS tyttöolo
Nata83 / 29v / 2. lapsi / NKL

17.9.


18.9.
eskapismi / 26v / 2. lapsi / TAYS tyttöolo
Rasula / 28v / 1. lapsi / LPKS
Supermassive / 21v / 2. lapsi / TYKS
susu_v / 29v / 1. lapsi / VKS tyttöolo
Teriko / 34v / 2. lapsi / TAYS
Wiitahepo / 31v / 1. ja 2. lapsi / PKSSK Kaksoset poikaolo

19.9.
Eessii / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
Helmitoivo / 31v / 3. lapsi
Metkutin / 22v / 1. lapsi / PHKS
Plamsu75 / 37v / 1. lapsi / JS poikaolo
Rontsukka / 35v / 4. lapsi / JS
Santta / 30v / 3. lapsi / OAS tyttöolo
seinisipe / 24v / 2. lapsi
syysbeibi / 33v / 1. lapsi / KOS
äitiys ja onni / ?? / 3. lapsi / TAYS

20.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS tai Vas
Syysihme / 36v / 1. lapsi / VKS
Syysodotus84 / 28v / 3. lapsi / OYS
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi / KYS
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS
jenttu / 32v / 3. lapsi / SatKs poikaolo
loikkis / 33v / 1. lapsi / Tays
LoruLiisa / 30v / 2. lapsi / OYS
macudahakki / 28v / 1. lapsi / HYS
Makia / 22v / 4. lapsi tyttöolo
miksa/ 28v / 3. ja 4. lapsi / TYKS Kaksoset
mirvax / 35v / 3. lapsi / SATK
Muftikka / 24v / 1. lapsi / VKS tyttöolo
Oubou / 21v / 1. lapsi / KYS
ziappa / 26v / 2. lapsi / TAYS

22.9.
Kuudes / 36v / 6. lapsi / TYKS
o_Ou :) / 28v / 2. lapsi / TYKS
Sanuli84 / 29v / 3. lapsi / OYS
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS

23.9.
Aatoksia / 32v / 3. lapsi / TAYS
Dea / 24v / 1. lapsi / OYS
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS poikaolo
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP
syksy84 / 28v / 1. lapsi tyttöolo

24.9.
piupiuu / 22v / 1. lapsi / KAKS tyttöolo
SaBiNe / 27v / 5. lapsi

25.9.
BeiBei / 23v / 1. lapsi / VKS
eternal-life / 23v / 3. lapsi / K-PKS
Leonis / 27v / 3. lapsi / TAYS
lyyli* / 28v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo
Orchid / ?? / 4. lapsi / KOS
Suklaasuu / ?? / ??

26.9./
fever / 26v / 2. lapsi / SATKS
Helluunen / 24v / 1. lapsi / TYKS
mammamammutti / 25v / 2. lapsi / OAS tai KPKS
niinaj / 21v / 1. lapsi / K-SKS
ninnin / 32v / 1. lapsi / OYS
Qevnie / 26v / 1. lapsi / K-SKS

27.9.
Mammuska 83 / 29v / 2. lapsi / TAYS poikaolo
Syksy2010 / 32v / 1. lapsi / KOS tai NKL

28.9.
Anna333 / 25 / 2. lapsi / KOS tyttöolo
Embula / ?? / 1. lapsi / TAYS
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi / TYKS poikaolo
serenade / 21v / 1. lapsi / TYKS tyttöolo
Taizu89 / 24v / 2. lapsi / JS
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL tyttöolo

29.9.
Hullu Amalia / 27v / 2. lapsi / JS
Nimia / 32v / 2. lapsi / TYKS

30.9.
kirsikka92 / 20v / 1. lapsi / PKKS poikaolo
Meme:) / 23v / 1. lapsi / OYS
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS
äityliini_85 / 28v / 3. lapsi / LPKS

1.10
tiggeri / 33 v / 3. lapsi / K-HKS


Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta
miss_piggy
Fujin
melin
Masy

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Pientä varten
Supermassive - Mutsis on
Qevnie Silkkitassun päiväunet

Haluatko mukaan suljettuun FB-ryhmäämme?
Laita yv:tä suan:ille. Lähetä yv:ssä linkki omasta profiilistasi, jolla sinut tunnistetaan oikeaksi henkilöksi! Suan lisää sinut kaverikseen, jotta pystyy liittämään sinut ryhmään mukaan!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


1. ketju täällä
Tammikuun ketju täällä
Helmikuun ketju täällä
Maaliskuun ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa jatkamaan keskustelua huhtikuun pinoon! :)

Wow, meitä on jo 138 odottajaa! Nyt toivon jokaisen teistä tarkastavan omat tietonsa listasta, ettei siellä ole mitään virheitä päivittäjän toimesta. Tyttö- ja poikaoloja otetaan vastaan vieläkin! Tässähän kuussa meillä alkaa rakenneultrat pyörimään, joten tyttö- ja poikalupaukset päivitellään myös halukkaille!

Toivottavasti jokainen odottaja myös hihkaisee itsestään jotain. Kuulumisia on mukava lukea kaikilta teiltä :)

Kirskis ja Namu 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Pitipä heti tulla korkaamaan pino! :)

Mun mielestä muissa odotuspinoissa ei ole noin paljon odottajia. :D (Paitsi toukokuisia näköjään) Jossain vaiheessa voisi varmaan päivittää listaa nimenhuuto-tyylisesti, vai mitä olette mieltä? Jonkin aikaa keräisi HEP-huutoja, ja jos sellaista ei kuulu, poistetaan listalta. Tuossa listassa on varmasti sellaisia, jotka eivät ilmoittautumisen jälkeen ole muuta kirjoittaneet tai pinoa seurailleet.

Ei sitten vielä kerrottu miehen vanhemmille. :D Noh kahden viikon kuluttua sitten! Silloin varmaan voisi näkyäkin jo raskaus?!

Empuuu rv 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan!

Minulla on siis ennestään kaksi poikaa, mutta olen niin tiedenainen, etten oloihini kiinnitä huomiota, vaan kerron 19.4., mitä ultrassa sukupuolesta sanotaan :). Tuolloin on siis aika äitiyspolille. Virallinen rakenneultra on muistaakseni 2.5.

Liikkeitä tunnen nyt joka päivä jonkun verran. Ahdistelen sitten koko ajan, tunnenko riittävästi.

Syyskuuhun tuntuu olevan ikuisuus... Laskettu aika on siis 19.9., mutta synnytys käynnistetään syyskuun alkupuolella, kun 38 viikkoa tulee täyteen.

Helmitoivo, 15+3
 
Oi uusi pino, kiitos kirskis :) ajatella ollaan JO huhtikuussa. Tosin syyskuulle tuntuu vielä pitkältä odotus ;) Mut ehkä se tästä luistaa hyvin ja nopeasti.

tiia_ ei oo totta! Kaikkea kans uteliaisuudessaan ihminen tekee. Kellä riittää aika kytätä kaikki keskustelupalstat läpi? ei ymmärrä. Kiva kuitenkin, että pysyt täälä, uteliaista ihmisistä huolimatta ;)
Se on kyllä totta, että hyvä miettiä mitä kirjoittaa.... samaten oon tehnyt, että kaiken varulta kirjoittelen sellaisia mitä voin avoimesti kertoa eikä haittaa vaikka kaikki kyylät lukee :D

Mä oon muutenkin nykyään erakoitunut niin, etten esim. naamakirjassa ole (ahdistaa kyylät :LOL: ) ja mielummin puhun näin nimimerkillä, kuin nimellä, vaikkakin sitten kaiken uhalla, että tunnistetaan. Eikä sillä, että haittais, mut jotenkin mukava olla hieman "salassa" kuitenkin. :) Ei mua näin haittaa, jos tutut lukee ja varmaan lukeekin. Samat jutut saa kuulla sitten livenä, kun keskustellaan :D

Mulla on nyt joku vaihe, että kuulostelen koko ajan liikkeitä ja kun niitä ei tunnu niin pelottaa ettei mahassa olekkaan kaikki hyvin :( toisaalta kyllä olen tuntevinani jotain....että taitaa taas oma mielikuvitus laukata ja pelkostressi yrittää hiipiä, vaikka oon ajatellut olevani turhaan stressaamatta ;) Kiusallinen tää ihmismieli. Neuvolaan olis vielä reilu viikko aikaa. Rakenne uä on vasta toukokuun 8.päivä. Sitäkin odotellessa ;)

sukupuolesta en uskalla antaa edes veikkausta itse. Täytyy nyt vielä miettiä olisko sen verran utelias ja yrittäis rakenneultrassa kysyä näkyykö :whistle: kauheesti kiinnostais, mut olis se niin jännä pitää salassa. Jos nyt kuitenkin itse sais tietää niin muillehan ei tarvi kertoa :D Paitsi tänne varmaan on hihkaistava, en mä osaa aivan hiljaa olla ;)

Mukavaa huomista pyhäpäivää vielä kaikille :wave:

Delila& aarre 15+6 :heart:
 
Hepskukkuu!

Jo on utelias ihminen, jos jaksaa kaivella ja lueskella kaikki keskustelupalstat läpi, huhhuh!

Täällä on nyt käyty uusinta np-ultrassa ja kaikki vauvalla hyvin, oli kyllä niiiin ihana kätilö ultraamassa, ettei toista voi olla! Kertoi kaikki mitä vauvalla oli. Oma oloni taas on mitä on, tukossa joka ainoa päivä ja tänään taas lämpöäkin oli... No, jos se tästä kesään mennessä/kesällä helpottais...

vauvan tavaroista meillä melkein kaikki tallella pojilta, vaunut ja sitteri täytyy hankkia, mutta ne kerkee sitten kesällä... Vaunut saatais mun veljeltä, mut heillä ei oo runko-osaa... Niin voi tulla aikas kalliiks hommata pelkkä runko. Joten päädytään varmaankin ihan uusiin, Emmaljungat meille varmaan tulee. Briot oli pojille, mutta nyt haluun jotain muuta ;) Niin ja turvakaukalosta täytyy miettiä mitä tehdään, on siis kyllä tallella, mut on jo kuitenkin 7vuotta vanha, että mitenkähän on turvallinen, omassa käytössä se on ollu, kelleen en oo lainannu. Eli käyttöikää on ollu vajaa 2vuotta (molemmat pojat siirretty turvaistuimeen noin 9-10kk iässä). Kaupasta ei kantsi kysellä, kun tietää mikä vastaus sieltä tulee "pitää tietysti ostaa uus, ei ole enää turvallinen!"

kertomisesta nyt alkaa meille kaikki läheiset tietävän, pari ystävää ei vielä tiedä, mutta eiköhän heillekin asia valkene piakoin ;) "paras" kommentti oli kun mies kertoi omalle isälleen (äitinsä kuollut jo useampi vuosi sitten) niin hää ei ees onnitellut, saapi nähä mitä huomenna on tiedossa, kun hänelle (ja uudelle vaimolleen) mennään syömään... Muuten on kaikki ottaneet iloisina uutisen vastaan!

maha mahaa ei vielä näy, paitti mahamakkaroita ;) mutta muutamat housut oon joutunu heittään kaapin perälle, kun ei yksinkertaisesti mene kiinni taikka sitten puristaa! H&M:llä kävin kattomassa housuja, mutten niistä tykänny. Täytyy varmaan ostaa jotain kangasta ja tehä itte, taikka sitten käyttää ens hätään pelkkiä collareita ja verkkareita, mut niillä en kehtais lähtee ihmisten ilmoille.

liikkeistä vauvan liikkeitä en oo kyllä tunnistanu viel kertaakaan (esikosta tunsin n rv19 ja kakkosesta rv14) no eiköhän ne liikkeet sieltä vielä ala tuntumaan! :D

Mutta ei tänne muuta ihmettä, odottelua odottelua. Koskas ootte muuten aloittamassa lomia/äippälomaa? Mä aattelin alottaa äippäloman aikaistettuna ja sit siihen viel lomat päälle (joita 6vkoa) joten mä jäisin lomille jo Jussina!!! Pomokin jo vähän väläytti vihreää valoa... Ja ihan siitä syystä pidän lomat kesällä, kun esikko lähtee kouluun, niin saa hänkin nauttia pitkästä lomasta! (tai sitten otan piiiiitkän saikun, niin säästyy lomapäivät ;) )

tiggeri ja muru 13+5
 
Äitiyslomalle jääminen Mulla on sen verran lomia pitämättä (jopa ajalta ennen meidän lähes 3v. poikaa), että voin jäädä kesälomille heti kesäkuun lopussa/heinäkuun alussa ja siitä suoraan vanheimpainvapaalle kun viikkoja on se 35 täynnä. :) Pidin elokuussa ennen töihinpaluuta 3 viikkoa ja joulu-tammikuussa 3 viikkoa. Nyt kesällä siis ainakin kuusi viikkoa ennen äitiyslomaa, mikäli olen oikein laskenut. Ihanaa saada poika pois päiväkodista noin varhain! Sitä odotan eniten. :)
 
Kivaa uusi pino, kiitos Kirskis =) enää noin puolvuotta ku syysvauvat on syntyneet :p

tiggerille onnittelut uusinta ultran hyvistä kuulumista =)

äippis oon ollu kotona marraskuusta 2008 lähtien, joten ei varsinaista "lomaa" voi aloittaa, ihan normiaikaan varmastikin, saa sitten syksyn alkuun sen alkupätkän palkkana :D

ai kauheeta oon muuten kohta 5 vuotta ollu jo kotona yhteenputkeen, enkä tuossa esikoisenkaan jälkeen ollu töissä ku reilun vuoden... Tämä kun hoitoon lähtee noin 2v niin 10 vuoden aikana oon ollu töissä reilun vuoden :O osaankohan mä enää mun omia töitänikään hoitaa :whistle: alan vaihto vois olla hyvä vaihtoehto :LOL: ei pitäis laskeskella moisia :headwall:

Orchid ja Taotao 14+4 kait
 
Moikka, jee uus pino! Huhtikuu jo, ajatella! "Pian" on kesä! :)

Mä tänään jotenkin ihan säikähdin, ku mun mielestä mun masu on yhtäkkiä pienentyny esim. viime viikosta! :O Ilmavaivat ja pahin turvotus on vähä laskenu, en tiedä johtuisko se siitä..iik mitä jos vaavi ei kasvakaan siellä normaalisti! Äh, ehkä tää on vainoharhaisuutta vain..

Kummalliset lihasoireet on kans alkanu nostaa päätään, puutuminen, nivelsäryt ja levottomat jalat..! Todella ärsyttävää kun polvia ja ranteita särkee, en tiedä voisko johtua nivelten löystymisestä. Mun raskausoireet on kyllä niiiin kummallisia, muilla on niitä "tavallisia" kuten pahoinvointia, niin mulla on levottomat jalat :LOL:

Mulle vois muuten lisätä tyttöolon, joka on kai syntynyt vastareaktiona sille, että miehellä on niin vahva poikaolo, saadaanpa jännätä kumpi on oikeassa :) Tytölle nimikin olis helpompi keksiä, jostain syystä mulle ei kelpaa "mikään" pojannimi.. :/

susu_v 15+4
 
POKS POKS rv15 :heart:

Huhtikuu jo, esikoinen täyttää pian 8-vuotta hän kun syntyi 050505 :D Tulee tosiaan lapsosille ikäeroa enemmän kuin koskaan ajattelin että haluan, mutta elämäähän ei voi käsikirjoittaa vaan on otettava mitä annetaan ja milloin. :)

En osaa arvella onko tyttö vai poika, hieman ehkä on poikaolo mutta salaa ihan vähän toivoisin tyttöä :) Toki kumpivain on yhtä rakas ja toivottu! 9.4 on äitipoli jospa siellä sais vihjausta jo :)

Äitiyslomalle jään jo kesäkuun alusta koska loppuu työsopimus eikä ole toivoa että nyt jatkavat kun raskaus tuli esille :D

Tavaroita vauvalle ei ole tosiaan säilynyt esikoiselta mutta anoppi osti jo meille uuden turvakaukalon (ihana limenvihreä-musta) ja olen kirppareilta kantanut ihania vaatteita ja ainun mobilen, kylvetystuen yms yms eli hankinnat tehdään pikkuhiljaa tässä matkan varrella :) vaunuja katsellaan ja uudet varmaan ostetaan...

loruliisa 15+0
 
sohvi35
Aurinkoista huhtikuuta ihanaiset :flower:

Täällä ollaan, vähemmän kirjoittelua mutta seurailua päivittäin. Olo on hyvä, jaksaa lenkkeillä ja touhuta. Yksi "vaiva"tullut -> kutina.. ikävä vaiva. Kutiaa kädet, jalat ja maha lähinnä. 10.4. seuraava neuvola ja rakenneultra 3.5. Lomille jään heinäkuun loppupuolella.sitä todellakin odottelen! Ja siitä jatkuu sitten äitiysloma. Raskaudesta ollaan kerrottu ja on ihan julkista tietoa jo. Maha ainakin viimeistään paljastaa :)

tiggeri Miksei turvakaukalo olisi turvallinen? Minä en ainakaan näe syytä ettei olisi jos ei ole kolaroitu.

Sohvi35 (16+2)
 
Heips kaikille!

Pikkaisen taas venähti tää kirjoitusaika, mutta tuolla puhelimella se on jotenkin hankalaa yrittää muistaa, mistä olette jo puhuneet ja mitä haluais kommentoida. Myönnän, että tuonne Facebookiin se vain käy näppärämmin.

Täällä on kaikki mallillaan ja pikkaisen tuo ennestäänkin iso vatsani alkaa saamaan raskausmuotoa. Hyvin vähän vielä, mutta kyllä tuolla rasvakerroksen alla selkeästi jotain alkaa tapahtumaan.

Liikkeitä en kyllä todellakaan vielä tunne.

Meillä ei oo vauvalle vielä oikeastaan muuta hommattuna kun pinnasänky ja matkasängyn sain ystävältä. Vähän kutkuttais mennä katselemaan, mutta ei tässä nyt vielä hirmuinen kiire oo. Korvat ja silmät on auki kyllä.

Äitiyslomalle jään sitten kun se virallisesti alkaa eli 17.8. Nyt toukokuussa pidän hieman lomaa, samoin pari viikkoa juhannuksen jälkeen. Hieman kyllä epäilen, etten tuohon äitiyslomaan saakka jaksa olla töissä, mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Vähän harmittaa kun seuraava neuvola on vasta reilu kahden viikon päästä. Tulee viiden viikon tauko nt-ultrastakin ja neuvolassa ollut viimeksi helmikuun alkupuolella.. Joudun kyllä nyt olemaan ylävatsakipujen vuoksi yhteydessä sinne päin..taas.

Mutta nyt täytyy lähteä kummipojan synttäreille. Sukulaiset kyllä kaikki, niinkuin melkein ystävät ja työkaveritkin tietävät jo raskaudesta, joten sitä ei tarvitse jännittää.. :)

Hyviä vointeja kaikille! :)

MacudaHakki 15+2
 
HEI! :) Tuun kurkkimaan tuolta lokakuisten pinosta kun meidän LA muuttuikin 30.9...

Eli oon 20 vuotias ja odotan esikoista. Odotan kihlattuni kanssa tätä meidän toivottua vahinkoa. :p Ajateltiin rueta yrittämään joskus vuoden päästä mutta meidän pikkukaveri päättikin toisin. :) Ultrassa ollaan käyty jo kolmesti, vauvan kanssa. Ukko ei vielä oo osallistunu tuolleen virallisesti odotukseen. Mutta toivon kovasti että tilanne "korjautuu" vielä. :)
Jos pääsen listaan niin rivi olisi kirsikka92 / 20 / 1.lapsi / PKKS ja poikaolo

Mitäs muuta... no tänään poksui 14+0 !! <3

kirsikka ja nasukki 14+0
 
Moikkelis,

mä oon miettiny tota mammaloman alotusta kyllä kans, mut oon päättäny et oon töissä niin kauan kun vaan jaksan, sen verran rahanahne olen. Mikäli siis töitä riittää..

Nimistä Pojalle mulla (mies ei vielä tiedä...) on jo nimi, tytön nimi on vähä hakusessa vielä. Mulla on kyllä alusta asti ollu poikaolo, mutta katsotaan nyt.. Mies haluais tietää kumpi tulossa, ja seuraavassa ultrassa se varmaan jo näkyiskin.. mutta mä en halua tietää! Musta on tuhat kertaa jännempää odottaa iha loppuun asti :)

Mutta tämä mamma menee nyt laittamaan ruokaa tulonpäälle, kauhea nälkä taas.. Vastaha sitä söi aamupalaa!

Beibei&Ipana 15+5 (oon viikkovilli, laskenu viikon VÄHEMMÄN kun on ollu ja ihmetelly miten voi mennä näin hitaasti aika...)
 
Viimeksi muokattu:
mulla oli alussa vahva tyttö olo nyt on semmonen ei mikään olo :D

rakenen ultra ois 17.4 ja kysytään kumpi osi tulossa. oisin halunnu 4D ultraan mutta lähin ois oulussa ja inhoan matkustamista . 250km matkaa.. pyh!

meän pittää ostaa kaukalo-vaunut-sitteri+ kaukaloon lämpöpussi. myytiin kaikki pois k uei enä ätarvittu joten. pinnasänky on ja jalallinen kehto. minun vanhoja, samoin syöttötuoli :) joitaki vaatteita kans, ommellu olen kyllä :D kangasjemmoja ku on aika paljon :p

nimiä ollaan mietitty mutta ei mitään mikä nappais viellä. toiset nimet ja ehotelmat on mutta etunimi. halutaan samaa tyyliä mitä pojilla on jo perusnimet, ei mitään erikosita, suvusta kummanki nimi :)
 
Moi! Pika vastaus tällä puhelimella, mulle vois tuohon listaan lisätä kaksosodotuksen. Muuten näytti olevan ok. :)

Mulla alkaa ensi kuussa kesäloma ja loppuu hieman ennen kesäkuun puoltaväliä, sitten onkin viikkoja jo sen verran että kaksosodottajat melkeinpä passitetaan saikulle ja varsinkin kun hoitotyössä olen.. Eli ei kovin montaa viikkoa enää tule oltua töissä ennen pois jäämistä!

Miksa 15+2
 
Hei ja hep paikalla käyn aina kun joudan ja aikaa on :wave:
yleensä luen mutta joskus kirjotan kun pienempi typy päikkäreillä.. eli listassa tahtoo tää mamma pysyä vielä =)
Me eilen miehen kanssa sitte saatiin päätettyä tulevan vaavin nimi tytön että pojan :heart: vähä meinas kitkaa aiheuttaa tytön nimen puolelta mutta sain kuin sainkin tahtoni läpi :LOL:

Meillä rakenneultra on sitte 8.5. ja aijjomme kysyä sukupuoltakin jos papana antaa näyttää paikkansa :rolleyes:

kristyr & papana 14+6 :heart:
 
nyt meni ohi kellä kutisi jalat ja maha! meneppä pikasesti hepatoosi kokeet maksa ja sappi arvot. pitää olla syömättä!
Pitää mennä, huomenna meinasin soittaa neuvolaan ja katsoa kuinka äkkiä saa sen ajan verikokeeseen. Kutina on ihan tolkutonta tosin nyt jo inan rauhottunut, ei kutia ku puolen päivää :ashamed:

Hei apua nyt poksutaan jo 18+0!!

Metis ja pikkarainen 18+0 :heart:
 
Hei ja heps :wave:

Kyllä mäkin täällä käyn jatkuvasti lukemassa, kirjoittaa voisi useamminkin. Sitä vaan on jotenkin niiiiiiin vetelä olo. Energiataso aika lähellä nollaa :O Neuvola on onneksi viikon päästä, josko ne mittaisi tuon hb:n, viimeksi oli 114 ja voi olla että on pudonnut tuostakin.

Listalla näytti olevan tiedot ok :) En uskalla sanoa vielä kumpaakaan oloa. Välillä sitä ajattelee että tyttö tietenkin ja toisinaan taas, että voihan se tietty poikakin olla. Rakenneultra on 16.4. ja siellä se toivottavasti selviää :) Tavallaan kutkuttaisi ajatus olla selvittämättä sukupuolta, mutta en kyllä malta olla kysymättä. Ja mies haluaa tietää :)

Lomien kanssa en vaan osaa tehdä päätöstä. Periaatteessa kannattaisi kituuttaan mahdollisimman pitkään ja säästellä lomia äippärin jälkeiseen aikaan, mutta en millään jaksaisi olla koko heinäkuuta töissä :O Ei osaa päättää...

Kertomisesta: varmaan kaikki tietää :D Tai no lähimmät ainakin... en ole fb:ssä julkiraskaana, joten kaikki naamakirjatut ei kyllä tiedä vielä. Ja ei mun vanhemmatkaan varmaan ihan kaikille sukulaisille ole vielä ehtineet kertomaan :D No aika moni kummiskin tietää...

Energiataso on tosiaankin nollissa.... pahoinvointia ei onneksi ole juurikaan enää ollut. Maha pullistuu pullistumistaan (joo voisin syödäkin vähemmän). Toivottavasti liitoskivut ei ala yhtä ajoissa mitä esikoisesta.

Nöhvi + papu 17+6 <3
 
Niin ei täältä olla vielä ketään poistamassa listalta, vaikka ei antaisikaan kuulua itsestään. :D Tuo oli vain minun ehdotus, että jossain vaiheessa voisi päivittää etusivun listaa noin. :)

Tänään poks 16+0, liikkeitä tuntunut neljänä päivänä peräkkäin. Vau.fi:n mukaan sikiö on tällä viikolla koko pituudeltaan noin 16cm. :O Hurjan iso jo! :D

Empuuu
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kirsikka mukaan syyskuisiin! :flower:

Olen tuon kuvan päivittänyt varmaan sata kertaa tuohon alkuun... Nyt vaihdoin lähdettä, joten toivottavasti pysyisi matkassa mukana.

Äippälomalle jään normaalin aikataulun mukaan. Olen muutenkin hoitovapaalla, joten ei siihen muutosta tule. Paitsi paremmat rahat :) Pitää vielä miettiä, että pidänkö lomapäiviä ennen äitiysloman alkua.

Vauvan nimeä ei olla mietitty. Joskus heitellään toisillemme (tai siis minä heitän miehelle), että mitä se on mieltä mistäkin nimestä. Meillä on pikkasen erilainen maku, mutta kyllä me esikoiselle hyvä nimi annettiin. Taidettiin keksiä se kolme viikkoa syntymän jälkeen, joten ehtiihän tässä vielä :)

Kirskis ja Namu 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: kirsikka92
Moikka.
Voisin mäkin tänne kirjoitella. Vähän jälkijunassa tuun, mutta onhan syyskuuhun vielä aikaa.
Oon 28v ja kotoonta löytyy 3½v poika ja 1v7kk tyttö.
Kolmatta odotellaan meille tulevaksi 25.9 olis la. Ei varsinaisesti ole nyt vahvaa fiilistä kumpi olis tulossa, mutta vähän enempi veikkaan että tulokas olis Tyttö Ja tyksiin menossa jälleen synnyttämään :)

Viimeksikin kirjoittelin täällä kaksplussassa ja nyt innostuin taas lukemaan. Aika koukuttavaa puuhaa. Kiva kun on muitakin samaan aikaan odottavia.

lyyli rv 14+6
 
Kun kerta uusi olen täällä niin saanko udella niinkin vanhoja juttuja kuin teidän alkutaivalta? Mielläni kuulisin että onko teidän raskaudet suunniteltuja? Onko täällä pilleri/kierukka vauveleita? Entäs kuinka nuorta väkeä täällä on?

Meistä: Voisin kertoa että meidän vauva oli vahinko. Minipillereitten läpi puski hän, toki unohduksien takia....
Tuntuu niin typerältä sanoa tuo nytten ku ollaan jo niin rakastuttu tuohon vaavin ja toivotaan eniten maailmassa että se tulisi osaksi meidän perhettä syys-lokakuun vaihteessa. En sitä kyllä enää mainitse kun kerron raskaudesta ja suunnitelmissahan meillä olikin tehdä lapsia, tosin vasta vuoden päästä, mutta ilolla ja rakkaudella otamme hänet syksylläkin vastaan. :)

Miten muilla "vahinkolapsien" odottajilla?

Anteeksi uteliaisuuteni. :ashamed:

kirsikka ja nasukki 14+0
 
Pikaisesti: Hep ja mä käyn täällä lukemassa päivittäin, mutta oon niin himputin aliska kirjottaja :attn: No josko koittaisin hieman parantaa tapani =)

Ja miksa laitan sulle viestillä mun sähköpostiosotteen niin josko laittaisit mulle kuvia/lisätietoja niistä vaunuista kunhan kerkeet =)
 

Yhteistyössä