Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Heps, ja mukana roikutaan täälläkin. Olo on aivan hirveä, ei niinkään fyysisesti vaan ennemminkin henkisesti, aivan EVVK olo :( mikään ei kiinnosta, kateellisena lueskelen teidän kirjoituksia, olette miettineet nimiä, bogailleet kummeja jne... Täällä poksuu huomenna 17. viikko käyntiin, ei mitään havaintoa liikkeistä taidan olla joku outolintu, kun kaikilla melkein on jonkinlaisia tuntemuksia niiden osaltakin. Onneksi sentään sydänäänet kuuluvat, joten toivon kaiken olevan kunnossa.

Ensi viikolla on sitten neuvola tiistaina, joten jos sitten saisi kuulla jotain positiivista, ja ehkä mielikin tässä piristyy kevään etenemisen myötä, ainakin toivon näin tässä hormonipyörremyrskyn keskellä. Onneksi sentään vähän joutuu väkisin aktivoitumaan noiden kahden karvalapsen takia.

Aurinkoisia päiviä ja tsemppistä kaikille!

Plamsu75 ja Pieni 15+6
 
Plamsu75 Monilla nettisivuilla lukee, että liikkeet alkavat tuntua yleensä rv 18-20, uudelleen synnyttäjillä hieman aiemmin. Joten ei hätää! :) (Vaikka olen itsekin panikoinut saman asian takia). Mulla on nyt viime perjantaista lähtien tuntunut liikkeitä päivittäin ja menossa viissiin rv 16+2 (toinen tulossa).

Poikaamme odottaessa tunsin sellaisia ehkä-liikkeitä rv 17-18, mutta varmoja liikkeitä vasta rv 20, ja siitäkin meni jonkin aikaa, että alkoivat voimistua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Joo hei Plamsu,älä panikoi! Mulla kolmas lapsi tulossa, huomenna alkaa 19 raskausviikko eikä liikkeitä vieläkään tunnu ;) Ollaan yhessä sit outoja lintuja ;D
En kyllä yhtään muista millon noista edellisistä alko tuntumaan...

Mirka J. 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Plamsu75 En mäkään ole pongannut liikkeitä. Joten voin liittyä kanssa outo lintu kerhoon :D

Muuta ihmeellistä ei olekaan, muuta kun olen alkanut välillä tuntea nälkää. Edistystä :D

Muoks. Ai niin. Saatiin muuten tänään päätös, että saatiin vauvavakuutus ilman rajoituksia.

Sunshine ja pirpanat 17+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Plamsu75 yhyn myös edellisiin; nou hätä, kyllä ne liikkeet sieltä alkaa tuntua ja vahvistua. En mäkään esikoisesta tuntenut vasta kun 20 viikolta selvästi kuplintaa mahas. Tää on mun neljäs raskaus ja tuntuu kaikista aikaisimmin liikkeet. En oo muista tuntenut näin 16+0 kun alkoi. Tsemppiä! Ja toi EVVK olo on mullekkin tuttu, tosin semeni ohi ;) että lähettelen voimia ja tsemppiä sinne. Tiedän miltä tuntuu, mutta onneksi se menee ohi(luultavasti:D) =)

kummeja ei olla mietitty. Oon kai vähän outo, mutta en osaa ajatella ennenku lapsi on syntynyt ja alkaa ristiäis järkkäilyt :D oon vähän mielessäni pyöritellyt vaihtoehtoja...meille tulee luultavasti ystäväpiiristä kummit, mikäli joku suostuu :whistle: sukulaiset on käytetty ne ketkä halutaan ja osan kanssa on mennyt välit kokonaan, joten oon ajatellut, että ystäväpiirissä löytyy parempia vaihtoehtoja :)

Sorruin sitten äsken herkuttelemaan jäätelöä :p hiivatti, kun tulee mielitekoja ja koko ajan söis jotain. Oon yrittänyt rajottaa syömistä, kun olo on niin ähky. Mut näköjään välillä sitä sortuu ja antaa periksi. Oh olikin se alkuraskaus hyvä syömisen suhteen, kun kaikki maistui p*skalta ja mitään ei tehnyt mieli. Nyt sitten maistuis kaikki ja liianki hyvin :ashamed:

Maha on tullut kyllä esille kunnolla...anoppikin tänään kysyi millon se laskettu aika oikein on, kun noin selvästi jo näkyy :D
Työmotivaatio on nollassa. Ei huvittais yhtään mennä huomenna töihin :( On ajatukset vaan vauvoissa, perheessä ja hankinnoissa. Tekis mieli jättää työkuviot jo historiaan ja keskittyä tähän odotukseen ja tulevaan kesään/syksyyn :) kärsimätön olo jotenkin....vaikka aika menee toisaalta äkkiä.

Delila 16+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Raskaus oli toivottu ja suunniteltu. Tärppi kävi yllättäen heti, kun annettiin lupa tulla. Kiva vaan niin, koska toiveissa oli suht pieni ikäero esikoisen ja pikkukakkosen välille.

Taru_ Tottakai me huolitaan sinut takaisin kirjoittelemaan! :) Sitähän tässä toivotaan, että hiljentyneet syysvauvan odottajat aktivoituisivat, eivätkä olisi "pelkkiä" nimiä listassa.

Mä en itse osaa etsiä kohtua. Viikko sitten kysyin äitipolilla lääkäriltä missä kohdin menee raja ja hieman navan alapuolella oli silloin.

Liikkeitä en minäkään vielä tunne! Jos niitä jo tässä vaiheessa on, niin en todellakaan tajua niitä. Tätä mammaa pitää vissiin mojottaa kunnolla, että tajuaa :) Plamsu Esikoista odottaessa tunsin ekaa kertaa 19+.

Jos muillakin on odotusblogeja ja haluatte lisää lukijoita, niin laittakaa linkkiä! Päivitellään se sitten etusivulle.

Losa ja RockMama Mitä kuuluu??

Kirskis ja Namu 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikkis!

Täällä alkaa se valittamani pissivaiva EHKÄ helpottamaan!!! Ai että oon onnellinen siitä:) Multa löyty vielä hiivakin tässä, joka luultavasti on edesauttanut nuita oireita ja kohtukin kuulemma saattaa painaa. Mutta pääasia,että en ihan tuskissani ole 24/7!!!

Minä tunsin ekoja liikkeitä jo jonkin aikaa sitten,mutta en todellakaan tiedä oliko ne vauvasta johtuvia??? Nyt ehkä tunnen joitakin "mulahduksia" alavatsalla, tosi vaimeita kyllä,mutta tiedä häntä onko liikkeitä vai suoliperäisiä:) Mahaa kutittaa välillä,liekkö mahanahkan venymistä se sitten. Pitäisi alkaa rasvailemaan, mutta oon aika laiska yleensäkin mitään rasvoja läträämään.

Terkuin Moonan&Napura 17+5
 
Heips,

täällä väsymys jatkuu ja seuraksi saatu ihana flunssa ja pieni kuume. Lepäillessä kotona menee siis tämä viikko.

Rakenneultra reilun kolmen viikon päästä, eikä millään jaksaisi odottaa sinne asti. Vähän pelottaa, että onhan pikkuisella kaikki hyvin.. Kuitenkin positiivisella mielellä mennään, toivotaan parasta <3 Ja kovasti toivotaan, että selviäisi kumpi siellä majailee. Mitään ostoksia en ole tehnyt, lupasin itselleni etten osta mitään ennenkuin tiedetään kumpi tulossa niin kivempi sitten ostella tavaroita ja vaatteita kun tietää mitä väriä "voi" ostaa.

Nimiä ollaan mietitty.. Tytölle toinen/kolmas nimi melko varma, joka kulkenut suvussa. Pojalle tuntuu hirveän vaikealta keksiä kivaa nimeä, tuntuu että kaikki kivat nimet on "varattu" eli lähipiiristä löytyy jo joku sen niminen. Toisaalta vaikka nyt jo raskausaikana joku nimi tuntuisi tosi hyvältä, niin eihän sitä voi tietää jos vauva ei näytäkkään vaikka Mirkulta.

Mites vauvavakuutuksen kanssa? Oletteko miettinyt sen ottamista? Onko teillä kenellä jo lapsi(a), heille otettu vakuutusta?

lisasin 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat :)

Mulla on työmotivaatio ihan hukassa kyllä... huoh.. mutta toisaalta oon niin iloinen että taas oloni puolesta kykenen töissä olemaan. :)

Minä en tunne liikkeitä vielä ollenkaan. Muutaman kerran tuntunut "elohiirimäistä" tunnetta masussa mutta ei sen kummempaa vielä. Mulla onkin istukka kohdun etuseinämäs tai pohjukassa niin voi mennä aikaa ennen kun alkaa tuntua kunnolla.

Ens tiistaina ois oys:issa ultra, jokohan näkee sukupuolen? mitä luulette?? :)

Töiden jälkeen kirjoitan pidemmästi ja vastailen teille :D

loruliisa 15+3
 
Tervehdys taas! Eilisen lääkärin saldo oli 2,5vko sairaslomaa ja ft lähete.. Töihin menen kuitenkin vielä, mutta jään pois jos siltä näyttää etten töitä voi tehdä. Mikäli olisi ns. normaali tilanne että kesäloma alkaisi vasta joskus kesä/heinäkuussa jäisin todellakin pois tässä tilanteessa, mutta kun mulle oli niin kivasti laitettu kesäloma ennen suunniteltua saikkua niin en millään kehtaisi olla nyt pois. Työmotivaatio on täälläkin pyöreä 0 ja innolla odotan ensikuuta! :p

Kiva kuulla että on monta muutakin selkävaivaista jo näin alussa, ajattelin olevani lähes ainoa jolla on jo jotain vaivaa. (tai ei siis kivaa että meitä kipuilevia on monta, mutta helpottaa omaa oloa kun ei ole ainoa)

nimistä tytölle olen keksinyt etunimen, mutta pojalle ei hajuakaan! Hirvittää ajatus että täytyy keksiä kaksi etunimen ja vielä tuplaten toisia nimiäkin vielä...

Kummit meille on toiselle, mutta toiselle ei tietoakaan. Nämä jo pyydetyt kummit ovat aivan parhaita kummiksi ja nyt sitten on jo paha mieli toisen puolesta kun ei varmasti saa samanlaisia kummeja... Ekalla on virallisesti 4 kummia, mutta yksi kummitäti ei ole missään tekemisissä. (Miehen veljen ex), tokalla 3kummia ja näille kun molemmille saisi ne 2 pakollista molemmille. Helpottaisi paljon jos mieheen sisarukset kuuluisivat kirkkoon, ratkeisi kummi ongelma heti mutta kun eivät kuulu. Mulla ei sisaruksia olekaan.

Mun raskaushistoria on kaikki sellaisia tasan kerrasta tärppejä, paitsi eka.. sitä sen enempää hehkuttamatta. Eka oli sellainen kun kokeiltiin yhtenä kk:na varmojen päivien toimivuutta, ja tulos oli ettei ne pelitä meidän kohdalla ainakaan! ;)

Miksa ja tuplakuplat 15+5 (jee, kohta alkaa rv 16 ja sit kk puoliväliin!)
 
Hei!Terkut äippäpolilta ,muutui sitten lasketteu aika eli on 19.9 .Eilen aloitin sokerinmittauksen ja katsotaan miten käy,pahoivointi hävisi tiputus reissulla kun sain pahoinvointilääke ,mahatauti veti alle vuorokaudessa niin pahaksi ettei mikään pysynyt sisällä ,Kamala tauti pojalla edeleen maha kipee,paha maitoallergia ei enää yhtään maitoa siedä joten allergialääkäri varatiin.Mulla ihmeen virkee olo ja todella pesänrakennus puuhia,aion siivota muutaman vaatekaappin ja vaatehuonetta,katson mitä lähtisi kirppis..tai kamulle suoraan . äitiys ja onni ja Pätkis 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
täällä sairastupaillaan, vanhempi poika on kipeännä. angiinaa luultavasti. nieluviljelyn tulokset ei ole tullu viellä. puoliltapäivin sai soitella tuloksia.

hurjalta tuntuu että 19+2 nyt 20 viikko mulle siis puoliväli :D 17 pvä on rakenne ultra eli pariviikkoa viellä. kääks! meinataan kysyä kumpi on poika vai tyttö.

selkävaivaa täälläki, ei kiva. nyt vein nuoremman pojan hotoon. kävelyä noin puolkilsaa ja ihan ku ois jyrän alle jääny. plääh!
 
Plamsu75 Et todellakaan ole outolintu...ei täälläkään ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia potkuista. En edes odottele niitä kun pienokaisella tapana olla piilossa taka-alalla - sydän ääniä kun kuunnellaan neuvolassa niin joka kerta karkaa kohdun takaosaan ja kääntää vielä selänkin niin ettei varmasti saada kuunneltua syädnääniä:LOL:
Eilen tuli postissa doppleri ja sain hetkellisesti sydänäänet kuuluviin kunnes taas karkas johonkin....ultrassa kätilö totesi että taitaa olla melkoisen vilkas kaveri ku ei ollut hetkeäkään paikallaan.

Miksa Kummina voi olla vaikkei kuulu kirkkoon mutta sylikummin täytyy kuulua kirkkoon. Näin ainakin ystäväni kertoivat kun heillä sama tilanne. Lapsen kummeista sylikummi kuuluu kirkkoon muut eivät.

Kuulumisten päivittely jäänyt vähemmälle...neuvolassa tuli käytyä jo muutama viikko sitten. HB laskenut 150> 123 eli ei ihmekään kun hieman on väsyttänyt. Nyt on tullu rautaa syötyä. Seuraava neuvolakäynti onkin vasta toukokuun alussa...onneksi sitä ennen on rakenneultra vapun aattona. Valitsin ajan ihan tarkoituksella vapun aatoksi koska vuosi sitten oli myös silloin aika ja se raskaus meni kesken muutama päivää aiemmin....

Kertomisesta - raskaus ei ole enää salainen mutta ei sitä tule toitotettuakaan. Ja FB:ssä vähiten.

Hankintoja olen tehnyt viimeisen vuoden aikana pikku hiljaa ja vaatevarastossa on jo vaatteita tarpeeksi. Isommista hankinnoista tarvitsee ainoastaan vaunut ja turvakaukalon kun muut löytyy.

Mammalomalle jään normaalisti elokuun alussa mutta sitä ennen on kesäloma joten töistä jään pois heinäkuun alku puolella....

Liitos- ja häpyluukivut jatkuvat ja mikään ei auta - kävelyyn alkuun pääseminen on vaikeaa mutta sitten kun kävelee niin ei tunnu niin paljoa. Kävelemisen jälkeen kun käy istumaan niin sen jälkeen ylös nouseminen on todella vaikeaa. Huvittavinta tässä on se että viikkoja ei ole vielä paljoakaan että mitä tämä liikkuminen ja oleminen on sitten kesällä :LOL: Välillä naurattaa että tässähän on kuin joku vanhus ku kynkkää ja ontuu.

Nimistä ei olla edes keskusteltu mutta kummit ollaan jo valittu ja heiltä kysytty halukkuutta.

Listalla tiedot oikein ja sinne voisi lisätä että poikaolo Toivottavasti rakenneultrassa näkyis viitteitä siitä kumpi mahassa saattaisi olla.

hanja ja OsmoHeluna 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
HEP! Täällä ollaan...

En ole tänne kirjoitellut, mutta lukemassa olen kyllä käynyt. En vain ymmärrä miten on muka vaikeaa kirjautua tänne jotta pääsee kirjoittelemaan, FB vain toimii jotenkin helpommin :ashamed:

Kaikki suht hyvin, pientä vainoharhaisuutta edelleen ajoittain eli pelkoa että jokin ei olisi kohdallaan. Kunnon vauvamasua ei vielä(kään) ole, mutta eiköhän tuo kerkeä vielä :D
Seuraava neuvola vasta parin päästä ja rakenneultra vapun aattona.

Väsymys häiritsee edelleen, missä on se hehkeä ja energinen olo :cool:
Työmotivaatiokin jotenkin ollut kadoksissa...
Niin ja mitään tuntemuksia/liikkeitä ei ole ollut vielä, mutta lohduttaudun sillä että odotan ensimmäistä niin en osaa niitä tunnistaa vielä :)

Huomenna poksuu 17+0 :heart:
 
Moi!

Tuntuu, että tämä alkuraskaus etenee hi-taas-ti! Outoa kuitenkin, kun voi jo sanoa, että "olen viidennellä kuulla raskaana". Epäuskoiset tunteet tulevat vieläkin ajoittain: minäkö raskaana? Oikeastiko?

Liikkeitä en vielä tunne, mutta eiköhän sitä monotustakin sitten myöhemmässä vaiheessa saa ihan tarpeeksi, ettei se minua haittaa enkä ole asiasta huolissani.

Jotenkin seesteinen ja rauhallinen vaihe menossa ja särytkin ovat ainakin väliaikaisesti helpottaneet. Puolitoista viikkoa neuvolaan ja vielä 5 viikkoa rakenneultraan. Toivottavasti saatais sitten tietää onko tulossa tyttö vai poika. Asialla ei ole muuten tietenkään väliä, mutta kun olen vain niin utelias. Saadaan miehen kanssakin sitten selville kumpi oli oikeassa :LOL:

Kummiasiaa ei olla vielä mietitty oikeastaan ollenkaan, nimiä on tuumittu jonkin verran, mutta en koe noilla asioilla olevan kiire.

susu_v 16+1
 
Heips! Täälläkin elellään kovin rauhallista aikaa odotuksen suhteen. Tuntuu ettei mitään tapahdu. Ei ole pahoinvointia, ei normaalia enemmän väsymystä, ei painonnousua, ei kunnon vauvamasua, ei mitään liikkeitä. No ehkä vähän joskus vihloo mahasta ja tissit edelleen vähän arat mut siinäpä ne. Mäkin ootan innolla ultraa joka on noin kahden viikon päästä. Saattaapi näkyä, onko tyttö vai poika vaikkei vielä virallinen rakenneultra olekaan vaan myyoman takia joudun tarkastukseen.

Minkäslaisia sykkeitä teidän vauvoilla on nyt ollu ja onko pitänyt miten paikkansa (jotka ootte jo saanu ennestään lapsia) että tyttövauvoilla olis korkeemmat sykkeet? Täällä on joka kerta ollu 160 syke eli sen puolesta vois viitata tyttövauvaan?

tiituli85+vaavi 15+6
 
Meillä oli pojasta aina neuvolassa sykkeet 150-160. Loppupuolella saattoi olla 145-150. Noi sykkeet kertoo siitä, miten aktiivinen vauva on sillä hetkellä, en usko että niistä voi sukupuolta ennustaa, eihän niitä edes kuunnella kauan (ja näin on taidettu todeta tutkimuksillakin). Mä oonkin tällainen tylsimys, kun en usko ns. tyttö- ja poikamahoihinkaan. ;)

Mut hälytettiinkin aamulla töihin, työkaveri kipeenä. Huomenna pitää mennä kans, sinne meni mun pitkät vapaat. :D

Empuuu rv 16+3
 
Kummeista vielä.. Pääsääntöisesti lapsella tulee olla 2 ev.lut kirkkoon kuuluvaa kummia, kirkkoherran poikkeusluvalla voi kummeja olla vain yksi. Tämäkin poikkeuslupa on vissiin melko harvinaista. Kirkkoon kuulumaton ei voi olla kummi ns. virallisesti, mutta siis vanhemmat ja kirkkoon kuulumaton voivat keskenään sopia "haltiakummiudesta". Miehen veli on esikoisella just ns. Kummina ja hänen ex oli sitten "virallisena" kummina.
 
Tänään oli neuvola, vilkas pieni prinsessa meillä tulossa. Sykkeet 144 ja pari kunnon monotusta tuli neuvolan doppleriin :D Verenpaineet oli ok, en nyt tarkkaan muista mitä mutta hyvät kuiteki. Hb laskenut, mutta ei vielä hälyyttävästi mutta sen verran että jatkuva väsymys johtuu todennäköisesti siitä. Kohdunpohja on pari sormenleveyttä navan alapuolella. Kaikki hyvin siis meillä :)

Rakenneultrankin sain vihdoin ja viimein tänään tilattua ja se meillä 24.4. Ei millään malttais odottaa että pääsee taas näkemään pikkuisen :)

Liikkeitä luulen tuntevani päivittäin, ainakin joinain päivinä myllertää niin kovin tulla vatsassa että :heart: Mutta se on vaan ihanaa!

metuva ja murunen 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: miksa
Eipä tunnu täälläkään vielä liikkeitä. Suolet ne vaan tuolla mahassa muljuaa. : / Mullakin istukka edessä joten varmaan saa vielä jonku viikon liikkeitä odotella.

Ei olla pohdittu kummiasiaa eikä nimiäkään. Olen ollut vähän maassa fiiliksien suhteen ja koko ajatus vauvasta tuntuu todella kaukaiselta. En jotenkin tunne yhtään iloa odotuksesta. Välillä pitää itkutkin tirauttaa kun mieli on niin matalana. En jaksa edes tehdä muuta kuin töitä, kotona vaan lepäilen enkä saa mitään järkevää aikaan.

Ja taas on alkanut huolettaa että onkohan tuolla mahassa kaikki ok. Neuvolalääkäri on 16. päivä, jospa sinne asti pysyis järjissään.

Huh, onpas negatiivisen sävyinen viesti, anteeks, tää on nyt niin tätä.

Sanuli 15+4
 
Huomenta.
Eilen oltiin neuvolassa ja kerroin tästä kutinasta.... EI TUTKIMUKSIIN :O
Johtuu kuulemma kuivasta ihosta ja hormooneista (kaikki laitetaan mun atopisen ihon syyksi), olenko outo vaiko vainoharhainen koska olisin halunnut varmistaa kokeilla ettei takuulla ole mitään vialla.


Sitten joudun vielä uudestaa sokerirasitukseen vaikka toisesta en käynyt kun ekassa ei mitään löytynyt. Nyt kuulemma varmistetaan ettei vaan ainakaan tule keskellä raskautta.. Mitä ihmettä!? :O

Kohdun korkein kohta on jo hiukan yli navan :D

Liikkeitä tuntuu ja aikas paljon, on ilmeisesti kova myllertämään ja hyvä niin, äidin mieltä rauhottaa :D

Nimiä tai kummeja ei ole juurikaan mietitty, ootellaan nyt hyvä tovi vielä :)

Lastenhuoneen tapetteja olen sivusilmällä mulkoillut ja saatoin ottaa pari näytepalaa kotiin mukaan :saint:

Onko muilla kevättä rinnassa? Itse siivonnut ja mennyt kuin heikkopäinen kun on ollut niiiin ihana auringon paiste ja lämmintä :heart:

En muista kerroinko että rakenneultra on 18.päivä joten sinne asti pitäis jännittää! :)

Metis 18+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänne ei mitään ihmeitä... Odotan kuin kuuta nousevaa 18.pvä olevaa ultraa ja siitä seuraavana päivänä tapahtuvaa "aikuisten tyttöjen" Tallinnan reissua ;D

Maha alkaa olla jo aika järkyn kokoinen (sano mieskin eilen illalla), joten siitä vois päätellä että poika tulossa. Koska mulla ei tyttöä odottaessa ollut mahaa juuri ollenkaan. Ja mummonikin sanoo (joka siis 10 lasta synnyttänyt), että pojat kasvaa eteen ja tytöt jää taakse lonkkien väliin ;)

Mirka J. 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75

Yhteistyössä