Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Heippa pitkästä aikaa!
Mun piti kirjoitella mun neuvolakuulumisia ennen pääsiäistä mutta mulle iski parin päivän järkyttävä pahoinvointiputki, päänsärkyä, palelua, oksentelua...Sitä kesti siis kaksi päivää, pääsiäisen sain elellä ihan normaalisti syöden ja touhuten ja reissaten kunnes palattiin kotiin ja koitti tiistai ja sama rumba uusiks. Onko kenelläkään muulla vielä pahoinvointia näin vahvasti? Mullahan nää kaikki pahoinvoinnit ym alkoi vasta rv 10...

Niin, neuvolassa oli kaikki ok paitsi hemppari, 98!! Pitäis kiireesti aloittaa rauta mutta kun ei juuri pysty syömään kuin jotain satunnaista, saati sitten jotain rautalääkettä, iyh! Sydänäänet siellä jumpsutti 158. (Aiemmissa raskauksissa sydänäänet on ollu tytöllä 148-160 välillä ja pojalla 145-158, melko samoissa siis)

Hirveesti asiaa olitte taas kirjoitellu, koitan jotain muistella...
Nimistä ainakin oli puhetta. Ei olla juuri mietitty vielä mutta kolmen rimpsu pitäisi keksiä, ja mieluiten etunimi S-kirjaimella alkava :) Itekseni tietty olen pohdiskellut kaikennäköistä mutta miehen kanssa ei siis mitään juteltu vielä.

Kummit mun mielestä vähän hankala tilanne, tuntuu että kaikki parhaat on jo käytetty. Mulla on itsellä kaksi sisarusta, jotka molemmat on jo käytetty näillä kahdella ekalla lapsosella. Miehellä taas on 4 sisarusta joista 2 on käytetty meillä myös ja taas nämä muuta mahdollista pääsivät juuri kuukausi sitten miehen veljen lapsen kummeiksi, joten tuntuisi hassulta kummiuttaa heitä samalle vuodelle uudestaan... Eikä meillä ole oikein sellaisia ystäviäkään joita haluaisin kummiksi. Läheisin on jo käytetty esikoisella. Tosin yhtä ystävää olen harkinnut mutta hänkin pääsee pian kummiksi yhdelle ystävänsä lapselle. Vaikeaa!!

Vauvavakuutus on otettu molemmille lapsille. Esikoiselta tosin muutettiin se jokunen aika sitten joksikin muuksi, olisikohan ollut tapaturmavakuutus tms. Otetaan myös tulokkaallekin mutta milloin se pitikään ottaa, en muista yhtään enää?!

Liikkeet en ole varma tunsinko eilen ensimmäisiä liikkeitä, makasin sohvalla ja pidin kättä mahan päällä ja pari kertaa kädelle tuntui sellainen pieni napsaisu, niinkuin potku?! mutta ei kai se nyt vielä voi tuntua kädelle?! Muuten en kyllä ole tuntenut mitään väpätyksiä tai kuplintoja.

Vieläkös mitä aiheita oli...joskus maaliskuun ketjussa taisi olla hankinnoista. Vaatteita olen huuto.netistä bongaillut jo jonkun verran, ne kun täytyy pienimmät hankkia kaikki uudestaan, ehdin jo kierrättää niitä eteenpäin viime syksynä. Samoin turvakaukalo telakoineen ehdittiin myydä just ennen plussatestiä... :ashamed: Sitterikin täytyy vielä hankkia, vanha meni rikki roskiskuntoon.
Pinnasänky ja yhdistelmät löytyy kun molemmat ovat vielä käytössä. mutta poitsulle täytyisi hankkia uusi sänky kesällä ja opetella nukkumaan siinä. Lisäksi mietityttää pysyykö vajaa 2v seisomalaudalla sitten syksyllä??? Meille ei nimittäin mahdu mitään yhdistelmiä :(

Ainiin, mää vanhenin joku aika sitten joten mulle vois päivittää iäks 30 ja tyttöolokin vaivaa :)

Santta ja ylläri 16+1
 
en Oo pitkään aikaan kerenny kirjottelemaan :D rautalääkkeet auttanu väsymykseen ja jaksamiseen muutenkin. :) myös ihana auringonpaiste piristää kummasti. Kävin äsken katselemas lastenvaateliikkeen alennuksen kun lopettaa, Mutta kaikki äitiysvaatteet oli liian isoja tai liian pieniä :( myös vauvan vaatteita oli hurjassa alennuksessa Mutta mitään neutraaleja hienoja ei ollu :( 2.5 vasta saa tietää kumpi on tulossa ja liike lopettaa tän kuun viimenenpäivä hitsi! Liikkeitä en oo vielä tuntenu muutaku ehkä kerran ku hammaslääkäri penkkiin istuin :( pieni huoli on kyllä että onko kaikki hyvin. Mutta toisaalta tiedän kyllä ettei ne välttämättä uudelleen odottajallakaan välttämättä vielä tunnu.
Neuvola on mulla 9.4 joten sielä toivottavasti kuuluu sydänäänet. Hirveen harvaan nää Neuvolakäynnit on nyt ollut ku täällä np ultra lasketaan yhdeksi käynniksi :( masu hieman pullottaa Mutta ei hirveesti.

Baarbi ja pikkunen 16+4 <3
 
käväisin neuvolassa ihan vaan ultraamassa onko kaikki hyvin kun en tunne liikkeitä ja olen vaan hermoilia. Mutta kaikki oli oikein hyvin, pikkanen pyöri kuin väkkärä, tälläkerataa oli tosi vilkas ja syke 155 :heart:

Samalla näkyi että istukka on ihan etuseinässä joten siksi en tunne niitä liikkeitä vaikka liikettä riitti pikku kaverilla :)

Palaan myöhemmin vielä kirjoittamaan ja kommentoimaan teidän juttuja :)

Loruliisa ja papunen 15+4
 
Heippa!

Olen seuraillut keskustelua jo vähän, mutta ajattelin itse liittyä mukaan nyt, kun sain vihdoin ultrassa lasketun ajan, eli 5.9.

Tämä on mun ensimmäinen raskaus, ensimmäinen myös miehelle. Ollaan molemmat 27-vuotiaita. Tyttö on tulossa. En asu Suomessa enää, joten synnytyssairaala on ulkomailla. Tosin olen tulossa elokuun alusta elokuun puoleenväliin Suomeen lomalle, joten katsotaan jos lapsi saa passiinsa syntymäpaikaksi Suomen.. :)

Pari päivää sitten aloin vihdoin ja viimein tuntea vauvan liikkeet. Ihana tunnustella niitä, ajattelin aiemmin että ehkä mä olen kuitenkin vaan päässyt lihomaan, ei tässä mitään vauvaa ole tulossa. Maha on myös ottanut kamalan kasvuspurtin, eilen oli viimenen päivä tavallisille housuille, tänään piti ottaa käyttöön mammahousut.

Tällä hetkellä mulla ei ole mitään kummempia raskausoireita, mitä nyt aamulla työmatkalla oksettaa helposti, koska syön aamiaisen vasta töissä. Myös kaikkia raajoja kramppaa koko ajan, vetää suonea ja jalat puutuu helposti. Ainiin ja se kaikkein pahin, unettomuus. Herään 24-04 enkä saa enää unta.. :(

Me ostettiin vaunut kaverilta jo kuukausia sitten, muuten ollaan hankittu vasta vähän vaatteita ja krääsää. Kestovaippoja oon myös alkanut kattella, jos jostain sais käytettynä halvalla.

Pomolle kerroin aika kauan aikaa sitten, muille työkavereille pari viikkoa sitten. En jaksanut enää käyttää sellasia mahanpeittäviä telttoja, niin koin sen helpommaksi. Sitä paitsi meillä on vaan poikia töissä, niille on helpompi kertoa, koska niitä ei asia samallalailla kiinnosta kun tyttöjä, ja ne ei myöskään juoruile.. :) Muuten oon kertonut jos joku sattuu kysymään (juorut kulkee), en mitenkään julkisesti ole maininnut. Ei kehtaa ihmiset ainakaan tulla hipelöimään mun mahaa tai mitään sellasta ärsyttävää.. :)

Sorry tästä tuli kamala romaani..

Terveisin, Tuikku & 626 18+0
 
HÄRREGUUD 2VKO:A SITTE KÄYNY

18+0 poksahti keskiviikkona!
2 vko:a meni huijauksess pääasiassa noita opiskeluja on ollut, kun yritän saada nyt niitä opintopisteitä haalittua vähä enemmän.
Olo on ollut HYVÄ! Siis todella hyvä, pahoinvointi tiessään ja muutenkin ei satu mistään! Mutta nyt kun hehkutan niin oireet alkaa.. Ja tuo KEVÄINEN ILMA saa ihmeitä aikaan.
Neuvolassa oltiin tänään ja RAKENNE-ULTRA on 23.4 eli.. Rv 21? Tai jotain. Tällä kertaa oli kaikki taas hyvin! :)
Parisuhde päättyi mies pelasi pleikalla ja huini ympäri keskustoja illat. Ja vauva ei kiinnostanut eikä raskaus joten näin on parempi.
Liikkeitä en tunne vielä :(
Kummi ja nimi asiaa yhden kummin jo tiedän kenet pyydän, toiseksi ajattelin siskoani... Nimiä on pyörinyt mielessä jonkin verran

Viilonloppuja

Gilda ja Å 18+2
 
Nyt seuraa taas typerä kysymys! Onko kaikkien vanhempien mielestä oma lapsi aina mitä suloisin ja söpöin pikku otus? Tai siis toki jokainen vanhempi rakastaa lapsiaan enemmän kuin mitään, mutta mun päässä on pyörinyt mitä naurettavin ja pinnallisin ajatus mitä voi olla.. Siis mitä jos oma lapsi onkin ruma? Siis ruma vauva? Mun mielestä esim. minä oon ollu vauvana ihan hirveän ruman näköinen, mutta äiti väittää että olin niiiiiin kaunis lapsi.. yeah right.

Ajatteleeko kukaan muu mitään näin typeriä? :stick:

susu_v 16+2
 
Mä "pelkäsin" kans ekaa odottaessa, että mitä jos vauva onkin ruma. Oma lapsi on kuitenkin kaikista rakkain ja suloisin, ja se rakkaus saa näyttämään myös kaikista söpöimmältä. :heart: Vauva-ajan valokuvia katsellessa tulee kyllä vastaan myös kuvia, joissa vauva ei kovin söpöltä näytä... :D Oma lapsi on niin rakas, että tykkää myös niistä hassuista piirteistä ulkonäössä. Väittäisin näin. :)

Empuuu rv 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Haha, mä olen pienen elämäni miettinyt samaa. Aikasemmin pelkäsin, etten rakastaisi lastani, jos se olisi ruma. Onneksi näin vanhempana en ajattele enää yhtä tyhmiä, mutta askarruttaa se, että miten siihen muuten suhtautuu, jos ei olisikaan söpö vauva. Luulen kyllä, että omaa vauvaa pitää aina söpönä jne, mutta esim. jos voi objektiivisesti sanoa, että oma lapsi ei ole kauneimmasta päästä, alkaakohan esim. ärsyttää jos joku muu sanoo lasta söpöksi ihan vaan sen takia että vauvoja kuuluu aina vähän kehua..?

Tuikku 18+0
 
Heipparallaa kaikille syyskuisille mammoille!

Täällä olisi myös uusi kirjoittelija TAYS:n alueelta, joka odottaa ensimmäistä tulokastaan.

LA 28.9.. Voin kertoa voineeni suhteellisen hyvin koko alkuraskauden ajan. Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut, ennemmin väsymys ja ummetus vaivannut. Välillä on melkein unohtanut olevansa raskaana, kun on pahoinvoinnilta välttynyt. Täälläkin rakenneultraa odotellaan, että saisi mahdollisesti sukupuolen selville. Siihen kuitenkin vielä kuutisen viikkoa aikaa.

Minäkin haluaisin tiedustella vauvavakuutuksista? Onko kokemuksia muilla aiemmin odottaneilla?

Hyviä vointeja kaikille!

Embula 14+5
 
Hep, mukana vielä!

Niin laiska kirjoittelija vain, ja koko ajan juttuja seurailen kyllä!

Olo hyvä, mutta lihava :/ koko ajan tuntuu, ettäolis ähky. Ja hengästyn jne... eikä tämä ainakaan jatkossa helpota! :D

suhveli 17+0 poksis <3
 
Gildanen : jaksamista parisuhteen päättymiseen :hug: parempi yksi kuin huonossa suhteessa, tätä mieltä itse olen.

Kummeista: En tosiaan tiedä vielä ollenkaan ketä kummiksi pyydetään. parhaat ystävät ja sisarrukset ovat jo esikoisen kummeja ja miehen puoleltakaan ei ole okein ketään ketä vois/haluaisi pyytää... hankalaa..

Nimistä: Meillä on jo etunimet tytölle ja pojalle :) vaikka voihan se olla että vauvan syntyessa se ei näytäkkään yhtään näiltä nimiltä :D Niin kävi nimittäin esikoisen etukäteen suunnitellun nimen kanssa...

Olo on nyt melko hyvä, ajoittain yhä oksettaa mutta ei niin kuin ennen :) Väsynyt olen kyllä töiden jälkeen niin että taju pakenee kun pääsen makaamaan. Välillä ummettaa ja siten taas on maha sekaisin, eikö tässä vois olla joku välimuotokin! ;) Tosiaan neuvolassa oli kaikki niinku pitää ja ens ti on oys:in äitipoli, Osaako kukaan sanoa voisko jo nähdä sukupuolen, viikkoja silloin 16+1???? :)

Minä uskon että se oma vauva on kaikkien äitien mielestä maailman kaunen olento :heart: (vaikka muut näkisi hassuja piirteitä..)

Tänään ois miehen synttärit, taidan viedä aamiaisen sänkyyn ja houkutella esikoisen laulamaan iskälle paljon onnea :)

Uusille tervetuloa mukaan :flower: Pidetään ketju aktiivisena!

loruliisa 15+5
 
Täältä ilmoittautuisi vielä yksi syyskuinen mukaan jos mahtuu. LA on 27.9. ja toinen lapsi tulossa ja synnytän Taysissa ja poikaolo ja ikäni 29.v
Esikoistyttö täyttää tulevana maanantaina vuoden. Np-ultrassa kaikki oli hyvin ja neukkulääkäri oli viime viikolla ja senkin osalta kaikki hyvin. Seuraava ultra on äippäpolilla 30.4. Siellä seurataan tiheästi koska esikoinen päätti syntyä jo vk 27+5. Jospa nyt päästäis pitemmälle :)
Alkuraskaus on mennyt suht hyvin. Pahoinvointikin loppu jo onneksi.
Hyviä viikonloppuja kaikille :)

Mammuska 83 ja masukki 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihania massuja :heart: ja tervetuloa kaikki uudet.

Nyt mulle on tullu semmonen ihan uus juttu, välillä vetää alavatsan ihan kovaksi :O, inhottavan tuntonen.
Maanantaina on neuvola ja 17. päivä on rakenneultra.

eufemia & toukka 19+3
 
eufemia harkkasuppareita :) mulla on kans 17 pvä rakenne ultra ;)

no nyt on kummallaki pojalla lääkekuuri, paskat :/ nielutulehus. toivottavasti menne ohitte äkkiä. toivoa ettei ittelle tartuis.

jospa nyt painelisin ompeleen .

tintta iita 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Tahtoisin mukaan tähän ryhmään :) La olisi 24.9. olen 27v. ja neljä poikaa minulla jo on ja kaksi enkeli-poikaa <3 Voisin tulla kirjoittelemaan lisää kun kerkiän, nyt meni aika lukiessa näitä juttuja ;)
SaBiNe ja rv 15+4 (kai? :)) ja haluasin liittyä myös fb-ryhmään, miten se onnistuikaan?
 
Heipat! :)

En oo kauheen aktiivisesti kirjoitellut ja ollut jutuissa mukana kun täällä ollaan vähän sairasteltu, mutta monesti päivässä käyn kyllä uudet jutut lukaisemassa. :)

Tänään löytyi kirpparilta pari söpöä bodya, pipo ja sitten ostin vielä kolmet pikkuruiset sukat. :)

Lisäksi poksutaan...15+0 POKS! :heart:

Hyviä vointeja!

serenade 15+0
 
Nyt on ehtinyt lueskella ketjua paremmin niin tietää mistä olette puhuneet :) Meillä nimiä on mietitty. Pojalle on nimi valmiina mutta tytölle joutuu hiukan miettimään. Liikkeitä on tuntunut jo melki pari viikkoa. Pitkin päivää tuo tuntuu pyörivän. Vakuutusta emme saa. Jo esikoisen kohdalla koitimme mutta emme saaneet koska mulla ennenaikaisen synnytyksen riski.
Kummit on meillä jo mietittynä. Vaihtoehtoja ei ole paljoa ollut. Harva ystävistä kuuluu kirkkoon. Se on ikävää varsinkin jos tämänkin jälkeen vielä lisää siunaantuu.
Vatsan kasvua odottelen tai sitä että alkaisi näyttää vauvavatsalta. Mulla ylipainoa paljon joten saa nähdä koska näkee et on vauva eikä pelkkää läskiä. Rakenneultra mulla on vasta 24.5. Sain sen vasta vk 22+0.
Vaatteita en ole ostellut kun esikoisesta kaikki tallella. Ja suurin osa on neutraaleja. Kysymme kyllä sukupuolen. Jospa näkyisi jo seuraavassa ultrassa :)

Mammuska 83 ja masukki 15+1
 
Heih..
Täällä myös yksi hieman laiska kirjoittelija, päivittäin käyn kyllä lukemassa, mutta ei muka meinaa aikaa löytyä itse kirjoitteluun :ashamed:

Pari viikkoa sitten käyty np-ultrassa, jossa vauvalla oli kaikki erinomaisesti! Turvotusta vain 1,2mm, joten riskit olemattomat.. Rakenneultraan saatiin aika 23.5, viimeisten joukossa sinne tästä porukasta varmaan olen menossa. Malttamattomana odotan, josko silloin saatais sukupuoli tietää :) Ensimmäisessä lääkärineuvolassa myös käyty, sykkeet liikkui 150-160 välillä ja kaikki hyvin. Hb oli laskenut 114, joten rautaa syödään! Kummasti huomaa jo muutamassa viikossa kuinka olo kohentunut ja väsy hieman helpottanut, kun rautavarastot alkaa korjaantumaan.

Napakorusta joku puhui täällä. Itse olen korun omistaja ja vielä ihan normi koru paikallaan. Pois otan sitten kun kiristämään liikaa alkaa. Kummankaan aiemman raskauden jälkeen ei ole mitään ongelmia ollut sen takaisin laitossa.

Liikkeitä luulen tunteneeni tänään ensimmäistä kertaa :heart: Selvää pientä kuplintaa tuntui, istukka todennäköisesti tässä raskaudessa takaseinässä, näin ultrassa totesi kun kysyin. Aiemmissa ollut edessä ja paljon myöhemmin liikehdintä tuntunut ja varmasti paljon vaimentanut. Nyt tosi iloisena odotan jos istukka todella takana, että miten eri tavalla liikkeet tulee tuntumaan :D

Äippäloman aloitan luultavasti sen 50 päivää ennen. Kesälomalle jään heinäkuussa, kun harjoittelun olen saanut suoritettua kesäkuun aikana. Eipä tarvitse vuoden päästä palata koulussa suoraan harjoitteluun. Näin opiskelijana kesällä kotona ollessa ei tuota rahaa erityisemmin tule, niin aloittelen äippäloman aikaistettuna, jotta alkaa raha juoksemaan aiemmin. Ei joudu ihan kokonaan sitten miehen lompakolla elellä :LOL:

Vauvan tarvikkeita ei tarvitse hankkia mitään. Vaunut ostin käytettynä kaverilta, toki meillä edellisistä muksuista vaunut vielä tallessa, mutta ne ei mua enää miellytä. Ja lisäksi niissä aisa rikki. Edullisesti sain ihanat vaunut :) Kaikki muu on valmiina, eihän tuo nuorempi ole kuin vasta kaksi täyttänyt. Pinnasängyn ajattelin maalailla kesän aikana uusiksi, vaikka mies meinaa että kelpaa se tämän hetkisellä maalipinnallakin, joka maalattiin siihen ennen esikon syntymää noin nelisen vuotta sitten.

Raskaushistoriasta sen verran, että kahdessa aiemmassa raskaudessa raskauduin heti ensimmäisestä kierrosta. Tämän kolmannen kanssa tehtiin töitä puolisen vuotta ennen tärppiä..

Olipas tekstiä.. :D

Tytymamma & murunen 14+5 :heart:
 
sohvi35
Moikka :wave:

Tänään tein paljon superihania löytöjä kirpparilta :) Löysin viime vuoden äp:n toppapuvun (käyttämättömän), villapuvu, bodyn ja potkupukuja. Sekä täydellisen löydön, äp:n makuupussin vuodelta 96 jolloin esikoinen syntyi ja sellainen oli silloin :heart: otan kyllä äitiyspakkauksen nytkin mutta tuo oli pakko fiilistelyn kannalta ottaa. Löyty itellekin muutama juttu.

Nimet on valmiina, pojalle kokonaan, tytölle osittain. Sukupuoli halutaan tietää rakenneultrassa 3.5.

Sohvi 17+0 pokspoks
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Tuikku13 Onnea tyttölupauksesta!

Mammuska 83 Toivottavasti vauva pysyy pitkään mahassa eikä synny keskosena! Noista sinun esikoisesi viikoista tuli heti mieleen fb:ssä kuuluisaksi tullut 875 grammaa. Joka kerta, kun katson pienen kuvia, tulee itku silmään.

Mä olen tähän mennessä ostanut vauvalle yhden bodyn. Oli niin suloinen, että oli pakko saada ja vieläpä alesta :) Väritys passaa kummalle vaan.

Vauvavakuutusta ei oteta ja tuskin edes saataisiin. Esikoisellekaan ei otettu ja melko turhaan maksettaisiin, jos olisi otettu. Nimittäin kaksi kertaa ollaan lääkärissä käyty ja kunnalliseen ollaan päästy nopeasti.

Fb-ryhmään pääsyyn löytyy ohjeet etusivulta.

ON Esikoiseen iski flunssa. Toivottavasti ei tartu minuun, kun ei jaksaisi yhtään olla kipeänä. Mutta missä on se energinen keskiraskaus? Päätä särkee joka päivä, selkää särkee joka päivä ja väsyttääkin joka päivä. Kevät ei ole minua varten...

Kirskis ja Namu 17+3
 

Yhteistyössä