Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Masy ja kirskis, suuret pahoittelut ja voimia!

Masy kerhojen puolelta löytyy kerho myöhäisen keskenmenon kokeneille.
Suljettu ryhmä siis heille(meille) keillä vauva menehtynyt ensimmäisen kolmanneksen jälkeen syystä tai toisesta.

Meitä ei sielä vielä paljoa ole (eikä toivottavasti tulekaan koska vauvan menetys on aina todella iso asia), mutta siellä on kohtukuolemia, keskenmenoja ja keskeytyksiä.

Pyydä ihmeessä päästä mukaan jos tuntuu että kaipaat vertaistukea.

Myös enkelinkosketus.net on paikka meidänlaisille.


T.Ambro ja Ada-enkeli 2viikkoa + 1 päivä
 
Masy ja Kirskis :hug: Voimia ja jaksamisia!

Ääretön väsymys rantautunut tänne takaisin. Otin juuri tuossa 3 h:n päikkärit. :ashamed: Aamuisin tekee silti tiukkaa nukkua yli kahdeksaan vaikka kuin saisi ja haluaisi, mutta ei niin ei...
Hormooneista Voi pyhä jysäys mikä raivotar minusta onkaan tullut. Mies parka saa kyllä osansa minun mielialavaihteluista pyytämättäkin. Välillä ihan haastamalla haastan riitaa ja en vain osaa lopettaa vaikka järki huutaa megafonin kanssa: LOPETA! :stick: Kyllä tässä vähän jo kaipailee sitä "omaa itseään" jolla oli(?) edes hieman paremmin itsehillintää. Ja kuitenkin oma mies on mulle tärkeä ja rakas.
Kai täällä edes joku muukin kamppailee hormooni huurujensa kanssa? :p
POKS 23+0 Para on ottanut tavaksi iltaisin kun koitan mennä nukkumaan aloittaa venyttely harjoitukset :) Koita siinä sitten olla jotenkin päin kun pienet jalat punkevat noh... juuri sinne alas :)
Kohta saunaan ja sitten vain relax. Mukavaa lauantaita muille!
-Pöllönen & Parasiitti 23+0
 
Pöllönen: Nauti noista päikkäreistä! Mä oon n i i i n kade niistä sulle :p Yöunet nukun muksujen kans 21.30-8.30(+-1), päikkärit ois paikallaan iltapäivällä mut niistä saan vaan uneksia.

Tän illan suunnitelmissa sauna, lämppärit, Linnake ja unille.
 
Pelottavaakin pelottavampi rakenneultra takana, kaiken pitäisi olla kunnossa. Sukupuolta ei edes kysytty, kun emme sitä niin tärkeäksi terveyteen nähden koe. Miehellä on tyttö "olo" jaminulla taasen poika "olo".

Kiloja on tullut, ei nyt liikaa, mutta tullut kuitenkin. (Vaaka näyttää perin kummallisia lukuja välillä, kun on kolme päivääkin käymättä kakilla.) Niin on tosin miehellekkin ;) Ens viikolla pitäs käydä noita tukivöitä katselemassa, josko sitten tuo "urheilu" maittaisi paremmin...

Meidän "valon" sykkeet oli 140 korvilla ja omat rauta-arvotkin vielä kondiksessa. Kilppari arvot sitten elääkin ihan omaa elämäänsä. Vti tulehdusta ei pitäisi tulla enää, sen kanssa olen elämässäni sen verran taistellut, että katsottiin parhaaksi syödä estoa koko raskauden ajan.

Tänään sain myös kerrottua velipojalle, muiden ei niiden tärkeiden asioiden tiimellyksessä, tunteikas hetki jonka aikana molemmilla taisi hiukan olla "roskia" silmissä :) Halusin kuitenkin että kuulee minulta ekana, eikä epämääräisinä juoruina kyliltä.

Eilen hankittiin Gracon turvakaukalo + telakka, toki käytettynä, mutta alle vuoden vanhat, yhdellä lapsella käytössä olleet, eivätkä uusille hävenneet yhtään... Yhdistelmiä "vankkureita" nyt siis enää etsiskellään...

Nyt tää painelee pihalle touhuamaan ja siitä sitten saunomaan...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Me saatiin eilen vaunut uudelle tulokkaalle. Ovat käytetyt, mutta minä olen innoissani kuin lapsi karkkikaupassa ;D Vielä pitää rauhassa kasvatella vatsaa, mutta tuntuu jotenkin ihanalta kun saa hankkia vauvaa varten kaikkea tarpeellista...

Aatoksia ja muru 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Mua hermostuttaa, en oo vieläkään tuntenu selviä liikkeitä.Tosi harvakseltaan saattaa tuntua sillon tällön joku tönäisy joka vois ehkä olla muutakin kuin suolen liikkeitä.
Torstaihin asti pitää jaksaa odottaa, sillon neuvola.
6.5 rakenneultra, 4D. Näkeeköhän siinä sukupuolen ihan itsekkin, että täytyykö siellä sanoa jos ei missään nimessä halua sukupuolta tietää?

Syysodotus84 19+2
 
Syysodotus84: mulla kuule ihan sama juttu, kunnollisista liikkeistä ei oo tietoakaan.. Välillä iltaisin kun oikein kuulostelee saattaa tuntua pienenpieni töytäisy mutta en niistäkään oo ihan satavarma ovatko liikkeitä vai vain jotain elimistön mourintoja. Ja näistä en edes joka päivä saa selvää vaikka oon nyt yrittänyt vähän kuulostella iltaisin.. Välillä huolestuttaa, mutta kaverit ovat rauhoitelleet että ei ole mitenkään epänormaalia näin ekassa odotuksessa tai muutenkaan. 8.5. saakka pitää odotella rakenneultraa, jännittää!

susu_v 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Syysodotus84 ja susu_v: Mä taisin tuntea eilen vasta ekat liikkeet, niistä ei voinut olla erehtymättä, oli kunnon motaisu ja eilen oli viikot 21 tasan. Sitä ennen ei oikein mitää tuntemuksia ja nytkin tulee harvakseltaan päivän aikana.

Huomenna rakenneultra, jännittää.

Sunshine ja pirpanat 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Masy ja Kirskis, pahoitteluni :(

Täällä mennään edelleen väsyneenä, masukipuisena ja ainakin joka toinen päivä pääkipuisena. Ja nyt uusi oire, mikä on tällä viikolla vaivannu, on kipuilu tuonne nivusiin ja oikeaan lonkkaan, sellasia viiltoja/kipuaaltoja tulee, että huh! Neuvolassa puhuin asiasta, niin tokaisi "kuuluu asiaan" (niin varmaan kuuluukin, mut ois se kiva pystyä töissä tekeen jotain muutakin kuin istumaan eikä aina sekään tunnu hyvältä.) Mulla on viel tasan kk rakenneultraan, en jaksais millään oottaa! Tuntuu että sinne on ikuisuus!!! Verensokerinmittaus on käynnissä, tänään vika päivä... ekan kuuden päivän aikana tuli neljä ylitystä (sais tulla vaan 1 tai ei yhtään) ja siitä syystä jatkoin viel kuus päivää, joista viimenen on tänään, ja niin vaan on taas kaks kertaa noussu yli sallitun, joten huomenna täytyy soitella taas neuvolaan ja sieltä tekee sitten lähetteen äippäpolille. No, sinänsä ei harmita, kun sitten pääsee kurkkimaan vähän enempi asukasta ;) mutta sitä syntymänjälkeistä aikaa erossa vauvasta en haluu enää joutua kokemaan :/ mutta kai sekin on väistämätöntä ja tietty vauvan parhaaksi!

liikkeistä mä oon nyt varmaan tuntenu parina päivänä jotain möyrimistä/tönäisyjä, mutta kun oon jääny kuuntelemaan, niin loppunu :/ Ja ekat liikkeet tunsin töissä lasten kanssa ulkoillessa... Mutta siis mulle vauva on kolmas...

Mayastiina oli käyny myös rakenneultrassa, ihanaa että kaikki hyvin!

Eilen siivosin (tyhjensin) nuoremman pojan vaatekaapin, kaks jätesäkillistä pieneksi jääneitä vaatteita (muutama 86numeroinenkin sieltä vielä löytyi...) No, nyt on siisti kaappi pojalla ja seuraavaksi olis vuorossa sitten järjestelyjä (ja varmaan täytyy vähän poistaa tavaroita täältä kämpästä, että mahtuu vauvan tavarat yms jutut...) Mutta onneksi tässä on vielä kesä aikaa järkkäillä.

Nyt ei päässä pyöri enää mitään, mitä piti laittaa, joten ehkä fiksumpi lopettaa... ;)

tiggeri ja muru 17+5 (miten tää aika menee näin hitaasti!!!)
 
tiggeri: miksi synnytyksen jälkeen erossa vauvasta? Täällä ainakin vauva on vierihoidossa vaikka sokereita mittaillaan ja saisi lisämaitoa. Vai joutuiko vauva tippaan todella alhaisten sokereiden takia?
 
Jenttu juurikin sen takia että vauva oli sokeritipassa ja tarkkailussa sokeriarvojen takia, oli peaamusta suiltaan tarkkailussa, ja se tuntui kestävän ikuisuuden!!! EI KIITOS enää samaa! Yks muukin asia mua jäi ihmetyttämään, kun sanoivat silloin alussa (kun vauva oli sokeritippaan joutunut) että täältä pääsee myös iltaisin kotiin (että vrk:n kun on irti tipasta ja kaikki menee hyvin) mutta eipä me vaan päästy!!! Ja siitä vähän vedin herneitä nenään... Mutta nyt toivon todella, että kaikki menee hyvin ja sokeritipan tarvetta ei tule!

tiggeri
 
Syysodotus84 ja susu_v täällä myös pientä huolestuneisuutta, en minäkään osaa nuita liikkeitä tulkita, mikä on normaalia vatsan toimintaa ja mikä lapsen aiheuttamaa möyrintää. Ehkä sitä vaan ,maltilla täytyy antaa ajan kulua, ja toivoa, että joku kaunis päivä selkeästi osa sanoa, että nyt se potkas...

Viikonloppu on mennyt taas aivan liian nopeaan, tuntuu hirvittävältä suoriutua huomenna taas töihin, onneksi 2 pätkäviikkoa luvassa, ja se rakenneultrakin puolentoista viikon päästä vihdoin.

Kovasti on yrittänyt ulkona touhuilla, mutta hitsi kun siellä ei meinaa lämmitä tuo sää ollenkaan, tule jo kesä... Hankintoja ei olla nyt tehty vaunuja ja sitteriä enempää, kun haluan tietää sukupuolen ennen enempiä ostoksia, ja sänky&hoitopöytä varmaan hankitaan vasta viime metreillä, kun ois vielä lattiaremonttikin tässä edessä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Plamsu ja Pieni 19+3
 
Minäkin ihan fiiliksissä nuista vaunuista, jotka löysin käytettynä halvalla :) Pitäisi viedä varastoon ne odottamaan käyttäjäänsä. On testailtu muokata vaunuista rattaiksi ja kaikki mahdolliset muutkin systeemit testailtu :D

Liikkeitä tuntuu päivittäin aika mukavasti, nyt jotain ihme "rutinaa" tuntuu alapäässä, tuolla sisäpuolella kuitenkin.. Mitähän ne on?? Jotain nopeita sikiön liikkeitä ehkä?

Rakko kans on ottanut jo osumaa hyvin.. :LOL:

Viisaudenhammas on piruillut ihan huolella viimepäivinä, tämän päivän onneksi selvinnyt yhdellä panadolilla, jonka otin aamulla. Täytynee käydä kipupäivystyksessä huomenna, niin saavat siellä arvioida tilanteen. Jos ei ole mitään kovin akuuttia ja tämä tästä helpottaa, niin aion kyllä kestää siihen asti, kun pikkuinen on turvallisesti maailmassa. Suuvettä ja varovaista harjausta niin on helpottanut.

Piupiuu 18+5
 
Huomenta ja aurinkoista maanantaita kaikille! :wave: Ihanaa kun vappu katkaisee tämän työviikon. :D

Täällä tänään rv 20+0. Enpä olisi uskonut vuoden alussa, että pääsen tänne asti. Vielä saisi ainakin 18 viikkoa vauva pysyä mahassa. :) Kovin rakas on jo nyt!

Toissayönä näin painajaista. Ensinnäkin vauva liikkui siinä niin hurjasti, että meinasi tulla vatsanpeitteistä läpi. Selkeästi näin kuinka se työnsi jalkaa niin että varpaatkin erottuivat ihon läpi. Sen jälkeen alkoi synnytys, mutta ensimmäisenä oli tulossa napanuora. Tunsin todella elävästi siinä unessa, kuinka housuissa oli jotain isoa ja lämmintä, tiesin että se on istukka. Samalla hetkellä tajusin että en enää tunne vauvan liikkeitä. Uni loppui onneksi siihen. :(

Rakenneultraan viikko aikaa, jännittää. :O

Empuuu rv 20+0
 
:wave:

Neuvolassa käyty, plaah...

Painon muutos/viikko +800g :ashamed: Painoa tullu raskauden aikana 6kg.
Sf-mitta 21,5 cm.
Mihin tässä vielä oikein joutuu..??

eufemia & toukka 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon jotenkin onnistunu "unohtamaan" tän raskauden tässä työn tiimellyksessä :( Oon tosiaan nyt noin 7 päivää viikossa töissä niin kauan kun vaan jaksan ja vielä ainakin jaksaa ;)

Vauvan liikkeet tuntuu vieläkin aika kuvottavilta, en tiedä miksi?!? Mutta silti niitä aina iltasin miehen kanssa ihastellaan (päälle päin ne ei kyllä vielä näy).

Mirka J. 21+4
 
eufemia: Älä stressaa painosta, täällä suunnilleen sama tahti! :D En tajua miten sitä painoa vaan tulee ja tulee, vaikka en todellakaan mässytä mitään roskaa kaiket päivät vaan ihan normaalia ruokaa syön! No masussa oleva asukas ainakin saa kasvuun ravintoa tarpeeksi ;)

Juuri kun ehdin avautua siitä etten tunne liikkeitä, eilen illalla mies toi fazerin sinistä ja muutaman palan siitä levystä kun söin niin alko masussa jumppa! Olisko tyttö ku niin suklaasta tykkää :D

susu_v 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Empuuu
Heippa kaikki!

Avasin syyskuun suloisuuksille ketjun toukokuulle, jota koitan parhaani mukaan päivitellä. Antakeehan anteeksi jos joskus tulee jotain virheitä tai viivästyksiä, kokemusta tällaisesta palstapäivittäjän roolista ei entuudestaan ole!

Otin tuosta etusivulta tiedot lasketuista ajoista ja muista, että ne tiedot jotka eivät ole etusivulle päivittyneet, eivät valitettavasti siirry uuteen ketjuun. Jos huomaatte virheen, ilmoittakaa päivityspyyntö punaisella. Olisi mahdoton urakka tarkistella jokainen tieto erikseen.

Ketju löytyy täältä.

Voidaan jatkaa täällä tämä pari päivää jos haluatte tai siirtyä heti uuteen ketjuun.

susu_v 19+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
sohvi35
Kiitos susu_v uudesta ketjusta :)

Olin viime viikolla sairaslomalla loppuviikon (3 päviää) ja nyt töissä. Olo heti puolen päivän jälkeen tuskainen. Ja oloa ei helpottanut tieto lisätöistä mitä tulee.. Hohhoijaa.

Liikkeet tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän. Torstaina on rakenneultra jännittää......

sohvi35 (20+2)
 

Yhteistyössä