Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Eipä täälläkään tietoa tuosta energisestä keskiraslaudesta. Jaksoin tänään käydä kaverilla 1,5h kylässä ja kaupassa, sitten olinkin loppu päivän/illan sohvan pohjalla... Blääh! Inhottavaa jaksamattomuutta :(
 
eufemia tais olla 13,00 aika :)

käyhään ilofantissa myös, vien sinne hyllyyn hieman täytettä ;)

ihana keli ollu jo monta päivää, ulos lähtö haaveisa vain. nuorempi oli illalla 39 kuumeessa viellä. nyt tosin jo huomattavasti pirteämpi :) nukahti 19.40 ja heräs 20.45 otti soppaa ja lääkkeet ja meni takas nukkuun. aamulla heräsi 8.30 :D hyvät unet. vanhempi poika pääsee kyllä huomenna kouluun, hieman liikaaki virtaa!...

salamatkustaja pitää kovia bileitä tälläki hetkellä :) llalla on kans kauheat pöyrimiset menossa. nyt huoma liikkeet jo vaikka kävellessä.

minusta maha on iso :D oikeasti älytön haa

tintta iita 19+5
 
tintta-iita on sulla maha jo hyvän kokoinen,ihana :heart:
Ihania mahakuvia ootte laittanut....mieletön olo tulee kun katselee raskausmahoja ja muutenkin oon niin ihanuustuulella ollut viime päivät, että vauvat on :heart: :heart:

Oon niin rakastunut tähän omaan maha-aarteeseenki, etten voi uskoa...oonko mä aina ollu näin hurahtanut odotusaikana??? Ken muistaa :LOL: mies ainakaa....muista muuta, kun mun ainaiset kiukuttelut raskausaikoina :ashamed:

harjotussuppareita on mullaki alkanu tuntumaan....maha vetää välillä kovaksi. Muistan et oon tuntenut joka raskaudes jo näillä viikoilla samoja tuntemuksia. Onneks ei kuitenkaan sitä painon tunnetta vielä pahemmin ole. Vauva sen verran pieni vielä. Sitäki odotellessa....ja pontevia potkuja on jo kauhea hinku tuntea :D heh miten voikin olla tälläinen hömpelö, että odotan isoa mahaa ja kuitenkin joka kerta se 30+ jälkeinen aika on aika raastavaa lyllertaa ja olla norsumainen :D

vakuutuksista oli puhetta. Me ei oteta etukäteen vakuutusta. Esikoiselle aikoinaan otin ilman muuta kaikki mahdolliset mitä sai ja otettiin ennen syntymää. Kakkoselle piti tietysti ottaa kans, vaikka vähän jo tökki se rahanmeno ja kun ei ollu tarvetta (koskaan ei voi tietää joo, mut täälä pääsee hyvin kunnalliseen terveydenhoitoon). Kolmannelle en sitten enään ottanutkaan ennen syntymää vakuutusta, mutta syntymän jälkeen otettiin lapsivakuutus. Jossain vaiheessa seurasin niitä hintoja ja päädyin vaihtamaan kaikki vakuutukset ihan perus tapaturmavakuutuksiin kaikille pojille. On ne vakuutukset hyviä vaikka kalliita on, jos niitä sitten tarvii. Koskaan ei tietenkään voi etukäteen tietää mitä eteen tulee, niin onhan se hyvä ottaa vakuutus. Meillä on tehty kuitenkin päätös ettei oteta ennen syntymään eikä sen jälkeen noita kalliimpia/kattavampia vakuutuksia.
Elämää ei osaa ennustaa, mutta rahaa täytyy jostain säästää. Mielummin säästän ne vakuutusrahat tilille ja on sitten sielä tallessa. Kuolemantapauksessa mikään rahasumma ei korvais kuitenkaan ihmiselämää.

Nyt unohtu muut asiat, kun aloin tosta vakuutuksesta pitkät pätkät selittämään.

Delila 16+9 :heart: muoks hah 9 :LOL: siis 6 piti olla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Me ei olla vielä keskusteltu vakuutusasioista. Voisi ehkä hiljalleen alkaa niitäkin mietiskelemään, ettei tule kiire ;)

Järkyttävää väsymystä poden edelleen, jaksoin kuitenkin jo laittaa kertyneet, käytettynä hankitut vauvanvaatteet kaappiin, jonka vartavasten tyhjensin :D Muut hommat kyllä vaatii aikamoisia ponnisteluja. Tuntuu että päivittäin pahenee. Taustalla piilevä masennus tietty vie oman energiansa, siispä koitan lepäillä mahdollisimman paljon ja hiljalleen hoitaa kotitöitä :) Mielialat kuitenkin pysynyt tosi korkealla. Mieskin yksi päivä ihmetteli, että miksi en raivoa kokoajan :D Vaan olen tosi iloinen suurimmaksi osaksi.. :D Ihanaa ottaa rauhallisesti, voi rauhassa kuulostella olojaan ja haaveilla pikku nyytistä, tulisipa syyskuu äkkiä <3 Ollaan aika hyvässä asemassa, kesä kun tuppaa menemään todella nopeasti :)

En muista olenko täällä maininnut, mun mahaan on ilmestynyt kamalasti karvoja :LOL: Pitkiä ja onneksi vaaleita. En ajatellut sheivailla edes, kun näkyvät vaan auringossa ja kun tarkkaan katsoo läheltä :D

Piupiuu 15+5 (HUI kohta siirrytään JO seitsemännelletoista viikolle!! )

Ainiin, mun poikaolon vois päivittää tyttöoloksi
Tässä ajan mittaan muuttunut hiljalleen fiilikset :) Jospa rakenneultrassa kuukauden päästä selviäisi sukupuoli, en tosin uskalla varmaan kauheasti muita vaatteita ostella,kun neutraaleja ennen synnytystä :D
 
Me ei aiota ottaa vauva- tai lapsivakuutusta. Ihan hyvät kokemukset on julkisen puolen hoidosta etten koe tarpeelliseksi. Henk.koht. mielipide niistä on, että aikalailla rahastusta ovat. Ehkä asenne muuttuu jos meidän muksu sairastaakin ihan koko ajan jotain..mä ja omat sisarukset ollaan oltu niin perusterveitä että jotenkin ajattelen että se on se todennäköisempi skenaario. Ja jos jotain sattuu, niin täällä Suomessa jokainen pääsee kuitenkin hoitoon niin en sitä murehdi lainkaan.

susu_v 16+4
 
Sunnuntainen päänsärky (tai kokoaikainen päänsärky...) on jostain syvältä! :/ Flunssa ei oo ihan kokonaan jättäny rauhaan, mut pe olin jo töissäkin... Ja sitten on tämä hiton väsymys! Viikonloppuisin on ihanaa, kun voi ottaa päikkärit, mut töissä se on eri asia... :/ Täytyy siitäkin sanoa neuvolassa.

Mua vaan on alkanu jännittään/pelottaan, et kuin kauan pystyn töitä tekemään... Kun nyt jo sattuu tuonne alamahaan kaikki nostelut/kyykkimiset/lattialla istumiset... Ja kun en halua vaan käydä töissä, ja muut tekee mun hommat! No, ainakin ens viikon oon töissä ja sit viikon päästä ma onkin sokerirasitus ja ti neuvola. Jeee!

Meillä on molemmilla pojilla vakuutukset, tuolle nuoremmalle mietittiin pitkään että otetaanko, kun ei esikollakaan oo ollu "tarpeen" (paitti ne korvatulehduskäynnit yksityisellä) MUTTA onneksi otettiiin! Meillä tuolla nuoremmalla on paljon allergioita (sekä ruoka- että koira, kissa ja siitepölyallergioita... ja lisäksi astma) että onneksi otettiin, kun ollaan saatu käyttää sitten yksityistä puolta ja saatu vielä rasvoista ja lääkkeristä rahamme takaisin. Joten me kyllä otetaan tälle kolmosellekin, mut varmaan vasta synnytyksen jälkeen...

plamsun evvk tuntemukset on kyllä niin täysin samoja mitä täälläkin on! Kämppä on ihan järkyttävässä kunnossa, mut en jaksa kyl alkaa siivota, pojat ollaan patisteltu siivoon omat rojunsa leikkihuoneeseen, mut muuten BLÄÄH!!!

Oon nyt EHKÄ muutaman kerran tuntenut liikkeitä, mut en oo niistäkään kyl varma. Voi olla vaan et haluan tuntee ne, ja niin ollen "tunnen"... ;)

sydänäänet mulla näytti olevan molempien poikien kohdalla 140-160 välillä nuo sykkeet, tästähän ei viel olla kuultu sydänääniä kuin ultrassa, mut ei kätilö sanonu paljon sykkeet oli... no ehkä reilu viikon päästä selviää :)

tiggeri ja muru 14+5 (VASTA!!!)
 
Täälläkin jaksamattomuus vaivaa, tämä päivä menny vaan sohvan pohjalla: / Ois pitänyt käydä lenkillä,mutta plaah,ei jaksanut sitten millään.
Vauvavakuutusta oon miettinyt ja melkein kaikki tutut on sitä suositellut. Mutta mikä ero on vauva-ja lapsivakuutuksella?? Osaisko joku kertoa?:)
Maha on pullahtanut aika lailla esiin viime viikkoina ja oonki saanu siitä kommentteja töissä:D Yksi päivä vaan eräs miespuolinen kollega läppäsi kätensä mahalle, se oli musta vähän liian tungettelevaa...Se muutenkin on sellainen "lähmijä"...yök.

2,5 viikon päästä rakenneultra, jännittää!!! Oispa kiva saada sukupuoli selville, mutta tietty pääasia, että kaikki ois hyvin baabylla.

Moonan&Napura 18+2
 
Mulla on kans ruvennu maha tulemaan karvaseksi, eilen sitä silittelin ja järkytyin :D Samaten sääriin on kasvanu muutama tumma haituva, nehän oon samantien ajanu pois, hyi sentää!

Väsymystä on edelleen, joskus enempi, joskus vähempi. Oltiin just appiukon synttäreillä, jäätävä turvotus tuli kotiin viemisiksi.. huhhuh.

Tiistaina neuvola, jokoha sais tietää jotain niistä verikoetuloksista, jos on jotai mitä pitää tietää :p Mielialavaihteluja on iha hirveesti, eilen itkupotkuraivarit ja tänään vähä masentelua aamusella, mutta nyt alkaa taas olemaan parempi.

On tää rankkaa!
 


15+0 onneks toi masun kasvu on tasottunu =) eihän tätä nyt enää piilottele, mutta alussa tuntu, että kasvaa ihan hirveeks palloks :O

Väsymystä täälläkin, varsinkin kun kattoo ulos ikkunasta huhtikuu ja lunta tulee taivaan täydeltä.

Torstaina oli neuvola, kaikki ok paitsi hemppa laskenut 142 -> 126. Täytyy kohtapuoleen aloittaa rauta.
Neuvolan harjoittelija ja täti etsivät natiaisen sydänääniä 20 + 15 minuuttia eivätkä saaneet kuuluviin kuin istukan suhinan. Ite tunsin koko ajan kun pikkunen liikkui, joten en huolestunut. Pyysin itse saada kokeilla ja löysin tasaisen sykkeen samantein :whistle: molemmat vaan yritti siitä istukan päältä ja vierestä kuunnella kun natiainen taasen olikin vasemmalla puolella piilossa :LOL: Kyllä muuten oli tätien ilmeet jo "näkemisen arvoisia" kun ei sykkeitä alkanut kuulumaan, no lopputuloksena nauru oli herkessä kaikilla kolmella.

Vakuutus meillä on näillä kaikilla kolmella ja varmaas otetaan myös tulokkaalle. Esikoinen käytti ensimmäisen vuoden aikana parin tuhannen euron edestä vakuutuskorvauksia, joten ihan iloinen olen, että sellainen oli olemassa. Nyt varmaan muutetaan ainakin hänen vakuutus tapaturmavakuutukseksi.

Nimet mietitään sitten kun nähdään kuka sieltä tulee =) kuopuksen nimen päätin papin tullessa kylään päivää ennen ristiäisiä ja vielä ennen tilaisuutta kävin muuttamassa toisen nimen papin kanssa papereihin, joten en rupea etukäteen mitään miettimään kun kuitenkin mieli muuttuu :LOL: kaikkien nimet on päätetty vasta just ennen ristiäisiä.

Kummit hankalaa tulee olemaan, kaikki ehdokkaan jo käytetty mun sisko jopa kahdesti. Täytyy tosiaan fundeerata :confused:

Ei nyt muista mitä muuta oli kirjoteltu, viikon oon siivonnu ku "hullu" koko kämppää kun ukko oli lomalla ja kerrankin oli viikolla lasten kanssa niin mulle jäi omaa aikaa. Kauheeta miten paljon noita vauvan vaatteita löytykin tuolta kaapeista. Vois myydä pari pakettia ja silti jäis käyttövaatetta tulokkaalle tarpeeks... minäkö hamsteri :whistle: :ashamed: jos sitä olis nyt ostamatta mitään.

Energistä alkavaa viikkoa kaikille syysmammoille

Orchid ja Taotao 15+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo väsymys on kyllä niin tuttua. On kyllä ollut jo ennen raskauttakin. Eilen oli energiaa kyllä oikein mukavasti. Aamusta anopin kanssa shoppailemassa, päivällä ystävän kanssa shoppailemassa/lounaalla ja illalla vielä vähän järjestelin kaappeja jne. Noh, tänään pääsin sängystä sohvalle puolilta päivin, salaatin sain tetyä ja syötyä, parin tunnin päikkärit ja nyt taas tässä tv:tä katsellen. Ehkä noita energisiä päiviä tulee taas lisää. Muuten kaikki normaalin hyvin. Ei uutisia.

MacudaHakki 16+1
 
Täällä oltu kipeit. Ensin tyttö sitten minä heti perään, kuumetta, kova päänsärky räkää pukkaa ja kova yskä. Ja panadolilla on pitänyt pärjätä. Tulehdusarvotkin oli koholla vaan eivät mitään lääkkeitä antaneet kun on raskaana. Mutta nyt on olo paranemaan päin onneksi, ei sitä makaamista olisikaan jaksanut.

Onko teillä muilla kun näette vieraita, tuttujenkin vauvoja ettei kiinnosta..
Mulla meinaan on, oon huomioinut että onko tää jotenkin outoa kun ei kiinnosta sitten yhtään minkä näkönen ja millanen beibi sillä toisella on. Ennemmin muista raskauksista muistaakseni vähän on kiinnostanut mutta nyt on niinku ihan täys stoppi..
 
vakuutus Meillä ei olla otettu ekalle lapsella vakuutusta eikä sitä olisi missään vaiheessa tarvitukaan. Kerran oltu päivystyksessä ja sillonkin päästiin nopeammin mitä luulin. Lapsille oli erikseen lääkärikin. Ainoastaan pitkään jatkunut kuume oli syynä ja lopulta sitten kuulemma vauvarokko oli ainoastaan kyseessä. Ei olla ajateltu ottaa seuraavallekaan lapselle vakuutusta. Tuntuu olevan vähän rahastusta. Tietysti voisihan sitä ottaa vakuutuksen, mutta peruuttaa sen sitten, jos tuntuu, että lapsi ei ole sairastavaa tyyppiä. Sitähän ei sitten jälkikäteen saa enään vakuutuksen piikkiin niitä sairauksia, jotka on jo sairastettu. Että jos on korvatulehdus jo ollut ja ottaa vakuutuksen vasta jälkikäteen, niin ei makseta sitten korvalääkärimaksuja. Että sinänsä jos on paljon sairastava lapsi, niin jälkikäteen voi kaduttaa, jos tulee paljon lääkärikäyntejä. Mutta koskaan ei voi tosiaan tietää.

Kummit Sylikummi tiedetään, toista ei sitten. Itseäni ärsyttää ettei yksi kummi riitä. Mutta eikö tämäkin ole ainoastaan kirkollisia varten? Nimenantojuhlassa kummeja ei kai edes "virallisesti" ole. Ensimmäiselle lapselle on kolme kummia. Kolmas "jouduttiin" ottamaan, koska toinen pääkummeista on eronnut kirkosta. Ei saanut edes eteen tulla muiden kanssa eikä hänen nimeään ole lapsen kastetodistuksessa kummien kohdalla. Olisi kai pitänyt sanoa, että hän tulee jokatapauksessa, mutta ei siinä riidellä sitten viitsinyt. Olen siis luterilainen ja kyllä nämä tavat ovat kyllä vähän "erikoiset". Meillä oli siis seurakunnan tiloissa juhlat, ei kotona, koska olisi ollut niin ahdasta.

Mites teillä liikkeitä? Ainakin teillä pidemmälle päässeillä? Tuossa neuvolan oppaassa oli, että liikkeet voi tuntua hellästi jo viikolla 15. Itse huomasin tuossa eilen 15+0 aika selvän oloisia pieniä helliä liikkeitä, kun makasin pitkään paikoillani. Oli vielä sen verran alavatsalla, ettei suoliston olisi sieltä jo pitänyt pois mennä. Nyt on välillä tuntunnut jotain samanlaista. Jos siis tarpeeksi keskittyy, muuten ei oikeen huomaa. Olen myös hoikka, joten voi kai tuntua nopeammin. Viime raskaudessa ei kyllä muistaakseni tuntunut vielä näihin aikoihin, tosin voi olla, että nyt olen miettinyt niitä jo etukäteen, niin siksi :D

Mona lisa 15+1
 
Viimeksi muokattu:
eufemia monelta sulla oli se ultra??

15 viikosta ja ennemink itunsin jo liikkeitä tosin jo 3 raskaus. toisessa raskaudessa istukka oli eessä joka vaimens liikkeitä kovasti. nyt tuntuu kunnolla. tietää millä kohtaa salamatkusta lepäilee, vasemmalla puolen :D tuntee ihan selvästi .

iltapalaksi täytettujä herkkusieniä, namii!!!

tintta iita 19+5
 
Mona Lisa kyseli liikkeistä. Mä tunsin ekan kerran rv 13+5, sen jälkeen parin viikon aikana yhteensä 3-4 kertaa. Rv 15+4 alkoi tuntua ihan päivittäin. Eilen oli hiljaisempi päivä, mutta onneksi nyt aamulla bussissa tuli monen monta ihanaa töytäisyä. :) Itselläni suolen liikkeet tuntuu yleensä oikealla puolella, tuossa sivussa. Vauvan liikkeet tuntuu eri kohtaa ja tuntuuhan ne erilaiseltakin. Olen normaalipainoinen, en hoikka. Viimeksi tosiaan tuntui varmat liikkeet vasta rv 20, mutta silloin olikin istukka etuseinämässä vaimentamassa liikkeitä.

Pitkä työviikko taas edessä. Viikon päästä tämän raskauden toinen neuvola. :D

Empuuu rv 17+0 :heart:
 
Ihan pikasesti käyn hempan mittaamassa työterveydessä,kun jostain syystä se pääsi viime neuvolassa unohtumaan :O
Josko tää voimattomuus ja yli kaiken menevä väsymys johtuis siitä...

Ja ei, ei vieläkään liikkeitä :(
Mirka 18+4
 
sohvi35
Liikkeet tuntuu vaihtelevan, välillä tuntuu enempi, välillä vähemmän. Ja kun olen tällainen panikoija niin sittenhän ennätän huolestua :( Ja doppleri kädessä kuuntelen sydänääniä jos en ole liikkeitä tuntenut päivän aikana. Tuntuu että sekään ei helpota, haluaisin tuntea potkuja koko ajan :D

Virtsankarkailu on alkanut jo nyt :headwall: Ihan hanurista. Eilen kun sain kunnon naurukohtauksen niin lorahti. Voe päivää sitä veetätystä :LOL: Nyt kyllä naurattaa mutta ei pissit housussa paljon huumoria lentäny. Vaikka mielestäni lantionpohjanlihakset on hyvässä kunnossa mutta ei ne vissiin sit oo. Potkutkin välillä tuntuu napakasti virtsarakkoon joten veikkaan myös vauvan painavan rakkoon ja siitä johdosta pissattaa koko ajan plus kusi karkailee.

Vauvan vaatteista Eilen kävin läpi lasten jäämistöä 15 vuoden takaa :heart: koko laatikollinen oli varsin käyttökelpoista kamaa ja ihania! Pitää pestä ja käyttöön tulee varmasti. Eipä oikein vaatteita enempiä sitten tarvitsekaan.

Neuvola on keskiviikkona. Onneksi. Tuntuu että tämä aika np-ultran ja seuraavan neuvolan välillä on pitkä. Tuli 5 viikon tauko. Ja jotenkin tässä alussa tarvitsisi neuvolan tukea ja apua pelkoihin. Ja kohta täällä narisen ja valitan kun neuvolassa pitää juosta alvariinsa. Koskaa ei ole hyvä : /

sohvi 17+2
 
Uutena tuppautuisin joukkoonne :whistle:

La 21.09. jenttu/32v/3.lapsi/SatKs

Onpas paljon Syyskuisia odottajia, hienoa! Meillä siis kaksi lasta ennestään, poika 01/2008 ja tyttö 06/2011. Mulla ikuinen vauvakuume, mies oli pimun jälkeen sitä mieltä että lapsiluku täynnä mutta kuinkas sitten kävikään. Edellisiä lapsosia "tekemällä tehty", esikoinen odotutti itseään kolmisen vuotta ja sai alkunsa hormonihoitojen tauolla ja kuopus odotutti kans pidemmän aikaa, ehkäisyähän meillä ei oo käytetty esikoisen jälkeen. Tämä kolmonen onkin siis pienoinen yllätys, koskin hyvin hyvin positiivinen sellainen :heart:

Esikoisesta ruokavalioinen RD, neidistä puhtaat paperit ja nyt taas ruokavaliohoitoinen RD (5.4-5.5-5.2), kotimittauksella paastot alle 5.0 ja tunnin arvot alle 6.0.

Vakuutuksen otamme, ollaan otettu aikaisemmillekin. Täällä pääsee toooodella nihkeesti julkiselle ja päivystyksessäkin saa jonottaa lapsen kanssa useamman tunnin. Molemmilla ollut alta vuosikkaina korvaongelmia, tytöllä tuubitettu 9kk iässä korvat, joten oon ollu kyllä ihan tyytyväinen et oon päässy samana päivänä yksityiselle ku on tullu tarvetta.

Jenttu ja Kirppu 16+1
 
Heippa!!

tintta iita klo 11 on se aika.

Tänään oli neuvola:
painon muutos/viikko +552
turvotus -
RR 130/77 p. 81
B-Hb 138
Sydämen syke 150-157
Liikkeet ++

Olivat miettineet nuita kipuja alapäässä, suonikohjuja :O . Epäili, että tämä mamma ei ole töissä ku tämän kuun loppuun. Just.
Sokerirasitukseen aikaa pitäisi alkaa varaamaan.

Liikkeistä, eilen illala näky jo selvästi vauvan liikkeet :heart:

eufemia & toukka 19+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Eipä hemppa ollu matala (134), mutta verenpaine onkin sitten 112/67 eli toi yläpaine on aikas alhanen (mulla kun on paineet ollu aina TODELLA hyvät). No nyt ei kyllä täällä töissä oo mitään ihmeempää väsymystä, saas nähä kun kotiin pääsee ;)

Mirka J. 18+4
 
Huh, ekat vauvaunet nähty viime yönä! Ekassa unessa syntyi tyttö sektiolla rv 38. Toisessa unessa syntyi minikokoinen poika, se oli vähän epäselvempi uni joten tapahtumat jäi hämärän peittoon mutta tuo tyttöuni jäi mieleen.

Voi vitsi mua pelottaa huominen jo valmiiksi, jos tulee taas se kakspäiväinen pahoinvointijakso. Silloin sitten maataan sohvan pohjalla välillä oksentaen ja pudotetaan pikana 3kg. Toivon todella että ne ajat ois jo takana.

Santta ja ylläri 16+4
 
Tää kysymys on lähinnä esikoisten odottajille, toki myös muille:

Oletteko huomanneet kaverisuhteissa muutoksia raskauden myötä?


Itse valitettavasti kuulun niihin, joilla kaverit on kaikonneet ympäriltä. Ei tietenkään kaikki, lähinnä sellaiset, joilla ei ole lapsia. Muutamiin ammakavereihin taas on välit puolestaan lähentyneet :)

Tympii, kun mielelläni lähtisin illanviettoihin mukaan, mutta kukaan ei enää kysy.
Sitten kun olen baarissa, tullaan kysymään että "mitä sä täällä, etkö sä oo raskaana" :kieh:
Eihän sitä tietenkään samanlailla jaksa riekkua yömyöhään, mutta onhan se ihanaa lähteä välillä ihmisten ilmoilla käymään, pukeutua nätisti ja tälläytyä oikein ajan kanssa. Nykyään kun harvoin jaksaa edes meikata. Kotiin lähden yleensä heti, kun porukka alkaa olla liian päissään :D Ei kerkeä ärsyyntyä. Tässä vaiheessa itseänikin jo väsyttää. Seuraavana aamuna poden myöskin myötäkrapulaa :LOL: Täytyy huomautella kavereille ja näin olen tehnytkin, että myös minua saa ja pitää kutsua illanviettoihin. Myös kosteisiin. Vaikken itse voi juoda, olen silti hauskaa seuraa myös selvinpäin ;)

Vähän masupäivitystä taas tähän loppuun viel.

gESd7g - Aijaa.com

Pieni ja sievä :) Nyt huomaa, miten on pullistunut alhaaltakin :)
Turvotukset hävinneet kokonaan. :) Linea negra näkyy jo kivasti, haaleana tuli esiin melkein heti plussattuani.

Piupiuu 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Heräsin yöllä ja huomasin,että alamaha oli ihan kova! Tunsin ihan selvästi kohdun (sellanen pallo)??? Taisi olla supistus??? Oli aika ällöttävä tunne, mutta kai harjoitussuppareita voi jo tulla 19 rv:lla? Meni kyllä sitten aika nopeesti ohi, pikkusen vihlasi vasemmalle sivullekkin.
Kertokkaa viisaammat:)

-Moonan-
 

Yhteistyössä